نویسنده: مسیح کریمی
// دوشنبه, ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۰۰

موشکافی اولین تریلر فیلم دکتر استرنج مولتی ورس جنون

در این مطلب و ویدیو قرار است به بررسی نکات پنهان و تاریک اولین تریلر فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness بپردازیم. پس در ادامه با زومجی همراه باشید.

اولین تریلر فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness در ابتدا به‌عنوان صحنه پس از پایان دوم فیلم Spider-Man: No Way Home پخش شد و در ادامه مدتی پیش مارول این تریلر را به شکل رسمی نیز منتشر کرد تا طرفداران دنیای سینمایی مارول شاهد ماجراجویی بعدی دکتر استرنج در خط داستانی مولتی‌ورس باشند.

مارول تا حد امکان تلاش کرد تا اطلاعات خیلی زیادی از فیلم Doctor Strange 2 را فاش نکند، اما این تریلر حاوی نکات و ارجاعات زیادی است که شاید در نگاه اول بسیاری از آن‌ها قابل دیدن نباشند. حالا در این ویدیو و مقاله قرار است مهم‌ترین نکات اولین تریلر فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness را بررسی کنیم:

تماشا در یوتیوب

این مطلب در تاریخ ۱۸ بهمن با اضافه شدن ویدیو به‌روزرسانی شده است

ادامه مقاله ممکن است بخش‌هایی از اتفاقات فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness را فاش کند

دکتر استرنج مشغول اجرای طلسم خاص مقابل پیتر پارکر/اسپایدرمن با بازی تام هالند در فیلم Spider-Man: No Way Home

آیا اتفاقات فیلم Doctor Strange 2 نتیجه عواقب کارهای دکتر استرنج در فیلم Spider-Man: No Way Home است؟

آیا دکتر استرنج در فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness قرار است با عواقب کارهایش در فیلم Spider-Man: No Way Home مواجه شود؟

در ابتدا باید بگویم که این مقاله قرار نیست اطلاعات خاصی از فیلم Spider-Man: No Way Home را فاش کند و تمامی اطلاعات موجود براساس تریلرهای این فیلم هستند و قرار نیست بخش خاصی از داستان این فیلم را فاش کند. در همان ابتدا اولین تریلر فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness شاهد ردوبدل شدن دیالوگ‌های دکتر استرنج با وانگ در فیلم Spider-Man: No Way Home هستیم که وانگ در این فیلم به استرنج هشدار داد که طلسم را نخواند و آن را بسیار خطرناک توصیف کرد. اما خب ما می‌دانیم که استرنج این طلسم را خواند تا شاهد مشکلات فیلم مرد عنکبوتی 3 باشیم. در ادامه استرنج می‌گوید که در ثبات زمان و فضا دخالت کرده‌اند (که احتمالا به‌جز خودش افراد بیشتری نیز دخیل هستند) و آن‌ها به‌طرز وحشتناکی هیچ چیزی از مولتی‌ورس نمی‌دانند.

طبق نظریه اول طلسم استرنج در فیلم مرد عنکبوتی 3 قرار نیست برای دکتر استرنج بدون عواقب باشد و حالا استرنج قرار است عواقب این موضوع را در فیلم Doctor Strange 2 ببیند، اما گروه دیگری اعتقاد دارند که استرنج در ابتدا فیلم کاری را انجام می‌دهد که باعث می‌شود تا با مشکلات جدیدی مواجه شود و حالا باید با متغیرهای شیطانی و مشکلات مولتی‌ورس مواجه شود. البته در ادامه در مورد این تصمیم خواهیم گفت، اما در ادامه این صحنه شاهد نقش بستن صورت استرنج روی یک ساعت شکسته هستیم و ظاهرا کارل موردو دارد به استرنج می‌گوید که بی‌حرمتی او به عالم واقعیت قرار نیست بدون پاسخ و جواب بماند و این نشان می‌دهد که کارل موردو پس از حوادث فیلم Doctor Strange قرار است بالاخره دربرابر استرنج قرار بگیرد.

ناامیدی دکتر استرنج از انجات کریستین پالمر و نابود شدن دنیا در قسمت چهارم سریال What If

آیا داستان فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness با انیمیشن What If ارتباط دارد؟

فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness در اولین تریلرش شباهت‌هایی به قسمت چهارم انیمیشن What If دارد

ما در ادامه اولین تریلر فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness شاهد تصاویری بودیم که پیش از این شاهد نسخه نسبتا مشابه آن در قسمت چهارم انیمیشن What If بودیم. البته مشخص نیست که استرنج در چه مکانی است و آیا در مولتی‌ورس گرفتار شده یا اتفاقات ترسناکی در حال رخ دادن در دنیای اصلی است، اما ما در طول تریلر شاهد تصاویر بیشتری هستیم که فضای دلهره‌آور و نسبتا ترسناک فیلم را نشان می‌دهد و این تریلر درواقع دید بهتری از دنیای اتفاقات فیلم به بیننده ارائه می‌کند. اما نکته اصلی این است که اتفاقات سریال What If در دنیای دیگری رخ داده و حتی استرنج در آن زمان هنوز سنگ زمان را در اختیار داشت، اما باز هم شباهت‌هایی وجود دارد.

جلوتر در مورد تصمیم و کار استرنج گفتیم و حالا در طول تریلر شاهد نمایش عروسی کریستین پالمر هستیم. طبق نظریه‌ها و اطلاعات فاش شده، کریستین پالمر در حال ازدواج با شخص دیگری است و استرنج تنها به عروسی کریستین رفته است و درواقع او قرار نیست با او ازدواج کند. اما طبق این اطلاعات قرار نیست عروسی طبق برنامه پیش برود و یک حادثه باعث مرگ کریستین پالمر اصلی خواهد شد که این می‌تواند شوک بزرگی برای استرنج باشد. البته این را هم باید اضافه کرد که این موضوع هنوز تایید نشده و تنها یک شایعه است. حالا دکتر استرنج دیگر سنگ زمان را ندارد و نمی‌تواند این اتفاق را عوض کند و حتی در بخشی از تریلر هم می‌توانیم شاهد این موضوع باشیم که ظاهرا استرنج به‌دنبال سنگ زمان است که دیگر وجود ندارد.

دکتر استرنج به همراه آماندا چاوز و کریستین پالمر در برابر در باز شده به مولتی ورس در فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness

گفته می‌شود شخصیت Clea به‌عنوان متغیر کریستین پالمر در فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness حضور دارد

حالا گروهی اعتقاد دارند که مرگ کریستین باعث می‌شود تا استرنج شاید از راه‌های دیگری تلاش کند تا او را بازگرداند. این دقیقا اتفاقی است که در قسمت چهارم انیمیشن What If رخ داد و مشاهده کردیم، اما در آن‌جا استرنج هنوز سنگ زمان را در اختیار داشت و اینجا اوضاع فرق می‌کند. چیزی که مشخص است، البته گروهی هم اعتقاد دارند که مرگ کریستین پالمر عواقب کارهای استرنج در فیلم Spider-Man: No Way Home بوده و باید دید چقدر این موضوع درست است.

البته ما در طول تریلر شاهد حضور کریستین پالمر با بازی ریچل مک‌آدامز با ظاهر متفاوتی هم هستیم که طبق نظریه طرفداران، او احتمالا متغیر کریستین پالمر است و شاید بالاخره شاهد حضور Clea در دنیای سینمایی مارول باشیم. صد البته Clea در دنیای کمیک تفاوت‌های زیادی به‌خصوص از نظر ظاهری دارد، اما باید دید چقدر این نظریه درست است. درواقع داستان فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness با اینکه در ادامه فیلم مرد عنکبوتی 3 و سریال وانداویژن رخ خواهد داد، اما مارول تصمیم گرفته تا حد امکان داستان فیلم رو مستقل نگه دارد تا طرفداران لازم نباشد پیش از تماشا فیلم حتما فیلم یا سریال خاصی را تماشا کنند و به‌صورت کلی داستانی کاملا مستقل دارد و عجیب هم نیست با یکی از طولانی‌ترین فیلم‌های مارول طرف باشیم.

الیزابت اولسن در نقش اسکارلت ویچ در فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness

آیا اسکارلت ویچ شخصیت شرور فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness است؟

اسکارلت ویچ ظاهرا در اولین تریلر فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness در حال مبارزه با وانگ است

در اواسط تریلر فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness، دکتر استرنج به واندا ماکسیموف سر می‌زند و به‌دنبال کمک او برای مولتی‌ورس است. نکته جالب این صحنه این است که استرنج از تمامی کارهای واندا در وست‌ویو در سریال وانداویژن خبر دارد، اما سؤال اصلی شاید این باشد که آیا اسکارلت ویچ قرار است به استرنج کمک کند یا قرار است در مقابلش قرار بگیرد؟ ما در پایان سریال وانداویژن دیدیم که واندا در حال خواندن کتاب ممنوعه دارک‌هولد است و احتمالا هم استرنج از این موضوع خبر ندارد و حتی امکان دارد که واندا طی این مدت برای ورود استرنج آماده شده باشد و حالا با درخواست کمکش به نحوی کار او را راحت‌تر کرده است.

ما در طول تریلر شاهد نمای کاملی از اسکارلت ویچ نیز هستیم که نسبت به ظاهر و پوشش این شخصیت در پایان سریال Wandavision، تغییر زیادی قابل مشاهده است که ظاهرا در حال تمرین یا کار دیگری است و برخی اعتقاد دارند این صحنه ممکن است با ورود استرنج به خانه او همزمان باشد. ولی اگر به عقب‌تر بازگردیم، شاهد دست واندا هستیم که در حال استفاده از قدرتش است. این صحنه هم با یکی از تصاویری استوری‌بردی که قبلا از فیلم فاش شده بود مطابقت دارد هم اگر در ادامه توجه بیشتری کنید، متوجه خواهید شد که ظاهرا واندا در حال کنترل دست‌های وانگ است. درواقع صحنه انفجار در طول تریلر ممکن است بی ارتباط با واندا نباشد.

الیزابت اولسن در نقش اسکارلت ویچ در حال استفاده از قدرتش در فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness

اسکارلت ویچ ظاهرا در حال کنترل وانگ در تریلر فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness است

بخشی از صحنه‌های اولین تریلر فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness به تصاویر فاش شده در مورد مبارزه اسکارلت ویچ با پروفسور ایکس شباهت دارد

حالا اینجا دو نظریه وجود دارد. اولین نظریه می‌گوید که این نسخه از واندا متغیر شیطانی‌اش است و دلیل کمک خواستن استرنج هم همین موضوع است تا واندا با متغیر شیطانی خودش مواجه شود. یک نظریه دیگر می‌گوید که اسکارلت ویچ ممکن است تصمیم داشته باشد تا با استفاده از مولتی‌ورس دوباره به فرزندان خود برسد و آن‌ها را نجات دهد و برای همین مسیر تاریکی را انتخاب خواهد کرد. البته او شاید در ابتدا کاملا دنبال چنین هدفی نباشد، اما برخی اعتقاد دارند شاید واندا منتظر استرنج هم بوده باشد. اما گفتیم این صحنه به تصاویر استوری‌برد فاش شده فیلم دکتر استرنج 2 شباهت دارد.

اگر اخبار فیلم را دنبال کرده باشیم، احتمالا به یاد دارید که دو تصویر استوری‌برد فاش شد که در آن واندا با پروفسور ایکس در حال مبارزه است. حالا در این تریلر واندا همان لباس سفید رنگ آن تصویر را بر تن دارد تا شایعات حضور پروفسور ایکس و گروه Illuminati رو قوت ببخشد. حتی اگر به صحنه واندا باز هم توجه کنید، یک در مثل درهای سازمان TVA در سریال Loki هم دیده می‌شود که شاید بالاخره شاهد ارتباط مستقیم این دو اثر باشیم و شاید لوکی هم در فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness حضور داشته باشد. البته این تنها یک نظریه است و قطعی نیست.

اعضای احتمالی گروه illuminati در فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness

آیا گروه Illuminati در فیلم Doctor Strange 2 حضور دارند؟

گفته می‌شود گروه Illuminati در فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness از ۵ عضو احتمالی تشکیل خواهد شد

گروه Illuminati یک انجمن پنهان و تشکیل شده از ابرقهرمانان دنیای مارول است که به شکل مخفیانه با اشخاص و گروه‌های شرور مبارزه می‌کنند که مشخصا قرار نیست شاهد اعضای مشابه آن در دنیای سینمایی مارول باشیم. طبق شایعات منتشر شده، گروه Illuminati در فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness از ۵ عضو احتمالی تشکیل شده که باتوجه‌به وجود مولتی‌ورس، هر شخصیت از یک مجموعه خاص قرار است در فیلم دکتر استرنج 2 حضور داشته باشند. طبق شایعات منتشر شده، اعضای این گروه قرار است متشکل از پروفسور ایکس با بازی پاتریک استوارت از سه‌گانه اصلی فیلم‌های X-Men، مگنیتو با بازی مایکل فاسبندر از چهارگانه پیش درآمد ایکس من و آقای شگفت‌انگیز با بازی یوان گریفید از دو فیلم اصلی Fantastic Four باشند.

البته هنوز این موضوع رسما تایید نشده و شایعاتی مثل حضور بلک بولت با بازی انسون مونت از سریال Inhumans هم شنیده می‌شود یا حتی برخی می‌گویند شاید ددپول با بازی رایان رینولدز هم در فیلم حضور داشته باشد که فعلا نمی‌توان خیلی با جدیت به این شایعه توجه کرد. اگرچه به‌صورت کلی اعضای این گروه بیشتر از رهبران گروه‌های مختلف مارول تشکیل می‌شود و همین موضوع حضور بلک بولت را می‌تواند منطقی کند. در هر حال برخی از منابع نزدیک به مارول و فیلم حضور گروه Illuminati را تایید کرده‌اند، اما در حال حاضر منبع رسمی این موضوع را رسما اعلام نکرده و صد البته شاید مارول تا زمان اکران فیلم هم نخواهد حضور این گروه را تایید یا تکذیب کند.

حضور احتمالی گارگانتوس در تریلر فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness

در فیلم دکتر استرنج 2 قرار است شاهد حضور Shuma-Gorath یا Gargantos باشیم

اما در طول تریلر شاهد حضور شخصیت آمریکا چاوز نیز هستیم که جدیدترین شخصیت دنیای سینمایی مارول است. البته در طول تریلر تنها شاهد حضور این شخصیت درکنار استرنج و کریستین و چند صحنه کوتاه دیگر هستیم و اطلاعات خیلی زیادی از این شخصیت در طول تریلر فیلم به اشتراک گذاشته نمی‌شود، اما می‌دانیم که او قرار است حضور پر رنگی را در اتفاقات فیلم داشته باشد. همچنین در بخش‌هایی از تریلر می‌شود مولتی‌ورس، قدرت و توانایی‌های جدید استرنج و دنیای جذاب فیلم را مشاهده کنیم که توانایی‌های جدید استرنج درکنار جذاب بودن ممکن است باعث نگرانی طرفداران در مورد آن نیز شوند. همچنین در یک صحنه خاص شاهد مبارزه دکتر استرنج با یک موجود هشت‌پا مانند هستیم که این موجود احتمالا Shuma-Gorath یا Gargantos است.

نکته جالب توجه این است که در محصولات تبلیغاتی فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness شاهد حضور هر دو شخصیت شوما گوراث و گارگانتوس بودیم و بدین ترتیب نمی‌دانیم دقیقا کدام موجود در فیلم حضور دارند. البته ظاهرا محصولات جدید مرتبط به فیلم از وجود ترکیبی از این دو موجود در فیلم خبر می‌دهد. در هر حال این موجود هشت پا مانند به سمت استرنج یک اتوبوس پرتاب می‌کند و استرنج هم این اتوبوس را از وسط به دو قسمت تقسیم می‌کند که ارجاع جالبی به فیلم Avengers: Infinity War و شخصیت Ebony Maw دارد که در صحنه نیویورک فیلم کار مشابه‌ای را انجام داد و حالا انگار استرنج هم قرار است این کار را تکرار کند.

ملاقات دکتر استرنج با نسخه شیطانی خودش در فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness

از حضور نسخه شیطانی دکتر استرنج تا حضور متغیرها و شخصیت‌های بیشتر

در پایان اولین تریلر فیلم Doctor Strange 2 شاهد ملاقات دکتر استرنج با نسخه شیطانی خودش هستیم

اما اولین تریلر فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness به شکل بسیار جنجالی به پایان می‌رسد. در اواخر تریلر کارل موردو به استرنج می‌گوید که خود دکتر استرنج بزرگ‌ترین تهدید برای جهان ما است و در ادامه شاهد ورود نسخه شیطانی و تاریک دکتر استرنج هستیم. هنوز مشخص نیست که این استرنج همان استرنج عالی‌رتبه انیمیشن What If است یا با یک نسخه کاملا شیطانی طرف هستیم. البته قابل انتظار است که این نسخه از استرنج با نسخه انیمیشن تفاوت داشته باشد و حداقل از نظر ظاهری شباهت خیلی زیادی به نسخه عالی‌رتبه استرنج ندارد. در هر حال نسخه شیطانی استرنج به نسخه اصلی می‌گوید که کنترل همه‌چیز از دست رفته است که دقیقا نمی‌دانیم منظور او چه چیزی است.

دیفندر استرنج در حال چرخش به دور خود در تریلر فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness

ازطرفی مکانی که این دوتا شخصیت حضور دارند هم بسیار مرموز است که بی‌شباهت به مکان کانگ در سریال لوکی نیست. اما حضور متغیرهای دکتر استرنج نباید خیلی مورد غافلگیر کننده‌ای باشد؛ چرا که به‌جز نسخه شیطانی دکتر استرنج، اگر در اواسط تریلر کمی دقت کنید می‌توانید شاهد حضور نسخه دیفندر استرنج باشیم که حضور او پیش از این با محصولات مرتبط با فیلم دکتر استرنج 2 و همچنین یک ویدیو فاش شده بود. همچنین اخیرا هالیوودریپورتر گفته است که مارول استودیو بعد از واکنش‌های مثبت سریال Loki و فیلم Spider-Man: No Way Home تصمیم گرفته تا مولتی‌ورس را در فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness سرگرم‌کننده‌تر و جذاب‌تر کند و بدین ترتیب بخشی از فیلم‌برداری دوباره گسترده فیلم نیز ظاهرا به همین خاطر بوده است.

هالیوودریپورتر می‌گوید که باید منتظر حضور افتخاری چندین شخصیت غیر منتظره و همچنین معرفی نسخه جدید برخی از شخصیت‌ها یا معرفی شخصیت‌های جدیدی در طول فیلم باشیم. البته اگر نظریه گروه Illuminati درست باشد، حداقل می‌دانیم بخشی از این موضوع چگونه قرار است باشد، اما حضور متغیرهای بیشتر استرنج مثل لوکی می‌تواند برای طرفداران هیجان‌انگیز باشد. اما چیزی که مشخص است با فیلمی بسیار بزرگ طرف هستیم و اولین تریلر فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness تنها بخش خیلی کوچکی از این فیلم را به ما نشان داده است. بسیاری اعتقاد دارند مارول استودیو ممکن است چیزهای زیادی از فیلم را تا زمان اکران به طرفداران نشان ندهد. بدین ترتیب ممکن است تا زمان اکران فیلم ندانیم کدام شایعات درست و کدام شایعات ساختگی هستند.

فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness برای اکران در تاریخ ۶ می ۲۰۲۲ (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱) برنامه‌ریزی شده است.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده