نویسنده: رضا اسکندری
// چهار شنبه, ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۵۹

حقایق جالب فیلم The Departed | از بررسی شخصیت فرانک کاستلو تا دستمزد بالای بازیگران

در این مقاله به بررسی نکات و حقایق جالب فیلم The Departed یکی از بهترین آثار مارتین اسکورسیزی خواهیم پرداخت. با زومجی همراه باشید.

به‌نظر شما امکان دارد کارگردان یک فیلم مارتین اسکورسیزی و بازیگر اصلی آن لئوناردو دی‌کاپریو باشد و آن فیلم خوب از آب درنیاید؟ نه، به‌هیچ‌وجه امکان ندارد. همان‌طور که در این سال‌ها بارها و بارها این ترکیب جادویی را در فیلم‌هایی مانند فیلم The Wolf of Wall Street و فیلم Shutter Island تماشا کرده‌ایم در فیلم The Departed محصول سال ۲۰۰۶ نیز می‌توانیم آن را ببینیم. فیلم رفتگان یا همان دپارتد که درباره یک رئیس مافیا در شهر بوستون و نفوذ او در نیروهای پلیس جریان دارد، چنان شما را در روند داستان و اتمسفر خود غرق می‌کند که متوجه گذر زمان نخواهید شد. فیلمی که به‌خوبی یک تصویر واقع‌گرایانه از مافیای شهر بوستون و نیروهای پلیس حاضر در آن را دراختیار بینندگان خود قرار می‌دهد.

داستان فیلم به‌قدری غیرقابل‌پیش‌بینی است که شاید باور کردن اتفاقات پایانی آن برای بسیاری غیرممکن باشد. تیم بازیگری بسیار قوی این فیلم که از بازیگران برجسته‌ای مانند لئوناردو دی‌کاپریو، جک نیکلسون، مت دیمون، مارک والبرگ و الک بالدوین تشکیل شده است یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت و محبوبیت این فیلم به‌شمار می‌رود. The Departed در سال ۲۰۰۶ به تهیه‌کنندگی برد گری و برد پیت توسط استودیو Plan B Entertainment با بودجه‌ای ۹۰ میلیون دلاری تولید و نه‌تنها توانست به فروشی حدودا ۳۰۰ میلیون دلاری دست پیدا کند که توانست جایزه اسکار بهترین فیلم سال ۲۰۰۶ را به خودش اختصاص دهد. در این مقاله تصمیم گرفتیم تا با هم نگاهی کنیم به جالب‌ترین نکات و حقایق جالب  این فیلم؛ حقایقی که شاید از آن‌ها اطلاعی نداشته باشید.

فرانک کاستلو درحال صحبت کردن با شخصیت بیلی در فیلم The Departed

۱- شروع مراحل ساخت فیلم

همان‌طور که احتمالا اطلاع دارید فیلم The Departed یک نسخه بازسازی شده از فیلم تریلر و جنایی Inferno Affairs محصول سال ۲۰۰۲ در کشور هنک‌کنگ به‌شمار می‌رود ولی زمانی‌که مارتین اسکورسیزی وظیفه کارگردانی آن را برعهده گرفت به‌هیچ‌وجه اطلاعی از این موضوع نداشت و نمی‌دانست که این فیلم یک اثر اقتباسی است. ویلیام موناهان، نویسنده فیلم‌نامه و خود مارتین اسکورسیزی بارها در مصاحبه‌های مختلف به این موضوع اشاره کرده‌اند که هیچوقت آن فیلم هنک‌کنگی را قبل از شروع مراحل ساخت The Departed تماشا نکرده بودند ولی به‌راحتی می‌توان تشابه‌های زیادی در این ۲ فیلم پیدا کرد. مارتین اسکورسیزی زمانی‌که متوجه شد فیلم جدیدش بازسازیِ یک فیلم خارجی است به شوخی در مصاحبه‌ای بیان کرد که فیلم دپارتد نخستین فیلم او به‌شمار می‌رود که از قبل یک فیلم‌نامه داشته است. 

اسکورسیزی تنها یک هفته قبل از انتشار فیلم تغییراتی جزیی در پایان‌بندی فیلم اعمال کرد تا شباهت‌های The Departed و فیلم Inferno Affairs کمتر از قبل شود. همچنین کارگردان این فیلم هنک‌کنگی یعنی اندی لائو پس از تماشای فیلم The Departed در مصاحبه‌ای گفت: «من نسخه ساخته شده توسط خودم در هنک‌کنگ را خیلی بیشتر می‌پسندم. با اینکه نسخه هالیوودی این فیلم هم از کیفیت بالایی برخوردار است ولی من اتمسفر و فضای فیلم خودم را بیشتر می‌پسندم. اسکورسیزی یکی از بهترین کارگردان‌های دنیا تلقی می‌شود و من احترام بسیار زیادی برای او قائل هستم». فیلم The Departed باعث شد تا مارتین اسکورسیزی برای نخستین بار برنده جایزه اسکار شود.

دیدار معروف آل‌پاچینو و رابرت دنیرو در فیلم Heat

۲- احتمال حضور رابرت دنیرو، آل‌پاچینو و چند بازیگر برجسته دیگر در این فیلم

قبل از حضور جک نیکلسون در نقش فرانک کاستلو، مارتین اسکورسیزی بازیگران دیگری را برای ایفای این نقش درنظر داشت. رابرت دنیرو که سابقه همکاری زیادی با مارتین اسکورسیزی دارد و تابه‌امروز هشت فیلم با همکاری یکدیگر ساخته‌اند، نخستین بازیگر مدنظر اسکورسیزی برای این نقش به‌شمار می‌رفت. اسکورسیزی پس از نقش کاستلو و درصورت رد کردن پیشنهاد او توسط دنیرو قصد داشت تا نقش کاپیتان کویینان را به دنیرو دهد. بااین‌حال هر ۲ پیشنهاد اسکورسیزی توسط رابرت دنیرو رد شد، دلیل تصمیم دنیرو برای نپذیرفتن پیشنهادهای اسکورسیزی این بود که او قصد داشت در آن زمان فیلم خودش یعنی The Good Shepherd را کارگردانی کند؛ فیلمی که بازیگر اصلی آن مت دیمون یکی از بازیگران اصلی فیلم دپارتد بود.

فن آرت فیلم The Departed

طبق صحبت‌های مارتین اسکورسیزی، او از دهه ۷۰ میلادی دوست داشت تا با آل‌پاچینو در یک فیلم همکاری داشته باشد؛ این همکاری سرانجام در آخرین فیلم مارتین اسکورسیزی یعنی فیلم The Irishman شکل گرفت. پس از رد کردن پیشنهاد اسکورسیزی توسط رابرت دنیرو، او آل‌پاچینو را برای ایفای نقش شخصیت کاستلو درنظر داشت ولی درنهایت پیشنهاد اسکورسیزی را رد کرد. جک نیکلسون که قبل از فیلم The Departed در چند فیلم کمدی به‌ایفای نقش پرداخته بود، قصد داشت تا یک نقش جدی را در یک فیلم تاریک و جنایی ایفا کند و به‌همین‌دلیل پیشنهاد مارتین اسکورسیزی برای بازی در نقش رئیس مافیا یعنی فرانک کاستلو را پذیرفت. همچنین ویلیام موناهان و لئوناردو دی‌کاپریو، جک نیکلسون را برای ایفای نقش شخصیت کاستلو مناسب‌تر می‌دانستند.

از نقش فرانک کاستلو که عبور کنیم به نقش شخصیت گروهبان دیگنام می‌رسیم. مارک والبرگ مانند جک نیکلسون نخستین انتخاب مارتین اسکورسیزی برای ایفای این نقش به‌شمار نمی‌رفت. اسکورسیزی و تیم سازنده فیلم درابتدا اتان‌هاوک، ری لیوتا و دنیس لیری را برای این نقش درنظر داشتند. ری لیوتا سابقه همکاری با مارتین اسکورسیزی در فیلم Goodfellas را در پرونده کاری خود دارد و به‌همین‌دلیل اسکورسیزی او را انتخاب اول خود برای نقش دیگنام می‌دانست. بااین‌حال نقش شخصیت دیگنام سرانجام به مارک والبرگ رسید و او برای نقش‌آفرینی خود در فیلم The Departed توانست در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل مرد نامزد کسب جایزه اسکار شود.

همچنین برای دو شخصیت اصلی دیگر این فیلم یعنی شخصیت بیلی کاستیگان و کالین سالیوان، لئوناردو دی‌کاپریو و مت دیمون گزینه اصلی سازندگان فیلم به‌شمار نمی‌رفتند. ایفای نقش کالین سالیوان درابتدا قرار بود برعهده برد پیت قرار بگیرد ولی درنهایت این اتفاق عملی نشد و برد پیت در تیم تهیه‌کنندگان فیلم حضور پیدا کرد و یکی از عوامل تیم سازنده فیلم بود. شخصیت بیلی کاستیگان نیز قبل از لئوناردو دی‌کاپریو قرار بود توسط تام کروز به‌تصویر کشیده شود که تام کروز درنهایت پیشنهاد مارتین اسکورسیزی را برای حضور در این فیلم نپذیرفت.

برای ایفای نقش شخصیت مادولین مادن نیز مارتین اسکورسیزی ویرا فارمیگا را درنظر نداشت. او قصد داشت تا یک بازیگر معروف هالیوود در نقش این شخصیت ایفای نقش کند و در همین راستا این نقش را به بازیگران برجسته‌ای مانند جنیفر انیستون، امیلی بلانت، کیت وینسلت و هیلاری سوانک پیشنهاد داد که درنهایت این نقش به ویرا فارمیگا رسید که در آن زمان به‌هیچ‌وجه بازیگر معروفی به‌شمار نمی‌رفت. او برای ایفای نقش شخصیت مادولین که روانشناس نیروهای پلیس به‌شمار می‌رود در ملاقات با یک روانشناس واقعی در نیروی پلیس توانست با این شغل بیشتر آشنا شود و به طبیعی‌ترین شکل ممکن آن را ایفا کند.

جک نیکلسون و لئوناردو دی‌کاپریو درحال صحبت سر یک میز در فیلم The Departed

۳- داستان شخصیت فرانک کاستلو

درباره بازیگرانی که قرار بود در نقش فرانک کاستلو نقش‌آفرینی کنند، صحبت کردیم و حالا قصد داریم داستان پس‌زمینه این شخصیت فیلم The Departed را با یکدیگر بررسی کنیم. همان‌طور که پیش‌تر توضیح دادیم این فیلم یک نسخه بازسازی شده از فیلم هنک‌کنگی Inferno Affairs به‌شمار می‌رود، این فیلم هنک‌کنگی براساس افرادی واقعی ساخته نشده ولی این موضوع برای فیلم The Departed به‌هیچ‌وجه صدق نمی‌کند. شخصیت فرانک کاستلو براساس شخصیتی به‌نام وایتی بالگر نوشته شده است. آقای بالگر یک فرد بسیار بدنام و خشن و رئیس یک خانواده ایرلندی و مافیایی در بوستون بود که در سال ۲۰۱۱ توسط نیروهای ویژه پلیس دستگیر شد.

فرانک کاستلو: «وقتی همسن تو بودم بهم می‌گفتن که وقتی بزرگ شدی یا پلیس می‌شی یا تبهکار. الان می‌فهمم که وقتی یک اسلحه پر به سمتت نشونه گرفته شده باشه چه فرقی می‌کنه پلیس باشی یا تبهکار؟»

او پس از بن‌لادن دومین فرد مهم تحت تعقیب توسط FBI تلقی می‌شد و یک جایزه هنگفت یک میلیون دلاری برای دستگیری او تعیین شده بود. شخصیت فرانک کاستلو به پیشنهاد مارتین اسکورسیزی خصوصیات اخلاقیِ بسیار مشابهی به آقای وایتی بالگر دارد و در بسیاری از سکانس‌ها مانند او رفتار می‌کند. تیم سازنده فیلم براساس اطلاعات و بررسی‌هایی که انجام داده بودند، توانستند برخی از خصوصیات اخلاقی وایتی بالگر را به‌دست آورند و از این خصوصیات اخلاقی برای نوشتن فیلم‌نامه مربوط‌به شخصیت فرانک کاستلو استفاده کنند. اگر دوست دارید اطلاعات بیشتری درباره این موضوع به‌دست آورید می‌توانید خبر مربوط‌به این موضوع را در این لینک مطالعه کنید.

موضوع به همین‌جا ختم نمی‌شود و داستان بسیار جالبی درباره این شخصیت وجود دارد. به‌خاطر اینکه آقای وایتی بالگر در شهر بوستون زندگی می‌کرد او طرفدار پروپاقرص تیم بیسبال این شهر یعنی تیم Red Sox بود و همیشه کلاه مخصوص این تیم را بر سر می‌کرد. از طرفی جناب جک نیکلسون یکی از طرفداران دوآتیشه تیم بسکتبال شهر لس‌آنجلس یعنی تیم Lakers است و او را در تمام بازی‌های خانگی این تیم می‌توانید در ردیف پایین ببینید. طرفداران تیم لیکرز از تیم بسکتبال شهر بوستون یعنی تیم Celtic متنفر هستند و دشمنی دیرینه‌ای با یکدیگر دارند. به‌همین‌دلیل حتی باوجود اصرار فراوان مارتین اسکورسیزی، جک نیکلسون حاضر نشد کلاه تیم بیسبال شهر بوستون را حتی برای یک ثانیه روی سر خود قرار دهد. نیکلسون درانتها کلاه شخصی خودش مربوط‌به تیم بیسبال شهر نیویورک یعنی تیم Yankees را به سر کرد تا حداقل کلاه پوشیدن شخصیت فرانک کاستلو با وایتی باگلر شباهت داشته باشد.

بیلی کاستیگان با بازی لئوناردو دی‌کاپرو درحال صحبت با فرانک کاستلو با بازی جک نیکلسون در فیلم The Departed

۴- ایفای نقش جک نیکلسون

از جزییات شخصیت فرانک کاستلو که عبور کنیم به ایفای نقش هنرمندانه جک نیکسلون در نقش این شخصیت می‌رسیم. همان‌طور که توضیح دادیم جک نیکلسون از پیشنهاد مارتین اسکورسیزی برای ایفای این نقش استقبال کرد و برای نقش‌آفرینی خود در این فیلم سنگ تمام گذاشت. او قصد داشت تا شخصیت فرانک کاستلو تجسمی باشد از شیطان روی زمین که در این کار بسیار موفق بود. همچنین جک نیکلسون در بسیاری از سکانس‌های فیلم به فیلم‌نامه توجهی نمی‌کرد و به‌صورت فی‌البداهه دیالوگ‌هایی را بر زبان می‌آورد یا کارهایی را انجام می‌داد که اصلا و ابدا در فیلم‌نامه وجود نداشتند. دلیل کار او این بود که می‌خواست شخصیت دمدمی‌مزاج و غیرقابل‌پیش‌بینی فرانک کاستلو به‌خوبی به مخاطبان منتقل شود و از آن مهم‌تر بازیگرانی که در آن سکانس حضور داشتند با غافل‌گیریِ تمام نقش خود را ایفا کنند تا تعجب کردن آن‌ها کاملا واقعی باشد.

فرانک کاستلو: «من قصد ندارم با محیط اطرافم سازگار شم، می‌خوام محیط اطرافم با من سازگار شه»

برای مثال سکانسی که شخصیت فرانک کاستلو نزد بیلی کاستیگان نشسته است و ناگهان فرانک اسلحه خود را درمی‌آورد یکی از حرکات فی‌البداهه جک نیکلسون به‌شمار می‌رود. لئوناردو دی‌کاپریو در مصاحبه‌ای توضیحات جالبی درباره ایفای نقش جک نیکلسون در این فیلم داد و گفت: «فیلم‌نامه را فراموش کنید. در هر لحظه از مراحل فیلم‌برداری توسط جک نیکلسون غافل‌گیر می‌شدیم. ما نمی‌دانستیم قرار است با چه دیالوگ یا حرکتی از جانب روبه‌رو شویم و فکر می‌کنم همین موضوع باعث شد تا اتمسفر سنگین فیلم خیلی خوب به‌تصویر کشیده شود. لحظاتی که به‌همراه جک نیکلسون ایفای نقش می‌کردم مانند سکانسی که ناگهان اسلحه خود را درآورد، بدون اغراق از مهم‌ترین و به‌یادماندنی‌ترین لحظات حرفه بازیگری من به‌شمار می‌روند. هر لحظه از نقش‌آفرینی او مانند یک کلاس درس بازیگری است».

مارتین اسکورسیزی کارگردان فیلم The Departed و بازیگران اصلی این فیلم

۵- بودجه فیلم و دستمزد بازیگران

اگر سری مقاله‌های حقایق جالب را دنبال کرده باشید حتما اطلاع دارید که در این مقاله‌ها درباره حقوق بعضا دیوانه‌وار و هنگفت بازیگران فیلم‌ها و سریال‌های مختلف صحبت کرده‌ایم. فیلم رفتگان یا همان The Departed درابتدا قرار بود درقالب یک فیلم کم‌هزینه با بودجه‌ای حدود ۴۰ میلیون دلار تولید شود، موضوعی که خیلی زود رنگ باخت و اصلا عملی نشد. حضور بازیگرانی مطرح یکی پس از دیگری در این فیلم باعث شد تا بودجه ساخت فیلم به مبلغ ۹۰ میلیون دلار برسد. درست است که بودجه ساخت این فیلم مانند فیلم‌های مارول و سایر فیلم‌های بلاک‌باستری سرسام‌آور نیست ولی برای یک فیلم جنایی که صحنه‌های اکشن آنچنان پررنگ‌ولعابی ندارد ۹۰ میلیون دلار مبلغ بسیار هنگفتی به‌شمار می‌رود.

اما دلیل این بودجه زیاد چیست؟ حضور بازیگرانی مانند لئوناردو دی‌کاپریو، جک نیکلسون، مت دیمون، مارک والبرگ، الک بالدوین و مارتین شین که هرکدام به‌راحتی می‌توانند نقش اصلی یک فیلم درجه یک را ایفا کنند، باعث شد تا بودجه این فیلم از مقداری که انتظار می‌رفت بسیار بیشتر شود. دستمزد‌های هرکدام از این اسامی در آن زمان بسیار زیاد بود و نکته بسیار جالب درباره این قضیه این است که حدود ۵۰ میلیون دلار از بودجه ۹۰ میلیون دلاری فیلم تنها به دستمزدهای بازیگران فیلم The Departed اختصاص یافته بود. 

مت دیمون و مارک والبرگ در حال صحبت کردن در فیلم The Departed

۶- تعهد مت دیمون به نقش‌آفرینی خود

تعهد مت دیمون به نقش‌آفرینی خود در فیلم The Departed واقعا تحسین‌برانگیز است. او برای ایفای نقش خود به مدت یک ماه با یک گروه از نیروهای پلیس ماساچوست در شهر بوستون همکاری کرد. او در گشت‌های شبانه در سطح شهر، دنبال کردن مجرمین و حتی دستگیر کردن آن‌ها درکنار نیروهای واقعی پلیس به کسب تجربه پرداخت. در یکی از مأموریت‌های این گروه که قرار بود یک فروشنده مواد مخدر را دستگیر کنند، مت دیمون حضور داشت و حتی مانند یک پلیس واقعی او را به داخل ماشین پلیس همراهی کرد. افراد حاضر در آن گروه از نیروهای پلیس ماساچوست با استقبال از مت دیمون خیلی خوشحال بودند که یک ستاره هالیوود درحال یادگیری از آن‌ها است. این افراد به مت دیمون مواردی مانند دستبند زدن به مجرمان، حمل صحیح تجهیزات، تعقیب یک مضنون و روش صحیح دستگیر کردن افراد مجرم را به او آموزش دادند تا دیمون نقش یک پلیس را به بهترین و طبیعی‌ترین شکل ممکن ایفا کند.

کالین سالیوان: «به یه پلیس شلیک کن تا ببینی چه اتفاقی می‌افته احمق»
بیلی کاستیگان: «چیزی که اتفاق می‌افته اینه که این گلوله از کله به درد نخور تو رد می‌شه»

پس از این بازه زمانی مت دیمون به مارتین اسکورسیزی پیشنهاد داد تا شخصیت کالین سالیوان با نقش‌آفرینی او درمقابل فرانک کاستلو ناتوان باشد و نتواند جلوی او ایستادگی کند. مارتین اسکورسیزی از این پیشنهاد استقبال کرد و ایده‌های مت دیمون را برای جزییات شخصیتی کالین سالیوان درنظر گرفت. به‌همین‌دلیل برخی از خصوصیات رفتاری و شخصیتی سالیوان زاییده ذهن خود مت دیمون هستند. طبق صحبت‌های دیمون او عاشق شخصیت خودش در این فیلم بوده و هرکاری که از دستش برمی‌آمد را انجام داده است تا این شخصیت به‌بهترین شکل ممکن به‌تصویر کشیده شود؛ تلاش‌های مت دیمون درنهایت نتیجه خوبی دربرداشتند و بدون شک همه ما از تماشای شخصیت سالیوان در این فیلم لذت بردیم.

لئوناردو دی‌کاپریو و جک نیکلسون درحال ایفای نقش در فیلم The Departed

۷- محل فیلم‌برداری فیلم

همان‌طور که در موارد قبلی توضیح دادیم داستان فیلم در شهر بوستون جریان دارد و شخصیت فرانک کاستلو نیز براساس یکی از روسای مافیای این شهر ساخته شده ولی تمام مراحل فیلم‌برداری آن در شهر بوستون انجام نشده است. تعداد کمی از سکانس‌های فیلم که در فضای آزاد جریان دارند دقیقا در همان مکان واقعی مربوط‌به همان سکانس در شهر بوستون ضبط شده‌اند ولی بیشتر سکانس‌های فیلم و تمام صحنه‌های فیلم که درون ساختمان جریان دارند در یک استودیو در شهر نیویورک فیلم‌برداری آن‌ها انجام شده است. نکته جالب درباره این موضوع به محل زندگی سالیوان مربوط می‌شود. او در داستان فیلم در یک شهرک کوچک یا به اصطلاح (Condo) زندگی می‌کند ولی در مراحل ساخت فیلم سکانس‌های مربوط‌به محل زندگی او در قسمت کتابخانه دانشگاه حقوق Suffolk در شهر بوستون تهیه و ضبط شده‌اند.

مارک والبرگ در نقش یک مامور پلیس در فیلم The Departed

۸- حضور یک پلیس واقعی در فیلم

کارآگاه تام دافی که درحال‌حاضر بازنشسته شده است در مراحل ساخت فیلم دپارتد نقش مهمی برعهده داشت. او به‌عنوان مشاور فنی در تیم سازنده فیلم حضور داشت و برای سکانس‌های تعقیب‌وگریز و مسائلی که به نیروهای پلیس مربوط می‌شد، به مارتین اسکورسیزی و سایر اعضای تیم سازنده فیلم کمک می‌کرد و مشاوره‌های زیادی به آن‌ها می‌داد تا این سکانس‌ها از واقعیت دور نشوند. او در مصاحبه‌ای با اشاره به این موضوع گفت که مت دیمون به‌خاطر تلاش‌های خودش با تمام جزییات کار آشنا بود و هیچ نیازی به مشاوره‌های من پیدا نمی‌کرد.

کارآگاه تام دافی پس از پایان سریال و در زمان تحقیقات پلیس برای دستگیری وایتی بالگر یکی از اعضای اصلی نیروهای این عملیات تلقی می‌شد که درنهایت توانستند او را دستگیر کنند. همچنین در یکی از سکانس‌های فیلم The Departed شاهد نقش‌آفرینی کارآگاه تام دافی بودیم. او در یک سکانس کوتاه نقش فرمانده ماساچوست را بازی کرد و به‌خوبی توانست این کار را انجام دهد. اسکورسیزی با دادن این نقش به تام دافی قصد داشت تا از او به‌خاطر زحماتش در ساخت فیلم تشکر کند.

پوستر سفید رنگ فیلم The Departed با حضور یک موش

۹- حقایق متفرقه 

  • مارتین اسکورسیزی قبل از شروع مراحل ساخت فیلم به‌دلیل شباهت فیلم The Departed به فیلم White Heat ساخته جیمز کاگنی در سال ۱۹۴۹ وظیفه کارگردانی این فیلم را برعهده گرفت؛ فیلم White Heat از فیلم‌های مورد علاقه اسکورسیزی است.

  • هرگاه در فیلم یک نفر جانش را از دست می‌دهد یک علامت X در گوشه‌ای از تصویر قابل مشاهده است. دقیقا مانند فیلم Scarface محصول سال ۱۹۳۲ که یکی دیگر از فیلم‌های مورد علاقه مارتین اسکورسیزی قلمداد می‌شود.

  • جک نیکلسون به‌خاطر علاقه شدیدش به تیم لس‌آنجلس لیکرز زمانی‌که در شهر بوستون درحال فیلم‌برداری بودند همراه داشتن هرگونه کالایی توسط اعضای تیم سازنده فیلم با لوگوی تیم بوستون سلتیکس را در محل فیلم‌برداری ممنوع کرده بود. او حتی به مردم عادی این شهر هم اجازه حمل این‌گونه کالاها را در محل فیلم‌برداری نمی‌داد.

  • لئوناردو دی‌کاپریو قبل از شروع مراحل فیلم‌برداری به بوستون رفت و در ملاقاتی با افراد وابسه به گروه‌های مافیایی با آن‌ها از نزدیک آشنا شد.

  • پس از اینکه فیلم The Departed جایزه اسکار بهترین فیلم سال را کسب کرد، مارتین اسکورسیزی در یک مصاحبه عنوان کرد که به‌خاطر خشونت زیاد فیلم فکرش را هم نمی‌کرد که این جایزه به فیلم دپارتد برسد.

  • فیلم The Departed تنها فیلم تاریخ سینما است که از روی یک فیلم خارجی بازسازی شده و برنده جایزه اسکار بهترین فیلم سال می‌شود.

نظر شما همراهان عزیز و همیشگی سایت زومجی درباره فیلم The Departed چیست؟ اگر شما هم نکته جالبی درباره این فیلم در ذهن دارید که در این مقاله به آن اشاره‌ای نشده است، آن را با ما و سایر مخاطبان سایت زومجی به اشتراک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده