// سه شنبه, ۲۵ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۰۸

گزارش باکس آفیس: درآمد No Time to Die چطور بوده است؟

فروش بیست‌ و‌ پنجمین فیلم جیمز باند بعد از همه‌ی تاخیرهای پُرتعدادش چگونه ارزیابی می‌شود؟ بررسی عملکرد این فیلم و مرور ۱۰ فیلم پُرفروش این هفته در گزارش باکس آفیس زومجی.

گزارش باکس آفیس این هفته را با کلیفورد: سگ قرمزِ بزرگ (Clifford the Big Red Dog)، محصول پارامونت شروع می‌کنیم که به‌طرز غافلگیرکننده‌ای بهتر از پیش‌بینی‌ها ظاهر شد و با وجود اینکه به‌طور همزمان روی پلتفرم استریمینگِ پارامونت‌پلاس پخش شده بود، به ۱۶ میلیون و ۴۲۰ هزار دلار افتتاحیه‌ی جمعه تا یکشنبه و ۲۲ میلیون دلار افتتاحیه‌ی چهارشنبه تا یکشنبه دست یافت و در رده‌ی دوم جدول جای گرفت. عملکرد این کمدیِ ۶۴ میلیون دلاری بهتر از تام و جری (۱۴ میلیون دلار افتتاحیه که همزمان روی اچ‌بی‌اُ مکس قابل‌دسترس بود) و سگ‌های نگهبان (۱۳ میلیون دلار افتتاحیه که همزمان روی پارامونت‌پلاس منتشر شده بود) بوده است. گرچه امتیاز منتقدان به این فیلم در راتن‌تومیتوز ۴۸ از ۱۰۰ است، اما نه‌تنها میانگین امتیاز مخاطبان ۹۴ است، بلکه این فیلم امتیاز خیلی خوب A را از تماشاگرانش دریافت کرده که نشان‌دهنده‌ی رضایت‌مندی جامعه‌ی مخاطبانِ هدفش است. از همین رو، کلیفورد در صورتی که بتواند از حملاتِ بی‌امان فیلم‌های کودک‌پسندانه‌ای مثل شکارچیان ارواح: افترلایف و افسون (Encanto) در طولِ یکی-دو هفته‌ی بعد جان سالم به در ببرد، تا زمان اکران آواز بخوان ۲ (Sing 2) در کریسمس بی‌رقیب خواهد بود و می‌توان فروش خانگی حدودا ۶۵ میلیون دلاری‌اش را پیش‌بینی کرد.

در رده‌ی هشتمِ جدول اما به دیگر تازه‌اکران این هفته برمی‌خوریم: بلفست (Belfast) جدیدترین فیلم کنت برانا است که آن را براساس تجربیات کودکی‌اش در دورانِ درگیری‌های ایرلند شمالی ساخته است. محصول تحسین‌شده‌ی استودیوی فوکس‌فیچرز یک میلیون و ۸۰۰ هزار دلار از نمایش در ۵۸۰ سینما به‌دست آورد. این درام تاریخیِ سیاه و سفید و بدون سوپراستار هرگز قرار نبود در آخرهفته‌ی افتتاحیه‌اش به درآمد شگفت‌انگیزی دست پیدا کند، در عوض این فیلم که احتمالا یکی از مدعیان اسکار خواهد بود، برای درآمدزایی در طولانی‌مدت روی تبلیغات دهان به دهانِ مثبت و حضور در فصل جوایز حساب باز کرده است.

صاحبان کلیفورد، سگ بزرگ قرمز را از خانه خارج می‌کنند

صدر جدول اما همچنان در اختیار جاودانگان (Eternals)، جدیدترین فیلم دنیای سینمایی مارول است که ۲۷ و نیم میلیون دلار در دومین آخرهفته‌اش کسب کرد و با اُفت فروشِ شدید ۶۱ درصدی در دومین آخرهفته‌اش مواجه شد. این آمار فقط اندکی بهتر از اُفت فروش ۶۲ درصدی انت‌من و وسپ و مرد عنکبوتی: دور از خانه است، اما در جایگاهِ خیلی امن‌تری در مقایسه با اُفت ۶۸ درصدی بلک‌ویدو (که همزمان روی دیزنی‌پلاس پخش شده بود) قرار می‌گیرد. جاودانگان دوام بهتری را در مقایسه با ونوم: بگذار کشتار برپا شود (منفی ۶۵ درصد از ۹۰ میلیون دلار افتتاحیه) تجربه کرده است و در طول ۱۰ روزی که از نمایشش گذشته، ۱۱۸ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار در گیشه‌ی آمریکای شمالی فروخته است. اگر عملکردِ این فیلم با رشد یا سقوط غیرمنتظره‌ای مواجه نشود، درآمدِ نهایی ۱۶۵ تا ۱۷۰ میلیون دلاری‌اش پیش‌بینی می‌شود. اگر این فیلم کمی زور بزند، حتی قادر به نزدیک‌تر شدن به درآمدِ ۱۷۶ تا ۱۸۴ میلیون دلاری امثال کاپیتان آمریکا: اولین انتقام‌جو، ثور و بلک‌ویدو نیز خواهد بود.

زمانی برای مُردن نیست بعد از سریع و خشن ۹، دومین فیلمِ هالیوودی/غیرچینیِ ۷۰۰ میلیون دلاری باکس آفیس ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ خواهد بود

دوامِ جاودانگان در گیشه‌ی خارجی اما قوی‌تر بود. این فیلم با تجربه‌ی ۴۹ درصد اُفت فروش در خارج از آمریکای شمالی، ۴۸ میلیون دلار دیگر کسب کرد. ساخته‌ی ۲۰۰ میلیون دلاری کلویی ژائو تاکنون ۱۶۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار در گیشه‌ی خارجی و ۲۸۱ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار در سراسر دنیا فروخته است. اگر این فیلم از نفس نیفتد، حتما می‌تواند درآمدِ شانگ‌چی و افسانه‌ی دَه حلقه (۴۳۰ میلیون دلار اما از ۱۵۰ میلیون دلار بودجه) را تکرار کند و حتی به ونوم ۲ (۴۴۱ میلیون دلار جهانی) نزدیک شود. اگر تصور کنیم که فیلم‌ها ۱۵ درصد از درآمدِ واقعی‌شان را به خاطر شرایط کرونا از دست می‌دهند، در آن صورت فروش ۴۳۰ میلیون دلاری جاودانگان در شرایط غیرکرونایی به‌علاوه‌ی کسب ۱۰۵ میلیون دلار از چین (که احتمالا هرگز در این بازار اکران نخواهد شد)، به‌معنی فروش جهانی قابل‌احترامِ ۶۰۰ میلیون دلاری‌اش می‌بود. در آن صورت، این رقم باتوجه‌به نقدهای منفیِ فیلم و ماهیتِ غیرتجاری‌ترِ آن در مقایسه با دیگر فیلم‌های مارول، نتیجه‌ی خوبی برای آن تفسیر می‌شد.

عملکرد نه چندان مُقتدرانه‌ی جاودانگان در گیشه‌ی خانگی اما خبر خوبی برای تلماسه‌ی دنی ویلنوو بود. این فیلمِ علمی‌تخیلی ۵ و نیم میلیون دلار دیگر در چهارمین آخرهفته‌اش کسب کرد و با تجربه‌ی فقط ۲۹ درصد اُفت فروش، به مجموعِ ۹۳ میلیون و ۱۲۶ هزار دلار در گیشه‌ی آمریکای شمالی دست یافت. پس، بله این فیلم در صورتی که هفته‌ی آینده توسط شکارچیان ارواح: افترلایف لگدمال نشود، می‌تواند از مرز ۱۰۰ میلیون دلار عبور کند. برادران وارنر اُمیدوار است که فروش این فیلم بعد از پایانِ دوره‌ی پخشش در اچ‌بی‌اُ مکس شتاب بگیرد و شانه به شانه‌ی شاه ریچارد (محصول وارنر با بازی ویل اِسمیت) با راه یافتن به رقابت‌های فصل جوایز همچنان به دوام آوردن در گیشه ادامه بدهد. در همین حین، تلماسه ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار دیگر در کشورهای خارجی فروخت و به مجموعِ جهانی ۳۵۱ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار رسید. این فیلم که با ۱۶۵ میلیون دلار بودجه تهیه شده، احتمالا کارش را با کسب ۳۸۰ میلیون دلار به اتمام خواهد رساند.

اعضای گروه اترنالز با لباس کامل در کنار ساحل در فیلم Eternals

در رده‌ی چهارم جدول به زمانی برای مُردن نیست (No Time to Die) برمی‌خوریم که ۴ میلیون و ۶۲۰ هزار دلار دیگر در ششمین آخرهفته‌اش کسب کرد و با وجود اینکه نسخه‌ی دیجیتالی‌اش از سه‌شنبه‌ی هفته‌ی گذشته منتشر شده بود، اما با فقط ۲۳ درصد اُفت فروش مواجه شد. بیست و پنجمین فیلمِ جیمز باند از مرز ۱۵۰ میلیون دلار فروش در آمریکای شمالی عبور کرد و اگر با همین فرمان ادامه بدهد، تا یکی-دو هفته‌ی دیگر یک مکان ساکت ۲ (۱۶۰ میلیون دلار) را پشت سر خواهد گذشت تا یک پله پایین‌تر از سریع و خشن ۹ (۱۷۳ میلیون دلار) در رده‌ی پنجمِ پُرفروش‌ترین فیلم‌های باکس آفیس آمریکای شمالی جای بگیرد. زمانی برای مُردن نیست نه‌تنها درآمد در خدمت سرویس مخفی ملکه را با احتساب نرخ تورم (۲۲ میلیون در سال ۱۹۶۹ / ۱۵۵ میلیون دلار به نرخ امروز) پشت سر خواهد گذاشت، بلکه از دوباره هرگز نگو هرگز (۵۵ میلیون در سال ۱۹۸۳ / ۱۶۱ میلیون به نرخ امروز)، فیلم غیررسمی جیمز باند نیز عبور خواهد کرد.

فعلا مشخص نیست که آیا این فیلم در گیشه‌ی خانگی بهتر از جاودانگان (فروش خانگی ۱۶۵ میلیونی‌اش پیش‌بینی می‌شود) خواهد فروخت یا نه. اما چیزی که مشخص است این است که مامور ۰۰۷ از حالا تا زمانِ اکران داستان وست‌ساید در اواسط دسامبر بدون رقیب (فیلم‌های بزرگسال‌پسندِ غیرفانتزی) خواهد بود و گیشه را در اختیارِ مطلق خودش خواهد داشت. اگر زمانی برای مُردن نیست به حوالی ۱۶۲ میلیون دلار دست پیدا کند، روزی دیگر بمیرِ پیرس برازنان (۱۶۱ میلیون دلار در سال ۲۰۰۲ بدون احتساب نرخ تورم) را پشت سر خواهد گذاشت و پایین‌تر از چهار فیلم جیمز باندِ قبلی دنیل کریگ (۱۶۷ میلیون در سال ۲۰۰۶، ۱۶۸ میلیون در سال ۲۰۰۸، ۳۰۴ میلیون در سال ۲۰۱۲ و ۲۰۰ میلیون در سال ۲۰۱۵)، در رده‌ی پنجمِ پُرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخِ مامور ۰۰۷ قرار خواهد گرفت. اگر تصور کنیم که این فیلم ۱۵ درصد از درآمدِ واقعی‌اش را به خاطر شرایط کرونا از دست داده است، پس درآمد واقعی‌اش در شرایط غیرکرونایی حدود ۱۸۵ میلیون دلار می‌بود که نه‌تنها به درآمد خانگی اسپکتر نزدیک‌تر است، بلکه در راستای همان مقداری که از دنباله‌ی محبوبِ فیلم منفور قبلی انتظار می‌رفت قرار می‌گیرد.

خلاصه اینکه در بدترین حالت، یونیورسال (که مسئول پخش این فیلم در خارج از آمریکای شمالی است) می‌تواند از درآمد نسبتا پایینِ این فیلم در گیشه‌ی خانگی برای متقاعد کردن آمازون (صاحبِ جدید احتمالی ام‌جی‌ام) برای به‌دست آوردن حق پخشِ جهانیِ جیمز باند بعدی استفاده کند. آخه، عملکردِ زمانی برای مُردن نیست در کشورهای خارجی شگفت‌انگیز بوده است. این فیلم به‌لطفِ دوام قوی‌اش و افتتاحیه‌ی ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار دلاری‌اش در استرالیا، ۲۴ میلیون دلار دیگر از کشورهای خارجی به‌دست آورد و مجموعِ فروش خارجی‌اش را به ۵۵۸ میلیون دلار رساند. درآمدِ ۱۷ روزه‌ی زمانی برای مُردن نیست در بازار چین ۵۸ میلیون دلار بوده است و این به بدین معنا است که این فیلم اکرانش را جایی بینِ اسکای‌فال (۶۱ میلیون در سال ۲۰۱۲) و اسپکتر (۸۳ میلیون در سال ۲۰۱۵) به اتمام خواهد رساند. اُفت فروش اندکِ ساخته‌ی کری فوکوناگا چه در آمریکای شمالی و چه در کشورهای خارجی برای عبور دادن فروش جهانی این فیلم از مرز ۷۰۰ میلیون دلار کافی بوده است.

دنیل کریگ در نقش جیمز باند در ماشین استون مارتین که به گلوله بسته شده در فیلم No Time To Die

این موضوع زمانی برای مُردن نیست را بعد از سریع و خشن ۹ (محصول یونیورسال)، به دومین فیلمِ هالیوودی/غیرچینیِ ۷۰۰ میلیون دلاری باکس آفیسِ ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ بدل می‌کند. زمانی برای مُردن نیست با ۷۰۸ میلیون دلاری که تاکنون در دنیا فروخته است، به‌زودی مجموعِ ۷۲۱ میلیون دلاری سریع و خشن ۹ را پشت سر خواهد گذاشت و به این ترتیب، از زمانِ جومانجی: مرحله بعد (۸۰۰ میلیون)، جنگ ستارگان: ظهور اسکای‌واکر (یک میلیارد و ۷۳ میلیون)، جوکر (یک میلیارد و ۷۳ میلیون) و فروزن ۲ (یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون دلار) در اواخر ۲۰۱۹، به پُرفروش‌ترین فیلم هالیوودی باکس آفیسِ دنیا بدل خواهد شد. نه‌تنها درآمد خارجی ۵۵۸ میلیون دلاری این فیلم بهتر از سریع و خشن ۹ (۵۴۹ میلیون دلار) است، بلکه درآمدِ خارجی ۵۰۰ میلیونی‌اش (منهای چین) بهتر از درآمد جهانی همه‌ی فیلم‌های هالیوودی ۲۰۱۹، ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ (منهای سریع و خشن ۹) است. زمانی برای مُردن نیست همه‌ی فیلم‌های جیسون بورن، همه‌ی فیلم‌های مأموریت غیرممکن (منهای درآمد ۷۹۲ میلیونی قسمت ششم) و هر دو فیلم کینگزمن را پشت سر گذاشته است.

پوستر جدید فیلم No Time to Die با حضور دنیل کریگ در نقش جیمز باند

درآمد این فیلم بهتر از مجموع درآمدِ جهانی سه‌گانه‌ی آستین پاورز (۶۷۶ میلیون از مجموع ۱۱۶ میلیون بودجه) و سه‌گانه‌ی سه‌ایکس (۶۸۳ میلیون از ۲۱۵ میلیون بودجه) بوده است. زمانی برای مُردن نیست در بینِ اکشن‌های واقع‌گرایانه تنها و تنها پشت سر گرگ جنگجوی ۲، نبردِ دریاچه‌ی چانگجین، اسپکتر، اسکای‌فال، شش فیلم اخیر سریع و خشن و مأموریت غیرممکن ۶ قرار می‌گیرد. این فیلم به‌زودی پشت سر فیلم های چینی سلام مامان (۸۳۷ میلیون دلار) و نبرد دریاچه‌ی چانگجین (۸۸۵ میلیون دلار)، در رده‌ی سوم پُرفروش‌ترین فیلم‌های باکس آفیسِ ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ قرار خواهد گرفت. زمانی برای مُردن نیست اکرانِ جهانی‌اش را با کسب چیزی حدود ۷۶۰ میلیون دلار به پایان خواهد رساند که راستش را بخواهید منهای مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست در دسامبر، بتمنِ مت ریوز در اوایل مارس و دکتر استرنج ۲ در ماه مِی، بیشتر از تمام فیلم‌های آینده‌ی نزدیکِ باکس آفیس است.

حالا که حرف از فروش استثنایی زمانی برای مُردن نیست در کشورهای خارجی شد، قابل‌ذکر است که فقط ۱۹ فیلم در تاریخ باکس آفیس وجود دارند که بدون عبور از ۲۰۰ میلیون دلار فروش خانگی، حداقل ۶۰۰ میلیون دلار در دنیا فروخته‌اند و ساخته‌ی کری فوکوناگا جدیدترین عضو این باشگاهِ عجیب است. اهمیت این باشگاه تاکید بر این حقیقت است که چگونه گیشه‌ی خارجی جایگاه ویژه‌ای برای استودیوهای فیلمسازی پیدا کرده است. پادشاهانِ صدرنشینِ این باشگاه دنباله‌های مجموعه‌ی عصر یخبندان هستند. ظهور دایناسورها در سال ۲۰۱۹ درحالی ۱۹۶ میلیون دلار در آمریکای شمالی و ۸۸۶ میلیون دلار در دنیا فروخت که رانش قاره‌ای در سال ۲۰۱۲ به ۱۶۱ میلیون دلار فروش خانگی و ۸۱۷ میلیون دلار فروش جهانی دست یافت. بزرگ‌ترین فیلم لایواکشنِ این باشگاه همچنان دزدان دریایی کاراییب: مردان مُرده قصه نمی‌گویند است که ۱۷۳ میلیون دلار در خانه و ۷۹۴ میلیون دلار در دنیا فروخت. در بینِ فیلم‌های ۷۰۰ میلیون دلاری باکس آفیس که کمتر از ۲۰۰ میلیون دلار در گیشه‌ی خانگی فروخته‌اند، اکران مجدد میان‌ستاره‌ای کریس نولان در بازار چین در سال گذشته، آن را از ۷۰۰ میلیون دلار فروش جهانی عبور داد (۱۸۸ میلیون دلار خانگی) و درکنار امثال هابز و شاو (۱۷۴ میلیون / ۷۵۹ میلیون)، سریع و خشن ۹ (۱۷۳ میلیون / ۷۲۱ میلیون)، ۲۰۱۲ (۱۶۶ میلیون / ۷۹۱ میلیون) و زمانی برای مُردن نیست (۱۵۰ میلیون / ۷۰۸ میلیون) قرار داد.

دنیل کریگ در نقش جیمز باند و لیا سدو در نقش دکتر مدلین سوان در فیلم No Time To Die

نکته اما این است که فیلم‌های جیمز باند همیشه در طول تاریخِ این مجموعه با استقبال بهتری در خارج از آمریکای شمالی مواجه می‌شدند. دکتر نوِ شان کانری در سال ۱۹۶۲ به ۱۶ میلیون دلار فروش خانگی و ۵۹ میلیون دلار فروش جهانی دست یافت. درواقع، بیست و شش فیلمِ مامور ۰۰۷ (دوباره هرگز نگو هرگز هم حساب است) به‌طور میانگین حدود ۲۹ درصد از فروش جهانی‌‌شان را از آمریکای شمالی و ۷۱ درصدش را از گیشه‌ی خارجی به‌دست آورده‌اند. حتی قسمت‌هایی مثل مردی با تفنگ طلایی (۲۱ میلیون دلار در سال ۱۹۷۴) یا جواز قتل (۳۵ میلیون دلار در سال ۱۹۸۹) که در آمریکای شمالی شکست خوردند، توانستند به‌لطف فروشِ کافی‌شان در گیشه‌ی خارجی به مجموع جهانی قابل‌قبولی دست پیدا کنند (به ترتیب، ۹۸ میلیون دلار و ۱۵۶ میلیون دلار).

این موضوع درباره‌ی پرچم‌دارانِ تجاری مجموعه مثل ماه‌نوردِ راجر مور (۷۰ میلیون خانگی و ۲۱۰ میلیون جهانی در سال ۱۹۷۹)، گلدن‌آیِ پیرس برازنان (۱۰۶ میلیون خانگی / ۳۵۳ میلیون جهانی در سال ۱۹۹۵) و اسکای‌فالِ دنیل کریگ (۳۰۴ میلیون خانگی / یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون جهانی در سال ۲۰۱۲) نیز صدق می‌کند. گلدفینگر (۵۶ میلیون / ۱۲۵ میلیون در سال ۱۹۶۴) و تاندربال (۶۴ میلیون / ۱۴۱ میلیون در سال ۱۹۶۵) حکم نمونه‌‌های استثنا را دارند که با کسب حدود ۴۰ درصد از درآمد جهانی‌شان در آمریکای شمالی، بهتر از حد معمول ظاهر شدند. بخش جالب قضیه این است که اگر سونی اسپکتر را به زور و زحمت از مرز ۲۰۰ میلیون دلار عبور نمی‌داد (۶۱ روز بینِ درآمد ۱۹۹ میلیونی تا ۲۰۰ میلیونی این فیلم در گیشه‌ی خانگی فاصله وجود دارد)، آن فیلم به بزرگ‌ترین فیلم لایواکشنِ باکس آفیس دنیا که کمتر از ۲۰۰ میلیون دلار در آمریکای شمالی فروخته است، بدل می‌شد.

اینکه آیا درآمد ۷۵۰ میلیون دلاری زمانی برای مُردن نیست که با ۲۵۰ میلیون دلار بودجه تهیه شده، برای بازگرداندنِ سرمایه‌‌اش (بعد از دو سال تاخیرهای متوالی به خاطر تغییر کارگردان و سپس کرونا) کافی خواهد بود یا نه، یک بحث دیگر است (گمان می‌کنم قراردادهای تبلیغاتی استودیو و درآمدِ فیلم در دوران پسا-اکرانِ سینمایی‌اش خرج و مخارجش را صاف کنند). اما چیزی که مشخص است این است که این فیلم آخرین فیلمِ جیمز باندِ دنیل کریگ بود. در نتیجه، نه‌تنها بودجه‌ی فیلم بعدی با یک جیمز باندِ ارزان‌قیمت‌تر احتمالا به ۱۷۵ میلیون دلار نزدیک‌تر خواهد بود، بلکه آن فیلم مجبور نیست با شرایط کرونا دست‌و‌پنجه نرم کند.

ونوم و کارنیج در حال مبارزه در پوستر فیلم Venom: Let There Be Carnage

رده‌ی پنجم جدول به ونوم: بگذار کشتار برپا شود (Venom: Let There Be Carnage) تعلق دارد که ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار دیگر به‌دست آورد و به مجموعِ خانگی جدیدِ ۲۰۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار رسید و حالا فقط کمی با مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز (۲۰۲ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار در سال ۲۰۱۴)، پسران بد تا ابد (۲۰۴ میلیون دلار در اوایل ۲۰۲۰) و ثور: دنیای تاریک (۲۰۶ میلیون دلار در سال ۲۰۱۳) فاصله دارد. این دنباله‌ی ۱۱۰ میلیون دلاری تاکنون ۴۴۱ و نیم میلیون دلار در سراسر دنیا فروخته است و احتمالا نمایشش را با کسب چیزی حدود ۴۶۵ میلیون دلار به پایان خواهد رساند؛ این درحالی است که این فیلم هنوز در استرالیا (بیست و پنجم نوامبر) و ژاپن (سوم دسامبر) اکران نشده است. در رده‌ی ششم به انیمیشن ران خراب شده (Ron's Gone Wrong) برمی‌خوریم که تاکنون ۲۰ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار در گیشه‌ی خانگی و ۵۳ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار در دنیا کسب کرده است.

گزارش فرانسویِ وس اندرسون یک میلیون و ۸۰۰ هزار دلار دیگر در چهارمین آخرهفته‌اش کسب کرد و به مجموعِ ۲۴ روزه‌ی قابل‌قبولِ ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار رسید. این فیلم ۲۵ میلیون دلاری تاکنون ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار هم از کشورهای خارجی به‌دست آورده و مجموعا ۲۶ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار در دنیا فروخته است. اگر گزارش فرانسوی بتواند به رقابتِ اُسکار وارد شود، می‌تواند به یک موفقیتِ تجاری واقعی بدل شود. درام زندگینامه‌ای اسپنسر (Spencer) با بازی کریستن استوارت که قوی‌تری مدعی بهترین بازیگر زن اسکار است، یک میلیون و ۵۳۱ هزار دلار کسب کرد و با تجربه‌ی فقط ۲۷ درصد اُفت فروش نسبت به افتتاحیه‌ی ۲ میلیون دلاری‌اش، به مجموعِ خانگی ۴ میلیون و ۶۸۹ هزار دلار دست یافت. هالووین می‌کُشد یک میلیون دلار دیگر کسب کرد و به مجموعِ خانگی ۹۱ و نیم میلیون دلار و مجموع جهانی ۱۳۰ میلیون دلار دست یافت (از ۲۰ میلیون دلار بودجه). در همین حین، فیلم چینی نبرد دریاچه‌ی چانگجین (The Battle at Lake Changjin) تاکنون ۸۷۴ میلیون دلار در بازار چین فروخته است؛ رقمی که آن را بالاتر از گرگ جنگجوی ۲ (۸۵۴ میلیون دلار در تابستان ۲۰۱۷) به پُرفروش‌ترین فیلمِ تاریخِ باکس آفیس این کشور بدل می‌کند. همچنین، نبرد چانگجین با پشت سر گذاشتن انتقام‌جویان: پایان بازی (۸۶۷ میلیون دلار در آمریکای شمالی)، اکنون یک پله پایین‌تر از جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد (۹۳۷ میلیون دلار)، در رده‌ی دوم پُرفروش‌ترین فیلم‌های تک‌منطقه‌ای تاریخ جای می‌گیرد.

جدول ۱۰ فیلم برتر آخرهفته (۱۲ تا ۱۴ نوامبر ۲۰۲۱)

ردیفنام فیلمدرآمد آخرهفتهمجموع آمریکای شمالیتعداد هفته
۱

Eternals

۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار۱۱۸ میلیون و ۷۶۵ هزار دلار۲
۲

Clifford the Big Red Dog

۱۶ میلیون و ۴۲۰ هزار دلار۲۲ میلیون دلار۱
۳

Dune

۵ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار۹۳ میلیون و ۱۲۶ هزار دلار۴
۴

No Time to Die

۴ میلیون و ۶۲۰ هزار دلار۱۵۰ میلیون و ۴۷۶ هزار دلار۶
۵Venom: Let There Be Carnage۴ میلیون دلار۲۰۲ میلیون و ۷۰۷ هزار دلار۷
۶Ron's Gone Wrong۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار۲۰ میلیون و ۷۷۶ هزار دلار۴
۷The French Dispatchیک میلیون و ۸۴۰ هزار دلار۱۱ میلیون و ۶۱۸ هزار دلار۴
۸

Belfast

یک میلیون و ۸۰۰ هزار دلاریک میلیون و ۸۰۰ هزار دلار۱
۹

Spencer

یک میلیون و ۵۱۰ هزار دلار۴ میلیون و ۶۸۹ هزار دلار۲
۱۰

Antlers

یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار۹ میلیون و ۶۳۶ هزار دلار۳


منبع forbes زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده