بهترین فیلم های بویکا (اسکات ادکینز) | محبوب طرفداران اکشن و رزمی

بهترین فیلم های بویکا (اسکات ادکینز) | محبوب طرفداران اکشن و رزمی

دوشنبه, ۵ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۰۱

در این مقاله به معرفی بهترین فیلم های اسکات ادکینز معروف به بویکا، یکی از بازیگران محبوب فیلم‌های رزمی و اکشن خواهیم پرداخت. با زومجی همراه باشید.

فیلم‌های اکشن و رزمی زیادی در تاریخ سینما ساخته شده‌اند ولی بااین‌حال بسیاری از آن‌ها داستانی کلیشه‌ای را دنبال می‌کنند که احتمالا برای مخاطبان آن‌ها جذابیت زیادی ندارند. اسکات ادکینز یکی از معدود بازیگران سینما به‌شمار می‌رود که با نقش‌آفرینی‌های خود در فیلم‌های اکشن و رزمی توانسته است لحظات بسیار خوبی را برای دوست‌داران این فیلم‌ها خلق کند. از فیلم های بویکا گرفته تا حضور او در مجموعه سینمایی بورن و حضورش در قسمت چهارم مجموعه جان ویک درکنار کیانو ریوز که قرار است به‌زودی اکران شود. بهترین فیلم های بویکا یا همان اسکات ادکینز فیلم‌هایی هستند که طرفداران فیلم‌های اکشن و رزمی حداقل یک بار باید آن‌ها را تماشا کنند.

اسکات ادوارد ادکینز بازیگر، تهیه‌کننده و فیلم‌نامه‌نویس انگلیسی که از سال ۱۹۹۸ وارد حوزه سینما شد به‌خاطر مهارت‌های رزمی خود توانست شهرت زیادی کسب کند و مخصوصا به‌خاطر نقش‌آفرینی در نقش شخصیت یوری بویکا بسیاری او را یکی از بهترین بازیگران فیلم‌های رزمی می‌دانند. در این مقاله تصمیم گرفتیم تا با هم نگاهی داشته باشیم به بهترین فیلم های اسکات ادکینز تا اگر به او علاقه دارید و برخی از فیلم‌های او را هنوز تماشا نکرده‌اید، سر فرصت آن‌ها را تماشا کنید و از آن‌ها لذت ببرید.

«فیلم‌ها براساس نظر تحریریه زومجی انتخاب و رتبه بندی شده‌اند»


بهترین فیلم های بویکا

کاور فیلم wolf warrior باحضور اسکات ادکینز

۱۵- فیلم Wolf Warrior

فیلم گرگ مبارز

  • کارگردان: وو جینگ | نویسنده: ووجینگ
  • بازیگران: اسکات ادکینز، یو نان، کوین لی، وو جینگ
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۱۵ میلادی
  • میانگین امتیازات Wolf Warrior در IMDB: ۵.۴ از ۱۰

مقاله بهترین فیلم های اسکات ادکینز را با فیلم Wolf Warrior آغاز می‌کنیم. فیلمی که کارگردان، نویسنده و بازیگر یکی از شخصیت‌های اصلی آن یک نفر است؛ وو جینگ که سابقه ایفای نقش در فیلم‌هایی مانند فیلم The Legend of Zu و فیلم Shaolin را در پرونده خود دارد با ساخت فیلم گرگ مبارز توانست تحسین بسیاری از منقدان سینمایی را به‌دست آورد. این فیلم توانست جایزه بهترین کارگردانی برای نخستین تجربه کارگردانی را برای او به‌همراه داشته باشد و همین موضوع علاوه‌بر موفقیت‌های دیگر فیلم Wolf Warrior باعث شدند تا قسمت دوم آن نیز در سال ۲۰۱۷ ساخته و اکران شود. فیلم گرگ مبارز در سال ۲۰۱۵ به تهیه‌کنندگی لو یانمین تولید و توانست فروش بسیار خوب ۹۰ میلیون دلاری را در گیشه‌های تجربه کند.

داستان این فیلم درباره گروهی از نیروهای ویژه پلیس چین جریان دارد که برای ازبین‌بردن یک گروه از قاچاقچیان مواد مخدر وارد ساختمانی متروکه می‌شوند و یکی از مامورین بدون توجه به حرف‌های فرمانده خود به سمت رئیس این گروه تیری شلیک کرده و باعث کشته شدن او می‌شود. به‌خاطر همین موضوع او حکم حبس در یک سلول انفرادی را دریافت می‌کند. پس از مدتی شخصیت تام کت با بازی اسکات ادکینز به ملاقات او می‌رود و اطلاعات بسیار حساس و مهمی را با او درمیان می‌گذارد. اطلاعاتی که داستان جذاب این فیلم را شکل می‌دهند. اگر به فیلم‌های اکشن شرقی علاقه داشته باشید فیلم Wolf Warrior می‌تواند گزینه‌ای بسیار مناسب برای شما تلقی شود.


شخصیت اصلی بازی نینجا

۱۴- فیلم Ninja

فیلم نینجا

  • کارگردان: آیزاک فلورنتین | نویسنده: بوئز دیویدسون
  • بازیگران: اسکات ادکینز، ایهارا تسویوشی، میکا هیجی، تاد ینسن، توگو ایگاوا
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۰۹ میلادی
  • میانگین امتیازات Ninja در IMDB: ۵.۵ از ۱۰

فیلم نینجا یکی دیگر از فیلم‌های اسکات ادکینز با محوریت هنرهای رزمی شرقی به‌شمار می‌رود که درمیان فیلم‌های او محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است. این فیلم با به تصویر کشیدن مشکلات متعددی سعی دارد خطرات موجود در گروه‌های مبارزه ژاپنی را به خوبی به تصویر بکشد. به‌دلیل محبوبیت این فیلم در سال ۲۰۱۳ فیلم Ninja: Shadow of a Tear به‌عنوان ادامه آن ساخته شد و توانست محبوبیت و کیفیت قسمت نخست خود را تکرار کند. فیلم Ninja در سال ۲۰۰۹ میلادی به تهیه‌کنندگی بوئز دیویدسون و دنی لرنر توسط استودیو Nu Image با بودجه‌ای حدود ۹ میلیون دلار تولید شد ولی بااین‌حال اطلاعات دقیقی از میزان فروش آن در دسترس نیست.

داستان فیلم روایت‌گر زندگی شخصیت کیسی بومن با نقش‌آفرینی اسکات ادکینز است. فردی با ملیت آمریکایی که به‌عنوان یک یتیم در یکی از مدارس هنرهای رزمی در ژاپن بزرگ شد و رشد کرد. او به‌خاطر اشتیاق و پشت‌کار خود توانست خیلی سریع احترام استاد خود یعنی شخصیت تاکدا را به‌دست آورد و همین موضوع حسادت دیگر شاگرد برتر آن گروه یعنی شخصیت ماسازوکا را به‌همراه داشت. سال‌ها بعد ماسازوکا به یک قاتل حرفه‌ای و قراردادی تبدیل شد و به‌همین‌دلیل کیسی برای جلوگیری از قتل‌های بعدی او تصمیم می‌گیرد به نیویورک برود و او را متوقف کند. رویارویی این دو دشمن خونین باعث می‌شود تا صحنه‌های اکشن و هیجان‌انگیزی در این فیلم رقم بخورد.


کاور فیلم Eliminators با ایفای نقش اسکات ادکینز

۱۳- فیلم Eliminators

فیلم حذف‌کننده‌ها

  • کارگردان: جیمز نان | نویسنده: ناتان بروکز
  • بازیگران: اسکات ادکینز، وید برت، جیمز کازمو، مهمت فردا
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۱۶ میلادی
  • میانگین امتیازات Eliminators در IMDB: ۵.۶ از ۱۰

به احتمال بسیار زیاد نام وید برت را در مسابقات حرفه‌ای کشتی‌کج شنیده‌اید، کشتی‌گیر حرفه‌ای این رشته که با حضور خود در فیلم Eliminators نشان داد در بازیگری نیز استعداد خوبی داد چراکه تمام حرفه او در رشته کشتی‌کج نیز کاملا یک ایفای نقش حرفه‌ای به‌شمار می‌رود. فیلم Eliminators در سال ۲۰۱۶ به تهیه‌کنندگی جیمز هریس توسط استودیو یونیورسال تولید و اکران شد. داستان این فیلم درباره شخصیت توماس مکنزی با نقش‌آفرینی اسکات ادکینز جریان دارد که یک مامور سابق FBI قلمداد می‌شود و هم‌اکنون با نام مارتین پارکر سعی دارد زندگی آرامی داشته باشد ولی همان‌طور که می‌توان حدس زد، این شرایط در هیچ فیلمی به همین آرامی باقی نخواهد ماند.

او به‌خاطر یک پرونده جنایی تحت نظارت برنامه محافظت از شاهدین قرار دارد و موظف به ترک نکردن است. زمانی‌که خانه او در لندن مورد هجوم عده‌ای قرار می‌گیرد او با ترک این برنامه خودش را نشان می‌دهد؛ کاری بسیار اشتباه که جان خودش و دخترش را با این کار به خطر می‌اندازد. او متوجه می‌شود که خطرناک‌ترین قاتل اروپا به‌دنبال او آمده و قصد دارد او را به قتل برساند تا نتواند در دادگاه آن پرونده به‌عنوان شاهد حضور داشته باشد. کیسی باید برای نجات جان خودش و دخترش درمقابل این قاتل بسیار خطرناک قرار بگیرد و برای این کار دست به هرکاری می‌زند. فیلم حذف‌کننده‌ها با اتمسفر جذاب خود برای دوست‌داران فیلم‌های اکشن می‌تواند یک گزینه بسیار سرگرم‌کننده تلقی شود و از تماشا کردن آن لذت خواهید برد.


شخصیت اصلی فیلم Wolf Warrior 2 در حال پریدن از روی ماشین و شلیک اسلحه

۱۲- فیلم Wolf Warrior 2

فیلم گرگ مبارز ۲

  • کارگردان: وو جینگ | نویسنده: وو جینگ، دانگ کان
  • بازیگران: اسکات ادکینز، وو جینگ، سلینا جید، فرانک گریلو، دیانا سیلا
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۱۷ میلادی
  • میانگین امتیازات Wolf Warrior 2 در IMDB: ۶ از ۱۰

مقاله بهترین فیلم های اسکات ادکینز را با فیلم Wolf Warrior آغاز کردیم و حالا به قسمت دوم آن یعنی فیلم Wolf Warrior 2 رسیدیم. همان‌طور که پیش‌تر توضیح دادیم محبوبیت قسمت نخست این مجموعه راه را برای ساخت قسمت بعدی آن هموارتر کرد و فیلم گرگ مبارز ۲ توانست عملکردی خارق‌العاده از خود در گیشه‌های سینما به ثبت برساند. این فیلم در سال ۲۰۱۷ به تهیه‌کنندگی وو جینگ و جیانگ پینگ توسط استودیوی Deng Feng International Media با بودجه‌ای ۳۰ میلیون دلاری تولید و توانست فروش بی‌نظیر ۸۷۵ میلیون دلاری را پشت‌سر بگذارد. فروش شگفت‌انگیز این فیلم آن را به پرفروش‌ترین فیلم سینمای چین، پنجاه و پنجمین فیلم پرفروش تاریخ سینما و چهارمین فیلم پرفروش سال ۲۰۱۷ تبدیل کرد.

فروش بسیار خوب فیلم Wolf Warrior 2 نوید داستانی جذاب در این فیلم را به مخاطبان خود می‌دهد. داستانی که درباره نیروهای ویژه چین جریان دارد که با فعالیت‌های خود توانسته‌اند محیط دریاها و سواحل را به محیطی امن و با آرامش تبدیل کنند. مردم این مناطق بدون ترس به زندگی خود مشغول بودند که ناگهان گروهی از مزدوران بی‌رحم و خطرناک به آن‌ها حمله می‌کنند و مردم را مورد آزاد و اذیت قرار می‌دهند. به‌همین‌دلیل نیروهای ویژه چین باید بار دیگر امنیت این مناطق را به مردم بازگردانند و با این گروه خطرناک از مزدوران مقابله کنند. شخصیت‌پردازی خوب این فیلم و پرداخت خوب داستان می‌توانند المان‌هایی تلقی شوند که تماشای این فیلم را برای دوست‌داران فیلم‌های اکشن به امری ضروری تبدیل می‌کند.


اسکات ادکینز در فیلم Assassination Games

۱۱- فیلم Assassination Games

فیلم بازی‌های قتل

  • کارگردان: ارنی بارباراش | نویسنده: آرون راهسان توماس
  • بازیگران: اسکات ادکینز، ژان کلود ون‌دام، ایوان کی، کوین چاپمن
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۱۱ میلادی
  • میانگین امتیازات Assassination Games در IMDB: ۶.۱ از ۱۰

فیلم‌های زیادی درباره قاتلین حرفه‌ای ساخته شده است که فیلم Assassination Games می‌تواند درمیان آن‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. قاتل‌های حرفه‌ای و داستان‌های آن‌ها همیشه برای علاقه‌مندان سینما و تلویزیون جذاب بوده و این فیلم نیز به‌خوبی داستانی با همین محوریت را بازگو می‌کند. فیلم Assassination Games در سال ۲۰۱۱ میلادی به تهیه‌کنندگی جاستین بارش توسط استودیو MediaPro Studios با بودجه‌ای ۸ میلیون دلاری تولید شد ولی نتوانست فروش خوبی را تجربه کند. به‌هرحال اغلب افرادی که آن را تماشا کرده‌اند از داستان اکشن آن راضی بودند و آن را فیلمی سرگرم‌کننده خطاب کردند.

داستان فیلم همان‌طور که به آن اشاره کردیم درباره قاتل‌های حرفه‌ای جریان دارد. شخصیت‌های وینسنت برزیل با بازی ژان کلود ون‌دام و رولند فلیند با بازی اسکات ادکینز دو قاتل بسیار حرفه‌ای به‌شمار می‌روند ولی بااین‌حال از وجود یک‌دیگر خبری ندارند. هرکدام از آن‌ها خودش را بهترین قاتل جهان می‌داند و هیچ‌کس را در این کار بالاتر از خودش نمی‌بیند. بااین‌حال برای انجام یک مأموریت بسیار مهم هر دوی آن‌ها به‌طور کاملا ناخواسته درمقابل یکدیگر قرار می‌گیرند و همین موضوع باعث می‌شود تا لو بروند و مأموریت آن‌ها با شکست روبه‌رو شود و شکست در این مأموریت برای هرکدام از آن‌ها مشکلاتی را رقم می‌زند.


کاور فیلم Accident Man با تصویری از شخصیت‌های اصلی آن

۱۰- فیلم Accident Man

فیلم مرد حادثه‌ساز

  • کارگردان: جسی وی جانسون | نویسنده: اسکات ادکینز
  • بازیگران: اسکات ادکینز، ری استیونسون، دیوید پیمر، ری پارک، اشلی گرین
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۱۸ میلادی
  • میانگین امتیازات Accident Man در IMDB: ۶.۲ از ۱۰

فیلم Accident Man یکی از معدود فیلم‌های فهرست بهترین فیلم های اسکات ادکینز به‌شمار می‌رود که وظیفه نویسندگی و تهیه‌کنندگی این فیلم نیز برعهده وی قرار دارد و علاوه‌بر این موضوع در نقش شخصیت اصلی داستان نیز ایفای نقش می‌کند. این فیلم پس از اکران تحسین بسیاری از منتقدین سینمایی را به‌همراه داشت و بیشتر آن‌ها داستان فیلم را به نویسندگی ادکینز بسیار خوب توصیف کردند. فیلم Accident Man در سال ۲۰۱۸ به تهیه‌کنندگی اسکات ادکینز توسط استودیو Link Entertainment با بودجه‌ای ۶ میلیون دلاری تولید شد ولی جزییات دقیقی از میزان فروش کلی آن در دسترس نیست.

داستان فیلم حول شخصیت مایک فالون یا همان مرد حادثه آفرین می‌چرخد؛ یک قاتل بسیار حرفه‌ای که پس از کشتن دشمن‌های خود هیچ ردی از خود به‌جای نمی‌گذارد و صحنه قتل را به‌طور بسیار طبیعی به یک حادثه یا خودکشی تبدیل می‌کند. مایک در یک باند از آدمکش‌های حرفه‌ای مشغول است که هرکدام از آن‌ها روش‌هایی بسیار منحصربه‌فرد برای انجام کار خود دارند. داستان اصلی فیلم از زمانی آغاز می‌شود که عشق سابق مایک کشته می‌شود و همین موضوع عصبانیت او را به همراه دارد. مایک تصمیم می‌گیرد قاتل‌های کسی که عاشق او بوده را پیدا و به سزای عمل خود برساند. داستان جذاب فیلم و همچنین اتمسفر آن قطعا برای دوست‌داران فیلم‌های اکشن بسیار جذاب خواهد بود.


کاور فیلم Ninja: Shadow of a Tear با حضور یک نینجا و یک کاتانا در دست او

۹- فیلم Ninja: Shadow of a Tear

فیلم نینجا: سایه یک قطره اشک

  • کارگردان: آیزاک فلورنتین | نویسنده: بوئز دیویدسون
  • بازیگران: اسکات ادکینز، کانه کوسوگی، میکا هیجی، شون سوگاتا
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۱۳ میلادی
  • میانگین امتیازات Ninja: Shadow of a Tear در IMDB: ۶.۲ از ۱۰

فیلم Ninja: Shadow of a Tear که بسیاری آن را با نام Ninja 2 می‌شناسند ادامه فیلم Ninja به‌شمار می‌رود که در اوایل این مقاله به معرفی آن پرداختیم. پس از استقبال خوبی که از قسمت نخست فیلم نینجا به عمل آمد سازندگان آن به فکر ساخت قسمت بعدی آن افتادند و با حفظ بسیاری از بازیگران اصلی آن توانستند ادامه خوبی برای این مجموعه تهیه کنند. فیلم Ninja: Shadow of a Tear چهار سال پس از اکران قسمت نخست خود در سال ۲۰۱۳ به تهیه‌کنندگی بوئز دیویدسون، فرانک دمارتینی و تام والر توسط استودیو Nu Image تولید و در سپتامبر آن سال توسط شرکت Millennium Films در سراسر جهان اکران شد.

داستان این فیلم دقیقا مانند قسمت نخست آن درباره شخصیت کیسی بومن با نقش‌آفرینی اسکات ادکینز جریان دارد. شخصی که در فیلم نخست به نیویورک رفت تا جلوی یک آدمکش حرفه‌ای را بگیرد و در فیلم Ninja: Shadow of a Tear نیز بار دیگر وظیفه سنگینی برعهده دارد. پس از ماجراهای قسمت نخست کیسی بومن با نامیکو تاکدا ازدواج می‌کند و صاحب یک بچه می‌شوند. پس از گدشت مدتی یک شب کیسی به خانه برمی‌گردد و با جنازه کشته‌شده همسر خود روبه‌رو می‌شود. خون جلوی چشمان او را می‌گیرد و به‌همین‌دلیل به‌دنبال قاتلان همسر خود می‌رود تا انتقام او را از آن‌ها بگیرد.


کاور فیلم American Assassin با حضور اسکات ادکینز و دیلن اوبرایان و مایکل کیتون

۸- فیلم American Assassin

فیلم آدم‌کش آمریکایی

  • کارگردان: مایکل کوئستا | نویسنده: استیون شیف، مایکل فینچ، ادوارد زوئیک
  • بازیگران: اسکات ادکینز، دیلن اوبرایان، مایکل کیتون، شیوا نگار، تیلور کیج
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۱۷ میلادی
  • میانگین امتیازات American Assassin در IMDB: ۶.۲ از ۱۰

فیلم آدم‌کش آمریکایی با حضور بازیگرانی برجسته در آن، نشان می‌دهد که با فیلم اکشن جذابی طرف هستیم. حضور بازیگرانی مانند مایکل کیتون و دیلی اوبرایان درکنار اسکات ادکینز تیم بازیگری خوبی را برای این تیم شکل داده است. فیلم American Assassin با اقتباس از داستانی با همین نام اثر وینس فلین ساخته شده و طبق صحبت‌های نویسنده این کتاب فیلم آدم‌کش آمریکایی بسیار خوب توانسته است این داستان را به تصویر بکشد. فیلم American Assassin در سال ۲۰۱۷ میلادی به تهیه‌کنندگی لورنزو دی بوناونتورا و نیک وکسلر توسط استودیو CBS با بودجه‌ای تقریبا ۴۰ میلیون دلاری تولید و توانست فروش نسبتا خوب ۷۰ میلیون دلاری را در گیشه‌ها تجربه کند.

داستان‌های مربوط‌به فعالیت‌ها و مأموریت‌های مخفی دولت همیشه جذاب بوده‌اند و داستان این فیلم نیز با محوریت همین موضوع جریان دارد. داستانی که روایت‌گر زندگی شخصیت میچ رپ است؛ یک دانشجوی موفق، بسیار بااستعداد و ورزش‌کار که زندگی‌اش همیشه به همین آرامی باقی نمی‌ماند. پس از رخ دادن یک فاجعه میچ برای حضور در یک عملیات کاملا مخفی انتخاب می‌شود و آموزش‌های بسیار سنگینی را پشت‌سر می‌گذارد تا درنهایت مهارت‌های لازم برای هدف این عملیات را به‌دست آورد؛ هدفی که چیزی نیست به جز شکار تروریست‌های خطرناک در نقاط مختلف جهان.


کاور سفید رنگ فیلم Criminal با شخصیت‌های اصلی آن

۷- فیلم Criminal

فیلم مجرم

  • کارگردان: آریل ورومن | نویسنده: داگلاس کوک، دیوید ویزبرگ
  • بازیگران: اسکات ادکینز، کوین کاستنر، گری اولدمن، رایان رینولدز، گل گدوت
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۱۶ میلادی
  • میانگین امتیازات Criminal در IMDB: ۶.۳ از ۱۰

فیلم مجرم یکی دیگر از فیلم‌های این فهرست به‌شمار می‌رود که تیم بازیگری بسیار خوبی دارد و هرکدام از بازیگران اصلی آن را بارها و بارها در فیلم‌های موفق زیادی تماشا کرده‌ایم. حضور بازیگران برجسته‌ای مانند کوین کاستنر، گری اولدمن، رایان رینولدز و گل گدوت درکنار اسکات ادکینز بدون شک جذابیت‌های این فیلم را دوچندان کرده است. فیلم Criminal در سال ۲۰۱۶ به تهیه‌کنندگی کریس بندر، کریستا کمبل و مارک گیل توسط استودیو Summit Entertainment با بودجه‌ای ۳۰ میلیون دلاری تولید و اکران شد ولی فروش آن نتوانست به بیش از ۴۰ میلیون دلار برسد. این میزان فروش شاید برای سازندگان این فیلم ناامیدکننده تلقی شود ولی بااین‌حال فیلم مجرم بدون شک یکی از بهترین فیلم های اسکات ادکینز به‌شمار می‌رود که داستانی بسیار سرگرم‌کننده دارد.

فیلم Criminal نیز دقیقا مانند فیلم American Assassin حول یک مأموریت خطرناک و مخفی دولت جریان دارد. شخصیت اصلی این فیلم یعنی بیل پاپ یک جاسوس بسیار کاربلد به حساب می‌آید که در سازمان CIA مشغول به کار است.او در حین انجام یک مأموریت مهم و ملاقات با یک هکر حرفه‌ای جان خود را از دست می‌دهد و به‌همین‌دلیل سازمان CIA تصمیم می‌گیرد تمام اطلاعات ذهن بیل را ازطریق یک انتقال‌دهنده اطلاعات به مغز یک زندانی خشن و خطرناک منتقل کند. آن‌ها تصمیم دارند با انجام این کار جلوی یک توطئه بزرگِ بین‌المللی را بگیرند.


اسکات ادکینز در فیلم Avengement با نمایی از برج معروف شهر لندن

۶- فیلم Avengement

فیلم انتقام‌جو

  • کارگردان: جسی وی جانسون | نویسنده: جسی وی جانسون
  • بازیگران: اسکات ادکینز، کریگ فایربراس، توماس ترگوس، نیک موران، لوییس ماندیلور
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۱۹ میلادی
  • میانگین امتیازات Avengement در IMDB: ۶.۶ از ۱۰

به یکی از جدیدترین فیلم های اسکات ادکینز رسیدیم. فیلم Avengement که با داستاتی نسبتا شبیه به اکثر فیلم‌های وی داستان یک شخص انتقام‌جو را دنبال می‌کند و درباره شخصیت کین برجس با نقش‌آفرینی اسکات ادکینز جریان دارد. کین به‌خاطر انجام دادن کاری برای برادر خود به‌طور خودخواسته وارد زندان می‌شود و در زندان مشکلات بسیار زیادی برای او پیش می‌آید. در این زندان برای کشتن او جایزه ارزشمندی قرار داده شده و به‌همین‌دلیل او باید مشکلات خطرناکی را پشت‌سر بگذارد. کین پس از خارج شدن از زندان تصمیم می‌گیرد از تک‌تک افرادی که برای او آن مشکلات را به‌وجود آورده بودند، انتقام بگیرد و همین موضوع داستان جذاب این فیلم را شکل می‌دهد.

فیلم انتقام‌جو قبل از اکران سراسری به‌دلیل خشونت بسیار زیادش مورد بازبینی دوباره قرار گرفت و با ویرایش بخش‌هایی از آن دو دقیقه کوتاه‌تر شد تا از خشونت آن کاسته شود. نسخه ویرایش نشده این فیلم در سال ۲۰۲۰ در دسترس علاقه‌مندان این فیلم سینمایی قرار گرفت. با اینکه شاید در نگاه اول داستان فیلم یک داستان کلیشه‌ای به‌نظر برسد ولی منتقدین و اهالی سینما نظرات مثبتی برای آن نوشتند و این فیلم را یک اثر سرگرم‌کننده خطاب کردند. فیلم Avengement در سال ۲۰۱۹ به تهیه‌کنندگی ایهود بلایبرگ و جو کریمی نیک توسط استودیو Compound B تولید و توسط شرکت Samuel Goldwyn Films روی پرده سینماها رفت.


بازیگران فیلم The Expendables 2 در کاور این فیلم

۵- فیلم The Expendables 2

فیلم بی‌مصرف‌ها ۲

  • کارگردان: سیمون وست | نویسنده: سیلوستر استالومه، ریچارد ونک
  • بازیگران: جسیون استاتهام، سیلوستر استالونه، جت لی، لیام همسورث، بروس ویلیس، اسکات ادکینز
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۱۲ میلادی
  • میانگین امتیازات The Expendables 2 در IMDB: ۶.۶ از ۱۰

پس از کارگردانی قسمت نخست مجموعه بی‌مصرف‌ها توسط سیلوستر استالونه وظیفه کارگردانی قسمت دوم این مجموعه سینمایی برعهده سیمون وست قرار گرفت. مجموعه سینمایی دیوانه‌کننده بی‌مصرف‌ها که در سال ۲۰۱۰ کار خود را آغاز کرد پس از موفقیت‌های مالی و محبوبیت زیاد میان طرفداران ژانر اکشن به کار خود ادامه داد و در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ قسمت‌های دوم و سوم آن تولید شدند. البته قسمت دوم این مجموعه کیفیت قسمت نخست را حفظ کرد ولی قسمت سوم با افت کیفی فاحشی همراه شد. در فیلم The Expendables 2 علاوه‌بر بازیگران برجسته قسمت نخست بازیگران دیگری مانند مل گیبسون، هریسون فورد، آنتونیو باندراس، لیام همسورث و ژان کلود ون دم نیز حضور پیدا کردند تا کیفیت تیم بازیگری این مجموعه وارد مرحله دیگری شود.

فیلم The Expendables 2 در سال ۲۰۱۲ به تهیه‌کنندگی اوی لرنر و دنی لرنر توسط استودیو Millennium Films با بودجه‌ای بیشتر نسبت‌به قسمت اول آن و معادل با ۱۰۰ میلیون دلار تولید و فروش خوب ۳۲۰ میلیون دلاری را تجربه کرد. داستان این فیلم هم دقیقا مانند قسمت نخست درباره همان گروه مزدوران به رهبری سیلوستر استالونه جریان دارد. آن‌ها باید پس از کشته شدن یکی از هم‌تیمی‌هایشان به سرزمینی وحشی بروند تا علاوه‌بر گرفتن انتقام دوستشان جلوی یک اسلحه بسیار خطرناک و مرگ‌بار را بگیرند. در این فیلم شخصیت ژان ویلین با بازی ژان کلود ون دم آتناگونیست داستان به‌شمار می‌رود و ایفای نقش او یکی از نکات مثبت این فیلم است.


شخصیت بویکا در boyka-undisputed با بازی اسکات ادکینز

۴- فیلم Boyka: Undisputed

فیلم بویکا: شکست‌ناپذیر

  • کارگردان: تادور چپکانوف | نویسنده: دیوید نیو وایت
  • بازیگران: اسکات ادکینز، تئودورا دوهونیکوا، مارتین فورد، ابراهیم آچابباخ
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۱۶ میلادی
  • میانگین امتیازات Boyka: Undisputed در IMDB: ۷ از ۱۰

به مجموعه‌ای رسیدیم که بسیاری از ما و اهالی سینما اسکات ادکینز را با شخصیت حاضر در این سری فیلم‌ها می‌شناسند. مجموعه سینمایی شکست‌ناپذیر که در آن اسکات ادکینز نقش شخصیت به‌يادماندنی یوری بویکا را ایفا می‌کند. مجموعه‌ای که در گذر سال‌ها توانست کیفیت خوب خودش را حفظ کند و مانند بسیاری از مجموعه‌های سینمایی با افت کیفیت فاحشی روبه‌رو نشود. فیلم Boyka: Undisputed که خیلی‌ها آن را با نام شکست‌ناپذیر ۴ خطاب می‌کنند در سال ۲۰۱۶ به تهیه‌کنندگی بوئز دیویدسون، جان تامپسون و مارک گیل توسط استودیو Millennium Films تولید و توسط شرکت Universal Pictures Home Entertainment روی پرده سینماها رفت. این فیلم با اینکه فروش نه‌چندان خوبی را پشت‌سر گذاشت ولی بدون هیچ بحثی یکی از بهترین فیلم های اسکات ادکینز قلمداد می‌شود.

مانند تمام فیلم‌های این مجموعه سینمایی فیلم Boyka: Undisputed نیز درباره شخصیت یوری بویکا جریان دارد. وی در این فیلم برای حضور در مسابقات مهم اروپایی باید حریف سرسختی را از پیش روی بردارد ولی در این مسابقه به‌طور ناخواسته باعث مرگ حریف خود می‌شود. او برای طلب بخشش از همسر حریف خود راهی روسیه می‌شود و در این کشور مشکلات مختلفی سر راه او قرار می‌گیرند. او در این سفر می‌فهمد که عده‌ای به‌خاطر طلب خود از حریفش همسر او را آزار می‌دهند و به‌همین‌دلیل یوری بویکا تصمیم می‌گیرد برای صاف کردن بدهی او و دل‌جویی از همسرش برای آن‌ها مبارزه کند و در مسابقات خطرناکی به میدان برود.


شخصیت‌های اصلی فیلم Undisputed 2: Last Man Standing درحال مبارزه

۳- فیلم Undisputed 2: Last Man Standing

فیلم شکست‌ناپذیر ۲: آخرین نفر

  • کارگردان: ایزاک فلورنتین | نویسنده: بوئز دیویدسون
  • بازیگران: اسکات ادکینز، مایکل جای وایت، بن کراس، مارک ایوانز
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۰۶ میلادی
  • میانگین امتیازات Undisputed 2: Last Man Standing در IMDB: ۷.۱ از ۱۰

فیلم Undisputed 2: Last Man Standing را به احتمال زیاد می‌توانیم بهترین نقش‌آفرینی اسکات ادکینز در سینما خطاب کنیم. فیلمی بسیار هیجان‌انگیز و جذاب که با مبارزات رزمی نفس‌گیر خود می‌تواند شما را پای نمایشگرتان میخکوب کند. همچنین شخصیت‌پردازی عالی و سرعت بسیار خوب فیلم نیز از سایر دلایل جذابیت بسیار بالای این فیلم سینمایی به‌شمار می‌روند. فیلم شکست‌ناپذیر ۲: آخرین نفر در سال ۲۰۱۶ میلادی مانند بسیاری دیگر از فیلم‌های اسکات ادکینز به تهیه‌کنندگی بوئز دیویدسون به‌همراه دیوید ورود و دنی دیمبرت توسط استودیو Millennium Films با بودجه‌ای ۸ میلیون دلاری تولید و توسط New Line Home Entertainment اکران شد.

این فیلم پس از اکران نتوانست فروش خوبی را تجربه کند و میزان فروش آن از ۱۲ میلیون دلار فراتر نرفت. البته فروش آن طبیعی خواهد بود زمانی‌که بدانیم این مجموعه سینمایی مخاطبان خاصی دارد و برای تمام سلیقه‌ها ساخته نشده است. داستان فیلم درباره شخصیت جرج با بازی مایکل جای وایت جریان دارد؛ قهرمان سابق بوکس جهان که برای انجام دادن یک کار مهم به روسیه سفر می‌کند و در پی اتفاقاتی که برای او رخ می‌دهد خود را در یکی از زندان‌های خطرناک روسیه می‌بیند. او برای به‌دست آوردن آزادی خود مجبور به مبارزه با زندانیان می‌شود و باید با بهترین مبارز در میان آن‌ها یعنی شخصیت یوری بویکا روبه‌رو شود. اگر به فیلم‌های اکشن و رزمی علاقه داشته باشید بدون شک از تماشای این فیلم بسیار لذت خواهید برد.


کاور فیلم Undisputed 3: Redemption با حضور شخصیت بویکا

۲- فیلم Undisputed 3: Redemption

فیلم شکست‌ناپذیر ۳: رستگاری

  • کارگردان: آیزاک فلورنتین | نویسنده: دیوید نیو وایت
  • بازیگران: اسکات ادکینز، مایکل شانون جنکینز، مارک ایوانز، روبرت کوستانزو
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۱۰ میلادی
  • میانگین امتیازات Undisputed 3: Redemption در IMDB: ۷.۴ از ۱۰

پس از محبوبیت بسیار زیاد فیلم Undisputed 2: Last Man Standing درمیان اهالی سینما و به‌خصوص علاقه‌مندان فیلم‌های رزمی و اکشن قسمت بعدی این مجموعه یعنی فیلم Undisputed 3: Redemption ساخته شد. فیلمی بزرگسالانه که دقیقا مانند قسمت قبلی خود پر شده از نبردهای هیجان‌انگیز و زد و خوردهای خونینی که عاشقان اینگونه فیلم‌ها را می‌تواند به تمام خواسته‌هایشان برساند. فیلم Undisputed 3: Redemption در سال ۲۰۱۰ میلادی به تهیه‌کنندگی اسراییل لینگل توسط استودیو Nu Image تولید و توسط Warner Home Video روی پرده سینماها رفت.

این فیلم نه‌تنها توانست طرفداران نسخه قبلی خود را راضی نگه دارد که باعث شد افراد بسیاری را عاشق فیلم‌های رزمی و به‌خصوص این مجموعه سینمایی کند. اگر به‌طور خلاصه قصد داشته باشیم به داستان این فیلم اشاره‌ای هرچند کوچک داشته باشیم بدون شک قسمت‌های مهمی از فیلم قبلی این مجموعه یعنی فیلم Undisputed 2: Last Man Standing برای شما اسپویل خواهد شد که به‌همین‌دلیل تصمیم گرفتیم از اشاره به داستان این فیلم خودداری کنیم. بااین‌حال اگر هنوز فیلم‌های این مجموعه محبوب در ژانر فیلم‌های رزمی را تماشا نکرده‌اید، تماشای آن‌ها را در الویت قرار دهید تا با شخصیت یوری بویکا از لحظه‌لحظه یک فیلم رزمی لذت ببرید.


کاور فیلم The Bourne Ultimatum با حضور مت دیمون

۱- فیلم The Bourne Ultimatum

فیلم اولتیماتوم بورن

  • کارگردان: پل گرینگرس | نویسنده: تونی گیلروی
  • بازیگران: مت دیمون، اسکات ادکینز، جولیا استایلز،‌ دیوید استراترن، ادگار رامیرز
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۰۷ میلادی
  • میانگین امتیازات The Bourne Ultimatum در IMDB: ۸ از ۱۰

به رتبه نخست بهترین فیلم های اسکات ادکینز رسیدیم. اسکات ادکینز در این فیلم نسبت‌ به سایر فیلم‌های این فهرست نقش‌آفرینی کوتاه‌تری دارد ولی بااین‌حال نمی‌شود این فیلم را درمیان فیلم‌های وی لحاظ نکنیم. مجموعه سینمایی بورن نه‌تنها یکی از بهترین مجموعه‌های سینمایی اکشن که یکی از بهترین مجموعه‌های سینمایی تاریخ به‌شمار می‌رود که با هنرنمایی زیبای مت دیمون کاری می‌کند که تا ضربان قلب شما افزایش پیدا کند. فیلم The Bourne Ultimatum در سال ۲۰۰۷ میلادی به تهیه‌کنندگی فرانک مارشال، پاتریک کراولی و پل سندبرگ توسط استودیو MP BETA Productions با بودجه‌ای سنگین و معادل‌با ۱۱۰ میلیون دلار ساخته شد و توانست فروش بسیار عالی ۴۵۰ میلیون دلاری را در گیشه‌ها تجربه کند.

داستان این فیلم نیز مانند قسمت‌های قبلی آن درباره شخصیت جیسون بورن با ایفای نقش مت دیمون جریان دارد. جیسون بورن همچنان با بحران هویت خودش دست‌وپنجه نرم می‌کند و هنوز بخش زیادی از گذشته خودش را به یاد نیاورده است. او برای پیدا کردن اطلاعاتی از گذشته خود به شهرهای بزرگی مانند مسکو، پاریس و مادرید و همچنان به شهرهایی در آمریکا سفر می‌کند تا شاید بتواند متوجه گذشته خود شود. او در حالی به این شهرها می‌رود که همچنان توسط سازمان امنیتی آمریکا یک فرد تحت تعقیب به‌شمار می‌رود. اسکات ادکینز نیز در این فیلم نقش مامور کیلی را ایفا می‌کند. فیلم‌های مجموعه سینمایی بورن از آن دسته فیلم‌هایی هستند که تماشای آن‌ها برای تمام دوست‌داران فیلم‌های اکشن واجب خواهد بود.

نظر شما همراهان عزیز و همیشگی سایت زومجی درباره فهرست بهترین فیلم های اسکات ادکینز چیست؟ به‌نظر شما جای کدام‌يک از فیلم‌های او در این فهرست خالی است؟ نظر خودتان را با ما و سایر مخاطبان سایت زومجی به اشتراک بگذارید.


پرسش‌های متداول

۱- بهترین فیلم های بویکا کدام‌اند؟

از میان بهترین فیلم های اسکات ادکینز می‌توان به فیلم بویکا: شکست ناپذیر، فیلم The Expendables 2 و فیلم Criminal اشاره کرد. فهرست کامل ۱۵ فیلم اکشن و رزمی بویکا را در مقاله سایت زومجی مطالعه کنید.

۲- فیلم جدید اسکات ادکینز چه فیلمی است؟

از میان جدیدترین فیلم های بویکا می‌توان به فیلم انتقام جو Avengement محصول ۲۰۱۹ و فیلم مرد حادثه ساز Accident Man محصول ۲۰۱۸ اشاره کرد. فیلم اسکات ادکینز ۲۰۲۱ نیز جان ویک ۴ بود که در سال ۲۰۲۲ اکران خواهد شد.
منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده