نویسنده: مریم اصلانی
// دوشنبه, ۴ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۵۹

عجیب‌ ترین تغییرات فیزیکی بازیگران برای یک نقش

بازیگران معروف و بلند آوازه اغلب برای ایفای هرنقش از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نمی‌کنند،.حتی اگر لازمه این کار تغییرات چشمگیر فیزیکی باشد. در مرور بزرگ‌ترین تغییرات فیزیکی بازیگران با زومجی همراه باشید.

بخشی از هنر یک بازیگر در توانایی او برای باورپذیرتر کردن هرچه بیشتر یک شخصیت تبلور پیدا می‌کند. اگرچه شاید بسیاری از ما این توانایی را بیشتر معطوف به نمایش خلق و خو و نکات ریز رفتاری هر کاراکتر بدانیم، اما گاهی این تغییر و تحول باید به‌صورت فیزیکی هم نشان داده شود. تصور بسیاری از مخاطبان از آمادگی فیزیکی بازیگران برای ایفای نقش، به گریم‌های سنگین یا توانایی و چابکی آن‌ها برای انجام حرکات جسمانی برمی‌گردد، اما گاهی اوضاع به این سادگی‌ها نیست. گاهی بازیگر نیازمند افزایش یا کاهش وزن است تا بهتر بتواند در قالب شخصیت خود فرو برود.

پس درکنار تحمل پروتزهای قانع‌کننده اما غیرقابل تشخیص، گریم‌های سنگین و استفاده از انواع کلاه گیس و لوازم دیگر، بازیگران باید روی بدن خود هم کار کنند تا برای ایفای نقش‌های به یادماندنی و تحسین برانگیز آمادگی کاملی داشته باشند. در ادامه ابتدا در یک ویدیو و سپس در مقاله کامل‌تر با ما همراه باشید تا به به مرور شماری از شخصیت‌هایی بپردازیم که به همت بازیگران سخت کوش و هنرمند، جلوه‌ای واقعی و باور پذیر به خود گرفتند.

تماشا در یوتیوب


بازیگر میلا کونیس

۳۲- میلا کونیس برای فیلم Black Swan

میلا کونیس برای بازی در نقش یک بالرین در فیلم تحسین شده «قوی سیاه» (Black Swan) محصول سال ۲۰۱۰ به‌صورت جدی روی اندام خود کار کرد.

او در مصاحبه‌ای با هاوارد استرن اشاره کرد برای به‌دست آوردن فرم دلخواه بدنی، در طول روز مقدار محدودی کالری (۱۲۰۰ کالری) مصرف کرده و در عوض سیگار زیادی می‌کشیده است. او در ادامه گفت این کار اگرچه جواب داده و او را آماده بازی در این نقش کرد، اما تجربه‌ای بسیار سخت و افتضاح بوده و ابدا آن را به دیگران توصیه نمی‌کند.


جنیفر آنیستون در فیلم کیک

۳۱- جنیفر آنیستون برای فیلم Cake

در فیلم «کیک» (Cake) محصول سال ۲۰۱۴، جنیفر آنیستون نقش زنی را بازی کرد که با دردی مزمن و همیشگی زندگی می‌کند.

در زمان اکران فیلم، آنیستون در گفتگویی با « Us Weekly» فاش کرد برای بازی در این نقش به مدت دو ماه و نیم فعالیت‌های ورزشی روزانه خود را کنار گذاشته و به اندازه سابق مراقب رژیم غذایی خود نبوده است. او در ادامه گفت در این مدت با وجود این برنامه، او همچنان سلامت خود را حفظ کرده بود. به‌علاوه جنیفر برای طبیعی جلوه کردن این شخصیت، حین کار بدون آرایش جلوی دوربین حاضر می‌شد.


کریس پرت چاق و کریس پرت عضلانی

۳۰- کریس پرت برای فیلم Guardians of the Galaxy

برای طرفداران مجموعه‌های تلویزیونی همچون «پارک‌ها و تفریحات» (Parks and Recreation) و  «اوروود» (Everwood)، کریس پرت چیز چندان افسانه‌ای برای ارائه کردن نداشت. اما زمانی‌که این بازیگر تصمیم گرفت در قامت یک ابرقهرمان در فیلم اکشن «نگهبانان کهکشان» (Guardians of the Galaxy) حاضر شده یا در نقش محققی باهوش در پارک ژوراسیک هنرنمایی کند، اوضاع تغییر کرد. او حالا باید بیشتر روی وضعیت فیزیکی خود تمرکز کرده و برنامه غذاییش را تغییر می‌داد.

کریس پرت برای حضور در نقش یک ابرقهرمان، به بدنی عضلانی احتیاج داشت

کریس پرت برای این کار مجبور شد ۲۷ کیلو وزن کم کند. او می‌گوید زمانی چاق و ناراضی بوده و تنها کاری که در هنگام استراحت کردن انجام می‌داد، خوردن غذا بود. البته که این پرخوری هم حال او را بهبود نبخشید، به طوری که در فاصله هر وعده تا وعده بعدی هم چندان حال خوشی نداشت. اما حالا اوضاع تغییر کرده و او وعده‌های غذایی سالم‌تری مصرف می‌کند و درعین حال بین وعده‌های غذایی هم احساس بهتری دارد.


رونی مارا در فیلم دختری با خالکوبی اژدها

۲۹- رونی مارا برای فیلم The Girl with the Dragon Tattoo

رونی مارا برای بازی در نقش لیزبت سالندر در فیلم «دختری با خالکوبی اژدها» (The Girl with the Dragon Tattoo) ساخته دیوید فینچر، باید به طول کامل استایل خود را تغییر می‌داد.

مارا در مورد تجربه خود از این تغییر ظاهر گفت چیزهای زیادی وجود داشته که فکر انجام دادن آن‌ها او را به وحشت می‌انداخته، اما هرگز فکر شانه خالی کردن در مقابل این چالش را به ذهن خود راه نداده است. از دید مارا سخت‌ترین کار برای این تغییر ظاهر سفید کردن ابروهایش بود. او می‌گوید همان زمان این مسئله را برای خود حل کرد.


جنیفر لارنس بازیگر مجموعه فیلم های بازی های گرسنگی

۲۸- جنیفر لارنس برای فیلم Red Sparrow

جنیفر لارنس که بیشتر با ایفای نقش کتلین اوردین در مجموعه فیلم‌های «بازی‌های گرسنگی» شناخته می‌شود، برای بازی در فیلم «گنجشک سرخ» (Red Sparrow) محصول سال ۲۰۱۸ در نقش یک بالرین ظاهر شد.

این بازیگر در گفتگویی با ونیتی فر اشاره کرد همیشه فکر می‌کرده چه چیزی واقعا او را مشتاق گرفتن رژیم می‌کند و البته درنهایت او این کار را برای بازی در این فیلم انجام داد. این بازیگر می‌گوید نمی‌توانست نقش یک بالرین را بازی کند بدون آنکه واقعا احساس کند یک بالرین است.


تفاوت چهره نیکول کیدمن در فیلم ساعتها

۲۷- نیکول کیدمن برای فیلم  The Hours

نیکول کیدمن برای به تصویر کشیدن نویسنده معروف ویرجینیا وولف در فیلم «ساعت‌ها» ( The Hours) محصول سال ۲۰۰۲، جایزه بهترین بازیگر زن را به‌دست آورد.

 او برای این فیلم ظاهر خود را طرزی چشمگیر تغییر داده بود، به طوری که هر روز آرایش و نصب پروتز بینی کیدمن سه ساعت طول می‌کشید. او در مورد استفاده از بینی مصنوعی گفت این مسائل تنها برای ایجاد شباهت ظاهری بیشتر بودند. بااین‌حال به باور او این تنها کمک به نمایش بهتر لایه‌های بیرونی این شخصیت بود و او برای تجسم بخشیدن به این نقش، باید ابتدا از درون تغییر می‌کرد.


زک افرون و راک در فیلم نجات غریق

۲۶- زک افرون برای فیلم Baywatch

اگر صادق باشیم باید بگوییم زک افرون همیشه عالی به نظر می‌رسد، اما ستاره فیلم «دبیرستان موزیکال» ( High School Musical ) برای بازی در فیلم «گارد ساحلی» (Baywatch) محصول سال ۲۰۱۷، آموزش خود را به سطح بالاتری ارتقا داد.

او گفت در آن زمان تمایل داشته است دقیقا شبیه یک ورزشکار المپیکی ظاهرشود، بنابراین با چنین نگاه و سطح توقعی تمرینات ورزشی خود را شروع کرد. او در ادامه اضافه کرد این کار برایش خیلی سخت بود، اما به هرصورت انجامش داد. زک افرون هنوز هم به تمرینات خود ادامه می‌دهد البته نه به‌شدت گذشته، و درکنار آن از مصرف غذاهای آماده و بسته‌بندی شده هم پرهیز می‌کند.


کریس ایوانز در فیلم پایان بازی

۲۵- کریس ایوانز برای فیلم کاپیتان آمریکا

درحالی که بسیاری از بینندگان از تماشای نقش آفرینی کریس ایوانز در نقش کاپیتان آمریکا لذت می‌بردند، ظاهرا اوضاع در پشت پرده چندان هم پرزرق و برق و جذاب نبوده است.

 این بازیگر در گفتگویی در سال ۲۰۱۱ به این نکته اشاره کرد و گفت در آن زمان روزی دو ساعت ورزش می‌کرده و این کار به نظرش بسیار بی‌رحمانه بوده است. او اضافه کرد معمولا از ورزش کردن لذت می‌برد، اما این تمرینات سخت متفاوت‌تر از تصوراتش بودند. به طوری که بارها به خودش گفته است من از این مربی متنفرم، از این فیلم متنفرم، می‌خواهم بالا بیاورم یا دلم می‌خواهد یک هفته تمام بخوابم!


بردلی کوپر در فیلمهای مختلف

۲۴- بردلی کوپر برای فیلم American Sniper

بردلی کوپر برای بازی در نقش یک افسر نیروی دریایی به نام «کریس کایل» در فیلم «تک تیرانداز آمریکایی» (American Sniper)، تقریبا ۱۸ کیلوگرم وزن اضافه کرد.

او می‌گوید از آنجایی که شخصیت کایل یک تگزاسی درشت هیکل با وزنی در حدود ۱۰۴ کیلو بود، پس او باید تاحدی وزنش را بالا می‌برد که بتواند خودش را از نظر ظاهری به این شخصیت نزدیک کند.


تمرینات بدنی کمیل نانجیانی

۲۳- کمیل نانجیانی برای فیلم The Eternals

کمیل نانجیانی ستاره مجموعه‌ی تلویزیونی «دره سیلیکون» (Silicon Valley) پس از بازی در فیلم «جاودانگان» (The Eternals) محصول شرکت مارول که در آن با آنجلینا جولی همبازی است، ظاهر فیزیکی جدید خود را در اینستاگرام به نمایش گذاشت.

او در ادامه اشاره کرد این تغییر ظاهر جدید محصول یک سال همکاری با بهترین مربیان و متخصصان علم تغذیه است که در استخدام این استودیوی بزرگ جهانی هستند. روندی که باعث شده است او اینگونه تغییر کرده و اسباب رضایت خاطرش فراهم شود. حالا این سؤال برای او ایجاد شده است که چرا قبلا این کار را انجام نداده بود!


تیلور لانتر بازیگر سه گانه گرگ و میش

۲۲- تیلور لانتر برای فیلم Twilight

پس از حضور در فیلم «گرگ و میش» (Twilight) محصول سال ۲۰۰۸ و در نقش شخصیت جیکاب؛ شایعاتی بر سر زبان‌ها افتاد که احتمالا در فیلم بعدی این مجموعه بازیگر دیگری به‌جای لانتر حضور خواهد داشت.

اگر لانتر فکری به حال جثه لاغر خود نمی‌کرد، نقشش را از دست می‌داد

به‌گفته کارگردان کریس وایتز، این مسئله به خاطر این بود که لانتر در فیلم اول در صحنه‌های کمی حضور داشت. از طرف دیگر او از نظر ظاهری هم با چیزی که در کتاب توصیف شده بود بسیار تفاوت داشت. در نتیجه واقعیت‌های انکارناپذیری وجود داشت که با درنظر گرفتن آن‌ها، تیم فیلمسازی باید به‌دنبال بازیگر مناسب‌تری می‌گشتند.

اما خوشبختانه لانتر آماده رو‌به‌رو شدن با این چالش بوده و به اصطلاح شروع به بزرگ شدن کرد. او به‌صورت منظم ورزش کرده و هر دو ساعت یک بار غذا می‌خورد. در آن زمان او همیشه ظرفی شامل گوشت، سیب زمینی شیرین و بادام خام به همراه داشت.


استیو کارل در فیلم شکارچی روباه

۲۱- استیو کارل برای فیلم Foxcatcher

استیو کارل برای ایفای نقش در فیلم شکارچی روباه یا فاکس کچر (Foxcatcher) محصول سال ۲۰۱۴، به معنای واقعی کلمه تغییر کرد. البته این تغییر به اندازه‌ای جالب توجه بود که نامزدی اسکار بهترین بازیگر را برایش به ارمغان بیاورد.

 گریم او هر روز صبح سه ساعت طول کشیده و در طول فیلم از بینی مصنوعی استفاده می‌کرد که باعث می‌شد او در مقایسه با همبازی‌هایش یعنی چنینگ تیتوم و مارک روفالو تاحدی ناآشنا و بیگانه به نظر برسد. این بازیگر اشاره می‌کند ظاهر و نگاهش در آن زمان چنان منقلب کننده بود که هیچ کس تمایل نداشت در اطرافش باشد.


تفاوت استایل و چهره بازیگر رنی زلوگر

۲۰- رنی زلوگر برای فیلم Bridget Jones

برای بازی در نقش اصلی دو فیلم اول «بریجیت جونز» (Bridget Jones)، زلوگر باید افزایش وزنی ۱۳ کیلوگرمی را تحمل می‌کرد.

به گزارش دیلی میل او در این مدت به مصرف خوراکی‌های حجیم فست فودی روی آورده بود. او می‌گوید به‌گفته متخصصان، مصرف این میزان فست فود در طولانی مدت بسیار خطرناک است و همین مسئله او را وحشت زده کرده بود که باید در مدت زمانی کوتاه این همه وزن را با خوردن این نوع مواد غذایی اضافه کند.


تفاوت ظاهری بازیگر و خواننده فیفتی سنت

۱۹- فیفتی سنت برای فیلم Things Fall Apart

کورتیس جیمز جکسون سوم ملقب به فیفتی سنت برای بازی در فیلم «Things Fall Apart» محصول سال ۲۰۱۱، تقریبا ۲۳ کیلو وزن کم کرده و با این کار طرفدارانش را شوکه کرد.

 این خواننده و بازیگر در این فیلم در نقش فوتبالیستی مبتلا به بیماری سرطان ظاهر شد و برای نمایش خصوصیات ظاهری این شخصیت طی ۹ هفته به رژیم مایعات روی آورده و روزی سه ساعت روی تردمیل می‌دوید تا سرانجام موفق شد وزنش را به میزان لازم کاهش دهد. بدنیست بدانید این فیلم داستان زندگی یکی از دوستان کودکانی این رپر بود.


اما استون در فیلم نبرد جنسیت ها

۱۸- اما استون برای فیلم Battle of the Sexes

اما استون در سال ۲۰۱۷ در فیلم «نبرد دو جنس» یا نبرد جنسیت‌ها (Battle of the Sexes) در نقش یک تنیس باز حرفه‌ای به نامی بیلی جین کینگ ظاهر شد.

به‌گفته جیسون والش مربی استون، او در آن زمان روزانه دوبار تمرین کرده و بدنش را عضلانی کرده بود. همچنین تغییر رنگ مو به قهوه‌ای مایل به طلایی، ایجاد خطوط برنزه، کک و مک، فرم ابرو و جای زخم از دیگر مشخصه‌هایی بود که برای تبدیل کردن استون به این شخصیت جدید به کار گرفته شدند.


ویل اسمیت در فیلم علی در نقش محمد علی کلی

۱۷- ویل اسمیت برای فیلم Ali

برای تازه‌ترین شاهزاده بل ایر، تبدیل شدن به شخصیت محمد علی کار چندان سختی نیست، چرا که او واقعا این کار را در سال ۲۰۰۱ در فیلم «علی» (Ali) انجام داد.

دارل فاستر بوکسور میان وزنی که اسمیت را برای ایفای این نقش آموزش داد، اشاره می‌کند در آن زمان فرم بدنی اسمیت چندان بد نبود. اما برای تغییر شکل بهتر، او هر روز صبح چند کیلومتر دویده و سپس چند ساعت را به تمرین بوکس می‌پرداخت و درنهایت وعده‌ی ناهار او شامل میزان بالایی پروتئین درکنار کربوهیدرات پایین بود.


دمی مور در فیلم سرباز جین

۱۶- دمی مور برای فیلم G.I. Jane

برای ایفای نقش در فیلم «سرباز جین» (G.I. Jane) محصول سال ۱۹۹۷، دمی مور واقعا توسط نیروی دریایی آموزش داده شد. او همچنین برای ایفای هرچه بهتر این نقش موهایش را هم از ته تراشید.


تام کروز با ظاهری متفاوت در فیلم تندر استوایی

۱۵- تام کروز برای فیلم Tropic Thunder

تام کروز با ایفای نقش در فیلم «تندر استوایی» (Tropic Thunder) محصول سال ۲۰۰۸ همه را شگفت زده کرد. البته مشخص است که این تغییر ظاهر جالب توجه، تماما به‌لطف گریم و استفاده از انواع مختلف پروتز انجام شده بود.

 طراح گریم بارنی برمن در گفتگویی به این مسئله پرداخته و اشاره کرد هنگام کار تیمی دوازده نفره همراه او کار می‌کردند که هرکدام سرگرم سرهم و آماده کردن بخشی از پروتزهای سیلیکونی برای سر، گردن، سینه و دست‌های تام بودند. آن‌ها همچنین برای او دستکش‌های مخصوصی آماده کرده بودند تا کار سریع‌تر پیش برود.

از طرف دیگر استفاده از این حجم پروتز سنگین درکنار تحرک بدنی، باعث می‌شد که تام همیشه خیس عرق باشد. درنتیجه تیم دو دست لباس برای او آماده کرده بودند، یکی برای صبح و دیگری برای بعد از ناهار تا تام کروز احساس راحتی بیشتری داشته باشد.


هیلاری سوانک در فیلم عزیز میلیون دلاری

۱۴- هیلاری سوانک برای فیلم Million Dollar Baby

هیلاری سوانک برای بازی در فیلم «محبوب میلیون دلاری» (Million Dollar Baby) محصول سال ۲۰۰۴ که در آن در نقش یک بوکسور حرفه‌ای بازی کرد، اسکار بهترین بازیگر زن را به‌دست آورد.

او در گفتگویی اشاره کرد برای آماده شدن برای ایفای این نقش به مدت سه ماه، شش روز در هفته و روزی چهار الی پنج ساعت تمرینات بدنی سخت انجام داده است. او می‌گوید از او خواسته شده بود بدنش را کمی عضلانی کند و او که می‌خواست در نقش یک بوکسور بدرخشد، تمام تلاشش را کرد تا هرکاری لازم است برای تبدیل شدن به یک ورزشکار واقعی انجام دهد.

برنامه غذایی او در آن زمان شامل مصرف ۲۱۰ گرم پروتئین بود و درکنار آن نوشیدن سفیده تخم مرغ، مصرف روغن کتان و شیک‌های پروتئینی را هم در برنامه روزانه خود گنجانده بود.


بدن عضلانی کریس همسورث

۱۳- کریس همسورث برای فیلم ثور

این بازیگر استرالیایی تبار به‌صورت جدی برای بازی در نقش ابرقهرمان مارول یعنی ثور افسانه‌ای آماده شد. او در گفتگویی با یک مجله فاش کرد شش رو در هفته به مدت یک ساعت تمرین می‌کرده است.

 او اشاره می‌کند مدت تمرین او هیچگاه بیشتر از یک ساعت نبود، اما سعی می‌کرد همان زمان را بسیار سخت و فشرده کار کند. حالا حتی زمانی‌که سر فیلم‌برداری نیست هم به تمرینات خود ادامه داده و برای حفظ تناسب اندام کمتر از قبل غذا می‌خورد. بااین‌حال تمرکزی روی حجیم کردن عضلات بدنش ندارد و سعی می‌کند که تنها تناسب اندامش را حفظ کند.


ناتالی پورتمن در فیلم قوی سیاه

۱۲- ناتالی پورتمن برای فیلم Black Swan

ناتالی پورتمن نقش شخصیت اصلی فیلم قوی سیاه را بازی کرد، بالرینی که تا پای جان برای درخشش روی صحنه تلاش کرد. او هم همچون میلا کونیس مجبور بود از لحاظ جسمانی برای این نقش آماده شود که البته این هنرنمایی برایش یک جایزه اسکار را هم به ارمغان آورد.

ناتالی برای آماده شدن در حدود ۱۰ کیلو وزن کم کرد. او در گفت‌وگو با ایندیپندنت اشاره کرد آن زمان بعضی شب‌ها به معنای واقعی کلمه احساس می‌کرده دلش می‌خواهد بمیرد.


آن هاتاوی در نقش فانتین در فیلم بینوایان

۱۱- آن هاتاوی برای فیلم Les Miserables

آن هاتاوی برای بازی در نقش شخصیت فانتین در فیلم «بینوایان» (Les Miserables) که البته اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن را هم برایش به همراه داشت، مجبور شد یازده کیلو وزن کم کند.

او در مورد این تجربه در گفت‌وگو با مجلبه پیپل اشاره کرد باید طی دو هفته این وزن اضافی را کاهش می‌داده است. او چیز چندانی در مورد تغذیه نمی‌دانسته و این کار از نظر جسمی برایش خیلی سخت بوده است. او اضافه می‌کند در آن مدت مغزش هم بسیار درگیر این موضوع بوده در نتیجه مدام دچار احساس اضطراب و نگرانی می‌شد.


تغییرات مختلف جسمانی تام هاردی برای فیلم

۱۰- تام هاردی برای فیلم Bronson

تام هاردی در فیلم بیوگرافی «برانسون» (Bronson) محصول سال ۲۰۰۹ باید در نقش زندانی بدنامی به نام چارلز برانسون بازی می‌کرد. این بازیگر اشاره می‌کند برای دستیابی به بدنی عضلانی، او نیازمند آموزش‌ و تمرینات خاصی بوده و باید در مدت زمانی کوتاه با وزنه زدن، عضلات سینه و گردن خود را حجیم می‌کرده است.

به‌گفته این بازیگر وقتی کار فیلم‌برداری این فیلم به پایان رسید، پاهای او در مقایسه با نیمه بالایی بدنش به اندازه‌ای لاغر بوده که به پاهای لک لک شباهت پیدا کرده بود.


جرد لتو در فیلم باشگاه خریداران دالاس

۹- جرد لتو برای فیلم Dallas Buyers Club

جرد لتو یکی دیگر از بازیگرانی است که حاضر است برای به تصویر کشیدن درست یک شخصیت، هر چالش سخت و نفس‌گیری را به جان بخرد، به‌ویژه اگر پای کاهش یا افزایش وزن درمیان باشد.

جرد لتو برای بازی در نقش یک بیمار مبتلا به ایدز، 22 کیلو وزن کم کرد

او که در فیلم باشگاه خریداران دالاس با متیو مک کانهی همبازی بود، برای ایفای نقش خود بیش از ۲۲ کیلوگرم از وزن خود را کاهش داد. او همچنین در این فیلم ظاهری متفاوت پیدا کرده بود؛ به طوری که برای نزدیکی هرچه بیشتر به این نقش ابروی خود را تراشید. البته این بخشی از ماجرا است، چون اگر لازم باشد جرد لتو حاضر است به‌جای کم کردن وزن، درست و حسابی چاق شود. او برای بازی در نقش یک قاتل و بیمار روانی در فیلم فصل ۲۷، ۳۱ کیلوگرم اضافه وزن پیدا کرده و باز هم ظاهرش را به خوبی تغییر داد.


جیک جیلنهال در فیلم چپ دست

۸- جیک جیلنهال برای فیلم Southpaw

برای بازی در فیلم «شبگرد» (Nightcrawler) محصول سال ۲۰۱۴، جیک جیلنهال در نقش شخصیتی ظاهر شد که به‌دنبال فیلم‌برداری از صحنه‌های جرم و جنایت بود.

 او برای ایفای این نقش در حدود ۱۴ کیلوگرم وزن کم کرده و ظاهری بی عیب و نقص از خود به نمایش گذاشت. او در گفتگویی با ورایتی اشاره کرد در آن دوران سعی می‌کرده تاحد ممکن کالری کمتری مصرف کند. او می‌گوید می‌دانسته اگر احساس گرسنگی کند، یعنی دارد کارش را درست انجام می‌دهد. او معتقد است این کار حتی از نظر ذهنی به مراتب ارزشمندتر بوده و شبیه ماجراجویی جذاب بود، چیزی شبیه یک مبارزه نفس‌گیر که باید در آن پیروز می‌شد.

در سال ۲۰۱۵، جیک این بار در فیلم «چپ دست» (Southpaw) در نقش یک قهرمان بوکس میان وزن بازی کرد. او در گفتگویی با ورایتی اعلام کرد برای نشان دادن ظاهری قانع‌کننده از یک ورزشکار، به مدت شش ماه روزی شش ساعت ورزش می‌کرده است تا بدنش را عضلانی کرده و شبیه یک بوکسور حرفه‌ای به نظر برسد.


شارلیز ترون در فیلم هیولا

۷- شارلیز ترون برای فیلم Monster

شارلیز ترون برای بازی در فیلم «تالی» (Tully) محصول سال ۲۰۱۸، وزنش را در حدود ۲۲ کیلو بالا برد. او اشاره می‌کند سه هفته اول کار همیشه خیلی سرگرم کننده است، چون حال و احوال شما دقیقا شبیه یک بچه در فروشگاه آبنبات فروشی است. بنابراین او کار را با خوردن صبحانه‌ای سنگین و دو میلک شیک شروع کرد.

اما سه هفته بعدی دیگر سرگرم کننده نیست و اکنون بیشتر شبیه یک کار ناتمام است که باید به هرشکل ممکن به انجام برسد. حالا او مجبور بود ساعتش را کوک کرده و دو بامداد از خواب بیدار شود تا یک ظرف پر از ماکارونی و پنیر سرد بخورد. حتی فکر کردن به این برنامه هم سخت است، اینکه تنها از خواب بیدار شوی تا یک ظرف غذا را به زور بخوری، آن هم فقط برای اینکه اضافه وزن خود را حفظ کنی.

شارلیز ترون به دفعات برای نقش‌های مختلف، کاهش و افزایش وزن را تجربه کرده است

شارلیز البته قبلا همچنین تجربه‌ای داشته است. او در سال ۲۰۰۳ برای بازی در فیلم «هیولا» (Monster) هم در حدود چهارده کیلو وزن اضافه کرد و البته مزد آن را با بردن اسکار بهترین بازیگر زن برای بازی در نقش قاتل سریالی «آیلین وورنوس» دریافت کرد.

در آن زمان او گفت هیچ چیز مصنوعی در مورد ظاهر او وجود نداشته است، به جز یک نوار پلاستیک نازک که روی پلک‌هایش قرار داشته و یک کرم که به صورتش می‌زده است تا پوستش را کمی آسیب دیده و آفتاب سوخته نشان دهد. خبری از کلاه گیس نبود و او و تیم سازنده تنها تلاش داشتند این شخصیت شبیه آیلین باشد نه نمایش کاریکاتور گونه از آن.

اما پشتکار شارلیز در تغییر ظاهر خود مثال زدنی است. او برای بازی در نقش مگین کلی در فیلم «بامب‌شل« (Bombshell) گریم و آرایشی سنگین داشت. برای بهتر و طبیعی‌تر جلوه دادن ظاهر این شخصیت، گریمور نامی کازو هیرو وارد صحنه شد و این دو تلاش کردند ظاهری بی‌نظیر به کلی ببخشد.


واکین فینیکس در فیلم جوکر

۶- واکین فینیکس برای فیلم جوکر

نامزد بازیگر رونی مارا، بسیاری از بینندگان و به‌ویژه علاقمندان دنیای DC را با ایفای نقش جوکر شگفت زده کرده و گل سرسبد جوایز سینمایی سال ۲۰۲۰ بود.

واکین فینیکس برای بازی در نقش این بدمن معروف، تغییر و تحولی شدید را متحمل شد که بخشی از آن شامل از دست دادن حدود ۲۳ کیلو وزن بود. فینیکس درباره این کاهش وزن در گفتگویی با هالیوود ریپوتر از تجربه خود در این زمینه صحبت کرده و اشاره کرد از نظر او این میزان کاهش وزن حتی از نظر روانشناسی هم روی فرد اثر می‌گذارد، گویی که شما شروع به دیوانه شدن می‌کنید.

او درگفتگویی دیگر اشاره کرد با وجود سختی این کار، او با خیال راحت برای انجام این نقش آماده شد. او افزود این کار را قبلا هم انجام داده است، تنها کافی است زیر نظر پزشک و با مراقبت کامل جلو بروید تا آسیب نبینید.


چاق و لاغر شدن جونا هیل برای ایفای نقش در فیلم های مختلف

۵- جونا هیل برای سریال Maniac

جونا هیل برای بازی در مجموعه تلویزیونی مجنون (Maniac) تقریبا ۲۰ کیلو وزن کم کرد. او در گفت‌وگو با «ABC News» اشاره کرد ترجیح می‌داده برای کاهش وزن به سراغ انجام کارهای عجیب و غریب مثل کمک گرفتن از جن یا خوردن قرص‌های جادویی نرود، در عوض به سراغ متخصص تغذیه رفته است. این متخصص هم به او پیشنهاد داده است عادات و رژیم غذایی خود را تغییر دهد.

البته این تنها باری نیست که جونا هیل با کاهش و افزایش وزن بینندگان را شگفت زده کرده است. به‌عنوان نمونه او برای بازی در فیلم «شماره ۲۲ خیابان جامپ» از وزن خود کاست ولی دو سال بعد برای بازی در فیلم «سگ‌های جنگی»، اضافه وزنی ۱۸ کیلویی را تجربه کرد. هرچند این روزها جونا هیل دارای تناسب اندام خوبی است، اما باید منتظر بود و دید آیا قرار است در فیلم‌های بعدیش دوباره این فرایند چاق و لاغر شدن را امتحان کند یا خیر؟


متیو مک کانهی در فیلم باشگاه خریداران دالاس

۴- متیو مک کانهی برای فیلم Dallas Buyers Club

متیو کانهی برای ایفای نقش برنده اسکار خود در فیلم «باشگاه خریداران دالاس» (Dallas Buyers Club) محصول سال ۲۰۱۳، خود را از نظر ظاهری به‌شدت تغییر داد.

 او در این فیلم باید نقش مردی مبتلا به بیماری ایدز را بازی می‌کرد که تنها یک ماه فرصت زندگی کردن دارد. مک کانهی در گفت‌وگو با بی بی سی در مورد کاهش وزن ۲۱ کیلویی خود گفت که با یک متخصص تغذیه ملاقات و چهار ماه زمان صرف کرد تا وزن خود را به میزان ایده‌آل برساند. در این مدت او برای هر وعده‌ی غذایی به دقت برنامه‌ریزی داشته و درکنار آن ظاهرا یخ زیادی می‌جویده است.


تام هنکس در فیلم

۳- تام هنکس برای فیلم Castaway

تام هنکس در فیلم «دور افتاده» (Castaway) محصول سال ۲۰۰۰، نقش شخصیتی را بازی می‌کرد که برای مدتی در جزیره‌ای غیرمسکونی گرفتار شده بود. به همین خاطر این بازیگر مجبور شد برای ایفای نقش این شخصیت وزن خود را به مقدار قابل توجهی کاهش دهد. به طوری که وزنش را از ۱۰۲ به ۷۷ کیلو رساند.

او در گفتگویی با « Entertainment Weekly» گفت در آن مدت تنها چیزی که خوردن آن را کنار نگذاشت، قهوه بود. این کاهش وزن نزدیک به یک سال طول کشید و ایده اصلی آن توسط کارگردان رابرت زمکیس ارائه شده بود.

هنکس می‌گوید کارگردان معتقد بود اگر بخواهیم این کار را درست انجام دهیم باید نیمه اول فیلم را بسازیم، بعد یک سال مرخصی گرفته و سپس نیمه دوم را فیلم‌برداری کنیم تا همه چیز طبیعی باشد.


رابرت دنیرو در نقش جیک لاموتا در فیلم گاو خشمگین مارتین اسکورسیزی

۲- رابرت دنیرو برای فیلم گاو خشمگین

اگرچه وقتی پای قدرت بازیگران در تغییر فرم ظاهری بدن به میان می‌آید نمونه‌های امروزی‌تر فراوانی را به خاطر می‌آوریم، اما شاید بدنباشد بدانید در گذشته این رابرت دنیرو بود که سلطان بلامنازع اینگونه تغییرها به حساب می‌آمد.

شاید بارزترین نمونه برای این ادعا، تغییرات جسمانی او برای ایفای نقش جیک لاموتا در فیلم گاو خشمگین باشد. او برای نشان دادن تغییرات جسمانی این شخصیت در سنین میانسالی، رو به پرخوری آورده و حسابی اضافه وزن پیدا کرد. طوری که کارگردان مارتین اسکورسیزی نگران وضعیت سلامتی او شده و حتی فیلم‌برداری را برای مدتی به تعویق انداخت.

این‌درحالی است که شخصیت جیک لاموتا به‌عنوان یک مشت‌زن، همیشه باید از وضعیت جسمانی مناسبی برخوردار بود. بنابراین این تغییرات فاحش فیزیکی نیازمند فداکاری دنیرو در به چالش کشیدن خود حتی به قیمت آسیب دیدگی جسمانی بود.


تغییرات فیزیکی کریستین بیل برای فیلمهایی مثل ماشین چی، بتمن و معاون

۱- کریستین بیل برای فیلم The Machinist

برای بازی در فیلم «معاون» (Vice) محصول سال ۲۰۱۸، کریستین بیل باید خود را از نظر ظاهری شبیه به دیک چنی معاون سابق رئیس جمهوری آمریکا می‌کرد.

بیل از خاطرات حضور خود در این نقش دراماتیک صحبت کرده و در گفتگویی اشاره کرد برای این نقش باید مقداری اضافه وزن پیدا می‌کرده و البته این کار در مقایسه با کاهش وزن، لذت بیشتری برایش به همراه داشته است. این بازیگر همچنین درمصاحبه‌ای با ورایتی گفت که راه حلش برای این کار خوردن مقدار زیادی شیرینی پای بوده است.

لاغری شدید کریستین بیل در فیلم ماشین چی، بینندگان را متحیر کرد

البته اگر به نقش آفرینی‌های این هنرپیشه مطرح علاقه داشته باشید، قطعا می‌دانید که او در زمینه کاهش و افزایش وزن بسیار حرفه‌ای عمل می‌کند. به طوری که مدت‌ها قبل از آنکه برای بازی در فیلم معاون کمی چاق شود، برای بازی در فیلم «ماشین‌چی» (The Machinist) محصول سال ۲۰۰۴، کاهش وزن چشمگیری را تجربه کرد.

او در سال ۲۰۱۸ در گفتگویی با گاردین اشاره کرد انجام چنین کاری برایش بسیار شگفت انگیز بوده است. وقتی به اندازه‌ای لاغر شده بود که به سختی می‌توانست از یک پله بالا برود. او می‌گوید که چنین تجربه‌ای بسیاری خاص بوده است، گویی شما جسم خود را ترک کرده‌اید.

به پایان این مطلب رسیدیم، امیدوارم این مرور بر شاخص‌ترین تغییرات فیزیکی بازیگران برای نقش آفرینی در آثار سینمایی و تلویزیونی برای شما هم جالب توجه بوده باشد. کدام یک ازاین تغییرات بیش از سایر توجه شما را به خود جلب کردند؟ کدام بازیگر از این نظر تلاش بیشتری از خود نشان داده است؟ خوشحال می‌شویم دیدگاه و نظرات خود را با ما در زومجی هم درمیان بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده