// سه شنبه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۵۹

آخر هفته چه فیلمی ببینیم: از The Insider تا The Homesman

فیلم The Insider مایکل مان و اریک راث، فیلم پرستاره عاشقانه Love Actually، فیلم Enchanted با بازی ایمی آدامز و فیلم The Homesman با نقش‌آفرینی تامی لی جونز، مریل استریپ و هیلاری سوانک.

زومجی در آخر هفته چه فیلمی ببینیم؟ ۱۹۲ سراغ دو درام جدی و دو فیلم کمدی-عاشقانه رفته است؛ آثاری که همه‌ی آن‌ها در نوع خود تیم بازیگری پرشده از اسامی معروف دارند. پس احتمالا در این مقاله‌ی معرفی فیلم سینمایی می‌توان ساخته‌های سینمایی متفاوت و مناسب برای سلایق مختلف را پیدا کرد.

این وسط شاید باتوجه‌به انتشار نخستین تصویر رسمی از فیلم Killers of the Flower Moon مارتین اسکورسیزی با بازی لئوناردو دی‌کاپریو، افراد زیادی بخواهند سراغ نخستین فیلم قرارگرفته در مقاله بروند. زیرا فیلم‌نامه‌ی آن دقیقا به مانند ساخته‌ی جدید اسکورسیزی توسط اریک راث نوشته شده است و یک داستان واقعی را روایت می‌کند.

صورت رنگ پریده راسل کرو مشغول صحبت با تلفن در فیلم The Insider مایکل مان

The Insider (1999)

فیلم The Insider به نویسندگی اریک راث و کارگردانی مایکل مان قصه‌ی فاش شدن حقایق پشت پرده را به تصویر می‌کشد؛ فردی که تصمیم گرفت در برنامه‌ی تلویزیونی به اعلام حقایقی شوکه‌کننده راجع به صنعت تنباکو و دخانیات بپردازد. افراد زیادی در فیلم The Insider می‌خواهند جلوی او را بگیرند. زیرا می‌دانند که اگر حقیقت فاش شود، چه اتفاقاتی برای آن‌ها رخ می‌دهند. آل پاچینو و راسل کرو ستاره‌های اصلی فیلم The Insider هستند و از دیگر بازیگرهای آن می‌توان به کریستوفر پلامر در نقش مایک والاس اشاره کرد. فیلم نفوذی مایکل مان براساس یک داستان واقعی ساخته شده است و در زمان اکران نتوانست به سودآوری برسد.

ورای نقش‌آفرینی‌های جذاب و فیلم‌نامه‌ای که مخاطب را پای فیلم The Insider نگه می‌دارد، قدرت اصلی اثر ریشه‌گرفته از فیلم‌برداری دانته اسپینوتی (فیلم‌بردار فیلم L.A. Confidential) و تدوین ویلیام گلدنبرگ، دیوید روزنبلوم و پائول رابل بود. زیرا توانایی هنری این افراد تحت تاثیر کارگردانی مان کاری کرد که بسیاری از لحظات فیلم مدام شخصیت‌ها را شبیه افراد گیرافتاده در تصاویر دوربین‌های مخفی نشان بدهد. از آن‌جایی که داستان نفوذی هم راجع به فاش شدن اطلاعات مهم از درون به بیرون بود، تصویرسازی‌های فیلم The Insider به خوبی جواب دادند. چون سبب شدند که شخصیت‌ها زیر نظر و تحت فشار به نظر بیایند؛ انگار هر لحظه قرار بود تک‌تک آن‌ها لو بروند.

لیام نیسون در حال صحبت با بازیگر سریال گامبی وزیر در فیلم Love Actually

Love Actually (2003)

هیو گرانت، کیرا نایتلی، توماس برودی سنگستر (بازیگر سریال The Queen's Gambitلیام نیسون، اندرو لینکلن (بازیگر سریال The Walking Dead)، کالین فرث، اما تامپسون و الن ریکمن تنها برخی از بازیگرهای فیلم عاشقانه پرستاره‌ی Love Actually هستند. این فیلم کمدی به شخصیت‌هایی متفاوت و نحوه‌ی گره خوردن زندگی انسان‌های مختلف به عشق می‌پردازد. همه‌ی داستان‌های فیلم Love Actually با محوریت تعطیلات کریسمس در شهر لندن روایت می‌شوند.

فیلم Love Actually حدودا پنج برابر بودجه‌ی ساخت خود فروخت و به یک موفقیت مالی بزرگ تبدیل شد. این اثر انقدر سال به سال توسط بینندگان مختلف تماشا شده است که مردم به جمع شدن بازیگرهای آن دور هم در سال ۲۰۱۷ میلادی نیز واکنش مثبت نشان دادند. البته که فیلم Love Actually خالی از کلیشه‌ها نیست و شامل برخی از لحظات معمولی هم می‌شود. ولی وجود یک گروه بزرگ از بازیگرهای دوست‌داشتنی و روایت داستان‌های عاشقانه‌ی دل‌نشین کاری کرد که همچنان به‌عنوان یکی از فیلم‌های حال‌خوب‌کن، داخل فهرست‌های پیشنهادی رسانه‌های سینمایی متفاوت قرار بگیرد. تازه قدرت لحظات درام فیلم Love Actually را نباید از یاد برد. به خاطر آن‌ها شاید میان این همه لبخند، موقع دیدن فیلم Love Actually بعضی از بینندگان برای چند دقیقه احساسی بشوند.

ایمی آدامز با لباس عروس وسط خیابان در فیلم Enchanted، محصول سال ۲۰۰۷ میلادی دیزنی

Enchanted (2007)

فیلم Enchanted دیزنی که برخلاف فیلم Love Actually برای تمامی گروه‌های سنی ساخته شده است، شخصیت‌های خوب و بد متعلق به یک جهان فانتزی را وارد زندگی شهری می‌کند. این فیلم کمدی و عاشقانه که در آن می‌توان انواع‌واقسام موارد تشکیل‌دهنده‌ی قصه‌های فانتزی کودکانه همچون یک شاهدخت مهربان، نامادری بدجنس و شاهزاده‌ی عاشق و شجاع را پیدا کرد، سکانس‌های بامزه‌ی زیادی دارد؛ چه وقتی ناگهان شخصیت‌ها می‌خواهند ناگهان به سبک کارتون‌های موزیکال آواز بخوانند و یک نفر جلوی آن‌ها را می‌گیرد و چه وقتی کاراکترهای متعلق به دنیای فانتزی موفق به درک درست تکنولوژی‌های روز نمی‌شوند.

ایمی آدامز در نقش بازیگر اصلی فیلم Enchanted دوست‌داشتنی است. همچنین باید بدانید که دنباله‌ی اثر مورد بحث، چندین و چند ماه بعد از شبکه آنلاین دیزنی پلاس پخش خواهد شد. پس شاید اکنون زمان مناسبی برای دیدن فیلم Enchanted با درصد رضایت ۹۳ منتقدان در راتن تومیتوز باشد. البته فقط به شرطی که سلیقه‌ی شما با یک فیلم فانتزی سرخوش و خانوادگی جور درمی‌آید.

مرد به دار آویخته شده روی اسب و هیلاری سوانک مشغول کالسکه رانی در فیلم The Homesman

The Homesman (2014)

فیلم The Homesman که توانست نظر چند جشنواره‌ی سینمایی شناخته‌شده را کسب کند، دومین فیلم سینمایی بلند کارگردانی‌شده توسط تامی لی جونز است؛ یک فیلم وسترن با نقش‌آفرینی خود او درکنار هیلاری سوانک که قصه‌ای پرشده از تلخی را به تصویر می‌کشد. ماجرا راجع به مردی است که در آستانه‌ی مرگ توسط یک زن نجات داده می‌شود و قول می‌دهد که کار مورد نظر او را انجام بدهد. اما پس از آن که می‌فهمد چه وظیفه‌ی سخت و نه‌چندان دل‌چسبی را بر دوش گرفته است، صرفا به اجبار سراغ انجام آن می‌رود. بااین‌حال وقتی جرج بریگز با بازی تامی لی جونز قدم به قدم حقایق را می‌بیند و تحت تاثیر درایت و انسان‌دوستی مری بی کادی با بازی هیلاری سوانک قرار می‌گیرد، قصه عوض می‌شود.

گریس گامر (بازیگر سریال Mr. Robot)، میراندا اتو (بازیگر فیلم ارباب حلقه ها)، مریل استریپ و هیلی استاینفلد بعضی از بازیگرهای دیگر فیلم The Homesman هستند. این اثر مخاطب را احتمالا از یک جهت به یاد فیلم News of the World، محصول سال ۲۰۲۰ میلادی می‌اندازد؛ یک وسترن دیگر با بازیگرهای معروف که اصلا نمی‌توان منکر برخی از ایرادهای آن شد. ولی بسیاری از بینندگان می‌توانند آن را یک فیلم خوب و قابل قبول به شمار بیاورند.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده