نویسنده: رضا اسکندری
// چهار شنبه, ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۰۴

حقایق جالب انیمه Attack on Titan | از نظریه‌ای ترسناک تا نسخه کمدی

در این مقاله به‌بررسی نکات و حقایق جالب انیمه سریالی Attack on Titan یکی از بهترین انیمه‌های سریالی تاریخ خواهیم پرداخت. با زومجی همراه باشید.

اگر یک فهرست از بهترین انیمه‌های سریالی تاریخ تهیه کنیم به‌احتمال زیاد انیمه Attack on Titan یکی از جایگاه‌های بالای فهرست را به خود اختصاص خواهد داد. انیمه‌ای که از همان ابتدای انتشار به چنان محبوبیتی در سراسر جهان دست پیدا کرد که کمتر کسی را می‌توانیم پیدا کنیم که اسم آن را نشنیده باشد. این انیمه از روی یک مانگا با همین نام که خالق آن هاجیمه ایسایاما به‌شمار می‌رود، اقتباش شده؛ مانگایی که دقیقا مانند انیمه اتک آن تایتان یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین مانگاهای تاریخ قلمداد می‌شود. 

اولین مانگای Attack on Titan در تاریخ ۹ سپتامبر ۲۰۰۹ (۱۸ شهریور ۱۳۸۸) توسط Kodansha و در مجله Bessatsu Shōnen Magazine منتشر شد. پس از تایید شدن اقتباس انیمه‌ای از این مانگا، حمله به تایتان توسط استودیو‌های MAPPA و Wit Studio تولید و نخستین قسمت این انیمه در تاریخ ۷ آوریل ۲۰۱۳ (۱۸ فروردین ۱۳۹۲) از شبکه MBS پخش شد؛ وظیفه پخش این سریال از قسمت ۳۵ به بعد دراختیار شبکه NHK General TV قرار گرفت. فصل چهارم این سریال هم‌اکنون درحال پخش است و به‌زودی شاهد پایان یافتن آن خواهیم بود. به‌همین‌دلیل تصمیم گرفتیم تا در این مقاله به‌بررسی نکات و حقایق جالب انیمه Attack on Titan بپردازیم؛ حقایقی که شاید از آن‌ها اطلاعی نداشته باشید.

«توجه: این مقاله ممکن است قسمت‌هایی از داستان Attack on Titan را برای شما اسپویل کند».

تایتان عظیم‌الجثه انیمه Attack on Titan در حال تخریب کردن دیوار

۱- ایده داستان و تولد آن

هاجیمه ایسایاما، نویسنده انیمه Attack on Titan درابتدا در یک کافی‌نت مشغول به‌کار بود و ایده طراحی تایتان‌ها و ایده اصلی داستان این انیمه در یکی از اتفاقاتی که برای او در محل کارش رخ داد، به ذهن او خطور کرد. در یکی از روزهایی که او مشغول کار در آن مکان بود یک مشتری بسیار خشمگین با هیکلی بزرگ به آن مکان آمد و یک درگیری میان ایسایاما و آن مشتری به‌وقوع پیوست. ایسایاما در آن لحظه بسیار ترسیده بود و فکر می‌کرد هرچه به او می‌گوید به خرجش نمی‌رود که نمی‌رود. همین درگیری به ایسایاما ایده خلق یک داستان و یک مانگا را داد که در آن انسان‌ها با موجوداتی عظیم‌الجثه روبه‌رو می‌شوند که نمی‌توانند با آن‌ها ارتباط برقرار کنند و زبان آن‌ها را متوجه نمی‌شوند.

ایسایاما شروع کرد به طراحی و نوشتن یک مانگا با همان ایده‌ای که در آن اتفاق به ذهنش رسیده بود ولی به‌خاطر درگیر شدن با آن فرد شخصیت‌های تایتان را بسیار دقیق‌تر و با جزییات بسیار بیشتری طراحی و خلق کرد. نه‌تنها شخصیت‌های دیگر که تمام قسمت‌های مانگا به جز تایتان‌ها نیاز به وقت بیشتری داشتند تا طراحی آن‌ها بهتر شود. به‌همین‌دلیل زمان زیادی طول کشید تا مانگای Attack on Titan منتشر شود. 

در سال ۲۰۰۶ ایسایاما مجموعه را برای انتشار نزد مجله Weekly Shonen Jump برد. این مجله بزرگ‌ترین منتشرکننده مانگا در ژاپن به‌شمار می‌رفت ولی از انتشار مانگای Attack on Titan خودداری کرد. آن‌ها عقیده داشتند طراحی‌های ایسایاما کیفیت لازم را ندارند و بسیاری از قسمت‌های مانگا به‌هیچ‌وجه از کیفیت خوبی برخوردار نیستند. این مجله احتمالا امروز از تصمیم خود بسیار پیشمان است. درنهایت این مانگا توسط مجله Bessatsu Shōnen Magazine منتشر شد. مجله‌ای که در آن زمان خیلی بزرگ نبود ولی به کمک مانگای Attack on Titan به شهرتی جهانی رسید. 

عکسی ویرایش شده از ترکیب یک تایتان و ارن ییگر

۲- کراس‌اور Attack on Titan با Avangers

کراس‌اور در دنیای کمیک‌های آمریکایی امری بسیار معمول و طبیعی به‌شمار می‌رود. در کمیک‌های مارول و دی‌سی برخی اوقات قسمت‌هایی را می‌بینیم که شخصیت‌هایی از هر دو جهان در آن‌ها حضور دارند. بااین‌حال در دنیای انیمه و مانگا هم کراس‌اور وجود وجود دارد ولی خیلی کمتر از دنیای کمیک‌های آمریکایی شاهد کراس‌اور در جهان مانگا هستیم. در سال ۲۰۱۴ یکی از جالب‌ترین و جذاب‌ترین کراس‌اورهای این جهان را تجربه کردیم. زمانی‌که تایتان‌های انیمه Attack on Titan درمقابل شخصیت‌های کمیک Avengers و Guardains of the Galaxy قرار گرفتند. 

ارن ییگر: «همه ما از زمانی‌که متولد شدیم، به افرادی مهم و خاص تبدیل شدیم، همه ما آزاد هستیم»

این اتفاق در قالب کمیک‌های مارول رخ داد. در قراردادی میان مارول و Kodansha، منتشر کننده Attack on Titan، قرار بر این شد که یک قسمت از کمیک‌های مارول تحت عنوان Attack on Avengers در سال ۲۰۱۴ منتشر شود. داستان این کمیک هشت صفحه‌ای درباره تایتان‌های معروف قصه ما جریان داشت که به منهتن و شهر نیویورک حمله می‌کنند. انتقام‌جویان دنیای مارول با آن‌ها درگیر می‌شوند ولی دراین‌میان بزرگ‌ترین تایتان موجود (Colossal Titan) که او را در اولین قسمت انیمه هم مشاهده کردیم قصد دارد شهر را به‌طور کامل نابود کند. بااین‌حال نگهبانان کهکشان از راه می‌رسند و با کمک انتقام‌جویان تلاش می‌کنند تا جلوی او و دیگر تایتان‌ها را از نابود کردن کامل شهر بگیرند.

تایتانی که کنترل آن در اختیار ارن قرار دارد و شخصیت کاپیتان لیوای روی شونه او در انیمه Attack on Titan

۳- ممنوعیت پخش این انیمه در چین

اگر اخبار هالیوود و فیلم‌های سینمایی را دنبال می‌کنید به‌طور حتما از اهمیت کشور چین در سودآوری فیلم‌های هالیوودی خبر دارید. این موضوع به‌خاطر سیاست‌های کشور چین در مورد این موضوع به‌شمار می‌رود که خیلی روی سانسور فیلم و سریال‌های خارجی فشاری وارد نمی‌کند و قالبا آن‌ها را برای همان رده سنی مناسب که روی فیلم درج شده، پخش می‌کند. اهمیت بازار چین به‌قدری زیاد شده که در سال‌های اخیر حتی دیده‌ایم که فیلم‌سازان آمریکایی فیلم‌های خود را کمی مناسب‌تر برای بازار چین تهیه می‌کنند تا بتوانند از نهایت پتانسیل این بازار بزرگ استفاده کنند.

تصویری ادیت شده از شخصیت ارن ییگر و غول عظیم‌الجثه در انیمه Attack on Titan

بااین‌حال دولت چین به‌طور کامل از کنار محتوای فیلم‌ها و سریال های خارجی بی‌تفاوت رد نمی‌شود و در برخی از موقعیت‌ها سخت‌گیری‌های بسیار شدیدی را هم اعمال می‌کند. در سال ۲۰۱۵ دولت این کشور به‌طور کاملا قاطع اعلام کرد که پخش و استریم انیمه‌های Attack on Titan و Death Note ممنوع است و هر سایتی که این انیمه‌ها را در کشور چین منتشر کند با جریمه‌های سختی روبه‌رو خواهد شد. دلیل این تصمیم این بود که این دو انیمه شامل صحنه‌هایی بسیار خشن بودند که می‌توانست روی کودکان و نوجوانان این کشور تاثیرات مخربی داشته باشد. این ممنوعیت باعث شد تا تعداد بسیار زیادی از وبسایت‌های چینی به‌خاطر انتشار این دو انیمه کاملا حذف شوند و تعداد بسیار زیاد دیگری از آن‌ها با جریمه‌هایی بسیار سنگین روبه‌رو شدند.

۴- یکی از پرفروش‌ترین مانگاهای تاریخ

موفقیت‌های سرسام‌آور انیمه Attack on Titan بدون کوچک‌ترین شکی به‌خاطر موفقت‌های چشمگیر مانگای آن به‌شمار می‌روند. اگر مانگای اصلی این انیمه آن موفقیت‌ها را به‌دست نمی‌آورد به‌احتمال زیاد ما هیچوقت نمی‌توانستیم انیمه آن را تماشا کنیم. زمانی‌که در سال ۲۰۰۹ مانگای اتک آن تایتان در مجله Bessatsu Shōnen Magazine منتشر شد به سرعت نامی برای خود دست‌وپا کرد. معروف شدن این انیمه و محبوبیت سریع آن به‌خاطر آنتاگونیست‌های ترسناک و جذاب آن، اتمسفر بسیار زیبا و خط داستانی بسیار گیرای قسمت اول آن تلقی می‌شود که از همان قسمت اول کاری با مخاطب خود می‌کند که مخاطبش را پای تماشی خود میخکوب می‌کند. 

به‌دلیل محبوبیت جهانی این مانگا، Attack on Titan جدیدترین عنوانی به‌شمار می‌رود که به جمع پرفروش‌ترین مانگاهای تاریخ وارد می‌شود. تا سال ۲۰۱۷ بیش از ۶۶ میلیون نسخه از این مانگا به فروش رفته که تا امروز این عدد به بیش از ۱۰۰ میلیون نسخه رسیده است. مانگای Attack on Titan به‌طور منظم در گزارش‌های فروش هفتگی و ماهیانه جایگاه ثابتی در بین اثرهای پرفروش به‌ خود اختصاص داده است. تنها مانگایی که توانسته رتبه اول را در گزارش‌های فروش هفتگی و ماهیانه به خود اختصاص دهد و اجازه ندهد حمله به تایتان همیشه در رتبه اول باشد، مانگای One Piece تلقی می‌شود. مانگای One Piece البته هم‌اکنون عنوان پرفروش‌ترین مانگای تاریخ را در اختیار خود دارد.

تصویری از انیمه attack on titan: junior high

۵- نسخه کمدی و کودکانه Attack on Titan

مانگای اتک آن تایتان به سرعت به محبوب‌ترین مانگای مجله Bessatsu Shōnen Magazine که زیرنظر کودانشا فعالیت می‌کرد، تبدیل شد. به‌همین‌دلیل آن‌ها تصمیم گرفتند درکنار مانگای اصلی یک نسخه کودکانه و کمدی از Attack on Titan خلق کنند که کودکان هم بتوانند با شخصیت‌های این مانگای محبوب آشنا شوند. این مجله نه‌تنها زادگاه مانگای اصلی اتک آن تایتان به‌شمار می‌رود که اسپین‌آف آن یعنی Lost Girls هم در همین مجله دراختیار مخاطبانش قرار گرفته است.

اما به نسخه کودکانه و کمدی این انیمه محبوب برسیم. این نسخه که عنوان آن Attack on Titan: Junior High بود شامل تمام شخصیت‌های اصلی مانگای اصلی می‌شد که اتمسفر آن مانند بسیاری از مانگاها در یک دبیرستان جریان داشت و شخصیت‌های آن مانند شخصیت‌های آن مانگاها طراحی شده بودند. در داستان این نسخه از اتک آن تایتان مردم و تایتان‌ها درکنار یکدیگر زندگی می‌کنند ولی بااین‌حال تایتان‌ها میل شدیدی به قلدری کردن در مقابل مردم دارند و سعی می‌کنند غذای دانش‌آموزان را بدزدند. همین عامل باعث می‌شود تا ارن ییگر تصمیم بگیرد به نبرد با آن‌ها بپردازد و آن‌ها را برای همیشه نابود کند.

مانگای کودکانه Attack on Titan: Junior High به‌قدری در میان کودکان و حتی نوجوانان محبوب شد که حق امتیاز اقتباس از روی آن در قالب یک انیمه به فروش رفت.

تصویری از تایتانی که کنترل آن به دست ارن ییگار افتاده است

۶- تایتان‌های مختلف و داستان تایتان زره‌پوش

همان‌طور که حتما می‌دانید در انیمه Attack on Titan تایتان‌های مختلفی وجود دارند که هرکدام از قابلیت‌های خاص خود استفاده می‌کنند. یکی از تایتان‌هایی که در اولین دقایق انیمه با آن روبه‌رو شدیم تایتان عظیم‌الجثه یا همان Colossal Titan بود که توانست دیوار ماریا را خراب کرده و شهر را دراختیار سایر تایتان‌ها قرار دهد. در ادامه تایتان‌های دیگر یکی از پس دیگری از راه رسیدند که یکی از آن‌ها تایتانِ زن یا همان Female Titan نام داشت. این تایتان نسبت‌به سایر این موجودات از قدرت بدنی، چابکی و هوش بیشتری برخوردار بود. یکی دیگر از آن‌ها Beast Titan لقب داشت که می‌توانست تایتان‌های بدون هوش را کنترل کند.

اما تایتانی که قصد داریم درباره آن توضیحات بیشتری ارائه کنیم، تایتان زره‌پوش یا Armored Titan به‌شمار می‌رود. همان‌طور که از اسم آن مشخص است این تایتان در اطراف بدن خود زره‌هایی دارد که او را دربرابر سلاح‌های معمول نیروهای شهر مقاوم می‌کند و ارتش نمی‌تواند با سلاح‌های معمولی به او آسیبی وارد کند. آن‌ها اگر قصد داشته باشند به تایتان زره‌پوش آسیبی جدی برسانند باید از تاکتیک‌هایی متفاوت و معمولا سخت‌تر استفاده کنند تا بتوانند او را از پا درآورند.

هاجیمه ایسایاما در مصاحبه‌ای درباره طراحی تایتان زره‌پوش توضیحات جالبی داد، او با اشاره به این موضوع گفت که برای طراحی شخصیت تایتان زره‌پوش از ظاهر و خصوصیات فیزیکی براک لزنر الهام گرفته است؛ براک لزنر مبارز حرفه‌ای در رشته کشتی‌کج (WWE) و UFC  قلمداد می‌شود. رشته WWE در ژاپن طرفداران بسیار زیادی دارد و یکی از طرفداران پروپاقرص این رشته ورزش و شخص براک لزنر همین آقای هاجیمه ایسایاما به‌شمار می‌رود. به‌همین‌خاطر این موضوع طبیعی است که ایسایاما برای طراحی یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های اتک آن تایتان سراغ شخصیت‌های این رشته ورزشی رفته و از ظاهر آن‌ها الهام گرفته باشد.

تصویری ویرایش شده از پشت سر شخصیت‌های اصلی انیمه Attack on Titan

۷- تفاوت نسخه اولیه مانگا

تمام مانگاها در ژاپن قبل از انتشار باید یک مسیر یکسان را عبور کنند، تمام خالقان مانگا موظف هستند که نسخه اولیه مانگا را برای یک ویراستار در یک مجله ارسال کرده تا پس از بررسی‌های آن ویراستار مانگای موردنظر به مرحله انتشار برسد. در این بررسی ویراستار وظیفه دارد داستان اولیه مانگا، جذاب بودن آن، اتفاقات اولیه و کیفیت طراحی‌های آن را مورد بررسی قرار داده و هرکدام را جداگانه بررسی کند. اگر تمام این المان‌ها نمره قبولی بگیرند مانگا به مرحله چاپ می‌رسد و اگر این المان‌ها و حتی اگر تنها یکی از آن‌ها کیفیت موردنظر را نداشته باشد، برای افزایش کیفیت آن نزد خالقش بازگردانده می‌شود. همان‌طور که در ابتدای مقاله توضیح دادیم مانگای اتک آن تایتان در نخستین بررسی خود توسط مجله Weekly Shonen Jump در سال ۲۰۰۶ رد صلاحیت شد تا ایسایاما، خالق آن موظف شود کیفیت آن را افزایش دهد.

عنوان نسخه اولیه مانگای Attack on Titan در میان طرفداران آن به «جلد شماره صفر» یا همان Volume 0 مشهور است. این نسخه تفاوت‌هایی با داستان مانگای اصلی و انیمه‌ای که همه ما مشاهده کردیم دارد که در ادامه به توضیح آن‌ها خواهیم پرداخت. یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های «جلد شماره صفر» با نسخه نهایی مانگا این بود که «دستگاه مانور سه‌بعدی» به‌هیچ‌وجه وجود نداشت و شخصیت‌ها برای حرکات سریع خود از این دستگاه استفاده نمی‌کردند. بااین‌حال نیروهای حاضر در ارتش که باید در مقابل تایتان‌ها قرار می‌گرفتند طی یک برنامه تمرینی بسیار فشرده و سخت آموزش می‌دیدند تا بتوانند مانند مرد عنکبوتی سریع باشند و از روی ساختمان‌های مختلف عبور کنند و از آن‌ها بالا روند.

تغییری که به آن اشاره کردیم می‌توانست به‌طور کامل داستان Attack on Titan را نسبت‌به نسخه نهایی بسیار متفاوت‌تر کند. یکی دیگر تفاوت‌های مهم در نسخه ابتدایی یا همان Volume 0 این بود که تایتان‌ها در مقابل انسان‌ها هیچوقت شکست نخوردند و هیچ‌کدام از آن‌ها تا زمانی‌که یک انسان تایتان‌نما به‌وجود نیامده بود، کشته نشدند. همچنین در نسخه ابتدایی این مانگا که ایسایاما نزد مجله Weekly Shonen Jump برد به‌جای دیوارهای بلند یک جنگل انبوه با درخت‌هایی قطور و بزرگ وجود داشتند که تا حدودی جلوی ورود تایتان‌ها به شهر را می‌گرفتند.

این تفاوت‌ها می‌توانست تجربه بسیار متفاوت‌تری برای خوانندگان مانگا و مخاطبان انیمه Attack on Titan رقم بزند. به‌نظر شما اگر این تفاوت‌ها به‌وجود نمی‌آمد، چه سرنوشتی در انتظار اتک آن تایتان بود؟

شهری که در انیمه Attack on Titan قرار داشت و از روی شهر نوردلینگن در آلمان طراحی شده

۸- منبع الهام شهر مرکزی داستان

در داستان Attack on Titan آخرین شانس بقای انسان‌ها درون شهری قرار دارد که توسط چندین دیوار بسیار بلند مراقبت می‌شود و هیچگونه تایتانی نمی‌تواند از آن عبور کند (حداقل مردم شهر اینگونه فکر می‌کنند). سه ردیف دیوار در دنیای داستان قرار دارد به نام‌های ماریا، رُز و شینا. در ابتدای داستان مشاهده کردیم که دیوار ماریا توسط تایتان غول‌پیکر (Colossal Titan) خراب شد و تایتان‌ها از آن عبور کردند. زمانی‌که اِرِن به سن موردنیاز برای پیوستن به ارتش رسید، مشاهده کردیم که قسمتی از دیوار دوم توسط همان تایتان غول‌پیکر تخریب و یک حفره بزرگ در آن پدیدار آمد. خوشبختانه اِرِن موفق شد به شکل یک تایتان درآید و آن حفره را ببندد.

جان: «درحال‌حاضر ما هیچ راهی ندارم به جز اینکه باور داشته باشیم که یک راه برای شکست دادن اونا وجود داره»

اما به شهر مرکزی داستان برسیم. شهری که تمام اطراف آن دیوارهای بلند قرار دارد و البته نامی برای این شهر در داستان درنظر گرفته نشده است. این شهر براساس یک شهر واقعی در دنیا طراحی شده و یک منبع الهام و طراحی واقعی دارد. هاجیمه ایسایاما این شهر را از روی شهر نوردلینگن (Nördlingen) در آلمان طراحی کرده است. شهر نوردلینگن قدمتی بیش از هزار سال دارد و یکی از سه شهر آلمان به‌شمار می‌رود که در اطراف آن یک دیوار سراسری قرار گرفته و این دیوار سراسری محدوده آن را مشخص می‌کند. ایسایاما برای طراحی شهر حاضر در داستان اتک آن تایتان به‌طور کاملا واضح از شکل قرارگیری و رنگ قالب بر خانه‌های این شهر استفاده کرده است.

شخصیت کاپیتان لیوای در انیمه Attack on Titan درحال پاک کردن صورت خود

۹-شخصیت‌های مورد علاقه ایسایاما و طرفداران

شخصیت‌های انیمه Attack on Titan به‌قدری متنوع و متفاوت هستند که هرکدام از آن‌ها تعداد زیادی طرفدار در سراسر دنیا دارند و گروه‌های طرفدارای زیادی برای آن‌ها شکل گرفته است. نکته جالب جایی است که اگر طرفدار هرکدام از شخصیت‌های این انیمه باشید امکان کمی وجود دارد که از دیگر شخصیت‌های آن خوشتان نیاید. شاید همین موضوع یکی از مهم‌ترین وجه‌های تمایز این انیمه با دیگر آثار این مدیوم به‌شمار رود. هاجیمه ایسایاما در مصاحبه‌ای که از او پرسیده بودند شخصیت مورد علاقه او در این داستان چه کسی است، جواب جالبی داد و گفت:

من عاشق تک‌تک شخصیت‌های این داستان هستم، نه‌تنها شخصیت‌های اصلی که شخصیت‌های فرعی و کم‌رنگ‌تر داستان را هم عاشقانه دوست دارم ولی یکی از شخصیت‌ها من را یاد دوران نوجوانی خودم می‌اندازد و شاید او را کمی بیشتر از سایرین دوست داشته باشم. شخصیت جان کریستین شخصیت مورد علاقه من در میان شخصیت‌های این انیمه تلقی می‌شود. جین می‌تواند خیلی راحت هرچه را در ذهن دارد به زبان آورد و با این موضوع هیچ مشکلی ندارد. حتی اگر چیزی باشد که خیلی‌ها از گفتن آن می‌ترسند یا برای مراعات دیگران آن را نمی‌گویند، جان خیلی راحت از آن صحبت می‌کند. رک بودن جین همزمان با زیبا بودن می‌تواند بسیار بی‌رحمانه باشد و از این خصوصیت او بسیار لذت می‌برم.

دراین‌میان در نظرسنجی‌هایی که میان طرفداران بی‌شمار این انیمه به‌طور مرتب انجام می‌شود نکات جالبی وجود دارد. شخصیت آرمین با اینکه یکی از شخصیت‌های اصلی داستان به‌شمار می‌رود ولی درمیان طرفداران سریال به‌هیچ‌وجه شخصیت محبوبی نیست. در اولین نظرسنجی بزرگ و جامعی که در میان طرفداران سریال انجام شد شخصیت آرمین در رتبه دهم محبوب‌ترین شخصیت‌های سریال قرار گرفت؛ او همچنین در دومین نظرسنجی رتبه ششم و در سومین نظرسنجی رتبه هشتم را به خودش اختصاص داد. شخصیت میکاسا آکرمن در این‌گونه نظرسنجی‌ها معمولا در رتبه اول قرار داشته و پس از آن شخصیت‌های ارن و کاپیتان لیوای بیشترین محبوبیت را میان طرفداران سریال داشتند.

پارک تفریحی انیمه Attack on Titan در استودیو یونیورسال ژاپن

۱۰- پارک تفریحی Attack on Titan

مانگا و انیمه اتک آن تایتان بدون شک از آن دسته آثاری هستند که به‌دلیل خشونت بسیار زیاد و عریان آن‌ها برای کودکان مناسب نیستند ولی بااین‌حال استودیو Universal در ژاپن یک پارک تفریحی با تِم انیمه Attack on Titan طراحی و ساخته است که نه‌تنها طرفداران این انیمه که تمام مردم می‌توانند از آن بازدید کنند. در این پارک مجسمه‌هایی به اندازه واقعی از ارن در قالب یک تایتان و تایتان زن در زمان درگیری آن‌ها ساخته شده که می‌توانید درکنار آن‌ها ایستاده و با آن‌ها عکس بگیرید. در گوشه‌ای دیگر از این پارک شخصیت‌های مختلف انیمه حضور دارند که جای صورت آن‌‌ها خالی است و شما می‌توانید با قرار دادن صورت خود در آن حفره‌ها عکس‌های جالبی بگیرید. همچنین یک مجسمه در اندازه واقعی از یک تایتان در این پارک وجود دارد که می‌توانید درون مشت آن قرار بگیرید به‌طوری که انگار قصد نوش جان کردن شما را دارد.

علاوه‌بر تمام این المان‌های جذاب یک اتاق مجهر به تجهیزات VR در این پارک تعبیه شده که شما با کمک عینک‌های واقعیت مجازی قادر خواهید بود در دنیای انیمه Attack on Titan قدم بزنید و حتی از نزدیک شخصیت‌های داستان را ببینید. مدیر این پارک معتقد است که المان‌های این پارک، مجسمه‌ها و نمونه‌های واقعی از شخصیت‌های داستان و تایتان‌های حاضر در آن اصلا به‌اندازه انیمه برای کودکان ترسناک نیستند و این پارک می‌تواند یک خاطره خوب از یک سفر خانوادگی را برای شما ثبت کند. بااین‌حال این پارک تفریحی در زمان همه‌گیری ویروس کرونا به کار خود موقتا پایان داده و باید صبر کنیم تا ببینیم پس از همه‌گیری ویروس کرونا و از بین رفتن خطراتش این پارک تفریحی دوباره به کار خود ادامه خواهد داد یا خیر؟

شخصیت‌های اصلی انیمه Attack on Titan با مشت‌هایی گره کرده روی قلب

۱۱- یک نظریه ترسناک برای پایان داستان

همان‌طور که محمدحسین جعفریان عزیز در یک مقاله و ویدیو درباره احتمال‌های پایان داستان به‌طور مفصل صحبت کرده ولی جا دارد در این مقاله نیز به یکی از ترسناک‌ترین نظریه‌های پایان‌بندی این داستان اشاره‌ای داشته باشیم. مانگا و انیمه حمله به تایتان به غیرقابل‌پیش‌بینی بودن آن شهرت دارد و همان‌طور که می‌دانید شخصیت‌های اصلی زیادی تا اینجای داستان به اشکال مختلف از داستان آن حذف شده‌اند. طرفداران این انیمه نگرانی‌های زیادی درباره نحوه پایان این داستان دارند و اصلا دوست ندارند شخصیت دلخواه آن‌ها بلایی سرش بیاید. این نگرانی آن‌ها اصلا بی‌دلیل نیست و جای بحث دارد.

هاجیمه ایسایاما چند سال پیش در مصاحبه‌ای به این موضوع اشاره کرد که ایده ترسناکی در سر دارد و مشغول بررسی کردن آن است؛ ایده‌ای که در آن تمام شخصیت‌های اصلی داستان کشته می‌شوند و سؤال‌های داستان همگی بدون جواب می‌مانند. محبوبیت بی‌سابقه این انیمه درحال‌حاضر باعث شده تا ایسایاما دست از این ایده بکشد ولی به‌هیچ‌وجه مشخص نیست که این ایده بار دیگر به ذهن او خطور کند یا خیر. به‌همین‌دلیل باید تا انتهای داستان صبر کنیم تا از ایده نهایی ایسایاما برای پایان دادن به این داستان آگاه شویم. 

نظر شما همراهان همیشگی سایت زومجی درباره انیمه سریالی Attack on Titan چیست؟ اگر شما هم نکته جالبی درباره این انیمه در ذهن دارید که در این مقاله به آن اشاره‌ای نشده است، آن را با ما و سایر مخاطبان سایت زومجی به اشتراک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده