بهترین فیلم های مارگو رابی | از جوخه انتحار تا بامب‌شل

بهترین فیلم های مارگو رابی | از جوخه انتحار تا بامب‌شل

سه شنبه, ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۵۹

در این مقاله به معرفی بهترین فیلم های مارگو رابی، بازیگر جذاب استرالیایی پرداخته‌ایم. بازیگری که در سال ۲۰۱۴ در فهرست ۱۰۰ زن جذاب سال در مجله ماکسیم قرار گرفت. همراه زومجی باشید.

مارگارت الیز رابی متولد ۲ ژانویه ۱۹۹۰ بازیگر و تهیه‌کننده استرالیایی است. والدین رابی وقتی که او خردسال بود از یکدیگر جدا شدند و او تا جوانی با مادرش زندگی کرد. رابی از جوانی علاقه‌مند به اجرا و بازیگری بود. به همین دلیل، در یک کلاس نمایشی در کالج سامرست شرکت کرد و بعد از فارغ‌التحصیلی، در دو فیلم محلی ایفای نقش کرد. بعد از آن دو فیلم Vigilante (۲۰۰۸) و I.C.U. (۲۰۰۹) را بازی کرد. پس از آن‌ها نیز از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰ در سریالی به نام Daytime Soap Opera Neighbours بازی کرد. او با کار روی لهجه آمریکایی‌اش، فرصت شغلی بهتری برای خود دست‌وپا کرد. تا سال ۲۰۱۳ نقش‌های کوچک و متوسطی در سریال‌ها و فیلم‌های مختلف داشت اما بعد از آن، با دو فیلم About Time «درباره زمان» و The Wolf of Wall Street «گرگ وال‌استریت» (۲۰۱۳) در جهان هالیوود به چشم آمد.

سپس در دو فیلم هم‌بازی ویل اسمیت شد و در سال ۲۰۱۵ به‌خاطر بازی در یک فیلم کوتاه توجه بسیاری را به خودش جلب کرد. در سال ۲۰۱۶ در سه فیلم بازی کرد که یکی از آن‌ها جوخه انتحار بود و موجب درخشش هرچه بیشتر او در هالیوود و شهرت جهانی‌اش شد. من تونیا هستم، اولین نقش اصلی او بود و اولین نقشی که به‌خاطر آن، نامزد جایزه اسکار شد. بعد از آن، اکثر فیلم‌های او با درخشش و توجه مردم و منتقدین و فیلم‌سازان همراه بودند. او برای بازی در فیلم بامب‌شمل اسکار به‌دست آورد و بعد از بازی در چند فیلم مشهور دیگر مانند جوخه انتحار ۲ در سال ۲۰۲۱ صداپیشه یک از کارکترهای انیمیشن پیترِ خرگوش ۲ شد.

فیلم های این فهرست براساس نظر تحریریه زومجی انتخاب و رتبه‌بندی شده‌اند.


بهترین فیلم های مارگو رابی

درباره زمان مارگو رابی

۱۵- فیلم About Time

فیلم درباره زمان

  • سال ساخت: ۲۰۱۳
  • کارگردان: ریچارد کرتیس
  • بازیگران: دامنال گلیسون، ریچل مک آدامز، بیل نای
  • میانگین امتیازات About Time در IMDB: ۷.۸

خلاصه داستان: تیم پسری جوان خجالتی و دست‌وپا چلفتی است که پدرش در روز تولد ۲۱ سالگی‌اش راز خانوادگی را برای او فاش می‌کند. تیم متوجه می‌شود که مردان خانواده‌اش می‌توانند به گذشته سفر کنند. او ابتدا می‌کوشد از این قابلیت برای برقراری ارتباط با شریک زندگی‌اش استفاده ببرد و در راستای این هدف، ابتدا با شارلوت (مارگو رابی) آشنا می‌شود. به‌مرور مشکلات پیش‌بینی نشده‌ای پیش می‌آیند که تیم می‌خواهد آن‌ها را هم با سفر در زمان حل کند. ولب خواسته‌های او در تضاد قرار می‌گیرند و او مجبور به انتخاب‌های مشکلی می‌شود.

در فیلم درباره زمان، برخلاف اکثر فیلم‌های سفر در زمان، تمرکز اصلی فیلم بر جنبه علمی تخیلی سفر در زمان نیست. حتی شاید گاهی بخشی از داستان از نظر علمی متناقض به نظر برسد. یک ساعت اول فیلم، سرعت مطلوبی دارد و ایده اولیه نیز از جذابیت خوبی برخوردار است. بخش دراماتیک فیلم آن‌قدر خوب به تصویر کشیده شده است که حس زندگی واقعی را منتقل می‌کند.

اما بعد از آن فیلم وارد یک دور باطل شده و خسته‌کننده می‌شود. سکانس‌های طولانی و خسته‌کننده و پرشخصیتی فیلم، جذابیتش را از بین می‌برند. نویسنده و کارگردان می‌کوشند به بیننده مفاهیم اهمیت تصمیم و عواقب هر تصمیم را نشان دهند. گذشته از تمام مشکلات، این فیلم یک فیلم خوش‌ساخت با موضوعی قدرتمند است که می‌تواند آنطور که می‌خواهد بر مخاطبش تاثیر بگذارد.


ویسکی تانگو فاکسترات مارگو رابی

۱۴- فیلم Whiskey Tango Foxtrot

فیلم ویسکی تانگو فاکسترات

  • سال ساخت: ۲۰۱۶
  • کارگردان: گلن فیکارا، جان رکوا
  • بازیگران: تینا فی، مارگو رابی، مارتین فریمن
  • میانگین امتیازات Whiskey Tango Foxtrot در IMDB: ۶.۶

خلاصه داستان: کیم بارکر خبرنگاری است که باید به افغانستان برود و از جنگ اخبار جدیدی تهیه کند. او با قبول این شغل، زندگی راحتش در آمریکا را رها کرده و به افغانستان می‌رود و خود را در میانه جنگی میابد که هر لحظه ممکن است برایش اتفاق بدی رخ دهد.

ویکی تانگو فاکسترات، یک کمدی جنگی کمتر شناخته شده است که مارگو رابی آن را بازی کرده. این فیلم سرشار از مشکلات فراوان است و فراتر از یک فیلم سطحی با شوخی‌های هجوآمیز نمی‌رود و جانب‌داری سیاسی آن نیز بیسار بحث‌برانگیز است. این فیلم براساس یک داستان واقعی ساخته شده و اقبال و شهرت کافی به‌دست نیاورده است. این فیلم یک فیلم معمولی و ساده است که بیشتر سکوی پرش برای دو بازیگر اصلی‌اش، تینا فی و مارگو رابی محسوب می‌شود.


خداحافظ کریستوفر رابین مارگو رابی

۱۳- فیلم Goodbye Christopher Robin

فیلم خداحافظ کریستوفر رابین

  • سال ساخت: ۲۰۱۷
  • کارگردان: سیمون کرتیس
  • بازیگران: دامنال گلیسون، مارگوت رابی، کلی مک‌دونالد
  • میانگین امتیازات Goodbye Christopher Robin در IMDB: ۷.۱

خلاصه داستان: خداحافظ کریستوفر رابین یک فیلم بیوگرافی درباره آلن الکساندر میلین است. خالق داستان وینی د پو و کریستوفر رابین. ای. ای. میلین که در جنگ جهانی جنگیده، رابطه دشواری با پسرش داشته است و همین رابطه موجب خلق وینی د پو می‌شود ...

خداحافظ کریستوفر رابین یک اثر تلخ‌وشیرین است که واقعیت و فانتزی و معصومیت کودکی و آسیب‌دیدگی بزرگسالی را درهم‌آمیخته است.وینی د پو درست مانند داستان مری پاپنیز، در یاد و خاطره کودکان دیروز است و در قلب دوستداران جای خاصی دارد. این فیلم یک اثر دوست‌داشتنی است که به‌راحتی می‌توانست زمین بخورد. اما هوشمندی زیرکانه کارگردان، این اثر را در لبه نگه می‌دارد. این فیلم بین روشن و تاریکی و جنگ‌وصلح می‌گذرد.

این فیلم برای کودکان زیر ۱۲ سال توصیه نمی‌شود. زیرا مسیر تبدیل آلن الکساندر میلین از سربازی جنگ‌زده و افسرده، به نویسنده‌ای سرشناس را نشان می‌دهد و به موضوعات سنگینی مانند استرس بعد از سانحه، جنگ‌وصلح، مرگ در جنگ، فشار زندگی زناشویی، تنش بین والدین و ... می‌پردازد.


ز مثل زکریا مارگو رابی

۱۲- فیلم Z for Zachariah

فیلم ز مثل زکریا

  • سال ساخت: ۲۰۱۵
  • کارگردان: کریگ زوبل
  • بازیگران: چیوتل اجیوفور، کریس پاین، مارگو رابی
  • میانگین امتیازات Z for Zachariah در IMDB: ۶

خلاصه داستان: پس از جنگ هسته‌ای جهان تقریباً نابود شده و در ابتدا به نظر می‌رسد تنها بوردن (مارگو رابی) زنده مانده. او تنها و در یک مزرعه زندگی می‌کند و به‌خاطر موقعیت مکانی مزرعه‌اش جان سالم به در برده است. بعداً به‌طور اتفاقی مردی سیاه‌پوست به نام لومیس سر از مزرعه او در میاورد. لومیس در تلاش است دریابد که تشعشعات رادیواکتیو چقدر روی او تأثیر گذاشته است. توانایی‌های مهندسی برق لومیس خیلی به بوردن کمک می‌کند. آن دو مدتی با هم زندگی می‌کند و درست همان موقع که به نظر می‌رسد به یکدیگر علاقه‌مند شده‌اند، ناگهان مرد دیگری به نام کلب ظاهر می‌شود که ...

ز مثل زکریا فیلمی علمی تخیلی و درام است که از رمانی با همین نام اقتباس شده است. این فیلم با وجود داستان جذاب و بازیگران مطرحش، نتوانست امتیاز خوبی از منتقدان به‌دست بیاورد. دلیل این نام‌گذاری در بخشی از کتاب توضیح داده می‌شود. در رمان کاراکتر اصلی از یکشنبه‌ای در کلیسا یاد می‌کند که حین آموختن درباره مسائل دینی به کتابی برخورد کرده است که الفبا را به کمک اسامی اشخاص یاد می‌دهد. این کتاب با A مثل Adam شروع می‌شود و با Z مثل Zachariah پایان میابد و ازآنجایی‌که آدام (آدم) در متون دینی به‌عنوان اولین انسان شناخته شده، بوردن تصور می‌کند که زکریا آخرین انسان خواهد بود.

این خاطره با فضای آخرالزمانی داستان هم سو می‌شود و به کتاب عمق و زیبایی بسیاری می‌بخشد. اما فیلم نمی‌تواند به موفقیت رمان دست پیدا کند. زیرا از بخش‌های علمی تخیلی داستان به‌راحتی گذر می‌کند و تمام تمرکزش را روی بخش دراماتیک می‌گذارد. به رویدادهای گذشته به‌صورت کوتاه و گذرا اشاره می‌کند و عمقی که لازم است را به داستان نمی‌بخشد. ز مثل زکریا، اصلاً به‌خوبی رمانش نیست و نمی‌تواند موفقیت آن را از آن خودش کند.


تمرکز

۱۱- فیلم Focus (II)

فیلم تمرکز

  • سال ساخت: ۲۰۱۵
  • کارگردان: گلن فیکارا، جان رکوا
  • بازیگران: ویل اسمیت، مارگو رابی، رودریگو سانتورو
  • میانگین امتیازات Focus (II) در IMDB: ۶.۶

خلاصه داستان: نیکی یک کلاهبردار شیاد است که برای امرارمعاش مردم را فریب می‌دهد و قمار و تقلب می‌کند. روزی او با یک کلاهبردار دیگر، دختری جوان به نام جسی (مارگو رابی)، آشنا می‌شود. جسی مشتاق آموختن شیوه‌های نیکی است و نیکی تصمیم می‌گیرد جسی را زیر بال‌وپر خود گرفته و او را آموزش دهد. اما یک‌باره متوجه می‌شود که زیادی جسی را داخل زندگی‌اش راه داده و روابطشان بسیار پیچیده شده. نیکی تصمیم می‌گیرد جسی را رها کند. سه سال بعد، آن‌ها دوباره همدیگر را می‌بینند اما جسی حالا با کس دیگری است و نیکی تمام تلاشش را می‌کند تا دوباره او را به‌دست بیاورد.

شکی نیست که مارگو رابی و ویل اسمیت شیمی قوی بر پرده نقره‌ای سینما ایجاد می‌کنند. نیم ساعت اول فیلم تمرکز، به‌خوبی پیش می‌رود. فیلم ایده خود را مطرح می‌کند و همه مهره‌ها را در جای درست خود قرار می‌دهد اما بعد از آن مرض پیش‌بینی‌پذیر بودن به جان فیلم می‌افتد و همه چیز را خراب می‌کند. درحالی‌که داستان در ظاهر پیج و خم‌های زیادی دارد و ماجراجویی می‌کند اما واقعاً اتفاق خاصی نمی‌افتد. تمرکز، از آن دست فیلم‌هایی جنایی نیست که پلیس‌ها را وارد کند و تعقیب و گریز راه بیندازد بلکه یک درام سرگرم‌کننده و ساده است.


سرزمین رویایی مارگو رابی

۱۰- فیلم Dreamland

فیلم سرزمین رؤیایی

  • سال ساخت: ۲۰۱۹
  • کارگردان: مایلز جوریس -پیرافیت
  • بازیگران: فین کول، مارگو رابی، تراویس فیمل
  • میانگین امتیازات Dreamland در IMDB: ۵.۸

خلاصه داستان: یوجین ایوانز یک پسر جوان کله شق در دهه ۱۹۳۰ تگزاس است که سرش پر از رؤیای ماجراجویی‌های کابویی و عاشقانه است. یکباره زندگی‌ای که او رؤیایش را می‌دید به واقعیت می پیوند. یک سارق بانک که جایزه بزرگی برای سرش گذاشته‌اند، به شهر آن‌ها می‌آید و یوحین به‌عنوان یک جایزه بگیر به‌دنبال او می‌گردد. اما با دیدن او فرضیاتش به هم می‌ریزد. جنایتکاری که به دنبالش می‌گردند یک زن است. آلیسون ولز. یوجین می‌کوشد بین دوراهی عشق و پول جایزه یکی را انتخاب کند اما ...

این فیلم یکی از فیلم‌هایی است که مارگو رابی علاوه‌بر بازیگر به‌عنوان تهیه‌کننده نیز در آن حضور داشته است. او به‌وضوح علاقه دارد نقش‌های قانون‌شکن و شرور بازی کند. سرزمین رؤیایی داستانی را بازگو می‌کند که قبلاً بارهاوبارها آن را شنیده‌ایم. سازندگان این فیلم می‌کوشند یک رابطه جذاب مابین آلیسون و یوجین بسازند اما این رابطه آن‌طور که باید موفق عمل نمی‌کند در جهت خدمت به فیلم قرار نمی‌گیرد. این فیلم می‌کوشد از سطح متوسط بالاتر برود و هر کاری هم می‌کند تا به هدفش برسد، اما موفق نمی‌شود. سرزمین روایی شاهکار نیست اما یک درام اکشن قوی است با سکانس‌های بصری چشم‌نواز و جسورانه که با هرج‌ومرج و هیاهوی عاشقانه یک پسر جوان کله شق، مخلوط شده است و بعدازظهر سرگرم‌کننده‌ای برایتان می‌سازد.


ترمینال مارگو رابی

۹- فیلم Terminal

فیلم ترمینال

  • سال ساخت: ۲۰۱۸
  • کارگردان: وان اشتاین
  • بازیگران: مارگو رابی، سایمون پگ، دکستر فلچر
  • میانگین امتیازات Terminal در IMDB: ۵.۴

خلاصه داستان: دو قاتل توافق می‌کنند در ازای یک چک هنگفت، مأموریتی پرخطر را برای کارفرمای مرموزشان به انجام برسانند. در طول مسیر، آن‌ها با زنی به نام آنی روبه‌رو می‌شوند که کمی بیش از تصورشان در مأموریت آن‌ها دخیل می‌شود.

شکی نیست که ترمینال بیش از هر چیز به‌جای فیلم‌نامه و داستان، به‌دست بازیگران و عوامل بصری متعددش هدایت می‌شود. کسانی که مارگو رابی در نقش هارلی کویین را دوست دارند، قطعاً از این فیلم لذت خواهند بود. چرا که نقش‌زن روانی و شرور و کمی سادیسمی به مارگو رابی می‌آید. آنی، اندکی هم دیوانه است و دوست دارد مدام به جملات به داستان آلیس در سرزمین عجایب پاتک بزند تا اطرافیانش را هم دیوانه کند. ترمینال نه آن‌قدر خوب است که در بالای فهرست فیلم‌های مارگو رابی قرار بگیرد، نه آن‌قدر بد است که به رتبه پایین سقوط کند. شاید ترمینال همین حد از توجه و رتبه متوسط را هم مدیون مارگو رابی و بازی دیوانه‌کننده او باشد.

چرا که دیگر بازیگران به‌هیچ‌وجه عملکرد خوبی ندارد. بیل (سایمون پگ)، گویی بر صحنه یک تئاتر مونولوگ است و صرفاً در صحنه کافه این‌سو و آن سور می‌رود و از درونیاتش و مرگ‌ومیر صحبت می‌کند. دکستر فلچر(وینس) و مکس آیرونز(آلفرد) بیشتر از آنکه به‌عنوان قاتل به ما شناسانده شوند، شبیه یک زوج اعصاب خردکن هستند که کاری جز دعوا ندارند. این فیلم که محصول مشترک بین‌المللی بین کشورهای ایرلند، بریتانیا، مجارستان، هنگ گنگ و ایالات متحده آمریکا است، جدای از سبک روایت خاصش، فرم تاریک و محتوای سورئال دارد و ممکن است مناسب هر سلیقه‌ای نباشد.


جوخه انتحار 1 مارگو رابی

۸- فیلم Suicide Squad

فیلم جوخه انتحار ۱

  • سال ساخت: ۲۰۱۶
  • کارگردان: دیوید آیر
  • بازیگران: ویل اسمیت، جرد لتو، مارگو رابی
  • میانگین امتیازات Suicide Squad در IMDB: ۵.۹

خلاصه داستان: بعد از مرگ سوپرمن، یک آژانس دولتی مخفی به رهبری مأمور آماندا والر، زنی بی‌رحم و خشن، تعدادی از خطرناک‌ترین شرورهای کره زمین را برای یک مأموریت مرگ‌آور دور هم جمع می‌کند. تهدیدی آخرالزمانی از سمت یک موجود مرموز و ماوراءالطبیعی زمین را تهدید می‌کند. اگر این مأموریت به هر نحوی شکست بخورد، دولت می‌تواند تقصیر را گردن ابرشروران بیندازد و از طرفی با بمب‌هایی که در گردن هر یک از آن‌ها کار گذاشته می‌تواند آن‌ها را وادار به اطاعت کند. حالا تیم ابرشروران موظف‌اند مأموریت غیرممکنی که سر راهشان گذاشته شده عبور کنند. مأموریتی چنان غیرممکن که از آن به‌عنوان مأموریت انتحاری یاد می‌شود.

جوخه انتحار یک شکست تمام‌عیار برای DC بود. تنها نکته مثبت این فیلم بازیگران نقش دد شات (ویل اسمیت) و هارلی کویین (مارگو رابی) هستند. اما مهم‌ترین مشکل سینمای دی سی آن است که یک لحن و سبک مخصوص به خودش ندارد و حتی سعی نمی‌کند یکی بسازد. به‌علاوه، هرگز به زمینه‌سازی برای شخصیت‌هایش اهمیت چندانی نمی‌دهد و ساده‌انگارانه از این کار می‌گذرد. دروغ نیست اگر بگویم موفقیت یک فیلم ابرقهرمانی بستگی به کیفیت و عمق شخصیت شرور داستان دارد. اما حالا که فیلم‌سازان چندین شخصیت شرور را دور هم جمع کرده‌اند چگونه می‌توانند همه آن‌ها را باکیفیت ارائه کنند؟

این کار بسیار سختی است و قطعا با شوخی‌های مکرر میسر نمی‌شود. جوخه انتحار درست تا پیش از تشکیل نهایی تیم، وانمود می‌کند که می‌تواند این مهم را به انجام برساند. اما درست در جایی که باید، مخاطبش را ناامید می‌کند. فیلم‌نامه جوخه انتحار ۱ آن‌چنان پراکنده است که نه‌تنها نمی‌تواند در بازه زمانی دوساعته خود اطلاعات ارزشمندی ارائه کند بلکه مدام بیننده را به این‌سو و آن سو پرت می‌کند و اطلاعات بی‌ارزشی به او می‌دهد.


ماری ملکه اسکاتلند مارگو رابی

۷- فیلم Mary Queen of Scots

فیلم ماری ملکه اسکاتلند

  • سال ساخت: ۲۰۱۸
  • کارگردان: جوزی رورک
  • بازیگران: سائورس رونان، مارگو رابی، جک لودن
  • میانگین امتیازات Mary Queen of Scots در IMDB: ۶.۳

خلاصه داستان: ماری استورات ملکه کاتولیک فرانسه، در سن ۱۶ سالگی بیوه شده. بعد از دو سال مقامات دولت به او فشار می‌آورند تا دوباره ازدواج کند. اما او تن به این کار نمی‌دهد و به سرزمین مادری‌اش اسکاتلند برمی‌گردد و ادعای تاج‌وتخت اسکاتلند را می‌کند. اما اسکاتلند و انگلستان هر دو تحت سیطره ملکه الیزابت اول هستند. الیزابت پروتستان است. این فیلم آغاز رویارویی مبهم، استراتژیک و مرگبار ماری با الیزابت است.

فیلم ماری تقریباً قصه واقعی را روایت می‌کند. این فیلم خشن و تیزبین، نگاهی جامعه به دو زن قدرتمند می‌اندازد و درباره سیاست و قدرت قرن ۱۶ صحبت می‌کند. قرنی که در آن حضور تنها یک زن قدرتمند هم بسیار نادر و عجیب بود. ماری ملکه اسکاتلند، اولین فیلمی نیست که درباره ماری و الیزابت اول ساخته می‌شود و بهترین آن‌ها هم نیست. این فیلم توانست تقریباً دوبرابر بودجه ساختش سودآوری کند ولی از نظر مخاطبان و مردم یک فیلم متوسط بود. علت متوسط بودن سطح فیلم آن است که نمی‌تواند شگفتی بزرگی ارائه کند. بلکه روایتی مستند گون از آنچه که رخ‌داده و پیش‌تر توسط تاریخ و دیگر فیلم‌ها روایت شده، بازگو می‌کند.


پرندگان مارگو رابی

۶- فیلم Birds of Prey

فیلم پرندگان شکاری

  • سال ساخت: ۲۰۲۰
  • کارگردان: کتی یان
  • بازیگران: مارگو رابی، رزی پرز، مری الیزابت وینستد
  • میانگین امتیازات Birds of Prey در IMDB: ۶.۱

خلاصه داستان: داستان فیلم پرندگان شکاری بعد از ماجرای جوخه انتحار ۱ رخ می‌دهد. رابطه زوج معروف دنیای کمیک و سینمای ابرقهرمان، هارلی کویین (مارگو رابی) و جوکر به‌پایان رسیده است و هارلی پرخاشگر و جسور باید تنها به زندگی‌اش ادامه دهد. دراین‌بین، یک شرور خبیث به نام بلک‌ماسک، قدرت گرفته و می‌خواهد خرابی و آشوب به پا کند. هارلی یک تیم زنانه جمع می‌کند تا او را از میدان به در کند.

پرندگان شکاری اسپین آف جوخه انتحار ۱ محسوب می‌شود و از چهارچوب و ساختار فیلم‌های ابرقهرمانی بیرون نمی‌زند. همین ساختارگرایی مفرط است که جذابیت این فیلم را به حاشیه برده است. پرندگان شکاری تمام تمرکز خود را روی هارلی کوئین متمرکز می‌کند و با وجود پر بازیگر بودن از شخصیت‌پردازی دیگر کاراکترهایش صرف‌نظر می‌کند و آن‌ها را در حد تیپ نگه می‌دارد.

این موضوع موجب می‌شود مخاطب نتواند شخصیت‌های فرعی را از یکدیگر تشخیص دهد. آن‌ها بیشتر برای شلوغ کردن صحنه حضور دارند تا اینکه واقعاً در جهت پیشبرد فیلم‌نامه و ساختار داستان کنش داشته باشند. در نتیجه برخلاف نام و خلاصه داستان، پرندگان شکاری رویکردی فردگرا از خود بروز می‌دهد و به جز مارگو رابی هیچ شخصیت دیگری را برجسته نمی‌سازد. شکی نیست که مارگو رابی همیشه در نقش هارلی کوئین بسیار خوب عمل می‌کند. همان‌طور که هیچ بازیگری به‌پای جوکر هیث لجر نمی‌رسد، مارگو رابی نیز در نقش هارلی کوئین ستاره‌ای بی‌رقیب است اما فردگرایی فیلم‌سازان شأن این فیلم را پایین آورده است.


من تونیا هستم مارگو رابی

۵- فیلم I, Tonya

فیلم من تونیا هستم

  • سال ساخت: ۲۰۱۷
  • کارگردان: کریگ گیلسپی
  • بازیگران: مارگو رابی، سباستین استن، آلیسون جنی
  • میانگین امتیازات I, Tonya در IMDB: ۷.۵

خلاصه داستان: من تونیا هستم، قصه زندگی‌نامه تونیا هاردیگ اسکیت‌باز معروف آمریکایی است. این فیلم براساس واقعیت و رخدادهای پرتنش سال ۱۹۹۴ ساخته شده. تونیا دختر اسکی‌باز و پرخاشگری است که توانست اولین زن جهان باشد که حرکت تریپل اکسل را انجام می‌دهد. اما این عنوان باعث شهرتش نشد. داستان فیلم از ۴ سالگی تونیا آغاز می‌شود. ما با مادر او، لاوونا آشنا می‌شویم. زنی سخت‌گیر که رفتار و منشش خبر از سادیسمی پنهان می‌دهد. فیلم از کودکی تا بزرگسالی و تا زمانی‌که رسوایی تونیا هاردیگ رخ می‌دهد را بررسی و بازگو می‌کند.

فیلم به‌صورت غیرمستقیم، مادر او را عامل شخصیت پرخاشگر و خشن تونیا و همچنین نابودی شهرت او توصیف می‌کند اما هرگز به‌صورت مستقیم این ادعا را بیان نمی‌کند. این فیلم سر صبر و حوصله، جزئیات زندگی تونیا را بازگو می‌کند و ما را با همه چیز او آشنا می‌کند. من تونیا هستم سه سبک اساسی دارد که موفقیت آن را تضمین کرده‌اند.

اول، یک فیلم بیوگرافی است که جز به جز زندگی این اسکیت‌باز مشهور را بازگو می‌کند. دوم، کارگردان و نویسنده کمدی سیاه را برگزیده‌اند تا اندکی فضای فیلم را از حالت مستند‌گون دور کنند و روایت جذاب‌تری ارائه کنند. سوم، کریک گیلسپی دیوار بین تماشاگر و بازیگر را می‌شکند و در جای از فیلم بازیگران مستقیم با مخاطب صحبت می‌کنند. این سه شیوه مهم به‌علاوه عدم جانب‌داری در بازگو کردن روایت و حضور مارگو رابی این فیلم را در جامعه آمریکا محبوب ساخته بود.


گرگ وال استریت مارگو رابی

۴- فیلم The Wolf of Wall Street

فیلم گرگ وال‌استریت

  • سال ساخت: ۲۰۱۳
  • کارگردان: مارتین اسکورسیزی
  • بازیگران: لئوناردو دی کاپریو، جونا هیل، مارگو رابی
  • میانگین امتیازات The Wolf of Wall Street در IMDB: ۸.۲

خلاصه داستان: جردن بلفت جوانی نیویورکی است که به‌تازگی به‌عنوان دلال سهام وارد بازار کار شده و دلال سخت‌کوشی است. او خیلی زود تحت‌تأثیر رئیسش، مارک هانا، قرار می‌گیرد و با مواد مخدر آشنا می‌شود. همچنین هانا به او یاد می‌دهد یک دلال سهام فقط و فقط برای خودش پول درمی‌آورد. پس از فاجعه دوشنبه سیاه که تمام بازارهای سهام آمریکایی را تحت‌تأثیر قرارداد، جردن شغلش را از دست می‌دهد و مجبور می‌شود به‌عنوان یک کارگزار بورس ساده، وارد بازار سهام‌های کم‌ارزش شود. بعد از آن با دنی آشنا می‌شود. آشنایی آن‌ها یک‌عمر به طول می‌انجامد و آن دو تبدیل به بهترین دوستان یکدیگر می‌شوند و یک شرکت جدید با یکدیگر تأسیس می‌کنند و این شروع ماجرای پر شهرت آنهاست. بلفت و شریکش یک شرکت دلالی سهام تأسیس می‌کنند و رفته‌رفته به کلاه برداری و فساد بازارهای وال‌استریت آلوده می‌شوند و با کلاه برداری به ثروت کلانی می‌رسند اما ...

گرگ وال‌استریت یک فیلم بیوگرافی، جنایی و کمدی است که در سال ۲۰۱۴ پخش شد. لئوناردو دی کاپریو هم بازیگر و هم یکی از تهیه‌کنندگان این فیلم است. این فیلم پنجمین همکاری اسکورسیزی و دیکاپریو محسوب می‌شود. این فیلم با فروشی نزدیک به ۴۰۰ میلیون دلار، رکورد پرفروش‌ترین فیلم مارتین اسکورسیزی را زد.

گرگ وال‌استریت، نامزد پنج جایزه مختلف شد اما در هیچ یک از بخش‌ها برنده نشد. این فیلم براساس واقعیت و زندگی واقعی جردن بلفت دلال سهام ساخته شده است و از داستان موفقیت و فساد و سقوط او را از صفر تا صد دنبال می‌کند. اسکورسیزی بلفت را زیرک و خلاق به تصویر می‌کشد و نشان می‌دهد که چگونه جمع صفات و ویژگی‌هایی مانند ثروت و شهرت و عدم کنترل نفس می‌تواند حتی گرگ وال‌استریت را زمین بزنند. مارگو رابی در این فیلم نقش همسر بلفنت را بازی می‌کند.


جوخه انتحار 2 مارگو رابی

۳- فیلم The Suicide Squad

فیلم جوخه انتحار ۲

  • سال ساخت: ۲۰۲۱
  • کارگردان: جیمز گان
  • بازیگران: مارگو رابی، ادریس البا، جان سینا
  • میانگین امتیازات The Suicide Squad در IMDB: ۷.۲

خلاصه داستان: آماندا والر یک مأمور تند خو و کار درست دولت، تیمی متشکل از زندانیان فوق‌العاده قدرتمند را به خدمت می‌گیرد تا یک مأموریت مهم را به انجام برساند. این تیم که از آن‌ها با عنوان جوخه انتحار یاد می‌شود، همگی ابر شرور و قاتلین بالفعل و بالقوه‌ای هستند. تیم جوخه انتحار را ریک فلگ رهبری می‌کند. مأموریت آن‌ها این است که یک سرپل ساحلی (beachhead) در جزیره کورتو مالت در آمریکای جنوبی بسازند. اگر آن‌ها موفق شوند می‌توانند آزادی‌شان را به‌دست بیاورند و اگر این کار را نکنند به کمک یک چیپ حاوی بمب که دولت در مغزشان کار گذاشته کشته می‌شوند.

شناخت مخاطب مهم‌ترین ابزار تولیدکنندگان فیلم است. این روزها فیلم‌های کمیکی و ابرقهرمانی مخاطبان زیادی دارند و فروش فوق‌العاده‌ای برای فیلم‌سازان رقم می‌زنند. کارگردان این اثر، جیمز گان به‌خوبی آگاه است که ساخت یک فیلم ابرقهرمانی چه ساختار و فرمی نیاز دارد. او تجربه ساخت هر دو قسمت نگهبانان کهکشان مارول را دارد و خیلی خوب بلد است که چگونه شخصیت‌های کتاب‌های مصور کمتر شناخته شده و نامحبوب را بگیرد و آن‌ها را به ستاره تبدیل کند. عوامل سازنده این فیلم در قسمت یک، از این توانایی بالایی جیمز گان ناآگاه بودند اما در قسمت دوم، وقت را غنیمت شمرده و او را در صندلی کارگردان نشانند.

جوخه انتحار ۲ هم به قسمت اول وصل است و کمی هم ارجاعات مختلف به دیگر فیلم‌های کمیکی می‌دهد درنتیجه هم منحصربه‌فرد است و می‌توان بدون دیدن قسمت قبلی یا بدون هیچ آشنایی قبلی با دنیای کمیک، آن را تماشا کرد زیرا از لحاظ فرم مستقل است. واکنش مخاطبان به جوخه انتحار ۲ بسیار مثبت بود. به‌خصوص حضور مارگو رابی در نقش هارلی کویین، به‌نوعی تضمین گیشه برای فروش فیلم به شمار می‌رفت. جوخه انتحار توانست به جمع بهترین فیلم‌های سینمای دنیایی دی سی راه پیدا کند و فیلمی مفرح و دلچسب برای طرف‌دارانش بود.


روزی روزگاری در هایوود مارگو رابی

۲- فیلم Once Upon a Time In... Hollywood

فیلم روزی روزگاری هالیوود

  • سال ساخت: ۲۰۱۹
  • کارگردان: کوئنتین تارانتینو
  • بازیگران: لئوناردو دی کاپریو، برد پیت، مارگو رابی
  • میانگین امتیازات Once Upon a Time... In Hollywood در IMDB: ۷.۶

خلاصه داستان: این فیلم در سال ۱۹۶۹ هالیوود می‌گذرد. روزگاری که ریک دالتون، ستاره سابق هالیوود و بازیگر سریال‌های وسترن می‌ترسد که عمر بازیگری او به ‌پایان رسیده باشد. چراکه تمام‌کارهایی که اخیراً به او سپرده‌اند، بازیگر مهمان در نقش‌های منفی بوده است. این انتخاب نقش نامناسب، موجب عقب افتادن دالتون از شغلش شده است و یک بازی‌گردان به او توصیه می‌کند برای ساخت یک فیلم وسترن اسپاگتی به ایتالیا سفر کند. از طرفی دوست و همکار دالتون، کیف بوث، بدلکاری سالخورده است که پیش‌تر بدلکار دالتون در سینما بوده است. در طی این سال‌ها زندگی حرفه‌ای دالتون به‌پایان رسیده اما بوث همچنان مشغول است. دالتون هنوز امیدوار است زیرا اندک ثروتی برایش باقی‌مانده، هنوز در هالیوود زندگی می‌کند و مهم‌تر از همه رومن پولانسکی و شارون تیت (مارگو رابی) به‌تازگی همسایه او شده‌اند و دالتون امید دارد بتواند با آن‌ها طرح دوستی بریزد تا نقش خوبی در یک فیلم عایدش شود و دوباره به دوران اوجش برگردد.

تارانتینو در اولین آثارش عمدتاً روی ژانر جنایی متمرکز بود. اما بعد از آنکه شهرتی به هم زد به سمت ساخت فیلم های تاریخی رفت. او در این کارها بیشتر به بازنویسی تاریخ روی آورد تا بازگو کردن آن. تارانتینو این کار را با ساخت فیلم حرام‌زاده‌های لعنتی شروع کرد و بعد با جانگو رها شده و هشت نفرت‌انگیز، کارش را ادامه داد.

مشهورترین کار او در ژانر تاریخی اما روزی روزگاری در هالیوود است. اثری که در آن تارانتینو جهانی را برایمان شرح می‌دهد که در آن شارون تین و دوستانش به‌دست خانواده منسون به قتل نرسیده‌اند. نقطه اوج یک‌سوم پایانی روزی روزگاری در هالیوود، کاملاً مبتنی بر وقایعی است که در جهان واقعی ما رخ‌داده اما وقایع بعد از آن تخیلی است. به‌خصوص کاراکترهای ریک دالتون و کلیف بوث. هیچ‌کدام از آن دو به یک شخصیت واحد در دنیای ما اشاره ندارند. با وجود پایان شاد و دوست‌داشتنی این فیلم، حقیقت تلخ مرگ شارون تیت برای سینما و هالیوود دست‌نخورده باقی می‌ماند.


بامب شل مارگو رابی

۱- فیلم Bombshell

فیلم بامب شل

  • سال ساخت: ۲۰۱۹
  • کارگردان: جی روچ
  • بازیگران: شارلیز ترون، نیکول کیدمن، مارگو رابی
  • میانگین امتیازات Bombshell در IMDB: ۶.۸

خلاصه داستان: مجری با سابقه شبکه فاکس نیوز، گرچن کارلسون (نیکول کیدمن) بنا به دلایلی از شبکه کنار گذاشته می‌شود. او در صدد نوعی انتقام بر میآد و تصمیم می‌گیرد از رازهای مهروموم شده‌ای پرده بر دارد. آیا دیگر زنان حاضر در شبکه از او پشتیبانی خواهند کرد یا نه؟

بامب شل، که براساس یک ماجرای واقعی ساخته شده، فیلمی چالش‌برانگیز است. به‌دنبال جنبش metoo# رسوایی‌های جنسی زیادی نه‌تنها در سیاست بلکه در صنعت سینما و دیگر محیط‌های دیگر برملا کرد. این فیلم بعد از رسوایی مدیر شبکه فاکس نیوز پخش شد و بازگوکننده رسوایی‌های اخلاقی اوست. این فیلم می‌کوشد با تمرکز بر توانایی دراماتیک سه تن از بزرگ‌ترین بازیگران هالیوود و مقدار زیادی گریم و طراحی لباس‌های دقیق و سنگین، قهرمانان داستانش که از واقعیت الهام گرفته شدند را بسیار واقع‌گرایانه بسازد.

بامب شل تلاش می‌کند تمام ابعاد این جنایت را در بربگیرد و این موضوع به‌خصوص را ریشه‌یابی کند. این سیر افشای حقیقت، اندکی بیش از اندازه می‌شود و فیلم را از هیجان اصلی دور می‌کند. این فیلم توانست امتیاز متوسطی از منتقدان دریافت کند. بامب شل فیلم سرگرم‌کننده‌ای محسوب می‌شود و علاوه‌بر فاش کردن برخی از فسادهای سیستماتیک جامعه آمریکا به سیستم مردسالار محیط‌های شغلی نیز کمی انتقاد وارد می‌کند.


پرسش‌های متداول

۱- بهترین فیلم های مارگو رابی کدام‌اند ؟

از میان بهترین فیلم های مارگو رابی می‌توان به فیلم جوخه انتحار ، فیلم من تونیا هستم و فیلم بامبشل اشاره کرد. فهرست کامل ۱۵ فیلم برتر مارگو رابی را در سایت زومجی بخوانید.

۲- جدیدترین فیلم مارگو رابی کدام است؟

در سال ۲۰۲۱ مارگو رابی در فیلم جوخه انتحار ۲ بازی کرده است. فهرست کامل ۱۵ فیلم برتر مارگو رابی را در سایت زومجی بخوانید.

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده