// چهار شنبه, ۴ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۵۹

گزارش باکس آفیس: درآمد Avatar در چین به چند قدمی Tenet رسید

در باکس آفیس این هفته، دستاوردهای جدید Avatar در بازار چین را بررسی کرده و درآمد فیلم‌های نامزد بهترین فیلم اسکار ۲۰۲۱ را مرور می‌کنیم. همراه زومجی باشید.

آواتار پس از پشت سر گذاشتن رکورد اونجرز: پایان بازی به‌لطف اکران مجددش در چین از هفته‌ی گذشته، کماکان به‌طرز توقف‌ناپذیری به افزایش فاصله‌اش با پُرفروش‌ترین فیلم دنیای سینمایی مارول ادامه می‌دهد. گرچه خیلی وقت است که در دوران کرونا به شنیدن اخبار ناامیدکننده درباره‌ی عملکرد فیلم‌های هالیوودی در گیشه عادت کرده‌ایم، اما این هفته در اتفاقی نادر حامل اخبار خوب برای هر دوی گیشه‌ی آمریکای شمالی و بازار چین بود. اکران مجدد آواتارِ جیمز کامرون در چین پس از کسب ۲۱ میلیون دلار به‌عنوان افتتاحیه‌ی جمعه تا یکشنبه‌اش که برای از بین بُردنِ فاصله‌ی ناچیزِ ۷ میلیون و ۴۰۰ هزار دلاری این فیلم با اونجرز: پایان بازی بیشتر از حد لازم بود، با دوام تحسین‌آمیزی ادامه پیدا کرد؛ این فیلم ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار دلار در روز دوشنبه، ۲ میلیون و ۳۷۰ میلیون دلار در روز سه‌شنبه، ۲ میلیون دلار در روز چهارشنبه، یک میلیون و ۷۷ هزار دلار در روز پنج‌شنبه، ۲ میلیون و ۸۸۰ هزار دلار در دومین جمعه‌اش، ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار در دومین شنبه‌اش، ۴ میلیون و ۸۷۰ هزار دلار در دومین یکشنبه‌اش و یک میلیون و ۲۵۰ هزار دلار هم در دومین دوشنبه‌اش کسب کرد؛  به این ترتیب، مجموع درآمد اکران مجدد آواتار در چین ۴۵ و نیم میلیون دلار است.

پوستر فیلم آواتار جیمز کامرون

درآمد ۱۴ میلیون دلاری این فیلم در دومین آخرهفته‌ی جمعه تا یکشنبه‌اش، آن را به بزرگ‌ترین درآمد غیرافتتاحیه‌ای فیلم‌های هالیوودی در تمامِ دوران کرونا تبدیل می‌کند. آواتار هم‌اکنون با پشت سر گذاشتن مولان (۴۱ میلیون دلار در چین)، یک پله پایین‌تر از کرودها: عصر جدید‌ (۵۳ میلیون دلار)، روح (۵۷ میلیون دلار) و تنت (۶۶ میلیون دلار) در بینِ پُرفروش‌ترین فیلم‌های هالیوودی در چین از زمان فروزن ۲ (۱۲۲ میلیون دلار در چین) در اواخر ۲۰۱۹ تاکنون قرار دارد. مجموع درآمد آواتار در چین ۲۴۸ میلیون دلار است؛ رقمی که آن را یک پله بالاتر از ترنسفورمرها: عصر انقراض (۲۲۸ میلیون دلار از ۶۰۵ میلیون دلار فروش جهانی) و یک پله پایین‌تر از دنیای ژوراسیک: پادشاهی سقوط‌کرده (۲۶۷ میلیون دلار از یک میلیارد و ۳۰۸ میلیون دلار فروش جهانی)، در رده‌ی نهم پُرفروش‌ترین فیلم‌های هالیوودی در تاریخ بازار چین جای می‌دهد. شاید آواتار (با تاکید روی شاید) بتواند به پادشاهی سقوط‌کرده و ونوم (۲۶۹ میلیون دلار در چین از ۸۵۴ میلیون فروش جهانی) برسد، اما احتمالا پیش از عبور از ترنسفورمرها: عصر انقراض (۳۰۱ میلیون دلار از یک میلیارد و ۱۰۵ میلیون دلار فروش جهانی) به پایان کارش خواهد رسید.

اگر آواتار بتواند از درآمد ۶۶ میلیون دلاری تنت در چین عبور کند، آن وقت به نخستین و تنها فیلم ۶۷ میلیون دلاری هالیوود از زمان فروزن ۲ (۱۲۲ میلیون دلار) در اواخر ۲۰۱۹ تاکنون تبدیل خواهد شد. از یک طرف، تماشای استقبال از اکران مجدد آواتار خوشحال‌کننده است و از طرف دیگر تماشای اینکه موفق‌ترین فیلم‌های هالیوود در چین در سال ۲۰۲۰ را اکران‌های مجدد آواتار، هری پاتر و سنگ جادو (۲۴ میلیون دلار که مجموع جهانی این فیلم را از یک میلیارد دلار عبور داد) و میان‌ستاره‌ای (۱۷ میلیون دلار که مجموع جهانی‌اش را از ۷۰۰ میلیون دلار عبور داد) تشکیل می‌دهند به‌طرز نگران‌کننده‌ای تامل‌برانگیز است. آواتار هم‌اکنون با ۲ میلیارد و ۸۲۵ میلیون دلار درآمد جهانی، یک پله بالاتر از اونجرز: پایان بازی (۲ میلیارد و ۷۹۰ میلیون دلار) پادشاه باکس آفیس جهانی حساب می‌شود. یکی از سوالات پُرتکرار که این روزها زیاد پرسیده می‌شود این است که آیا اکران مجدد اونجرز: پایان بازی در چین می‌تواند شکافِ ایجادشده بینِ آن و فیلم جیمز کامرون را از بین ببرد و آن را دوباره به سر جای قبلش در صدرِ باکس آفیس جهانی بازگرداند؟ احتمالا نه.

آواتار از اونجرز پیشی گرفت

به این دلیل که مجموع درآمد اونجرز: پایان بازی در حالی در دیگر نقاط دنیا با ۲۷ درصد رشد فروش نسبت به اونجرز: جنگ اینفینیتی مواجه شد که مجموع درآمد این فیلم در بازار چین ۷۱ درصد بهتر از اونجرز: جنگ اینفینیتی (۳۵۶ میلیون دلار) بود. تعداد سینماهای چین در زمان اکران پایان بازی ۱۰ برابر تعداد سینماهایی که آواتار (درآمد رکوردشکنانه‌ی ۲۰۴ میلیون دلار در آن زمان) در سال ۲۰۱۰ در آن‌ها اکران شده بود است. نکته این است: حداقل بخش قابل‌توجه‌ای از موفقیتِ اکران مجدد آواتار از صدقه‌سری کسانی است که گرچه آواتار را دوست دارند، اما هرگز قادر به دیدن آن روی پرده‌ی بزرگ سینما نبوده‌اند؛ چه کسانی که آواتار را به خاطر سن‌شان در جریان ۱۰ سال گذشته کشف کرده‌اند و چه کسانی که در زمان اکران اورجینال این فیلم در چین به سینما دسترسی نداشته‌اند. اتفاقا مهم‌ترین دلیل درآمد ۱۴۵ میلیون دلاری اکران مجدد تایتاتیک در سال ۲۰۱۲ در چین نیز به خاطر کسانی بود که می‌خواستند فیلم محبوبشان را روی پرده‌ی سینما ببینند. بنابراین باتوجه‌به استقبالِ گسترده‌ای که سینماروهای چینی از اونجرز: پایان بازی کردند، باتوجه‌به ردپای غول‌آسایی که این فیلم در سال ۲۰۱۹ از خود به جا گذاشت، احتمالا تعداد کسانی که بار اول موفق نشدند این فیلم را در سینما ببینند با آواتار برابری نمی‌کند.

آیا اکران مجدد اونجرز: پایان بازی در چین می‌تواند شکافِ ایجادشده بین آن و فیلم جیمز کامرون را از بین ببرد و آن را دوباره به سر جای قبلش در صدر باکس آفیس جهانی بازگرداند؟ احتمالا نه

درنهایت از آنجایی که اکنون هر دوی آواتار و اونجرز: پایان بازی زیر چتر دیزنی قرار دارند، انگیزه‌ی اندکی برای به درازا کشاندنِ این‌‌جور شاخه و شانه‌کشی‌ها وجود دارد. همچنین، از آنجایی که اکران آواتار ۲ همیشه به معنای اکران مجدد قسمت اول برای تازه کردنِ خاطره‌ی این مجموعه در ذهن سینماروها بود، پس بازگشت فیلم جیمز کامرون به رده‌ی نخستِ گیشه‌ی جهانی دیر یا زود داشت، اما سوخت و سوز نداشت. تازه، خودِ دیزنی هم از اینکه حالا می‌تواند از عبارت «دنباله‌ی پُرفروش‌ترین فیلم تاریخ» در کمپین تبلیغاتی آواتار ۲ استفاده کند راضی و خشنود است. از همه مهم‌تر اینکه موفقیت اکران مجدد آواتار می‌تواند مدرک اطمینان‌بخشی برای پیش‌بینی عملکرد خیلی خوب آواتار ۲ در چین برداشت شود. همان‌طور که در گزارش باکس آفیس هفته‌ی گذشته هم صحبت کردیم، بازگشت بازار چین به حالتِ نُرمال پیش از شیوع کرونا هرچه به معنای رکوردشکنی‌های بی‌سابقه‌ی فیلم های چینی از جمله هشتصد نفر، مردم من، میهن من، سلام، مامان و کاراگاه محله چینی‌ها ۳ بوده است، فیلم‌های هالیوودی با بی‌اعتنایی نسبی مواجه شده‌اند. در چنین شرایطی است که اکران گودزیلا علیه کونگ از جمعه‌ی همین هفته در چین از اهمیتی زیادی برخوردار است: میزانِ استقبال سینماروهای چینی از گودزیلا علیه کونگ، فراهم‌کننده‌ی پاسخی برای این سؤال است که آیا رشد فزاینده‌ی بلاک‌باسترهای بومی، بازار چین را از اکثرِ فیلم‌های وارداتی هالیوودی بی‌نیاز کرده است یا نه؟

جیک سالی به جنگ پیش رو فکر می‌کند فیلم آواتار

همان‌طور که کمی بالاتر هم خواندید، در حالی ترنسفورمرها: عصر انقراض (۳۰۱ میلیون دلار از یک میلیارد و ۱۰۵ میلیون دلار در سال ۲۰۱۴) حتی بدون نیاز به درآمدش در چین نیز موفقیتِ بزرگی حساب می‌شد که موفقیتِ ترنسفورمرها: آخرین شوالیه (۲۲۸ میلیون دلار از ۶۰۵ میلیون دلار در سال ۲۰۱۷) در چین نتوانست جلوی عملکرد ناامیدکننده‌ی آن در دیگر نقاط دنیا را بگیرد. خب، این مسئله دقیقا درباره‌ی گودزیلا: پادشاه هیولاها هم صدق می‌کرد؛ این فیلم در حالی در دنیا شکست خورد (۳۹۰ میلیون دلار از ۱۸۵ میلیون دلار بودجه در مقایسه با مجموع جهانی ۵۲۹ میلیونی قسمت اول گودزیلا و مجموع ۵۶۹ میلیونی کونگ: جزیره‌ی جمجمه) که در آن واحد در بازار چین با ۷۱ درصد رشد فروش (۱۳۵ میلیون دلار) در مقایسه با گودزیلای گرت اِدواردز (۶۸ میلیون دلار) مواجه شد؛ هرچند قابل‌ذکر است که درآمد پادشاه هیولاها در چین کماکان ۲۰ درصد کمتر از جزیره‌ی جمجمه (۱۶۸ میلیون دلار) بود. شاید اگر پادشاه هیولاها مجبور به گلاویز شدن با رقیب سرسختی در قالب اونجرز: پایان بازی (۶۲۰ میلیون دلار در چین) نمی‌شد، می‌توانست بیشتر از اینها هم بفروشد. خوشبختانه این‌بار گودزیلا علیه کونگ بدون رقیبی جدی که به موی دماغش تبدیل شود اکران خواهد شد.

کینگ کونگ با سلاحی در دست در یک مکان مرموز در پوستر جدید فیلم Godzilla vs. Kong

بنابراین سوالی که گودزیلا علیه کونگ جمعه‌ی این هفته به آن پاسخ خواهد داد این است: آیا دنیای هیولایی لجندری همچنان درکنار فیلم‌های ابرقهرمانی مارول/‌دی‌سی، سری سریع و خشن و سری دنیای ژوراسیک، جزو یکی از تنها مجموعه‌های هالیوودی که سینماروهای چینی به آن‌ها اهمیت می‌دهند قرار دارد یا نه؟ سؤال بعدی این است که آیا می‌توانیم باتوجه‌به استقبالی که از اکران مجدد آواتار شده است، مجموعه‌ی فانتزی جیمز کامرون را هم جزو این گروهِ نادر به حساب بیاوریم؟ اگر این‌طور باشد، پس این اتفاق، خبر بسیار خوبی برای آواتار ۲ (شانزدهم دسامبر ۲۰۲۲ / بیست و پنجم آذر ۱۴۰۱) خواهد بود. آخه حقیقت این است که هیچکس، تاکید می‌کنم، هیچکس انتظار ندارد که آواتار ۲ درآمد ۷۶۰ میلیون دلار قسمت اول در گیشه‌ی خانگی را تکرار کند. همچنین، ما فعلا دقیقا نمی‌دانیم که عملکرد دنباله‌ی ۱۳ ساله‌ی جیمز کامرون در کشورهای خارجی چگونه خواهد بود. اما یک چیز مشخص است: حتی اگر آواتار ۲ با اُفت فروش شدید ۶۴ درصدی در مقایسه با قسمت اول مواجه شود، کماکان بیش از یک میلیارد دلار خواهد فروخت.

اینکه اکران مجدد آواتار در چین با استقبال خیلی خوبی مواجه شده است، می‌تواند (با تاکید بر می‌تواند) به این معنی باشد که آواتار ۲ قادر به کسب درآمدی در حد و اندازه‌ی بلاک‌باسترهای چینی در بازار چین خواهد خواهد بود. نکته این است که اگر آواتار ۲ عملکردی شبیه به امثال زمین سرگردان، انیمیشن نژا یا کاراگاه محله چینی‌ها ۳ داشته باشد و به درآمدی ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون دلاری در بازار چین دست یابد، در آن صورت می‌تواند بخش قابل‌توجه‌ای از اُفت فروشش در دیگر نقاط دنیا را جبران کند. البته که این حرف‌ها درحالی‌که حدود ۲ سال تا اکران این فیلم باقی مانده است، چیزی بیش از گمانه‌زنی‌های خالص نیست. اما فروش اکران مجدد آواتار یازده سال پس از اکران اورجینالش در بازاری است که اکثر فیلم‌های هالیوودی در جریان ۱۵ ماه گذشته در آن سقوط کرده‌اند، در حال عبور از مرز ۵۰ میلیون دلار (و شاید حتی نزدیک شدن به ۷۰ میلیون دلار) است. بنابراین در بدترین حالت ممکن می‌توان به اکران مجدد آواتار به‌عنوان اولین مدرک‌مان برای خوش‌بین‌بودن درباره‌ی آینده‌ی آواتار ۲ در چین نگاه کرد؛ حتی اگر آواتار به اندازه‌ی سری سریع و خشن (نه بیشتر) هم در بین سینماروهای چینی محبوب باشد، همه‌چیز وفق مُراد آینده‌ی مجموعه‌ی جیمز کامرون خواهد بود.

پوستر انیمیشن Raya And The Last Dragon

اما از آواتار که بگذریم، به رایا و آخرین اژدها ‌(Raya and the Last Dragon) می‌رسیم؛ فیلمی که پس از بازگشایی مجدد تقریبا همه‌ی سینماهای کالیفرنیا پس از یک سال تعطیلی با فقط و فقط ۹ درصد اُفت فروش در سومین آخرهفته‌اش مواجه شد و با کسب ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار به مجموعِ ۱۷ روزه‌ی ۲۳ میلیون و ۴۳۰ هزار دلار دست یافت؛ رقمی که مجموعِ درآمد جهانی این انیمیشن را به ۷۱ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار رساند. واضح است که این درآمد با اختلافِ بسیار زیادی کمتر از چیزی است که این فیلم در هر زمان دیگری غیر از دوران کرونا می‌فروخت است، اما اُفت فروش ناچیز فیلم در نتیجه‌ی بازگشایی سینماهای لس آنجلس اُمیدوارکننده است. مهم‌ترین تازه‌اکران آخرهفته‌ی گذشته اما قاصد (The Courier)، ساخته‌ی استودیوی رودساید اَترکشنز بود؛ این تریلر جاسوسی که بندیکت کامبربچ را در جایگاه ستاره‌ی اصلی‌اش دارد، پس از اکران در یک هزار و ۴۳۳ سینما به افتتاحیه‌ی قابل‌قبولِ ۲ میلیون و ۱۲ هزار دلار دست یافت. این رقم گرچه در هر زمان دیگری افتتاحیه‌ی ضعیفی برای این درام اولداسکول حساب می‌شد، اما در دوران کرونا حکم یک پیروزی جمع و جور را دارد.

پوستر فیلم قاصد با بازی بندیکت کامبربچ

دیگر تازه‌اکران این هفته شهر دروغ‌ها (City of Lies) با بازی جانی دپ و فورست ویتاکر است. این فیلم پیرامون یک کاراگاه ایده‌آل‌گرا در لس آنجلس جریان دارد که در حین تحقیق در پرونده‌ی قتل توپاک شکور، رپر معروف درگیر فساد پلیس این شهر می‌شود. پخشِ این درام جنایی که چهار سال پیش فیلم‌برداری شده بود یا به خاطر جنجال‌های زندگی شخصی جانی دپ یا به خاطر فشار اداره‌ی پلیس لس آنجلس (دقیقا معلوم نیست) با تأخیر طولانی‌مدتی مواجه شد. شهر دروغ‌ها حالا توسط استودیوی سَبان فیلمز (Saban Films) در ۵۱۱ سینما روی پرده رفت و ۲۷۵ هزار دلار کسب کرد. در زمینه‌ی فیلم‌های قدیمی جدول، تام و جری (Tom and Jerry) ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار دیگر کسب کرد (۸ درصد اُفت فروش) و به مجموع خانگی ۳۳ میلیون و ۶۵۰ هزار دلار و مجموع جهانی ۷۷ میلیون دلار دست یافت که برابر با بودجه‌ی ۷۹ میلیون دلاری‌اش است. درآمد این فیلم باتوجه‌به شرایط کرونا موفقیت‌آمیز بوده است و راستش را بخواهید تصور فروش بهتر این فیلم منفور در شرایط عادی هم سخت است. انیمیشن کرودها: عصر جدید (The Croods: A New Age) به حفظ جایگاهش به‌عنوانِ بزرگ‌ترین موفقیتِ بی‌رقیب دوران کرونا ادامه می‌دهد؛ این فیلم که با ۶۵ میلیون دلار بودجه تهیه شده، تاکنون ۵۵ میلیون و ۲۴۵ هزار دلار در گیشه‌ی خانگی و ۱۶۰ میلیون دلار در دنیا فروخته است.

باب ادنکیرک، بازیگر نقش ساول گودمن در حال آماده کردن تفنگ برای شلیک در فیلم Nobody، اکشن 2021

این رقم به اضافه‌ی تمام چیزی که این فیلم از پلتفرم‌های اجاره‌ی فیلم کسب کرده است (حدود ۱۰۰ میلیون دلار گمانه‌زنی می‌شود) به این معنی است که این فیلم حتی پیش از آغاز زندگی پسا-اکران سینمایی‌اش (دی‌وی‌دی، استریمینگ، شبکه‌های تلویزیونی و غیره) به سودآوری قابل‌توجه‌ای رسیده است. فاکتورِ بودجه چیزی است که باعث شده کرودها: عصر جدید با ۱۶۰ میلیون دلار فروش موفق حساب شود، اما واندروومن ۱۹۸۴ (۱۶۱ میلیون دلار از ۲۰۰ میلیون دلار بودجه) با وجود کسب درآمدی یکسان شکست بخورد. تیرانداز (The Marksman)، جدیدترین فیلم لیام نیسن از ۱۴ میلیون دلار درآمد عبور کرد و چیزهای کوچک‌ (The Little Things)، تریلر جنایی دنزل واشنگتن نیز به ۲۸ میلیون دلار فروش جهانی دست یافت. در بینِ مدعیان اسکار ۲۰۲۱، پدر (The Father) با بازی آنتونی هاپکینز را داریم که ۲۷۵ هزار دلار دیگر کسب کرد و به مجوعِ ۸۷۹ هزار دلار رسید. یهودا و مسیح سیاه (Judas and the Black Messiah) با تجربه‌ی ۵۰ درصد رشد فروش، ۲۴۵ هزار دلار فروخت و به مجموعِ ۵ میلیون و ۱۶ هزار دلار دست یافت. اگرچه این فیلم هرگز بودجه‌ی ۲۸ میلیون دلاری‌اش را بازنخواهد گرداند، اما به‌عنوان نخستین فیلمِ استراتژی جدید برادران وارنر (پخش همزمان در سینماها و روی اچ‌بی‌اُ مکس) که برخلاف واندروومن ۱۹۸۴ و چیزهای کوچک از لحاظ کیفیت هنری عمیقا ناامیدکننده نبود، موفق حساب می‌شود.

سرزمین آوارگان (Nomadland)، جدی‌ترین مدعی اسکار بهترین فیلم امسال که هم‌اکنون روی سرویس هولو نیز قابل‌دسترس است، ۲۴۵ هزار دلار کسب کرد (۱۲۵ درصد رشد فروش) و به مجموع یک میلیون و ۹۰۸ هزار دلار رسید. اخبار جهان (News of the World)، وسترنِ تام هنکس نیز با فروش ۷۵ هزار دلار (۴ درصد رشد فروش)، به مجموع ۱۲ میلیون و ۴۱۳ هزار دلار دست پیدا کرد. میناری (Minari) با تجربه‌ی ۸۵ درصد رشد فروش، ۱۸۵ هزار دلار دیگر کسب کرد و به مجموع خانگی ۸۰۵ هزار دلار رسید (این فیلم تاکنون ۵ میلیون دلار در کره‌جنوبی فروخته است). زن جوان نویدبخش (Promising Young Woman) که با ۱۰ میلیون دلار بودجه تهیه شده، ۱۹۵ هزار دلار (۱۱۷ درصد رشد فروش) فروخت و به مجموعِ ۵ میلیون و ۷۲۴ هزار دلار دست یافت؛ این فیلم به‌طور پیش‌فرض تنها موفقیتِ فصل جوایز حساب می‌شود.

تنت (Tenet)، فیلم جدید کریس نولان هم در سینماهای تازه بازگشایی‌شده‌ی لس آنجلس روی پرده رفت و با کسب ۵۸۱ هزار دلار (۱۵ درصد اُفت فروش نسب به هفته‌ی قبل)، درآمد ریبوت هالووین (۵۸ میلیون و ۲۷۳ هزار دلار)، ساخته‌ی راب زامبی را پشت سر گذاشت تا به پُرفروش‌ترین فیلمِ تاریخ آخرهفته‌ی «روز کارگر» در گیشه‌ی خانگی تبدیل شود؛ این فیلم ۳۶۳ میلیون دلار در دنیا فروخته است. باید صبر کرد و دید آیا فیلمی در فاصله‌ی بینِ الان تا بلک ویدو (اگر با تأخیر مواجه نشود) وجود خواهد داشت که بتواند درآمد ۵۸ میلیون و ۳۰۰ هزار دلاری تنت را تکرار کند یا نه. راستی، اکشن هیچکس (Nobody) با فیلمنامه‌ای از دِرک کُلستد (نویسنده‌ی جان ویک) پیش از اکران خانگی‌اش در بیست و ششم مارس (۶ فروردین ۱۴۰۰) در چهار منطقه‌ی خارجی روی پرده رفت  و به مجموع نویدبخشِ ۲ میلیون و ۶۴۱ هزار دلار دست یافت. این فیلم با بازی باب اُدنکرک که به بیدار شدن خوی خشن و مرگبارِ یک مرد به ظاهر عادی و بی‌آزار می‌پردازد، یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار از روسیه، ۴۰۰ هزار دلار از امارات متحده‌ی عربی و ۳۰ هزار دلار از مصر به‌دست آورد؛ قابل‌ذکر است که افتتاحیه‌ی این فیلم در روسیه، سه برابر افتتاحیه‌ی قسمت اول جان ویک در این کشور است.


منبع forbes زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده