بهترین فیلم های تینیجری

بهترین فیلم های تینیجری

یکشنبه, ۷ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۰۱

از فیلم‌های کلاسیک دهه ۶۰ میلادی تا فیلم‌های محبوب سال‌های اخیر؛ در این مقاله به معرفی و بررسی بهترین فیلم های تینیجری خواهیم پرداخت. با زومجی همراه باشید.

فیلم های تینیجری همیشه از محبوب‌ترین فیلم‌های سینما به‌شمار می‌روند که علاقه‌مندان زیادی در سراسر جهان و صد البته در کشور خودمان دارند. درابتدا اجازه دهید ببنیم فیلم های تینیجری چگونه فیلم‌هایی هستند. فیلم های تینیجری یا همان فیلم های دبیرستانی معمولا به فیلم‌هایی می‌گویند که مخاطب اصلی آن‌ها نوجوانان به‌شمار می‌روند و به مشکلات، علایق و مسائل مربوط‌به نوجوانان و مخصوصا نوجوانان دبیرستانی می‌پردازند؛ مسائلی مانند مشکلات آن‌ها در مدرسه، عشق، رفتار خانواده، مشکلات اجتماعی و درگیری آن‌ها با افراد مختلف. گاهی اوقات فیلم های تینیجری با استفاده از المان‌های ژانرهای مختلف مانند ژانر علمی تخیلی یا ترسناک این موضوعات را در قالب داستان‌هایی سرگرم‌کننده و جذاب به تصویر می‌کشند تا مخاطب اصلی آن‌ها یعنی نوجوانان از دیدن آن‌ها خسته نشوند. 

فیلم های نوجوانانه یا همان فیلم های تینیجری قالبا شخصیت‌هایی در رده سنی نوجوانان دارند که داستان اصلی فیلم درباره این شخصیت‌ها در جریان است. در این مقاله تصمیم گرفتیم تا با هم نگاهی کنیم به بهترین فیلم های تینیجری تاریخ که از گذشته تا به امروز در سینما ساخته شده‌اند. توجه داشته باشید که در قسمت‌هایی که یک مجموعه سینمایی حضور دارد، امتیاز IMDB و عنوان بهترین فیلم مربوط‌به فیلمی از آن مجموعه است که بیشترین امتیاز را دارد. این شما و این هم ۵۰ فیلم تینیجری برتر تاریخ.

«توجه: رتبه‌بندی فیلم‌های حاضر در این فهرست براساس امتیاز آن‌ها در سایت IMDB انجام شده است»


بهترین فیلم های دبیرستانی

شخصیت های اصلی مجموعه سینمایی The twilight

۵۰- مجموعه سینمایی The Twilight

 مجموعه سینمایی گرگ و میش

  • بهترین فیلم: The Twilight Saga: Breaking Dawn – Part 2
  •  کارگردان: بیل کاندون | نویسنده: ملیسا روزنبرگ
  • بازیگران: کریتسین استوارت، رابرت پتینسون، تیلور لاتنر، مک‌کنزی فوی
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۱۲ میلادی 
  • میانگین امتیازات The Twilight Saga: Breaking Dawn – Part 2 در IMDB: ۵.۵ از ۱۰

مقاله بهترین فیلم های تینیجری را با مجموعه The Twilight شروع می‌کنیم. مجموعه‌ای که نه‌تنها در سراسر جهان که در کشور ما هم محبوبیت بسیاری زیادی دارد و طرفداران آن برای اکران فیلم‌های بعدی این مجموعه لحظه‌شماری می‌کردند. نخستین قسمت مجموعه گرگ و میش در سال ۲۰۰۸ اکران شد و پس از پخش ۵ قسمت در سال ۲۰۱۲ به پایان خود رسید. این مجموعه با هزینه‌ای نزدیک به ۲۰۰ میلیون دلار تولید و درمجموع توانست فروش بسیار خوب ۱.۸ میلیارد دلاری را تجربه کند. سری فیلم‌های Twilight با اقتباس از رمانی با نام Breaking Dawn اثر استفانی میر ساخته شده و با داستان بسیار جذاب خود طرفداران بسیار زیادی را در سراسر جهان پیدا کرده است.

داستان فیلم درباره شخصیتی به نام ایزابلا یا همان بلا با بازی کریستین استوارت جریان دارد که تصمیم می‌گیرد از خانه مادرش در آریزونا به شهر کوچکی به نام فروکس نقل مکان کند. او در این شهر درکنار پدر خود زندگی می‌کند و در مدرسه خود با شخصیتی به نام ادوارد آشنا می‌شود. ادوارد در حقیقت خون‌آشامی ۱۰۹ ساله است که با ظاهر یک پسر ۱۷ ساله در این جامعه حضور دارد. خانواده ادوارد تنها از خون حیوانات تغذیه می‌کنند و کاری با انسان‌ها ندارند. ادوارد درابتدا تلاش می‌کند از این عشق پرهیز کند ولی بااین‌حال او و بلا عاشق یکدیگر می‌شوند و بلا نیز با فهیدن هویت ادوارد به او می‌گوید که مشکلی با این موضوع ندارد. داستان این مجموعه از مشکلاتی که سر راه آن‌ها قرار می‌گیرد، شروع می‌شود.


پوستر فیلم high school musical

۴۹- مجموعه سینمایی High School Musical

مجموعه سینمایی دبیرستان موزیکال

  • بهترین فیلم: High School Musical
  • کارگردان: کنی اورتگا | نویسنده: پیتر بارسوچینی
  • بازیگران: زک افران، کوربین بلو، ونسا هاجنز، اشلی تیزدیل
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۰۶ میلادی
  • میانگین امتیازات High School Musical در IMDB: ۵.۵ از ۱۰

مجموعه High School Musical احتمالا برای افرادی که در دبیرستان درس می‌خوانند بسیار محبوب است. داستانی که درباره شخصیت‌های تروی بولتون با بازی زک افران و گابریلا مونتز با بازی ونسا هاجنز و آشنایی این دو جریان دارد. آن‌ها در تعطیلات و در یک پیست اسکی یکدیگر را ملاقات می‌کنند و به‌همین‌ترتیب در آن مکان با یکدیگر آهنگی را به‌شکل کارائوکه می‌خوانند. آشنایی این دو شخصیت ازطریق موسیقی باعث شکل‌گیری داستان‌های جذاب بعدی این مجموعه می‌شود.

نخستین قسمت مجموعه سینمایی دبیرستان موزیکال در سال ۲۰۰۶ اکران و پس از پخش ۲ قسمت دیگر در سال ۲۰۰۸ به پایان خود رسید. یک اسپین آف و نسخه‌های بازسازی‌شده این فیلم به زبان‌های دیگر نیز ساخته شده است. اگر به فیلم‌هایی درباره دانش‌آموزان دبیرستانی و فیلم های موزیکال علاقه دارید فیلم‌های این مجموعه می‌توانند انتخابی بسیار مناسب و سرگرم‌کننده برای شما تلقی شوند.


کاور فیلم Teen Spirit با حضور شخصیت اصلی آن

۴۸- فیلم Teen Spirit

فیلم روح نوجوانی

  • کارگردان: مکس مینگلا | نویسنده: مکس مینگلا
  • بازیگران: ال فانینگ، ربکا هال، زلاتکو بوریچ، استیون باکسر
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۱۸ میلادی
  • میانگین امتیازات Teen Spirit در IMDB: ۶.۱ از ۱۰

فیلم روح نوجوانی یکی دیگر از فیلم‌های فهرست بهترین فیلم های تینیجری به‌شمار می‌رود که درباره موسیقی جریان دارد. این فیلم روایت‌گر داستان زندگی شخصیت ویولت است؛ نوجوانی بسیار خجالتی که در یک شهر بسیار کوچک زندگی می‌کند و آرزو دارد از خانواده خود جدا و به یک ستاره موسیقی پاپ تبدیل شود. با کمک‌هایی که به او شد ویولت سرانجام موفق می‌شود به یک مسابقه موسیقی راه پیدا کند تا استعداد و جاه‌طلبی او مشخص شود.

او در این مسابقه تمام تلاش خود را به‌کار می‌گیرد تا بتواند به آرزوی خود برسد. فیلم Teen Spirit در سال ۲۰۱۸ توسط استودیو Automatik Entertainment تولید شد. میزان بودجه این فیلم به‌صورت رسمی اعلام نشده ولی به احتمال بسیار زیاد بودجه این فیلم از فروش ۲ میلیون دلاری آن در گیشه‌ها بیشتر بوده است. این فیلم علاوه‌بر داستان زیبا می‌تواند برای افرادی که موسیقی را دنبال می‌کنند، درس‌های ارزشمندی در خود داشته باشد.


جان سینا در حال ایفای نقش در فیلم Blockers

۴۷- فیلم Blockers

فیلم بازدارندگان

  • کارگردان: کی کانن | نویسنده: جان هورویتس
  • بازیگران: جان سینا، لزلی من، گراهام فیلیپس، آیک بارینهولتز، کاترین نیوتون
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۱۸ میلادی
  • میانگین امتیازات Blockers در IMDB: ۶.۲ از ۱۰

به یکی دیگر از فیلم‌های سال ۲۰۱۸ رسیدیم. فیلم Blockers با اینکه در ژانر کمدی قرار می‌گیرد ولی روایت‌گر مشکلات مهمی درباره روابط نوجوانان و خانواده آن‌ها است. جان سینا کشتی‌گیر معروف آمریکایی که به‌تازگی در فیلم‌های اکشن زیادی نقش‌آفرینی کرده، در نقش یکی از شخصیت‌های اصلی این فیلم نیز به ایفای نقش می‌پردازد. داستان فیلم درباره سه خانواده جریان دارد که به‌دلیل رابطه نزدیک کودکان خود از سنین پایین با یکدیگر رابطه‌ای دوستانه دارند.

آن‌ها از زمانی‌که کودکانشان در دبستان بودند پس از ۱۲ سال تا پایان دوران دبیرستانِ آن‌ها همچنان دوستانی صمیمی باقی می‌مانند ولی مشکل اصلی این است که آن‌ها اجازه نمی‌دهند کودکانشان کارهایی که دوست دارند را انجام دهند و مانع آن‌ها می‌شوند. این فیلم در سال ۲۰۱۸ به تهیه‌کنندگی ایوان گلدبرگ و سث روگان توسط استودیو Universal Pictures با بودجه‌ای ۲۱ میلیون دلاری تولید و توانست فروش خوب ۹۵ میلیون دلاری را تجربه کند.


مارک روفالو و جنیفر گارنر در فیلم 13Going on 30

۴۶- فیلم 13Going on 30

فیلم رفتن از ۱۳ به ۳۰

  • کارگردان: گری وینیک |‌ نویسنده: کتی یوسپا
  • بازیگران: جنیفر گارنر، جودی گرر، مارک روفالو، اندی سرکیس، کتی بیکر
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۰۴ میلادی
  • میانگین امتیازات 13Going on 30 در IMDB: ۶.۲ از ۱۰

فیلم 13Going on 30 یکی از آرزوهای مشترک بسیاری از دخترها و پسرهای نوجوان را به‌تصویر می‌کشد؛ آرزویی که شاید خیلی از ما هم زمانی آن را در سر داشتیم، آرزوی بزرگ شدن و عبور از دوره نوجوانی. داستان فیلم دقیقا همین آرزو را دنبال می‌کند. داستان شخصیتی به نام جنا رینک با بازی حنیفر گارنر که ۱۳ سال سن دارد و حاضر است برای آرزوی خود یعنی بزرگ شدن هرکاری کند. او یک روز از خواب بیدار می‌شود و متوجه می‌شود که آرزویش برآورده شده و ناگهان از سن ۱۳ سالگی به سن ۳۰ سالگی رسیده است.

بااین‌حال او باید با دنیای متفاوتی که همیشه در ذهن داشته روبه‌رو شود و دیگر خبری از راحتی‌های دوران نوجوانی نیست. این فیلم در سال ۲۰۰۴ به تهیه‌کنندگی کتی یوپسا توسط استودیو Columbia Pictures با بودجه‌ای ۳۷ میلیون دلاری تولید و توانست به فروش خوب ۹۷ میلیون دلاری دست پیدا کند. نوجوان‌هایی که این فیلم را تماشا می‌کنند احتمالا متوجه خواهند شد که برآورده شدن این آرزو شاید آن‌قدرها هم شیرین نباشد.


بازیگران اصلی فیلم 13Going on 30

۴۵- فیلم She's the Man

 فیلم این دختر مرد است

  • کارگردان: اندی فیکمن |‌ نویسنده: کیرستن اسمیت
  • بازیگران: آماندا باینس، چنینگ تیتوم، لورا رمزی، دیوید کراس، وینی جونز
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۰۵ میلادی
  • میانگین امتیازات She's the Man در IMDB: ۶.۳ از ۱۰

فیلم She's the Man یکی از معدود فیلم‌های فهرست بهترین فیلم های تینیجری به‌شمار می‌رود که درباره ورزش جریان دارد و آن هم ورزش محبوب فوتبال. داستان فیلم روایت‌گر دختری نوجوانی به نام وایولا است که دیوانه‌وار فوتبال را دوست دارد و پس از منحل شدن تیم دختران دبیرستان تصمیم می‌گیرد با تیم پسران دبیرستان بازی کند ولی خواسته او از طرف مربی و مسئولان دبیرستان رد می‌شود. او یک برادر دوقلو دارد که بسیار شبیه‌به‌هم هستند و برادر او قرار است به‌خاطر یک جشنواره موسیقی به لندن برود.

به‌همین‌دلیل وایولا تصمیم می‌گیرد خودش را به‌جای برادرش جا بزند و وارد تیم فوتبال پسران دبیرستان شود ولی مشکلات زیادی سر راه او قرار می‌گیرند. این فیلم در سال ۲۰۰۵ به تهیه‌کنندگی تام روزنبرگ و گری لوکزی توسط استودیو DreamWorks Pictures با بودجه‌ای ۲۰ میلیون دلاری تولید و به فروش نسبتا خوب ۵۸ میلیون دلاری در گیشه‌ها رسید.


آماندلا استنبرگ در حال لبخند زدن در فیلم Everything, Everything 

۴۴- فیلم Everything, Everything 

فیلم همه‌چیز، همه‌چیز

  • کارگردان: استلا مگی | نویسنده: جی میلز گودلو
  • بازیگران: آماندلا استنبرگ، وین بردی، نیک رابینسون، آنیکا نونی رز
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۱۷ میلادی
  • میانگین امتیازات Everything, Everything در IMDB: ۶.۴ از ۱۰

فیلم درام و عاشقانه Everything, Everything یکی از فیلم‌های اقتباسی باکیفیت در فهرست بهترین فیلم های تینیجری به‌شمار می‌رود. این فیلم از روی رمانی با همین نام اثر نیکولا یون ساخته شده و روایت‌گر داستان دختری به نام مدلین یا همان مدی است. مدلین پس از کشته شدن پدر و برادرش مجبور می‌شود تمام وقتش را در خانه بسیار پیشرفته خانواده خود به همراه مادر و پرستارش سپری کند. دراین‌میان او عاشق پسری می‌شود که در همسایگی آن‌ها زندگی می‌کند و این موضوع او را تا مرز میان مرگ و زندگی پیش می‌برد.

این فیلم در سال ۲۰۱۷ به تهیه‌کنندگی الیسا داتن توسط استود MGM با بودجه‌ای ۱۰ میلیون دلاری تولید و توانست فروش خوب ۶۲ میلیون دلاری را تجربه کند. اگر به فیلم های درام و عاشقانه علاقه دارید بدون شک از تماشای فیلم Everything, Everything لذت خواهید برد. 


زک افران در کاور فیلم 17Again

۴۳- فیلم 17Again

فیلم دوباره ۱۷

  • کارگردان: بور استیرز | نویسنده: جیسون فیلاری
  • بازیگران: زک افران، متیو پری، لزلی من، توماس لنون، استرلینگ نایت
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۰۹ میلادی
  • میانگین امتیازات 17Again در IMDB: ۶.۴ از ۱۰

زک افران در یکی دو دهه گذشته از محبوب‌ترین بازیگران فیلم های تینیجری به‌شمار می‌رفت و حضورش در یک فیلم باعث می‌شد تا نگاه افراد زیادی به آن فیلم معطوف شود. داستان فیلم دوباره ۱۷ دقیقا برعکس داستان فیلم 13Going on 30 است. در این فیلم شخصیت مایک اودانل با ایفای نقش متیو پری دوست‌داشتنی متوجه می‌شود که در زندگی خود هیچ دست‌آوردی نداشته و عشق زندگی که از دوران دبیرستان با یکدیگر آشنا شدند خواستار طلاق دادن او شده است و فرزندان نوجوانش دیگر برای حرف‌های او اهمیتی قائل نیستند. او در یک شب دوران بسیار خوشی که در دبیرستان داشته را به یاد می‌آورد و زمانی‌که فردای آن روز از خواب بیدار می‌شود، می‌بیند که دوباره به ۱۷ سالگی برگشته است. به‌همین‌دلیل تصمیم می‌گیرد رابطه‌ای دوستانه با فرزندانش در دبیرستان شکل دهد و همین موضوع باعث پیش آمدن داستان‌های بامزه دیگری در این فیلم می‌شود.

متیو پری پس از اتمام سریال Friends نتوانست از زیر سایه شخصیت چندلر بینگ خارج شود و تقریبا تمام فعالیت‌های سینمایی و تلویزیونی او با شکست همراه شده است. بااین‌حال فیلم دوباره ۱۷ را می‌توان از معدود فیلم‌های موفق و سرگرم‌کننده متیو پری در سینما قلمداد کرد و باز هم با شوخی‌های بامزه او خندید. این فیلم در سال ۲۰۰۹ به تهیه‌کنندگی آدام شانکمن و جنیفر گیبگات توسط استودیو New Line Cinema با بودجه‌ای ۴۰ میلیون دلاری تولید و باتوجه‌به بودجه خود توانست در گیشه‌ها فروش خوب ۱۴۰ میلیون دلاری را تجربه کند. فیلم 17Again برای دوست‌داران فیلم‌های کمدی و مخصوصا طرفداران متیو پری می‌تواند یک گزینه بسیار مناسب تلقی شود.


شخصیت‌های اصلی فیلم  The Craft در ساحل در حال انجام دادن مراسمی خاص

۴۲- فیلم The Craft

فیلم حیله

  • کارگردان: اندرو فلمینگ | نویسنده: اندرو فلمینگ، پیتر فیلاردی
  • بازیگران: رابین تونی، فیروزه بالک، نیو کمبل، ریچل ترو، کریستین تیلور
  • تاریخ اکران: سال ۱۹۹۶ میلادی
  • میانگین امتیازات The Craft در IMDB: ۶.۴ از ۱۰

به یکی از فیلم‌های ماورایی و ترسناک فهرست بهترین فیلم های تینیجری تاریخ رسیدیم. فیلم The Craft که پس از اکران در سال ۱۹۹۶ توانست به‌خاطر داستان جذاب و شخصیت‌پردازی خوب تحسین بسیاری از منتقدین و اهالی سینما را به‌دست آورد. داستان فیلم درباره دختر نوجوانی به نام سارا بیلی جریان دارد که با خانواده خود به لس‌آنجلس نقل مکان کرده‌اند. او در دبیرستان جدید خود با گروهی از دختران آشنا می‌شود که با سایرین ارتباطی ندارند و دلیل این موضوع این است که دیگران فکر می‌کنند آن‌ها جادوگر هستند.

آشنایی سارا با این گروه آغازی به‌شمار می‌رود برای اتفاقات جالب و مهیج این فیلم سینمایی. فیلم حیله در سال ۱۹۹۶ به تهیه‌کنندگی داگلاس ویک توسط استودیو Columbia Pictures با بودجه‌ای ۱۵ میلیون دلاری تولید و فروش آن توانست از مرز ۵۵ میلیون دلار عبور کند. فروش خوبی که باعث شد ادامه آن یعنی فیلم The Craft: Legacy پس از ۲۴ سال و در سال ۲۰۲۰ تهیه و اکران شود.


انگوری رایس در حال صحبت کردن در فیلم every day

۴۱- فیلم Every Day

فیلم هر روز

  • کارگردان: مایکل سیسی | نویسنده: جسی اندروز
  • بازیگران: انگوری رایس، جاستیس اسمیت، ماریا بلو، دبی راین
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۱۸ میلادی
  • میانگین امتیازات Every Day در IMDB: ۶.۵ از ۱۰

داستان فیلم Every Day یکی از جالب‌ترین داستان‌های این فهرست به‌شمار می‌رود. داستان درباره روحی سرگردان به نام اِی جریان دارد که هر روز در بدن یک شخص متفاوت از خواب بیدار می‌شود و تا روز بعدی در بدن آن شخص با خصوصیات اخلاقی خودش زندگی می‌کند و عملا آن شخص را به مدت ۲۴ ساعت از بین می‌برد. دراین‌میان دختری به‌نام ریانون عاشق پسری می‌شود که اِی در بدن او حضور داشته و پس از یک روز دیگر خبری از اِی نیست.

به‌همین‌دلیل ریانون تصمیم می‌گیرد تا وقت خود را صرف پیدا کردن دوباره اِی کند که این کار افراد زیادی را نگران او می‌کند. فیلم هر روز در سال ۲۰۱۸ به تهیه‌کنندگی آنتونی برگمن، پیتر کرون و کریستین گراس توسط استودیو Likely Story با بودجه‌ای ۵ میلیون دلاری تولید و توانست فروش ۱۰ میلیون دلاری را تجربه کند. داستان این فیلم آن را برای علاقه‌مندان داستان‌های فانتزی به یک گزینه سرگرم‌کننده تبدیل کرده است.


کاور فیلم The Inbetweeners با حضور شخصیت‌های اصلی آن

۴۰- فیلم The Inbetweeners

فیلم به همین سادگی

  • کارگردان: بن پالمر | نویسنده: دیمون بیزلی، این موریس
  • بازیگران: سیمون برد،‌ جیمز باکلی، بلیک هریسون، جو توماس
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۱۱ میلادی
  • میانگین امتیازات The Inbetweeners در IMDB: ۶.۷ از ‍۱۰

فیلم The Inbetweeners احتمالا یکی از شناخته‌نشده‌ترین فیلم‌های این فهرست خواهد بود. داستان فیلم درباره چهار دوست نوجوان به نام‌های ویل، سیمون، جی و نیل جریان دارد که به‌تازگی فصل سخت مدرسه را به پایان رسانده‌اند و قصد دارند کمی خوش بگذرانند. اوضاع بر وفق مراد آ‌ن‌ها باقی نمی‌ماند و قبل از شروع تعطیلات برای هرکدام از آن‌ها مشکلی پیش می‌آید یا اینکه با خبری بد روبه‌رو می‌شوند. بااین‌حال آن‌ها تصمیم می‌گیرند بیخیال مشکلات شوند و برای تعطیلات به مالیا سفر کرده و در آن مکان خوشگذرانی کنند.

این فیلم براساس سریالی با همین نام ساخته شده است و قسمت دوم آن هم در سال ۲۰۱۴ اکران گردید که البته با استقبال خوبی روبه‌رو نشد. این فیلم در سال ۲۰۱۱ به تهیه‌کنندگی کریستوفر یانگ توسط استودیو Bwark Productions با بودجه‌ای ۵ میلیون دلاری تولید و توانست فروش بسیار عالی ۹۰ میلیون دلاری را پشت‌سر گذارد.


شخصیت‌های اصلی فیلم Clueless با لباس‌هایی چهارخونه

۳۹- فیلم Clueless

فیلم بدون سرنخ

  • کارگردان: ایمی هکرلینگ | نویسنده: ایمی هکرلینگ
  • بازیگران: آلیسیا سیلورستون، نیکول بیلدربک، بریتانی مورفی
  • تاریخ اکران: سال ۱۹۹۵ میلادی
  • میانگین امتیازات Clueless در IMDB: ۶.۸ از ۱۰

یکی دیگر از فیلم‌های محبوب درباره دوران دبیرستان در دهه ۹۰ میلادی بدون شک فیلم Clueless است. فیلمی درباره شخصیت کِر که یک دانش‌آموز دبیرستانی به‌شمار می‌رود و باید با مشکلات این دوران دست‌وپنجه نرم کند. این فیلم به خوبی مشکلات یک دانش‌آموز دبیرستانی را به‌تصویر می‌کشد و دغدغه‌های او را به مخاطب نشان می‌دهد. فیلم بدون سرنخ در سال ۱۹۹۵ به تهیه‌کنندگی اسکات رودین توسط استودیو Paramount Pictures با بودجه‌ای ۱۲ میلیون دلاری تولید و توانست به فروش خوب ۵۷ میلیون دلاری دست پیدا کند.

این فیلم پس از اکران توانست تاثیرات مثبتی بر جامعه دانش‌آموزان دبیرستانی از خود به‌جای بگذارد و آن‌ها را خیلی خوب با مشکلات احتمالی این دوره از زندگی آشنا کند. به‌همین‌دلیل فیلم Clueless با تحسین بسیاری از اهالی سینما و منتقدین روبه‌رو شد و البته لباس‌های جالب شخصیت‌های آن نیز خیلی سریع سر زبان‌ها افتاد.


ویویک کالرا بازیگر نقش شخصیت اصلی فیلم Blinded by the Light در حال گوش دادن به موزیک

۳۸- Blinded by the Light

فیلم نابیناشده توسط نور

  • کارگردان: گاریندر چادا | نویسنده: پائول برگس
  • بازیگران: ویویک کالرا، کولوندر غیر، میرا گانتارا، نل ویلیامز
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۱۹ میلادی
  • میانگین امتیازات Blinded by the Light در IMDB: ۶.۹ از ۱۰

فیلم Blinded by the Light از یک داستان واقعی الهام گرفته و براساس داستان کتاب Greetings from Bury Park: Race, Religion and Rock N’ Roll، نوشته سرفراز منظور ساخته شده است. داستان فیلم روایت‌گر زندگی نوجوانی به‌نام جاوید به‌شمار می‌رود که در انگلستان زندگی می‌کند ولی اصالتی پاکستانی دارد. او در میان مشکلات اقتصادی و اجتماعی بسیاری که در این برهه زمانی وجود داشت و او را احاطه کرده‌اند، شعر می‌نویسد. او قصد دارد از همین شعر نوشتن به‌عنوان یک راه فرار از شهری که در آن ساکن بود و دیگر قدرت تحمل کردنش را نداشت و همچنین پدر سنتی و غیرقابل انعطاف خود، استفاده کند.

فیلم نابینا شده توسط نور یکی از تحسین‌شده‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۱۹ قلمداد می‌شود که مفاهیم بسیار زیبا و مهمی را در اختیار مخاطب خود قرار می‌دهد و سعی می‌کند تا زیبایی‌های موسیقی را به آن‌ها نشان دهد. زیبایی‌هایی که می‌تواند باعث برابری مردم طبقه کارگر با طبقه اعیان‌نشین شود. این فیلم در سال ۲۰۱۹ به تهیه‌کنندگی جین بارکلی و جمال دنیل توسط استودیو Levantine Films با بودجه‌ای ۱۵ دلاری تولید شد ولی نتوانست فروشی بهتر از ۱۸ میلیون دلار را تجربه کند. بااین‌حال فیلم Blinded by the Light را می‌توان یکی از فیلم‌های درام بسیار خوب در فهرست بهترین فیلم های تینیجری تاریخ دانست.


کاور فیلم Napoleon Dynamite با رنگ‌های آبی زرد و قرمز به‌همراه شخصیت اصلی آن

۳۷- فیلم Napoleon Dynamite

فیلم ناپلئون دینامیت

  • کارگردان: جارد هس | نویسنده: جارد هس
  • بازیگران: جون هدر، جون گریس، افرن رامیرز، سندی مارتین، تینا میجرینو
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۰۴ میلادی
  • میانگین امتیازات Napoleon Dynamite در IMDB: ۶.۹ از ۱۰

داستان این فیلم درباره شخصیتی به نام ناپلئون دینامیت جریان دارد؛ شخصیتی عجیب با اسم و فامیلی عجیب‌تر. یک پسر عجیب و دست‌وپا چلفتی که با مادربزرگ خود زندگی می‌کند و یک گیک به تمام معنا به‌شمار می‌رود. برادر او یعنی کیپ که ۳۲ سال سن دارد نیر همراه آن‌ها زندگی می‌کند و تقریبا تمام زمان خود را در اینترنت مشغول کارهای مختلف است. ناپلئون باید علاوه‌بر مشکلاتی که در دبیرستان برای او پیش می‌آید با خانواده عجیب و غریب خودش نیز سروکله بزند.

فیلم Napoleon Dynamite در سال ۲۰۰۴ به تهیه‌کنندگی کریس وایت و سین کاول با اقتباس از روی رمانی به نام پلوکا اثر جارد هس ساخته شده است. استودیو Fox Searchlight Pictures برای ساخت این فیلم بودجه‌ای بسیار کم و معادل با ۴۰۰ هزار دلار درنظر گرفت و باتوجه‌به مقدار بودجه این فیلم، ناپلئون دینامیت توانست فروش خیره‌کننده ۴۷ میلیون دلاری را در گیشه‌ها تجربه کند. فروشی باورنکردنی برای سازندگان آن که سود زیادی را برای آن‌ها در پی داشت.


شخصیت‌های اصلی مجموعه سینمایی Jumanji در میان کوه‌های پر از برف

۳۶- مجموعه سینمایی Jumanji

مجموعه سینمایی جومانجی

  • بهترین فیلم: Jumanji 
  • کارگردان: جو جانسون | نویسنده: گرگ تیلور، جاناتان هنزلی
  • بازیگران: رابین ویلیامز، بانی هانت، کیرستن دانست، بردلی پیرز
  • تاریخ اکران: سال ۱۹۹۵ میلادی
  • میانگین امتیازات Jumanji در IMDB: ۷ از ۱۰

به احتمال زیاد در سال‌های اخیر فیلم‌های Jumanji: Welcome to the Jungle و Jumanji: The Next Level را از مجموعه سینمایی جومانجی تماشا کرده‌اید، فیلم‌هایی کمدی با حضور بازیگران برجسته‌ای مانند کوین هارت، دواین جانسون و جک بلک که در یک بازی کامپیوتری گیر می‌کنند و باید برای نجات یافتن با موجودات و مشکلات خطرناکی مقابله کنند. البته بهترین فیلم این مجموعه به فیلم Jumanji محصول سال ۱۹۹۵ مربوط می‌شود که داستانی شبیه به فیلم‌های جدید این مجموعه دارد. ایفای نقش رابین ویلیامز در آن فیلم واقعا دیدنی است. هر سه فیلم این مجموعه از روی رمانی به نام Jumanji اثر کریس فن السبورگ اقتباس شده‌اند.

فیلم‌های مجموعه سینمایی جومانجی نه‌تنها برای علاقه‌مندان سینما که برای طرفداران بازی‌های ویدیویی نیز بسیار سرگرم‌کننده و مهیج خواهند بود و قطعا از تماشای آن‌ها پشیمان نخواهید شد. فیلم Jumanji در سال ۱۹۹۵ به تهیه‌کنندگی رابرت دابلیو کرت توسط استودیو TriStar Pictures با بودجه‌ای ۶۵ میلیون دلاری تولید و توانست فروش خوب ۲۶۳ میلیون دلاری را پشت‌سر بگذارد. فیلم‌های جدید این مجموعه با بودجه‌ای سنگین‌تر و حدود ۱۰۰ الی ۱۳۰ میلیون دلار تولید شدند و توانستند فروش بسیار فوق‌العاده ۹۶۰ و ۸۰۰ میلیون دلاری را در گیشه‌ها ثبت کنند تا فیلم‌های این مجموعه به‌راحتی درمیان بهترین فیلم های تینیجری تاریخ قرار بگیرند.


اما استون در کاور فیلم easy a

۳۵- فیلم Easy A

فیلم مثل آب خوردن

  • کارگردان: ویل گلاک | نویسنده: برت وی رویال
  • بازیگران: اما استون، پن بدجلی، آماندا باینس، توماس هادن چرچ، پاتریسیا کلارکسون
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۱۰ میلادی
  • میانگین امتیازات Easy A در IMDB: ۷ از ۱۰

فیلم Easy A یکی از نخستین فیلم‌های اما استون به‌شمار می‌رود که در آن وظیفه ایفای نقش در نقش شخصیت اصلی آن را برعهده داشت و توانست به‌خاطر نقش‌آفرینی خود توجه بسیاری از اهالی سینما را به خودش اختصاص دهد. داستان فیلم مانند خیلی از فیلم‌های دبیرستانی درباره دانش‌آموزی در این برهه زمانی و به نام الیو با بازی اما استون جریان دارد. به‌خاطر تصمیمات اشتباه و دروغی که به یکی از دوستانش می‌گوید، مشکلات زیادی برای او به وجود می‌آید که باید در محیط دبیرستان با آن‌ها روبه‌رو شود.

فیلم ایزی اِی در سال ۲۰۱۰ به تهیه‌کنندگی ویل گلاک و زین دیوین توسط استودیو Screen Gems با بودجه‌ای ۸ میلیون دلاری تولید و توسط شرکت سونی پیکچرز اکران شد. این فیلم پس از اکران توانست مرز ۷۵ میلیون دلار را در فروش جهانی خود در گیشه سینماها رد کند و به یک فیلم سودآور برای سازندگانش تبدیل شود.


شخصیت اصلی فیلم  !Shazam در حال کار کردن با گوشی و آدامس جویدن

۳۴- فیلم !Shazam

 فیلم شزم!

  • کارگردان: دیوید اف سندبرگ‌ | نویسنده: هنری گیدن
  • بازیگران: زکری لی‌وای، اشر آنجل، مارک استرانگ، جک دیلن گریزر
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۱۹ میلادی
  • میانگین امتیازات !Shazam در IMDB: ۷ از ۱۰

به یکی از معدود فیلم‌های ابرقهرمانی فهرست بهترین فیلم های تینیجری تاریخ رسیدیم. داستان فیلم درباره نوجوانی به ‌نام بیلی بتسون جریان دارد که یتیم است و دنبال مادر خود می‌گردد. او در این مسیر توسط یک جادوگر به غاری احضار می‌شود و در آن‌جا قدرت فراانسانی خود یعنی قدرت Shazam را به‌دست می‌آورد و خیلی طول نمی‌کشد تا دشمنی خطرناک برای او پیدا شود و نبرد آن‌ها به روند اصلی داستان فیلم تبدیل می‌شود.

این فیلم براساس یکی از شخصیت‌های کامیک‌های DC به تهیه‌کنندگی پیتر سفرن توسط DC Films تولید و توسط برادران وارنر اکران شد. این فیلم توانست در گیشه‌ها فروش نسبتا خوب ۳۶۶ میلیون دلاری را تجربه کند تا بودجه ۱۰۰ میلیون دلاری آن قابل توجیه باشد. بااین‌حال این فیلم برای علاقه‌مندان فیلم‌های تینیجری و ابرقهرمانی می‌تواند گزینه‌ای بسیار هیجا‌ن‌انگیز و سرگرم‌کننده تلقی شود.


بازیگران مجموعه american pie در حال خوردن کیک

۳۳- مجموعه سینمایی American Pie

مجموعه سینمایی پای آمریکایی

  • بهترین فیلم: American Pie
  • کارگردان: پائول ویتز، کریس ویتز | نویسنده: آدام هرز
  • بازیگران: جیسون بیگز، شان ویلیام اسکات، شنون الیزابت، آلیسون هنیگان، کریس کلاین
  • تاریخ اکران: سال ۱۹۹۹ میلادی
  • میانگین امتیازات American Pie در IMDB: ۷ از ۱۰

مجموعه سینمایی American Pie نه‌تنها یکی از محبوب‌ترین فیلم های نوجوانانه در سراسر جهان به‌شمار می‌رود که یکی از سودآورترین مجموعه‌های سینمایی در میان فیلم‌های این ژانر نیز تلقی می‌شود. فیلم‌های این مجموعه با تمرکز روی مشکلات دانش‌آموزان دبیرستانی آن‌ها را با کمدی مخصوص خود به‌تصویر می‌کشد. مشکلاتی که در دوران دبیرستان هم برای پسران و هم برای دختران اتفاق می‌افتند و این فیلم آن‌ها را به مخاطب خود نشان می‌دهد.

پس از موفقیت‌ها و محبوبیت قسمت اول این مجموعه سه فیلم اصلی دیگر به‌عنوان دنباله آن در سال‌های ۲۰۰۱، ۲۰۰۳ و ۲۰۱۲ ساخته شد. نخستین فیلم این مجموعه در سال ۱۹۹۹ به تهیه‌کنندگی کریس مور، پائول ویتز و کریس ویتز توسط استودیو Summit Entertainment با بودجه‌ای ۱۱ میلیون دلاری تولید و فروش چشمگیر ۲۳۶ میلیون دلاری آن باعث شد تا راه برای ساخت قسمت‌های بعدی آن هموارتر شود. قسمت‌های بعدی این مجموعه نیز توانستند به میانگین فروشی بسیار خوب و معادل با ۲۳۰ میلیون دلار دست پیدا کنند.


کاور فیلم Bill & Ted's Excellent Adventure با حضور کیانو ریوز و الکس وینتر

۳۲- فیلم Bill & Ted's Excellent Adventure

فیلم ماجراجویی بسیار عالی بیل و تد

  • کارگردان: استیون هرک | نویسنده: کریس ماتسون، اد سلیمان
  • بازیگران: کیانو ریوز، الکس وینتر، جرج کالین، مارجین هلدن، کلیفورد دیوید
  • تاریخ اکران: سال ۱۹۸۹ میلادی
  • میانگین امتیازات Bill & Ted's Excellent Adventure در IMDB: ۷ از ۱۰

بدون شک با شنیدن نام کیانو ریوز خیلی سریع یاد فیلم‌های اکشن فوق‌العاده او مثل سری فیلم‌های ماتریکس و مجموعه جان ویک می‌افتیم و تصور او در یک فیلم تینیجری درحال‌حاضر شاید کمی سخت باشد. بااین‌حال فیلم Bill & Ted's Excellent Adventure یکی از نخستین فیلم‌های کیانو ریوز به‌شمار می‌رود که با نقش‌آفرینی در نقش شخصیت اصلی آن توانست نامی برای خود دست و پا کند. داستان فیلم درباره ۲ نوجوان تنبل جریان دارد که در زمان سفر می‌کنند و در این مسیر اتفاقات بامزه و جالبی برای آن‌ها رخ می‌دهد.

این فیلم در سال ۱۹۸۹ به تهیه‌کنندگی اسکات کروپف توسط استودیو Interscope Communications با بودجه‌ای ۷ میلیون دلاری تولید و توانست فروش خوب ۴۱ میلیون دلاری را تجربه کند و به‌دلیل فروش خوب و محبوبیت زیاد این فیلم قسمت دوم آن خیلی سریع تحت عنوان سفر وحشیانه بیل و تد اکران شد ولی تهیه قسمت سوم آن حدود ۳ دهه بعد و در سال ۲۰۲۰ با نام بیل و تد با موسیقی مواجه می‌شوند روی پرده سینماها رفت.


کاور فیلم Pitch Perfect ۲

۳۱- مجموعه سینمایی Pitch Perfect

مجموعه سینمایی آوازخوان حرفه‌ای

  • بهترین فیلم: Pitch Perfect
  • کارگردان: جیسون مور | نویسنده: کی کانن
  • بازیگران: آنا کندریک، بریتنی اسنو، آنا کمپ، ربل ویلسون، استر دین
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۱۲ میلادی
  • میانگین امتیازات Pitch Perfect در IMDB: ۷.۱ از ۱۰

به یکی دیگر از مجموعه‌های سینمایی محبوب نوجوانانه رسیدیم؛ مجموعه سینمایی Picth Perfect که پس از اکران قسمت اول خود خیلی سریع به محبوبیت زیادی در جهان رسید ولی متاسفانه قسمت‌های بعدی آن با یک نزول کیفی محسوس روبه‌رو شدند. بااین‌حال این مجموعه همچنان در بین محبوب‌ترین و بهترین فیلم های تینیجری تاریخ قرار دارد. داستان درباره شخصیت بکا جریان دارد که پس از ورود به دانشگاه وارد یک گروه موسیقی شده و متوجه می‌شود در این گروه کلیشه‌های قدیمی زیادی وجود دارد و به‌همین‌خاطر رسیدن به مقام قهرمانی مسابقات دانشگاهی تقریبا غیرممکن خواهد بود.

نخستین قسمت این مجموعه سینمایی در سال ۲۰۱۲ به تهیه‌کنندگی الیزابت بنکس توسط استودیو Gold Circle Films با بودجه‌ای ۱۷ میلیون دلاری تولید و در گیشه‌ها به فروش بسیار خوب ۱۱۸ میلیون دلاری دست پیدا کرد؛ قسمت‌های بعدی این مجموعه نیز توانستند فروش عالی قسمت اول را تکرار کنند.


شخصیت‌های اصلی فیلم Dope درحال دوچرخه سواری در یکی از خیابان‌های لس‌آنجلس

۳۰- فیلم Dope

فیلم موادمخدر

  • کارگردان: ریک فامویوا | نویسنده: ریک فامویوا
  • بازیگران: شمایک مور، تونی روولوری، کیلسی کلمونز، کیمبرلی الیس
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۱۵ میلادی
  • میانگین امتیازات Dope در IMDB: ۷.۲ از ۱۰

فیلم Dope با اشاره به یکی از مهم‌ترین و خطرناک‌ترین مشکلات نوجوانان سعی دارد تا آگاهی بیشتری به این قشر آسیب‌پذیر ارائه دهد. این فیلم درباره نوجوان درس‌خوانی است که در یکی از خطرناک‌ترین محله‌های لس‌آنجلس زندگی می‌کند و قصد دارد برای رسیدن به آرزوی خودش یعنی رسیدن به دانشگاه هاروارد تمام تلاشش را انجام دهد ولی بااین‌حال محله بسیار بد آن‌ها مشکلات بسیار زیادی را برای او به‌وجود می‌آورد. این درحالی است که این فیلم هم یک کمدی نوجوانانه و هم یک داستان گنگستری به‌شمار می‌رود و این وسط، قصد دارد با قرار دادن کاراکترهای دنیا ندیده و بی‌تجربه خود در شرایطِ خطرناک، موقعیت‌های جذاب هم خلق کند.

داستان شخصیت اصلی داستان یعنی مالکوم به‌گونه‌ای است که بسیاری از نوجوانان می‌توانند با او ارتباط برقرار کنند و احتمالا مشکلاتی که برای او به وجود آمده را از نزدیک دیده باشند. او به‌همراه مادرش به محله‌ای نقل مکان کرده‌اند که محل زندگی و کسب‌و‌کار تمام فروشندگان موادمخدر تلقی می‌شود و مالکوم و دوستانش با این محیط کاملا غریبه هستند. واقعی بودن این فیلم می‌تواند یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت و محبوبیت آن به‌شمار رود. فیلم موادمخدر در سال ۲۰۱۵ به تهیه‌کنندگی فارست ویتاکر توسط استودیو Significant Productions با بودجه‌ای ۷ میلیون دلاری تولید شد ولی در گیشه‌ها نتوانست به فروشی بهتر از ۱۹ میلیون دلار دست پیدا کند. صرف‌نظر از میزان فروش آن، این فیلم قطعا از لحاظ مفهومی و داستان یکی از بهترین فیلم های نوجوانانه تاریخ به‌شمار می‌رود که تلاش می‌کند تنها گوشه‌ای از دنیای خطرناک موادمخدر و تاثیرات آن روی نوجوانان را به تصویر بکشد.


کاور فیلم Booksmart با حضور کیتلین دیور و جسیکا ویلیامز

۲۹- فیلم Booksmart

فیلم خرخون

  • کارگردان: الیویا وایلد | نویسنده: سارا هاسکینز
  • بازیگران: کیتلین دیور، بنی فلداستین، جسیکا ویلیامز، بیلی لورد
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۱۹ میلادی
  • میانگین امتیازات Booksmart در IMDB: ۷.۲ از ۱۰

پس از دهه‌ها ساخت فیلم سینمایی درباره دوران بلوغ می‌توان چند سال گذشته را دوران شکوفایی و دوران اوج این زیرژانر خطاب کنیم. داستان فیلم روایت‌گر داستان زندگی دو دختر دبیرستانی به‌نام‌های ایمی و مالی است که همیشه بهترین شاگرد مدرسه بوده‌اند و در این مسیر هیچوقت مانند سایر دانش‌آموزان سمت خوش‌گذرانی نرفتند. بااین‌حال در پایان دوران تحصیلی تصمیم می‌گیرند یک شب به خوش‌گذرانی بپردازند و مانند سایر دانش‌آموزان زندگی کنند.

همین موضوع باعث می‌شود تا کارهایی که در طول سال‌ها باید انجام می‌دادند را در یک شب قصد انجام دادنشان را داشته باشند و همین عامل اتفاقات جالب داستان را به‌وجود می‌آورد. این فیلم در سال ۲۰۱۹ به تهیه‌کنندگی مگان الیسون توسط استودیو Annapurna Pictures با بودجه‌ای ۶ میلیون دلاری تولید و توانست فروش نسبتا خوب ۲۵ میلیون دلاری را در گیشه‌ها تجربه کند.


شخصیت‌های اصلی فیلم Heathers

۲۸- فیلم Heathers

فیلم هدرها

  • کارگردان: مایکل لمان | نویسنده: دنیل واترز
  • بازیگران: وینونا رایدر، کریستین اسلیتر، شانن دوهرتی
  • تاریخ اکران: سال ۱۹۸۹ میلادی
  • میانگین امتیازات Heathers در IMDB: ۷.۲ از ۱۰

فیلم Heathers در سال ۱۹۸۹ درحالی اکران شد که حدود ۱۵ بازیگر نوجوان در آن به ایفای نقش پرداختند و همین موضوع باعث شد تا منتقدین سینمایی در آن زمان کارگردان این فیلم یعنی مایکل لمان را تحسین کنند. فیلم درباره دختر نوجوانی به نام ورونیکا است که در ایالت اوهایو دانش‌آموز یک دبیرستان تلقی می‌شود. او سعی می‌کند درمیان دختران جذاب مدرسه جایی داشته باشد ولی در این مسیر موفقیتی پیدا نمی‌کند.

ورونیکا مدتی بعد با شخصیت جیسون آشنا می‌شود و جیسون به او کمک می‌کند تا به هدفش یعنی قرار گرفتن درمیان دختران جذاب مدرسه برسد. فیلم Heathers در سال ۱۹۸۹ به تهیه‌کنندگی دنیس دی‌نووی توسط استودیو Cinemarque Entertainment با بودجه‌ای ۳ میلیون دلاری تولید شد ولی فروش ناامید‌کننده ۱.۵ میلیون دلاری را در گیشه‌ها تجربه کرد. البته باید به این نکته اشاره کنیم که اجازه ندهید میزان فروش بد این فیلم روی تصمیم شما برای تماشا کردن آن تاثیر بگذارد.


ریس ویترسپون در حال ایفای نقش در فیلم Election

۲۷- فیلم Election

فیلم انتخابات

  • کارگردان: الکساندر پین | نویسنده: الکساندر پین
  • بازیگران: متیو برودریک، ریس ویترسپون، کریس کلاین، جسیکا کمبل
  • تاریخ اکران: سال ۱۹۹۹ میلادی
  • میانگین امتیازات Election در IMDB: ۷.۲ از ۱۰

تماشای فیلم‌های ابتدایی بازیگران برجسته حال حاضر سینما در زمان جوانی و نوجوانی آن‌ها واقعا جالب است. ریس ویترسپون در زمان نقش‌آفرینی در فیلم Election تنها ۲۲ سال سن داشت و توانست تحسین بسیاری از منتقدین سینمایی را با هنرنمایی خود به‌دست آورد. داستان فیلم درباره شخصیت جیم جریان دارد که یک معلم در دبیرستان تلقی می‌شود و به‌دلیل رفتارش در دبیرستان مشکلات زیادی را برای خودش، خانواده‌اش و کارش به‌وجود می‌آورد.

این فیلم در سال ۱۹۹۹ به تهیه‌کنندگی آلبرت برگر و دیوید گیل براساس رمانی با همین نام اثر تام پروتا با بودجه‌ای ۱۰ میلیون دلاری توسط استودیو MTV تولید و توانست فروش نه‌چندان جالب ۱۸ میلیون دلاری را تجربه کند. بااین‌حال این فیلم برخلاف بسیاری از فیلم‌های این فهرست نه درباره دانش‌آموزان که درباره مشکلات معلم‌های دبیرستان جریان دارد و می‌تواند داستان جالبی برای مخاطبان خود به‌شمار رود.


جان تراولتا و سایر بازیگران فیلم Grease روی یک ماشین

۲۶- فیلم Grease

فیلم گریس

  • کارگردان: رندال کلایسر | نویسنده: برونته وودارد
  • بازیگران: جان تراولتا، الیویا نیوتون جان، جف کانووی، دیدی کان
  • تاریخ اکران: سال ۱۹۷۸ میلادی
  • میانگین امتیازات Grease در IMDB: ۷.۲ از ۱۰

فیلم گریس یکی دیگر از بهترین فیلم های دبیرستانی تاریخ است که در آن می‌توانیم یکی از برجسته‌ترین بازیگران تاریخ سینما را در سنین جوانی در آن مشاهده کنیم. جان تراولتا در سن ۲۴ سالگی با ایفای نقش در این فیلم توانست در مرکز توجهات قرار بگیرد و نامی برای خود دست‌وپا کند. فیلم گریس در آن زمان رکوردهای زیادی را جابه‌جا کرد. این فیلم در سال ۱۹۷۸ به تهیه‌کنندگی رابرت استیگوود توسط استودیو Paramount Pictures با بودجه‌ای بسیار کم و معادل با ۶ میلیون دلار تولید و توانست فروش خارق‌العاده ۳۶۷ میلیون دلاری را تجربه کند. این فروش نه‌تنها فیلم Grease را به پرفروش‌ترین فیلم سال تبدیل کرد و رکورد فروش فیلم اشک‌ها و لبخندها را شکست که توانست تا سال‌ها عنوان پرفروش‌ترین فیلم موزیکال سینما را به خودش اختصاص دهد.

داستان فیلم در سال ۱۹۵۸ و تابستان آن سال جریان دارد. دنی با ایفای نقش جان تراولتا و سندی که هر دوی آن‌ها در تعطیلات به‌سر می‌بردند، با یکدیگر آشنا و خیلی سریع عاشق هم شدند. زمانی‌که تابستان به انتهای خود رسیده بود، سندی به دنی می‌گوید که باید به استرالیا برگردد و فکر می‌کند آن‌ها هیچوقت یکدیگر را دوباره نخواهند دید ولی دنی با حرف سندی مخالفت می‌کند و به او می‌گوید که این تابستان تازه شروع داستان ما بوده است. داستان فیلم Grease تمام المان‌های یک فیلم تینیجری باکیفیت را در خود دارد و بدون شک یک انتخاب بسیار سرگرم‌کننده و جذاب برای دوست‌داران این ژانر تلقی می‌شود. اگر هنوز این فیلم را تماشا نکرده‌اید پیشنهاد می‌کنیم تماشای آن را در الویت قرار دهید.


شخصیت شرور مجموعه سینمایی Scream با ماسکی سفید رنگ

۲۵- مجموعه سینمایی Scream

مجموعه سینمایی جیغ

  • بهترین فیلم: Scream
  • کارگردان: وس کریون | نویسنده: کوین ویلیامسون
  • بازیگران: نو کمبل، دیوید آرکت، کورتنی کاکس، متیو لیلارد، جیمی کندی
  • تاریخ اکران: سال ۱۹۹۶ میلادی
  • میانگین امتیازات Scream در IMDB: ۷.۳ از ۱۰

مجموعه سینمایی Scram که یکی از به‌یادماندنی‌ترین شخصیت‌های ژانر ترسناک سینما را معرفی کرده است، به‌راحتی یکی از بهترین سری فیلم‌های ژانر اسلشر محسوب می‌شود. ژانر اسلشر که یکی از زیرشاخه‌های ژانر ترسناک است معمولا درباره یک قاتل با مشکلات روانی جریان دارد که قربانی یا قربانی‌های معمولا از پیش تعیین شده را به شیوه‌های مختلف به‌قتل می‌رساند. داستان مجموعه سینمایی جیغ درباره گروهی از دانش‌آموزان دبیرستانی است که یکی پس از دیگری بعد از یک تماس تلفنی توسط یک قاتل نقاب‌دار سلاخی می‌شوند تا اینکه یکی از آن‌ها به‌نام سیدنی موفق به فرار از دست آن قاتل روانی می‌شود. در این مجموعه سینمایی بازیگرانی مانند نو کمپل، دیوید آرکت و کورتنی کارکس حضور دارند.

نخستین فیلم این مجموعه در سال ۱۹۹۶ به‌کارگردانی وس کریون با بودجه ۱۵ میلیون دلاری تولید و اکران شد. پس از پخش این فیلم در سراسر جهان نقد‌های بسیار مثبتی توسط منتقدین جهانی روانه آن شد که همه آن‌ها از تولید یک فیلم با کیفیت در ژانر اسلشر استقبال کرده بودند. فروش ۱۸۰ میلیون دلاری قسمت اول این مجموعه دلیل دیگری برای موفقیت این مجموعه قلمداد می‌شود. آخرین فیلم این مجموعه سینمایی جیغ در سال ۲۰۱۱ اکران شد که به‌هیچ‌وجه نتوانست موفقیت قسمت‌های ابتدایی آن را تکرار کند. کارگردان این مجموعه یعنی وس کریون در مصاحبه‌ای تایید کرد که قسمت‌های پنجم و ششم مجموعه جیغ به‌زودی در دست تولید قرار خواهند گرفت و قرار است قسمت جدید آن در سال ۲۰۲۲ اکران شود.


شخصیت‌های اصلی فیلم A Walk to Remember درحال صحبت کردن

۲۴- فیلم A Walk to Remember

فیلم پیاده‌روی به‌یادماندنی

  • کارگردان: آدام شنکمن | نویسنده: نیکلاس اسکپارس
  • بازیگران: شین وست، مندی مور، پیتر کایوتی، لورن جرمن
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۰۲ میلادی
  • میانگین امتیازات A Walk to Remember در IMDB۷.۳ از ۱۰

فیلم A Walk to Remember یکی از بهترین فیلم‌های رومانتیک این فهرست است. داستان فیلم درباره جوانی جاه‌طلب به نام لندن کارتر جریان دارد که در مدرسه برای جشنی به‌همراه یک گروه قرار است نمایشی را اجرا کند. در این گروه دختر کشیش آن شهر نیز حضور دارد؛ دختری که اعتقادات مشخصی دارد و از آن‌ها فاصله نمی‌گیرد.

بااین‌حال در جریان فیلم و در زمانی‌که آن‌ها برای نمایش مدرسه آماده می‌شدند، کم‌کم رابطه دوستانه آن‌ها به عشق تبدیل شد و یک دل نه صد دل عاشق یکدیگر شدند و به این ترتیب سرنوشت آن‌ها به سرنوشت دیگری گره خورد. فیلم A Walk to Remember در سال ۲۰۰۲ میلادی به تهیه‌کنندگی دنیس دی‌نوی توسط استودیو Di Novi Pictures با بودجه‌ای ۱۲ میلیون دلاری تولید و توانست فروش خوب ۴۸ میلیون دلاری را در گیشه سینماها تجربه کند. علاوه‌بر موفقیت مالی این فیلم توانست به‌عنوان یک فیلم عاشقانه و نوجوان‌پسند تحسین بسیاری از منتقدین را به‌دست آورد.


کاور فیلم The Edge of Seventeen با حضور وودی هرلسون و هیلی استاینفلد

۲۳- فیلم The Edge of Seventeen

فیلم در آستانه ۱۷ سالگی

  • کارگردان: کلی فرمون کریگ | نویسنده: کلی فرمون کریگ
  • بازیگران: هیلی استاینفلد، هالی لو ریچاردسون، بلیک جنر، وودی هارلسون
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۱۷ میلادی
  • میانگین امتیازات The Edge of Seventeen در IMDB: ۷.۳ از ۱۰

فیلم در آستانه ۱۷ سالگی یکی دیگر از آن فیلم های دبیرستانی به‌شمار می‌رود که درباره مشکلات مهم و اساسی دانش‌آموزان جریان دارند. در این فیلم با شخصیتی به نام نادین روبه‌رو هستیم که یک دانش‌آموز ۱۷ ساله است و با مراجعه به دفتر معلم درس تاریخ خود که وودی هارلسون آن نقش را ایفا می‌کند، به او می‌گوید که قصد دارد خودش را بکشد. معلم وی او را درابتدا از این کار منصرف می‌کند و سپس از او می‌خواد که درباره اتفاقاتی که برایش رخ داده با او صحبت کند.

صحبت‌های نادین می‌تواند اتفاقات و مشکلات بسیاری از دانش‌آموزان دوره دبیرستان تلقی شود. این فیلم در سال ۲۰۱۷ میلادی به تهیه‌کنندگی جیمز ال بروکس و کلی فرمون کریگ توسط استودیو STX Entertainment با بودجه‌ای ۹ میلیون دلاری تولید و فروش آن به مرز ۱۹ میلیون دلار رسید. بااین‌حال درام بسیار خوب این فیلم می‌تواند آن را در میان انتخاب‌های ارزشمند در این ژانر برای تماشا کردن، قرار دهد.


جوزف گوردون لویت با صورتی زخمی در فیلم Brick

۲۲- فیلم Brick

فیلم آجر

  • کارگردان: ریان جانسون | نویسنده: ریان جانسون
  • بازیگران: جوزف گوردون لویت، نورا زهتنر، امیلی دی راوین، لوکاس هاس
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۰۵ میلادی
  • میانگین امتیازات Brick در IMDB: ۷.۳ از ۱۰

فیلم Brick تنها فیلم این فهرست قلمداد می‌شود که در ژانر نئونوآر و جنایی قرار می‌گیرد. داستان فیلم درباره شخصیت فرای با نقش‌آفرینی جوزف گوردون لویت جریان دارد. او یک دانش‌آموز دبیرستانی است و خیلی اتفاقی یک یادداشت پیدا می‌کند که او را به یک تلفن عمومی می‌رساند.

در محل این تلفن عمومی او تماسی از دوست قدیمی خود یعنی امیلی دریافت می‌کند که درحال التماس کردن و درخواست کمک است. داستان مرموز فیلم Brick نه‌تنها برای دوست‌داران فیلم‌های تینیجری که برای تمام اهالی سینما نیز می‌تواند جذاب باشد. این فیلم در سال ۲۰۰۵ به تهیه‌کنندگی رام برگمن توسط استودیو Bergman Lustig Productions با بودجه‌ای ۴۰۰ هزار دلاری تولید شد و توانست فروش ۴ میلیون دلاری را تجربه کند. 


جان کیوسک درحال نگه داشتن یک ضبط صوت در فیلم Say Anything

۲۱- فیلم Say Anything

فیل هرچیزی دوست داری بگو

  • کارگردان: کامرون کرو | نویسنده: کامرون کرو
  • بازیگران: جان کیوسک، آیونی اسکای، جانی ماهونی، لیلی تیلور
  • تاریخ اکران: سال ۱۹۸۹ میلادی
  • میانگین امتیازات Say Anything در IMDB: ۷.۳ از ۱۰

داستان فیلم Say Anything شاید در نگاه اول کمی کلیشه‌ای و تکراری به‌نظر برسد ولی اگر به آن وقت دهید متوجه خواهید شد که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. داستان فیلم روایت‌گر زندگی لوید دابلر، دانش‌آموز سال آخری دبیرستان است که عاشق دایان کورت می‌شود. این ۲ نفر بااینکه به یکدیگر علاقه زیادی دارند ولی خصوصیات اخلاقی و افراد متفاوت اطرف هرکدام از آن‌ها باعث می‌شود تا مشکلات ریز و درشتی سر راه آن‌ها قرار بگیرد. شخصیت‌پردازی خوب این فیلم بدون شک یکی از مهم‌ترین نقاط مثبت آن تلقی می‌شود.

فیلم Say Anything در سال ۱۹۸۹ میلادی به تهیه‌کنندگی پالی پلت توسط استودیو Gracie Films با بودجه‌ای ۱۶ میلیون دلاری تولید ولی در گیشه‌ها عملکرد ضعیفی داشت و نتوانست فروشی بهتر از ۲۲ میلیون دلار را تجربه کرد. بااین‌حال افرادی که این فیلم را تماشا کرده‌اند اکثرا از آن راضی بودند و احتمالا یک فیلم سرگرم‌کننده برای دوست‌داران فیلم‌های دبیرستانی به‌شمار می‌رود.


کاور فیلم Moonlight ترکیبی از سه بازه زمانی از صورت شخصیت اصلی

۲۰- فیلم Moonlight

فیلم مهتاب

  • کارگردان: بری جنکینز | نویسنده: بری جنکینز
  • بازیگران: تراوانته رودز، اندره هلند، جنل مونی، نائومی هریس، ماهرشالا علی
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۱۶ میلادی
  • میانگین امتیازات Moonlight در IMDB: ۷.۴ از ۱۰

فیلم مهتاب یکی از پرافتخارترین فیلم‌های این فهرست به‌شمار می‌رود. این فیلم درباره‌ی بحران هویت یک سیاه‌پوست نیست، بلکه درباره‌ی بحران هویت همه‌ی انسان‌ها با هر رنگ پوست و فرهنگ و تمایلاتی جریان دارد. به عقیده بسیاری از منتقدین سینمایی، فیلم Moonlight می‌تواند تعریف دقیقی از سینما باشد. به‌تصویر کشیدن احساساتِ ناب و خالص شخصیت‌هایش به‌قدری زیبا انجام شده که مخاطب را به برقراری ارتباط با آن‌ها مجبور می‌کند. این فیلم به‌هیچ‌وجه گرفتار کلیشه‌های رایج و رفتارهای شعارزده نمی‌شود و داستان خودش را دقیقا همان‌طور که باید دراختیار مخاطب خود قرار می‌دهد. فیلم Moonlight در سال ۲۰۱۶ به تهیه‌کنندگی آدل رومانسکی توسط استودیو A24 با بودجه‌ای ۱.۵ میلیون دلاری تولید و توانست فروش عالی ۶۶ میلیون دلاری را تجربه کند. 

بزرگ‌ترین دست‌آورد فیلم مهتاب قطعا به هشتاد و نهمین دوره جشنواره جوایز اسکار مربوط می‌شود که در هشت بخش مختلف نامزد کسب این جایزه شده بود و درنهایت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد به ماهرشالا علی و بهترین فیلم فیلم‌نامه اقتباسی به فیلم‌نامه این فیلم اختصاص یافت و از همه مهم‌تر این فیلم توانست جایزه اسکار بهترین فیلم سال را به خودش اختصاص دهد. داستان فیلم روایت‌گر سه دوره مختلف از زندگی یک پسر سیاه‌پوست به‌نام شایرون است که مشکلات فرهنگی و خانوادگی او را در سه مقطع کودکی، نوجوانی و بزرگسالی به زیباترین شکل ممکن به‌تصویر می‌کشد. این فیلم می‌تواند بازتابی باشد از مشکلاتی که بیشتر افرادِ تنها با تمایلاتی متفاوت با آن‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کنند.


سورشا رونان در حال صحبت کردن با تلفن در فیلم  Lady Bird

۱۹- فیلم Lady Bird

فیلم لیدی برد

  • کارگردان: گرتا گرویگ | نویسنده: گرتا گرویگ
  • بازیگران: سورشا رونان، لاری میت کالف، تریسی لتس، لوکاس هجز
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۱۷ میلادی
  • میانگین امتیازات Lady Bird در IMDB: ۷.۴ از ۱۰

فیلم Lady Bird بدون شک یکی از بهترین فیلم های نوجوانانه سال‌های اخیر بوده است که توانست رضایت ۱۰۰ درصدی را از طرف مخاطبان سایت راتن تومیتوز کسب کند. این فیلم با داستانی بسیار زیبا و نقش‌آفرینی عالی بازیگران خود همچنین توانست تحسین بسیاری از منتقدین جهانی را به خودش اختصاص دهد. داستان فیلم در سال ۲۰۰۲ و درباره دانش‌آموزی به نام کریستین مک‌فرسون جریان دارد که باوجود مشکلات اقتصادی و خانوادگی آرزو دارد در یکی از دانشگاه‌های خوب آمریکا قبول شود و برای رسیدن به این آرزو هرکاری انجام می‌دهد.

فیلم لیدی برد در سال ۲۰۱۷ به تهیه‌کنندگی اسکات رودین و الی بوش توسط استودیو IAC Films با بودجه‌ای ۱۰ میلیون دلاری تولید و توانست فروش خوب ۸۰ میلیون دلاری را در گیشه‌ها تجربه کند تا علاوه‌بر تحسین اهالی سینما موفقیت مالی خوبی کسب کرده باشد.


کاور فیلم Eighth Grade با حضور السی فیشر

۱۸- فیلم Eighth Grade

فیلم کلاس هشتم

  • کارگردان: بو بورنهایم | نویسنده: بو بورنهایم
  • بازیگران: السی فیشر، جاش همیلتون، امیلی رابینسون
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۱۸ میلادی
  • میانگین امتیازات Eighth Grade در IMDB: ۷.۴

یکی از شگفتی‌های دلنشین سال ۲۰۱۸ وارد شدن کمدین معروف بو بورنهام، به عرصه کارگردانی و نویسندگی بود. او با ساخت فیلم کلاس هشتم در اولین قدم خود نگاه بسیاری از منتقدین سراسر جهان را به خود جلب کرد. داستان فیلم در مورد سن سیزده سالگی یک دختر نوجوان است که هفته آخر دوره راهنمایی را سپری می‌کند. خیلی از نوجوان‌ها در سراسر دنیا در این برهه زمانی بدون شک مشکلات مشابهی را تجربه خواهند کرد و تماشای این فیلم می‌تواند به آن‌ها برای عبور از مشکلات این دوره زمانی کمک کند. فیلم Eighth Grade در سال ۲۰۱۸ به تهیه‌کنندگی اسکات رودین و الی بوش، همان تهیه‌کنندگان فیلم Lady Bird توسط استودیو IAC Films با بودجه‌ای ۲ میلیون دلاری تولید و توانست به فروشی معادل‌با ۱۵ میلیون دلار در گیشه‌ها برسد.

این فیلم بسیار زیبا در سال ۲۰۱۸ اکران شد و در جشنواره فیلم سیاتل جایزه بهترین فیلم و بهترین بازیگر نقش اول زن را نصیب خود کرد؛ اثر بو بورنهام علاوه‌بر جشنواره فیلم سیاتل، در ده‌ها جشنواره دیگر جوایز بسیاری را کسب کرد و منتقدین سراسر جهان هم امتیاز‌های بسیار خوبی به آن دادند؛ تنها جشنواره‌ایی که تحت تاثیر این فیلم قرار نگرفت کدام بود؟ بله، آکادمی اسکار و رای‌دهندگان آن. درواقع بو بورنهام به اولین فیلمنامه‌نویس تاریخ تبدیل شد که برای یک فیلم جایزه انجمن نویسندگان را کسب می‌کند ولی در مراسم اسکار در هیچ بخشی نامزد کسب جایزه نمی‌شود! فیلم Eight Grade و فیلم Lady Bird در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ توانستند کیفیت فیلم‌های زیر ژانر دوران بلوغ را یک پله بهتر کنند و آثاری بسیار جذاب به علاقه‌مندان فیلم های دبیرستانی هدیه دهند.


الن پیج در حال کشیدن پیپ در فیلم Juno

۱۷- فیلم Juno

فیلم جونو

  • کارگردان: جیسون رایتمن | نویسنده: دیابلو کودی
  • بازیگران: الن پیج، جنیفر گارنر، جیسون بیتمن، آلیسون جانی
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۰۷ میلادی
  • میانگین امتیازات Juno در IMDB: ۷.۴ از ۱۰

فیلم Juno قصد دارد مسئله‌ای را به تصویر بکشد که یکی از مهم‌ترین مشکلات دختران در دوران دبیرستان به‌شمار می‌رود. اتفاقات و مشکلات ناخواسته‌ای که برای دختران دبیرستانی پیش می‌آید و باید با آن‌ها مقابله کنند. فیلم جونو به‌دلیل داستان بسیار جذاب و شخصیت‌پردازی بسیار عالی قطعا یکی از بهترین فیلم های نوجوان پسند تاریخ تلقی می‌شود.

این فیلم توانست در مراسم جایزه اسکار در چهار بخش بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول زن و بهترین فیلم سال نامزد کسب این جایزه شود که درنهایت تنها جایزه اسکار در بخش بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی را به خودش اختصاص داد. این فیلم در سال ۲۰۰۷ به تهیه‌کنندگی جان مالکوویچ توسط استودیو Mandate Pictures با بودجه‌ای ۷ میلیون دلاری تولید و توانست فروش خارق‌العاده ۲۳۲ میلیون دلاری را در گیشه‌های سینما تجربه کند.


تصویری از ماشین‌های حاضر در فیلم  American Graffiti

۱۶- فیلم American Graffiti

فیلم دیوار نویسی آمریکایی

  • کارگردان: جرج لوکاس | نویسنده: جرج لوکاس، گلوریا کتز
  • بازیگران: کندی کلارک، ران هاوارد، ریچارد درایفس، سیندی ویلیامز، هریسون فورد
  • تاریخ اکران: سال ۱۹۷۳ میلادی
  • میانگین امتیازات American Graffiti در IMDB: ۷.۴ از ۱۰

فیلم American Graffiti برخلاف بیشتر از فیلم‌های حاضر در این فهرست که براساس مشکلات دانش‌آموزان دبیرستان در زمان دوران دبیرستان ساخته شده‌اند، دغدغه خودش را براساس مشکلات دانش‌آموزان پس از فارغ‌التحصیل شدن از این دوران تحصیلی قرار می‌دهد.

داستان این فیلم در دهه ۶۰ میلادی جریان دارد و زندگی چند دانش‌آموز فارغ‌التحصیل شده از دبیرستان را به تصویر می‌کشد. فیلم دیوارنویسی آمریکایی در سال ۱۹۷۳ به تهیه‌کنندگی فرانسیس فورد کاپولا توسط استودیو Lucasfilm با بودجه‌ای ۸۰۰ هزار دلاری تولید شد و به‌لطف حضور کارگردانی مانند جرج لوکاس توانست به فروش عالی ۱۴۰ میلیون دلاری دست پیدا کند. اگر به فیلم های دوران بلوغ علاقه دارید این فیلم بدون شک یک گزینه بسیار جذاب و سرگرم‌کننده برای شما به‌شمار می‌رود.


کاور فیلم the Hunger Games با حضور جنیفر لاورنس

۱۵- مجموعه سینمایی The Hunger Games

مجموعه سینمایی بازی‌های گرسنگی 

  • بهترین فیلم: The Hunger Games: Catching Fire
  •  کارگردان: فرانسیس لارنس | نویسنده: سایمن بوفوی، مایکل آرندت
  • بازیگران: جنیفر لارنس، جاش هاچرسون، لیام همسورث، وودی هرلسون، فیلیپ سیمور هافمن
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۱۳ میلادی
  • میانگین امتیازات The Hunger Games: Catching Fire در IMDB: ۷.۵ از ۱۰

به احتمال بسیار زیاد شما هم با اصطلاح «بخور تا خورده نشی» آشنایی دارید. مجموعه The Hunger Games به بهترین شکل ممکن این اصطلاح را در قالب فیلم‌های سینمایی در اختیار بینندگان قرار می‌دهد. اگر به بازی‌های سبک Batlle Royale علاقه داشته باشید، از این مجموعه سینمایی بسیار لذت خواهید برد؛ با این تفاوت که در این مجموعه سینمایی شخصیت‌های آن واقعا برای نجات جانشان در حال مبارزه هستند. قسمت‌های مختلف مجموعه‌ The Hunger Games بدون هیچ‌گونه وقفه‌ای اکران شدند تا طرفداران این مجموعه هر سال شاهد قسمت جدید آن باشند.

بازی بسیار زیبای جنیفر لارنس در این مجموعه‌ به‌قدری جذاب بود که بینندگان آن در هر لحظه از فیلم‌های این مجموعه استرس شخصیت اصلی را به خوبی درک می‌کنند. شروع پخش این مجموعه سینمایی در سال ۲۰۱۲ آغاز و قسمت پایانی آن در سال ۲۰۱۵ تولید و اکران شد. طرفداران این مجموعه‌ی سینمایی هنوز امیدوارند که ادامه‌ی این مجموعه‌ در دست ساخت قرار بگیرد. فیلم The Hunger Games: Catching Fire در سال ۲۰۱۳ به تهیه‌کنندگی نینا جیکوبسون توسط استودیو Lionsgate Films با بودجه‌ای ۱۳۰ میلیون دلاری تولید و در گیشه‌های فروش بسیار عالی ۸۶۵ میلیون دلاری را پشت سر گذاشت.


تصویری از شخصیت شرور و شیطانی فیلم A Nightmare on Elm Street

۱۴- فیلم A Nightmare on Elm Street

فیلم کابوس در خیابان الم

  • کارگردان: وس کریون | نویسنده: وس کریون
  • بازیگران:  جانی دپ، جان ساکسون، رونی بلکلی، آماندا ویس
  • تاریخ اکران: سال ۱۹۸۴ میلادی
  • میانگین امتیازات A Nightmare on Elm Street در IMDB: ۷.۵ از ۱۰

یکی از فیلم‌های جذاب این فهرست که در ژانر فانتزی ترسناک قرار می‌گیرد فیلم A Nightmare on Elm Street است. فیلمی که در آن جانی دپ جوان نقش‌آفرینی می‌کند و نخستین فیلم بلند او نیز به‌شمار می‌رود. داستان فیلم درباره چند دوست قدیمی جریان دارد که توسط فِرِدی کروگر مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند و به‌همین‌دلیل خانواده آن‌ها او را آتش می‌زنند و اینگونه او به یک روح شیطانی تبدیل می‌شود. پس از سال‌ها آن دوستان قدیمی کابوس‌هایی درباره فردی می‌بینند و به‌طرز مشکوکی چند نفر از آن‌ها در خواب کشته می‌شوند.

کوئنتین و نانسی برای نجات جان خود و دوستانشان تلاش می‌کنند تا فردی را برای همیشه نابود کنند. کابوس در خیابان الم در سال ۱۹۸۴ به تهیه‌کنندگی رابرت شی توسط استودیو New Line Cinema با بودجه‌ای یک میلیون دلاری تولید و توانست فروش بسیار خوب ۵۷ میلیون دلاری را تجربه کند. نسخه بازسازی‌شده این فیلم در سال ۲۰۱۱ اکران شد ولی نتوانست نظر منتقدین را مانند نسخه اصلی به خود جلب کند.


نیک رابینسون و سایر بازیگران اصلی فیلم Love, Simon در کاور این فیلم

۱۳- فیلم Love, Simon

فیلم با عشق، سایمون

  • کارگردان: گرگ برلانتی | نویسنده: آیزاک آپتاکر، الیزابت برگر
  • بازیگران: نیک رابینسون، کاترین لانگفورد، الکساندرا شیپ، جنیفر گارنر
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۱۸ میلادی
  • میانگین امتیازات Love, Simon در IMDB: ۷.۶ از ۱۰

فیلم Love, Simon یکی از فیلم‌های اقتباسی بسیار خوب سال ۲۰۱۸ تلقی می‌شود. این فیلم با اقتباس از رمان Simon vs. the Homo Sapiens Agenda اثر بکی آلبرتالی ساخته شده و روایت‌گر داستان پسری دبیرستانی به نام سایمون است که تمایلاتی متفاوت دارد و این موضوع را از سایرین مخفی می‌کند.

همین موضوع باعث می‌شود تا مشکلات ریز و درشتی برای سایمون به‌وجود آید و او باید با آن‌ها دست‌وپنجه نرم کند. این فیلم در سال ۲۰۱۸ به تهیه‌کنندگی مارتی بوون و ویکی گادفری به‌همراه پویا شهبازیان توسط استودیو Fox 2000 Pictures با بودجه‌ای ۱۵ میلیون دلاری تولید و توانست به فروش جهانی ۶۷ میلیون دلاری دست پیدا کند. فیلم باعشق، سایمون دغدغه‌های خودش را در قالب یک داستان تأثیرگذار به تصویر می‌کشد و می‌تواند یک گزینه سرگرم‌کننده و مفید برای علاقه‌مندان فیلم های نوجوان پسند قلمداد شود.


شخصیت‌های اصلی فیلم Dazed and Confused در حال خندیدن

۱۲- فیلم Dazed and Confused

فیلم مات و مبهوت

  • کارگردان: ریچارد لینکلیتر | نویسنده: ریچارد لینکلیتر
  • بازیگران: جیسون لاندن، روری کوچرین، وایلی ویگینز، آدام گلدبرگ، متیو مک‌کانهی
  • تاریخ اکران: سال ۱۹۹۳ میلادی
  • میانگین امتیازات Dazed and Confused در IMDB۷.۶ از ۱۰

فیلم Dazed and Confused به انتخاب کارگردان‌هایی مانند کوئنتین تارانتینو و دران آرنوفسکی یکی از ۱۰ فیلم برتر تینیجری تاریخ انتخاب شده و از نگاه مجله اینترتینمنت ویکلی درمیان ۱۰ فیلم سرگرم‌کننده سه دهه گذشته قرار دارد. داستان فیلم درباره گروهی از نوجوانان دبیرستانی در سال ۱۹۷۶ جریان دارد که پس از سال‌ها تحصیل به روز آخر دوران دبیرستان خود رسیده‌اند و به‌همین‌دلیل تصمیم گرفتند هرکدام از آن‌ها به نحوی روز آخر خود در دبیرستان را سپری کنند.

داستان‌های مربوط‌به روز آخر دبیرستان از سوژه‌های جذاب فیلم های دبیرستانی به‌شمار می‌رود و این فیلم هم در نشان دادن این موضوع بسیار عالی عمل می‌کند. فیلم مات و مبهوت در سال ۱۹۹۳ میلادی به تهیه‌کنندگی ریچارد لینکلیتر و شان دنیل توسط استودیو Alphaville با بودجه‌ای ۷ میلیون دلاری تولید شد ولی نتوانست به فروشی بهتر از ۸ میلیون دلار دست پیدا کند.


جونا هیل مو مایکل سرا بازیگران اصلی فیلم Superbad

۱۱- فیلم Superbad

فیلم خیلی بد

  • کارگردان: گرگ موتلا | نویسنده: سث روگن
  • بازیگران: جونا هیل، مایکل سرا، سث روگن، اما استون، بیل هیدر
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۰۷ میلادی
  • میانگین امتیازات Superbad در IMDB: ۷.۶ از ۱۰

فیلم Superbad یکی از نخستین فیلم‌های بلند جونا هیل، بازیگر محبوب آمریکایی به‌شمار می‌رود که با هنرنمایی در این فیلم توانست نامی برای خود دست‌وپا کند. داستان فیلم روایت‌گر زندگی سه پسر دبیرستانی به نام‌های سث، اوان و فوگل است که اصلا از دانش‌آموزان محبوب دبیرستان قلمداد نمی‌شوند. بااین‌حال پس از دعوت شدن به یک مهمانی توسط شخصیت ژول تصمیم می‌گیرند این موضوع را تغییر دهند ولی گرفتار دو پلیس می‌شوند و آن شب آن‌طور که انتظار داشتند، پیش نمی‌رود.

فیلم Superbad در سال ۲۰۰۷ به تهیه‌کنندگی جاد اپتاو و اوان گلدبرگ توسط استودیو Columbia Pictures با بودجه‌ای ۲۰ میلیون دلاری تولید و پس از اکران توانست تحسین بسیاری از منتقدین و اهالی سینما را به‌دست آورد و به‌همین‌دلیل در گیشه سینماها فروش بسیار عالی ۱۷۱ میلیون دلاری را تجربه کرد و به یکی از فیلم‌های محبوب آن زمان تبدیل شد.


جیمز دین و سال مینئو در حال ایفای نقش در فیلم Rebel Without a Cause

۱۰- فیلم Rebel Without a Cause

فیلم شورش بی‌دلیل

  • کارگردان: نیکلاس ری | نویسنده: استوارت استرن
  • بازیگران: جیمز دین، ناتالی وود، سال مینئو، دنیس هاپر
  • تاریخ اکران: سال ۱۹۵۵ میلادی
  • میانگین امتیازات Rebel Without a Cause در IMDB: ۷.۷ از ۱۰

به ۱۰ فیلم برتر فهرست بهترین فیلم های دبیرستانی رسیدیم. فیلم Rebel Without a Cause قدیمی‌ترین فیلم این فهرست به‌شمار می‌رود که با نقش‌آفرینی جیمز دین بدون شک یکی از بهترین فیلم های نوجوانانه تاریخ محسوب می‌شود. جیمز دین قبل از مرگش بااینکه در فیلم‌های کمی به ایفای نقش پرداخت ولی تمام نقش‌آفرینی‌ها او در تاریخ سینما به‌یادماندنی هستند. داستان فیلم درباره سه دانشجوی جوان است که مشکلات عاطفی و خانوادگی زیادی دارند و برای برطرف کردن این مشکلات وارد بازی‌های خطرناکی می‌شوند.

به‌همین‌دلیل یکی از آن‌ها درنهایت جان خودش را از دست می‌دهد و برای ۲ نفر باقی‌مانده مشکلات خطرناکی به‌وجود می‌آید. فیلم Rebel Without a Cause در سال ۱۹۵۵ به تهیه‌کنندگی دیوید ویزبرت توسط استودیو برادران وارنر با بودجه‌ای یک میلیون دلاری تولید و توانست فروش خوب ۵ میلیون دلاری را تجربه کند. این میزان فروش برای یک فیلم تینیجری در آن زمان فروش بسیار خوبی تلقی می‌شد.


شخصیت اصلی فیلم Rushmore با ایفای نقش بیل ماری

۹- فیلم Rushmore

فیلم راشمور

  • کارگردان: وس اندرسون | نویسنده: وس اندرسون، اوون ویلسون
  • بازیگران: بیل ماری، جیسون شوارتزمن، اولیویا ویلیامز، سیمور کاسل، برایان کاکس
  • تاریخ اکران: سال ۱۹۹۸ میلادی
  • میانگین امتیازات Rushmore در IMDB: ۷.۷ از ۱۰

به یکی از فیلم‌های تأثیرگذار وس اندرسون، یکی از کارگردان‌های صاحب سبک هالیوود رسیدیم. فیلم راشمور روایت‌گر پسر پانزده ساله‌ای به نام مکس فیشر است که شخصیتی نامتعارف دارد و در دبیرستان راشمور مشغول تحصیل است. بااین‌حال او علاقه زیادی به فعالیت‌های خارج از مدرسه دارد و عاشق کارهایی است که به درس و تحصیل ربطی ندارند. دبیرستان راشمور یک آکادمی خصوصی به‌شمار می‌رود و زندگی مکس فیشر زمانی‌که متوجه می‌شود در حال مشروط شدن است، تغییرات زیادی می‌کند.

او در آن زمان عاشق یکی از استادان خود می‌شود و همین موضوع مشکلات بزرگی را برای زندگی او به‌وجود می‌آورد. فیلم Rushmore در سال ۱۹۹۸ میلادی به تهیه‌کنندگی بری مندل و پل شف توسط استودیو Touchstone Pictures با بودجه‌ای ۱۰ میلیون دلاری تولید و فروش نسبتا خوب ۲۰ میلیون دلاری را در گیشه‌ها پشت‌سر گذاشت. 


کاور فیلم Ferris Bueller's Day Off با حضور متیو برودریک

۸- فیلم Ferris Bueller's Day Off

فیلم مرخصی فریس بولر

  • کارگردان: جان هیوز | نویسنده: جان هیوز
  • بازیگران: متیو برودریک، آلن راک، چارلی شین، میا سارا، جفری جونز
  • تاریخ اکران: سال ۱۹۸۶ میلادی
  • میانگین امتیازات Ferris Bueller's Day Off در IMDB: ۷.۸ از ۱۰

بدون شک فرار کردن از مدرسه و پیچاندن درس و کلاس از لذت‌بخش‌ترین کارهای دوران دبیرستان هستند که تمام دانش‌آموزان در این دوره حداقل یک بار آن‌ها را انجام داده‌اند و این کارها برای برخی دانش‌آموزان مانند شخصیت اصلی فیلم Ferris Bueller's Day Off به یک سرگرمی و عادت تبدیل می‌شود. داستان این فیلم درباره شخصیت فریس جریان دارد که برای نهمین روز پیاپی تصمیم می‌گیرد به مدرسه نرود و با دوستان خود در شهر شیکاگو به تفریح بپردازد.

در داستان فیلم بارها و بارها شاهد فرارهای جالب فریس از مدرسه و از دست خانواده او هستیم. البته فیلم به مشکلات این موضوع نیز می‌پردازد و دانش‌آموزان دبیرستانی را به این کار تشویق نمی‌کند. فیلم  Ferris Bueller's Day Off در سال ۱۹۸۶ به تهیه‌کنندگی جان هیوز توسط استودیو Paramount Pictures با بودجه‌ای ۵ میلیون دلاری تولید و پس از اکران توانست به فروش بسیار خوبی معادل‌با ۷۱ میلیون دلار دست پیدا کند.


شخصیت های اصلی فیلم The Breakfast Club در حال صحبت کردن در یک جلسه تنبیهی

۷- فیلم The Breakfast Club

فیلم باشگاه صبحانه

  • کارگردان: جان هیوز | نویسنده: جان هیوز
  • بازیگران: امیلیو استیوز، پال گلیسون، آنتونی مایکل هال، جود نلسن
  • تاریخ اکران: سال ۱۹۸۵ میلادی
  • میانگین امتیازات The Breakfast Club در IMDB: ۷.۸ از ۱۰

به یکی دیگر از فیلم‌های جان هیوز در فهرست بهترین فیلم های تینیجری فیلم The Breakfast Club رسیدیم که پس از موفقیت‌های آن به سراغ ساخت فیلم Ferris Bueller's Day Off رفت. داستان این فیلم نیز مانند بسیاری از فیلم‌های این فهرست درباره مشکلات دانش‌آموزان دبیرستان جریان دارد و با داستانی زیبا دغدغه‌های خودش را به نمایش درمی‌آورد. داستان فیلم روایت‌گر مشکلات پنج دانش‌آموز دبیرستانی است که به‌خاطر رفتار بد خود به یک جلسه تنبیهی می‌روند.

آن‌ها قبل از آن جلسه یکدیگر را نمی‌شناختند و پس از آشنا شدن با یکدیگر در آن جلسه زندگی آن‌ها دست‌خوش تغییرات زیادی می‌شود که همین موضوع روند اصلی داستان فیلم را شکل می‌دهد. فیلم The Breakfast Club در سال ۱۹۸۵ به تهیه‌کنندگی جان هیوز و ند تانن توسط استودیو A&M Films با بودجه‌ای یک میلیون دلاری تولید و فروش فوق‌العاده ۵۲ میلیون دلاری را تجربه کرد.


سکانس معروف فیلم The Perks of Being a Wallflower با بازی لوگان لرمان و اما واتسون

۶- فیلم The Perks of Being a Wallflower

فیلم مزایای گوشه‌گیر بودن

  • کارگردان: استیون شباسکی | نویسنده: استیون شباسکی
  • بازیگران: لوگان لرمان، اما واتسون، ازرا میلر، نینا دوبرو
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۱۲ میلادی
  • میانگین امتیازات The Perks of Being a Wallflower در IMDB۷.۹ از ۱۰

پس از محبوبیت دیوانه‌وار اما واتسون در مجموعه سینمایی هری پاتر او کار سختی برای بیرون آمدن از زیر سایه شخصیت هرماینی جلوی خود می‌دید. بااین‌حال او با نقش‌آفرینی در فیلم The Perks of Being a Wallflower نشان داد که استعداد بالایی در بازی در نقش‌های مختلف دارد و نقش‌آفرینی او نیز با تحسین بسیاری از طرف منتقدین همراه شد. داستان این فیلم درباره مشکلات گوشه‌گیر بودن بسیاری از دانش‌آموزان دبیرستانی جریان دارد و زندگی شخصیت چارلی را به تصویر می‌کشد که یک نوجوان گوشه‌گیر است و تنها رفیق او دوست خیالی‌اش تلقی می‌شود. او در مدرسه مدام مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرد و همین موضوع یکی از مشکلات بسیار بد و خطرناک برای دانش‌آموزان دبیرستانی به‌شمار می‌رود.

فیلم The Perks of Being a Wallflower در سال ۲۰۱۲ به تهیه‌کنندگی راسل اسمیت با اقتباس از روانی با همین نام اثر استیون شباسکی توسط استودیو Mr. Mudd با بودجه‌ای ۱۳ میلیون دلاری تولید و فروش ۳۴ میلیون دلاری را تجربه کرد. این فیلم به عقیده بسیاری از منتقدین سینمایی به‌عنوان یکی از بهترین فیلم‌های سال ۲۰۱۲ انتخاب شد تا نشان دهد یکی از مهم‌ترین مشکلات نوجوان‌ها را چقدر خوب و عالی به مخاطب‌های خود نشان می‌دهد.


تلفیقی از شخصیت شرور فیلم Donnie Darko و سایر شخصیت‌های آن در کاور این فیلم

۵- فیلم Donnie Darko

فیلم دانی دارکو

  • کارگردان: ریچارد کلی | نویسنده: ریچارد کلی
  • بازیگران: جیک جیلنهال، جنا ملون، درو بریمور، مگی جیلنهال، پاتریک سوویزی
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۰۱ میلادی
  • میانگین امتیازات Donnie Darko در IMDB: ۸ از ۱۰

فیلم دانی دارکو نه‌تنها یکی از بهترین فیلم های تینیجری تاریخ به‌شمار می‌رود که یکی از محبوب‌ترینِ آن‌ها نیز تلقی می‌شود. یکی از نخستین نقش‌آفرینی‌های جیک جیلنهال که از همان ابتدا استعداد فوق‌العاده خود در بازیگری را به جهان نشان داد. داستان این فیلم که در ژانر علمی تخیلی و تریلر قرار می‌گیرد در سال ۱۹۸۸ و درباره شخصیتی به نام دانی دارکو با بازی جیک جیلنهال جریان دارد. یک شب او در خواب راه می‌افتد از خانه دور می‌شود تا اینکه با یک موجود غول‌پیکر که نیمی انسان و نیمی خرگوش است، روبه‌رو می‌شود.

این موجود به دانی می‌گوید که دنیا در ۲۸ روز آینده به انتهای خود خواهد رسید و همین موضوع آغازی به‌شمار می‌رود برای داستان جذاب این فیلم. فیلم دانی دارکو در سال ۲۰۰۱ به تهیه‌کنندگی آدام فیلدز و شان مک‌کیتریک توسط استودیو Flower Films با بودجه‌ای ۴.۵ میلیون دلاری تولید شد ولی نتوانست فروشی بهتر از ۸ میلیون دلار را تجربه کند. بااین‌حال اگر اهل فیلم های علمی تخیلی هستید از تماشای آن به‌هیچ‌وجه پشیمان نخواهید شد.


کاور فیلم هری پاتر و یادگاران مرگ

۴- مجموعه سینمایی Harry Potter

مجموعه سینمایی هری پاتر

  • بهترین فیلم: Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2
  • کارگردان: دیوید ییتس نویسنده: استیو کلاوز، جی‌کی رولینگ
  • بازیگران: دانیل ردکلیف، روپرت گرینت، اما واتسون، رالف فاینس، آلن ریکمن
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۱۱ میلادی
  • میانگین امتیازات Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2 در IMDB: ۸.۱ از ۱۰

دنیای مرموز و بسیار جذاب جادوگری همیشه یکی از سوژه‌های فیلم‌های سینمایی به‌شمار می‌آید ولی مجموعه هری پاتر به‌قدری موفق بوده است که شاید کسی سایر فیلم‌ها و مجموعه‌های دیگر این جهان مرموز را به‌خاطر نیاورد. مجموعه هری‌پاتر یکی از سه مجموعه‌ای است که تمام فیلم‌های آن در سایت متاکریتیک نمره سبز دارند ولی به‌‌دلیل اینکه تعداد فیلم‌های این مجموعه تقریبا دوبرابر دو مجموعه دیگر است، نسبت به آن‌ها برتری پیدا می‌کند. مجموعه دوست‌داشتنی هری پاتر که اقتباسی بسیار زیبا از مجموعه‌ رمان‌های جی.کی رولینگ به همین نام است در سال ۲۰۰۱ برای اولین‌بار روی پرده سینماها رفت. مدرسه جادوگری بسیار بزرگ هاگوارتز با جزییات بسیار جذاب خود به‌راحتی هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند.

مجموعه هری پاتر محصول شرکت برادران وارنر است که پس از پخش قسمت ششم آن با انتقاد‌های بسیاری روبه‌رو شد. منتقدین اعتقاد داشتند که سازندگان این مجموعه جزییات بسیار زیادی از کتاب را حذف کرده‌اند و آن‌ها را در فیلم بیان نکرده‌اند. این موضوع باعث شد تا برادران وارنر قسمت آخر این مجموعه یعنی قسمت هفتم آن را در قالب دو فیلم تولید کنند تا بتوانند جزییات بیشتری از کتاب و داستان آن را در فیلم جای دهند. این تصمیم باعث خوشحالی طرفداران این مجموعه شد تا علاوه‌بر تماشای جزییات کامل داستان آن در قالب فیلم، بتوانند زمان بیشتری به تماشای شخصیت‌های محبوب خود در این مجموعه مشغول باشند. این مجموعه سینمایی در کل توانسته است فروشی معادل با ۷.۸ میلیار دلار را در گیشه‌ها به نام خودش ثبت کند.


کاور فیلم Hoop Dreams با حضور ویلیام گیتس در حال بسکتبال بازی کردن

۳- فیلم Hoop Dreams

فیلم رویاهای حلقه

  • کارگردان: استیو جیمز | نویسنده: استیو جیمز، فردریک مارکس
  • بازیگران: ویلیام گیتس، آرتور اجی، اما گیتس
  • تاریخ اکران: سال ۱۹۹۴ میلادی
  • میانگین امتیازات Hoop Dreams در IMDB: ۸.۳ از ۱۰

بدون شک هر کودک و نوجوان آمریکایی رویایی تبدیل شدن به یک بسکتبالیست حرفه‌ای را در سر دارد و فیلم مستند رویاهای حلقه با داستانی زیبا و تأثیرگذار به زیبایی به این موضوع می‌پردازد. داستان این فیلم درباره ۲ نوجوان سیاه‌پوست به نام‌های گیتس و اجی جریان دارد که از محله‌های فقیرنشین شیکاگو وارد دبیرستانی می‌شوند که جمعیت اقلب این دبیرستان را دانش‌آموزانی سفیدپوست تشکیل می‌دهند.

به‌همین‌دلیل آن‌ها برای رسیدن به رویای خود یعنی وارد شدن به تیم بسکتبال و درنهایت تبدیل شدن به یک بسکتبالیست حرفه‌ای کار بسیار سختی جلوی خود می‌بینند. فیلم Hoop Dreams در سال ۱۹۹۴ به تهیه‌کنندگی استیو جیمز و پیتر گیلبرت توسط استودیو Kartemquin Films با بودجه‌ای ۷۰۰ هزار دلاری تولید و فروش خوب ۱۲ میلیون دلاری را تجربه کرد. این فیلم به خوبی مشکلات مهمی مانند نژادپرستی در دبیرستان‌های آمریکا را به تصویر می‌کشد.


شخصیت مرد عنکبوتی در حال پرتاب کردن تار

۲- مجموعه سینمایی Spider-Man

مجموعه سینمایی مرد عنکبوتی

  • بهترین فیلم: Spider-Man: Into the Spider-Verse
  • کارگردان: باب پرسیچتی | نویسنده: فیل لرد، رادنی روثمن
  • بازیگران: شمیک مور، لیو شرایبر، ماهرشالا علی، جیک جانسون
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۱۸ میلادی
  • میانگین امتیازات Spider-Man: Into the Spider-Verse در IMDB: ۸.۴ از ۱۰

دنیای جذاب Spider-Man نه‌تنها یکی از محبوب‌ترین و بهترین مجموعه‌های تینیجری که یکی از محبوب‌ترین مجموعه‌های سینمایی تاریخ است و یکی از محبوب‌ترین ابرقهرمان‌های سینما را درون خود می‌بیند. فیلم‌های زیادی در قالب این مجموعه ساخته شده‌اند که می‌توانیم به سه‌گانه مرد عنکبوتی اثر سم ریمی که ایفای نقش شخصیت مرد عنکبوتی برعهده توبی مگوایر قرار داشت، اشاره کنیم. همچنین سری فیلم‌های جدیدتر این مجموعه که تام هالند وظیفه به تصویر کشیدن شخصیت مرد عنکبوتی را برعهده دارد، از فیلم‌های خوب این مجموعه سینمایی به‌شمار می‌روند. جدیدترین فیلم این مجموعه تحت عنوان Spider-Man: No Way Home قرار است در سال جاری روی پرده سینماها برود. 

در میان فیلم‌ها و انیمیشن‌های مربوط‌به شخصیت اسپایدرمن انیمیشن Spider-Man: Into the Spider-Verse از لحاظ امتیاز منتقدین و رضایت تماشاگران بهترین عملکرد را داشته و با امتیاز ۸.۴ در سایت IMDB در میان سایر فیلم‌های مربوط‌به این شخصیت بالاترین امتیاز را به خودش اختصاص داده است. این انیمیشن در سال ۲۰۱۸ به تهیه‌کنندگی آوی آراد و ایمی پاسکال توسط استودیو کلمبیا پیکچرز به همراه مارول تولید و اکران شد. فروش ۳۷۶ میلیون دلاری این انیمیشن درمقابل بودجه ۹۰ میلیون دلاری آن فروش خوبی به‌شمار می‌رود ولی بااین‌حال فروش سایر فیلم‌های این مجموعه مانند فیلم Spider-Man: Far from Home بسیار بیشتر از این مجموعه بوده و فروش عالی ۱.۱۳ میلیارد دلاری را برای سازندگانش به‌همراه داشته است.


کاور فیلم  Back to the Future به همراه شخصیت‌های اصلی آن

۱- مجموعه سینمایی Back to the Future

مجموعه سینمایی بازگشت به آینده

  • بهترین فیلم: Back to the Future
  • کارگردان: رابرت زمیکس | نویسنده: رابرت زمیکس
  • بازیگران: مایکل جی فاکس، کریستوفر لوید، توماس ویلسون، جیمز تولکان، لی تامپسون
  • تاریخ اکران: سال ۱۹۸۵ میلادی
  • میانگین امتیازات Back to the Future در IMDB: ۸.۵ از ۱۰

به رتبه نخست بهترین فیلم های تینیجری رسیدیم. مجموعه Back to the Future علاوه‌بر اینکه در ژانر کمدی خوب عمل می‌کند، در ژانر علمی تخیلی هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. داستان این مجموعه درباره یک دانش‌آموز دوره دبیرستان به‌نام مارتی مک‌فلای جریان دارد که به‌همراه یک دکتر دیوانه به ماجراجویی‌های علمی می‌روند. این دو با استفاده از یک ماشین زمان بسیار جذاب به زمان‌های متفاوت سفر می‌کنند تا بتوانند اتفاقات آینده و گذشته منطقه هیل والی در ایالت کالیفرنیا را مشاهده کنند. قسمت نخست مجموعه سینمایی بازگشت به آینده همچنان از محبوبیت بسیار بالایی در میان اهالی سینما و علاقه‌مندان فیلم‌های علمی تخیلی برخوردار است و قطعا یکی از سرگرم‌کننده‌ترین فیلم‌های نوجوان‌پسند در این فهرست به‌شمار می‌رود. پس اگر هنوز آن را تماشا نکرده‌اید، حتما این کار را انجام دهید.

اولین قسمت این مجموعه در سال ۱۹۸۵ با بودجه‌ای حدود ۲۰ میلیون دلار با کارگردانی رابرت زمکیس توسط استودیو آمبلین که به متعلق به استیون اسپیلبرگ است، تولید و اکران شد. سازندگان این فیلم درنظر داشتند که این فیلم به سود ۳۰ میلیون دلاری دست پیدا کند ولی زمانی‌که این فیلم در باکس آفیس فروش ۳۸۹ میلیون دلاری را تجربه کرد، سازندگان آن را به‌فکر ساخت قسمت‌های بعدی آن انداخت. قسمت اول این مجموعه با امتیاز بسیار عالی ۸.۵ و رضایت ۹۶ درصدی منتقدین یکی از بهترین فیلم‌های ژانر کمدی علمی تخیلی محسوب می‌شود. پس از پخش قسمت آخر این مجموعه در سال ۱۹۹۰ یک انیمیشن سریالی در سال ۱۹۹۱ و یک فیلم کوتاه در سال ۲۰۱۵ از روی این مجموعه ساخته شد که به‌هیچ‌وجه نتوانستند موفقیت مجموعه اصلی را تکرار کنند.

نظر شما همراهان عزیز و همیشگی سایت زومجی درباره بهترین فیلم های تینیجری تاریخ چیست؟ به‌نظر شما جای کدام فیلم‌ها در این فهرست خالی است؟ نظر خودتان را حتما با ما و سایر مخاطبان سایت زومجی به اشتراک بگذارید و ما را در هرچه کامل‌تر کردن این فهرست کمک کنید.


پرسش‌های متداول

۱- بهترین فیلم های تینیجری کدام‌اند؟

از میان بهترین فیلم های تینیجری می‌توان به سری فیلم های هری پاتر، فیلم Donnie Darko، فیلم Rushmore و فیلم Rebel Without a Cause اشاره کرد. فهرست کامل ۵۰ فیلم تینیجری را در سایت زومجی مطالعه کنید

۲- بهترین فیلم های دبیرستانی جدید کدام‌اند؟

در سال‌های اخیر فیلم‌های دبیرستانی خوبی ساخته شده است که می‌توان به فیلم‌هایی مانند فیلم Lady Bird، فیلم Love, Simon و فیلم Eighth Grade اشاره کرد. فهرست کامل ۵۰ فیلم تینیجری را در سایت زومجی مطالعه کنید.
منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده