نویسنده: رضا اسکندری
// چهار شنبه, ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۰۱

حقایق جالب سریال The Boys | داستان ابرقهرمان‌های فاسد

در این مقاله به بررسی نکات و حقایق جالب سریال The Boys یکی از سریال‌های ابرقهرمانی محبوب سال‌های اخیر خواهیم پرداخت. با زومجی همراه باشید.

اگر از سریال‌های ابرقهرمانی با داستان‌هایی کلیشه‌ای خسته شده‌اید، سریال The Boys بهترین پیشنهاد برای شما خواهد بود. این سریال برخلاف اکثر سریال‌های ژانر ابرقهرمانی که معمولا در آن‌ها یک ابرقهرمان شخصیت‌های شرور داستان را از بین می‌برد، داستانی متفاوت دارد. در داستان سریال پسرها شخصیت‌های شرور حاضر در آن را ابرقهرمان‌ها شکل می‌دهند تا با داستانی متفاوت و بسیار جذاب در این ژانر روبه‌رو باشیم. سریال The Boys تمام المان‌های یک اثر ابرقهرمانی را در خود جای داده تا شما را پای روند داستانی متفاوت و بسیار جذاب خود میخکوب کند. این سریال در سال ۲۰۱۹ به تهیه‌کنندگی سث روگن و اریک کریپک توسط استودیو سونی پیکچرز به‌همراهی استودیو آمازون تولید و از سرویس ویدیویی آمازون پرایم پخش شد و تابه‌امروز ۱۶ قسمت از آن در قالب ۲ فصل منتشر شده و قرار است فصل جدید آن هم به‌زودی در دسترس طرفداران آن قرار بگیرد.

روند داستانی این مجموعه تلویزیونی درباره گروهی جریان دارد که سعی می‌کنند دربرابر ابرقهرمان‌های فاسد ایستادگی کرده و جلوی فعالیت‌های آن‌ها را بگیرند. یک شرکت با نام «وات» در سریال وجود دارد که ابرقهرمان‌های حاضر در سریال زیر نظر این مجموعه در سراسر کشور مشغول به فعالیت‌های مختلف هستند و به‌خاطر محبوبیت ابرقهرمان‌ها این شرکت به قدرت بسیار زیادی رسیده که هیچ‌کس نمی‌تواند با آن‌ها در بیفتد. اعضای گروه پسرها با رهبری بیلی بوچر با بازی کارل ارین دست به‌هرکاری می‌زنند تا جلوی این شرکت فاسد و بسیار قدرتمند را بگیرند. در این مقاله تصمیم گرفتیم تا نگاهی کنیم به نکات و حقایق جالب سریال The Boys؛ حقایقی که شاید از آن‌ها اطلاعی نداشته باشید.

پوستر فصل اول سریال The Boys

۱- مراحل ابتدایی ساخت سریال

فیلم‌برداری یک فیلم یا سریال در مکانی متفاوت با مکان مربوط‌به روند داستانی آن به‌هیچ‌وجه موضوع عجیبی نیست و این اتفاق تقریبا همیشه رخ می‌دهد. بااین‌حال مکان فیلم‌برداری سریال The Boys کمی عجیب و شاید جالب باشد. همان‌طور که اطلاع دارید روند داستانی سریال در شهر نیویورک جریان دارد ولی مراحل فیلم‌برداری سریال اصلا در کشور آمریکا انجام نشده است. مراحل ساخت و فیلم‌برداری تمام سکانس‌های این سریال در شهر تورنتو یعنی در کشور کانادا و در مدت پنج ماه انجام شده و سپس با کمک تصاویر کامپیوتری اتمسفر شهر نیویورک به تصاویر آن اضافه شده است. تصاویری که مربوط‌به ساختمان Vought Headquarters می‌شوند خیلی خوب این موضوع را عیان می‌کنند که دوربین فیلم‌برداری در کشور کانادا قرار دارد.

فیلم‌برداری سریال در کشور کانادا کمی از خرج‌های آن را کاهش داد؛ بلاخره داریم درباره یک سریال ابرقهرمانی با جلوه‌های ویژه بسیار زیادی صحبت می‌کنیم که مسلما خرج زیادی روی دست سازندگانش خواهد گذاشت و کاهش دادن خرج‌های آن حتی برای مقداری کم،‌ بسیار مهم خواهد بود. بااین‌حال کشور کانادا و آب‌وهوای آن منطقه مشکلات خاص خودش را دارد. مراحل فیلم‌برداری فصل نخست از ماه می آغاز و در اواخر اکتبر به پایان رسید و قرار بود ضبط تصاویر مربوط‌به فضای باز داستان سریال یک دو هفته قبل از ماه اکتبر به پایان برسد تا برف سنگین این کشور مشکلی جدی برای سازندگان آن ایجاد نکند و خوشبختانه آب‌وهوای کانادا روی خوش خودش را به سازندگان سریال نشان داد. یک مشکل کوچک مربوط‌به آب‌وهوای کانادا می‌توانست پخش سریال را به‌طور کامل یک سال به تعویق بیندازد.

صورت خون آلود انتونی استار در نقش هوملندر مقابل درخت در قسمت پایانی فصل دوم سریال The Boys

۲- مشکلات پخش سریال در شبکه Cinemax

قطعا می‌دانید که سریال The Boys از شبکه آمازون پرایم پخش می‌شود ولی مسیر رسیدن این سریال به این شبکه داستان‌های جالبی در خود جای داده است. قبل از مراحل پیش تولید اریک کریپک، توسعه‌دهنده این سریال پخش آن را به شبکه Cinemax پیشنهاد داد و آن‌ها با پیشنهاد او برای پخش یک سریال ابرقهرمانی از شبکه خودشان موافقت کردند. این اتفاق سه سال قبل از بستن قرارداد پخش سریال توسط آمازون رخ داده بود. به‌همین‌خاطر درابتدا سریال The Boys قرار بود که از یک شبکه کابلی پخش شود و خبری از آمازون پرایم و سرویس‌های اینترنتی در کار نبود.

شبکه Cinemax پس از متوجه شدن بودجه موردنیاز برای ساخت سریال The Boys، تولید آن را لغو و قرارداد خود با اریک کریپک را فسخ کرد. اریک کریپک در مصاحبه‌ای با اشاره به این موضوع گفت که لغو قرارداد میان او و Cinemax احتمالا بهترین اتفاق برای این سریال به‌شمار می‌رود. چراکه سیاست این شبکه کاملا در راستای پخش محتوای خانوادگی جریان دارد و از پخش صحنه‌های بسیار خشن و کشت‌وکشتار‌های خونین جلوگیری می‌کنند. به‌همین‌دلیل کریپک مجبور می‌شد که داستان سریال و قسمت‌های زیادی از آن را تغییر دهد ولی پخش از شبکه آمازون پرایم این مشکلات را از سر راه او برداشت.

بازیگران اصلی سریال The Boys در فصل دوم

۳- بازیگرانی کاملا غریبه با یکدیگر

وقتی درباره بازیگران یک فیلم یا سریال صحبت می‌کنیم احتمال این موضوع که حداقل دو نفر از آن‌ها قبلا با یکدیگر همکاری داشته‌اند، به‌هیچ‌وجه دور از ذهن نیست ولی این اتفاق دقیقا برعکس اتفاقی قلمداد می‌شود که برای بازیگران سریال پسرها رخ داده است. بازیگران این سریال نه‌تنها قبل از حضور در آن هیچ‌گونه همکاری مشترکی باهم نداشته‌اند که حتی هیچوقت یکدیگر را از نزدیک ندیده بودند. بدون شک با من موافق خواهید بود که اگر بازیگران اصلی یک فیلم یا سریال یا حداقل چند نفر از آن‌ها یکدیگر را از قبل بشناسند یا سابقه همکاری داشته باشند، اتمسفر بهتری میان آن‌ها در آن اثر شکل خواهد گرفت.

هوم‌لندر: «بعضی وقت‌ها خیلی سخته که از همه مردم روی زمین قوی‌تر و بهتر باشی»

طبق صحبت‌های سازندگان سریال The Boys تمام بازیگران این سریال در زمان شروع فیلم‌برداری برای نخستین بار یکدیگر را ملاقات کردند. این موضوع می‌تواند فشار بسیار زیادی روی بازیگران اصلی یک اثر وارد کند چرا که آن‌ها نه‌تنها باید نقش‌آفرینی خودشان را انجام دهند که باید اتمسفر خوبی میان خودشان برقرار کنند. همین مسئله می‌تواند بسیار تحسین‌برانگیز باشد که بازیگران این سریال توانستند از عهده انجام این وظیفه به خوبی برآیند و حتی پس از مراحل فیلم‌برداری سریال به دوستانی بسیار نزدیک و صمیمی تبدیل شوند.

بازیگران سریال The Boys

۴- تلاش فوق‌العاده بازیگران برای نقش‌آفرینی بدون نقص

به جز مورد قبلی که بازیگران سریال یکدیگر را نمی‌شناختند و نمی‌دانستند با چه کسانی قرار است هم‌بازی شوند، آن‌ها توانستند از مشکلات بزرگ‌تری عبور کنند. شخصیت استارلایت را یادتان می‌آید؟ شخصیتی که جدیدترین عضور گروه ابرقهرمان‌های سریال به‌شمار می‌آمد و خط‌های قرمز مهمی در شخصیت خود می‌دید. استارلایت از لباسی که Vought برای او طراحی کرده بود به‌هیچ‌وجه خوشش نمی‌آمد و دوست نداشت آن را برتن کند. نه‌تنها شخصیت استارلایت که بازیگر این شخصیت یعنی ارین موریارتی با این لباس مشکل داشت و به سختی توانست با آن کنار آید.

ارین موریارتی، بازیگر نقش استارلایت در مصاحبه‌ای با رسانه Entertainment Tonight درباره لباس مربوط‌به شخصیت استارلایت گفت: «همان‌طور که در داستان سریال مشخص بود، لباس شخصیت استارلایت برای مقاصد بازاریابی و مارکتیک تهیه شده بود و به شخصیت استارلایت برای طراحی آن توجهی نشد. از داستان سریال که عبور کنیم خود من هم با آن لباس مشکل داشتم. هر روز باید آن را می‌پوشیدم و هر روز با پوشیدن آن مشکل داشتم. حتی یک بار هم نشد که آن لباس را بدون کمک دیگران بر تن کنم. عذر می‌خواهم که این را می‌گویم ولی وقتی که این لباس را پوشیده بودم حتی رفتن به سرویس بهداشتی هم برای من به یک کابوس تبدیل شده بود ولی چاره‌ای به جز تحمل کردن آن لباس نداشتم.»

لباس شخصیت استارلایت تنها لباس شخصیت‌های این سریال به‌شمار نمی‌رفت که استفاده از آن مشکلاتی را برای بازیگر آن نقش به وجود آورده بود. لباس شخصیت هوم‌لندر با بازی آنتونی استار مانند بسیاری از لباس‌های ابرقهرمان‌های سینمایی دمای بدن بازیگر را تا حد زیادی افزایش می‌دهد و به‌همین‌دلیل سازندگان سریال مجبور می‌شوند از یک سیستم خنک‌کننده برای لباس آن‌ها استفاده کنند تا دمای بدن آن‌ها به طرز خطرناکی زیاد نشود.

آنتونی استار در مصاحبه‌ای با رسانه Entertainment Tonight گفت: «من مشکلی با خود لباس نداشتم ولی موتور سیستم خنک‌کننده آن صدای زیادی تولید می‌کرد و مجبور می‌شدیم در زمان فیلم‌برداری آن را خارج کنیم و پس از ضبط تصاویر موردنیاز بار دیگر سیستم خنک‌کننده را روی آن قرار دهیم. این سیستم خنک‌کننده تقریبا روی تمام لباس‌های ابرقهرمان‌های فیلم‌های جهان مارول و جهان دی‌سی هم قرار دارد و چیز خیلی عجیبی به‌شمار نمی‌رود. بااین‌حال اگر این سیستم وجود نداشته باشد، ما درون این لباس‌ها آرام آرام پخته خواهیم شد.»

بازیگر دیگری که برای ایفای نقش خودش زحمت بسیار زیادی کشید کسی نیست به جز کارن فوکوهارا، بازیگر نقش شخصیت کیمیکو. شخصیت کیمیکو به‌همراه برادر خودش یعنی کنجی کم‌کم به شخصیت‌هایی مهم در داستان سریال پسرها تبدیل شدند. کیمیکو با هیچکس حرف نمی‌زد و تنها با برادر خودش می‌توانست به کمک زبان اشاره ارتباط برقرار کند. این زبان اشاره احتمالا برای بسیاری از ما بینندگان سریال اهمیتی نداشته باشد؛ چراکه نه آن را بلد هستیم و شاید نیازی به یادگیری آن نداشته باشیم ولی این موضوع برای فوکوهارا اهمیت بسیار زیادی داشت.

کارن فوکوهارا با کمک آماندا ریچر یکی از متخصص‌های زبان اشاره در کشور آمریکا توانست به‌طور کامل به این زبان مسلط شود و از آن به طبیعی‌ترین شکل ممکن استفاد کند. نکته بسیار جالب درباره این موضوع جایی است که آن‌ها به‌طور کامل یک زبان اشاره مخصوص این سریال خلق کردند تا شخصیت کیمیکو و کنجی به وسیله آن با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. فوکوهارا در مصاحبه‌ای با رسانه Insider با اشاره به این موضوع گفت که کلاس‌های آموزشی زبان اشاره درکنار آماندا ریچر به وی کمک بسیار زیادی کرد تا بتواند بهتر و بیشتر در نقش خودش فرو برود و همچنین او را از لحاظ روحی کمک کرد تا بهتر بتواند افرادی که به‌این‌صورت با دیگران ارتباط برقرار می‌کنند را درک کند.

آنتونی استار در نقش هوملندر با ظاهری خوشحال در فصل اول سریال The Boys

۵- شهروندان معترض در شهر تورنتو

همان‌طور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم مراحل فیلم‌برداری سریال The Boys در شهر تورنتو واقع در کشور کانادا انجام شده است. بااینکه مردم این شهر از انجام مراحل ساخت این سریال مهم در این شهر استقبال کردند ولی با یک موضوع مربوط‌به مراحل ساخت این فیلم مشکل بزرگی داشتند. اگر سریال پسرها را دیده باشید قطعا می‌دانید که صحنه‌های خشن زیادی در این سریال رخ می‌دهد و صحنه‌های اکشن زیادی در فضای آزاد و در مناطق مختلف این شهر فیلم‌برداری شده‌اند.

در زمان فیلم‌برداری یکی از سکانس‌های فصل دوم این سریال و به‌خاطر اینکه سازندگان آن از تصاویر کامپیوتری دوری کنند، آن‌ها تصمیم گرفتند در یکی از مناطق تورنتو یکی از حوادث مهم سریال را به تصویر بکشند که به خاطر این موضوع جسم بزرگی به زمین برخورد می‌کرد و صدای بلندی تولید می‌شد. گویا در سال ۲۰۱۸ چنین اتفاقی به‌طور واقعی در این شهر رخ داده و خاطره تلخی را برای شهروندان این منطقه از تورنتو رقم زده است. به‌همین‌دلیل پس از ضبط تصاویر این سکانس این خاطره برای مردم این شهر زنده شد و درهمین راستا آن‌ها تصمیم گرفتند تا اعتراض خودشان به این موضوع را نشان دهند.

پس از اعتراض جمعیت نسبتا زیادی از مردم تورنتو درباره این اتفاق، سازندگان سریال The Boys تصمیم گرفتند تا این سکانس را به‌طور کامل از فیلم‌نامه سریال و داستان آن حذف کنند تا نه‌تنها به درخواست مردم آن شهر احترام گذاشته باشند که با این کار خاطره بد مردمی که میزبان آن‌ها بودند را زنده نکنند. البته سازندگان سریال هیچوقت اعلام نکردند که این سکانس دقیقا مربوط‌به کدام قسمت داستان فصل دوم می‌شود و همچنین اشاره‌ای نداشتند که در آن سکانس چه اتفاقی می‌افتد تا اعتراض مردم تورنتو به‌طور کامل از طرف آن‌ها با موافقت همراه شده باشد.

۶- احتمال حضور سث روگان و ایوان گلدبرگ

کارگردانی یک قسمت از هر سریالی توسط سث روگان و ایوان گلدبرگ برای تمام طرفداران سریال‌های کمیک‌بوکی هیجان‌انگیز است و اگر آن‌ها به‌طور مشترک یک قسمت از یک سریال را کارگردانی کنند دوست‌داران این سریال‌ها از خود بی‌خود خواهند شد. این اتفاق دقیقا اتفاقی قلمداد می‌شود که قرار بود برای قسمت نخست سریال The Boys رخ دهد و خبر آن تا مدت‌ها بسیاری از طرفداران آثار ابرقهرمانی را به وجد آورده بود. سث روگان بارها در مصاحبه‌های مختلف به این موضوع اشاره کرده است که داستان کتاب کمیک The Boys از داستان‌های مورد علاقه او به‌شمار می‌رفت و برای آوردن آن به تلویزیون لحظه‌شماری می‌کرد.

جنسن اکلس در نقش سولجر بوی در فصل سوم سریال The Boysمتاسفانه به‌دلیل برنامه کاری فشرده این دو نفر آن‌ها نتوانستند وظیفه کارگردانی قسمت نخست سریال را برعهده بگیرند و این وظیفه برعهده دن تراخنبرگ قرار گرفت. بااین‌حال طرفداران سث روگان خیلی راحت می‌توانند اثر حضور او در این سریال را ببینند؛ چراکه او در تیم نویسندگان و تهیه‌کنندگان این سریال حضور داشته و شاید در فصل سوم وظیفه‌های مهم‌تری را در تیم سازندگان این سریال قبول کند. فقط باید صبر کنیم و ببینیم که آیا سث روگان در فصل سوم این سریال به‌عنوان کارگردان حضور خواهد داشت یا بازهم تنها به‌عنوان نویسنده و تهیه‌کننده این سریال را همراهی خواهد کرد.

۷- ارتباط میان سریال Supernatural و سریال The Boys

اریک کریپک قبل از ساخت و توسعه سریال The Boys به‌خاطر خلق سریال Supernatural سر زبان‌ها افتاد و طرفداران بسیار زیادی در ژانر فانتزی پیدا کرده بود. سریالی که از شبکه CW روی آنتن رفت و خیلی سریع به یکی از سریال‌های محبوب این شبکه تبدیل شد. به‌همین‌دلیل طرفداران اریک کریپک و طرفداران این دو سریال خیلی راحت می‌توانند رد پای او را در این سریال‌ها و مخصوصا در خلق آنتاگونیست‌های این دو سریال پیدا کنند.

طرفداران سریال Supernatural عقیده دارند اگر این سریال مانند سریال پسرها در شبکه‌ای مانند آمازون پرایم پخش می‌شد می‌توانست محبوبیت بسیار بیشتری پیدا کند. دلیل این موضوع برمی‌گردد به همان مسئله‌ای که پیش‌تر توضیح دادیم و مربوط می‌شود به آزادی عمل بیشتر شبکه اینترنتی آمازون پرایم نسبت‌به شبکه‌های کابلی. با آزادی عمل شبکه‌ای مانند آمازون پرایم و روند داستانی سریال سوپرنچرال احتمالا می‌توانستیم شاهد خشونتی بیشتر و اتمسفری بزرگسالانه‌تر در این سریال باشیم و همین موضوع باعث افسوس طرفداران آن شده است. آیا شما هم با نظر آن‌ها موافق هستید؟

اریک کریپک علاوه‌بر تاثیرگذاری روی شخصیت‌پردازی‌های این دو سریال از بازیگران مشترک زیادی در آن‌ها استفاده کرده است. برای مثال جیم بیور که در سریال سوپرنچرال نقش شخصیت بابی سینگر را ایفا می‌کرد در سریال The Boys وظیفه ایفای نقش در نقش یکی از شخصیت‌های مربوط‌به دولت در این سریال را برعهده دارد. همچنین قرار است بازیگر اصلی سریال سوپرنچرال یعنی جنسن اکلس، بازیگر نقش دین وینچستر در فصل سوم The Boys وظیفه نقش‌آفرینی در نقش شخصیتی به نام Soldier Boy را برعهده بگیرد. طرفداران این دو سریال برای حضور این بازیگر در سریال پسرها بسیار هیجان‌زده هستند که البته حق هم دارند.

نظر شما همراهان عزیز و همیشگی سایت زومجی درباره سریال The Boys چیست؟ اگر شما هم درباره این سریال نکته‌ای در ذهن دارید که در این مقاله به آن اشاره‌ای نشده است، آن را با ما و سایر مخاطبان سایت زومجی به اشتراک بگذارید.


منبع cbr زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده