بهترین فیلم های جرج کلونی | از  یازده یار اوشن تا بعد از خواندن بسوزان

بهترین فیلم های جرج کلونی | از یازده یار اوشن تا بعد از خواندن بسوزان

یکشنبه, ۸ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۵۹

در این مطلب قرار است با جرج کلونی بیشتر آشنا شویم و بهترین فیلم‌هایی را که این بازیگر محبوب و قدیمی بازی کرده، معرفی کنیم. پس در ادامه با زومجی همراه باشید.

جرج تیموتی کلونی در ۶ می ۱۹۶۱ در شهر لکزینگتون در ایالت کنتاکی ایالات متحده آمریکا و در خانواده‌ای مشهور در زمینه تجارت و هنر، متولد شد. پدرش نیک کلونی، مجری رادیو و تلویزیون بود که گوینده شبکه AMC بوده است. کلونی جوان علاقه زیادی هب تحسین نداشت و پس از دوران مدرسه به دانشگاهی در شمال کنتاکی برای رشته روزنامه‌نگاری رفت. او در سال ۱۹۸۱ دانشگاه را رها کرد و پس از آن به وارد دانشگاه سینسینتی شد. پس از دوران ناموفق در دانشگاه، کلونی در سال ۱۹۸۲ به لس آنجلس رفت که یک سال در این شهر بیکار بود.

اولین کار رسمی کلونی در این شهر در شرکت تجاری ژاپنی پاناسونیک بود. اولین نقش‌آفرینی کلونی در فیلم And They're Off بود و با اینکه این فیلم روی پرده نرفت، اما بازی او مورد توجه تهیه‌کنندگان قرار گرفت. جرج کلونی در ادامه با بازی در سریال E/R و سریال The Facts of Life بیشتر دیده شد و فیلم Return to Horror High اولین کار مهم او در سینما است که در سال ۱۹۸۷ منتشر شد. اما اولین فیلمی که باعث شد کلونی به شهرت زیادی دست پیدا کند، فیلم From Dusk Till Dawn است که در سال ۱۹۹۶ اکران شد. سپس در همین سال شاهد حضور او در فیلم One Fine Day بودیم که باعث محبوبیت روز افزون کلونی جوان شد.

جرج کلونی

جرج کلونی تاکنون دو بار موفق به دریافت جایزه اسکار شده است

در ادامه شاهد حضور کلونی در فیلم Batman & Robin و در نقش بتمن بودیم که شاید در نگاه اول قرار بود سکو پرتابی برای او باشد، اما فیلم بتمن و رابین باعث شد تا کلونی تا آستانه پایان دوران بازیگری‌اش پیش برود و این فیلم به لکه ننگ بزرگی در کارنامه او تبدیل شد. جرج کلونی همچنین به‌عنوان نویسنده و کارگردان فعالیت داشته است. کلونی تاکنون ۸ بار نامزد دریافت جایزه اسکار شده و ۲ بار هم این جایزه را دریافت کرده است. کلونی برای اولین‌بار در سال ۲۰۰۶ جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم Syriana را دریافت کرد و سپس به‌عنوان تهیه‌کننده موفق شد جایزه بهترین فیلم اسکار سال ۲۰۱۳ را برای فیلم Argo دریافت کند.

کلونی همچنین برای کارگردانی و نوشتن فیلمنامه فیلم Good Night, and Good Luck، برای بازی در فیلم Michael Clayton، برای بازی در فیلم Up in the Air، برای نوشتن فیلمنامه فیلم The Ides of March و برای بازی در فیلم The Descendants توانست ۶ بار دیگر نامزد دریافت جایزه اسکار شود. جرج کلونی دوبار ازدواج کرده است و پس از جدایی از تالیا بالسام، در سال ۲۰۱۴ تا به امروز در حال زندگی با امل کلونی است. کلونی همچنین صاحب دو فرزند به‌نام‌های الکساندر و الا است. حال در ادامه این مقاله قرار است ۲۰ فیلم برتر جرج کلونی را از نگاه زومجی معرفی کنیم.

فیلم‌ها براساس نظر تحریریه زومجی انتخاب و رتبه بندی شده‌اند.


بهترین فیلم های جرج کلونی


جرج کلونی در فیلم The Monuments Men

۲۰- فیلم The Monuments Men

فیلم مردان آثار ماندگار

  • کارگردان: جرج کلونی
  • نویسنده: جرج کلونی و گرانت هسلو
  • بازیگران: جرج کلونی، مت دیمون، بیل مری، جان گودمن، ژان دوژاردن، باب بالابان و کیت بلانشت
  • تاریخ اکران: ۷ فوریه ۲۰۱۴
  • میانگین امتیازات فیلم The Monuments Men در IMDB: ۶.۱

اتفاقات فیلم The Monuments Men در دوران جنگ جهانی دوم جریان دارد که داستان گروهی از مردان را دنبال می‌کند که از طرف دولت فرانکلین دلانو روزولت مامور می‌شوند تا به آلمان رفته و چند قطعه هنری ارزشمند را به‌دست بیاورند و به صاحبان اصلی‌شان بازگردانند. فیلم مردان آثار ماندگار درواقع پنجمین فیلم بلندی است که جرج کلونی وظیفه کارگردانی آن را بر عهده داشته است. همچنین جرج کلونی درکنار ستارگانی چون مت دیمون، بیل مری و جان گودمن در فیلم The Monuments Men نقش‌آفرینی کرده است.

در هر حال فیلم The Monuments Men با نقدهای متوسط و ضعیف منتقدان مواجه شد و نتوانست انتظارات را برآورده کند. بااین‌حال، این فیلم کمدی درام که جرج کلونی در نوشتن فیلمنامه آن نیز نقش داشته است می‌تواند یک اثر نسبتا متفاوت و سرگرم کننده از جرج کلونی باشد و می‌تواند اثری باشد که طرفداران جرج کلونی حداقل یکبار آن را تماشا کنند. همچنین فیلم The Monuments Men عملکرد نسبتا خوبی در گیشه داشته است.


رایان گاسلینگ و جرج کلونی در پوستر فیلم The Ides of March

۱۹- فیلم The Ides of March

فیلم نیمه ماه مارس

  • کارگردان: جرج کلونی
  • نویسنده: جرج کلونی، گرانت هسلو و بو ویلیمون
  • بازیگران: رایان گاسلینگ، جرج کلونی، فیلیپ سیمور هافمن، پل جیاماتی، ایوان ریچل وود و مریسا تومه
  • تاریخ اکران: ۷ اکتبر ۲۰۱۱
  • میانگین امتیازات فیلم The Ides of March در IMDB: ۷.۱

فیلم The Ides of March چهارمین فیلمی است که جرج کلونی وظیفه کارگردانی آن را بر عهده داشته و درکنار رایان گاسلینگ و فیلیپ سیمور هافمن نقش‌آفرینی کرده است. فیلم نیمه ماه مارس که اقتباسی از نمایش‌نامه فاراگوت نورث است، داستان مایک موریس، نامزد ریاست جمهوری از حزب دموکرات را دنبال می‌کند که برای به‌دست آوردن بلیط حزب با مدیر ارشد کمپین خود، پل زارا مشغول مبارزه انتخاباتی است. استفن مییرز که از کارمندان ارشد کمپین مویس است به‌طور مخفیانه با مدیر ارشد کمپین نامزد دیگر ملاقات می‌کند.

در فیلم The Ides of March شاهد پشت صحنه اتفاقات کمپین‌های انتخاباتی هستیم که در آن دید متفاوتی از اتفاقات پشت پرده آن را نمایش می‌دهد. همین موضوع باعث شد تا این فیلم درام سیاسی مورد توجه منتقدان قرار بگیرد و نقدهای مثبتی را دریافت کند. همچنین تماشاگران استقبال خوبی از فیلم The Ides of March کردند و درنهایت جرج کلونی توانست برای نوشتن فیلمنامه فیلم نیمه مارس مارس نامزد دریافت جایزه اسکار شود.


جرج کلونی در فیلم One Fine Day

۱۸- فیلم One Fine Day

فیلم یک روز خوب

  • کارگردان: مایکل هافمن
  • نویسنده: ترل سلتزر و الن سیمون
  • بازیگران: میشل فایفر، جرج کلونی، الکس لینز، می ویتمن، چارلز دارنینگ، جان روبین بیتز، الن گرین، جو گریفاسی، شیلا کلی، جورج مارتین، هالند تیلور، مایکل ماسی و آماندا پیت
  • تاریخ اکران: ۲۰ دسامبر ۱۹۹۶
  • میانگین امتیازات فیلم One Fine Day در IMDB: ۶.۵

فیلم One Fine Day داستان جک تایلر را دنبال می‌کند که دخترش را پیش همسر سابقش تنها می‌گذارد. او درواقع در حال تهیه گزارشی در مورد رشوه‌خواری در شهرداری است که باید تمام وقت روز خود را در اختیار داشته باشد. در همین حال ملانی پارکر که یک خانم آرشیتکت است هم وضعیت مشابهی دارد و او نه‌تنها باید طرح یک ساختمان بزرگ چند صد میلیون دلاری را آماده کند، بلکه نباید بگذارد رئیسش بفهمد که او پسر کوچکی دارد.

فیلم One Fine Day یک فیلم درام عاشقانه و کمدی است که تمرکز آن روی داستان عاشقانه جک تایلر و ملانی پارکر است. این فیلم در دورانی ساخته شد که جرج کلونی درکنار میش فایفر محبوبیت زیادی در بین جوانان دست پیدا کرده بودند و با اینکه فیلم نقدهای متوسطی را دریافت کرده است، اما باز هم فیلم One Fine Day به‌عنوان یک اثر متفاوت و جذاب در کارنامه جرج کلونی از آن یاد می‌شود.


جرج کلونی در پوستر فیلم Tomorrowland

۱۷- فیلم Tomorrowland

فیلم سرزمین فردا

  • کارگردان: بـِرَد بـِرْد
  • نویسنده: برد برد و دیمون لیندلوف
  • بازیگران: جرج کلونی، هیو لوری، بریت رابرتسون، تیم مک‌گرا، رافی کسیدی، کاترین هان، کریس باوئر، پیرس گاگنن، کیگان-مایکل کی، جودی گریر، گری چالک و لاکلین مونرو
  • تاریخ اکران: ۲۲ می ۲۰۱۵
  • میانگین امتیازات فیلم Tomorrowland در IMDB: ۶.۴
فیلم Tomorrowland از آن دسته فیلم‌هایی بود که دیزنی امید زیادی داشت تا به یک مجموعه بزرگ تبدیل شود، اما فیلم بسیار پایین‌تر از انتظار ظاهر شد

فیلم Tomorrowland داستان کیسی، دختری باهوش و بسیار کنجکاو را دنبال می‌کند که قصد دارد اطلاعات زیادی از فضا داشته باشد. او که نگران اخراج پدرش از سازمان ناسا است، سنجاق سینه‌ای را ازطریق رباتی که خودش را به شکل دختربچه ترسیم کرده و از جایی به‌نام «سرزمین آیندگان» آمده، دریافت می‌کند. کیسی با لمس این سنجاق سینه قادر است تا دنیای آینده را ببیند اما این مسئله مشکلاتی را به همراه دارد که در ادامه با اضافه شدن فرانک به او، وارد مرحله تازه‌ای می‌شود.

فیلم Tomorrowland از آن دسته فیلم‌هایی بود که دیزنی امید زیادی داشت تا به یک مجموعه بزرگ تبدیل شود، اما فیلم سرزمین فردا در واقعیت مدیران این شرکت و کسانی را که بی‌صبرانه منتظرش بودند، ناامید کرد. با حضور کارگردان سرشناسی مثل برد برد، کارگردان انیمیشن The Incredibles و نویسنده شناخته شده‌ای چون دیمون لیندلوف، خالق سریال لاست اثری بسیار مورد انتظار بود و با اینکه انتظارات را برآورده نکرد، اما درنهایت به اثری سرگرم کننده تبدیل شده است.


جرج کلونی در فیلم From Dusk Till Dawn

۱۶- فیلم From Dusk Till Dawn

فیلم از گرگ‌ومیش تا سحر

  • کارگردان: رابرت رودریگز
  • نویسنده: کوئنتین تارانتینو و رابرت کورتزمن
  • بازیگران: جرج کلونی، هاروی کایتل، کوئنتین تارانتینو، جولیت لوئیس، سلما هایک، چیچ مارین و فرد ویلیامسون
  • تاریخ اکران: ۱۷ ژانویه ۱۹۹۶
  • میانگین امتیازات فیلم From Dusk Till Dawn در IMDB: ۷.۲

فیلم From Dusk Till Dawn داستان ۲ برادر سارق حرفه‌ای را که مرتکب قتل شده‌اند، دنبال می‌کند که در تلاش هستند تا از تگزاس به مکزیک بروند. آن‌ها برای رد شدن از مرز یک خانواده سه نفری را با خود می‌برند و در پناه آن‌ها از مرز می‌گذرند، تا به مکانی می‌رسند که قرار ملاقات با یک دوست دارند تا پول را تقسیم کنند. با اینکه در فیلم خبری از خون آشام نیست، اما شخصیت سلما هایک بدون هیچ مقدمه‌ای با دیدن خون کوئنتین تارانتینو به خون آشام تبدیل می‌شود و گردن او را گاز می‌گیرد و در ادامه مشخص می‌شود تمام آن محل پر از خون‌آشام است.

فیلم From Dusk Till Dawn یکی از آثار متفاوت در کارنامه جرج کلونی است که نتوانست خیلی نظر منتقدان را جلب کند، اما در طرف مقابل تماشاگران استقبال خوبی از فیلم کردند و این فیلم یکی از آثار مورد توجه طرفداران جرج کلونی است. همچنین درکنار سلما هایک، در فیلم From Dusk Till Dawn شاهد نقش‌آفرینی کوئنتین تارانتینو هستیم که می‌تواند برای طرفداران این کارگردان اتفاق جالب و متفاوتی باشد.


جرج کلونی در فیلم Confessions of a Dangerous Mind

۱۵- فیلم Confessions of a Dangerous Mind

فیلم اعترافات یک ذهن خطرناک

  • کارگردان: جرج کلونی
  • نویسنده: چارلی کافمن
  • بازیگران: سم راکول، جرج کلونی، درو بریمور، جولیا رابرتس، روتخر هاور، مگی جیلنهال، رابرت جان برک، کریستین ویلسون، مایکل سرا، راشل لفو، جری وینتراب و مت دیمون
  • تاریخ اکران: ۳۱ دسامبر ۲۰۰۲
  • میانگین امتیازات فیلم Confessions of a Dangerous Mind در IMDB: ۷
فیلم Confessions of a Dangerous Mind درواقع اولین فیلمی است که جرج کلونی وظیفه کارگردانی آن را بر عهده داشته است

فیلم Confessions of a Dangerous Mind داستان چاک باریس را دنبال می‌کند که کارش سر و کله زدن با مدیران ارشد شبکه و راضی کردن آن‌ها برای موافقت با ایده‌های او است. ازطرفی دیگر شخصیت مرموزی به‌نام جیم برد که مامور سیا است، باعث پیچیده‌تر شدن اوضاع می‌شود. جیم از چاک می‌خواهد تا به او برای به سرانجام رساندن مأموریت مخفیانه‌اش کمک کند. حالا چاک دارای یک زندگی دوگانه شده است که در روز او به‌عنوان تهیه‌کننده تلویزیون و در شب به‌عنوان مامور سیا فعالیت می‌کند.

فیلم Confessions of a Dangerous Mind درواقع اولین فیلمی است که جرج کلونی وظیفه کارگردانی آن را براساس فیلمنامه‌ای از چارلی کافمن بر عهده داشت. فیلم با اینکه اثری بی‌نقصی نیست، اما توانست با استقبال منتقدان و تماشاگران مواجه شود و فیلم اعترافات یک ذهن خطرناک درواقع شروعی برای کارگردانی جرج کلونی در سینما بوده است که بیشتر این آثار، فیلم‌هایی با تم کمدی هستند.


جرج کلونی در پوستر فیلم Out of Sight

۱۴- فیلم Out of Sight

فیلم خارج از دید

  • کارگردان: استیون سودربرگ
  • نویسنده: اسکات فرانک
  • بازیگران: جنیفر لوپز، جرج کلونی، وینگ رامس، دان چیدل، دنیس فارینا، آلبرت بروکس و پال کالدرون
  • تاریخ اکران: ۲۶ ژوئن ۱۹۹۸
  • میانگین امتیازات فیلم Out of Sight در IMDB: ۷

فیلم Out of Sight داستان جک فولی را دنبال می‌‌کند که پس از سرقت یک بانک دستگیر می‌شود و سر از زندانی در فلوریدا در می‌آورد. در ادامه او با کمک بادی براگ، دوستش، از زندان می‌گریزد و ناچار می‌شود یک پلیس زن به‌نام کارن سیسکو را به گروگان بگیرد. فیلم Out of Sight یک اثر جنایی درام است که در آن شاهد شروع همکاری موفق جرج کلونی با استیون سودربرگ هستیم. این فیلم توانسته مورد توجه منتقدان و تماشاگران قرار بگیرد و شاید اثر کمتر دیده شده‌ای باشد، اما از آن به‌عنوان یکی از نقش‌آفرینی‌های خوب جرج کلونی یاد می‌شود. همچنین در فیلم Out of Sight شاهد حضور جنیفر لوپز هستیم.


جرج کلونی در فیلم Hail, Caesar

۱۳- فیلم Hail, Caesar

فیلم درود بر سزار

  • کارگردان: جوئل کوئن و ایتن کوئن
  • نویسنده: جوئل کوئن و ایتن کوئن
  • بازیگران: جاش برولین، جرج کلونی، چنینگ تیتوم، اسکارلت جوهانسون، جونا هیل، فرانسیس مک‌دورمند، آلدن ارنرایک، تیلدا سوئینتن و رالف فاینس
  • تاریخ اکران: ۵ فوریه ۲۰۱۶
  • میانگین امتیازات فیلم Hail, Caesar در IMDB: ۶.۳

فیلم Hail, Caesar یک داستانی خیالی را دنبال می‌کند که زندگی واقعی ادی منیکس، یک تمیزکننده جرم را به تصویر می‌کشد درحالی‌که در دهه ۱۹۵۰ و در هالیوود کار می‌کند و به‌دنبال این است تا کشف کند چه بر سر یکی از بازیگران فیلم که در صحنه فیلم‌برداری ناپدید شده، آمده‌ است. فیلم Hail, Caesar یکی از آثار پر ستاره چند سال اخیر هالیوود است که درکنار جرج کلونی شاهد حضور بازیگرانی مثل جاش برولین، چنینگ تیتوم، اسکارلت جوهانسون، جونا هیل، فرانسیس مک‌دورمند و تیلدا سوئینتن هستیم.

فیلم Hail, Caesar توانست مورد توجه منتقدان قرار بگیرد و نقدهای مثبتی را دریافت کند، اما برخلاف منتقدان تماشاگران خیلی با آن‌ها موافق نبودند و نقدهای نسبتا متفاوت‌تری در مورد فیلم درود بر سزار داشتند. فیلم Hail, Caesar در ابتدا قرار بود اثری بسیار متفاوت و در مورد رم باستان باشد که حوادث آن در ۱۹۲۰ اتفاق می‌افتد، اما درنهایت برادران کوئن تصمیم گرفتند تا این ایده را کنار بگذارند و دوباره شروع به توسعه و تغییر داستان و فیلمنامه کردند. فیلم Hail, Caesar یکی از چندین اثری است که جرج کلونی با برادران کوئن همکاری داشته است.


جرج کلونی، برد پیت و جولیا رابرتس در فیلم Ocean's Twelve

۱۲- فیلم Ocean's Twelve

فیلم دوازده یار اوشن

  • کارگردان: استیون سودربرگ
  • نویسنده: جرج نلفی
  • بازیگران: جرج کلونی، برد پیت، مت دیمون، اندی گارسیا، کاترین زیتا جونز، جولیا رابرتس، برنی مک، دان چیدل، کیسی افلک، ونسان کسل، اسکات کان، آلبرت فینی، الیوت گولد، توفر گریس و بروس ویلیس
  • تاریخ اکران: ۱۰ دسامبر ۲۰۰۴
  • میانگین امتیازات فیلم Ocean's Twelve در IMDB: ۶.۵

پس از موفقیت فیلم Ocean's Eleven بود که ساخت دنباله این فیلم کمدی تایید شد و فیلم Ocean's Twelve در سال ۲۰۰۴ روی پرده‌های سینما رفت. استیون سودربرگ برای کارگردانی دوباره فیلم دوازه یار اوشن بازگشت و تمرکز این فیلم مانند قسمت اول روی دنیل اوشن است که اکنون در حال برنامه‌ریزی برای انجام سه سرقت بزرگ دیگر در اروپا است و به همین منظور یک نفر دیگر را به تیمش اضافه کرده است.

فیلم Ocean's Twelve در مجموع با نقدهای متوسطی مواجه شد و نتوانست مانند قسمت اول نظر منتقدان را جلب کند، اما فیلم دوازده یار اوشن توانست در گیشه عملکرد موفقی داشته باشد و به دهمین فیلم پر فروش سال ۲۰۰۴ تبدیل شود. موفقیت تجاری فیلم Ocean's Twelve باعث شد تا ساخت دنباله این فیلم کمدی سرقت نیز تایید شود که فیلم Ocean's Thirteen در سال ۲۰۰۷ روی پرده‌های سینما رفت و نقدهای به مراتب بهتری نسبت به قسمت دوم دریافت کرد و از فیلم‌های پر فروش سال ۲۰۰۷ نیز لقب گرفت.


جرج کلونی در فیلم Syriana

۱۱- فیلم Syriana

فیلم سیریانا

  • کارگردان: استیون گیگان
  • نویسنده: استیون گیگان
  • بازیگران: جرج کلونی، مت دیمون، جفری رایت، عمر واکد، کریس کوپر، آماندا پیت، ویلیام هرت، الکساندر صدیق و نیکی هنسون
  • تاریخ اکران: ۲۳ نوامبر ۲۰۰۵
  • میانگین امتیازات فیلم Syriana در IMDB: ۶.۹
جرج کلونی برای بازی در فیلم Syriana برای اولین‌بار موفق به دریافت جایزه اسکار شد

داستان و اتفاقات فیلم Syriana حول محور سیاست نفت و تأثیرات جهانی صنعت نفت بر اقتصاد و سیاست است که در طی عملیات‌هایی که توسط یک مأمور سیا با بازی جرج کلونی، یک تحلیل گر مسائل انرژی با بازی مت دیمون، بازرسی در واشینگتن با بازی جفری رایت و یک کارگر مهاجر بیکار پاکستانی با بازی ماژیر مونیر در کشوری عربی در خلیج فارس مشاهده می‌شود. تمرکز فیلم روی غول نفتی آمریکایی است به‌دنبال جبران کاهش تولید خود است و حالا مامور مبارزه با تخلفات مربوط‌به شرکت‌های بزرگ در دادگستری آمریکا در حال بررسی ادغام این شرکت است و پرده برداشتن راز پشت پرده آن است.

فیلم Syriana نقدهای نسبتا مثبتی را از منتقدان دریافت کرد و توانست از آثار تحسین شده سال ۲۰۰۵ لقب بگیرد، اما بخش زیادی از تحسین فیلم به‌خاطر بازی بسیار درخشان جرج کلونی بوده است که باعث شد تا جرج کلونی‌ برای اولین‌بار به‌عنوان بازیگر نامزد دریافت جایزه اسکار شود و برای اولین‌بار این جایزه خوش را در سال ۲۰۰۶ دریافت کند. از فیلم سیریانا به‌عنوان یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌های جرج کلونی یاد می‌شود.


جرج کلونی، مارک والبرگ و آیس کیوب در فیلم Three Kings

۱۰- فیلم Three Kings

فیلم سه پادشاه

  • کارگردان: دیوید او. راسل
  • نویسنده: دیوید او. راسل و جان ریدلی
  • بازیگران: جرج کلونی، مارک والبرگ، آیس کیوب، اسپایک جونز، کلیف کرتیس، نورا دان، جیمی کندی، سعید تغماوی، جودی گریر و هولت مک‌کالانی
  • تاریخ اکران: ۱ اکتبر ۱۹۹۹
  • میانگین امتیازات فیلم Three Kings در IMDB: ۷.۱

فیلم Three Kings داستان سه سرباز آمریکایی را دنبال می‌کند که پس از پایان جنگ خلیج فارس، ماموریتی در عراق به آن‌ها داده می‌شود که براساس آن، آن‌ها باید به‌دنبال طلاهای دزدیده شده از کویت باشند و آن را در عراق پیدا کند. فیلم سه پادشاه مانند بسیاری از فیلم‌های دیوید او راسل اثری نسبتا پر ستاره است و جرج کلونی درکنار مارک والبرگ در این فیلم نقش‌آفرینی کرده است. فیلم Three Kings با تحسین منتقدان مواجه شده و نقدهای بسیار مثبتی را دریافت کرده است و تماشاگران نیز استقبال خوبی از این فیلم کمدی کرده‌اند. همچنین جرج کلونی بازی درخشانی در فیلم Three Kings داشته است.


جرج کلونی در فیلم Good Night, and Good Luck

۹- فیلم Good Night, and Good Luck

فیلم شب‌بخیر و موفق باشید

  • کارگردان: جرج کلونی
  • نویسنده: جرج کلونی و گرانت هسلو
  • بازیگران: دیوید استراترن، پاتریشا کلارکسون، جرج کلونی، جف دنیلز، رابرت داونی جونیور و فرانک لانگلا
  • تاریخ اکران: ۷ اکتبر ۲۰۰۵
  • میانگین امتیازات فیلم Good Night, and Good Luck در IMDB: ۷.۴

فیلم Good Night, and Good Luck دومین فیلمی است که جرج کلونی وظیفه کارگردانی ان را بر عهده داشته است. اتفاقات شب‌بخیر و موفق باشید ماجرای کشمکش ادوارد مورو، خبرنگار رادیو و تلویزیون با جوزف مک‌کارتی، سناتور ایالت ویسکانسین در سال ۱۹۵۳ روایت می‌شود و تمرکز آن روی این موضوع است. علاوه‌بر کارگردانی، جرج کلونی نقش فرد دبلیو فرندلی، رئیس شبکه CBS و سازنده مستند See It Now را در فیلم Good Night, and Good Luck بر عهده داشته است.

در فیلم Good Night, and Good Luck شاهد نقش‌آفرینی بازیگرانی مثل دیوید استراترن تا جف دنیلز و رابرت داونی جونیوز نیز هستیم. این فیلم توانست با تحسین منتقدان مواجه شود و نقدهای بسیار مثبتی از منتقدین و تماشاگران را دریافت کرد. همین موفقیت باعث شد تا جرج کلونی در اسکار ۲۰۰۶ برای فیلم Good Night, and Good Luck نامزد دریافت جایزه بهترین فیلمنامه اورجینال و بهترین کارگردانی نیز شود.


جرج کلونی در نقش مایکل کلیتون در فیلم Michael Clayton

۸- فیلم Michael Clayton

فیلم مایکل کلیتون

  • کارگردان: تونی گیلروی
  • نویسنده: تونی گیلروی
  • بازیگران: جرج کلونی، تام ویلکینسون، تیلدا سوئینتن، سیدنی پولاک، کن هاوارد، مریت ویور و فرانک وود
  • تاریخ اکران: ۵ اکتبر ۲۰۰۷
  • میانگین امتیازات فیلم Michael Clayton در IMDB: ۷.۲
جرج کلونی برای بازی در فیلم Michael Clayton برای دومین‌بار به‌عنوان بازیگر نامزد دریافت جایزه اسکار شد

فیلم Michael Clayton داستان مایکل کلایتون، وکیل میان سالی را دنبال می‌کند که برای یک مؤسسه حقوقی بزرگ در نیویورک کار می‌کند و وظیفه او تمیز کردن مشکلات مالی شرکت‌ها است. آرتور ایدنز، همکار کلایتون که مدت‌ها بر سر پرونده‌ی مشکوک مالی یکی از مشتریان ریشه‌دار مؤسسه کار کرده، قصد افشاگری بر ضد یونورث را دارد. حالا رئیس مؤسسه از مایکل می‌خواهد تا کار رفع و رجوع پرونده را او به عهده بگیرد. اما این پرونده زندگی شخصی و حرفه‌ای کلایتون را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

فیلم Michael Clayton توانست با تحسین منتقدان همراه شود و تماشاگران نیز از این فیلم استقبال کردند. بازی درخشان جرج کلونی از جمله مواردی است که درکنار عملکرد درخشان تونی گیلروی مورد نظر منتقدان و تماشاگران قرار گرفته و مورد تحسین قرار گرفته است. جرج کلونی پس از بازی درخشانش موفق شد تا برای دومین‌بار به‌عنوان بازیگر برای بازی در فیلم مایکل کلیتون نامزد دریافت جایزه اسکار شود.


جرج کلونی در جوانی

۷- فیلم The Thin Red Line

فیلم خط باریک سرخ

  • کارگردان: ترنس مالیک
  • نویسنده: ترنس مالیک
  • بازیگران: جرج کلونی، شان پن، جیمز کاویزل، نیک نولتی، الیاس کوتیاس، بن چاپلین، آدرین برودی، جان کیوساک، وودی هارلسون، جرد لتو، جان سی ریلی، جان تراولتا، میراندا اتو و تیم بلیک نلسون
  • تاریخ اکران: ۲۵ دسامبر ۱۹۹۸
  • میانگین امتیازات فیلم The Thin Red Line در IMDB: ۷.۶

اتفاقات فیلم The Thin Red Line در سال ۱۹۴۲ جریان دارد و تمرکز آن روی سرباز وظیفه فراری ارتش آمریکا به‌نام ویت است که از واحد خود فرار کرده است و در میان بومیان بی‌خیال ملانزی در اقیانوسیه زندگی می‌کند. وی توسط یک گروهبان ادوارد ولش پیدا شده و راهی زندان می‌شود. ویت نمی‌تواند دوباره به واحد خود بپیوندد و در عوض مجازات شده‌ است که به‌عنوان حامل برانکارد برای کارزار آینده فعالیت کند.

فیلم خط باریک سرخ با تحسین زیادی مواجه شده است که در آن شاهد نمای متفاوتی از جنگ جهانی دوم در منطقه اقیانوس آرام و کشور ژاپن هستیم. با اینکه جرج کلونی در این فیلم پر بازیگر و ستاره نقش اصلی را بر عهده نداشت، اما بازی او مورد توجه منتقدان نیز قرار گرفته است. صد البته در فیلم The Thin Red Line شاهد حضور بازیگرانی مثل شان پن تا درین برودی، وودی هارلسون و جرد لتو نیز هستیم.


جرج کلونی و آنا کندریک در فیلم Up in the Air

۶- فیلم Up in the Air

فیلم بالا در آسمان

  • کارگردان: جیسن رایتمن
  • نویسنده: جیسن رایتمن و شلدون ترنر
  • بازیگران: جرج کلونی، ویرا فارمیگا، آنا کندریک، جی. کی. سیمونز، جیسون بیتمن، سم الیوت، دنی مک‌براید و زک گالیفیناکیس
  • تاریخ اکران: ۴ دسامبر ۲۰۰۹
  • میانگین امتیازات فیلم Up in the Air در IMDB: ۷.۴
جرج کلونی برای بازی درخشانش در فیلم Up in the Air موفق شد تا برای سومین‌بار به‌عنوان بازیگر نامزد دریافت جایزه اسکار شود

فیلم Up in the Air داستان رایان بینگهام را دنبال می‌کند که به‌خاطر نوع شغلی که دارد مدام و به‌طور پیوسته در حال مسافرت با هواپیما است و سفرهای طولانی هوایی جزئی از زندگی او شده‌ است. شغل او ابلاغ خبر اخراج شدن به کارمندهای شرکت‌هایی است که مدیران آن‌ها توانایی اخراج آن‌ها را ندارند. رایان آدمی بی‌ثبات و بی بندوبار است که هیچ علاقه‌ای به وابستگی نداشته است. تا اینکه در یکی از سفرهایش با شخصیت بی‌ثبات دیگری مانند خودش یعنی زنی به‌نام آلکس آشنا می‌شود که او هم مثل خودش آدمی بی‌‌قید است.

تمرکز و داستان فیلم Up in the Air روی رابطه و آشنایی رایان بینگهام و آلکس است که در طول این فیلم کمدی عاشقانه شاهد یک نقش‌آفرینی متفاوت از جرج کلونی هستیم. جیسون رایتمن که این روزها بیشتر برای کارگردانی فیلم Ghostbusters: Afterlife شناخته می‌شود، پس از موفقیت فیلم Juno به سراغ فیلم Up in the Air رفت و توانست تحسین منتقدان را جلب کند. جرج کلونی برای بازی در فیلم Up in the Air موفق شد تا برای سومین‌بار به‌عنوان بازیگر نامزد دریافت جایزه اسکار شود.


جورج کلونی و کائولین اسپرینگل در فیلم The Midnight Sky

۵- فیلم The Midnight Sky

فیلم آسمان نیمه‌شب

  • کارگردان: جرج کلونی
  • نویسنده: مارک ال. اسمیت
  • بازیگران: جرج کلونی، فلیسیتی جونز، کایل چندلر، دیوید اویلوو، دمیان بیچیر، سوفی راندل، اتان پک، تیم راس و میریام شر
  • تاریخ اکران: ۱۱ دسامبر ۲۰۲۰
  • میانگین امتیازات فیلم The Midnight Sky در IMDB: ۵.۶
۷۲ میلیون کاربر نتفلیکس در هفته اول پخش به تماشا فیلم The Midnight Sky پرداخته‌اند

فیلم The Midnight Sky یک اثر درام پسا آخرالزمانی است که داستان آگوستین را که یک دانشمند تنها در قطب شمال است، دنبال می‌کند که در تلاش است تا با سالی که رهبری یک گروه از فضانوردان که در حال سفر از سیاره مشتری به سمت زمین هستند را بر عهده دارد و ارتباط آن‌ها با مرکز کنترل پرواز قطع شده است، ارتباط برقرار کند. مشکل این است که یک فاجعه بزرگ جهانی در روی زمین در جریان است و بازگشت به خانه چندان ساده نخواهد بود. آگوستین امیدوار است قبل از اینکه خیلی دیر شود، با آن‌ها این موضوع را اطلاع دهد.

فیلم The Midnight Sky هفتمین اثری است که جرج کلونی وظیفه کارگردانی آن را بر عهده داشته و در این فیلم به ایفای نقش نیز پرداخته است. با اینکه بسیاری امیدوار بودند تا فیلم آسمان نیمه‌شب روند افت شدید فیلم‌های کلونی را قطع کند و دوباره شاهد اثری تحسین شده از او به‌عنوان کارگردان باشیم، اما درنهایت فیلم The Midnight Sky نقدهای متوسط و ضعیفی را از منتقدان و بینندگان دریافت کرد. در هر حال این فیلم توانست مورد توجه مخاطبان شبکه نتفلیکس قرار بگیرد و ۷۲ میلیون کاربر این شبکه در هفته اول پخش به تماشا این فیلم پرداختند.


جرج کلونی و برد پیت در فیلم Ocean's Eleven

۴- فیلم Ocean's Eleven

فیلم یازده یار اوشن

  • کارگردان: استیون سودربرگ
  • نویسنده: تد گریفین
  • بازیگران: جرج کلونی، برد پیت، مت دیمون، اندی گارسیا، جولیا رابرتس، برنی مک، دان چیدل، کیسی افلک، اسکات کان، الیوت گولد، کارل راینر، توفر گریس و ادی جمیسن
  • تاریخ اکران: ۷ دسامبر ۲۰۰۱
  • میانگین امتیازات فیلم Ocean's Eleven در IMDB: ۷.۷
موفقیت تجاری و نقدهای فیلم Ocean's Eleven باعث شد تا این فیلم به یک مجموعه تبدیل شود

فیلم Ocean's Eleven داستان دنیل اوشن را دنبال می‌کند که پس از آزاد شدن از زندان، با دوست قدیمی خود راستی رایان که به بازیگران قمار آموزش می‌دهد، تصمیم می‌گیرد که تیمی یازده نفره جمع کند و دست به سرقت یکی از بزرگ‌ترین خزانه‌های کازینوهای لاس وگاس بزنند. صاحب این کازینوها تری بندیکت است که به‌تازگی با تس، زن سابق دنیل رابطه برقرار کرده است و اوشن با این سرقت می‌خواهد ۱۶۰ میلیون دلار و زن سابقش را به‌دست آورد.

فیلم Ocean's Eleven یکی از چندین آثاری است که جرج کلونی با استیون سودربرگ در آن همکاری کرده است. فیلم یازده یار اوشن تنها شروع کننده یک سه‌گانه موفق است که با تحسین منتقدان و تماشاگران مواجه شد. همین موفقیت باعث شد تا به ساخت دنباله‌های بیشتر این فیلم چراغ سبز نشان داده شود. فیلم Ocean's Eleven بدون شک یکی از بهترین کارهای جرج کلونی است که به خوبی توانایی او به‌عنوان یک بازیگر کمدی را نیز به تصویر می‌کشد.


جرج کلونی در فیلم Burn After Reading

۳- فیلم Burn After Reading

فیلم بعد از خواندن بسوزان

  • کارگردان: جوئل کوئن و ایتن کوئن
  • نویسنده: جوئل کوئن و ایتن کوئن
  • بازیگران: جرج کلونی، برد پیت، جان مالکوویچ، فرانسیس مک‌دورمند، تیلدا سوئینتون، ریچارد جنکینز، الیزابت مارول و جی‌کی سیمونز
  • تاریخ اکران: ۱۲ سپتامبر ۲۰۰۸
  • میانگین امتیازات فیلم Burn After Reading در IMDB: ۷
جرج کلونی و برادران کوئن در آثار متعددی با یکدیگر از جمله فیلم Burn After Reading همکاری کرده‌‌اند

فیلم Burn After Reading با ماجراهای پیش پاافتاده‌ای شروع می‌شود، اما به بحران‌های تودرتو و ماجراهای دراماتیک جنایی و امنیتی پیچیده‌ای می‌انجامد.این فیلم کمدی داستان آزبورس کاکس، آنلایست CIA را دنبال می‌کند که به‌دلیل مشکلات ناشی از الکل از کار خود برکنار می‌شود. او تصمیم می‌گیرد تا به‌عنوان مشاور خصوصی کار کند و همچنین کتاب خاطرات خود را بنویسد. در همین حال همسر کاکس فرصت را مناسب می‌بیند و حالا به‌دنبال گرفتن طلاق است.

برادران کوئن در این فیلم تلاش کرده‌اند تا یک اثر انتقادی از سازمان سیا را تولید کنند و درکنار آن در فیلم Burn After Reading شاهد نمایش مشکلات فرهنگی و اجتماعی مثل کاهش اعتماد و وفاداری در خانواده هم هستیم و علاوه‌براین، این فیلم کمدی اعتیاد را هم به هجو گرفته‌ است. در فیلم بخوان و بسوزان شاهد همکاری دوباره جرج کلونی با برادران کوئن درکنار برد پیت هستیم که همکاری بسیاری موفقی نیز بوده است. فیلم Burn After Reading یکی از آن دسته آثاری است که تماشا آن کاملا ضروری است.


جرج کلونی در فیلم ?O Brother, Where Art Thou

۲- فیلم ?O Brother, Where Art Thou

فیلم ای برادر، کجایی؟

گفتیم که برادران کوئن و جرج کلونی همکاری زیادی در طی این چندین سال داشته‌اند و کلونی یکی از بازیگران ثابت فیلم‌های این دو برادر بوده است. فیلم ?O Brother, Where Art Thou یکی دیگر از این آثار است که البته در این فیلم جوئل کوئن تنها روی صندلی کارگردانی فیلم نشسته و ایتن کوئن تنها به‌عنوان نویسنده در آن نقش داشته است. البته ایتن کوئن باز هم در کارگردانی فیلم نقش داشته است، اما نام او در تیتراژ پایانی فیلم قرار داده نشده است. فیلم ای برادر، کجایی؟ داستان داستان سه برادر را دنبال می‌کند که از میان یک دسته از جنایتکاران در زندان فرار می‌کنند.

حالا آن‌ها تصمیم دارند تا برای رسیدن به ۱/۲ میلیون دلاری که دلمار ادعا می‌کند آن را یک ماشین مخصوص گنج دزدیده و در زمین پنهان کرده، وارد یک ماجراجویی شوند. آن‌ها تنها چهار روز برای رسیدن به این گنج فرصت دارند که در روز چهارم این دره قرار است جهت پروژه تولید برق آبی زیر آب برود. فیلم ?O Brother, Where Art Thou توانسته مورد توجه منتقدان قرار بگیرد و تحسین زیادی را دریافت کند. در مقابل تماشاگران نیز از این فیلم استقبال خوبی کرده‌اند، اما بسیاری اعتقاد دارند که فیلم ای برادر، کجایی؟ یکی از آثار کمتر دیده شده برادران کوئن و جرج کلونی است که باید آن را تماشا کرد.


جرج کلونی درکنار ساحل در فیلم The Descendants

۱- فیلم The Descendants

فیلم فرزندان

  • کارگردان: الکساندر پین
  • نویسنده: الکساندر پین، جیم رش و نت فکسون
  • بازیگران: جرج کلونی، شیلین وودلی، جودی گریر، آمارا میلر، بو بریجز، متیو لیلارد، رابرت فورستر، مری بیردسون و راب هیوبل
  • تاریخ اکران: ۱۸ نوامبر ۲۰۱۱
  • میانگین امتیازات فیلم The Descendants در IMDB: ۷.۳
بازی درخشان جرج کلونی در فیلم The Descendants باعث شد تا او برای چهارمین بار به‌عنوان بازیگر نامزد دریافت جایزه اسکار شود

فیلم The Descendants داستان مت کینگ را که وکیلی موفق است، دنبال می‌کند که درکنار الیزابت، همسر محبوب و اهل تفریح و فعالیت‌‌های اجتماعی‌اش به‌همراه دو دختر سر زنده و شاد خود که الکساندر و اسکاتی نام دارند، زندگی می‌کند. الیزابت او را متهم می‌کند که به‌دلیل ساعات کار طولانی خود، از نظر حسی از خانواده دور شده است، اما پس از زخمی شدن شدید همسر مت در مسابقه قایقرانی، همه‌چیز تغییر می‌کند. در‌حالی‌که الیزابت به کما رفته و امکان دارد هرگز از آن بیدار نشود، مت سعی می‌کند با الکساندر ۱۷ ساله کله‌شق و مغرور صمیمی‌تر شود و موجبات آسایش اسکاتی را فراهم آورد.

فیلم The Descendants از جمله تحسین شده‌ترین بازی‌های جرج کلونی است که بازی او با تحسین منتقدان و تماشاگران مواجه شد. او هم نقش همسری را بازی می‌کند که باید تصمیمات سختی را در مورد وضعیت همسرش بگیرد و با واقعیت‌های تلخ و ناگواری مواجه شود. ازطرفی او باید ارتباط بهتری با دو دخترش پیدا و آن‌ها را درک کند. بازی درخشان جرج کلونی در فیلم The Descendants باعث شد تا او برای چهارمین بار به‌عنوان بازیگر نامزد دریافت جایزه اسکار شود. بدون شک فیلم زادگان یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌های جرج کلونی تا به امروز است.


پرسش‌های متداول

۱- بهترین فیلم های جرج کلونی کدام‌اند؟

از میان بهترین فیلم های جرج کلونی می‌توان به فیلم فرزندان (The Descendants)، فیلم یازده یار اوشن و فیلم بعد از خواندن بسوزان اشاره کرد. فهرست کامل ۲۰ فیلم برتر جرج کلونی را در سایت زومجی بخوانید.

۲- فیلم های جرج کلونی در جوانی چه فیلم‌هایی هستند؟

از فیلم هایی که جرج کلونی در جوانی بازی کرده است می‌توان به فیلم خط باریک سرخ (The Thin Red Line)، فیلم From Dusk Till Dawn و فیلم One Fine Day اشاره کرد. فهرست کامل ۲۰ فیلم برتر جرج کلونی را در سایت زومجی بخوانید.
منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده