در این مقاله به معرفی کامل شخصیت های هری پاتر خواهیم پرداخت و مسیر آن‌ها در این جهان بزرگ را بررسی خواهیم کرد. با زومجی همراه باشید.

جهانی که جی‌کی رولینگ خلق کرده به‌قدری وسیع است که می‌توان درباره تمام جنبه‌های آن مقاله‌هایی بسیار طولانی نوشت و بااین‌وجود باز هم جزییاتی پیدا خواهند شد که به آن‌ها نپرداخته باشیم. جهان و داستان هری پاتر بدون هیچ شکی یکی از محبوب‌ترین و شگفت‌انگیزترین جهان‌های فانتزی به‌شمار می‌رود؛ از کتاب‌های این مجموعه گرفته تا فیلم‌ها و بازی‌های ویدیویی آن که همگی میان طرفداران این جهان از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار هستند. وسیع بودن این جهان باعث شده تا خیلی‌ها درمیان انبوهی از اسامی و شخصیت‌های مختلف گم شوند و نتوانند آن‌طور که باید و شاید مسیر تک‌تک این شخصیت‌ها را دنبال کنند.

به احتمال بسیار زیاد، طرفداران پروپاقرص این مجموعه تمام جزییات نه‌تنها شخصیت‌های اصلی که شخصیت‌های فرعی آن را هم می‌دانند ولی بااین‌حال هستند کسانی که شاید از خط‌های داستانی شخصیت‌های این مجموعه آگاهی کاملی ندارند؛ چراکه تمام خانواده‌های اصیل‌زاده جهان جادوگری با یکدیگر ارتباط دور یا نزدیکی دارند و همه آن‌ها به یکدیگر مرتبط هستند. به‌همین‌دلیل و به بهانه ۲۰ سالگی مجموعه فیلم‌های هری پاتر تصمیم گرفتیم تا در این مقاله به‌طور مفصل به معرفی شخصیت‌های مختلف این جهان بپردازیم و با یکدیگر ببینیم هرکدام از شخصیت‌های حاضر در این داستان چه کارهای مهمی انجام داده‌اند؛ پس این شما و این ۶۰ تا از شخصیت های هری پاتر با عکس معرف هرکدام.

«شخصیت‌های حاضر در این فهرست بانظر تیم تحریریه زومجی و باتوجه‌به میزان اهمیتِ آن‌ها در داستانِ هری پاتر رتبه‌بندی شده‌اند»


معرفی شخصیت های هری پاتر

شخصیت لاوندر براون در مجموعه هری پاتر

۶۰- لاوندر براون

  • بازیگر: کاتلین کولی
  • گروه: گریفندور
  • تاریخ تولد: سال ۱۹۷۹ میلادی

مقاله معرفی شخصیت‌های مجموعه هری پاتر را با لاوندر براون شروع کنیم. شخصیتی که مهم‌ترین قسمت حضورش در این مجموعه به قسمت ششم آن یعنی شاهزاده دورگه مربوط می‌شود. او که از یک خانواده آشنا با جادو به هاگوارتز آمد، در سال سوم دوران تحصیل خود در هاگوارتز شیفته طالع‌بینی شد و سعی کرد این حرفه را به‌طور حرفه‌ای دنبال کند. لاوندر در سال پنجم تحصیل خود یکی از اعضای ارتش دامبلدور به‌شمار می‌رفت و زیرنظر هری آموزش‌ دید. مهم‌ترین داستان درباره لاوندر براون به رابطه او و رون ویزلی در قسمت شاهزاده دورگه مربوط می‌شود که باعث شد تا برای مدتی رون از هرماینی جدا شود ولی این موضوع یک جنبه مثبت هم داشت و این بود که پس از این اتفاق رابطه رون و هرماینی وارد مرحله جدی‌تری شد.


شخصیت مارتل گریان در مجموعه هری پاتر

۵۹- مارتل الیزابت وارن (مارتل گریان)

  • بازیگر: شرلی هندرسون
  • گروه: ریون‌کلاو
  • تاریخ تولد: سال ۱۹۲۹ میلادی

با شخصیت مارتل الیزابت وارن یا همان مارتل گریان در فیلم تالار اسرار آشنا شدیم و بار دیگر او را در فیلم جام آتش دیدیم. مارتل گریان یکی از شخصیت‌های قدیمی جهان هری پاتر به‌شمار می‌رود که در سال ۱۹۴۳ زمانی‌که تنها یک نوجوان تلقی می‌شد به دستور تام ریدل کشته شد و به‌صورت روح در حمام‌های هاگوارتز پرسه می‌زند. او یکی از افرادی بود که توسط افرادی عادی متولد شد و به‌خاطر ماگل‌زاده بودنش توسط تام ریدل به قتل رسید. مهم‌ترین حضور او در فیلم‌های هری پاتر به فیلم جام آتش مربوط می‌شود؛ جایی که به کمک او هری توانست جایزه طلایی را که کسب کرده بود، باز کند و از راز درون آن باخبر شود. با اینکه شخصیت او در داستان تنها ۱۴ سال سن دارد ولی بازیگر نقش او یعنی شرلی هندرسون در زمان نقش‌آفرینی در این نقش حدود ۴۰ سال سن داشت.


شخصیت مادام روزمرتا در زیر برف در مجموعه هری پاتر

۵۸- مادام روزمرتا

  • بازیگر: جولی کریستی
  • تاریخ تولد: سال ۱۹۵۰ میلادی

مادام روزمرتا مسئول کافه سه جارو در دهکده هاگزمید به شمار می‌رفت. او در سال ۱۹۹۷ توسط دراکو مالفوی تحت جادوی فرمان قرار گرفت و کارهایی که مالفوی به او می‌گفت را انجام می‌داد. به‌همین‌دلیل او برخلاف خواسته خودش به دراکو کمک کرد تا وسایل نفرین‌شده را به درون هاگوارتز ببرد. بااین‌حال با از بین رفتن جادوی فرمان او در نبرد پایانی هاگوارتز درمقابل لرد ولدمورت ایستاد و درکنار نیروهای مدرسه جنگید تا کارهای گذشته خودش را جبران کرده باشد. زمانی‌که هم سن و سالان او در هاگوارتز درس می‌خواندند او در کافه سه جارو مشغول کار بود و همیشه هم همان جا ماند.


شخصیت کتی بل و فینیگان در مجموعه هری پاتر

۵۷- کتی بل

  • بازیگر: امیلی دیل
  • گروه: گریفندور
  • تاریخ تولد: سال ۱۹۷۸ میلادی

کتی بل یکی از دانش‌آموزان مهم گروه گریفندور قلمداد می‌شود که هم در ارتش دامبلدور حضور داشت و هم در نبرد هاگوارتز مقابل ارتش ولدمورت ایستاد. او به‌عنوان یک دنبال‌کننده در تیم منتخب رشته کوییدیچ مدرسه هاگوارتز نقش مهمی در موفقیت‌های این تیم ایفا کرد. کتی بل در سال ششم تحصیل خودش یعنی در فیلم شاهزاده دو رگه توسط یک گردنبند نفرین‌شده نفرین بسیار خطرناکی را دریافت کرد که او را تا پای مرگ برد. نفرینی که قرار بود توسط دراکو مالفوی به دامبلدور برسد ولی در میانه راه توسط کتی بل جذب شد ولی بااین‌حال در بیمارستان مدرسه هاگوارتز مداوا شد و به زندگی عادی بازگشت. متاسفانه از جزییات زندگی این شخصیت پس از نبرد هاگوارتز اطلاعاتی در دسترس نیست.


وینسنت کراب در مجموعه هری پاتر

۵۶- وینسنت کراب

  • بازیگر: جیمی وایلت
  • گروه: اسلیترین
  • تاریخ تولد: سال ۱۹۷۹ میلادی

به دوستان صمیمی اما تقریبا خنگ دراکو مالفوی رسیدیم. شخصیت وینسنت کراب پسر یکی از مرگ‌خواران ارتش ولدمورت یعنی کراب سینیور به‌شمار می‌رود که در گروه اسلیترین در هاگوارتز تحصیل کرد. در فیلم‌های هری پاتر او و گویل را خیلی کم بدون دراکو مالفوی دیدیم. دو نفری که کارشان اذیت کردن دیگران بود. زمانی‌که دلورس آمبریج به‌عنوان مدیر هاگوارتز انتخاب شد او به‌همراه گویل و دراکو یکی از اعضای گروه بازپرسی بود که با کمک طلسم از دانش‌آموزان اطلاعات کسب می‌کردند و به همین ترتیب از ارتش دامبلدور باخبر شدند. در زمان نبرد هاگوارتز وینسنت کراب توسط آتشی که خودش در اتاق نیازمندی‌ها به وجود آورده بود، کشته شد تا خنگ بودنش آخر کار دستش داده باشد.


شخصیت گریگوری گویل در مجموعه هری پاتر

۵۵- گرگوری گویل

  • بازیگر: جاش هردمن
  • گروه: اسلیترین
  • تاریخ تولد: سال ۱۹۷۹ میلادی

به دوست صمیمی و رفیق جرم وینسنت کراب رسیدیم، آقای گرگوری گویل که در خنگ بودن و اذیت کردن سایر دانش‌آموزان به‌هیچ‌وجه دست کمی از وینسنت ندارد. وی فرزند یک مرگ‌خوار دیگر به نام گویل است که در زمان نبرد هاگوارتز درکنار ولدمورت دربرابر هری پاتر و دوستانش ایستاد. گویل و کریب به‌همراه دراکو مالفوی در نخستین سال حضورشان در هاگوارتز به هری پاتر پیشنهاد دادند تا به گروه آن‌ها بپیوندد و به این ترتیب به دوستانی صمیمی تبدیل شوند ولی هری پیشنهاد آن‌ها را رد کرد. گویل و سایرین بسیار تعجب کردند که چرا هری پاتر دوستی با رون ویزلی را به آن‌ها ترجیح داد و به‌همین‌دلیل از همان سال نخست یک دشمنی دیرینه میان آن‌ها شکل گرفت.


روح سرگردان هلنا ریون‌کلاو در در مجموعه هری پاتر

۵۴- هلنا ریون‌کلاو

  • بازیگر: نینا یانگ، کلی مک‌دونالد
  • گروه: ریون‌کلاو
  • تاریخ تولد: اوایل قرن یازدهم

هلنا ریون‌کلاو با اینکه حضور خیلی پررنگی در داستان فیلم‌های هری پاتر نداشت ولی اثر بسیار مهمی از خودش در داستان این مجموعه برجای گذاشته است. او دختر بنیان‌گذار گروه ریون‌کلاو یعنی روونا ریون‌کلاه تلقی می‌شود و در اوایل حضورش در هاگوارتز تاج مادر خودش را دزدید و از هاگوارتز فرار کرد؛ همان تاجی که در آخرین قسمت فیلم‌های هری پاتر یکی از مهم‌ترین المان‌های داستان به‌شمار می‌رفت. همان تاجی که یکی از هفت جان‌پیچ ولدمورت بود و هری پاتر در ملاقات با روح هلنا ریون‌کلاو متوجه شد که چگونه آن را پیدا و نابود کند. مادر هلنا فردی را با نام بارون برای برگرداندن او به دنبالش فرستاد ولی پس از مخالفت هلنا با بازگشت به هاگوارتز، بارون ابتدا او را به قتل رساند و به‌خاطر علاقه‌ای که به هلنا داشت خودش را هم کشت. روح هلنا و بارون برای همیشه در قصر هاگوارتز و درکنار یکدیگر حضور خواهند داشت.


پروفسور کویرل و صورت دو طرفه او در مجموعه هری پاتر

۵۳- کویرینوس کوییرل (پروفسور کوییرل)

  • بازیگر: یان هارت
  • گروه: ریون‌کلاو
  • تاریخ تولد: سال ۱۹۶۷ میلادی

پروفسور کوییرل پس از اینکه در گروه ریون‌کلاو در هاگوارتز تحصیل خودش را به اتمام رساند تصمیم گرفت تا به‌عنوان پروفسور در این مدرسه مشغول به کار شود. او درابتدا در رشته ماگل‌شناسی و سپس در رشته دفاع دربرابر جادوی سیاه مشغول تدریس شد. به‌همین‌دلیل تصمیم گرفت تا درباره شخصیت لرد ولدمورت تحقیقات گسترده‌ای انجام دهد و بتواند او را پیدا کند تا به این ترتیب دیگر کسی او را مسخره نکند. ولدمورت پس از متوجه شدن این موضوع کنترل بدن پروفسور کوییرل را در اختیار گرفت و از این طریق قصد داشت تا هری پاتر را در تالارهای زیرزمینی هاگوارتز از بین ببرد که در این مسیر پروفسور کوییرل جان خودش را از دست داد. بااینکه پس از تحقیقاتش درباره ولدمورت سعی کرد تا جلوی ورود او به بدنش را بگیرد ولی نتوانست درمقابل شرورترین شخصیت جهان تاب آورد.


مادام ماکسیم در مجموعه هری پاتر

۵۲- الیمپ ماکسیم (مادام ماکسیم)

  • بازیگر: فرانسس دلا تور
  • نژاد: جاینت

مادام ماکسین در خانواده‌ای متولد شد که پدر او یک جادوگر و مادرش یک جاینت به‌شمار می‌رفت و به‌همین‌دلیل او یک نیمه جاینت تلقی می‌شود. جادوگری فرانسوی که به‌عنوان مدیر مدرسه جادوگری بوباتون به‌خاطر شیوه رفت‌وآمد وی و دانش‌آموزانش شهرت زیادی پیدا کرد. او برای رفت‌وآمد از یک کالسکه بسیار بزرگ و آبی رنگ که توسط ۱۲ اسب ویژه به‌ پرواز درمی‌آید، استفاده می‌کند؛ وسیله‌ای که بدون شک زمانی‌که برای اولین‌بار آن را دیدید، مثل من به وجد آمده‌اید. مهم‌ترین حضور مادام ماکسیم در فیلم‌های هری پاتر به جام آتش مربوط می‌شود که دانش‌آموزان مدرسه او برای مسابقات جادوگری به هاگوارتز آمده بودند. وی همچنین در نبرد هاگوارتز حضور داشت و درکنار دوست عزیز خودش یعنی هاگرید درمقابل ولدمورت ایستادگی کرد.


روفیوس اسکریمژور در در مجموعه هری پاتر

۵۱- روفیوس اسکریم‌جیور

  • بازیگر: بیل نای
  • گروه: اسلیترین
  • تاریخ تولد: سال ۱۹۲۱ میلادی

به یکی از شخصیت‌های مهم وزارت سحر و جادو رسیدیم؛ روفیوس اسکریم‌جیور به‌عنوان یک اُرور (کارآگاهی توانا و سخت‌گیر در اجرای قوانین) به این وزارت‌خانه پیوست و به‌خاطر سخت‌کوشی‌های خود توانست عنوان مدیر دفتر اُرورها را به خودش اختصاص دهد. در زمان نبرد هاگوارتز او به‌جای کورنلیوس فاج به‌عنوان وزیر سحر و جادو انتخاب شد و توانست به سومین اُروری تبدیل شود که این پست را تحویل می‌گیرد. در زمان مدیریت او در وزارت سحر و جادو روفیوس سعی داشت مشکلات موجود در وزارت‌خانه را تکذیب کند ولی اشتباه بزرگ او در راه دادن مرگ‌خواران به این وزارت‌خانه باعث شد تا درعمل کنترل این مکان بسیار مهم در دستان ولدمورت قرار بگیرد. درنهایت و زمانی‌که ولدمورت به‌خاطر فهمیدن مکان هری پاتر او را تحت شکنجه‌ای شدید قرار داد او هیچ صحبتی نکرد تا ولدمورت او را به طرز بدی به قتل برساند.


مادام پامفری مسئول بیمارستان هاگوارتز در مجموعه هری پاتر

۵۰- پاپی پامفری (مادام پامفری)

  • بازیگر: جما جونز
  • گروه: هافلپاف
  • تاریخ تولد: قبل از ۱۹۴۰

مادام پامفری بدون هیچ شکی یکی از دوست‌داشتنی‌ترین شخصیت‌های مدرسه هاگوارتز به‌شمار می‌رود. او به‌دلیل علاقه بسیار زیادش به درس‌های مربوط‌به درمان و طلسم‌های شفادهنده در بیمارستان مدرسه هاگوارتز مشغول به کار شد و پس از مدتی توانست به‌عنوان سرپرستارِ بیمارستانِ این مدرسه انتخاب شود. او برای حدود نیم قرن این عنوان را دراختیار داشت. وی در نبرد هاگوارتز به‌طور خستگی‌ناپذیر مشغول مداوای مجروحین این نبرد بزرگ بود و پس از این نبرد تصمیم گرفته بود تا از عنوان سرپرستار بیمارستان مدرسه هاگوارتز استعفا دهد تا هانا ابوت جای او را بگیرد. بااین‌حال درنهایت مادام پامفری از این تصمیم پشیمان شد و طبق اطلاعات موجود حداقل تا سال ۲۰۱۷ همچنان در مقام قبلی خودش مشغول به کار بوده است.


آرگوس فیلچ در مجموعه هری پاتر

۴۹- آرگوس فیلچ

  • بازیگر: دیوید بردلی
  • تاریخ تولد: قبل از دهه ۵۰ میلادی

آقای فیلچ یکی از معدود اسکوئیب‌های دنیای هری پاتر قلمداد می‌شود؛ به این معنی که حداقل یکی از والدین او جادوگر بوده‌اند و وی از زمان تولد نیز یک جادوگر بوده است. طبق اطلاعات موجود آرگوس فیلچ تقریبا از سال ۱۹۷۳ به‌عنوان سرایدار در مدرسه هاگوارتز فعالیت داشته و ما همیشه او را به‌همراه گربه‌اش یعنی خانم نوریس دیده‌ایم. مهم‌ترین فعالیت فیلچ مربوط می‌شود به گشت‌وگذار او در طبقات مختلف مدرسه هاگوارتز تا دانش‌آموزانی را که از قوانین این مدرسه پیروی نمی‌کنند، پیدا کند. در نبرد هاگوارتز او به دانش‌آموزان در رفت‌وآمد در مدرسه کمک می‌کرد و شخصا در این نبرد حضور داشت. او پس از نبرد هاگوارتز شغل خودش را حفظ کرد و جالب است بدانید آرگوس فیلچ یکی از معدود افرادی بود که در تعطیلات تابستانی در این مدرسه باقی می‌ماند و از مدرسه مراقبت می‌کرد.


نارسیسا مالفوی و لوسیوس مالفوی در مجموعه هری پاتر

۴۸- نارسیسا بلک (سیسی مالفوی)

  • بازیگر: هلن مک‌کوری
  • گروه: اسلیترین
  • تاریخ تولد: سال ۱۹۵۵ میلادی

نارسیسا بلک، همسر لوسیوس مالفوی و خواهر بلاتریکس لسترنج و همچنین مادر دراکو مالفوی قطعا از مهم‌ترین افراد شرور داستان هری پاتر تلقی می‌شود. بااینکه وی هیچوقت به‌طور رسمی یک مرگخوار نبود ولی به‌طور جدی از ماگل‌ها بدش می‌آمد و در جنگ نخست ولدمورت و نبرد هاگوارتز درکنار همسرش در ارتش ولدمورت حضور داشت. او در زمان تحصیل در گروه اسلیترین با همسرش لوسیوس مالفوی آشنا شد و احتمالا در همان زمان سوروس اسنیپ و همچنین خانواده پاتر را نیز می‌شناخت.

او که همیشه جزو افراد وفادار به ولدمورت حساب می‌شد، رفته رفته وفاداری خودش را نسبت به او از دست داد. از زندانی شدن همسرش در زندان آزکابان گرفته تا تهدید ولدمورت نسبت‌به قتل دراکو مالفوی در صورت اطاعت نکردن از دستوراتش. این کم شدن وفاداری تا جایی پیش رفت که در زمان اصابت طلسم مرگبار ولدمورت به هری پاتر، نارسیسا به ارباب تاریکی درباره زنده بودن یا نبودن هری پاتر دروغ گفت. این موضوع باعث شد تا پس از شکست ولدمورت اعضای خانواده مالفوی محکوم به حبس در زندان آزکابان نشوند.


بارتی کراوچ سینیور در مجموعه هری پاتر

۴۷- بارتیموس کراوچ سینیور

  • بازیگر: راجر لوید پک
  • گروه: اسلیترین
  • تاریخ تولد: سال ۱۹۴۰ میلادی

بارتیموس کراوچِ پدر، یکی از کارمندان پرنفوذ و اصیل‌زاده وزارت سحر و جادو که چند دهه در این وزارت‌خانه کار کرد و درنهایت به‌دست پسرش یعنی بارتیموس کراوچ جونیور به قتل رسید. او با در اختیار داشتن عنوان مدیر بخش قانونی وزارت سحر و جادو توقع داشت تا پس از حمله نخست لرد ولدمورت عنوان رئیس این وزارت‌خانه را به‌دست آورد ولی برخلاف انتظارش یک عنوان بسیار پایین‌تر را به او دادند تا پس از آن نبرد بارتیموس کراوچ مدیر بخش بین‌الملل وزارت سحر و جادو لقب بگیرد. وی به سخت‌گیر بودن و بی‌رحم بودن مشهور بود و خیلی‌ها او را مانند مرگ‌خواران درمقابل مجرمان می‌دانستند. درنهایت به‌دلیل تنفر بیش از اندازه پسرش از او، بارتیموس کراوچ جونیور در اقدامی پدرش یعنی بارتیموس کراوچ سینیور را به قتل رساند.


بارتی کراوچ جونیور در مجموعه هری پاتر

۴۶- بارتیموس کراوچ جونیور

  • بازیگر: ‌دیوید تننت
  • گروه: ریون‌کلاو
  • تاریخ تولد: سال ۱۹۶۲ میلادی

بارتیموس کراوچ جونیور پسر بارتیموس کراوچ سینیور از همان سنین نوجوانی به یک مرگ‌خوار و یکی از دنبال‌کنندگان لرد ولدمورت تبدیل شد. مهم‌ترین دست‌آورد بارتیموس کراوچ جونیور این بود که به نخستین زندانی زندان آزکابان تبدیل شد که توانست در ۳۰۰ سال گذشته به‌تنهایی از این زندان فرار کند. پس از شکست لرد ولدمورت در نخستین جنگی که به راه انداخت، بارتیموس کراوچ جونیور به همراه بلاتریکس لسترنج خانواده لانگ‌باتم را با طلسم شکنجه مورد شدیدترین شکنجه‌های ممکن قرار داد که به‌همین‌دلیل توسط پدرش به حبس ابد در آزکابان محکوم شد.

مهم‌ترین اقدام بارتیموس کراوچ جونیور جا زدن خودش به‌جای پروفسور مودی به‌شمار می‌رود. در قسمت چهارم فیلم‌های هری پاتر و در فیلم جام آتش دیدیم که چگونه او کاری کرد تا هری پاتر بتواند در این مسابقات شرکت کند تا اینکه درنهایت به دیدار لرد ولدمورت برود. پس از مرگ سدریک خیلی سریع هویت اصلی او فاش شد و همه متوجه شدند که پروفسور مودی همان بارتی کراوچ به‌شمار می‌رود که پروفسور مودی را در نقطه‌ای زندانی کرده است. وی درنهایت به‌دست یک دمنتور در سال ۱۹۹۵ جان خودش را از دست داد.


فلور دلاکور در سرسرای هاگوارتز در مجموعه هری پاتر

۴۵- فلور دلاکور

  • بازیگر: کلمنس پاسی
  • گروه: تحصیل در مدرسه جادوگری بوباتون
  • تاریخ تولد: سال ۱۹۷۷ میلادی

فلور ایزابل دلاکور جادوگری فرانسوی که در قسمت چهارم فیلم‌های هری پاتر یعنی در قسمت جام آتش به‌عنوان نماینده و قهرمان مدرسه بوباتون در مسابقات جادوگری هاگوارتز شرکت کرد؛ مسابقاتی که درنهایت با تراژدی تلخی به پایان رسید. پس از اتمام آن سال تحصیلی وی از مدرسه جادوگری بوباتون فارغ‌التحصیل شد و برای تقویت زبان انگلیسی خود در تابستان سال ۱۹۹۵ در بانک گرینگوتز شغلی برای خودش پیدا کرد و همین موضوع زمینه آشنایی او با بیل ویزلی را فراهم آورد.

فلور دلاکور و بیل ویزلی پس از مدت کوتاهی نامزد کردند و فلور برای شناخت بهتر از خانواده همسرش تمام تابستان را همراه آن‌ها گذراند؛ موضوعی که به‌هیچ‌وجه باب میل جین ویزلی نبود. مراسم عروسی این دو نفر یکی از مهم‌ترین پیچش‌های داستانی این جهان به‌شمار می‌رود. مراسمی که در حین برگذاری آن وزارت جادو سقوط کرد و مرگ‌خواران زیادی برای پیدا کردن هری پاتر به این مراسم هجوم آورند. بیل و فلور پس از آن حادثه در خانه‌ای در ساحل شل کاتج ساکن شدند، خانه‌ای که به یک کمک بزرگ برای هری، هرماینی و رون تبدیل شد که در مسیر پیدا کردن جان‌پیچ‌ها توانستند از خانه مالفوی فرار کرده و در خانه آن‌ها پناه بگیرند.


شخصیت چو چانگ درکنار هری پاتر در مجموعه هری پاتر

۴۴- چو چانگ

  • بازیگر: کتی لیونگ
  • گروه: ریون‌کلاو
  • تاریخ تولد: سال ۱۹۷۸ میلادی

خیلی‌ها تصور می‌کنند که شخصیت چو چانگ با شخصیت‌های جهان هری پاتر یعنی هرماینی، رون و خود هری هم‌سن است ولی این موضوع درست نیست. او یک سال تحصیلی بزرگ‌تر از شخصیت‌های اصلی داستان به‌شمار می‌رود و به‌عنوان یک جست‌وجوکننده در تیم کوییدیچ ریون‌کلاو در این تیم حضور داشت. او در سال پنجم تحصیلی خود رابطه عاشقانه‌ای با سدریک دیگوری برقرار کرد که متاسفانه در پایان آن سال تحصیلی و در پایان مسابقات جادوگری هاگوارتز، سدریک به طرز ناراحت‌کننده‌ای توسط پیتر پتی‌گرو کشته شد و این موضوع تاثیر بسیار بدی روی چو گذاشت.

او برخلاف میل خانواده خود سال پس از این حادثه به مدرسه جادوگری هاگوارتز برگشت و در همان سال عضور ارتش دامبلدور به رهبری هری پاتر شد. در همان سال هری پاتر علاقه زیادی به چو پیدا کرد که پس از متوجه شدن گروه تجسس دلورس از ارتش دامبلدور این رابطه نیز از بین رفت؛‌ چرا که چو و دوست صمیمی او تحت تاثیر معجون راست‌گویی اطلاعات مهمی را درباره این موضوع به دلورس انتقال دادند. او یک سال پس از فارغ‌التحصیل شدن از هاگوارتز در نبرد این مدرسه درمقابل ولدمورت حضور پیدا کرد و پس از این نبرد با یک فرد معمولی و غیرجادوگر ازدواج کرد.


شخصیت کینگزلی شاکل‌بولت در حیاط هاگوارتز در مجموعه هری پاتر

۴۳- کینگزلی شاکل‌بولت

  • بازیگر: جورج هریس
  • گروه: نامشخص
  • تاریخ تولد: دهه ۶۰ میلادی

کینگزلی شاکل‌بولت یکی از وفادارترین اعضای محفل ققنوس و یکی از اُرورهای وزارت سحر و جادو به‌شمار می‌رود. او به‌عنوان یک عامل نفوذی در وزارت‌خانه فعالیت داشت و اطلاعات بسیار مفیدی را دراختیار محفل قرار می‌داد و همچنین توانست محل اخفای سیریوس بلک را از اعضای وزارت‌خانه پنهان نگه دارد. وی در وزارت‌خانه سحر و جادو تلاش بسیار زیادی کرد تا بتواند از دوستان خودش در محفل ققنوس مراقبت کند و به‌‌این‌ترتیب کمک بسیار بزرگی در مسیر موفقیت محفل به آن‌ها کرد.

او در سال ۱۹۹۶ به‌عنوان محافظ شخصی نخست‌وزیر کشور انگلستان از سمت وزارت‌خانه سحر و جادو انتخاب شد تا در صورت حمله ارتش ولدمورت به آن‌ها بتواند از نخست وزیر کشور محافظت کند. وی درکنار سایر اعضای محفل ققنوس در نبرد هاگوارتز حضور داشت و درمقابل ولدمورت ایستادگی کرد و پس از پایان نبرد به‌عنوان وزیر موقت سحر و جادو انتخاب شد که البته این عنوان پس از مدتی دائمی شد. پس از دائمی شدن عنوان وی، کینگزلی به‌همراه هری پاتر، رون و هرماینی تلاش زیادی کردند تا نقص‌های وزارت‌خانه سحر و جادو را تا حد زیادی تصحیح کنند و این اتفاق در سال ۲۰۱۹ با کمک‌های فراوان هرماینی به سرانجام رسید.


پروفسور تریلانی درحال تدریس پیشگویی در مجموعه هری پاتر

۴۲- سیبل پاتریسیا تریلانی (پروفسور تریلانی)

  • بازیگر: اما تامپسون
  • گروه: ریون‌کلاو
  • تاریخ تولد: دهه ۵۰ میلادی

پروفسور تریلانی نوه بزرگ یک پیشگوی بسیار نام آشنا یعنی کاساندرا تریلانی به‌شمار می‌رود. او بیش از آنچه خودش می‌دانست در امر پیشگویی مهارت داشت ولی متاسفانه باور زیادی به حرف‌های خود نداشت و فکر می‌کرد بیشتر حرف‌هایی که می‌زند، به‌هیچ‌وجه واقعی نیستند. آلبوس دامبلدور در مصاحبه خود با پروفسور تریلانی متوجه این موضوع شد و به‌همین‌دلیل جایی برای زندگی در مدرسه هاگوارتز به او داد و وظیفه تدریس درس پیشگویی را نیز برعهده او گذاشت تا شاید در آینده بتواند از اطلاعات سرشاری که در ذهنش قرار دارند استفاده کند.

پروفسور تریلانی همان‌طور که گفتیم به حرف‌های خودش باور نداشت و بیشتر اوقات از تحت تاثیر قرار دادن دانش‌آموزان ساده‌لوح به‌خاطر صحبت درباره اتفاقات و فجایع احتمالی آینده، لذت می‌برد. البته باید به این موضوع اشاره کنیم که درمیان حرف‌های او می‌توان پیشگویی‌هایی پیدا کرد که کاملا واقعیت داشتند و خیلی زود به واقعیت پیوستند. او تا دهه گذشته میلادی در مدرسه هاگوارتز وظیفه تدریس درس پیشگویی را برعهده داشت ولی متاسفانه اطلاعات زیادی از او در دسترس نیست.


شخصیت پیتر پتی‌گرو در مجموعه هری پاتر

۴۱- پیتر پتی‌گرو

  • بازیگر: تیموتی اسپال
  • گروه: گریفندور
  • تاریخ تولد: سال ۱۹۵۹ میلادی

پیتر پتی‌گرو تنها مرگ‌خوار جهان هری پاتر به‌شمار می‌رود که عضوی از گروه اسلیترین نبوده است؛ پروفسور کوییرل هیچوقت به‌طور رسمی مرگ‌خوار نبوده و همچنین ایگور کارکاروف عضوی از دارمسترانگ به‌شمار می‌رود. پیتر از سال ۱۹۷۱ وارد مدرسه جادوگری هاگوارتز شد و پس از اینکه کلاه مرتب‌سازی پس از ۵ دقیقه او را در گروه گریفندور قرار داد، مورد مسخره دانش‌آموزان قرار گرفت. بااین‌حال پس از قرار گرفتن در گروه گریفندور به دوست صمیمی سیریوس بلک، جیمز پاتر و ریموس لوپین بدل گشت و با کمک آن‌ها توانست نقشه غارت‌گر را تهیه کند. نقشه‌ای که همان‌طور که می‌دانید یکی از المان‌های مهم داستان هری پاتر تلقی می‌شود.

پیتر در جنگ نخست جادوگری عضوی از محفل ققنوس بود ولی پس از اعلام وفاداری به لرد ولدمورت توسط محفل رانده شد. او به جیمز و لیلی پاتر خیانت کرد، برای سیریوس بلک پاپوش بزرگی درست کرد که او را متهم به قتل ۱۲ ماگل‌زاده و خود پتی‌گرو می‌کرد و پس از این کارها مرگ خودش را نیز جعل کرد و به مدت ۱۲ سال در قالب یک موش خانگی در خانه خانواده ویزلی زندگی خودش را گذراند تا اینکه توسط سیریوس و ریموس هویت او فاش شد. او یکی از مهم‌ترین افراد در بازگشت لرد ولدمورت تلقی می‌شود که با قربانی کردن گوشت و خون خودش توانست اقدامات بازگشت او را فراهم کند. بااین‌حال زمانی‌که در عمارت مالفوی درحال خفه کردن هری پاتر بود دچار یک ترحم لحظه‌ای شد و با نجات دادن جان هری توانست تا حدی خیانت گذشته‌اش را جبران کند.


گیلدوری لاکهارت با بازی کنت برانا در مجموعه هری پاتر

۴۰- گیلدوری لاکهارت

  • بازیگر: کنت برانا
  • گروه: ریون‌کلاو
  • تاریخ تولد: سال ۱۹۶۴ میلادی

گیلدوری لاکهارت را شاید بتوانیم یکی از احمق‌ترین دانش‌آموزان باهوش هاگوارتز بدانیم. مادر وی جادوگر بود و پدرش ماگل‌زاده و به‌همین‌دلیل مادرش او را بیشتر از دو خواهر دیگرش دوست داشت و فکر می‌کرد پسری خاص است. این موضوع به مغز گیلدوری نیز سرایت کرد و همیشه فکر می‌کرد انسانی بسیار خاص به‌شمار می‌رود تا اینکه پس از ورود به هاگوارتز فهمید اصلا از این صحبت‌ها نیست و در آن مکان مانند سایر دانش‌آموزان قلمداد می‌شود. او در دوران تحصیل در هاگوارتز بارها برای خودش و دیگران دردسر ایجاد کرد و به‌همین‌دلیل زمانی‌که از این مدرسه فارغ‌التحصیل شد استادان این مدرسه نفس راحتی کشیدند.

او با استفاده از افسون حافظه توانست خاطرات مهم جادوگران زیادی را به‌دست آورد و با تغییراتی کوچک آن‌ها را طوری بیان می‌کرد که گویا خودش آ‌ن‌ها را انجام داده و مدام درباره این ماجراجویی‌ها به دیگران فخر می‌فروخت. سال‌ها بعد گیلدوری لاکهارت توسط آلبوس دامبلدور به‌عنوان مدرس درس دفاع دربرابر جادوی سیاه به هاگوارتز بازگردانده شد. بسیاری می‌دانستند که او فردی شیاد است و دقیقا آلبوس دامبلدور نیز از این قضیه آگاه بود ولی قصد داشت تا برگرداندن لاکهارت به هاگوارتز شیاد بودن او برای همه روشن شود. دامبلدور عقیده داشت می‌توان از انسان‌های کلاه‌بردار هم چیزهای زیادی یاد گرفت و گیلدوری لاکهارت دقیقا همین نقش را در داستان جهان هری پاتر دارد.


کورنلویس فاج درحال مصاحبه با رسانه در مجموعه هری پاتر

۳۹- کورنلیوس فاج

  • بازیگر: رابرت هاردی
  • گروه: اسلیترین
  • تاریخ تولد: دهه ۶۰ میلادی

کورنلیوس فاج همان وزیر سحر و جادویی به‌شمار می‌رود که به سختی بازگشت ولدمورت را انکار می‌کرد و قصد داشت وضعیت دنیای سحر و جادو را کاملا طبیعی جلوه دهد. او از سال ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۶ وزیر سحر و جادو در بریتانیا بود و در سال‌های ابتدایی ریاست خود هاگرید را به‌خاطر اتفاقات مربوط‌به تالار اسرار به آزکابان فرستاد و در مجموع شخصی بود که واقعیت پشت اتفاقات مهم را معمولا نادیده می‌گرفت تا اینکه در پایان قسمت پنجم فیلم‌های هری پاتر یعنی فیلم محفل ققنوس شخصا شاهد بازگشت لرد ولدمورت بود و در آن زمان متوجه ساده‌لوحی خودش شد.

به‌دلیل بازگشت ولدمورت کورنلیوس فاج میزان زیادی از شهرت و احترام خودش را درمیان جامعه جادوگری از دست داد؛ چراکه خیلی‌ها فکر می‌کردند به موضوع مهمی مانند بازگشت ولدمورت اهمیت نداده و امنیت جادوگران را به‌خطر انداخته است. امنیتی که جامعه جادوگران سال‌ها برایش زحمت کشیده بودند و او اهمیتی به این موضوع نداده بود. همین مسئله او را به یکی از مغرورترین و شاید کم‌اثرترین وزیرهای تاریخ وزارت‌خانه سحر و جادو تبدیل کرد.


سیموس فینیگان با بازی دون موری در مجموعه هری پاتر

۳۸- سیموس فینیگان

  • بازیگر: دون موری
  • گروه: گریفندور
  • تاریخ تولد: سال ۱۹۷۹ میلادی

سیموس فینیگان یکی از دانش‌آموزان مهم گریفندور و یکی از دوست‌های نزدیک سه شخصیت اصلی داستان هری پاتر به‌شمار می‌رود. او فرزند یک ماگل یعنی آقای فینیگان و یک جادوگر یعنی خانم فینگان است. مادر وی در زمانی‌که هری پاتر ادعا می‌کرد که لرد ولدمورت بازگشته است یکی از افرادی بود که به‌خاطر گزارش‌های دیلی پرافیت و حرف‌های کورنلیوس فاج ادعای هری را پوچ می‌خواند و همین موضوع روی سیموس نیز تاثیری منفی از خود به‌جای گذاشت.

بااین‌حال سیموس فینیگان پس از این اتفاق شخصا از هری عذرخواهی کرد و نه‌تنها عضوی از ارتش دامبلدور شد که در نبرد هاگوارتز نیز درکنار آن‌ها درمقابل ارتش ولدمورت جنگید. او مثل هری و رون عاشق کوییدیچ بود و یکی از اعضای مهم تیم کوییدیچ گریفندور تلقی می‌شد. سیموس فینیگان پس از اتفاقات نبرد هاگوارتز با لاوندر براون ازدواج کرد و متاسفانه اطلاعات بیشتری از او پس از این اتفاق دردسترس نیست.


شخصیت دین توماس در مجموعه هری پاتر

۳۷- دین توماس

  • بازیگر: آلفی انوک
  • گروه: گریفندور
  • تاریخ تولد: سال ۱۹۷۹ میلادی

شخصیت دین توماس متاسفانه یکی از آن شخصیت‌هایی در داستان هری پاتر به‌شمار می‌رود که در نسخه‌های آمریکایی و انگلیسی کتاب‌های هری پاتر تفاوت شخصیتی زیادی دارد. ویراستار کتاب‌های هری پاتر به کارگردان فیلم سنگ جادو گفته بود که شخصیت دین توماس یک جادوگر سیاه‌پوست انگلیسی است. در نسخه بریتانیایی کتاب‌ها ظاهر این شخصیت توصیف نشده و در نسخه آمریکایی تنها یک خط وجود دارد که او را خیلی کوتاه و خلاصه معرفی کرده است. پدر دین توماس که یک جادوگر بود در زمان کودکیِ دین، او و مادرش را رها کرد و دین نزد مادر ماگل خود بزرگ شد و همین موضوع تاثیر بسیار بدی روی شخصیت او گذاشت.

او هم سن هری پاتر است و بهترین دوست سیموس فینیگان محسوب می‌شود. دین هم مانند هری، سیموس و رون یکی از اعضای مهم تیم کوییدیچ گریفندور بود. او در سال پنجم تحصیل به ارتش دامبلدور پیوست و در نبرد هاگوارتز نیز درکنار هری ایستاد. زمانی‌که ولدمورت کنترل وزارت‌خانه سحر و جادو را در دست گرفت ماگل‌زاده‌ها دچار مشکلات زیادی شدند و نمی‌توانستند مانند گذشته در جامعه جادوگران اصیل‌زده حضور داشته باشند. دین توماس نیز به‌خاطر نداشتن مدرک معتبری که نشان دهد پدرش یک جادوگر بوده مشکلات زیادی را سر راه خود می‌دید. پس از شکست ولدمورت دین توماس به‌همراه سیموس فینیگان و ابرفورث دامبلدور در سرسرای هاگوارتز قابل مشاهده هستند که درکنار یکدیگر نشسته‌اند و از پیروزی لذت می‌برند.


شخصیت گلرت گریندل‌والد با بازی جانی دپ در فیلم جانوران شگفت‌انگیز

۳۶- گلرت گریندل‌والد

  • بازیگر: جیمی کمپل،‌ مایکل بیرن، جانی دپ،‌ مس میکلسن
  • گروه: تحصیل در مدرسه جادوگری دارمسترانگ
  • تاریخ تولد: سال ۱۸۸۳ میلادی

گلرت گریندل‌والد بااینکه در مجموعه سینمایی هری پاتر حضور بسیار کمرنگی دارد ولی بدون هیچ شکی یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین شخصیت‌های این جهان به‌شمار می‌رود. او در سال ششم تحصیل خود در مدرسه دارمسترانگ به‌دلیل آزمایش‌های خطرناک که باعث مرگ چند دانش‌آموز شد از آن مدرسه اخراج گردید و او با کشیدن نشان یادگاران مرگ روی دیوار این مدرسه آن‌جا را ترک کرد. او برای بررسی قبر برادران پرول (نخستین صاحبان یادگاران مرگ) به دره گودریک هالو می‌رود که در آن مکان با آلبوس دامبلدور جوان آشنا می‌شود. پس از این ملاقات گلرت و آلبوس از برادر به یکدیگر نزدیک شدند و با یکدیگر تصمیم گرفتند تا با راه‌اندازی یک ارتش از جادوگران بر افراد معمولی جهان حکومت کنند.

بااین‌حال برادر آلبوس دامبلدور یعنی ابرفورث با این موضوع اصلا و ابدا موافق نبود و همین کشمکش باعث ایجاد درگیری میان این سه نفر شد و به‌دلیل همین درگیری خواهر آلبوس دامبلدور یعنی آریانا جان خودش را از دست داد. گلرت پس از ترک آلبوس دامبلدور موفق می‌شود ابرچوبدستی را مال خود کند و با کمک آن دست به جنایت‌های زیادی بزند. وزیر سحر و جادو از آلبوس می‌خواهد که با گلرت مقابله کند ولی مشخص می‌شود که طی پیمانی خونین آلبوس و گلرت باهم عهد کرده‌اند که هیچوقت به یکدیگر آسیبی نزنند.

سرانجام با از بین رفتن این پیمان آلبوس به نبرد با گلرت می‌رود و یک دوئل بسیار بزرگ میان این دو شکل می‌گیرد؛ دوئلی که شاهدان آن به‌گونه‌ای توصیفش می‌کنند که گویا در تاریخ جادوگری هیچ دوئلی نمی‌تواند به آن حتی نزدیک شود. با شکست دادن گلرت توسط آلبوس دامبلدور، وفاداری ابرچوبدستی تغییر می‌کند و تا زمان مرگ آلبوس به او وفادار می‌ماند. جزییات زندگی گلرت گریندل‌والد در مجموعه سینمایی جانوران شگفت‌انگیز با جزییات بسیار بیشتری نسبت‌به فیلم‌های هری پاتر به تصویر درآمده است.


شخصیت ریتا اسکیتر درحال نوشتن مقاله در مجموعه هری پاتر

۳۵- ریتا اسکیتر

  • بازیگر: میراندا ریچاردسون
  • گروه: ریون‌کلاو
  • تاریخ تولد: سال ۱۹۵۱ میلادی

ریتا اسکیتر می‌تواند نماینده بسیاری از ژورنالیست‌های جهان باشد که تنها هدفی که دارند این است که مخاطب را به هر نحوی که شده پای مقاله خودشان بکشانند. ریتا اسکیتر، ژورنالیست و جادوگر بریتانیایی پس از گذشت مدتی از دوران تحصیل خود در هاگوارتز در روزنامه دیلی پرافیت شروع به نوشتن مقاله‌هایی که معمولا به‌جای واقعیت بیانگر موضوعاتی بودند که به عقیده اسکیتر مخاطبانش دوست دارند مطالعه کنند. او با نوشتن مطالب زرد و معمولا دروغ توانست نامی برای خودش دست و پا کند و رفته‌رفته به یکی از پرحاشیه‌ترین خبرنگاران جامعه جادوگری تبدیل شود.

از مهم‌ترین فعالیت‌های او می‌توانیم به نوشتن بیوگرافی برای افرادی برجسته مانند آلبوس دامبلدور، سوروس اسنیپ و هری پاتر اشاره کنیم. او در کتاب زندگی‌نامه هری پاتر اداعا می‌کند که چیزهایی را نوشته که هیچکس از آن‌ها خبر ندارد ولی همان‌طور که می‌توانیم حدس بزنیم حدود ۷۵ درصد این کتاب پرشده از دروغ‌های بی‌پایه و اساس ریتا اسکیتر. او همچنین سعی داشت تا داستان‌های هری پاتر مانند زنده ماندن درمقابل ولدمورت را انکار کند ولی تیرش به سنگ خورد و جامعه جادوگری از دروغ‌های او آگاه شده بودند.


مستر اولیواندر درحال بررسی چوبدستی هری در مجموعه هری پاتر

۳۴- گاریک اولیواندر (مستر اولیواندر)

  • بازیگر: جان هارت
  • گروه: ریون‌کلاو
  • تاریخ تولید: سال ۱۹۰۹ میلادی

یکی از شگفت‌انگیزترین المان‌های جهان و فیلم‌های هری پاتر تاثیرگذاری شخصیت‌های فرعی آن به‌شمار می‌رود. مستر اولیواندر بااینکه حضوری بسیار کوتاه در فیلم‌های این مجموعه دارد ولی بدون شک نمی‌توانیم منکر تاثیر شگرف او در داستان هری پاتر شویم. جناب مستر اولیواندر بیش از نیم قرن در کوچه دیاگون مغازه‌ای داشت که تقریبا تمام جادوگران جهان چوبدستی‌های خودشان را از آن مغازه تهیه می‌کردند؛ چراکه مستر الیواندر به عقیده خیلی‌ها بهترین تهیه‌کننده چوبدستی در تمام جهان قلمداد می‌شد.

در سال ۱۹۹۶ وی توسط لرد ولدمورت زندانی شد و مورد شکنجه شدید این مرد خبیث قرار گرفت. ولدمورت در مسیر پیدا کردن ابر چوبدستی افراد زیادی را شکنجه کرد و یکی از آن‌ها مستر اولیواندر بود. او که در عمارت مالفوی زندانی شده بود توسط هری، رون، هرماینی و دابی نجات پیدا کرد و اطلاعات بسیار مهمی را درباره ابرچوبدستی و یادگاران مرگ در اختیار هری قرار داد. پس از نبرد هاگوارتز مستر اولیواندر به مغازه خودش برگشت و کار قبلی خود یعنی تهیه و فروش چوبدستی را ادامه داد.


پتونیا دورسلی خاله هری پاتر در مجموعه هری پاتر

۳۳- پتونیا دورسلی

  • بازیگر: فیونا شاو
  • تاریخ تولد: سال ۱۹۶۰ میلادی

مهم‌ترین شخصیت‌های غیرجادوگر جهان هری پاتر احتمالا خانواده دورسلی به‌شمار می‌روند. پتونیا دورسلی خواهر لیلی پاتر یعنی خاله هری پس از مرگ پدر و مادر هری وظیفه سرپرستی او را همراه‌با همسر خود یعنی ورنون دورسلی برعهده گرفت. او از خواهر خود یعنی لیلی به‌خاطر جادوگر بودن وی متنفر بود و به‌همین‌دلیل دل خوشی از جادوگران نداشت. زمانی‌که متوجه شد هری پاتر قدرت‌های جادویی مادر خود را دارد با او به سردی رفتار می‌کرد و هری به‌دلیل رفتار این خانواده نتوانست کودکی خوبی را تجربه کند.

او معمولا هری را در یک اتاق بسیار کوچک در زیر پله خانه خودشان نگه‌داری می‌کرد ولی پس از نامه تاییدی هاگوارتز که برای هری آمد مجبور شد که اتاقی جداگانه در اختیار هری قرار دهد. در سال ۱۹۹۱ و زمانی‌که هاگرید به خانه آن‌ها آمد، پتونیا دورسلی به‌شدت عصبانی شده بود؛ چراکه می‌دانست خواهرزاده او پسری خاص به‌شمار می‌رود ولی پسر خودش یک پسر تنبل است. آن‌ها در سال ۱۹۹۷ به‌دلیل برگشت ولدمورت و برای در امان ماندن از دست او خانه خودشان را ترک کردند و هری به همراه اعضای مخفل ققنوس از آن مکان استفاده کردند تا هری بتواند در امنیت به مکان دیگری منتقل شود.


ورنون دورسلی و پتونیا دورسلی خاله و شوهرخاله هری در مجموعه هری پاتر

۳۲- ورنون دورسلی

  • بازیگر: ریچارد گریفیت
  • تاریخ تولد: دهه ۵۰ میلادی

ورنون دورسلی، همسر پتونیا دورسلی در محل کار با وی آشنا شد و کمی پس از این ملاقات با او ازدواج کرد. پس از مرگ خواهر همسر خود او یک روز جلوی در خانه‌اش پسر بچه‌ای را دید که همراه او یک نامه قرار داشت. در آن نامه از دورسلی‌ها تقاضا شده بود که سرپرستی هری را برعهده بگیرند؛ چراکه پدر و مادر او به قتل رسیده‌اند و تنها پناهگاه هری جایی به‌شمار می‌رود که خون مادر وی در جریان باشد. ورنون دورسلی و همسرش پتونیا چاره‌ای جلوی پای خودشان نمی‌دیدند به جز اینکه سرپرستی هری پاتر نوزاد را برعهده بگیرند.

زمانی‌که نامه مدرسه هاگوارتز به خانه دورسلی‌ها رسید، ورنون نیز مانند همسرش پتونیا به‌شدت عصبانی شد. او هم مانند پتونیا از جادوگران دل خوشی نداشت و همچنین علاقه زیادی هم به هری پاتر نداشت. آن‌ها در زمان بزرگ شدن هری دروغ‌های زیادی را درباره نحوه مرگ پدر و مادر هری گفتند که این موضوع از ترس آن‌ها نسبت‌به جادوگران نشات می‌گرفت. بااین‌حال سرانجام آن‌ها هری پاتر را به‌عنوان یک جادوگر پذیرفتند ولی هیچوقت برخورد سرد آن‌ها با هری رنگ و بوی صمیمیت نگرفت.


شخصیت دادلی دورسلی با بازی ریچارد گریفیت در مجموعه هری پاتر

۳۱- دادلی دورسلی

  • بازیگر: هری ملینگ
  • گروه: تحصیل در مدرسه اسملتینگز
  • تاریخ تولد: سال ۱۹۸۰ میلادی

دادلی دورسلی، پسر نازپرورده و لوس خانواده دورسلی و از آن مهم‌تر پسرخاله هری پاتر به‌شمار می‌رود. او و دوستانش شاید در ظاهر خطرناک باشند ولی جز افرادی حساب می‌شوند که نه‌تنها ترسو هستند که نسبت‌به سایرین حسادت فراوانی در آن‌ها دیده می‌شود. دادلی به‌خاطر حرص ورزیدن به دیگران اضافه وزن زیادی دارد. در تولد ۱۱ سالگی هری و زمانی‌که هاگرید به خانه دورسلی‌ها آمده بود به‌خاطر حرص ورزیدن دادلی نسبت‌به هری، هاگرید به‌وسیله جادو یک دم خوک‌مانند در پشت دادلی ظاهر کرد که نهایتا خانواده دورسلی مجبور شد با عمل جراحی پسر خودشان را از آن دم خلاص کنند.

او همیشه رفتار بدی با هری داشت و همیشه او را مورد تحقیر خودش قرار می‌داد. در سال ۱۹۹۵ و به‌خاطر حضور دیوانه‌سازها در اطراف محل سکونت دورسلی‌ها، دادلی مورد حمله یک دیوانه‌ساز قرار گرفت و به‌خاطر افسون اسپکتوپاترونوم توسط هری پاتر نجات پیدا کرد و پس از این اتفاق با هری پاتر بهتر رفتار کرد. البته نجات دادن او توسط هری برای هری مشکل بزرگی به وجود آورد که توسط آلبوس دامبلدور حل‌و‌فصل شد. دادلی دورسلی پس از نبرد هاگوارتز ازدواج کرد و اکنون به‌همراه همسرش و دو فرزند خود همچنان با هری پاتر در ارتباط است.


شخصیت دابی الف خانگی و دوست هری پاتر در مجموعه هری پاتر

۳۰- دابی

  • بازیگر: توبی جونز
  • تاریخ تولد: مشخص نیست

به یکی از دوست‌داشتنی‌ترین شخصیت‌های جهان هری پاتر رسیدیم. دابی، الف خانگی و دوست عزیز هری پاتر که بدون شک خیلی از ما پس از مرگ او اشک ریختیم. او درابتدا در عمارت مالفوی به این خانواده خدمت می‌کرد ولی از آن‌ها خوشش نمی‌آمد؛ چراکه اربابان او جادوگران خبیثی بودند که رفتار بسیار بدی با او داشتند ولی بااین‌حال او چاره‌ای به جز خدمت به آن‌ها نداشت. در فیلم تالار اسرار هری پاتر با زیرکی یک لنگه جوراب لای یک کتاب قرار داد و آن را ازطریق لوسیوس مالفوی به دابی رساند و به این ترتیب دابی به خاطر گرفتن یک هدیه از صاحب خود به یک الف آزاد تبدیل شد و به‌خاطر همین موضوع به یکی از بهترین و مورداعتمادترین دوست‌های هری پاتر بدل گشت.

دابی می‌توانست به‌خاطر آزاد بودن خود در هاگوارتز کار کند و دامبلدور نیز برای فعالیت‌های او در آشپزخانه به او حقوق می‌داد. در طول داستان هری پاتر، دابی کمک‌های زیادی به هری و دیگر شخصیت‌های این جهان کرد. از مطلع کردن هری نسبت‌به تالار اسرار در سال ۱۹۹۳ که ازطریق ارتباط میان اربابان خود و ولدمورت از آن آگاه شده بود تا نجات دادن هری، رون، هرماینی، مستر اولیواندر و لونا از زندان عمارت مالفوی. متاسفانه در زمانی‌که او قصد نجات هری و دوستانش را از عمارت مالفوی داشت به‌وسیله چاقوی بلاتریکس لسترنج به‌شدت مجروح شد ولی با موفقیت توانست هری و دیگران را نجات دهد و پس از این عمل شجاعانه جان خودش را در آغوش هری پاتر از دست داد. هری بدون استفاده از جادو برای دابی قبری حفر کرد و روی قبر نوشت: «دابی، یک الفِ آزاد».

در محل فیلم‌برداری قسمت نخست یادگاران مرگ و دقیقا در همان مکانی که هری پاتر دابی را دفن کرد، طرفداران جهان هری پاتر و دوست‌داران شخصیت دابی برای او یادبودی درست کرده‌اند و در آن مکان برای دابی یادگاری‌های زیادی گذاشته‌اند تا یاد دابی، این الفِ خانگیِ مهربان و دوست‌داشتنی برای همیشه در یادها باقی بماند.


ابرفورث دامبلدور برادر آلبوس دامبلدور در مجموعه هری پاتر

۲۹- ابرفورث دامبلدور

  • بازیگر: کیران هایندز
  • گروه: گریفندور
  • تاریخ تولد: سال ۱۸۸۳ میلادی

ابرفورث دامبلدور، برادر کوچک‌تر آلبوس دامبلدور به‌شمار می‌رود که مشکلات زیادی میان او و آلبوس وجود داشته است. ابرفورث همیشه برادرش آلبوس را برای مرگ مادرشان کندرا و خواهرشان آریانا سرزنش می‌کند و به‌همین‌دلیل هیچوقت آلبوس را نبخشیده است. وی همچنین از روابط آلبوس با افرادی مانند گلرت گریندل‌والد دل خوشی نداشت و همین روابط و اهداف بزرگ آلبوس را دلیل اصلی نابودی خانواده دامبلدور و خواهر خودشان می‌دانست. بااین‌حال وی یکی از اعضای محفل ققنوس تلقی می‌شد و همچنین در نبرد هاگوارتز نیز درمقابل ارتش ولدمورت شجاعانه جنگید.

مهم‌ترین اقدام ابرفورث همان تکه آینه‌ای حساب می‌شود که هری همیشه همراه خود داشت و به‌وسیله آن تکه آینه بارها کمک‌های مهمی دریافت کرد. این تکه آینه یک قسمت از یک آینه کامل قلمداد می‌شد که در خانه ابرفورث قرار داشت و او به‌وسیله این آینه هری را کمک می‌کرد. همچنین زمانی‌که هری برای پیدا کردن جان‌پیچ آخر قصد ورد به قلعه هاگوارتز را داشت، ابرفورث به او، رون و هرماینی کمک کرد تا ازطریق تونلی که پشت تصویر خواهرش آریانا قرار داشت، وارد مدرسه هاگوارتز شوند. ابرفورث دامبلدور بااینکه شخصیت عجیبی داشت و خیلی از برادرش خوشش نمی‌آمد ولی کمک زیادی به جامعه جادوگری و به‌خصوص به اعضای ارتش دامبلدور کرده است.


شخصیت زنوفیلیوس لاوگود درحال کشیدن علامت یادگاران مرگ در مجموعه هری پاتر

۲۸- زنوفیلیوس لاوگود

  • بازیگر: ریس ایفانس
  • گروه: ریون‌کلاو
  • تاریخ تولد: سال ۱۹۶۰ میلادی

زنوفیلیوس لاوگود یکی از مهم‌ترین افراد مجله طفره زن که ما بیشتر او را به‌عنوان پدر شخصیت لونا لاوگود می‌شناسیم. همسر وی زمانی‌که لونا ۹ سال سن داشت جان خود را از دست داد و او به‌تنهایی لونا را بزرگ کرد. دلیل اخلاق خاص و باورهای لونا را به احتمال زیاد می‌توانیم در شخصیت زنوفیلیوس لاوگود پیدا کنیم ولی بااین‌حال افکار زنوفیلیوس معمولا درست بوده‌اند و همین موضوع او را به فردی دانا تبدیل کرده است. او همیشه به وجود داشتن یادگاران مرگ باور داشت و زمانی‌که خیلی‌ها از هری پشتیبانی نمی‌کردند زنوفیلیوس لاوگود در مجله طفره زن این کار مهم را انجام می‌داد.

زنوفیلیوس لاوگود و دخترش لونا در خانه‌ای در یک باغ بزرگ زندگی می‌کردند و همچنین رابطه‌ای دوستانه با خانواده ویزلی داشتند. زمانی‌که آن‌ها برای مراسم ازدواج بیل ویزلی و فلور دلاکور در خانه خانواده ویزلی حضور پیدا کردند، به‌خاطر حمله مرگ‌خوارها لونا به اسارت گرفته شد. وقتی هری، رون و هرماینی برای کسب اطلاعات به خانه زنوفیلیوس لاوگود رفتند او برای نجات جان دخترش مرگ‌خوارها را فرا خواند که همین موضوع آسیب شدیدی به خانه او وارد کرد و البته هری و هرماینی به‌همراه رون موفق شدند از این مهلکه جان سالم به در ببرند. پس از این اتفاق او توسط مرگ‌خوارها به زندان آزکابان برده شد ولی پس از نبرد هاگوارتز از این زندان آزاد شد و بار دیگر به شغل سابقش در مجله طفره‌زن بازگشت.


پروفسور هوراس اسلاگهورن درکنار هری در مجموعه هری پاتر

۲۷- هوراس اسلاگهورن

  • بازیگر: جیم برودبنت
  • گروه: اسلیترین
  • تاریخ تولد: بین سال‌های ۱۹۰۰ تا ۱۹۲۰ میلادی

خیلی‌ها تصور می‌کنند که تمام مشکلات دنیای هری پاتر زیر سر هوراس اسلاگهورت قرار دارد، آن‌ها عقیده دارند که اگر وی اطلاعات مربوط‌به جان‌پیچ‌ها را به تام ریدل نمی‌داد، تام ریدل به لرد ولدمورت تبدیل نمی‌شد که خب سخت در اشتباه هستند. تام ریدل بدون شک این اطلاعات را از جای دیگری می‌توانست پیدا کند. هوراس اسلاگهورن از این نظر تاثیر بسیار زیادی بر روند داستانی هری پاتر از خود به‌جای گذاشته است. پس از بازگشت لرد ولدمورت پروفسور اسلاگهورن مرتب محل سکونت خودش را تغییر می‌داد تا از دست مرگ‌خوارها در امان باشد و زمانی‌که هری و دامبلدور او را پیدا کردند او در قالب یک صندلی در خانه یک خانواده معمولی پنهان شده بود.

دامبلدور او را برای بار دوم به هاگوارتز آورد تا در رشته معجون‌سازی تدریس کند تابه‌این‌ترتیب پروفسور اسنیپ بتواند تدریس دفاع دربرابر جادوی سیاه را برعهده بگیرد. اسلاگهورن همیشه از اطلاعاتی که به تام ریدل داده بود عذاب وجدان داشت و خودش را برای قتل هزاران نفر به‌دست ولدمورت سرزنش می‌کرد. به‌همین‌دلیل خاطرات خودش را دست‌کاری کرد ولی درنهایت هری پاتر توانست با کمی شانس و کمک گرفتن از معجون شانس آن خاطرات ارزشمند را به‌دست آورد و مسیر رسیدن به جان‌پیچ‌ها را آغاز کند. او در طول نبرد هاگوارتز درکنار هری و دیگران جنگید و در آن جنگ زنده ماند. پروفسور اسلاگهورن درنهایت در سال ۲۰۱۶ برای همیشه از هاگوارتز رفت و پرتره بزرگی از او در تالار گروه اسلیترین نصب شد.


شخصیت دلورس آمبریج درحال خندیدن در مجموعه هری پاتر

۲۶- دلورس آمبریج

  • بازیگر: ایملدا استونتون
  • گروه: اسلیترین
  • تاریخ تولد: دهه ۵۰ میلادی

به یکی از منفورترین شخصیت‌های جهان هری پاتر رسیدیم. دلورس آمبریج فرزند یک جادوگر با نام آرفورد آمبریج و یک ماگل به نام الن کراکنل بود. پدر دلورس و او با ترک سایر اعضای خانواده به‌تنهایی زندگی کردند و دلورس دیگر نتوانست مادر و برادرش را ببیند. به‌همین‌دلیل همیشه از خودش به‌عنوان یک اصیل‌زاده یاد می‌کند. دلورس آمبریج از همان نوجوانی و جوانی عادت داشت دیگران را قضاوت کند و از بالا به سایرین نگاه می‌کرد. او پس از ترک هاگوارتز در وزارت‌خانه سحر و جادو به‌عنوان یک کارمند ساده استخدام شد ولی هرچه گذشت توانست در آن وزارت‌خانه پیشرفت کند. در سال ۱۹۹۵ و در قسمت محفل ققنوس او به‌عنوان پروفسور و کمی بعد به‌عنوان بازرس عالی رتبه در هاگوارتز شروع به کار کرد.

این انتصاب باعث شد تا او بتواند افکار متعصبانه خودش را به دیگران تحمیل کند و همین موضوع سرانجام او در هاگوارتز را به‌صورت یک فاجعه به پایان رساند. دلورس از قدرتی که به او سپرده شده بود فراتر رفت و به‌همین‌دلیل دوران زورگویی وی در هاگوارتز خیلی زود به اتمام رسید. پس از این اتفاق دلورس آمبریج به وزارت‌خانه برگشت و پس از اینکه ولدمورت توانست قدرت وزارت‌خانه را به‌دست بگیرد او هم با مرگخواران و ارتش ولدمورت همکاری می‌کرد. درنهایت هری پاتر توانست جان‌پیچی که او ناخواسته به گردن می‌انداخت را از او بدزدد و یک قدم به نابودی ولدمورت نزدیک‌تر شود. پس از سقوط ولدمورت، آمبریج به‌دلیل همکاری با ولدمورت و به جرم شکنجه و حبس چندین جادوگر بی‌گناه محکوم شد. بسیاری از افرادی که او بدون دلیل به آزکابان فرستاده بود جان خودشان را از دست داده بودند.


نیمفادورا تانکس در در مجموعه هری پاتر

۲۵- نیمفادورا تانکس

  • بازیگر: ناتالیا تینا
  • گروه: هافلپاف
  • تاریخ تولد: سال ۱۹۷۲ میلادی

شخصیت نیمفادورا را همیشه با موهای مایل به بنفشش به یاد خواهیم آورد. مادرش آندرومیدا یک جادوگر به‌شمار می‌رفت و نام نیمفادورا را او برای دخترش انتخاب کرد و به‌همین‌دلیل نیمفادورا همیشه از این اسم متنفر بود. او که یکی از معدود دگرگون‌نماهای جهان هری پاتر تلقی می‌شود پس از فارغ‌التحصیل شدن از هاگوارتز به‌عنوان یک کارآگاه در وزارت‌خانه سحر و جادو مشغول به کار شد و طولی نکشید که عاشق شخصیت لوپین شد. خیلی‌ها عقیده داشتند که او عاشق سیریوس بلک است چراکه سیریوس پسرعمه او به حساب می‌آمد ولی این موضوع به‌هیچ‌وجه صحت نداشت. لوپین و نیمفادورا سرانجام باوجود تمام مشکلات موجود با یکدیگر ازدواج کردند.

نیمفادورا به‌خاطر دگرگون‌نما بودنش می‌توانست چهره خودش را بدون استفاده از چوبدستی تغییر دهد و به‌همین‌دلیل خیلی کم او را با چهره اصلی خود می‌بینم. او از این ترفند برای کسب اطلاعات مهم بارها استفاده کرد. در سال ۱۹۹۵ او به محفل ققنوس پیوست و به یکی از مهم‌ترین اعضای این محفل تبدیل شد و در جنگ هاگوارتز درکنار همسرش شجاعانه جنگید. بااینکه لوپین از او خواسته بود درکنار پسرشان تدی بماند نیمفادورا در این نبرد حضور پیدا کرد و درکنار همسرش لوپین توسط مرگ‌خواران کشته شد تا یکی از شخصیت‌های اصلی داستان باشد که در این نبرد جان خودشان را از دست داده‌اند.


شخصیت بیل ویزلی به همراه همسرش فلور دلاکور در مجموعه هری پاتر

۲۴- ویلیام آرتور ویزلی (بیل ویزلی)

  • بازیگر: ریچارد فیش
  • گروه: گریفندور
  • تاریخ تولید: سال ۱۹۷۰ میلادی

به نخستین فرد از خانواده پرجمعیت ویزلی در این مقاله رسیدیم. ویلیام ویزلی که معمولا او را با نام بیلی می‌شناسیم پسر بزرگ آرتور و مالی ویزلی و همچنین برادر بزرگ رون، فرد، جورج، چارلی، پرسی و جینی به‌شمار می‌رود. او در مدرسه هاگوازتر توانست در سال هفتم تحصیلی وظیفه سرپرستی دانش‌آموزان این گروه را برعهده بگیرد و پس از فارغ‌التحصیل شدن از هاگوارتز در بانک گرینگوتز استخدام شد و در کشور مصر شروع به فعالیت کرد. او در زمان تدریس زبان انگلیسی با خانم فلور دلاکور آشنا و پس از مدتی با وی ازدواج کرد.

مهم‌ترین اتفاقی که برای بیل ویزلی رخ داده احتمالا مربوط می‌شود به گاز گرفته شدن او توسط یک گرگینه. در زمانی‌که این اتفاق رخ داد ماه کامل نبود و به‌همین‌دلیل به‌طور کامل به یک گرگینه تبدیل نشد و تنها برخی اوقات یک سری رفتارهای سطحی مربوط‌به گرگینه‌ها در او دیده می‌شود. بیل ویزلی به‌همراه همسرش فلور دلاکور در یک ویلای صدفی در تین‌ورث زندگی می‌کنند که این ویلا یک بار توانست جان هری، هرماینی، رون و لونا را نجات دهد. قبر دابی نیز که چندی پیش به آن اشاره کردیم در نزدیکی خانه آن‌ها قرار گرفته است. بیل و همسرش فلور در نبرد هاگوارتز حضور داشتند و درمقابل ولدمورت و ارتش او ایستادند.


شخصیت مالی ویزلی درحال انجام جادو با چوبدستی در مجموعه هری پاتر

۲۳- مالی ویزلی

  • بازیگر: جولی والترز
  • گروه: گریفندور
  • تاریخ تولد: سال ۱۹۴۹ میلادی

خانم دوست‌داشتنی مالی ویزلی، مادر مهربان خانواده ویزلی که خیلی‌ها پس از لیلی پاتر او را به‌عنوان مادر دوم هری هم می‌شناسند. مالی خواهر فابیان و گیدیون پریوت است که از بنیان‌گذاران اصلی محفل ققنوس به‌شمار می‌روند. برادر او یعنی گیدیون به‌دست مرگ‌خوارها در نبرد نخست جادوگری و در زمان نخستین حمله لرد ولدمورت کشته شد و همین عامل دلیل تنفر بیش از اندازه او از تمام مرگ‌خواران تلقی می‌شود. مالی ویزلی را در فیلم‌های هری پاتر بیشتر به‌خاطر مهربانی‌های او نسبت‌به فرزندانش و درکنار آن‌ها نسبت‌به هری و هرماینی به‌خاطر می‌آوریم که آن‌ها را هم مانند فرزندانش دوست داشت.

پس از تشکیل دوباره محفل ققنوس بار دیگر او به یکی از اعضای مهم این محفل تبدیل شد و در نبرد هاگوارتز نیز درکنار اعضای خانواده ویزلی درمقابل ارتش ولدمورت ایستادگی کرد. مهم‌ترین اقدام او در نبرد هاگوارتز مربوط می‌شود به دفاع کردن از دخترش جینی دربرابر بلاتریکس لسترنج که این اقدام باعث شد تا او بتواند بلاتریکس را از بین ببرد و آن جمله معروف را به زبان آورد. پس از نبرد هاگوارتز آرام‌آرام تعداد اعضای خانواده ویزلی افزایش پیدا کرد و تا سال ۲۰۱۷ مالی ویزلی و همسرش آرتور ۱۲ نوه قد و نیم‌قد درکنار خودشان می‌دیدند.


شخصیت آرتور ویزلی در مجموعه هری پاتر

۲۲- آرتور ویزلی

  • بازیگر: مارک ویلیامز
  • گروه: گریفندور
  • تاریخ تولد: سال ۱۹۴۰ میلادی

پدر مهربان خانواده ویزلی یعنی آرتور ویزلی درکنار همسرش مالی همیشه برای ما حکم همان خانواده‌ای را دارند که هری پاتر سال‌های زیادی از داشتنش محروم بود. آرتور یکی از مسئولان مهم وزارت‌خانه سحر و جادو به‌شمار می‌رفت که ریاست بخش سوءاستفاده از محصولات ماگل‌ها را برعهده داشت و بعدها به‌عنوان رئیس اداره شناسایی و مصادره جادوهای دفاعی و اسباب حفاظتی تقلبی منصوب شد. بااینکه وی سال‌ها تجربه فعالیت در حوزه‌های مختلف را برعهده داشته ولی همچنان از لحاظ اقتصادی وضعیت مناسبی ندارد؛ چراکه هیچوقت حاضر نشد درمقابل رشوه‌ها و پول‌های کثیف سر خم کند و به پولی که از راه درست کسب شده باشد، اعتقاد فراوانی داشت.

در سال ۱۹۹۵ او توسط مار لرد ولدمورت گزیده شد و به‌دلیل اینکه این موضوع را هری پاتر در رویاهایش دیده بود نجات پیدا کرد و جان خودش را مدیون هری است. او هم یکی از اعضای اصلی محفل ققنوس به‌شمار می‌رود و در نبرد هاگوارتز درکنار خانواده‌اش حضور داشت. آرتور ویزلی همچنین علاقه بسیار زیادی به وسایل ماگل‌ها دارد و به‌همین‌دلیل در انبار خانه خود کلکسیون جالبی از وسایل مختلف ماگل‌ها مانند ابزازها، دو شاخه‌ها و وسایل مختلف جمع‌آوری کرده است. پس از نبرد هاگوارتز او بار دیگر به وزارت‌‌خانه سحر و جادو برگشت و همان شغل قبلی خود یعنی ریاست بخش سوءاستفاده از محصولات مربوط‌به ماگل‌ها را برعهده گرفت.


فرد و جورج برادران دوقلوی ویزلی در مجموعه هری پاتر

۲۱- جورج و فرد ویزلی

  • بازیگران: اولیور و جیمز مارتین
  • گروه: گریفندور
  • تاریخ تولد: سال ۱۹۷۸ میلادی

از آنجایی که برادران دوقلوی ویزلی همیشه باهم بودند تصمیم گرفتیم تا در این مقاله هم آن‌ها را از یکدیگر جدا نکنیم و در یک مورد به معرفی آن‌ها بپردازیم. جورج و فرد برادران دوقلویی بودند که به‌هیچ‌وجه نمی‌توانستیم یکی از آن‌ها را بدون دیگری ببینیم. برادرانی که همه معلم‌ها و مسئولان مدرسه از دست شیطنت‌های آن‌ها عاصی شده بودند و حقیقتا راهی برای حل این مشکل نیز به فکر آن‌ها نمی‌رسید. جورج و فرد دو عضو مهم تیم کوییدیچ گریفندور به‌شمار می‌رفتند که در پست مدافع در این تیم بازی می‌کرند. آن‌ها در سال ۱۹۹۳ نقشه غارت‌گر را به‌عنوان یک هدیه بسیار باارزش به هری دادند تا هری بتواند از آن استفاده کند و بدون اجازه سرپرستش به هاگزمید برود.

این دو برادر در سال ۱۹۹۵ از مدرسه هاگوارتز رفتند و مغازه‌ای در کوچه دیاگون افتتاح کردند که در آن وسایل مربوط‌به شوخی و سایر کارهای سرگرم‌کننده را تهیه می‌کردند و می‌فروختند؛ فروشگاه آن‌ها خیلی سریع درمیان جادوگران به محبوبیت زیادی رسید. فرد و جورج پس از ۱۸ سالگی خیلی سریع مسیر پدر خود را طی کردند و به محفل ققنوس پیوستند و ازطریق یک رادیوی مخفی به مردم درباره بازگشت ولدمورت و خطرات این اتفاق هشدار می‌دادند. فرد و جورج هر دو در نبرد هاگوارتز حضور داشتند و شجاعانه دربرابر ارتش ولدمورت جنگیدند. متاسفانه در این نبرد فرد در سن ۲۰ سالگی جان خودش را از دست داد و جورج برای زنده نگه داشتن یاد برادرش، نام نخستین فرزندش را «فرد» گذاشت.


لیلی ایوانز مادر هری پاتر در دوران کودکی خود در مجموعه هری پاتر

۲۰- لیلی ایوانز (لیلی جی پاتر)

  • بازیگر: الی آلدن، سوسی شاینر، جرالدین سامرویل
  • گروه: گریفندور
  • تاریخ تولد: سال ۱۹۶۰ میلادی

لیلی ایوانز که او را بیشتر با نام لیلی پاتر می‌شناسیم، همسر جیمز پاتر و مادر شخصیت اصلی داستان یعنی هری پاتر به‌شمار می‌رود. او که یک ماگل‌زاده بود به کمک دوستش سوروس اسنیپ متوجه قدرت‌های جادوگری خود گردید و به‌همین‌دلیل در سال ۱۹۷۲ وارد مدرسه جادوگری هاگوارتز شد. خواهر او به‌دلیل قدرت‌های عجیبش همیشه از او بدش می‌آمد. او در طول دوران تحصیل در این مدرسه با جیمز پاتر آشنا شد و رفته‌رفته علاقه زیادی میان این دو نفر شکل گرفت. پس از فارغ‌التحصیل شدن از هاگوارتز لیلی به‌همراه جیمز و دوستانشان یعنی سیریوس، ریموس لوپین و پیتر پتی‌گرو محفل ققنوس را شکل دادند و در مقابل ولدمورت جنگیدند.

پس از متوجه شدن از یک پیشگویی درباره پسرشان مجبور شدند از دست ولدمورت پنهان شوند ولی درنهایت توسط پیتر پتی‌گرو لو رفتند و ولدمورت توانست مکان آن‌ها را پیدا کند. لیلی پاتر در سال ۱۹۸۱ و زمانی‌که ولدمورت قصد داشت پسرش را به قتل برساند خودش را سپر بلای هری کرد و همین موضوع باعث کشته شدن او و زنده ماندن هری شد. او در سال ۱۹۹۸ و در زمان نبرد هاگوارتز توسط سنگ رستاخیز احیا شد و همراه‌با جیمز و سیریوس با هری صحبت کوتاهی داشتند. هری پاتر در سال ۲۰۰۸ نام دخترش را لیلی لونا پاتر گذاشت تا یاد مادرش همیشه زنده بماند.


جیمز پاتر و لیلی پاتر پدر و مادر هری پاتر در در مجموعه هری پاتر

۱۹- جیمز پاتر

  • بازیگر: رابی جارویس، آدریان رالینز، آلفی مک‌ایلوین
  • گروه: گریفندور
  • تاریخ تولد: سال ۱۹۶۰ میلادی

جیمز پاتر برخلاف همسرش لیلی یک جادوگر اصیل‌زاده و تنها فرزند فلیمونت و یوفمیا تلقی می‌شود. داستان زندگی جیمز شباهت‌های زیادی به داستان لیلی دارد. او هم مانند لیلی در شکل دادن محفل ققنوس نقش پررنگی داشت و مانند لیلی در سال ۱۹۸۱ توسط لرد ولدمورت به قتل رسید. جیمز از همان ابتدای ورودش به هاگوارتز از سوروس اسنیپ متنفر بود و درنهایت با دختری که اسنیپ عاشقش بود یعنی لیلی ایوانز ازدواج کرد. مهم‌ترین اختراع وی به‌همراه دوستانش در محفل ققنوس نقشه غارتگر به‌شمار می‌رود که سال‌ها بعد توسط برادران ویزلی به هری پاتر رسید. هری پس از ازدواج با جینی نام یکی از فرزندان خودش را جیمز سیریوس پاتر گذاشت تا یاد پدرش هم مانند یاد مادرش زنده بماند.


سدریک دیگوری با بازی رابرت پتینسون در مجموعه هری پاتر

۱۸- سدریک دیگوری

  • بازیگر: رابرت پتینسون
  • گروه: هافلپاف
  • تاریخ تولد: سال ۱۹۷۷ میلادی

سدریک دیگوری یکی از دانش‌آموزان مهم مدرسه هاگوارتز بدون شک یکی از غم‌انگیزترین مرگ‌های این مجموعه را دارد. سدریک دو سال از شخصیت‌های اصلی داستان یعنی هری، رون و هرماینی بزرگ‌تر بود و به‌عنوان دانش‌آموز نماینده مدرسه هاگوارتز در مسابقات جادوگری شرکت کرد. وی همچنین کاپیتان تیم کوییدیچ گروه هافلپاف نیز تلقی می‌شد و در پست جست‌وجوگر بازی می‌کرد. او در سال ششم رابطه نزدیکی با شخصیت چو داشت ولی به‌دلیل پایان دراماتیک مسابقات جادوگری این رابطه نیز به پایان رسید.

در آخرین لحظات مسابقات جادوگری سدریک دیگوری به‌همراه هری پاتر جام آن مسابقات را لمس کردند و توسط آن جام که یک رمز تاز بود به گورستان هنگلتون منتقل شدند. در آن مکان پیتر پتی‌گرو مقدمات بازگشت لرد ولدمورت را فراهم کرد و ولدمورت پس از بازگشت دستور قتل سدریک را به پیتر پتی‌گرو داد و به‌همین‌دلیل سدریک دیگوری به طرز وحشیانه‌ای به قتل رسید. البته هری پاتر پس از دوئل با ولدمورت توانست جنازه سدریک را نزد خانواده وی برگرداند.


شخصیت آلستور موری یا همان چشم باباقوری در مجموعه هری پاتر

۱۷- آلستور مودی (چشم باباقوری)

  • بازیگر: برندن گلیسن
  • گروه: هافلپاف
  • تاریخ تولد: دهه ۵۰ میلادی

آلستور مودی که به‌خاطر چشم اسرارآمیزش او را باباقوری خطاب می‌کنند یک جادوگر اصیل‌زاده انگلیسی تلقی می‌شود و به‌عنوان خبره‌ترین کارآگاه وزارت‌خانه سحر و جادو در داستان هری پاتر حضور داشت. او مشهورترین اُرور در تمام جهان حساب می‌شد و به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اعضای محفل ققنوس در نبرد نخست جادوگری و همچنین در نبرد هاگوارتز حضور داشت و دربرابر ولدمورت ایستاد. البته او در زمان نبرد اصلی جان خودش را از دست داده بود و زمانی‌که قصد داشتند هری را به خانه ویزلی‌ها منتقل کنند توسط مرگ‌خواران کشته شد.

احتمالا مهم‌ترین حضور آلستور مودی در داستان هری پاتر به سال چهارم تحصیل هری مربوط می‌شود. در آن سال آلبوس دامبلدور وی را برای تدریس درس دفاع دربرابر جادوی سیاه به هاگوارتز آورد ولی رفته رفته رفتاری عجیب و غریب از خودش نشان می‌داد. در تمام آن سال تحصیلی پروفسور مودی ماده‌ای را می‌نوشید که بعدها متوجه شدیم معجون تغییر شکل بوده است. درواقع در آن سال بارتی کراوچ آلستور مودی را زندانی کرده بود و خودش را به شکل وی درآورده بود تا بتواند با شرکت دادن هری در مسابقات جادوگری او را درنهایت نزد ولد ولدمورت ببرد. چشم جادویی او پس از استفاده توسط دلورس آمبریج دراختیار هری قرار گرفت و بعدها در جنگلی در نزدیکی محل مسابقات جام‌جهانی کوییدیچ دفن شد تا فرد دیگری نتواند از آن سواستفاده کند.


شخصیت بلاتریکس لسترنج درحال تهدید به قتل هرماینی در مجموعه هری پاتر

۱۶- بلاتریکس لسترنج

  • بازیگر: هلنا بونهام کارتر
  • گروه: اسلیترین
  • تاریخ تولد: سال ۱۹۵۱ میلادی

در نزد بسیاری از طرفداران داستان هری پاتر شخصیت بلاتریکس لسترنج حتی از لرد ولدمورت هم نفرت‌انگیزتر است. این شخصیت که نام خانوادگی اصلی او بلک محسوب می‌شود دختر عمه سیریوس بلک، پدرخوانده هری پاتر به‌شمار می‌رود و عامل مرگ چندین و چند جادوگر برجسته در جهان بوده است. او بلافاصله پس از فارغ‌التحصیل شدن از مدرسه جادوگری هاگوارتز به یک مرگ‌خوار تبدیل شد و همیشه خودش را وفادارترین مرگ‌خوار ارتش دامبلدور می‌دانست. به‌دلیل همین وفاداری بی قید و شرط او دست به اعمالی وحشیانه زده که درمیان آن‌ها می‌توانیم به شکنجه خانواده لانگ‌باتم اشاره کنیم که پس از آن بلاتریکس به آزکابان فرستاده شد و در سال ۱۹۹۵ و پس از بازگشت ولدمورت از این زندان فرار کرد.

بلاتریکس در زندگی خودش قصد داشت تمامی اعضای محفل ققنوس را به قتل برساند و در این مسیر به موفقیت‌های زیادی رسید. او با کشتن تعدادی زیادی از شخصیت‌های بسیار محبوب داستان هری پاتر مانند سیریوس بلک و نیمفادورا تانکس وفاداری خودش به ولدمورت را اثبات کرد و همچنین دابی،‌ الف دوست‌داشتنی و دوست هری پاتر را نیز توانست به قتل برساند. او به‌طور مخفیانه دختری نامشروع به‌نام دلفینی دارد که به‌عقیده بسیاری ولدمورت پدر وی محسوب می‌شود. بلاتریکس در زمان نبرد هاگوارتز و پس از تلاش برای کشتن جینی ویزلی توسط مادر او یعنی مالی ویزلی کشته شد تا بسیاری از دوست‌داران هری پاتر از خوشحالی کلاه خودشان را به بالا پرتاب کنند.


شخصیت روموس لوپین در مجموعه هری پاتر

۱۵- روموس لوپین

  • بازیگر: دیوید تیولیس
  • گروه: گریفندور
  • تاریخ تولد: سال ۱۹۶۰ میلادی

به شخصیتی رسیدیم که هری پاتر همیشه از او به‌عنوان بهترین استادش در درس دفاع دربرابر جادوی سیاه یاد کرده است. روموس لوپین یکی از صمیمی‌ترین دوستان پدر هری یعنی جیمز پاتر و یکی از اعضای گروه غارتگران و یک گرگینه به‌شمار می‌رود که در زمان کامل شدن ماه به یک گرگ تبدیل می‌شود. او در زمان کودکی توسط یک گرگینه به نام فنریر گریبک مورد حمله قرار گرفت و برای همیشه به یک گرگینه تبدیل شد. ریموس پس از فارغ‌التحصیل شدن از هاگوارتز به محفل ققنوس پیوست و به‌خاطر خیانت دوست نزدیکشان پیتر پتی‌گرو یکی‌یکی افراد مهم زندگی خود را از دست داد و این موضوع تاثیر زیادی روی شخصیت او از خودش برجای گذاشت.

او در سال ۱۹۹۴ به‌عنوان مدرس در مدرسه هاگوارتز مشغول به کار شد ولی دوران تدریس وی خیلی طول نکشید؛ چرا که سوروس اسنیپ موضوع گرگینه بودن او را برای عموم فاش کرد. روموس توانست تاثیر مهمی روی هری پاتر بگذارد و قدرت‌های جادوگری هری‌ پاتر با کمک وی رشد زیادی کردند. او باوجود مشکلاتی که گرگینه بودنش ایجاد می‌کرد توانست با یکی از اعضای محفل ققنوس یعنی نیمفادورا تانکس ازدواج کند و صاحب یک پسر به نام ادوارد ریموس لوپین شود که هری پاتر پدرخوانده او است. ریموس لوپین به‌همراه همسرش نیمفادورا در نبرد هاگوارتز شجاعانه جنگیدند ولی درنهایت توسط مرگ‌خواران ارتش ولدمورت به قتل رسیدند. پس از قتل وی پسرش توسط آندرومدا تانکس و هری پاتر بزرگ شد.


شخصیت لونا لاوگود درحال انجام جادو در مجموعه هری پاتر

۱۴- لونا لاوگود

  • بازیگر: ایوانا لینچ
  • گروه: ریون‌کلاو
  • تاریخ تولد: سال ۱۹۸۱ میلادی

لونا لاوگود یکی از معدود دوستان صمیمی هری پاتر به‌شمار می‌رود که در گروه گریفندور حضور نداشت و یکی از اعضای گروه ریون‌کلاو محسوب می‌شد. او یک جادوگر اصیل‌زاده و تنها فرزند زنوفیلیوس و پاندورا لاوگود بود. لونا در ۹ سالگی مادر خود را از دست داد و همراه‌با پدرش در خانه‌ای در دوون بزرگ شد. او در سال چهارم تحصیل خود وارد ارتش دامبلدور شد و توانست به یکی از اعضای مهم این تشکل تبدیل شود. لونا به‌خاطر توانایی‌های منحصربه‌فردش می‌توانست موجوداتی را ببیند که خیلی‌ها قادر به دیدن آن‌ها نبودند و هری پاتر نیز می‌توانست برخی از موجوداتی که لونا می‌بیند را او هم ببیند.

لونا در تمام نبردهای مهم جادوگری حضور داشت و توانست در یکی از مهم‌ترین لحظات نبرد هاگوارتز کمک بسیار بزرگی به هری پاتر کند. او درباره دیهیم گمشده ریون‌کلاو اطلاعات مهمی به هری داد که البته درابتدا مورد تمسخر سایرین قرار گرفت. هری با استفاده از اطلاعات لونا توانست دیهیم را پیدا کرده و آن را نابود کند تا یکی دیگر از جان‌پیچ‌های ولدمورت را نابود کرده باشد. لونا پس از فارغ‌التحصیل شدن از هاگوارتز به یک جانورشناس برجسته تبدیل شد و توانست در کشف و دسته‌بندی بسیاری از گونه‌های جادویی جدید به جامعه جادوگری کمک شایانی کند. او درنهایت با جادوگری به نام رولف اسکمندر، نوه جادوگر مشهور نیوت اسکمندر ازدواج کرد و صاحب پسرانی دوقلو شد.


لوسیوس مالفوی درحال صحبت با دراکو در مجموعه هری پاتر

۱۳- لوسیوس مالفوی

  • بازیگر: جیسون آیزاکس
  • گروه: اسلیترین
  • تاریخ تولد: سال ۱۹۵۳ میلادی

سوروس لوسیوس مالفوی پدر دراکو مالفوی و همسر نارسیسا فردی بسیار پول‌دار در جهان هری پاتر به‌شمار می‌رود که در عمارتی بسیار بزرگ در ویلت شایر زندگی می‌کند. لوسیوس در زمان تحصیل در هاگوارتز خیلی سریع به یکی از مهم‌ترین دانش‌آموزان گروه اسلترین تبدیل شد و پس از فارغ‌التحصیلی نیز یکی از چهره‌های بسیار مهم داستان هری پاتر به‌ حساب می‌آمد. وی که اعتقاد شدیدی به برتری اصیل‌زاده‌ها داشت به گروه مرگ‌خواران پیوست و جنگ نخست جادوگری درمیان ارتش ولدمورت قرار داشت. لوسیوس پس از این نبرد ادعا کرد که تحت افسون فرمان‌برداری بوده و به‌همین‌ترتیب از زندانی شدن در آزکابان گریخت.

لوسیوس مالفوی پس از بازگشت ولدمورت بار دیگر به ارتش مرگ‌خواران او پیوست و مدت کوتاهی را در زندان آزکابان زندانی شد ولی بعد از حدود یک سال از این زندان بیرون آمد و به‌دلیل ناامیدکردن لرد ولدمورت مورد غضب وی قرار گرفت. او در نبرد هاگوارتز بااینکه در ارتش ولدمورت حضور داشت ولی در پایان نبرد برعلیه ولدمورت شد و همراه خانواده‌اش آن نبرد را ترک و جان خودش، همسرش و دراکو را حفظ کرد. به‌همین‌دلیل و به‌خاطر ترک کردن ارتش ولدمورت و همچنین به‌خاطر دروغ گفتن نارسیسا درمقابل ولدمورت درباره زنده ماندن هری پاتر پس از پایان نبرد هاگوارتز وی و خانواده‌اش مورد بخشش جامعه جادوگری قرار گرفتند.


نویل لانگ‌باتم در هری پاتر

۱۲- نویل لانگ‌باتم

  • بازیگر: متیو لوییس
  • گروه: گریفندور
  • تاریخ تولد: سال ۱۹۸۰ میلادی

بعد از سه شخصیت اصلی داستان هری پاتر می‌توانیم از نویل لانگ‌باتم به‌عنوان مهم‌ترین دانش‌آموز حاضر در داستان نام ببریم. نویل نه‌تنها خودش بلکه خانواده او هم از چهره‌های تأثیرگذار این جهان بزرگ به‌شمار می‌روند. او یک جادوگر اصیل‌زاده و فرزند فرانک و آلیس لانگ‌باتم بود که به‌دلیل شکنجه شدن توسط بلاتریکس لسترنج دچار مشکلات روحی روانی زیادی شده بودند و به‌همین‌دلیل نویل از او متنفر بود. او به‌خاطر حرف‌های مادربزرگش که همیشه به او می‌گفت توانا نیست معمولا پسری گوشه‌گیر و خجالتی بود و خیلی با دیگران نمی‌جوشید ولی بااین‌حال نقش پررنگی در نابودی ولدمورت از خودش به‌جای گذاشت.

نویل در سال ۱۹۹۱ همزمان با هری، رون و هرماینی وارد هاگوارتز شد و در گروه گریفندور قرار گرفت. وی به ارتش دامبلدور پیوست و با شهامت مثال‌زدنی در نبرد هاگوارتز دربرابر ارتش ولدمورت ایستاد. زمانی‌که همه فکر می‌کردند هری پاتر مُرده او دعوت ولدمورت را برای ملحق شدن به آن‌ها رد کرد و با شجاعت بسیار زیاد توانست آخرین جان‌پیچ لرد تاریکی یعنی مار ولدمورت، ناگینی را با کمک شمشیر گریفندور از بین ببرد. او در سال آخر تحصیلی رهبری دانش‌آموزان درمقابل استادهای مرگ‌خوار را برعهده گرفت و پس از سرنگونی ولدمورت به‌عنوان اُرور در وزارت‌خانه مشغول به کار شد. چندی بعد این شغل را رها کرد و به‌عنوان استاد گیاه‌شناسی درمیان استادان هاگوارتز قرار گرفت و با جادوگری به نام هانا ابوت ازدواج کرد. نویل لانگ‌باتم همچنین پدرخوانده پسر دوم هری پاتر قلمداد می‌شود.


بانی رایت بازیگر نقش جینی ویزلی در مجموعه سینمایی Harry Potter

۱۱- ژینورا مالی ویزلی (جینی ویزلی)

  • بازیگر: بانی رایت
  • گروه: گریفندور
  • تاریخ تولد: سال ۱۹۸۱ میلادی

به کوچک‌ترین عضور خانواده ویزلی رسیدیم؛ ژینورا ویزلی یا همان جینی ویزلی که پس از ازدواج با هری پاتر نام او به جینی پاتر تغییر پیدا کرد. جینی را همه به‌خاطر مهربان بودنش دوست دارند. او یک سال بعد از رون و هری به هاگوارتز وارد شد و تقریبا می‌توان گفت که خیلی زود علاقه‌ای میان او هری پاتر شکل گرفت که البته این علاقه تا دو فیلم آخر مجموعه خیلی رنگ‌وبوی جدی به خودش نگرفت. جینی در پست مهاجم در در تیم کوییدیچ گریفندور بازی می‌کرد و در زمان تشکیل ارتش دامبلدور به اعضای آن پیوست.

او در قسمت شاهزاده دورگه به هری کمک کرد تا کتاب شاهزاده دورگه را در اتاق الزامات مخفی کند تا هری به‌واسطه آن کتاب آسیبی به خودش و دیگران وارد نکند. در زمانی‌که هری به‌دنبال جان‌پیچ‌ها بود و در مدرسه حضور نداشت، جینی به‌همراه نویل و سایر اعضای باقیمانده ارتش دامبلدور در مدرسه سعی می‌کردند تا از دانش‌آموزان درمقابل مرگ‌خواران مراقبت کنند. وی همچنین در نبرد هاگوارتز درکنار ارتش دامبلدور و به‌همراه تمام اعضای خانواده ویزلی درمقابل ولدمورت جنگید و پس از سقوط ولدمورت با هری پاتر ازدواج کرد. جینی و هری صاحب سه فرزند به نام‌های جیمز سیریوس پاتر، آلبوس سوروس پاتر و لیلی لونا پاتر شدند. نام‌هایی که همگی از روی افراد تأثیرگذار داستان هری پاتر و خانواده او برداشته شده‌اند.


پروفسور مک‌گونگال درحال صحبت با هری در مجموعه هری پاتر

۱۰- مینروا مک‌گونگال (پروفسور مک‌گونگال)

  • بازیگر: مگی اسمیت
  • گروه: گریفندور
  • تاریخ تولد: سال ۱۹۳۵ میلادی

مینروا مک‌گونگال یکی از معدود شخصیت‌های جهان هری پاتر به‌شمار می‌رود که کلاه گروه‌بندی برای مشخص کردن گروه او شک داشت و درنهایت از میان گروه‌های گریفندور و ریون‌کلاو گروه گریفندور را برای او انتخاب کرد. همین موضوع باعث شد تا در زمان تحصیلش در هاگوارتز مورد تمسخر بسیاری قرار بگیرد و به او می‌گفتند که به‌خاطر صبر طولانی کلاه گروه‌بندی به مدرسه هاگوارتز تعلق ندارد. بااین‌حال او خیلی زود به برجسته‌ترین دانش‌آموز هاگوارتز تبدیل شد و پس از فارغ‌التحصیل شدن از این مدرسه به‌عنوان رئیس گروه گریفندور و معاون مدرسته هاگوارتز برای سال‌ها در این مدرسه جادوگری فعالیت کرد. وی همچنین مدت کوتاهی پس از مرگ دامبلدور ریاست این مدرسه را برعهده گرفت.

پس از سقوط هاگوارتز و در زمان ریاست اسنیپ او در مدرسه ماند تا در حد توانش بتواند از دانش‌آموزان مراقبت کند و رابطه خودش را نیز با وزارت‌خانه قطع کرد؛ چرا که اعتقاد داشت وزارت سحر و جادو یک ارگان کاملا فاسد به‌شمار می‌رفت که در آن زمان عقیده‌ای کاملا صحیح بود. زمانی‌که هری پاتر برای پیدا کردن جان‌پیچ مربوط‌به گروه ریون‌کلاو به مدرسه هاگوارتز وارد شد، پروفسور مک‌گونگال دربرابر اسنیپ ایستاد و باعث شد تا اسنیپ از مدرسه فرار کند. او با فرا خواندن سرباز‌های هاگوازتر نقش مهمی در دفاع از مدرسه دربرابر ولدمورت داشت و در نبرد پایانی جانانه جنگید. نکته جالب درباره مینروا مک‌گونگال این است که او یک جانورنما به‌شمار می‌رود و همیشه می‌تواند به یک گربه تبدیل شود؛ موضوعی که در فیلم‌های هری پاتر به آن خیلی اشاره نشده است.


تصویر نیمرخ شخصیت دراکو مالفوی با موهای سفید در مجموعه هری پاتر

۹- دراکو مالفوی

  • بازیگر: تام فلتون
  • گروه: اسلیترین
  • تاریخ تولد: سال ۱۹۸۰ میلادی

دراکو مالفوی فرزند لوسیوس و نارسیسا مالفوی، جادوگرانی متول و قدرتمند به‌شمار می‌رود که همین موضوع او را به شخصیتی بی‌روح و ازخودراضی تبدیل کرده است. دراکو در مدرسه هاگوارتز در گروه اسلیترین قرار گرفت و از همان ابتدا همیشه سعی می‌کرد هری پاتر را مورد اذیت و آزار قرار دهد. او در سال ۱۹۹۶ به یک مرگ‌خوار تبدیل شد و از سوی ولدمورت وظیفه پیدا کرد که بتواند مرگ‌خواران ارتش ولدمورت را به‌صورت غیرقانونی وارد هاگوارتز کند و از آن مهم‌تر وظیفه داشت که آلبوس دامبلدور را به قتل برساند.

دراکو توانست مرگ‌خواران را وارد هاگوارتز کند ولی به‌دلیل اینکه قلبی کاملا سیاه ندارد نتوانست دامبلدور را به قتل برساند و تنها او را خلع سلاح کرد. موضوعی که به یکی از مهم‌ترین پیچش‌های داستانی این جهان تبدیل شد. به‌دلیل خلع سلاح شدن دامبلدور توسط دراکو وفاداری ابرچوبدستی تغییر پیدا کرد و به دراکو وفادار شد که کسی از این موضوع اطلاع نداشت و به‌همین‌دلیل این چوبدستی قدرتمند طوری که باید و شاید برای ولدمورت به خوبی عمل نمی‌کرد. دراکو در زمان نبرد هاگوارتز در این مدرسه ماند و زمانی‌که ولدمورت متوجه شد هری همچنان زنده است، همراه‌با خانواده خود از آن مکان فرار کردند و به‌همین‌دلیل بعدها مورد بخشش جامعه جادوگری قرار گرفتند. وی درنهایت با جادوگری به نام آستوریا گرین‌گراس ازدواج کرد و صاحب فرزندی به نام اسکورپیوس مالفوی شد.


گری اولدمن در مجموعه هری پاتر

۸- سیریوس بلک

  • بازیگر: گری اولدمن، جیمز والترز
  • گروه: گریفندور
  • تاریخ تولد: سال ۱۹۵۹ میلادی

سیریوس بلک دوست صمیمی جیمز پاتر و پدرخوانده هری پاتر که با نقش‌آفرینی به‌یادماندنی گری اولدمن یکی از دوست‌داشتنی‌ترین شخصیت‌های جهان هری پاتر به‌شمار می‌رود. او که وارث خانواده بلک قلمداد می‌شد برخلاف سنت خانواده خود وارد گروه اسلیترین نشد و در گروه گریفندور قرار گرفت و خیلی سریع به دوست صمیمی جیمز پاتر و ریموس لوپین تبدیل شد. این سه نفر به‌همراه پتی‌گرو گروه غارتگران را تشکیل دادند و در جنگ نخست جادوگری در قالب محفل ققنوس دربرابر ولدمورت جنگیدند. پس از خیانت پیتر پتی‌گرو و کشته شدند جیمز و لیلی پاتر، سیریوس سعی کرد تا انتقام دوستان عزیزش را از پتی‌گرو بگیرد ولی موفق به انجام این کار نشد.

پتی‌گرو قبل از اینکه سیریوس بتواند اقدامی انجام دهد او را به خیانت علیه پاترها، قتل ۱۲ ماگل و قتل خودش محکوم کرد و در ظاهر یک موش از دید همه مخفی شد. سیریوس به زندان آزکابان فرستاده شد و پس از گذشت ۱۲ سال توانست از آن‌جا فرار کند. او توانست با تبدیل شدن به یک سگ سیاه بزرگ از آن‌جا فرار کند و داستان خیانت پیتر پتی‌گرو را برای هری پاتر و دوست قدیمی خود یعنی ریموس تعریف کرد. او در سال ۱۹۹۵ بار دیگر به محفل ققنوس پیوست و متاسفانه در نبردی که در وزارت جادو شکل گرفت توسط دختر دایی خودش یعنی بلاتریکس لسترنج به قتل رسید. موضوعی که به‌شدت روی هری پاتر تاثیری مخرب داشت.


شخصیت روبیوس هاگرید درحال خندیدن در مجموعه هری پاتر

۷- روبیوس هاگرید

  • بازیگر: رابی کالتران
  • گروه: گریفندور
  • تاریخ تولد: سال ۱۹۲۸ میلادی

روبیوس هاگرید بدون هیچ شکی یکی از دوست‌داشتنی‌ترین شخصیت‌های داستان هری پاتر قلمداد می‌شود. شخصیت تپلی که همه او را دوست دارند و او همیشه سعی می‌کند به دیگران خوبی کند. او یک جادوگر نیمه‌‌جاینت به‌شمار می‌رود و در سال ۱۹۴۰ توانست وارد مدرسه هاگوارتز شود ولی به‌دلیل اینکه تام ریدل برای او پاپوش درست کرده بود، در سال سوم تحصیل خود از این مدرسه اخراج شد. چندی بعد او به‌عنوان نگهبان مدرسه هاگوارتز توسط آلبوس دامبلدور آموزش دید و با حکم دامبلدور اجازه داشت تا در محوطه هاگوارتز زندگی کند.

او در سال ۱۹۹۱ از سوی دامبلدور موظف شد تا هری پاتر را با قدرت‌های جادویی خودش آشنا کند و به او بگوید که می‌تواند در مدرسه هاگوارتز فنون جادوگری را فرا بگیرد. او در زمان شروع جنگ دوم جادوگری هری را با موتور خود به خانه ویزلی‌ها برد و در این راه نزدیک بود کشته شود. پس از بازنشتگی پروفسور کتبلورن، هاگرید وظیفه تدریس درس مراقبت از موجودات جادویی را برعهده گرفت. وی به‌عنوان عضوی مهم از محفل ققنوس در جنگ نخست جادوگری و در نبرد هاگوارتز حضور داشت و دربرابر ولدمورت با کمک سایر موجودات جادویی جنگید. هاگرید در سال ۲۰۱۷ همچنان وظیفه نگهبانی از مدرسه هاگوارتز را برعهده داشت و در زمان وارد شدن پسر هری پاتر یعنی آلبوس سوروس پاتر او را برای صرف یک لیوان چایی به کلبه خودش دعوت کرد.


شخصیت تام ریدل یا لرد ولدمورت در مجموعه هری پاتر

۶- تام ریدل (لرد ولدمورت)

  • بازیگر: رالف فاینس، فرانک دیلین
  • گروه: اسلیترین
  • تاریخ تولد: سال ۱۹۲۶ میلادی

به شخصیت ارباب تاریکی رسیدیم؛ شخصیتی که برای سال‌ها جادوگران عقیده داشتند نباید اسمش را بر زبان بیاورند و به‌عنوان آنتاگونیست اصلی داستان هری پاتر در این جهان بزرگ وجود داشت. شخصیت لرد ولدمورت که نامش به‌معنی پرواز مرگ است در تمام فیلم‌های هری پاتر به جز فیلم زندانی آزکابان به‌صورت واقعی یا در قالب فلش‌بک‌‌های داستانی حضور داشت و در پایان فیلم جام آتش به‌طور کامل و با کمک پیتر پتی‌گرو به جهان جادوگری برگشت تا بتواند هری پاتر را به قتل برساند. او که در کشتن هری پاتر موفق نبود در زمان تلاش برای کشتن او باعث شد تا یک ارتباط همیشگی میان ذهن او و هری شکل بگیرد.

تام ریدل یک دورگه به‌شمار می‌رود؛ موضوعی که همیشه باعث شرمساری او بود. زمانی‌که در یک پرورشگاه زندگی می‌کرد مسئول پروشگاه متوجه رفتارهایی بسیار عجیب از سوی او می‌شود و به‌همین‌دلیل آلبوس دامبلدور به دیدن او می‌رود تا او را متقاعد کند تا وارد مدرسه جادوگری هاگوارتز شود. او خیلی سریع پیشرفت می‌کند و در همان نوجوانی قابلیت‌های ویژه‌ای مانند صحبت کردن با مارها را به‌دست می‌آورد. تام ریدل در زمان تحصیل خود موفق می‌شود با گول زدن پروفسور اسلاگهورن اطلاعات مهمی درباره جان‌پیچ‌ها پیدا کند و با این اطلاعات روح خود را به هفت قسمت تبدیل کرد تا بتواند تا ابد زنده بماند.

او پس از ترک هاگوارتز ارتشی از جادوگران جمع کرد و نام خودش را به ولدمورت تغییر داد. او با هدف حکمرانی بر جادوگران عده بسیار زیادی از جمله پدر و مادر هری پاتر را به قتل رساند و پس از این اتفاق برای مدت زیادی ناپدید شد. وی سرانجام در سال ۱۹۹۴ با کمک پیتر پتی‌گرو به دنیای واقعی برگشت تا هدف اصلی خودش را دنبال کند. پس از کشتن عده زیادی در نبرد هاگوارتز او از هری خواست تا خودش را تسلیم کند و پس از استفاده از طلسم مرگبار فکر مر‌کرد که هری را کشته است ولی برای بار دوم در کشتن هری پاتر موفقیتی به‌دست نیاورد.

ولدمورت در زمان نبرد هاگوارتز به اشتباه فکر می‌کرد که وفاداری ابرچوبدستی او در اختیار سوروس اسنیپ است و به‌همین‌دلیل اسنیپ را نیز به قتل رساند تا بتواند از تمام قدرت ابرچوبدستی استفاده کند. درنهایت و در یک دوئل طولانی میان او و هری پاتر و به‌خاطر وفادار بودن ابرچوبدستی به شخصیت هری او شکست می‌خورد و به‌دلیل ضعیف بودن بیش‌ازحد روحش به‌سادگی از بین می‌رود. درباره مرگ لرد ولدمورت تفاوت‌های زیادی میان کتاب‌های هری پاتر و فیلم‌های این مجموعه وجود دارد. بااین‌حال ولدمورت پس از ۷۱ سال زندگی از بین می‌رود تا شرورترین فرد در تمام دنیا نهایتا نتواند به هدف اصلی خودش برسد.


شخصیت آلبوس دامبلدور درحال سقوط از برج ستاره‌شناسی در مجموعه هری پاتر

۵- آلبوس پرسیوال ولفریک برایان دامبلدور

  • بازیگر: ریچارد هریس، مایکل گمبون
  • گروه: گریفندور
  • تاریخ تولد: سال ۱۸۸۱ میلادی

به قدرتمندترین جادوگر دنیا رسیدیم. آلبوس دامبلدور در تمام زندگی خود فراز و نشیب‌های زیادی را تجربه کرده و هم کارهای مثبتی انجام داده و کارهای منفی. پدر آلبوس دامبلدور یعنی پرسیوال دامبلدور در زمان کودکی آلبوس به‌دلیل حمله وحشیانه به سه ماگل به حبس ابد در زندان آزکابان محکوم شد و به‌همین‌دلیل زمانی‌که آلبوس در ۱۱ سالگی وارد هاگوارتز شد سایر دانش‌آموزان رفتار بدی با او داشتند و او را با اعمال پدرش قضاوت می‌کردند. بااین‌حال او خیلی سریع به یکی از بهترین دانش‌آموزان مدرسه هاگوارتز بدل گشت و در هجدمین سالگرد تولد خود با سربلندی از این مدرسه فارغ‌التحصیل شد. آلبوس در طول دوران تحصیل خود توانست جایزه‌های بسیار زیادی را در جشنواره‌های جادوگری سراسر جهان کسب کند.

چندی پس از فارغ‌التحصیل شدن از هاگوارتز مادر وی فوت شد و برادرش ابرفورث او را مقصر مرگ مادرشان می‌دانست و در یک درگیری بینی آلبوس را شکست. پس از این اتفاق آلبوس رابطه‌ای بسیار نزدیک و دوستانه با گلرت گریندل‌والد برقرار کرد و قصد داشت با کمک او یادگاران مرگ را پیدا کند (به داستان گلرت گریندل‌والد و آلبوس دامبلدور در بخش مربوط‌به گریندل‌والد اشاره شده است). پس از کش‌وقوس‌های فراوان یک درگیری میان آلبوس و گلرت شکل گرفت که باعث کشته شدن آریانا، خواهر آلبوس شد و این موضوع ضربه شدیدی به خانواده دامبلدور وارد کرد و ابرفورث برای همیشه از برادر خودش متنفر شد.

او با تلاش‌های بسیار توانست خاصیت‌های مهم خون اژدها را کشف کند و پس از آن باعث دستگیری گلرت گریندل‌والد شد که در آن زمان از او به‌عنوان خبیث‌ترین جادوگر جهان یاد می‌کردند. پس از این اتفاق‌ها آلبوس دامبلدور به شهرت زیادی رسید و توانست به‌عنوان مدرس درس تغییر شکل در هاگوارتز مشغول به کار شود که پس از گذشت مدتی وظیفه ریاست این مدرسه برعهده او قرار گرفت. به‌دلیل مهارت‌های فوق‌العاده او سه بار مقام وزارت سحر و جادو به او پیشنهاد شد ولی آلبوس تمام این پیشنهادها را رد کرد تا در سمت مدیر مدرسه هاگوارتز باقی بماند. در زمان مدیریت وی، آلبوس توانست مهارت‌های جادوگری تام ریدل را کشف کند؛ شخصیتی که بعدها به‌عنوان سیاه‌ترین جادوگر تمام تاریخ شناخته شد.

پس از مرگ خانواده پاتر، او هری پاتر را در زمان طفولیت جلوی در خانواده دورسلی‌ها گذاشت و یک دهه بعد در مدرسه هاگوارتز شاهد ورود هری به آن مدرسه بود. او در تمام دوران تحصیل هری در آن مدرسه مراقب او بود و اطلاعات بسیار مهمی درباره جان‌پیچ‌ها و نحوه نابودی ولدمورت دراختیار وی قرار داد. او با کمک سوروس اسنیپ توانست نفوذ بالایی درمیان ارتش ولدمورت داشته باشد و همان‌گونه که با اسنیپ برنامه ریخته بودند توسط سوروس اسنیپ به قتل رسید تا این اتفاق مهم در مسیر نابودی ولدمورت شکل بگیرد. آلبوس دامبلدور، بنیان‌گذار محفل ققنوس سرانجام در سال ۱۹۹۷ از دنیا رفت ولی حتی پس از مرگ نیز کمک‌های بسیار زیادی به هری پاتر کرد تا او بتواند بهترین تصمیم‌ها را در مسیر نابودی ولدمورت بگیرد.


شخصیت سوروس اسنیپ با بازی آلن ریکمن در مجموعه هری پاتر

۴- سوروس اسنیپ

  • بازیگر: آلن ریکمن
  • گروه: اسلیترین
  • تاریخ تولد: سال ۱۹۶۰ میلادی

به شخصیتی در جهان هری پاتر رسیدیم که به عقیده بسیاری از جمله خود من می‌تواند حتی بالاتر از شخصیت‌های هری، رون و هرماینی لقب مهم‌ترین شخصیت این جهان را به خودش اختصاص دهد. سوروس اسنیپ یک جادوگر دورگه به‌شمار می‌رود که به‌همین‌دلیل لقب «شاهزاده دورگه» را برای خودش انتخاب کرده بود. او از همان کودکی و نوجوانی علاقه بسیار زیادی به لیلی ایوانز (همسر جیمز پاتر و مادر هری) داشت ولی عشق او به سرانجام نرسید و لیلی با جیمز پاتر ازدواج کرد. سوروس هیچوقت عشق خودش را فراموش نکرد و پس از مرگ لیلی به آلبوس دامبلدور قول داد تا همیشه از پسر لیلی مراقبت کند؛ پسری که چشم‌هایش کاملا شبیه‌به چشم‌های مادرش بود و سوروس عاشق آن چشم‌ها.

سوروس در سال ۱۹۷۱ وارد هاگوارتز شد و در گروه اسلیترین یعنی گروه رقیب جیمز پاتر و لیلی ایوانز قرار گرفت. او با اینکه به آلبوس دامبلدور قول داده بود از هری پاتر مراقبت کند ولی معمولا رفتاری خشک و سرد با او داشت و هری هم هیچ چیزی از قول میان سوروس و آلبوس نمی‌دانست. او در زمان تحصیل در هاگوارتز برای به‌دست آوردن توجه لیلی به‌همراه عده‌ای از گروه اسلیترین به گروه مرگ‌خواران پیوست ولی در زمان جنگ نخست جادوگری در محفل ققنوس حضور داشت. آلبوس دامبلدور از این موقعیت استفاده کرد و به سوروس پیشنهاد داد تا اگر عشق وی به لیلی همچنان زنده است به‌عنوان یک جاسوس دوطرفه درمیان مرگ‌خواران حضور پیدا کند و هیچ‌کس از این موضوع خبر نداشته باشد.

اسنیپ برای مدت بسیار زیادی و به وجود مشکلات و خطرات بزرگ توانست اعتماد لرد ولدمورت را به‌دست آورد ولی در واقعیت به آلبوس دامبلدور وفادار بود. بااینکه هری هیچوقت به سوروس اسنیپ اعتماد نداشت ولی به‌دلایلی که بعدها مشخص شد به اعتماد آلبوس دامبلدور نسبت‌به سوروس هیچوقت خدشه‌ای وارد نیامد. اعتماد میان اسنیپ و دامبلدور به‌قدری زیاد بود که اسنیپ قبول کرد آلبوس دامبلدور را به قتل برساند تا اعتماد ولدمورت به او به نهایت خودش برسد. بااین‌حال ولدمورت به‌دلیل تفکر اشتباه خودش درباره وفاداری ابرچوبدستی در زمان نبرد هاگوارتز، سوروس اسنیپ را به قتل رساند و سوروس قبل از اینکه به‌طور کامل جان خودش را از دست بدهد خاطراتی را به هری داد تا هری متوجه تمام اتفاقاتی شود که میان اسنیپ و دامبلدور رخ داده بود.

سوروس اسنیپ درنهایت در سال ۱۹۹۸ درحالیکه همچنان عاشق لیلی ایوانز بود جان خودش را از دست داد. بااینکه از او به‌عنوان قاتل دامبلدور یاد می‌شود ولی هری پاتر تمام تلاش خودش را به کار گرفت تا سوروس اسنیپ به‌عنوان یک قهرمان در تاریخ مدرسه هاگوارتز شناخته شود. هری به‌همین‌دلیل نام پسر دوم خودش را آلبوس سوروس پاتر گذاشت تا نام دو قهرمان بزرگ مدرسه هاگوارتز برای همیشه زنده بماند. سوروس اسنیپ همیشه در یاد طرفداران داستان هری پاتر زنده خواهد بود!


شخصیت رون ویزلی و چوب جادوی شکسته او در مجموعه هری پاتر

۳- رونالد بیلیوس ویزلی (رون ویزلی)

  • بازیگر: روپرت گرینت
  • گروه: گریفندور
  • تاریخ تولد: سال ۱۹۸۰ میلادی

به آخرین عضو خانواده ویزلی در این مقاله رسیدیم. رونالد ویزلی پسر مو قرمزی که در زمان رفتن به هاگوارتز برای نخستین بار در همان قطار با هری پاتر سلام کرد و از همان موقع به بهترین دوست هری تبدیل شد. رون شاید از نظر جادویی خیلی مهارت بالایی نداشته باشد ولی همیشه به‌عنوان بهترین دوست هری در تمام مشکلات او، هری را همراهی کرده است. او برخلاف هری که همیشه در مرکز توجه قرار داشت، توجه زیادی کسب نمی‌کرد و به‌همین‌دلیل برخی اوقات جروبحث‌های کوچکی میان او و هری رخ می‌داد و اکثر وقت‌ها با معذرت‌خواهی رون به پایان می‌رسید.

رون از لحاظ درسی نیز دانش‌آموزی نسبتا تنبل به‌شمار می‌رود و در بسیاری از درس‌ها اگر کمک هرماینی وجود نداشت به مشکلات بزرگی برخورد می‌کرد. از طرفی در تیم کوییدیچ گریفندور یک دروازه‌بان خوب تلقی می‌شد و در بازی شطرنج جادویی نیز بهترین بود. او در سال ششم تحصیلی به‌خاطر تاثیرات افسون عشق وارد یک رابطه عاشقانه با لاوندر براون می‌شود که این موضوع ناراحتی هرماینی را در پی داشت ولی سرانجام این موضوع نیز به پایان خودش رسید. رون در ارتش دامبلدور حضور داشت و پس از مرگ دامبلدور برای کمک کردن به هری در پیدا کردن و نابودی جان‌پیچ‌ها هاگوارتز را ترک کرد و به‌همراه هری و هرماینی به‌دنبال جان‌پیچ‌ها رفتند.

در این مسیر و به‌خاطر به گردن انداختن گردنبندی که یک جان‌پیچ به‌شمار می‌رفت اخلاق بدی پیدا کرد و پس از جروبحث با هری و هرماینی برای مدتی آن‌ها را ترک کرد. زمانی‌که هری در یک رودخانه درحال خفه شدن بود، رون جان او را نجات داد و به کمک شمشیر گریفندور آن جان پیچ را از بین برد و اینگونه نزد هری و هرماینی برگشت. در زمان نبرد هاگوارتز نیر به کمک نیش باسیلیسک و به‌همراه هرماینی توانست یک جان پیچ دیگر را هم نابود کند تا در مسیر نابودی ولدمورت نقش غیرقابل‌انکاری داشته باشد. رون پس از سقوط ولدمورت با هرماینی ازدواج کرد و صاحب دو فرزند با نام‌های رز و هوگو است. رون برای مدتی در فروشگاه شوخی‌های ویزلی کار کرد و هم‌اکنون همراه‌با هری در بخش کارآگاهان وزارت سحر و جادو مشغول به کار است.


شخصیت هرماینی گرنجر در کاور در مجموعه سینمایی هری پاتر

۲- هرماینی جین گرنجر

  • بازیگر: اما واتسون
  • گروه: گریفندور
  • تاریخ تولد: سال ۱۹۷۹ میلادی

نام هرماینی از روی یکی از خدایان یونان باستان یعنی هرمس گرفته شده که به‌معنی باهوش است و همین توصیف بهترین توصیف برای شخصیت هرماینی تلقی می‌شود. او فرزند دو ماگلِ دندان‌پزشک به‌شمار می‌رود که همین موضوع باعث مسخره شدنش در مدرسه هاگوارتز شده بود. چراکه هیچکدام از اعضای خانواده او جادوگر نبودند و او را به‌همین‌دلیل مسخره می‌کردند. هرماینی خیلی سریع به باهوش‌ترین و برجسته‌ترین دانش‌آموز هاگوارتز تبدیل شد و بهترین نمرات را درمیان دانش‌آموزان این مدرسه به خودش اختصاص داده بود.

او از سمت دامبلدور عنوان دانش‌آموز ارشد دانش‌آموزان مدرسه را کسب کرد و هیچوقت قوانین مدرسه را زیرپا نگذاشت ولی بااین‌حال در زمان نیاز و برای کمک به هری و رون این کار را انجام می‌داد. در سال دوم تحصیلی هرماینی سر از راز تالار اسرار و باسیلیسک موجود در آن درمی‌آورد ولی به‌دلیل حمله هیولای تالار خشک می‌شود تا اینکه پس از آماده شدن عصاره جادویی موردنیازش توانست به حالت معمول بازگردد. او همیشه به‌خاطر هوش بالایش موردتوجه قرار می‌گرفت ولی برخی اوقات همین هوش بالا کار دستش می‌داد. در سال پنجم تحصیلی او به‌عنوان دانش‌آموز ارشد سایرین را ترغیب کرد تا زیرنظر هری پاتر درس دفاع دربرابر جادوی سیاه را فرا بگیرند و همین موضوع باعث شکل‌گیری ارتش دامبلدور شد.

او هم مانند رون پس از مرگ دامبلدور هاگوارتز را ترک کرد و برای نابودی جان‌پیچ‌ها همراه هری شد. هرماینی قبل از قدم گذاشتن در این مسیر خودش را از تمام خاطرات خانواده‌اش پاک کرد تا درصورت رخ دادن اتفاق بدی برای او، خانواده‌اش ناراحت نشوند و دیگر او را نشناسند. هرماینی در زمان پیدا کردن جان‌پیچ‌ها از تمام مهارت‌های جادویی خودش استفاده کرد و کمک بزرگی برای هری و رون به‌شمار می‌رفت. او در این مسیر مورد شکنجه بلاتریکس قرار می‌گیرد، خودش را به‌جای بلاتریکس جا می‌زند و به صندوق امانات او راه پیدا می‌کند و کارهای خطرناک دیگری انجام می‌دهد تا بتواند کمک بزرگی در راه نابودی ولدمورت انجام داده باشد.

درنهایت و پس از نبرد هاگوارتز و پس از نابودی ولدمورت او با رون ویزلی ازدواج کرد و صاحب دو فرزند شد. هرماینی در سازمان ساماندهی و نظارت بر امور موجودات جادویی استخدام می‌شود و تغییرات زیادی را در این سازمان به‌وجود می‌آورد تا زندگی جن‌های خانگی بسیار آسان‌تر شود. پس از آن به سازمان اجرای قوانین جادویی می‌رود و با تلاش فراوان موفق می‌شود قوانین نژادپرستانه برعلیه ماگل‌زاده‌ها را از بین ببرد. او همچنین چندی بعد به‌عنوان وزیر سحر و جادو انتخاب می‌شود و در رشته دفاع دربرابر جادوی سیاه مشغول تدریس می‌شود. بسیاری عقیده دارند هرماینی گرنجر می‌تواند آینه‌ای تمام‌نما به‌شمار رود از شخص خالق این جهان یعنی جی‌کی رولینگ.


دنیل رادکلیف بازیگر نقش شخصیت هری پاتر در مجموعه سینمایی Harry Potter

۱- هری جیمز پاتر

  • بازیگر: دنیل ردکلیف
  • گروه: گریفندور
  • تاریخ تولد: سال ۱۹۸۰ میلادی

هری پاتر؛ پسری که زنده ماند. به احتمال بسیار زیاد اگر از طرفداران داستان هری پاتر باشید با جزییات زندگی شخصیت اصلی این داستان یعنی خود هری پاتر کاملا آشنا هستید؛ چراکه هم در کتاب‌ها و هم در فیلم‌ها شخصیت هری همیشه در مرکز داستان قرار داشت و به‌طور کامل به او پرداخته شده است. هری در زمان طفولیت پدر و مادر خودش را از دست داد و آن‌ها توسط ولدمورت به قتل رسیدند و مادر هری مانند یک شیلد انسانی از کشته شدن پسرش جلوگیری کرد تا عبارت «پسری که زنده ماند» برای همیشه روی هری پاتر باقی بماند. او پس از یتیم شدن توسط دامبلدور به خانه خاله‌اش برده شد و توسط خانواده دورسلی بزرگ شد. بزرگ شدنی که خیلی آسان نبود و او تا نوجوانی همیشه رفتار بدی را از سوی دورسلی‌ها تحمل کرد.

هری اتفاقات بزرگ و کوچک بسیاری را تجربه می‌کند که نمی‌شود تمام آن‌ها را در چند پاراگراف نوشت و تمام آن‌ها در داستان فیلم‌ها و کتاب‌ها به‌طور کامل بیان شده‌اند. او پس از ورود به هاگوارتز با آلبوس دامبلدور، مدیر مدرسه آشنا می‌شود که علاقه بسیار زیادی به هری دارد و تا زمان مرگش مراقب هری بوده است. وی همچنین استاد درس معجون‌سازی خود یعنی سوروس اسنیپ را می‌شناسد که به‌دلیل غیرمعلومی از هری خوشش نمی‌آید که این موضوع سال‌ها بعد برای هری روشن می‌شود.

هری در تمام سال‌های تحصیل خود در هاگوارتز از لحاظ درسی یک دانش‌آموز نسبتا متوسط به‌شمار می‌رفت ولی به‌دلیل اینکه توانسته بود از دست ولدمورت جان سالم به‌در ببرد در مرکز توجهات قرار داشت. او در سال چهارم تحصیلی و به‌خاطر جام جادوگری هاگوارتز به یک قبرستان منتقل شد و در آن مکان شخصا شاهد بازگشت ولدمورت و کشته شدن سدریک دیگوری بود. بااینکه خیلی‌ها در وزارت‌خانه حرف او را باور نداشتند ولی همان افراد یک سال بعد متوجه شدند که ولدمورت بازگشته است. پس از بازگشت ولدمورت، هری باکمک آلبوس دامبلدور اطلاعات مهمی را درباره جان‌پیچ‌ها و نحوه نابودی ولدمورت به‌دست می‌آورد ولی در زمان نبرد هاگوارتز متوجه می‌شود که باید به‌دست ولدمورت کشته شود.

او شاهد کشته شدن دامبلدور به‌دست اسنیپ بود و به‌همین‌دلیل تتفر زیادی از اسنیپ داشت ولی وقتی خاطرات اسنیپ را در قدح اندیشه تماشا کرد، متوجه شد که اسنیپ احتمالا شجاع‌ترین فردی به‌شمار می‌رود که در زندگی خود دیده است. او می‌فهمد که برای نابودی ولدمورت خودش باید به‌دست لرد تاریکی کشته شود و پس از این اتفاق در ذهنش پس از یک سال با دامبلدور دیدار می‌کند و متوجه می‌شود که ولدمورت تنها قسمتی از خودش که در روح هری قرار داشت را از بین برده و هری می‌تواند به دنیای واقعی برگردد. هری پس از بازگشت به دنیای واقعی دربرابر ولدمورت می‌ایستد و پس از یک دوئل جانانه، خبیث‌ترین جادوگر تاریخ را از بین می‌برد.

دلیل برتری هری این بود که برخلاف باور ولدمورت، ابرچوبدستی به هری وفادار بود نه به ولدمورت و پس از سقوط ولدمورت،‌ هری نیز این چوبدستی را از بین برد تا دیگر دلیلی بر کشته شدن جادوگران نباشد. هری پاتر پس از سقوط ولدمورت با جین ویزلی ازدواج کرد و به خاطر گرامیداشت خانواده و قهرمان‌های بزرگ زندگی خود نام فرزندهای خود را جیمز سیریوس پاتر، آلبوس سوروس پاتر و لیلی لونا پاتر گذاشت. هری هم‌اکنون به‌همراه رون ویزلی در بخش کارآگاهان وزارت‌خانه سحر و جادو کار می‌کند و با تلاش‌های بسیار توانسته است تغییرات مثبت زیادی را در این بخش ایجاد کند.

نظر شما همراهان عزیز و همیشگی سایت زومجی درباره شخصیت‌های داستان هری پاتر چیست؟ به‌نظر شما شخصیت‌های دیگری در این داستان حضور دارند که می‌توانستند جایی در این فهرست داشته باشند؟ نظر خودتان را با ما و سایر مخاطبان سایت زومجی به اشتراک بگذارید.


پرسش‌های متداول

۱- مهم‌ترین شخصیت های هری پاتر کدام‌اند؟

از میان شخصیت های هری پاتر، می‌توان به مهم‌ترین و شاید محبوب‌ترین آن‌ها اشاره کرد. هری جیمز پاتر، هرماینی گرینجر، ران ویزلی، سوروس اسنیپ و آلبوس دامبلدور تنها بخشی از کاراکتر‌های هری‌پاتر هستند. فهرست کامل ۶۰ تا از شخصیت های هری پاتر با عکس را در مقاله زومجی بخوانید.

۲- از زندگی نامه هری پاتر چه می‌دانیم؟

از زندگی نامه هری پاتر در طول ۸ قسمت از مجموعه، جزییات زیادی را متوجه خواهیم شد. اما چکیده این زندگی نامه را می‌توانید در مقاله زومجی بخوانید. همچنین فهرست کامل ۶۰ تا از شخصیت های هری پاتر با عکس را هم در این مقاله می‌توانید مطالعه کنید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده