نویسنده: رضا اسکندری
// چهار شنبه, ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۰۱

حقایق جالب Supernatural | از محل فیلم‌برداری تا رابطه دوستانه بازیگران اصلی

در این مقاله به بررسی نکات و حقایق جالب سریال Supernatural یکی از بهترین و محبوب‌ترین سریال‌های ژانر sci-fi خواهیم پرداخت. با زومجی همراه باشید.

سریال‌های زیادی در ژانر sci-fi و درباره موجودات ماورایی ساخته شده است ولی بدون شک می‌توانیم از سریال Supernatural به‌عنوان یکی از موفق‌ترین و محبوب‌ترین سریال‌های این ژانر نام ببریم. سریالی که داستان دو برادر به نام‌های دین و سم وینچستر را به تصویر می‌کشد که به‌دنبال موجودات و موضوعات ماورایی، ماجراجوهای جذاب و هیجان‌انگیزی را پشت‌سر می‌گذارند. در این مسیر شخصیت کستیل که یک فرشته کمک‌کننده تلقی می‌شود به این دو برادر کمک‌های زیادی می‌کند تا با شیاطین و موجودات دیگر روبه‌رو شوند و جان سالم به‌در ببرند. داستان‌های جذاب و شخصیت‌پردازی خوب این سریال باعث شده تا این سریال نه‌تنها در جهان که در کشور ما هم به یکی از محبوب‌ترین سریال‌های تلویزیونی تبدیل شود.

سریال سوپرنچرال بیش از یک دهه روی آنتن تلویزیون رفت و از سال ۲۰۰۸ تا سال ۲۰۲۰ ما را با داستان برادران وینچستر همراه کرد. یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت این سریال اتمسفر بین شخصیت‌های آن، کمدی به‌جا و حس کلاسیک بودن آن به‌شمار می‌رود. اگر یکی از آن افرادی هستید که این سریال را از  سال‌های پیش دنبال کرده‌اید پس بدون هیچ بحثی شما یکی از طرفداران پروپاقرص این سریال هستید. سریال سوپرنچرال پس از پخش ۳۲۷ قسمت از آن در قالب ۱۵ فصل درنهایت در تاریخ ۱۹ نوامبر ۲۰۲۰ (۲۹ آبان ۱۳۹۹) در شبکه CW به کار خود پایان داد. در این مقاله تصمیم گرفتیم تا نگاهی کنیم به جالب‌ترین نکات و حقایق جالب سریال Supernatural؛ حقایقی که شاید از آن‌ها اطلاعی نداشته باشید.

دین و سم وینچستر دو شخصیت اصلی سریال supernatural

۱- رابطه نزدیک جرد پادالکی و جنسن اکلس

شخصیت اصلی داستان سریال Supernatural یعنی شخصیت‌های سم و دین وینچستر در روند داستانی سریال به یکدیگر بسیار نزدیک هستند. هواداران سریال امیدوار بودند بازیگران این دو شخصیت نیز یعنی جرد پادالکی و جنسن اکلس خارج از سریال نیز رابطه‌ای بسیار دوستانه و نزدیک داشته باشند که این موضوع در زندگی واقعی آن‌ها دقیقا به همین شکل جریان دارد. آن‌ها نه‌تنها به یکدیگر بسیار نزدیک هستند که به‌معنای واقعی کلمه بهترین دوست یکدیگر به‌شمار می‌روند. پادالکی و اکلس نخستین بار در سال ۲۰۰۵ همدیگر را ملاقات کردند و تا قبل از اینکه ازدواج کنند باهم در یک خانه زندگی می‌کردند. جنسن اکلس در مصاحبه‌ای با رسانه Zap2It با اشاره به این موضوع توضیحات جالبی داد.

او دراین‌باره گفت: «مهم‌ترین چیزی که من از کار کردن با جرد متوجه شدم این است که هرچه رابطه بازیگران اصلی یک فیلم یا سریال بهتر و صمیمانه‌تر باشد، اتمسفر میان آن‌ها در زمان فیلم‌برداری بهتر و گیراتر خواهد بود. این موضوع به احتمال فراوان یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت سریال سوپرنچرال تلقی می‌شود. شخصیت‌های اصلی یک سریال چه خواهر و بردارد باشند، چه همسر و شوهر باشند یا هررابطه دیگری که داشته باشند اگر خارج از سریال رابطه صمیمانه‌ای میان آن‌ها برقرار نباشد، آن اثر موفق نخواهد شد و رابطه آن‌ها به شکلی طبیعی به نمایش درنخواهد آمد. شخصیت‌هایی که من و جرد ایفا می‌کردیم ۲ برادر بودند و ما در خارج از سریال نیز دقیقا مانند ۲ برادر بودیم و حتی می‌توانم بگویم که جرد به من از برادر هم نزدیک‌تر بوده است».

در سال ۲۰۰۸ جرد پادالکی نیز در مصاحبه‌ای با رسانه BuddyTV با اشاره به این موضوع و در راستای تایید حرف‌های جرد گفت: «تمام حرف‌های جنسن واقعیت دارند. من و او دقیقا ۲ برادر هستیم که در این سریال نقش ۲ برادر را ایفا می‌کنیم. برخی از شب‌ها ما تا ساعات نزدیک به صبح بیدار می‌ماندیم، صحبت می‌کردیم و گیتار می‌زدیم تا درنهایت بخوابیم». جرد پادالکی و جنسن اکلس در سال ۲۰۱۰ ازدواج کردند و همین موضوع بلاخره باعث شد تا دیگر در یک خانه زندگی نکنند ولی هیچوقت کوچک‌ترین خراشی به رابطه بسیار نزدیک آن‌ها وارد نشد.

رابطه بسیار نزدیک این ۲ بازیگر خارج از داستان سریال به همین‌جا ختم نمی‌شود. نکته بسیار جالب درباره رابطه صمیمانه این ۲ نفر به ازدواج آن‌ها مربوط می‌شود. جرد پادالکی در در فوریه سال ۲۰۱۰ متاهل شد و جنسن اکلس چند ماه پس از او ازدواج کرد. این ۲ بازیگر با بازیگرانی از شبکه CW ازدواج کردند. اکلس در مراسم ازدواج جنسن ساقدوش او بود و جنسن نیز به‌همین‌ترتیب در مراسم ازدواج اکلس ساقدوش او به‌شمار می‌رفت. آن‌ها در فاصله زمانی یک ساله بچه‌دار شدند و درکنار یکدیگر شاهد رشد خانواده خود هستند. طبق گفته آن‌ها این دو خانواده تقریبا تمام تعطیلات رسمی را با یکدیگر سپری می‌کنند و نه‌تنها این ۲ بازیگر که کودکان آن‌ها نیز بهترین دوستان یکدیگر هستند.

شخصیت‌های اصلی سریال supernatural در نزدیکی یک کلبه

۲- شوخی‌های اکلس و پادالکی با بازیگران دیگر

پس از گذشت سال‌های زیاد درکنار یکدیگر جرد پادالکی و جنسن اکلس شوخی‌هایی مخصوص به خودشان را داشتند و شوخ‌طبعی بسیار زیادی در خصوصیات اخلاقی آن‌ها قرار گرفته است. تعداد بازیگران مهمان سریال Supernatural به‌دلیل تعداد قسمت‌های آن بسیار زیاد بوده و به‌همین‌دلیل در هر فصل شاهد حضور چندین و چند بازیگر مهمان در آن بودیم. ۲ بازیگر اصلی این سریال یعنی جرد پادالکی و جنسن اکلس برای خوش‌آمدگویی به بازیگران مهمان این سریال روشی خاص ترتیب داده بودند و هر بازیگر را در بدو ورود او به محل فیلم‌برداری سریال با شوخی‌های خود غاقل‌گیر می‌کردند. اگر مصاحبه‌ها یا تصاویر مربو‌ط‌به پشت صحنه‌ این سریال را دیده باشید بدون شک این شوخی‌ها را نیز دیده‌اید.

میشا کالینز بازیگر نقش شخصیت کستیل معمولا هدف اصلی شوخی‌های جرد پادالکی و جنسن اکلس به‌شمار می‌رفت. برای مثال یک بار جرد پادالکی یک ماهی مرده را درون صندوق عقب ماشین میشا کالینز جاسازی کرد و چند روز طول کشید تا کالینز این ماهی جاسازی شده را پیدا کند و همین موضوع باعث شد بوی بدن این ماهی تا ماه‌ها در ماشین او باقی بماند. 

دین وینچستر: «چرا نجات دادن این مردم وظیفه منه؟ چرا من باید من قهرمان باشم؟»

یکی دیگر از شوخی‌های بامزه این ۲ بازیگر مربوط‌به زمانی می‌شود که میشا کالینز یک شرط را به جرد پادالکی باخت. طبق این شرط فرد بازنده موظف بود مبلغ ۲۰۰۰ دلار را به فرد دیگر پرداخت کند و میشا کالینز تصمیم گرفت این کار را ازطریق سکه انجام دهد و مبلغ ۲۰۰۰ دلار را با سکه‌های نیم دلاری یا همان ۵۰ سنتی پرداخت کند که تعداد بسیار زیادی سکه نیاز است تا این مبلغ شکل بگیرد. کالینز این سکه‌ها را در یک ظرف بزرگ به جرد پادالکی تحویل داد و چند روز بعد متوجه شد که پادالکی تمام این سکه‌ها را درون ماشین او ریخته است و زمان زیادی صرف شد تا کالینز این سکه‌ها را از ماشین خود خارج کند. البته درنهایت این ۲ بازیگر این مبلغ را به یک خیریه اهدا کردند.

شخصیت بابی سینگر در سریال supernatural

۳- شخصیت بابی سینگر

شخصیت بابی سینگر را به‌خاطر دارید؟ شخصیتی با نقش‌آفرینی جیم بیور که در داستان سریال دوست صمیمی پدر سم و دین به‌شمار می‌رفت. زمانی‌که مجبور شد همسر خود را به‌دلیل تسخیر شدن توسط یک شیطان بکشد، تصمیم گرفت به شغل شکار موجودات ماورایی روی آورد. داستان بسیار جالبی درباره نام‌گذاری این شخصیت وجود دارد و نام او معنی خاصی را برای سازندگان سریال Supernatural را در خود جای داده است. همان‌طور که احتمالا می‌دانید نام بابی نوع کوچک‌شده نام رابرت به‌شمار می‌رود. بااینکه بابی سینگر شخصیت مهمی در داستان سریال تلقی می‌شد ولی بااین‌حال نام‌گذاری او ادای احترامی است به رابرت سینگر، کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده اجرایی سریال سوپرنچرال که یکی از مهم‌ترین عوامل خلق این سریال قلمداد می‌شود.

اریک کریپک، خالق این سریال درباره این موضوع توضیحات جالبی داد و گفت: «برای من شخصیت بابی سینگر یکی از شخصیت‌های غیرقابل انکار، غیرقابل تعویض و بسیار مهم این سریال است. این شخصیت می‌تواند جای پدر دو شخصیت اصلی سریال را پر کند. بااین‌حال قبل از شروع مراحل ساخت این سریال قرار بود نام این شخصیت بابی مَنِرز باشد ولی متوجه شدیم در ایالت داکوتا فردی با این نام زندگی می‌کند و اگر از ما شکایت کند ما مجبور خواهیم شد نام این شخصیت را تغییر دهیم. پس از بررسی‌های زیاد به این نتیجه رسیدیم که نام یکی از مهم‌ترین افراد در ساخت این سریال رابرت یا همان بابی است و ما می‌توانیم نام این شخصیت را به بابی سینگر تغییر دهیم. رابرت سینگر برای این سریال حکم یک پدر را دارد و انتخاب این نام برای این شخصیت کاملا مناسب به‌نظر می‌آمد. زمانی‌که رابرت با این پیشنهاد روبه‌رو شد کمی جاخورد ولی درنهایت خوشحال هستیم که با این پیشنهاد موافقت کرد».

۴- داستان دزدیده شدن کت معروف شخصیت دین وینچستر

شخصیت دین وینچستر در سریال سوپرنچرال با کت قهوه‌ای چرم معروف خود

اگر قصد داشته باشید شخصیت دین وینچستر را در ذهن خود تجسم کنید به احتمال زیاد او را با همان کت چرمی و قهوه‌ای او به‌خاطر می‌آورید. شخصیت دین کت چرمی خود را از پدرش دریافت کرد و تقریبا در تمام لحظات مهم سریال در پنج فصل نخست آن کت را می‌پوشید. دین وینچستر به این شکل قصد داشت تا احترامی که برای پدر خود قائل یود را نشان دهد و بگوید که الگوی او در این کار کسی نیست جز پدرش. در پنج فصل ابتدایی سریال برخی از طرفداران سریال اعتقاد داشتند این کت چرمی نیروی ابرانسانی دین به‌شمار می‌رفت، البته این موضوع اصلا درست نبود ولی بااین‌حال این کت چرمی به جزوی جداناپذیر از شخصیت دین تبدیل شده بود.

پس از اینکه نخستین قسمت‌های فصل ششم سریال پخش شد ناگهان همه متوجه شدند که دیگر خبری از آن کت چرمی نیست و مثل اینکه آن کت غیب شده است که البته واقعا هم غیب شده بود. داستان غیب شدن کت شخصیت دین به زمانی مربوط می‌شود که تمام لباس‌های شخصیت‌های سریال توسط یک پرواز به شهر ونکوور در کانادا فرستاده شد تا مراحل فیلم‌برداری سریال در آن شهر از سر گرفته شود و پس از فرود آمدن هواپیما مسئولان تدارکات سریال متوجه شدند تعداد زیادی از لباس‌های مهم سریال از جمله کت چرمی شخصیت دین دزیده شده‌اند. دزد این وسایل هیچوقت پیدا نشد ولی مسلما هم‌اکنون یکی از به‌یادماندنی‌ترین المان‌های سریال سوپرنچرال را دراختیار دارد.

از آن زمان ظاهر دین وینچستر دست‌خوش تغییرات زیادی شد که بسیاری از آن‌ها با انتقاد شدید دوست‌داران این سریال و به‌خصوص طرفداران شخصیت دین روبه‌رو شدند. پس از دزدیده شدن این کت شخصیت دین یک کت معمولی که افراد معمولی جامعه به تن می‌کنند را می‌پوشید که به‌هیچ‌وجه برای شخصیتی که موجودات ماورایی را شکار می‌کند، مناسب نبود. پس از تغییرات زیاد درنهایت آخرین کتی که شخصیت دین به تن کرد شباهت زیادی به کت افراد نظامی داشت و احتمالا بهترین انتخاب برای او پس از آن کت قهوه‌ای به‌شمار می‌رفت. سازندگان سریال تلاش زیادی کردند تا یک کت شبیه به آن کت معروف را تهیه کنند ولی نتوانستند آن را به طبیعی‌ترین شکل ممکن با همان نقش و نگارهای معروف تهیه کنند.

شخصیت کستیل با بازی میشا کالینز در سریال supernatural

۵- شخصیت کستیل با ایفای نقش میشا کالینز

بسیاری از شخصیت‌ها و المان‌های سریال Supernatural از روی موضوعاتی واقعی یا موضوعاتی که در افسانه‌ها وجود داشته‌اند، اقتباس شده‌اند یا حداقل اشاره‌ای دارند به یک شخصیت، مکان یا هرچیز دیگری. شخصیت کستیل در خط دستانی سریال سوپرنچرال یک فرشته به‌شمار می‌رود و کمک‌های بسیار زیادی به شخصیت‌های اصلی سریال یعنی دین و سم کرده است. بااین‌حال کستیل به‌هیچ‌وجه نام یک فرشته واقعی نیست ولی براساس متون مختلف فرشته‌ای با نام کسیل (Cassiel) وجود دارد که احتمالا سازندگان سریال شخصیت کستیل را براساس او خلق کرده‌اند. کسیل در متون مختلف فرشته اعتدال و محبت است و در اشعار مختلف او را یکی از هفت فرشته مقدس خطاب می‌کنند.

بااینکه این فرشته احتمالا منبع الهام شخصیت کستیل به‌شمار می‌رود ولی بااین‌حال شخصیت کستیل درمیان سازندگان سریال و طرفداران آن به فرشته پنج‌شنبه (Angel of Thursday) شهرت دارد. سریال سوپرنچرال در روزهای پنج‌شنبه از شبکه CW پخش می‌شد و زمانی‌که نخستین بار شخصیت کستیل در این سریال حضور پیدا کرد خیلی سریع طرفداران سریال لقب فرشته پنج‌شنبه را برای او مدنظر گرفتند. کستیل در پنج‌شنبه‌ها به مردم کمک می‌کرد و در پنج‌شنبه‌ها حضوری مفید در تلویزیون داشت. نکته بسیار جالب درباره این موضوع به یک قسمت در فصل ششم سریال مربوط می‌شود، زمانی‌که شخصیت کراولی شخصیت کستیل را با صفت «فرشته پنج‌شنبه» موردخطاب قرار می‌دهد.

کستیل: «همه چیز رو الکی پیچیده نکن، شما انسان‌ها همیشه همه‌چی رو بی‌دلیل و زیادی پیچیده می‌کنید»

نکته جالب دیگر درباره شخصیت کستیل به ظاهر و پوشش او مربوط می‌شود. مانند کت چرمی شخصیت دین پالتوی شخصیت کستیل نیز یکی از المان‌های معروف این سریال به‌شمار می‌رود. اریک کریپک درابتدا قصد داشت ظاهر شخصیت کستیل را دقیقا مانند ظاهر شخصیت کونستانتین در کامیک‌های دی‌سی طراحی کند. بااین‌حال او تصمیم گرفت ظاهر شخصیت کستیل را کمی متفاوت‌تر از ظاهر شخصیت کونستنانتین طراحی کند و همین موضوع باعث شد زمانی‌که سریال Constantine در سال ۲۰۱۴ پخش شد طرفداران این سریال متوجه شباهت بسیار زیاد ظاهر او و ظاهر شخصیت کستیل شوند.

از شخصیت کستیل که عبور کنیم به بازیگر این نقش یعنی میشا کالینز می‌رسیم. این بازیگر در سال ۲۰۰۸ برای نخستین بار به تیم بازیگران این سریال پیوست و در ماجراجویی برادران وینچستر همراه آن‌ها شد. زمانی‌که میشا کالینز برای آزمون بازیگری این سریال به محل آزمون رسید درابتدا تصور می‌کرد که قرار است برای نقش شیطان آزمون بازیگری دهد و وقتی فیلم‌نامه مربوط‌به آزمون را مطالعه کرد کمی جا خورد. او حتی در حین آزمون بازیگری با تصور نقش احتمالی خود به‌عنوان شیطان این آزمون را پشت سر گذاشت و بعد از آزمون بود که متوجه شد درواقع برای نقش شخصیت کستیل که یک فرشته تلقی می‌شود، از او آزمون بازیگری گرفته‌اند.

دریاچه بونتزن در نزدیکی ونکوور محل فیلم‌برداری سریال supernatural

۶- محل آشنای فیلم‌برداری سریال 

همان‌طور که حتما اطلاع دارید در داستان سریال برادران وینچستر اهل ایالت کانزاس هستند ولی بسیاری از قسمت‌های سریال در شهر ونکوور در کشور کانادا فیلم‌برداری شده‌اند. محل فیلم‌برداری این سریال درواقع یکی از محبوب‌ترین مکان‌های فیلم‌برداری به‌شمار می‌رود که فیلم‌ها و سریال‌های زیادی در آن مکان ساخته شده‌اند. شاید در نگاه اول متوجه این موضوع نشویم ولی یکی از این مکان‌ها به دریاچه بونتزن در نزدیکی این شهر مربوط می‌شود؛ دریاچه‌ای بسیار زیبا با نمایی بسیار زیباتر که میزبان فیلم‌ها و سریال‌های محبوب زیادی بوده است.

اگر این مکان برای شما هم آشنا به‌نظر می‌رسد به این دلیل است که برخی قسمت‌های سریال‌های محبوب زیادی مانند سریال The X-Files، سریال Psych، سریال iZombie، سریال Stargate SG-1، سریال Smallville، سریال The 4400 و سریال Dark Angel در این مکان فیلم‌برداری شده‌اند. این مکان در نزدیکی شهر ونکوور برای سریال‌های مهیج یکی از بهترین نماها و خصوصیات را دارد و به‌همین‌دلیل درمیان سازندگان این‌گونه سریال‌ها بسیار محبوب است. از دیگر مکان‌های آشنایی که علاوه‌بر سریال سوپرنچرال در سریال‌های محبوب دیگری نیز با آن روبه‌رو شده‌ایم می‌توانیم به بیمارستان بارنابی، بیمارستان ریورویو و سد کلیولند اشاره کنیم که همگی میزبان سریال‌های محبوب زیادی بوده‌اند.

فن آرت سریال supernatural با حضور شخصیت های دین، سم و کستیل

۷- کارگردانی جنسن اکلس

زمانی‌که جنسن اکلس به تیم سازنده این سریال اضافه شد او تنها و تنها به‌عنوان بازیگر یکی از شخصیت‌های اصلی سریال در این تیم حضور پیدا کرد و طبق صحبت‌های خودش او هیچ‌وقت فکرش را هم نمی‌کرد یک روز وظیفه کارگردانی این سریال را برعهده بگیرد. برای نخستین بار در فصل ششم جنسن اکلس وظیفه کارگردانی یکی از قسمت‌های این سریال تحت عنوان Weekend at Bobby's را برعهده گرفت و داستان این قسمت را از نگاه متفاوتی نسبت‌به قسمت‌های قبلی به‌تصویر کشید. این قسمت که با محوریت شخصیت بابی سینگر جریان دارد شامل شخصیت‌هایی مانند روفوس ترنر، کراولی و جودی میلز می‌شود.

جنسن اکلس در مصاحبه‌ای درباره این موضوع گفت: «در زمان فیلم‌برداری فصل نخست آقای کیم منرز یکی از تهیه‌کنندگان سریال به من گفت که در آینده یکی از قسمت‌های سریال را کارگردانی خواهم کرد و من هم حرف او را به شوخی گرفتم ولی او کاملا جدی بود. او به من گفت شاید الان باورت نشود ولی در آن زمان کنار تو خواهم بود». متاسفاته کیم منرز در سال ۲۰۰۹ درگذشت و نتوانست آینده‌نگری خودش را تماشا کند. جنسن اکلس پس از فصل ششم سریال توانست وظیفه کارگردانی چهار قسمت دیگر از این سریال را برعهده بگیرد و از عهده انجام این کار مهم به خوبی برآمد. قسمت‌هایی که اکلس کارگردانی کرده است به قسمت‌هایی تحت عنوان The Girl Next Door در فصل هفتم، Heartache در فصل هشتم، Soul Survivor در فصل دهم و The Bad Seed در فصل یازدهم مربوط می‌شوند. 

پوستر سریال supernatural با طرح چند اژدها

۸- پایان سریال در انتهای فصل پنجم

بااینکه سریال سوپرنچرال شامل ۱۵ فصل می‌شود ولی بااین‌حال درابتدا قرار بود این سریال در سال ۲۰۱۰ و تنها پس از پخش پنج فصل به پایان خود برسد. طبق گفته‌های اریک کریپک، خالق این سریال او پیچش‌های داستانی این مجموعه تلویزیونی را به‌طوری طراحی کرده بود که این سریال در پایان فصل پنجم به انتهای خود برسد و قرار بود یکی از بهترین و بزرگ‌ترین پایان‌بندی‌های این ژانر از سریال‌های تلویزیونی را به تصویر بکشد. بااین‌حال پس از محبوبیت دیوانه‌وار این سریال در میان علاقه‌مندان سریال‌های تلویزیونی تصمیم کریپک برای پایان دادن به سریال پس از پنج فصل تغییر کرد. او در مصاحبه‌ای تلویزیونی با اشاره به این موضوع گفته بود که بیش از هر فرد دیگری از محبوبیت چشمگیر این سریال تعجب کرده است.

سریال سوپرنچرال به رکوردی دست نیافتنی رسیده است. این سریال پس از پایان فصل دوازدهم به طولانی‌ترین سریال ژانر sci-fi در تاریخ تلویزیون تبدیل شد و پس از پخش ۱۵ فصل به احتمال بسیار زیاد این رکورد تا سال‌ها در اختیار این سریال باقی خواهد ماند. اریک کریپک در مصاحبه‌ای توضیحاتی بسیار جالب درباره این موضوع داد و گفت: «دلیل این موضوع بدون هیچ شکی عشق هواداران این سریال به ما است. پشت هر پیچش داستانی، پشت هر شخصیت این سریال، پشت هر شیطان و فرشته‌ای که در این مجموعه تلویزیونی می‌بینید و درنهایت پشت هر تصمیمی که ما برای این سریال گرفته‌ایم تنها و تنها عشق هواداران وجود دارد. اگر این سریال تا امروز سرپا باقی مانده است شک نکنید مهم‌ترین دلیل آن عشق و انرژی طرفداران آن بوده که به ما انتقال پیدا می‌کرد».

نظر شما همراهان عزیز و همیشگی سایت زومجی درباره سریال Supernatural چیست؟ اگر شما هم نکته جالبی درباره این سریال در ذهن دارید که در این مقاله به آن اشاره‌ای نشده است، آن را با ما و سایر مخاطبان سایت زومجی به اشتراک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده