نویسنده: رضا اسکندری
// چهار شنبه, ۲ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۰۱

حقایق جالب انیمیشن The Incredibles | از مخالفت پیکسار تا صداگذاری شخصیت‌ها

در این مقاله به بررسی نکات و حقایق جالب انیمیشن The Incredibles یکی از بهترین آثار استودیو پیکسار خواهیم پرداخت. با زومجی همراه باشید.

اگر بخواهیم انیمیشن‌های استودیو پیکسار را رتبه‌بندی کنیم کار بسیار سخت و دشواری پیش رو خواهیم داشت، انیمیشن‌های این استودیو یک از یک بهتر هستند و هرکدام از آن‌ها در سراسر جهان به محبوبیت بسیار زیادی رسیده‌اند. بااین‌حال انیمیشن شگفت انگیزان (The Incredibles) به‌راحتی می‌تواند یکی از بهترین و محبوب‌ترین آثار این استودیو لقب بگیرد. دنیای ابرقهرمان‌ها در سینما بسیار وسیع است و حالا اگر این دنیا در یک انیمیشن دوست‌داشتنی به‌تصویر کشیده شده باشد، چه بهتر. انیمیشن The Incredibles ما را همراهِ خود به دنیای ابرقهرمان‌هایی می‌برد که به‌خاطر قوانین دولت نمی‌توانند از قدرت‌های خود استفاده کنند ولی شرایط همیشه آرام باقی نمی‌ماند و با حضور شخصیت‌هایی شرور، ابرقهرمان‌های داستان ما هم مجبور می‌شوند به مقابله با آن‌ها بپردازند.

شگفت انگیزان با داستان جذاب و بسیار سرگرم‌کننده خود ما را به‌خوبی با خود همراه می‌کند و برای تماشا کردن آن به‌هیچ‌وجه مهم نیست چند سال سن داشته باشیم. بدون شک طرفداران انیمیشن در هر سنی که باشند از تماشای این انیمیشن بسیار لذت خواهند برد. انیمیشن The Incredibles در سال ۲۰۰۵ به تهیه‌کنندگی جان واکر توسط استودیو پیکسار با بودجه‌ای نسبتا سنگین و معادل با ۹۳ میلیون دلار تولید و در تاریخ ۵ نوامبر ۲۰۰۴ (۱۵ آبان ۱۳۸۳) در سینماها اکران شد. این انیمیشن با فروش چشم‌گیر ۶۴۰ میلیون دلاری خود راه را برای ساخت قسمت‌های بعدی خود بسیار هموار کرد ولی برخلاف انتظار اهالی سینما این اتفاق تا سال ۲۰۱۸ رخ نداد. در این مقاله تصمیم گرفتیم تا نگاهی داشته باشیم به جالب‌ترین نکات و حقایق جالب انیمیشن شگفت انگیزان؛ حقایقی که شاید از آن‌ها اطلاعی نداشته باشید.

صورت شخصیت‌های اصلی انیمیشن The Incredibles

۱- پیدایش ایده داستان و شروع ساخت

مثل اکثر فیلم‌ها و سریال‌هایی که در سری مقالات حقایق جالب به توضیح آن‌ها پرداختیم ایده ساخت انیمیشن The Incredibles نیز سال‌ها قبل از شروع ساخت آن در ذهن بِرَد ‌بِرد (Brad Bird)، خالق این انیمیشن وجود داشت. برد پس از اکران این انیمیشن و محبوبیت بسیار زیاد آن در مصاحبه‌ای با رسانه A.V. Club توضیحاتی در این رابطه داد و گفت:‌ «در مارس سال ۲۰۰۰ نزد جان لستر، یکی از موسسان استودیو پیکسار رفتم. من و جان از سال‌ها پیش یکدیگر را می‌شناختیم و رابطه بسیار خوبی باهم داشتیم. ایده ساخت این انیمیشن در سال ۱۹۹۳ در ذهن من قرار داشت ولی هیچ استودیویی با ساخت آن موافقت نمی‌کرد، حتی پس از ملاقات با جان، شرکت پیکسار هم به‌دلایل مختلفی با ایده من موافق نبود».

او در ادامه افزود: «مدیران پیکسار پس از شنیدن ایده من درباره این داستان به من گفتند که ساخت این ایده ۱۰ سال زمان نیاز دارد و بودجه بسیار عظیمی برای ساخت آن نیاز است و حتی موفقیت آن تضمین شده نیست. درنهایت پس از اصرار زیاد من و کمک‌های جان استودیو پیکسار و شرکت والت دیزنی تصمیم گرفتند ایده این داستان را به مرحله تولید برسانند ولی با این شرط که بودجه ساخت آن از ۱۰۰ میلیون دلار فراتر نرود. حتما می‌دانید که بودجه نهایی ساخت این انیمیشن بیشتر از ۹۳ میلیون دلار نشد و بسیار خوشحالم که هم مسئولان پیکسار و هم کسانی که این انیمیشن را تماشا کردند، از نتیجه راضی بودند. راستش را بخواهید پس از اکران انیمیشن Toy Story این داستان در ذهن من پررنگ‌تر شد و می‌توان از این انیمیشن به‌عنوان منبع اصلی الهام من برای ساخت The Incredibles یاد کرد».

برد برد کارگردان انیمیشن The Incredibles

۲- براساس یک داستان واقعی

اشتباه برداشت نکنید؛ داستان این انیمیشن براساس ابرقهرمان‌هایی واقعی نیست! با اینکه داستان انیمیشن The Incredibles اصلا و ابدا به داستان‌هایی واقعی شبیه نیست ولی بااین‌حال برد برد برای روایت این داستان از یک خانواده واقعی الهام گرفته است و آن خانواده واقعی، خانواده خودش به‌شمار می‌رود؛ البته در خانواده برد هیچ ابرقهرمانی وجود ندارد. اگر مسائل مربوط‌به ابرقهرمان‌ها، نیروهای فراانسانی آن‌ها و درگیری‌های آن‌ها را کنار بگذاریم، با یک خانواده معمولی روبه‌رو خواهیم شد که داستان آن‌ها الهام زیادی از خانواده برد برد گرفته است. اگر با دقت بیشتری این انیمیشن را تماشا کنیم متوجه می‌شویم که اعضای خانواده داستان یعنی خانواده پار (Parr) تنها شخصیت‌هایی انیمیشنی نیستند و روابط انسانی و واقعی زیادی در میان آن‌ها جریان دارد.

برد برد در مصاحبه‌ای گفت: «شاید در نگاه اول این انیمیشن تنها یک اثر سرگرم‌کننده و خنده‌دار باشد ولی برای من دقیقا تصویری از زندگی خودم قبل از ساخت این انیمیشن به‌شمار می‌رود». پدر خانواده قصه ما یعنی شخصیت باب پار را اگر مثال بزنیم دقیقا با برد برد روبه‌رو خواهیم شد. او ذاتا یک ابرقهرمان است ولی برای پرداخت قبض‌ها و تأمین خانواده مجبور می‌شود یک شغل عادی داشته باشد. برد قبل از ساخت این انیمیشن دقیقا چنین وضعیتی داشت؛ او ذاتا یک سازنده انیمیشن بود ولی کسی با ایده او موافقت نمی‌کرد و به‌همین‌دلیل مجبور بود شغل دیگری داشته باشد تا زندگی‌اش از هم نپاشد. شخصیت باب در انیمیشن و برد قبل از ساخت انیمیشن شگفت‌انگیزان دقیقا مثل هم هستند؛ هر دو دوست داشتند کاری که به آن علاقه دارند را انجام دهند ولی مشکلات زیادی در سر راه آن‌ها قرار می‌گرفت.

لوگوی شخصیت‌های شگفت‌انگیزان در انیمیشن The Incredibles

۳- عنوان ابتدایی؛ The Invincibles

در زمان ساخت یک فیلم یا سریال خیلی چیزها ممکن است دست‌خوش تغییر شوند؛ بعضی اوقات تغییرات کوچکی در پیچش داستانی اتفاق می‌افتد، بعضی اوقات صحنه فیلم‌برداری دست‌خوش تغییر می‌شود و برخی اوقات تغییرات بزرگ‌تری مانند تغییر کلی داستان از راه می‌رسند ولی در این مورد این تغییر تنها به‌عنوان نهایی انیمیشن مربوط می‌شود. یکی از سخت‌ترین تصمیم‌های ساخت یک فیلم انتخاب عنوان برای آن به‌شمار می‌رود که برای ساخت این انیمیشن سازندگان آن وظیفه داشتند عنوانی یک کلمه‌ای را انتخاب کنند که آن کلمه نمایان‌گر خانواده پار به‌عنوان یک تیم باشد. قبل از شروع مراحل ساخت مسئولان پیکسار این پروژه را با عنوان Tights (لباس تنگ‌ها) خطاب می‌کردند که حداقل به‌نظر من به‌هیچ‌وجه عنوان مناسبی برای این انیمیشن نبود.

باب پار: «به یاد آوردن روزهای باشکوه ابرقهرمان‌ها بهتر از اینه که وانمود کنیم این روزها اصلا وجود نداشتند»

پس از آن The Invincibles (شکست‌ناپذیران) میان سازندگان این انیمیشن برای عنوان آن مطرح شد ولی سوالی که پیش می‌آمد این بود که آیا خانواده پار همیشه شکست‌ناپذیر هستند؟ جواب سازندگان به این سؤال منفی بود و به‌همین‌دلیل درنهایت این عنوان هم انتخاب نشد؛ عنوانی که بیشترین شانس را برای انتخاب شدن داشت. درنهایت با پیشنهاد برد برد کلمه Incredibles به جمع عناوین پیشنهادی اضافه شد. این کلمه نه‌تنها از Invincibles زیباتر است که می‌تواند خانواده پار را خیلی بهتر توصیف کند. اعضای این خانواده شگفت‌انگیز هستند ولی همیشه شکست‌ناپذیر نخواهند بود.

شخصیت فروزون در انیمیشن The Incredibles

۴- قدرت شخصیت Frozone

اگر مثل من این انیمیشن را بارها با دوبله فارسی تماشا کرده باشد بدون شک عاشق شخصیت فروزون هستید. اگر انیمیشن شگفت انگیزان را با دقت تماشا کرده باشید احتمالا از داستان پشت‌سر قدرت فراانسانی شخصیت فروزون آگاه هستید ولی اگر از این ماجرا خبر ندارید این موضوع برای شما هم بسیار جالب خواهد بود. شخصیت فروزون به‌هیچ‌وجه نمی‌تواند هروقت که دلش می‌خواهد قدرتش را خاموش یا روشن کند؛ قدرت او تشکیل لایه‌ای از یخ رو سطوح مختلف است و یک منطق بسیار جالب پشت آن قرار دارد. در زندگی واقعی اگر قصد داشته باشیم یخ درست کنیم به چه چیزی نیاز داریم؟ بله، به آب نیاز داریم. فروزون هم دقیقا مانند زندگی واقعا برای تولید یخ به مقدار زیادی آب درون بدنش نیاز دارد. او برای استفاده از قدرت خود باید مرتب آب بنوشد و با نوشیدن آب نه‌تنها می‌تواند از قدرتش استفاده کند که این کار برای سلامتی او هم مفید خواهد بود.

به این موضوع دقیقا در فیلم اشاره می‌شود؛ جایی که یک آپارتمان در شهر متروویل (شهر تخیلی داستان این انیمیشن) درون شعله‌های آتش درحال سوختن است و شخصیت‌های باب و فروزون برای نجات مردم به آن مکان می‌رسند. قطعا انتظار داریم خیلی راحت فروزون با شکل دادن یک لایه یخ از بالای ساختمان به سمت خیابان به‌راحتی مردم را نجات دهد ولی به باب می‌گوید که به‌دلیل وجود آتش و گرمای زیاد بدنش دچار کم‌آبی شده و آب بدن او بخار شده است و به‌همین‌دلیل نمی‌تواند از قدرت خود استفاده کند. این موضوع دقیقا دلیلی به‌شمار می‌رود که شخصیت فروزون باید به‌طور مرتب آب بنوشد تا با تأمین آب موردنیاز بدنش بتواند از قدرت ابرانسانی خود استفاده کند. باز هم اشاره می‌کنم که خورد آب زیاد به سلامتی او هم کمک شایانی می‌کند؛ پس تا می‌توانید آب بنوشید.

یک سفینه فضایی درحال رسیدن به شهر متروویل در انیمیشن The Incredibles

۵- داستان شهر متروویل

در توضیحات مورد قبلی به شهر متروویل اشاره کردیم؛ شهری که داستان انیمیشن The Incredibles در آن جریان دارد و داستان خلق آن بسیار جالب است. شهر متروویل جایی در کشور آمریکا قرار دارد و خانواده داستان ما یعنی خانواده پار در آن زندگی می‌کنند. این شهر سال‌ها محل سکونت ابرقهرمان‌ها به‌شمار می‌رفت تا اینکه دولت آن‌ها را از انجام اعمال ابرقهرمانانه منع کرد. پس از این تصمیمِ دولت شهر متروویل به یک شهر سالم و باحضور خانواده‌هایی آرام و خالی از مجرم و ابرقهرمان تبدیل شد. این تصمیم دولت به‌خاطر خصارت‌های مالی زیادی بود که ابرقهرمان‌ها به شهر وارد کرده بودند ولی بااین‌حال ابرقهرمان‌های این شهر مانند باب پار هنوز در آن ساکن و در شغل‌هایی ساده و معمولی مشغول به کار بودند. البته همان‌طور که اطلاع دارید اوضاع همیشه اینطوری آرام باقی نماند.

اگر نام شهر متروویل برای شما آشنا به‌نظر می‌رسد، اشتباه نکرده‌اید، دلیلی پشت این نام‌گذاری وجود دارد. اگر از طرفداران پروپاقرص شخصیت سوپرمن باشید توضیحات این مورد برای شما بسیار جالب خواهند بود. نام شهر متروویل (Metroville) از دو بخشِ مترو (Metro) و ویل (ville) تشکیل شده است که هر دوی آن‌ها درباره شهرهایی در داستان شخصیت سوپرمن هستند. اولین قسمت این کلمه به شهر متروپلیس مربوط می‌شود؛ شهری که به‌خاطر حضور سوپرمن شهرت زیادی دارد. نام شخصیت سوپرمن همان‌طور که می‌دانید کلارک کنت است و او قبل از تبدیل شدن به سوپرمن در شهری کوچک به‌نام اسمال‌ویل زندگی می‌کرد و هما‌ن‌طور که الان متوجه شدید قسمت دوم کلمه متروویل به این شهر مربوط می‌شود.

برد برد، خالق انیمیشن شگفت انگیزان علاقه بسیار زیادی به شخصیت سوپرمن و کامیک‌بوک‌های مربوط‌به او داشت. برد تصمیم گرفت تا با نام‌گذاری شهر اصلی این انیمیشن به‌نام متروویل علاوه‌بر اینکه از یک نام زیبا استفاده کرده ادای احترامی هرچند کوچک به ابرقهرمان محبوب خودش کرده باشد. مگر بهتر از این هم می‌شود؟ شگفت انگیزان درباره ابرقهرمان‌ها جریان دارد و سازنده آن طرفدار پروپاقرص یکی از محبوب‌ترین ابرقهرمان‌های تاریخ یعنی سوپرمن به‌شمار می‌رود و اینگونه یک ادای احترام و یک اشاره زیبا به ابرقهرمان محبوب خود کرده است.

تصویری با پس‌زمینه سفید از شخصیت ادنا مود در انیمیشن The Incredibles

۶- صداگذاری یک شخصیت خانم توسط یک مرد

«شنل به درد نمی‌خوره». این جمله را به‌خاطر دارید؟ جمله معروف شخصیت ادنا مود، خانم طراح لباسی که وظیفه طراحی و تهیه لباس تمام ابرقهرمان‌های شهر را برعهده داشت و دارای یک شخصیت کاریزماتیک و بسیار حرفه‌ای بود. شاید خیلی‌ها در نخستین دفعه‌ای که این انیمیشن را تماشا می‌کنند متوجه این موضوع نشوند ولی صداگذاری این شخصیت توسط یک مرد انجام می‌شود و آن هم نه هر مَردی بلکه توسط برد برد، خالق و کارگردان این انیمیشن! باورتان می‌شود؟ قبل از اینکه برد وظیفه صداگذاری این شخصیت را برعهده بگیرد چند بازیگر مختلف برای این نقش آزمون دادند که درنهایت صداگذاری شخصیت ادنا مود برعهده لیلی تاملین، کمدین صاحب نام آمریکایی قرار گرفت ولی در ادامه این تصمیم لغو شد.

ادنا مود: «برو و با مشکلت روبه‌رو شو، باهاش بجنگ، ازش نترس و بهش غلبه کن»

صدای لیلی تاملین احتمالا بی‌نقص‌ترین صدا برای شخصیت ادنا مود به‌شمار می‌رفت و به‌همین‌دلیل سازندگان The Incredibles و مسئولان پیکسار این نقش را به او پیشنهاد دادند اما چه اتفاقی افتاد که صداگذاری این شخصیت برعهده برد برد قرار گرفت؟ قبل از اینکه لیلی تاملین کار خود را به‌عنوان صداگذار شخصیت ادنا مود شروع کند، برد به‌عنوان یک نسخه آزمایشی چند دیالوگ از دیالوگ‌های این شخصیت را با صدای خودش برای تاملین ضبط کرد تا او با نحوه صحبت کردنی که برد برای این شخصیت درنظر داشت، آشنا شود. تاملین پس از گوش دادن به این نسخه آزمایشی متوجه شد که صدای برد مناسب‌ترین صدا برای شخصیت ادنا خواهد بود و پس از اصرار بسیار زیاد او درنهایت این وظیفه برعهده برد برد قرار گرفت. 

لیلی تاملین در ملاقاتی با برد برد به او گفت که او می‌تواند با صدای خودش این شخصیت را به یکی از نمادین‌ترین شخصیت‌های این انیمیشن تبدیل کند و همچنین به برد گفت که صدای او برای این شخصیت بسیار مناسب‌تر از صدای خودش است. حق کاملا با لیلی تاملین بود و نتیجه صداگذاری این شخصیتِ خانم توسط یک مرد بسیار خوب از آب درآمد. 

شخصیت دش درحال دوید با سرعت بسیار زیاد در انیمیشن The Incredibles

۷- صداگذاری شخصیت دش در شرایطی سخت

شخصیت دش پار، برادر کوچک‌تر وایُلِت و برادر بزرگ‌تر جک‌جک، شخصیتی که شباهت‌های زیادی با شخصیت فلش دارد و مانند او می‌تواند بسیار سریع بدود. در فیلم نخست این مجموعه وظیفه صداگذاری این شخصیت برعهده یک پسر ۱۰ ساله به‌نام اسپنسر فاکس قرار داشت و برای انجام این کار باید سختی‌های زیادی را تحمل می‌کرد. همان‌طور که حتما می‌دانید شخصیت دش تقریبا در تمام سکانس‌هایی که حضور دارد، درحال دویدن است و به‌همین‌دلیل در این سکانس‌ها به‌دلیل دویدن نفس‌نفس می‌زند. برد برد، خالق این انیمیشن به‌دلیل اینکه قصد داشت صداگذاری شخصیت‌های انیمیشن کاملا واقعی باشد، به اسپنسر فاکس همان کودک ۱۰ ساله گفته بود که قبل از شروع ضبط چند دقیقه در استودیو سریع بدود!

اسپنسر پس از دویدن دور استودیو با صدایی بریده و نفس‌نفس‌زنان پشت میکروفون قرار می‌گرفت و دیالوگ‌های شخصیت دش را به‌زبان می‌آورد. اگر نفس‌های او آرام می‌شدند بار دیگر موظف بود چند دقیقه در استودیو بدود. به‌همین‌دلیل است که صداگذاری این شخصیت در انیمیشن شگفت انگیزان بسیار طبیعی جلوه می‌کند. متاسفانه برای فیلم دوم اسپنسر فاکس به سن ۲۴ سالگی رسیده بود و صدایش بسیار مردانه‌تر شده بود و به‌همین‌خاطر در فیلم دوم وظیفه صداگذاری شخصیت دش به هاک میلنر رسید، فردی که صدایش شباهت بسیار زیادی به صدای اسپنسر داشت. این موضوع از آن دسته مشکلاتی به‌شمار می‌رود که به‌دلیل وقفه ۱۴ ساله میان ساخت دو قسمت برای سازندگان یک اثر پیش می‌آیند.

والپیپر انیمیشن The Incredibles با پس زمینه سفید و شخصیت‌های آن درحال فیگور گرفتن

۸- وقفه ۱۴ ساله میان قسمت‌های اول و دوم

در مورد قبلی به وقفه ۱۴ ساله میان ساخت قسمت‌های اول و دوم این انیمیشن اشاره کوچکی کردیم ولی پشت این وقفه طولانی داستان جالبی قرار دارد. زمانی‌که یک فیلم یا انیمیشن به موفقیت زیادی دست پیدا می‌کند و در جهان بسیار محبوب می‌شود، طبیعی است که سازندگان آن به‌دنبال ساخت یک دنباله و قسمت‌های بعدی آن باشند. اگر چنین وقفه طولانی در بین قسمت اول و دوم یک مجموعه شکل بگیرد، طرفداران به‌احتمال فراوان داستان آن را فراموش می‌کنند و شاید کل قسمت اول آرام آرام به‌دست فراموشی سپرده شود ولی بااین‌حال The Incredibles چنان سرنوشتی پیدا نکرد و دوست‌داران قسمت اول تا اکران قسمت بعدی برای آن لحظه‌شماری می‌کردند.

وقفه میان قسمت اول و دوم انیمیشن شگفت انگیزان در تاریخ استودیو پیکسار و والت‌دیزنی بی‌سابقه است. این غول انیمیشن‌سازی هیچ‌وقت بین قسمت‌های مختلف یک مجموعه چنین وقفه‌ای ننداخته بود و همیشه قسمت‌های بعدی یک مجموعه با وقفه‌ای بسیار کوتاه‌تر نسبت‌به The Incredibles اکران می‌شدند. بااین‌حال پس از ۱۴ سال طرفداران پروپاقرص این انیمیشن نگران بودند که سازندگان آن از اصل و اتمسفر نسخه ابتدایی دور شوند ولی خوشبختانه این اتفاق نیفتاد. اصلی‌ترین دلیل این موضوع شاید این باشد که داستان قسمت دوم از جایی آغاز می‌شود که قسمت نخست به پایان رسیده بود. به‌هرحال طرفداران این انیمیشن از قسمت دوم هم بسیار راضی بودند و نه‌تنها تعداد آن‌ها کم نشده که تعداد دوست‌داران این مجموعه پس از گذشت ۱۴ سال بیشتر هم شده بود.

شخصیت‌های اصلی انیمیشن The Incredibles با لباس‌هایی معمولی و ساده

۹- نخستین انیمیشن استودیو پیکسار با شخصیت‌های انسانی

شخصیت‌های انسانی یکی از سخت‌ترین المان‌ها برای ساخت یک انیمیشن قلمداد می‌شوند و این موضوع در زمان ساخت قسمت نخست مجموعه شگفت انگیزان بسیار سخت‌تر هم تلقی می‌‌شد. ساخت یک انیمیشن با شخصیت‌هایی انسانی بودجه بسیار بیشتری نسبت‌به ساخت انیمیشن با شخصیت‌هایی حیوانی یا شخصیت‌های غیرمتعارف دیگری نیاز دارد. به‌همین‌دلیل است که شرکت پیکسار تا قبل از ساخت The Incredibles هیچوقت به سمت ساخت یک انیمیشن با شخصیت‌هایی انسانی نرفته بود و همین عامل یکی از مهم‌ترین دلایل مخالفت مدیران پیکسار برای ساخت این انیمیشن به‌شمار می‌رفت که در ابتدای مقاله توضیح دادیم. برد برد، کارگردان این انیمیشن از سخت بودن این پروژه کاملا آگاه بود و در مصاحبه‌ای با رسانه AWN درباره این موضوع توضیحات جالبی داد.

او دراین‌باره گفت: «ما داستانی دراختیار داشتیم که نسبت‌به پروژه‌های قبلی پیکسار بلندتر، سخت‌تر و بسیار پیچیده‌تر بود. این پروژه از انیمیشن‌های قبلی این استودیو لوکیشن‌های بسیار بیشتری داشت و مهم‌ترین نکته این بود که تمام شخصیت‌های آن انسان بودند. افرادی که در این حرفه فعالیت دارند قطعا می‌دانند که این موضوع سخت‌ترین کار در ساخت یک انیمیشن به‌شمار می‌رود. شخصیت‌های انسانی جزییات بسیار زیادی دارند. شما اگر از اشیا یا حیوانات برای شخصیت‌های انیمیشن استفاده کنید نیازی نیست کاملا واقعی باشند ولی این قضیه درباره شخصیت‌های انسانی به‌هیچ‌وجه صادق نیست. طراحی انسان‌ها در انیمیشن دیوانه‌کننده است. یک مثال کوچک می‌تواند موهای یک شخصیت باشد؛ طراحی موهای او در باد، طراحی موهای او اگر خیس باشند، طراحی موهای او اگر خشک باشند و داستان‌هایی از این قبیل. حالا این مثال ساده را در مقیاسی بسیار بزرگ‌تر در نظر بگیرید». 

برد برد و تیم سازنده این انیمیشن درنهایت باوجود تمام سختی‌ها توانستند کاری بسیار تحسین‌برانگیز انجام دهند و یکی از بهترین آثار استودیو پیکسار را تولید کنند. نظر شما همراهان عزیز و همیشگی سایت زومجی درباره انیمیشن The Incredibles چیست؟ اگر شما هم نکته جالبی درباره این مجموعه در ذهن دارید که در این مقاله به آن اشاره‌ای نشده است، آن را با ما و سایر مخاطبان سایت زومجی به اشتراک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده