نویسنده: رضا اسکندری
// سه شنبه, ۱ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۰۱

بازیگران Harry Potter چه سرنوشتی پیدا کردند؟

در این مقاله قصد داریم تا نگاهی کنیم به فیلم‌ها و سریال‌هایی که بازیگران مجموعه سینمایی Harry Potter بعد از اتمام این پروژه، در آن‌ها نقش‌آفرینی کرده‌اند. با زومجی همراه باشید.

جهان جادویی و زیبایی که جی. کی. رولینگ خلق کرده به‌قدری جزییات دارد که می‌توان مقاله‌های زیادی درباره آن نوشت. در این مقاله تصمیم گرفتیم تا به یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت و محبوبیت دیوانه‌وار مجموعه سینمایی Harry Potter یعنی بازیگران آن بپردازیم. همه ما طرفداران این جهانِ زیبا احتمالا فیلم‌های مهمی که بازیگران این مجموعه در آن‌ها نقش‌آفرینی کرده‌اند را می‌شناسیم ولی ما تصمیم گرفتیم تا نه‌تنها به فیلم‌های مهم آن‌ها که به معرفی فیلم‌ها و سریال‌های قدیمی‌تر و ناشناخته‌تر این بازیگران بپردازیم. از دنیل ردکلیف بازیگر اصلی مجموعه گرفته تا بازیگرانی مانند رابی کالترین، بازیگر نقش هاگرید و مارگارت اسمیت بازیگر نقش پروفسور مک‌گونگال.

فیلم های هری پاتر که از روی مجموعه رمانی با همین نام اثر جی. کی. رولینگ اقتباس شده‌اند، درحال‌حاضر در سراسر جهان طرفداران بی‌شماری دارد که همه آن‌ها مانند خود ما دیوانه‌وار عاشق این مجموعه هستند. نخستین قسمت این مجموعه سینمایی در سال ۲۰۰۱ اکران شد و پس از گذشت یک دهه و در سال ۲۰۱۱ با اکران آخرین قسمتش به پایان خود رسید. مجموعه‌ای که نبرد میان هری پاتر و لرد ولدمورت را در قالب یک نبرد خیر در برابر شر به بهترین شکل ممکن به‌تصویر می‌کشد. پس ما با همراه باشید تا نگاهی کنیم به فیلم‌ها و سریال‌هایی که بازیگران مجموعه هری پاتر در آن‌ها به ایفای نقش پرداختند.

دنیل رادکلیف بازیگر نقش شخصیت هری پاتر در مجموعه سینمایی Harry Potter

دنیل جیکوب رَدکلیف (هری پاتر)

مقاله را با شخصی آغاز می‌کنیم که نام شخصیت او عنوان اصلی این مجموعه محبوب به‌شمار می‌رود؛ دنیل ردکلیف که با ایفای نقش شخصیت هری پاتر نامش بر سر زبان‌ها افتاد. قطعا همه ما خاطرات ریز و درشتی از نقش‌آفرینی او در مجموعه سینمایی هری پاتر داریم ولی حرفه بازیگری او قبل از شروع این مجموعه آغاز شده بود. در نخستین سال هزاره جدید دنیل ردکلیف درکنار پیرس برازنان و لی کورتیس در فیلم The Tailor of Panama به نقش‌آفرینی پرداخت؛ این فیلم درنهایت در سال ۲۰۰۱ و قبل از شروع مجموعه هری پاتر و قبل از اکران فیلم Harry Potter and the Sorcerer's Stone روی پرده سینماها رفت. 

دنیل ردکلیف در زمان ساخت فیلم‌های مجموعه Harry Potter نیز در فیلم‌هایی خارج از این مجموعه حضور پیدا کرد. به احتمال زیاد می‌توان از فیلم December Boys محصول سال ۲۰۰۷ به‌عنوان موفق‌ترین نقش‌آفرینی دنیل ردکلیف در زمان ساخت مجموعه سینمایی هری پاتر نام برد. با این‌ حال قسمت اصلی حرفه بازیگری ردکلیف خارج از مجموعه هری پاتر به بعد از پایان این مجموعه مربوط می‌شود. پس از پایان مجموعه سینمایی Harry Potter دنیل ردکلیف با ایفای نقش در ژانرهای مختلف نشان داد که استعدادش تنها به شخصیت هری پاتر محدود نیست و می‌تواند نقش‌های مختلفی را در سایر ژانرها بازی کند. نخستین تجربه مهم او در سینما پس از جهان هری پاتر فیلم ترسناک The Woman in Black محصول سال ۲۰۱۲ به‌شمار می‌رود.

بااینکه طرفداران این بازیگر به تماشای او در نقش‌هایی به‌جز هری پاتر عادت نداشتند ولی دنیل ردکلیف تمام تلاش خود را به‌کار گرفت تا از زیر سایه سنگین این شخصیت بسیار محبوب خارج شود. او در ادامه مسیر کاری خود با ایفای نقش در فیلم درام Kill Your Darlings که در سال ۲۰۱۳ اکران شد، نشان داد در ژانر درام نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. پس از ایفای نقش در ژانرهای ترسناک و درام، دنیل ردکلیف این بار با نقش‌آفرینی در فیلم What If که در ژانر رومانتیک کمدی قرار می‌گیرد باعث شد تا تقریبا در تمام ژانرهای اصلی تجربه نقش‌آفرینی داشته باشد. پس از حضور در ژانرهای مختلف دنیل ردکلیف در فیلم‌های زیادی به ایفای نقش پرداخت که در میان آن‌ها می‌توان به فیلم‌هایی مانند فیلم Trainwreck محصول سال ۲۰۱۵، فیلم Victor Frankenstein محصول همان سال و فیلم Swiss Army Man که در سال ۲۰۱۶ اکران شد، اشاره کنیم. 

هری پاتر: «خانواده‌ها به‌هیچ‌وجه نباید بچه‌های خودشون رو رها کنن، مگر اینکه...، مگر اینکه مجبور باشن»

از فیلم‌های سینمایی دنیل ردکلیف که عبور کنیم به حضور او در سریال‌های تلویزیونی می‌رسیم. او در سال ۲۰۱۲ با حضور در سریال A Young Doctor's Notebook حرفه خود در تلویزیون را آغاز کرد؛ البته حضور او در این سریال پس از گذشت یک سال و در سال ۲۰۱۳ به پایان رسید. پس از این سریال تلویزیونی او را برای چند سال در محصولات مهم تلویزیونی ندیدیم تا سال ۲۰۱۹ که با حضور در سریال Miracle Workers محصول شبکه TBS بار دیگر به سریال‌های تلویزیونی بازگشت. دنیل ردکلیف تجربه‌ زیادی نیز در تئاتر کسب کرده است. او با حضور در نمایش‌هایی مانند نمایش How to Succeed in Business Without Really Trying در سال ۲۰۱۱، نمایش The Cripple of Inishmaan و همچنین نمایش Endgame نشان داد که در تئاتر هم استعداد بسیار زیادی دارد.

جدیدترین هنرنمایی دنیل ردکلیف به محصول شبکه استریم‌محور نتفلیکس تحت عنوان Unbreakable Kimmy Schmidt: Kimmy vs. the Reverend مربوط می‌شود. دنیل ردکلیف مانند همه بازیگران نقش‌های ماندگار سینما و تلویزیون برای خارج شدن از آن نقش کار بسیار سختی را جلوی خود می‌دید ولی بااین‌حال تقریبا موفق شد تا خودش را خارج از مجموعه هری پاتر به جهان نشان دهد. کسی که در سن ۱۱ سالگی با ایفای نقش شخصیت هری پاتر به سرعت در جهان به محبوبیتی دیوانه‌وار رسید و در سن ۲۱ سالگی با پایان این مجموعه از آن خداحافظی کرد. جادوگری که با نجات جهان و ایستادن درمقابل لرد ولدمورت برای همیشه در ذهن ما باقی خواهد ماند.

روپرت گرینت در نقش رون در یکی از خیابان‌های لندن در مجموعه سینمایی Harry Potter

روپرت الکساندر لوید گرینت (رون ویزلی)

شخصیت هری پاتر بعد از رفتن به مدرسه جادوگری هاگوارتز با دانش‌آموزی روبه‌رو شد که در آن لحظه فکرش را هم نمی‌کرد آن دانش‌آموز مو قرمز نه‌تنها به یکی از مهم‌ترین افراد زندگی‌اش که به بهترین دوست او تبدیل شود؛ رون ویزلی با بازی روپرت گرینت احتمالا می‌تواند دومین شخصیت مهم این مجموعه سینمایی لقب بگیرد. برخلاف دنیل ردکلیف که قبل از مجموعه Harry Potter چند تجربه بازیگری در کارنامه خود داشت،‌ روپرت گرینت قبل از حضور در فیلم هری پاتر و سنگ جادو هیچ‌گونه تجربه‌ای جلوی دوربین نداشته است و این موضوع نشان می‌دهد که گرینت چه استعداد بالایی در نقش‌آفرینی دارد.

در سمت دیگر روپرت گرینت مانند دنیل ردکلیف در زمان ساخت سری فیلم های Harry Potter در چند فیلم دیگر نیز به ایفای نقش پرداخت که می‌توان از فیلم Cherrybomb محصول سال ۲۰۰۹ به‌عنوان بهترین ایفای نقش او قبل از پایان مجموعه هری پاتر یاد کرد. دقیقا در سال ۲۰۱۱ که قسمت پایانی مجموعه هری پاتر اکران شد، روپرت گرینت با حضور در موزیک ویدیو Lego House به خوانندگی Ed Sheeran باعث شد تا شایعات زیادی پیرامون حرفه کاری او به وجود آید. بسیاری از طرفداران مجموعه هری پاتر و مخصوصا طرفداران روپرت گرینت در آن زمان تصور می‌کردند که گرینت قصد دارد به صنعت موسیقی وارد شود و پایان مجموعه Harry Potter پایان حرفه بازیگری او هم به‌شمار می‌رود ولی خوشبختانه این موضوع به واقعیت تبدیل نشد.

رون ویزلی: «اصلا مهم نیست چه اتفاقی بیفته، هر چی که بشه ما کنارت خواهیم موند هری»

پس حضور در یک موزیک ویدیو روپرت گرینت بار دیگر به سینما برگشت و در فیلم‌هایی مانند فیلم Into the White محصول سال ۲۰۱۲، فیلم Charlie Countryman محصول سال ۲۰۱۳، فیلم CBGB محصول همان و ۲ سال بعد از آن در فیلم Moonwalkers به ایفای نقش پرداخت. او درکنار بازی در فیلم‌های سینمایی در نمایش‌های تئاتر نیز هنرنمایی می‌کرد و به‌گفته خودش از این کار بیشتر از حضور در فیلم‌های سینمایی لذت می‌برد. او در نمایش‌هایی از جمله نمایش Mojo در سال ۲۰۱۳ و نمایش It's Only a Play در برادوی در سال ۲۰۱۴ و درکنار بازیگرانی مانند متیو برادریک و نیتن لین نقش‌آفرینی کرده است. 

روپرت گرینت را اخیرا بیشتر در سریال‌های تلویزیونی تماشا کرده‌ایم و به‌همین‌دلیل فعالیت‌های سینمایی او بسیار کم شده است. او در سال‌های گذشته در سریال‌های مانند سریال Sick Note محصول شبکه استریم‌محور نتفلیکس و همچنین در سریال Servant محصول شبکه Apple TV Plus به ایفای نقش پرداخته است. روپرت گرینت که برای بسیاری از طرفداران پروپاقرص مجموعه هری پاتر همیشه همان رون ویزلی دوست‌داشتنی باقی خواهد ماند در دهه گذشته تلاش زیادی کرده است تا از سایه شخصیت خود در این مجموعه خارج شود؛ کاری که برای همه بازیگران سری فیلم های Harry Potter شاید سخت‌ترین کار دنیا باشد. بااین‌حال ما هم مثل همه طرفداران این مجموعه هیچ‌وقت رون ویزلی دوست‌داشتنی با ایفای نقش روپرت گرینت را فراموش نخواهیم کرد.

تصویری از اما واتسون بازیگر نقش هرماینی در مجموعه سینمایی Harry Potter

اِما شارلوت دوئر واتسون (هرماینی گرنجر)

شخصیت هرماینی گرنجر یا به بیان مصطلح آن هرمیون گرنجر، احتمالا میان طرفداران مجموعه هری پاتر حتی از شخصیت اصلی آن هم محبوب‌تر است. جادوگر بسیار باهوش و دوست‌داشتنی و بهترین دوست شخصیت‌های هری و رون. هرماینی با پیچش‌های داستانی خود در این مجموعه یکی از پرفرازو‌نشیب‌ترین شخصیت‌های دنیای جادوگریِ Harry Potter به‌شمار می‌رود و به‌‌ همین دلیل، پیچش‌های زیادِ داستانی عده بسیار زیادی از طرفداران این مجموعه با او ارتباط زیادی برقرار می‌کنند. به اما واتسون، بازیگر این نقش بپردازیم. اما واتسون هم دقیقا مانند روپرت گرینت قبل از شروع مراحل ساخت مجموعه هری پاتر هیچ‌گونه تجربه‌ای در حرفه بازیگری نداشت و شروع کار حرفه‌ای او به همین مجموعه سینمایی Harry Potter مربوط می‌شود.

اما واتسون نیز مانند دو بازیگر اصلی دیگر این مجموعه در زمان ساخت سری فیلم‌های هری پاتر در ۲ فیلم دیگر حضور پیدا کرد؛ در یکی از آن‌ها به‌عنوان بازیگر اصلی و در دیگری به‌عنوان صداپیشه. او در سال ۲۰۰۷ با ایفای نقش در فیلم Ballet Shoes نخستین حضور سینمایی خود خارج از مجموعه هری پاتر را تجربه و بعد از آن به‌عنوان هنرپیشه در انیمیشن سینمایی The Tale of Despereaux حضور پیدا کرد. با پایان مجموعه و پس از اکران قسمت دوم هری پاتر و یادگاران مرگ اما واتسون تصمیم گرفت تا در دانشگاه براون به تحصیلات خود ادامه دهد و در سال ۲۰۱۴ با لیسانس ادبیات انگلیسی از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد.

هرماینی: «به‌خاطر اینکه تو آدم بی‌احساسی هستی دلیل نمیشه همه ما هم همینطور باشیم»

بااین‌حال واتسون در طول دوران تحصیل خود در این دانشگاه حرفه بازیگری را رها نکرد و در فیلم‌های نسبتا موفقی نیز به ایفای نقش پرداخت. در این سه سال او در فیلم‌هایی مانند فیلم My Week With Marilyn محصول سال ۲۰۱۱، فیلم The Perks of Being a Wallflower محصول سال ۲۰۱۲ و همچنین در فیلم The Bling Ring در سال ۲۰۱۳ هنرنمایی کرد تا از شغل و حرفه اصلی خود فاصله نگیرد. جالب‌ترین ایفای نقش او پس از پایان مجموعه هری پاتر و در زمان تحصیل در دانشگاه به فیلم کمدی This Is the End محصول سال ۲۰۱۳ مربوط می‌شود. اما واتسون در این فیلم کمدی و آخرالزمانی ساخته سث روگان و ایوان گلدبرگ نقش خودش یعنی شخصیت اما واتسون را ایفا می‌کند؛ این فیلم با درصد رضایت ۸۳ درصدی از طرف بینندگان راتن تامیتوز بدون شک یک گزینه بسیار سرگرم‌کننده برای طرفداران این بازیگر به‌شمار می‌رود. همچنین همکاری او با کارگردان سرشناسی همچون دارن آرنوفسکی در فیلم Noah ۲۰۱۴ از اتفاقات مهم کارنامه او محسوب می‌شود.

اما واتسون در سال‌های گذشته در ۲ فیلم بسیار خاطره‌انگیز هنرنمایی کرده است؛ ایفای نقش در لایواکشن Beauty and the Beast در سال ۲۰۱۷ و ایفای نفش در فیلم بسیار زیبای Little Women در سال ۲۰۱۹، آثاری که نسخه‌های بازسازی شده از آثاری قدیمی و ماندگار به‌شمار می‌روند. اما واتسون کاری کرد که همه ما به‌طرز دیوانه‌واری عاشق هرماینی شویم؛ چه کودک باشیم، چه نوجوان و چه بزرگسال، به‌هیچ‌وجه فرقی نمی‌کند. همین دلیل کافی است تا برای همیشه سپاسگزار اما واتسون باشیم.

پروفسور دامبلدور با بازی مایکل جان گمبون در مجموعه سینمایی Harry Potter

سِر مایکل جان گمبون (پروفسور آلبوس دامبلدور)

قبل از اینکه توضیحات مربوط‌به جناب مایکل جان گمبون را شروع کنیم اجازه دهید یادی کنیم از ریچارد هریس عزیز و فقید. همان‌طور که حتما می‌دانید در ۲ فیلم نخست مجموعه هری پاتر ایفای نقش شخصیت پروفسور آلبوس دامبلدور برعهده ریچارد هریس قرار داشت که متاسفانه کمی بعد از اکران فیلم Harry Potter and the Chamber of Secrets جان خود را از دست داد و پس از او ایفای نقش این شخصیت به سِر مایکل گمبون رسید و او هم به بهترین شکل ممکن این شخصیت محبوب و بسیار مهم در داستان هری پاتر را به تصویر کشید. مایکل گمبون دقیقا مانند ریچارد هریس قبل از شروع مجموعه هری پاتر بازیگری موفق با کارنامه‌ای بسیار درخشان به‌شمار می‌رفت.

مایکل گمبون قبل از حضور در سومین فیلم این مجموعه یعنی فیلم هری پاتر و زندانی آزکابان در فیلم‌های بسیار موفقی از جمله فیلم The Cook, the Thief, His Wife and Her Lover محصول سال ۱۹۸۹، فیلم Sleepy Hollow محصول سال ۱۹۹۹، فیلم Gosford Park محصول سال ۲۰۰۱ و فیلم Path to War محصول سال ۲۰۰۲ نقش‌آفرینی کرده بود. او همچنین مانند برخی از بازیگران سری فیلم های هری پاتر در هنگام ساخت فیلم‌های این مجموعه در آثار دیگری نیز مانند فیلم The Good Shepard محصول سال ۲۰۰۶، فیلم The Book of Eli محصول سال ۲۰۱۰ و فیلم The King's Speech محصول همان سال به ایفای نقش پرداخت. او در سال‌های ساخت مجموعه هری پاتر همچنین در انیمیشن Fantastic Mr. Fox محصول سال ۲۰۰۹ و سریال کوتاه Emma محصول شبکه BBC One به‌عنوان صداپیشه حضور داشته است.

آلبوس دامبلدور: «برای مرده‌ها دلت نسوزه هری، برای زنده‌‌ها نگران باش و مهم‌تر از همه دلت برای کسایی بسوزه که بدون عشق زندگی می‌کنن»

مایکل گمبون پس از پایان مجموعه هری پاتر نیز به نقش‌آفرینی خود در فیلم و سریال‌های مختلف ادامه داد. او در فیلم‌هایی مانند Victoria and Abdul و Kingsman: The Golden Circle در سال ۲۰۱۷ به ایفای نقش پرداخت؛ فیلم‌هایی که هر دوی آن‌ها در مراسم مختلف نامزد کسب جوایز گوناگونی بودند. از دیگر فعالیت‌های هنری او می‌توان به صداپیشگی در فیلم Hail, Caesar محصول سال ۲۰۱۶ و همچنین در انیمشن‌های Paddington و Paddington 2 اشاره کرد. آخرین نقش‌آفرینی‌های او به فیلم درام و بیوگرافی شخصیت جودی گارلند یعنی فیلم Judy محصول سال ۲۰۱۹ و فیلم Cordelia محصول همان سال مربوط می‌شود. آلبوس دامبلدور، راهنما و فردی بسیار نزدیک به هری پاتر با اینکه درنهایت به سرنوشت بدی در این مجموعه دچار شد ولی تا پایان مجموعه از مهم‌ترین شخصیت‌های داستان هری پاتر به‌شمار می‌آمد.

شخصیت لرد ولدمورت با بازی ریف فاینز در مجموعه سینمایی Harry Potter

رِیف ناتانیل توئیسلتون ویکهام فاینز (لرد ولدمورت)

به شخصیتی رسیدیم که اسمش را نباید به زبان بیاوریم ولی خب آوردن اسمش درحال‌حاضر خیلی خطرناک نیست؛ شخصیت لرد ولدمورت با ایفای نقش ریف فاینز، شخصیت شرور اصلی داستان هری پاتر. ریف فاینز به‌طور رسمی از فیلم چهارم مجموعه سینمایی Harry Potter یعنی فیلم هری پاتر و جام آتش به جمع بازیگران این مجموعه اضافه شد. او قبل از شروع ساخت این فیلم در فیلم‌های نسبتا موفقی مانند فیلم Wuthering Heights محصول سال ۱۹۹۲، فیلم ماندگار Schindler's List محصول سال ۱۹۹۳ و فیلم Maid in Manhattan به ایفای نقش پرداخته بود. فاینز همچنین در فیلم The Prince of Egypt محصول سال ۱۹۹۸ و فیلم Wallace and Gromit: The Curse of the Were-Rabit محصول سال ۲۰۰۵ به‌عنوان صداپیشه حضور داشته است.

در زمان ساخت نیمه انتهایی مجموعه هری پاتر که ریف فاینز در آن‌ها حضور داشت، او در فیلم‌هایی مانند فیلم The Duchess محصول سال ۲۰۰۸، فیلم The Hurt Locker محصول همان سال و فیلم Clash of the Titans محصول ۲۰۱۰ نقش‌آفرینی کرد. پس از پایان این مجموعه و به‌دست آوردن تحسین بسیاری از منتقدین و اهالی سینما او به جمع بازیگران مجموعه جیمز باند پیوست در فیلم‌های Skyfall محصول سال ۲۰۱۲ و Spectre محصول سال ۲۰۱۵ به ایفای نقش پرداخت. در میان ساخت این ۲ فیلم او به‌عنوان بازیگر اصلی در فیلم The Grand Budapest Hotel محصول سال ۲۰۱۴ و به کارگردانی وس اندرسون ایفای نقش کرد و توانست نظررات مثبت زیادی را کسب کند.

ولدمورت: «هری پاتر، پسری که زنده ماند، به آغوش مرگ خوش آمدی»

او درکنار برخی از بازیگران مجموعه هری پاتر در فیلم‌های دیگری نیز حضور داشته که می‌توان به فیلم Hail, Caesar محصول سال ۲۰۱۶ به‌همراه مایکل گمبون و فیلم Richard III محصول به‌همراه مارگارت اسمیت اشاره کرد. از آخرین فعالیت‌های هنری او می‌توان به صداپیشگی در انیمیشن The Lego Movie 2: The Second Part محصول سال ۲۰۱۹ و فیلم Dolittle محصول سال ۲۰۲۰ و همچنین نقش‌آفرینی در فیلم The Dig محصول ۲۰۲۱ اشاره کنیم. او همچنین در جدیدترین فیلم مجموعه جیمز باند یعنی فیلم No Time to Die نیز حضور خواهد داشت. بااینکه شخصیت ولدمورت آن‌چنان شخصیت محبوبی نبود ولی بدون شک حضور او در نبرد با هری پاتر مهم‌ترین و جذاب‌ترین المان داستانی این مجموعه محبوب به‌شمار می‌رود.

آلن ریکمن فقید بازیگر نقش شخصیت سوروس اسنیپ در مجموعه سینمایی Harry Potter

آلن سیدنی پاتریک ریکمن (سوروس اسنیپ)

اگر از داستان کامل مجموعه هری پاتر اطلاع نداشتیم و قبل از تماشا کردن یا خواندن قسمت آخر آن یک نفر به ما می‌گفت شخصیت سوروس اسنیپ به یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های مجموعه تبدیل خواهد شد، بدون شک حرفش را باور نمی‌کردیم. پروفسورِ باجسارت قصه ما که با شجاعت خود یکی از مهم‌ترین عوامل شکست لرد ولدمورت و لشکر او به‌شمار می‌رفت. قبل از آغاز مجموعه هری پاتر، آلن ریکمن با ایفای نقش در نقش‌های موفقی مانند نقش شخصیت هانز گروبر در فیلم Die Hard محصول سال ۱۹۸۸، نقش شخصیت کلنل برندون در فیلم Sense and Sensibility محصول سال ۱۹۹۵ و نقش شخصیت الکساندر دین در فیلم Galaxy Quest محصول سال ۱۹۹۹ توانست به محبوبیت زیادی میان اهالی سینما دست پیدا کند.

آلن ریکمن نیز مانند مایکل گمبون در هنگام ساخت فیلم های Harry Potter در فیلم‌های دیگری به ایفای نقش پرداخت. او در آن زمان در فیلم‌هایی مانند فیلم رومانتیک کمدی Love Actually محصول سال ۲۰۰۳، فیلم ترسناک و موزیکال Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street محصول سال ۲۰۰۷ و همچنین فیلم تخیلی و لایواکشن Alice in Wonderland محصول سال ۲۰۱۰ به ایفای نقش پرداخت. بااین‌حال پس از تماشای او در نقش شخصیت سوروس اسنیپ تجسم او در نقش سایر شخصیت‌ها برای همه ما سخت خواهد بود و احتمالا شما هم با نظر من موافق هستید. ریکمن پس از پایان مجموعه نیز در فیلم‌های نسبتا موفقی مانند فیلم Lee Daniels' The Butler محصول سال ۲۰۱۳، به‌همراه روپرت گرینت در فیلم CBGB محصول همان سال و همچنین در فیلم Eye in the Sky محصول سال ۲۰۱۵ نقش‌آفرینی کرد.

آلن سیدنی پاتریک ریکمن متاسفانه در سال ۲۰۱۶ به‌دلیل سرطان پانکراس جان خود را از دست داد و باعث شد غم بزرگی درمیان اهالی سینما و مخصوصا دوست‌داران مجموعه هری پاتر به‌وجود آید. آخرین فعالیت هنری او قبل از مرگ به فیلم Alice Through the Looking Glass محصول سال ۲۰۱۶ مربوط می‌شود که او در این فیلم وظیفه صداپیشگی شخصیت Absolem را برعهده داشت. این فیلم چهار ماه پس از مرگ او در سراسر جهان اکران شد و به‌نوعی یک خداحافظی با او به‌شمار می‌رفت. آلن ریکمن در نقش شخصیت بسیار دوست‌داشتنی سوروس اسنیپ که تا لحظات آخر یکی از منفورترین شخصیت‌های مجموعه تلقی می‌شد، بدون شک برای همیشه در قلب ما باقی خواهد ماند.

تام فلتون بازیگر نقش دراکو مالفوی در مجموعه سینمایی Harry Potter

توماس اندرو فلتون (دراکو مالفوی)

به یکی از آنتاگونیست‌های مهم داستان هری پاتر رسیدیم، شخصیت دراکو مالفوی با ایفای نقش تام فلتون که مسبب یکی از مهم‌ترین پیچش‌های داستانی مجموعه هری پاتر به‌شمار می‌رود. فلتون برخلاف روپرت گرینت و اما واتسون تجربه زیادی در حرفه بازیگری قبل از شروع این مجموعه داشت. او در چند فیلم سینمایی از جمله فیلم Anna and the King محصول سال ۱۹۹۹ به ایفای نقش پرداخته بود. قبل از شروع مراحل ساخت فیلم نخست مجموعه هری پاتر و در زمان انتخاب بازیگران این فیلم، سازندگان آن قصد داشتند نقش هری پاتر را به تام فلتون دهند که درنهایت این نقش به دنیل رادکلیف رسید. تام فلتون نیز مانند سایر بازیگران این مجموعه در زمان ساخت این سری فیلم‌ها در فیلم‌هایی مانند فیلم The Disappeared محصول سال ۲۰۰۸، فیلم Get Him to the Greek محصول سال ۲۰۱۰ و فیلم Night Wolf محصول همان سال نقش‌آفرینی کرد.

فلتون پس از پایان مجموعه هری پاتر با حضور در نقش یک شخصیت شرور دیگر در فیلم Rise of the Planet of the Apes محصول سال ۲۰۱۱ بار دیگر نشان داد استعداد زیادی در ایفای نقش‌های منفی دارد. او پس از حضور در این بلاک‌باستر در فیلم‌های پرخرج دیگری نقش‌آفرینی نکرد و حضور او در سینما به فیلم‌هایی با بودجه‌هایی کم و غالبا در ژانر درام محدود شده است. بااین‌حال موفقیت تام فلتون در سریال‌های تلویزیونی پررنگ‌تر از حضور او در سینما قلمداد می‌شود. او باحضور در سریال‌هایی نظیر سریال Murder in the First محصول شبکه TNT، سریال The Flash محصول شبکه CW و سریال Origin پرونده باکیفیتی در تلویزیون برای خود دست‌وپا کرد.

آخرین هنرنمایی‌های او جلوی دوربین به فیلم‌هایی مانند فیلم Ophelia محصول سال ۲۰۱۸، فیلم Braking for Whales محصول سال ۲۰۲۰، A Babysitter's Guide to Monster Hunting محصول همان سال و همچنین یک فیلم دیگر در سال ۲۰۲۰ یعنی فیلم The Forgotten Battle مربوط می‌شود. با اینکه از تام فلتون در مجموعه سینمایی هری پاتر اصلا و ابدا خاطرات خوشی نداریم (حتما می‌دانید چرا) ولی بدون شک هنرنمایی او در فیلم‌های این مجموعه یکی از دلایل جذابیت و محبوبیت فیلم های Harry Potter تلقی می‌شود.

شخصیت نویل بانگ‌باتم در مجموعه سینمایی Harry Potter درحال استفاده از شمشیر گریفندور

متیو دیوید لوئیس (نویل لانگ‌باتم)

به نویل لانگ‌باتم بسیار دوست‌داشتنی رسیدیم. شخصیتی که با کشتن مار لرد ولدمورت یکی از مهلک‌ترین ضربه‌ها را به این شخصیت منفور وارد کرد. متیو لوئیس قبل از آغاز مجموعه هری پاتر در یک فیلم و چند سریال تلویزیونی نقش‌هایی بسیار کوتاه برعهده داشت و با حضور در مجموعه Harry Potter به محبوبیتی جهانی دست پیدا کرد. لوئیس نسبت‌به سایر بازیگران این مجموعه که تا اینجا به آن‌ها پرداختیم پرونده کاری کوچک‌تری در اختیار دارد. او برخلاف تمام بازیگران این مجموعه در زمان ساخت آن در فیلم و سریال دیگری حضور پیدا نکرد و تمام تمرکز خود را روی نقش شخصیت نویل لانگ‌باتم قرار داده بود.

پس از گذشت پنج سال از پایان مجموعه هری پاتر، متیو لوئیس نخستین ایفای نقش مهم خود در سینما را برعهده گرفت و در سال ۲۰۱۶ در فیلم Me Before You به ایفای نقش پرداخت. پس از این فیلم او در فیلم Terminal محصول سال ۲۰۱۸ نیز بار دیگر استعداد بالای خود در بازیگری را به همگان نشان داد ولی برخلاف انتظارات باز هم خیلی به‌دنبال حرفه بازیگری نرفت. او در سریال‌های تلویزیونی حضور پررنگ‌تری نسبت‌به سینما داشت و در سریال‌هایی مانند سریال The Syndicate محصول شبکه BBC One، سریال Ripper Street محصول همان شبکه و همچنین در سریال Girlfriends محصول شبکه ITV هنرنمایی کرد.

آخرین نقش‌آفرینی‌های متیو لوئیس به فیلم کمدی Baby Done محصول سال ۲۰۲۰ و سریال All Creatures Great and Small محصول شبکه Channel5 مربوط می‌شود. داستان نویل لانگ‌باتم در مجموعه هری پاتر یکی از زیباترین داستان‌ها در میان شخصیت‌های آن به‌شمار می‌رود که با ایفای نقش متیو لوئیس زیباتر هم شده است. بااین‌حال همه ما دوست داشتیم او را در فیلم‌ها و سریال‌های بیشتری ببینیم که متاسفانه اینگونه نشد.

مارگارت اسمیت بازیگر نقش پروفسور مک‌گونگال در مجموعه سینمایی Harry Potter

مارگارت ناتالی اسمیت (پروفسور مک‌گونگال)

پروفسور مک‌گونگال با ایفای نقش مارگارت اسمیت یکی دیگر از اساتید دوست‌داشتنی و مهم در داستان هری پاتر به‌شمار می‌رود و همچنین مارگارت اسمیت درمیان بازیگران این مجموعه از موفق‌ترین بازیگران آن تلقی می‌شود. مارگارت اسمیت، بازیگر انگلیسی به‌خاطر ایفای نقش خود در فیلم‌های موفقی مانند فیلم Othello محصول سال ۱۹۶۵، فیلم Death on the Nile محصول سال ۱۹۷۸، فیلم Sister Act محصول سال ۱۹۹۲، فیلم The Secret Garden محصول سال ۱۹۹۳ و همچنین فیلم Richard III محصول سال ۱۹۹۵ به شهرت جهانی رسید و خود را به‌عنوان یک بازیگر صاحب سبک به دوست‌داران سینما معرفی کرد.

در زمان ساخت فیلم های هری پاتر نیز او در فیلم‌های موفقی مانند Gosford Park به‌همراه جان گمبون در سال ۲۰۰۱، فیلم Divine Secrets of the Ya-Ya Sisterhood محسول سال ۲۰۰۲، فیلم Becoming Jane محصول سال ۲۰۰۷ و فیلم Gnomeo and Juliet محصول سال ۲۰۱۱ نقش‌آفرینی کرد. او همچنین پس از پایان مجموعه هری پاتر در فیلم‌های زیادی مانند فیلم The Best Exotic Marigold Hotel محصول ۲۰۱۱، فیلم The Lady in the Van محصول ۲۰۱۵ و فیلم Sherlock Gnomes محصول سال ۲۰۱۸ حضور داشته است. به‌احتمال زیاد مهم‌ترین اثری که مارگارت اسمیت در آن به ایفای نقش پرداخته پس از فیلم‌های هری پاتر سریال Downton Abbey به‌شمار می‌رود که جایزه‌های زیادی را کسب کرده است. به احتمال فراوان آن لحظه‌ای که پروفسور مک‌گونگال سرباز‌های سنگی هاگوارتز را فرا می‌خواند هیچوقت از یاد دوست‌داران مجموعه سینمایی Harry Potter پاک نخواهد شد.

رابی کالترین بازیگر نقش هاگرید در مجموعه سینمایی Harry Potter

رابی کالترین (هاگرید)

آنتونی رابرت مک‌میلان که با نام هنری رابی کالترین فعالیت می‌کند بازیگر نقش شخصیت هاگرید است؛ شخصیتی که برای نخستین بار هری پاتر را به هاگوارتز برد و همیشه یکی از حامیان و دل‌سوزان او به‌شمار می‌رفت. کالترین قبل از مجموعه هری پاتر در فیلم مهمی به ایفای نقش نپرداخته ولی بااین‌حال در سریال‌های نسبتا موفقی مانند سریال کوتاه Tutti Frutti محصول شبکه BBC و از سال ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۶ در سریال Cracker محصول ITV حضور داشته است. مهم‌ترین فعالیت‌های سینمایی او قبل از هری پاتر به حضور در نقش شخصیت والنتین زوکوفسکی در ۲ فیلم از مجموعه جیمز باند یعنی فیلم GoldenEye محصول سال ۱۹۹۵ و فیلم The World Is Not Enough محصول ۱۹۹۹ مربوط می‌شود.

هاگرید: «من همین چیزی‌ام که هستم و ازش خجالت نمی‌کشم. هیچوقت از چیزی که هستی خجالت نکش»

در زمان ساخت مجموعه هری پاتر او در فیلم Van Helsing محصول سال ۲۰۰۴ و فیلم Ocean's Twelve محصول همان سال به ایفای نقش پرداخت و درکنار اما واتسون وظیفه صداگذاری یکی از شخصیت‌های انیمیشن The Tale of Despereaux را برعهده گرفت. پس از پایان فیلم های هری Harry Potter او همچنان به حرفه صداگذاری ادامه داد و در انیمشن Arthur Christmas محصول سال ۲۰۱۱ و انیمیشن Brave محصول شرکت پیکسار حضور پیدا کرد. شخصیت هاگرید یکی از آن شخصیت‌های فرعی مهم داستان هری پاتر تلقی می‌شود که همه ما از صمیم قلب او را دوست داشتیم، از کارهای بامزه او گرفته تا دیوانه‌بازی‌هایی که انجام می‌داد.

برادران دوقلوی فلپس بازیگران نقش‌های فرد و جورج ویزلی در مجموعه سینمایی Harry Potter

اولیور و جیمز مارتین جان فلپس (فرد و جورج ویزلی)

پسرهای بزرگ خانواده ویزلی یعنی فرد و جورج در مجموعه هری پاتر توسط دو برادر دوقلوی واقعی به‌تصویر کشیده شده‌اند؛ الیور فلپس و جیمز فلپس برادران ۳۵ ساله‌ای که با حضور در این مجموعه توانستند به محبوبیت زیادی در جهان دست پیدا کنند. آن‌ها هم مانند بسیاری از بازیگران جوان سری فیلم‌های Harry Potter قبل از فیلم هری پاتر و سنگ جادو در هیچ فیلم و سریال دیگری نقش‌آفرینی نکرده بودند و این فیلم نخستین تجربه بازیگری آن‌ها به‌شمار می‌رفت. بااین‌حال حضور این ۲ برادر جلوی دوربین به مجموعه هری پاتر محدود نمی‌شود و پس از این مجموعه نیز در فیلم‌ها و سریال‌هایی که بعضا موفق بودند هم به ایفای نقش پرداختند.

آن‌ها به‌همراه یکدیگر در فیلم Danny and the Human Zoo محصول سال ۲۰۱۵ حضور پیدا کردند و در فیلم‌های Last Night in Soho و Own Worst Enemy بار دیگر به ایفای نقش پرداختند. برادران فلپس همچنین وظیفه انتشار پادکستی به نام Normal Not Normal که قبلا با نام Double Trouble شناخته می‌شد را برعهده دارند. در این پادکست آن‌ها با حضور برخی از بازیگران مجموعه هری پاتر درباره این جهان دوست‌داشتنی صحبت می‌کنند. احتمالا یکی از جالب‌ترین جنبه‌های سری فیلم های Harry Potter شوخی‌های این ۲ برادر و مغازه معروف آن‌ها به‌شمار می‌رود و ما هم برای خلق آن لحظات بامزه از آن‌ها متشکریم.

بانی رایت بازیگر نقش جینی ویزلی در مجموعه سینمایی Harry Potter

بانی فرانسسکا رایت (جینی ویزلی)

به کوچک‌ترین عضو خانواده ویزلی و تنها دختر این خانواده و همسر آینده جناب هری پاتر یعنی شخصیت جینی ویزلی با بازی بانی رایت رسیدیم. رایت با تنها ۹ سال سن در نخستین فیلم مجموعه هری پاتر نقش‌آفرینی کرد؛ ایفای نقش بانی رایت هم در این فیلم نخستین تجربه بازیگری او به‌شمار می‌رفت. شخصیت جینی حضور کوتاهی در فیلم نخست داشت و اهمیت او رفته‌رفته افزایش پیدا کرد تا درنهایت به یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های مجموعه هری پاتر تبدیل شد. رایت پس از پایان این مجموعه به حرفه کارگردانی روی آورد و توانست در چند فیلم کوتاه درکنار ایفای نقش در آن‌ها، کارگردانی آن چند فیلم را نیز برعهده بگیرد. 

از جمله نقش‌آفرینی‌های مهم بانی رایت در سینما می‌توانیم به حضور او در فیلم‌هایی مانند فیلم After the Dark محصول سال ۲۰۱۳، فیلم Before I Sleep محصول همان سال و فیلم A Christmas Carol محصول سال ۲۰۱۸ اشاره کنیم. رایت اخیرا به‌دلیل فعالیت‌های انسان‌دوستانه خود مورد تقدیر بسیاری قرار گرفته و در جنبشی علیه آلودگی جهان توسط مواد پلاستیکی فعالیت زیادی دارد. به‌احتمال فراوان از این پس بانی رایت را بیشتر در فعالیت‌های اجتماعی خواهیم دید به‌جای تماشای او در فیلم و سریال‌های مختلف. بااین‌حال او هم مانند سایر بازیگران مجموعه هری پاتر خالق لحظات زیبایی برای ما بوده و به‌همین‌دلیل او را هم مانند سایرین فراموش نخواهیم کرد.

نظر شما همراهان عزیز و همیشگی سایت زومجی درباره بازیگران مجموعه سینمایی Harry Potter چیست؟ به‌نظر شما کدام‌یک از آن‌ها توانستند از زیر سایه سنگین شخصیت خود در این مجموعه خارج شوند؟ نظر خودتان را با ما و سایر مخاطبان سایت زومجی به اشتراک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده