نویسنده: رضا اسکندری
// چهار شنبه, ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۰۱

حقایق جالب فیلم‌های The Amazing Spider-Man | مرد عنکبوتی شگفت انگیز

در این مقاله به بررسی نکات و حقایق جالب سری فیلم‌های The Amazing Spider-Man با نقش‌آفرینی اندرو گارفیلد و اما استون خواهیم پرداخت. با زومجی همراه باشید.

پس از موفقیت‌ها و محبوبیت دیوانه‌وار سه‌گانه مرد عنکبوتی به کارگردانی سم ریمی همه انتظار داشتند فیلم‌های بعدی این شخصیت خیلی سریع ساخته شوند ولی این اتفاق بیش از نیم دهه به طول انجامید تا اینکه سونی تصمیم گرفت بازیگر نقش شخصیت اسپایدرمن را تغییر دهد و داستان او را از اول بازگو کند. پیتر پارکر جدید سینما با نقش‌آفرینی اندرو گارفیلد در قالب مجموعه سینمایی The Amazing Spider-Man و به کارگردانی مارک وب روی پرده نقره‌ای رفت و خیلی سریع توانست طرفداران زیادی در سراسر جهان به‌دست آورد. این مجموعه سینمایی خیلی سریع و پس از اکران دو قسمت با حواشی زیادی به پایان راه خود رسید که در ادامه مقاله به‌طور مفصل به توضیح آن‌ها خواهیم پرداخت.

قسمت اول و دوم فیلم The Amazing Spider-Man به‌طور متوسط با بودجه‌ای معادل با ۲۵۰ میلیون دلار تولید شدند و هرکدام از آن‌ها توانستند به فروشی بیش از ۷۰۰ میلیون دلار دست پیدا کنند که فروش بسیار خوبی به‌شمار می‌رفت. درنهایت ساخت قسمت سوم این مجموعه به‌دلیل حواشی ایجاد شده در پیرامون آن لغو شد تا این مجموعه سینمایی پس از اکران تنها دو فیلم خاتمه پیدا کند. در این مقاله تصمیم گرفتیم تا نگاهی داشته باشیم به نکات و حقایق جالب فیلم‌های The Amazing Spider-Man؛ حقایقی که شاید از آن‌ها اطلاعی نداشته باشید.

«توجه: مطالعه این مقاله ممکن است قسمت‌هایی از فیلم‌های مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز را برای شما اسپویل کند»

اما استون با کت مشکی در فیلم the amazing spider-man

۱- حضور بازیگران مختلف در این مجموعه سینمایی

انتخاب بازیگران یک فیلم یا سریال یکی از مهم‌ترین و قطعا یکی از هیجان‌انگیز‌ترین مراحل در تولید آن اثر به‌شمار می‌رود. حالا اگر این انتخاب مربوط‌به فیلم‌های محبوبی مانند مرد عنکبوتی باشد، مهم‌تر هم می‌شود. انتخاب‌هایی که برای سال‌ها در یاد بینندگان و طرفداران این مجموعه باقی می‌مانند و سازندگان آن باید بهترین انتخاب‌ها را داشته باشند.

  • مایکل فاسبندر در نقش Lizard

از نقش مارمولک در قسمت نخست این مجموعه شروع کنیم. نقشی که درابتدا قرار بود برعهده مایکل فاسبندر قرار بگیرد. پس از نقش‌آفرینی فوق‌العاده او در فیلم Inglourius Basterds به کارگردانی کوئنتین تارانتینو پیشنهادهای زیادی برای حضور در فیلم‌ها و مجموعه‌های محبوبی در مقابل او قرار گرفت که می‌توانست هرکدام از آن‌ها را قبول کند. مهم‌ترین پیشنهادهایی که به او رسید مربوط‌به شخصیت Lizard در مجموعه The Amazing Spider-Man و شخصیت Magneto در مجموعه سینمایی X-Men می‌شدند. فاسبندر با قبول پیشنهاد نقش‌آفرینی در مجموعه X-Men به احتمال زیاد بهترین تصمیم را گرفت. مجموعه‌ای که برای وی دست‌آوردهای بسیار زیادی داشت.

نقش مارمولک در نخستین قسمت مرد عنکبوتی شگفت‌انگیر درنهایت به ریس ایفانز رسید و البته وی هم به‌خوبی نقش این شخصیت شرور را به تصویر کشید تا به یکی از آنتاگونیست‌های محبوب دنیای مرد عنکبوتی تبدیل شود. متاسفانه این بازیگر و شخصیت را در ادامه مجموعه سینمایی The Amazing Spider-Man ندیدیم تا اینکه در فیلم Spider-Man: No Way Home شاهد حضور دوباره ریس ایفانز در نقش Lizard بودیم.

  • جاش هاچرسون در نقش پیتر پاکر

به نقش اصلی این مجموعه یعنی نقش مرد عنکبوتی برسیم. نقشی که با حضور اندرو گارفیلد روی پرده سینماها رفت ولی متاسفانه این موضوع پایان خوشی نداشت. زمانی‌که همه طرفداران مجموعه منتظر قسمت سوم مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز بودند یک بمب خبری تمام توجه‌ها را به سوی خودش جلب کرد. خبر این بود که اندرو گارفیلد دیگر به‌عنوان مرد عنکبوتی سینما جلوی دوربین نخواهد رفت. به‌لطف هکرها و اطلاعات موجود در دیتابیس‌های سونی همه متوجه شدند که اندرو گارفیلد از سوی سونی اخراج شده بود تا بازیگر دیگری در ادامه این مجموعه سینمایی ایفای نقش شخصیت مرد عنکبوتی را برعهده بگیرد.

درمیان نام‌های فراوانی که در آن زمان در اطراف شخصیت اسپایدرمن وجود داشت احتمال رسیدن این نقش به جاش هاچرسون، ستاره مجموعه سینمایی The Hunger Games از سایرین بیشتر بود. بااینکه آزمون بازیگری او در سطح اینترنت منتشر شد و خود او هم علاقه بسیار زیادی برای حضور در این نقش داشت، درنهایت سونی با حضور او در نقش مرد عنکبوتی موافقت نکرد و اینگونه مجموعه سینمایی The Amazing Spider-Man به پایان خودش رسید. موضوعی که بسیاری از طرفداران این مجموعه آن را به‌خاطر تصمیمات کاملا اشتباه سونی می‌دانند.

  • اما استون در نقش گوئن استیسی

درباره حضور اما استون در این مجموعه سینمایی نیز داستان جالبی وجود دارد. اما استون که بدون شک یکی از محبوب‌ترین بازیگران زن هالیوود به‌شمار می‌رود و یک بار هم برنده جایزه اسکار شده است در آن زمان دو پیشنهاد بسیار بزرگ جلوی خودش می‌دید. پیشنهادهایی که یکی از آن‌ها شخصیت گوئن استیسی در مجموعه مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز بود و پشنهاد دیگر به حضور در بازسازی فیلم 21 Jump Street و هم‌بازی شدن با جونا هیل و چنینگ تیتوم مربوط می‌شد.

برخلاف مایکل فاسبندر که میان پیشنهاد حضور در این مجموعه و یک پیشنهاد دیگر، دیگری را پذیرفت، اما استون خیلی سریع جواب مثبت خودش را برای حضور در مجموعه مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز به سازندگان این مجموعه اعلام کرد. وی همیشه به این نکته اشاره کرده بود که جهان اسپایدرمن را از زمان بچگی دنبال می‌کرده و علاقه بسیار زیادی به این جهان دارد. اما استون همچنین در مصاحبه‌ای با اشاره به این موضوع گفت که جونا هیل یکی از افراد مورد علاقه او در سینما به‌شمار می‌رود ولی نمی‌توانست پیشنهاد حضور در فیلم‌های مرد عنکبوتی را نپذیرد.

  • جی‌کی سیمونز در نقش جیمز جونا جیمسون

جناب جیمز جونا جیمسون با نقش‌آفرینی جی‌کی سیمونز بدون هیچ شکی یکی از محبوب‌ترین و بامزه‌ترین شخصیت‌های سه‌گانه مرد عنکبوتی به کارگردانی سم ریمی به‌شمار می‌رفت. روزنامه‌نگاری که از هر فرصتی استفاده می‌کرد تا در آن روزنامه برعلیه مرد عنکبوتی مطلبی هرچند کوتاه چاپ کند. پس از اینکه خبر ساخت فیلم‌های The Amazing Spider-Man منتشر شد تقریبا تمام طرفداران این شخصیت منتظر بودند تا شخصیت جونا جیمسون را بار دیگر در این فیلم‌ها ببینند یا اینکه حداقل انتظار داشتند جی‌کی سیمونز در نقش دیگری در این فیلم‌ها حضور داشته باشد. متاسفانه پس از اکران دو قسمت از این فیلم‌ها و حضور نداشتن این بازیگر، تمام طرفداران او ناامید شدند.

بااین‌حال یک نسخه ابتدایی از فیلم‌نامه The Amazing Spider-Man در سطح اینترنت منتشر شد که نشان می‌داد شخصیت جونا جیمسون قرار بود در این مجموعه سینمایی نیز حضور داشته باشد. در این فیلم‌نامه روند داستانی پیتر پارکر طوری پیش می‌رفت که پیتر نخستین عکس‌هایی که از خودش با لباس مرد عنکبوتی گرفته بود را نزد او می‌آورد و اینگونه مانند سه‌گانه قدیمی اسپایدرمن میان شخصیت اصلی فیلم‌ها و جیمسون یک رابطه همکاری شکل می‌گرفت. درنهایت متاسفانه حضور جی‌کی سیمونز در نقش جیمز جونا جیمسون در فیلم‌های مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز لغو شد ولی بااین‌حال او را در همان نقش جونا جیمسون در فیلم Spider-Man: No Way Home تماشا کردیم تا خاطرات قدیمی طرفداران این جهان دوباره زنده شوند.

پیتر پارکر درحال بررسی تار عنکبوت در فیلم the amazing spider-man

۲- مکانیزم پرتاب تار توسط پیتر پارکر

همان‌طور که قطعا اطلاع دارید در فیلم‌های سه‌گانه مرد عنکبوتی به کارگردانی سم ریمی شخصیت مرد عنکبوتی بدون استفاده از تجهیزات و وسایل مخصوص می‌توانست توسط بدن خودش تار پرتاب کند ولی این موضوع در فیلم‌های بعدی جهان اسپایدرمن به شکل دیگری به تصویر کشیده شد. در فیلم‌های مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز و پس از آن در فیلم‌های دنیای سینمایی مارول، شخصیت مرد عنکبوتی تنها می‌توانست به کمک وسایل مکانیکی نصب شده روی دست‌های خود تار پرتاب کند و این موضوع یکی از قدرت‌های فیزیکی و ابرانسانی این شخصیت به‌شمار نمی‌رفت.

این مسئله برای اولین در قسمت نخست The Amazing Spider-Man دچار تغییر شد و این تغییر مهم نیز داستان جالبی دارد. بااینکه سونی درباره مجموعه اسپایدرمن تصمیمات اشتباه زیادی گرفت ولی این تصمیم می‌تواند یکی از معدود تصمیم‌های درست این شرکت درقبال شخصیت محبوب اسپایدرمن قلمداد شود. استودیو فیلم‌سازی سونی با دعوت از یکی از محبوب‌ترین نویسندگان کتاب‌های کمیک یعنی آقای برایان مایکل بندیس از او خواست تا در این تصمیم‌گیری به آن‌ها کمک کند.

برایان مایکل بندیس در مصاحبه‌ای درباره این موضوع توضیحات جالبی داد و گفت: «استودیو سونی من را به دفتر ایمی پاسکال دعوت کرد و پس از وارد شدن در آن اتاق متوجه شدم تعداد زیادی از نویسندگان، تهیه‌کنندگان و کارگردان‌های فیلم‌های ابرقهرمانی در آن مکان حضور دارند و هنوز نتوانسته‌اند درباره این موضوع به نتیجه برسند. آن‌ها از من خواستند تا در یک کلمه به آن‌ها بگویم مکانیزم مکانیکال برای پرتاب تار توسط پیتر پارکر بهتر خواهد بود یا سیستم طبیعی که من خیلی سریع به آن‌ها گفتم مکانیزم مکانیکال بهتر خواهد بود. در آن لحظه شاید برخی از آن‌ها از جواب من ناراحت شدند ولی زمانی‌که دیدم در فیلم The Amazing Spider-Man از نظر من استفاده کرده‌اند، واقعا خوشحال شدم. امیدوارم طرفداران این شخصیت هم با من موافق باشند که مکانیزم مکانیکال برای این موضوع از سیستم طبیعی بدن بهتر است».

مرد عنکبوتی روی ساختمان شرکت آسکورپ در فیلم the amazing spider-man

۳- موسیقی متن فیلم دوم

بعد از اینکه جیمز هورنر موسیقی متنی به‌یادماندنی برای قسمت نخست The Amazing Spider-Man تهیه کرد همه انتظار داشتند تا او برای تهیه کردن موسیقی متن قسمت دوم این مجموعه سینمایی پیشنهاد سازندگان آن را قبول کند ولی به‌هیچ‌وجه این موضوع طبق انتظارها پیش نرفت و جیمز هورنر پیشنهاد ساخت موسیقی متن قسمت دوم مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز را قبول نکرد. درباره این موضوع داستان جالبی وجود دارد که در این مورد به بررسی آن خواهیم پرداخت.

پیتر پارکر: «همه ما رازهایی داریم، اونایی که پیش خودمون نگه می‌داریم و اونایی که از ما مخفی نگه داشته می‌شن»

جیمز هورنر در مصاحبه‌ای با یکی از سایت‌های طرفداران دنیای مرد عنکبوتی درباره این موضوع توضیحات جالبی داد و گفت: «راستش را بخواهید من کاملا قصد داشتم در مراحل ساخت قسمت دوم The Amazing Spider-Man حضور داشته باشم و ایده‌های بسیار جالبی هم برای این کار در سر داشتم ولی متاسفانه دلایل زیادی باعث شدند تا حضور من در این فیلم کنسل شود؛ دلایلی که به شما خواهم گفت».

او در ادامه گفت: «من با مارک وب (کارگردان فیلم‌های مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز) رابطه دوستان خوبی داشتم ولی بی‌تعارف می‌گویم که او تجربه کافی برای ایده‌پردازی درباره موسیقی متن فیلم را ندارد. من ایده‌های خودم را داشتم، مارک وب ایده‌های خودش را داشت، سونی هم ایده‌های خودش را داشت و تهیه‌کنندگان هم ایده‌های دیگری داشتند. در فیلم نخست خیلی خوب توانستم بدون دخالت سایرین درباره شخصیت‌های اصلی فیلم موسیقی متن مناسبی تهیه کنم ولی این موضوع اصلا و ابدا برای فیلم دوم صدق نمی‌کرد. باوجود ایده‌هایی مختلف اصلا نمی‌شود موسیقی متنی تهیه کرد که ایده‌های تمام این افراد را در آن گنجاند. مسیر ساخت فیلم دوم یک فاجعه بود و اصلا قصد نداشتم عضوی از این فاجعه باشم».

پس از کناره‌گیری جیمز هورنر از تیم سازندگان فیلم، تهیه‌کنندگان قسمت دوم The Amazing Spider-Man تصمیم گرفتند تا موسیقی متن این فیلم را با همکاری مشترک چند آهنگساز تولید کنند. نتیجه این تصمیم اینگونه شد که موسیقی متن این فیلم با همکاری آهنگساز‌های برجسته‌ای مانند هانس زیمر، فارل ویلیامز، جانی مار و استیو مازارو تولید شد.

پوستر سینمایی فیلم the amazing spider-man ۲

۴- پوستر بسیار ضعیف قسمت دوم

این موضوع نه‌تنها سال‌ها پیش و برای فیلم The Amazing Spider-Man 2 که همین یک سال پیش و برای فیلم Spider-Man: No Way Home هم اتفاق افتاد. از سه‌گانه سم ریمی اگر فاکتور بگیریم برای سایر فیلم‌های مرد عنکبوتی معمولا پوسترهای خوبی طراحی نمی‌شود و واقعا این سؤال پیش می‌آید که آیا طراحی پوسترهای این شخصیت از عمد این مسیر را طی می‌کنند یا دلیل دیگری دخیل است؟

به‌هرحال یکی از پوسترهای قسمت دوم مجموعه مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز نه‌تنها پوستری بسیار ضعیف به‌شمار می‌رفت که خیلی راحت بخش‌های مهمی از داستان آن را هم اسپویل می‌کرد. اینکه تیم تبلیغات یک فیلم سینمایی آن هم فیلم مهمی مانند The Amazing Spider-Man 2 باید با تیم سازنده فیلم هماهنگ باشند، موضوع بسیار مهمی تلقی می‌شود ولی برای این فیلم به‌نظر می‌رسد در آن زمان و در استودیو فیلم‌سازی سونی هیچکس با فرد دیگری نه‌تنها هماهنگ نبود که مثل اینکه اصلا باهم مشورت و صحبت هم نمی‌کردند.

پوستر سینمایی این فیلم که شامل شخصیت‌های مهم آن می‌شود پیچش‌های داستانی مهمی از فیلم را لو می‌دهد. اگر این پوستر را نبینید و به تماشای فیلم مشغول شوید، متوجه خواهید شد که تبدیل شدن هری آزبورن به شخصیت گرین گابلین یکی از پیچش‌های داستانی مهم فیلم است که در پوستر فیلم به‌راحتی این پیچش داستانی اسپویل شده است. همچنین سرنوشت شخصیت گوئن نیز در این پوستر قابل حدس است و از همه این موضوعات مهم‌تر می‌توانیم طراحی شخصیت رینو را مشاهده کنیم که تنها چند لحظه در این فیلم حضور داشت. شخصیتی که درباره آن در ادامه مقاله بیشتر توضیح خواهیم داد. به‌نظر شما چرا پوسترهای فیلم‌های مرد عنکبوتی تااین‌اندازه بد طراحی می‌شوند؟

شخصیت رینو در فیلم the amazing spider-man

۵- شخصیت رینو و کنسل شدن قسمت سوم

قبل از اکران فیلم سینمایی The Amazing Spider-Man 2 و پس از انتشار همان پوستری که در مورد قبلی درباره آن صحبت کردیم و البته چند تصویر دیگر، تقریبا تمام طرفداران این مجموعه انتظار داشتند شخصیت رینو با آن لباس معروفش را به‌عنوان یکی از شخصیت‌های اصلی این فیلم تماشا کنند. شخصیتی که نه‌تنها در پوسترهای سینمایی این فیلم حضور داشت که در کمپین‌های تبلیغاتی این فیلم نیز به‌خوبی دیده می‌شد. درنهایت در قسمت دوم مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز تنها برای دقایق کوتاهی این شخصیت را با لباسش مشاهده کردیم؛ اما دلیل این موضوع چه بود؟

همان‌طور که توضیح دادیم مانور دادن زیاد سونی روی این شخصیت این انتظار را به‌وجود آورد که شخصیت رینو یکی از شخصیت‌های شرور در این مجموعه سینمایی لقب بگیرد ولی اینگونه نشد. پس از اتمام قسمت دوم این مجموعه سینمایی تقریبا همه مطمئن شده بودند که با نشان دادن این شخصیت در پایان قسمت دوم قرار است که شخصیت رینو به‌عنوان شخصیت شرور قسمت سوم این مجموعه سینمایی در این فیلم‌ها حضور داشته باشد ولی با اخراج اندرو گارفیلد و لغو ساخت قسمت سوم، داستان این شخصیت در این مجموعه سینمایی به پایان خودش رسید تا همان دقایق کوتاه حضورش در فیلم The Amazing Spider-Man 2 به‌عنوان یک تیزر برای The Sinister Six حساب شود.

گوئن استیسی: «من امیدوارم تو به امیدِ مردم این شهر تبدیل بشی، مردم به امید نیاز دارن»

سونی برای همان دقایق کوتاه حضور شخصیت رینو مبلغ زیادی را خرج کرد تا بار دیگر شاهد تصمیمات کاملا اشتباه این استودیو فیلم‌سازی در قبال مجموعه مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز باشیم. آن‌ها برای نشان دادن شخصیت رینو از تکنولوژی CGI استفاده کردند که خرج زیادی را روی دست سازندگان فیلم گذاشت. علاوه‌بر تکنولوژی CGI یک لباس مخصوص برای این شخصیت طراحی شد تا بازیگر ایفاکننده این نقش با پوشیدن آن بتواند کار را برای تیم جلوه‌های ویژه آسان‌تر کند. بااین‌حال تمام این اقدامات و هزینه‌ها با لغو شدن قسمت سوم برای هیچ‌وپوچ انجام شدند.

اندرو گارفیلد در نقش پیتر پارکر در فیلم the amazing spider-man

۶- صحبت‌های اندرو گارفیلد

تا این جای مقاله چند بار درباره لغو شدن قسمت سوم مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز و اخراج اندرو گارفیلد به‌عنوان مرد عنکبوتی سینما صحبت کردیم و در این مورد قصد داریم تا حواشی این موضوع را از زبان اندرو گارفیلد بشنویم. همان‌طور که می‌توانیم حدس بزنیم اخراج اندرو گارفیلد به‌دلیلی شاید مسخره از سوی سونی پس از قسمت دوم این مجموعه سینمایی برای او بسیار ناراحت‌کننده بود؛ دقیقا همان‌طور که برای ما هم موضوعی ناراحت‌کننده به‌شمار می‌رفت. او پس از مدت‌ها سکوت سرانجام در مصاحبه‌ای با رسانه Variety درباره حواشی این اتفاقات صحبت‌های جالبی انجام داد و گفت:

لحظات بسیار سختی برای من بود. من از سه سالگی لباس مرد عنکبوتی را می‌پوشیدم و به معنای واقعی کلمه عاشق این شخصیت بودم. زمانی‌که در نقش این شخصیت به ایفای نقش می‌پرداختم، رویایی بود که به حقیقت پیوسته بود. وقتی ساخت قسمت دوم این مجموعه به پایان رسید خیلی جوان بودم و تجربه زیادی نداشتم و همین موضوع بسیار خطرناک بود. سیستمی که تنها بر پایه پول می‌چرخد برای پسر جوانی مانند من خطرناک است. اصلا نمی‌دانستم چه اتفاقی درحال رخ دادن است و من تنها به سازندگان این مجموعه اعتماد کرده بودم.

فکر می‌کردم موفقیت در حضور در نقش مرد عنکبوتی چیزی نیست که به‌راحتی به خطر بیافتد ولی اشتباه می‌کردم. من واقعا به این نقش خدمت کردم و در تمام لحظات حضورم در این فیلم‌ها سعی کردم تا بهترینِ خودم باشم و همه‌چیزم را برای این نقش گذاشتم. تااینکه فهمیدم ساخت قسمت بعدی کنسل شده و دیگر جایی در این مجموعه نداشتم. در آن لحظه بسیار ناامید شده بودم و ناراحتی بسیار زیادی را در قلبم حس می‌کردم. این اتفاق قلب من را به‌طرز بدی شکست ولی بااین‌حال از صمیم قلب امیدوارم شخصیت مرد عنکبوتی همیشه همینقدر محبوب باقی بماند و این مجموعه همیشه موفق باشد.

پوستر سفید رنگ فیلم the amazing spider-man با حضور اندرو گارفیلد

۷- تفاوت‌های فیلم‌نامه‌های ابتدایی

این موضوع که فیلم‌نامه یک فیلم سینمایی یا یک سریال تلویزیونی نسبت‌به نسخه ابتدایی آن دچار تغییر و تحول شود اتفاقی معمول به‌شمار می‌رود. موضوعی که بارها در سری مقاله‌های حقایق جالب به آن‌ها پرداخته‌ایم و درباره یکی از تغییرات فیلم‌نامه نهایی همین فیلم The Amazing Spider-Man 2 که به شخصیت جیمز جونا جیمسون مربوط می‌شد، در همین مقاله صحبت کردیم و اکنون قصد داریم برخی دیگر از تغییرات فیلم‌نامه نهایی این فیلم نسبت‌به نسخه ابتدایی آن را باهم بررسی کنیم.

با شخصیت دکتر کانر شروع کنیم. در کتاب‌های کمیک مربوط‌به شخصیت اسپایدرمن، خانواده دکتر کانر نقش بسیار مهمی را در شخصیت‌پردازی او ایفا می‌کنند و در قسمت نخست مجموعه مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز نیز قرار بود همسر و پسر او در داستان این فیلم حضور داشته باشند. خانم آنی پاریس، بازیگر برجسته سریال Law & Order برای بازی در نقش همسر دکتر کانر درمیان بازیگران فیلم The Amazing Spider-Man حضور داشت و قرار بود یک بازیگر جوان نیز برای نقش‌آفرینی در نقش پسر دکتر کانر در این فیلم حضور پیدا کند.

همچنین سکانس‌های مربوط‌به همسر دکتر کانر با بازی آنی پاریس تهیه شده بودند ولی از نسخه نهایی و اکران شده فیلم حذف شدند. این موضوع باز هم یکی دیگر از تصمیمات عجیب سونی درباره این مجموعه سینمایی به‌شمار می‌رود. حضور همسر و پسر دکتر کانر در مسیر تبدیل شدن این شخصیت از یک انسان به یک موجود دیگر می‌توانست بار احساسی بیشتری برای بیننده و از آن مهم‌تر برای خود شخصیت دکتر کانر ایجاد کند که حضور آن‌ها در این فیلم با تصمیم سازندگان آن به‌طور کامل کنسل شد.

تفاوت مهم دیگر فیلم‌نامه ابتدایی با نسخه نهایی فیلم احتمالا یکی از معدود تصمیم‌های درست سازندگان این مجموعه سینمایی به‌شمار می‌رود. قرار بود شخصیت مهم و دوست‌داشتنی مری جین با نقش‌آفرینی شیلین وودلی در فیلم The Amazing Spider-Man 2 حضور داشته باشد و حتی این بازیگر در مراحل فیلم‌برداری این فیلم حضور پیدا کرد ولی تصاویر مربوط‌به او و شخصیت مری جین واتسون درنهایت از نسخه نهایی و اکران شده فیلم حذف شدند.

داستان به این شکل قرار بود پیش برود که پیتر پس از فیلم نخست و به‌خاطر قولی که به پدر گوئن داده بود دیگر شخصیت گوئن را نمی‌دید و با مری جین آشنا می‌شد. بااین‌حال شخصیت مری جین به‌قدری شخصیت مهم و تاثیرگذاری حساب می‌شود که نیاز به یک پیچش داستانی مناسب و یک پیش‌زمینه خوب برای حضور در این فیلم داشته باشد. به‌همین‌دلیل سازندگان تصمیم گرفتند تا به‌طور عجولانه این شخصیت را وارد خط داستانی فیلم دوم این مجموعه نکنند و رابطه پیتر پارکر و گوئن استیسی ادامه داشته باشد. به‌نظر شما هم این تصمیم درست بود یا خیر؟

نظر شما همراهان عزیز و همیشگی سایت زومجی درباره فیلم‌های The Amazing Spider-Man چیست؟ اگر شما هم نکته جالبی درباره این فیلم‌ها درنظر دارید که در این مقاله به آن اشاره‌ای نشده است، آن را با ما و سایر مخاطبان سایت زومجی به اشتراک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده