نویسنده: مسیح کریمی
// سه شنبه, ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۵۹

دکتر استرنج 2؛ اولین فیلم ترسناک مارول؟

در این ویدیو و مقاله قرار است به این سؤال پاسخ دهیم که آیا فیلم Doctor Strange 2 واقعا یک اثر ترسناک است یا خیر؟ همچنین از حواشی پشت صحنه ساخت فیلم خواهیم گفت. پس در ادامه با زومجی همراه باشید.

فیلم Doctor Strange در سال ۲۰۱۶ روی پرده‌های سینما رفت و توانست نظر منتقدان و تماشاگران را جلب کند و عملکردی موفق در گیشه داشته باشد. بااین‌حال، ساخت دنباله این فیلم بسیار طولانی‌تر از انتظار طرفداران طول کشیده و بالاخره فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness قرار است در تاریخ ۲۵ مارس ۲۰۲۲ (۵ فروردین ۱۴۰۱) اکران شود.

فیلم Doctor Strange 2 قرار است اولین فیلم ترسناک دنیای سینمایی مارول باشد، اما سوالات زیادی در مورد میزان ترسناک بودن فیلم در میان طرفداران ایجاد شده است. همچنین مراحل تولید دنباله فیلم Doctor Strange با حواشی زیادی همراه بوده تا جایی که اسکات دریکسون از سمت کارگردانی فیلم انصراف داد و درنهایت سم ریمی سکان کارگردانی فیلم را بر عهده گرفت. حال ابتدا در یک ویدیو و سپس با توضیحات بیشتر در مقاله، در مورد اینکه آیا فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness واقعا قرار است یک فیلم ترسناک باشد یا خیر صحبت می‌کنیم و همچنین از حواشی پشت صحنه ساخت فیلم نیز می‌گوییم. پس در ادامه با زومجی همراه باشید.

تماشا در یوتیوب

دکتر استرنج با بازی بندیکت کامبربچ در حال دادن سنگ زمان به تانوس در فیلم Avengers: Infinity War

ساخت فیلم Doctor Strange 2 تا تبدیل شدن به اولین فیلم ترسناک دنیای سینمایی مارول

طرفداران فیلم Doctor Strange زمان زیادی را برای خبر ساخت دنباله این فیلم منتظر بودند تا اینکه در دسامبر ۲۰۱۸ (آذر ۱۳۹۷)، اسکات دریکسون برای کارگردانی و نوشتن فیلمنامه فیلم Doctor Strange 2 قراردادی را با مارول استودیو امضا کرد. در همان زمان مشخص شد که مارول در نظر نداشته تا این فیلم را تا فاز چهارم اکران کند و همچنین قرار است یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های فاز بعدی باشد. هالیوودریپورتر در آن زمان گفته بود که دنباله فیلم Doctor Strange احتمالا در اواخر سال ۲۰۲۰ اکران خواهد شد، اما در ادامه مارول تصمیم گرفت تا این فیلم را به‌عنوان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین فیلمش در بهار ۲۰۲۱ اکران کند.

البته در همان زمان شایعاتی منتشر شده بود مبنی‌بر اینکه در فیلم Doctor Strange 2 قرار است شاهد سفر در زمان دکتر استرنج باشیم که در طول آن او به دهه ۸۰ میلادی سفر خواهد کرد و نایتمر شخصیت منفی اصلی فیلم خواهد بود. همچنین این منبع گفته بود که تیلدا سوینتن در نقش انشنت وان در این فیلم باز خواهد گشت. البته پس از معرفی رسمی فیلم حداقل بخش زیادی از این شایعات رد شدند. البته در همان زمان دکتر استرنج نقش مهم و کلیدی در اتفاقات فیلم Avengers: Infinity War و فیلم Avengers: Endgame داشت.

اسکات  دریکسون در پنل مارول استودیو گفت که فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness قرار است اولین فیلم ترسناک و وحشتناک دنیای سینمایی مارول باشد

درنهایت ساخت فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness در کامیک کان ۲۰۱۹ رسما تایید شد که در این فیلم مشخص شد قرار است شاهد بازگشت بندیکت کامبربچ در نقش دکتر استرنج و الیزابت اولسن در نقش واندا ماکسیموف باشیم. البته خیلی زود متوجه شدیم که برخلاف اخبار اولیه، ریچل مک‌آدامز جایی در فیلمنامه دریکسون ندارد و قرار نیست شاهد بازگشت کریستین پالمر باشیم. اگرچه معرفی و حتی نام فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness شاید خیلی‌ها را شگفت‌زده نکرده بود، اما دریکسون در پنل مارول استودیو گفت که این فیلم قرار است اولین فیلم ترسناک و وحشتناک دنیای سینمایی مارول باشد.

این اتفاق بسیاری را شگفت‌زده و هیجان‌زده کرد، اما این تنها شروعی بر مشکلات یکی از مهم‌ترین فیلم‌های آینده مارول بود. ظاهرا مارول و دریکسون پیش از این توافق کرده بودند که فیلم Doctor Strange 2 قرار است حاوی تصاویر ترسناکی باشد، اما دریکسون در پنل مارول تصمیم گرفت تا با گفتن یک جمله متفاوت باعث شود تا به مارول برای ساخت یک فیلم کاملا ترسناک فشار بیاورد و به او چراغ سبز نشان دهند.

اسکات دریکسون در حال صحبت با بندیکت کامبربچ، بازیگر نقش دکتر استرنج در فیلم Doctor Strange

شروع اختلافات مارول با اسکات دریکسون

قطعا کوین فایگی، رئیس مارول استودیو از این موضوع رضایت نداشت و حتی چهره او در پنل نیز تغییر کرده بود. این موضوع تازه شروع یک اختلاف بزرگ بود. مارول در طول این مدت رضایت کاملی از روند نوشتن فیلمنامه فیلم نداشت و از طرفی اسکات دریکسون هم کم کم شروع به دادن توییت‌هایی اعتراض آمیز کرده بود. شاید در آن زمان کمتر کسی فکر می‌کرد منظور دریکسون درواقع مارول است، اما او چندان رضایتی از وضعیت موجود نداشت.

مارول استودیو تصمیم داشت تا فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness به اثری بسیار بزرگ تبدیل شود، اما ظاهرا هدف دریکسون چیز دیگری بود و او درواقع نمی‌خواست از نظر مقیاس، این فیلم به اثری بزرگ‌تر نسبت به قسمت اول تبدیل شود و در عوض تصمیم داشت تا فیلم اثری کاملا ترسناک باشد. مارول ازطرفی تصمیم داشت تا فیلم Doctor Strange 2 با آثار مختلفی مثل سریال WandaVision و سریال لوکی تا فیلم جدید مرد عنکبوتی ارتباط داستانی داشته باشد.

ازطرفی دریکسون خیلی علاقه‌ای به این موضوع نداشت و حتی اواخر تابستان نسبت به چنین موضوعی ابراز نارضایتی کرده بود. در اواخر تابستان ۲۰۱۹، اخباری منتشر شد که نشان می‌داد مارول رضایتی از پیش نویس فیلمنامه نداشت. مارول برای بازنویسی و همچنین سرعت بخشیدن به روند نوشتن فیلمنامه تصمیم گرفت تا نویسنده دیگری را استخدام کند و دریکسون به مارول سی. رابرت کارگیل را پیشنهاد داد. کارگیل پیش از این در نوشتن فیلمنامه فیلم Doctor Strange کمک کرده بود و همچنین با دریکسون در هر دو قسمت فیلم  Sinister نیز همکاری داشته است و همچنین از دوستان صمیمی یکدیگر هستند. در هر حال مارول رضایت زیادی از عملکرد کارگیل در فیلم دکتر استرنج نداشت و بدین ترتیب درخواست دریکسون رد شد تا جید بارتلت، نویسنده تازه‌کار استخدام شود.

لوگو فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness

البته استخدام بارتلت با رضایت و نظارت خود دریکسون همراه بوده است و بدون مشورت وی این اتفاق رخ نداده بود. هرچند در همان زمان دریکسون چندان علاقه‌ای به اضافه شدن شخصیت‌های بیشتر نداشت و او حتی ظاهرا دوست داشت تا شخصیت‌هایی مثل نیمور هم در فیلم حضور داشته باشند که این موضوع ظاهرا با مخالفت مارول همراه بوده است. البته در مورد نیمور ظاهرا مارول در آن زمان نمی‌توانست از حقوق این شخصیت در فیلم‌های خود استفاده کند و در عوض مارول تصمیم داشت تا شخصیت‌هایی مثل اسکارلت ویچ و آمریکا چاوز را در فیلم استفاده کند. در هر حال امروز دید بهتری از این اختلافات وجود دارد و کارگیل اخیرا در یک مصاحبه گفته بود که مارول و دریکسون درواقع تصمیم به ساخت دو فیلم کاملا متفاوت داشتند. طبق شایعات، مارول از فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness به‌عنوان بزرگ‌ترین و تاثیر گذارترین فیلم فاز چهارم دنیای سینمایی مارول یاد می‌کرد که بدین ترتیب حساسیت هم در موردش بیش از سایر پروژه‌ها بود.

دریکسون در نظر داشت تا با فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness، فیلمی مشابه فیلم It را در دنیای سینمایی مارول تولید کند

در عوض دریکسون در آن زمان به‌شدت مجذوب فیلم It شده بود و تصمیم داشت تا یک فیلم بلاک‌باستری مشابه این فیلم ترسناک در دنیای سینمایی مارول تولید کند و او حتی نایتمر را به‌عنوان شخصیت منفی اصلی فیلم انتخاب کرده بود که در حال حاضر مشخص نیست کدام شخصیت قرار است دشمن اصلی دکتر استرنج در فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness باشد.

البته برخی از شایعات می‌گویند که مارول از همان ابتدا به دریکسون گفته بود که نباید درجه سنی فیلم بالاتر از PG-13 برود، اما ایده‌های او ممکن بود باعث شود تا فیلم درجه سنی بزرگسال را دریافت کند و مارول و دیزنی ترس این را داشتند که باتوجه‌به بودجه بالا ساخت فیلم، این موضوع به فروش و سود کلی فیلم ضربه بزند. در هر حال اختلافات مارول استودیو با دریکسون به اوج خود رسید تا سرنوشت فیلم برای همیشه تغییر کند. 

اسکات دریکسون، کارگردان فیلم The Black Phone

جدایی اسکات دریکسون تا حضور سم ریمی

با رسیدن به اواخر سال ۲۰۱۹، دریکسون در ابتدا به زمان‌بندی شروع تولید فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness انتقاد کرده بود. او درواقع به مشخص شدن تاریخ اکران و زمان شروع تولید توسط استودیوها اعتراض کرد و اعتقاد داشت که این موضوع دشمن هنر است. او حتی از پشیمانی خودش برای قبول کردن برخی از تصمیماتی که برخلاف میلش بود، گفت، اما باز هم آن را بهتر از انجام ندادن کاری دانسته بود.

این موضوع درواقع به خوبی نشان می‌داد که دریکسون چندان از اینکه سرانجام نظر مارول را در مورد فیلم Doctor Strange 2 قبول کرده، راضی نبود و او حالا یا باید به انجام این کار ادامه دهد یا از پروژه انصراف دهد و او درواقع آن را به یک چند راهی در وسط جهنم توصیف کرده بود. البته در همان زمان دریکسون گفته بود که دوست دارد دوباره به دنیای ساخت فیلم‌های ترسناک و مستقل بازگردد و او در آن زمان درواقع تصمیم داشت تا پس از ساخت دنباله فیلم دکتر استرنج، یک فیلم ترسناک براساس علاقه و ایده‌هایش خودش بسازد.

ازطرفی دریکسون در آذر ۹۸ به تحسین فیلم Star Wars: The Last Jedi پرداخت و در ادامه از رایان جانسون کمک خواسته بود. تصور افراد آگاه این بود که دریکسون به دو دلیل از جانسون کمک خواسته بود. اول اینکه بتواند با راهی را برای کنار آمدن با استودیو برای تکمیل ساخت فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness پیدا کند و در عوض آزادی عمل بیشتری هم داشته باشد و در طرف دیگر بتواند این شرایط را تحمل کند و درنهایت این فیلم را به سرانجام برساند.

البته مشخص نیست درنهایت جانسون و دریکسون در مورد این پروژه صحبت کردند یا نه، اما شاید برای همه چیز دیر شده بود. درست چند روز قبل از جدایی دریکسون از پروژه، کوین فایگی در یک مصاحبه از علاقه‌اش به وجود صحنه‌های ترسناک در فیلم‌هایی دهه ۸۰ میلادی گفت و در ادامه گفت که ما قرار است در فیلم Doctor Strange 2 شاهد صحنه‌های ترسناکی مثل چنین فیلم‌هایی باشیم.

کوین فایگی با کلاه فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness

او برای مثال آثاری چون فیلم Raiders of the Lost Ark، فیلم Temple of Doom، فیلم Gremlins و فیلم Poltergeist را مثال زد. او در ادامه توضیح داد که آن‌ها می‌خواهند از یک راه جذاب و سرگرم‌کننده مردم را بترسانند، نه از یک راه وحشتناک و شکنجه‌آور. درواقع قرار بود صحنه‌های ترسناک فیلم در خدمت یک احساس هیجان‌انگیز در فیلم باشند و این پایانی برای دریکسون بود. سرانجام در ۲۰ دی ۱۳۹۸ مارول و اسکات دریکسون به‌صورت رسمی قطع همکاری کردند. مارول استودیو در بیانیه منتشر شده اختلاف نظر و عقیده با دریکسون بر سر فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness را تایید کرد، اما جزئیات بیشتری را به اشتراک نگذاشت و دریکسون نیز تنها به وجود اختلاف نظر اشاره کرد. اگرچه دریکسون از سمت کارگردانی فیلم کنار رفته بود، اما او همچنان به‌عنوان تهیه‌کننده در فیلم Doctor Strange 2 باقی‌ ماند، اما آیا کوین فایگی و مارول استودیو وارد یک بحران بزرگ شده بودند؟ 

اسکات دریکسون و مارول استودیو به علت اختلاف نظر گسترده تصمیم به قطع همکاری در فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness گرفتند

درحالی‌که رسانه‌ها و طرفداران در حال انتقاد از این موضوع بودند، فایگی و مارول به خوبی می‌دانستند که انتظارات از فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness بالا است و همچنین نباید انتخابی با ریسک بالا را برای فیلم انجام دهند. درست یک هفته بعد از جدایی دریکسون، خبری منتشر شد که طرفداران را بسیار هیجان‌زده کرد.

براساس این خبر، سم ریمی که پیش از این سابقه کارگردانی سه‌گانه اصلی فیلم Spider-Man و سه‌گانه Evil Dead را بر عهده داشت، در حال مذاکره با مارول استودیو برای کارگردانی فیلم Doctor Strange 2 بود؛ اتفاقی که مدتی بعد رسمی شد، اما انتخاب عجیبی هم بود. مارول استودیو طی این سال‌ها بیشتر به‌دنبال استخدام کارگردان‌های مستقل و جوان بود که هم بتواند کنترل مناسبی روی آن‌ها داشته باشد و هم بتواند ایده‌های جدیدی را به مجموعه اضافه کنند. اما سم ریمی واجد این شرایط نبود و تنها یک دلیل می‌توانست انتخاب او را منطقی کند و آن هم اهمیت بسیار بالا فیلم دکتر استرنج 2 در فاز چهارم بود.

سم ریمی در کمیک کان

ما قبلا هم می‌دانستیم که فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness اهمیت خیلی بالایی برای مارول دارد و با اینکه دریکسون نمیخواست مقیاس فیلم خیلی بزرگ شود، اما مارول نظر و هدف دیگری داشت. حالا ریمی با مارول هم نظر و هم سو بود و ازطرفی تجربه بالا او در ساخت فیلم‌های ابرقهرمانی و ترسناک باعث شد تا او انتخاب بسیار مناسبی برای مارول باشد؛ اگرچه برخی می‌گویند ریمی سال‌ها فیلم جدیدی را کارگردانی نکرده و این ممکن است برای مارول مشکل‌ساز شود. ازطرفی فیلم آخر ریمی نیز با واکنش منفی منتقدان همراه بود.

درست دو روز پس از انتخاب ریمی، مارول استودیو از استخدام مایکل والدرون، خالق سریال Loki برای بازنویسی فیلمنامه فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness خبر داد. این انتخاب از چند جهت جالب توجه بود. اول اینکه نشان می‌داد مارول از کار والدرون در سریال لوکی بسیار رضایت دارد و دوم اینکه شخص سم ریمی نیز روی این انتخاب با مارول هم نظر بوده است. همچنین فیلم و سریال دارای ارتباط داستانی نیز بودند.

البته مشخص نیست جید بارتلت هنوز بخشی از نویسندگان فیلم باقی‌مانده یا صرفا نام او در بین نویسندگان فیلم است. مارول در آن زمان تصمیم داشت تا فیلم‌برداری فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness را از ماه می ۲۰۲۰ (اردیبهشت یا خرداد ۱۳۹۹) آغاز کند که درواقع یکی از مشکلات و اختلاف نظرهای مارول با دریکسون نیز بوده است. در هر حال شاید کمتر کسی فکرش را می‌کرد که شیوع و همه‌گیری ویروس کرونا باعث تغییر همه چیز شود و عملا نه‌تنها تاریخ اکران فیلم عقب افتاد، بلکه تولید فیلم نیز تا اواخر سال ۲۰۲۰ با تأخیر مواجه شد که این موضوع فرصت کافی را به والدرون و ریمی برای اعمال تمام تغییرات مورد نظر خود در فیلمنامه فیلم را ایجاد کرد.

شاید دریکسون اگر از همه‌گیری ویروس کرونا خبر داشت، هرگز تصمیم به قطع همکاری با مارول نمی‌گرفت و با خیالی آسوده روی تغییرات مدنظر مارول کار می‌کرد، اما دیگر برای پشیمانی دیر شده بود. در هر حال دریکسون به دنیای ساخت فیلم‌های ترسناک مستقل بازگشت و شاید هم خیلی ضرر نکرده باشد.

بندیکت کامبربچ در نقش دکتر استرنج در حال استفاده از قدرتش در فیلم Doctor Strange

شروع تولید تا حضور دکتر استرنج در آثار دیگر مارول

مراحل فیلم‌برداری و تولید فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness از اواخر سال ۲۰۲۰ در لندن آغاز شد. بااین‌حال، مراحل تولید این فیلم به علت تعطیلی سراسری این کشور بارها متوقف شد و کمی این روند طولانی‌تر از انتظار و تا حدی کند پیش رفت. تولید فیلم از آبان ۹۹ آغاز و تا اردیبهشت امسال طول کشید. البته در طول این مراحل شاهد تغییر آهنگساز فیلم نیز بودیم. درواقع دریکسون تصمیم داشت تا مانند قسمت اول، از مایکل جاکینو برای ساخت موسیقی متن فیلم Doctor Strange 2 استفاده کند، اما درنهایت ریمی تصمیم گرفت تا دنی الفمن وظیفه ساخت موسیقی متن فیلم را بر عهده داشته باشد که پیش از این با وی در فیلم‌های مرد عنکبوتی همکاری کرده بود. یک تغییر مهم دیگر نیز بازگشت ریچل مک‌آدامز در نقش کریستین پالمر بود که در فیلمنامه دریکسون جایی نداشت.

بندیکت کامبربچ، بازیگر نقش دکتر استرنج قرار است در فیلم Spider-Man: No Way Home حضور داشته باشد

در حال حاضر مشخص نیست که فیلمنامه نسخه سم ریمی فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness چقدر با نسخه دریکسون تفاوت دارد، اما شاید پس از اکران بتوانیم اطلاعات بیشتری در مورد تفاوت این دو نسخه دریافت کنیم.

اما پیش از شروع تولید فیلم Doctor Strange 2، شاهد حضور بندیکت کامبربچ در فیلم Spider-Man: No Way Home بودیم. ما از ابتدا هم می‌دانستیم که دنباله فیلم Doctor Strange با سریال لوکی و وانداویژن دارای ارتباط داستانی است و حتی اکنون می‌دانیم دکتر استرنج در ابتدا قرار بود در اواخر سریال WandaVision حضور داشته باشد، اما درنهایت مارول تصمیم به حذف حضور استرنج در این سریال گرفت و باعث شد تا بخش ابتدایی فیلمنامه فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness بازنویسی شود. در هر حال اکنون می‌دانیم که سریال Loki درواقع پیش زمینه داستانی فیلم Doctor Strange 2 را ایجاد کرده است و بدون شک برنامه مارول و دریکسون تفاوت چشمیگری داشت.

الیزابت اولسن و پل بتانی در سریال WandaVision

این موضوع احتمالا مهم‌ترین تفاوت بین نسخه اولیه و نهایی فیلمنامه فیلم است. در هر حال با حضور دکتر استرنج در فیلم Spider-Man: No Way Home حالا متوجه شدیم که این دو فیلم نیز با یکدیگر ارتباط داستانی دارند و هم اینکه استرنج قرار است نقش مهم‌تری در دنیای سینمایی مارول داشته باشد. در هر حال فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness یک رویداد بسیار بزرگ در MCU است. این موضوع قطعا برخلاف انتظار دریکسون بود که در نظر داشت تا دنیای استرنج را در مقیاس قسمت اول حفظ کند و برعکس مارول تصمیم داشت تا نقش استرنج را در MCU پر رنگ‌تر کند. همچنین باتوجه‌به اینکه فیلم مرد عنکبوتی 3 اول قرار بود بعد از فیلم Doctor Strange 2 اکران شود و حالا این موضوع تغییر پیدا کرده، ممکن است باعث تغییر دوباره در فیلمنامه فیلم دکتر استرنج 2 شده باشد که البته در آینده این موضوع مشخص خواهد شد.

آیا فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness واقعا یک فیلم ترسناک است؟

والدرون اخیرا در مورد فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness صحبت کرده است. او در این مصاحبه گفت که همه‌گیری ویروس کرونا و تأخیر در ساخت فیلم باعث شد تا او زمان بیشتری را برای بازنویسی فیلمنامه داشته باشد و همچنین این موضوع باعث شد تا فیلم کمی اثر ترسناک‌تری نسبت به فیلمنامه اولیه شود. البته والدرون به ستایش ریمی نیز پرداخت و اعتقاد دارد که فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness یک فیلم ابرقهرمانی بزرگ با جنبه‌های مختلف فیلمسازی ریمی است. همچنین الیزابت اولسن، بازیگر نقش اسکارلت ویچ در مصاحبه اخیر خودش گفته بود که این فیلم حسی مشابه فیلم‌های Evil Dead سم ریمی دارد و دارای جنبه‌های ترس و وحشت است. او همچنین گفت که فیلم بسیار ترسناک‌تر و تاریک‌تر از فیلم‌های Indiana Jones به‌خصوص صحنه‌های ترسناک قسمت Temple of Doom است.

الیزابت اولسن در نقش واندا در حال خوردن صبحانه در قسمت هفتم سریال WandaVision

فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness قرار است دارای تصاویر ترسناکی به سبک فیلم‌های Evil Dead سم ریمی و فیلم‌های ایندیانا جونز داشته باشد

همچنین اولسن گفته بود که تقریبا بیش از یک سال است که در پشت صحنه سریال وانداویژن و فیلم Doctor Strange 2 حضور دارد و به خانه خود نرفته است. حالا این فیلم وارد مراحل پس از تولید شده و قابل انتظار است که دارای فیلم‌برداری دوباره نیز باشد. اما شاید مهم‌ترین سؤال این باشد که آیا فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness واقعا یک فیلم ترسناک است؟ اگر به حرف اسکات دریکسون در کمیک کان بازگردیم، این فیلم قرار نیست همان فیلم وعده داده شده دریکسون یعنی یک فیلم کاملا ترسناک و وحشتناک باشد.

اما واقعیت این است که فیلم Doctor Strange 2 قرار است حاوی تصاویر ترسناکی باشد که باتوجه‌به توصیفات منتشر شده، احتمالا مشابه فیلم‌های Evil Dead به کارگردانی سم ریمی و صحنه‌های ترسناک فیلم‌های ایندیانا جونز خواهد بود و باید منتظر یک فیلم نسبتا ترسناک باشیم. در هر حال برای جواب نهایی شاید باید تا زمان انتشار اولین تریلر و حتی اکران فیلم صبر کنیم تا ببینیم که این حرف‌ها چقدر درست بوده است.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده