// یکشنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۰۱

داستان انیمه Attack on Titan چگونه تمام می‌شود؟

بسیاری از مخاطبان می‌گویند که امکان ندارد انیمه Attack on Titan در انتهای اپیزود ۷۵ بتواند قصه‌ی روایت‌شده در مانگا منبع اقتباس را تمام کند. پس این محصول پرطرفدار، بالاخره چگونه به پایان می‌رسد؟

هاجیمه ایسِیاما، نویسنده مانگا Attack on Titan به‌تازگی در رابطه با به پایان رسیدن این داستان پرطرفدار در شماره ۱۳۹ مانگا نوشت: «طی سال‌های گذشته مدام گفتم که تنها سه سال تا به پایان رساندن قصه فاصله دارم. اما بالاخره واقعا به نظر می‌رسد که قصه دارد تمام می‌شود. مدت‌ها طول کشید. ولی امیدوارم که تا انتها من را همراهی کنید.

تیم ویراستاری و انتشار هرگز به من فشار نیاوردند که با سرعت داستان را به اتمام برسانم. اما بارها و بارها افراد مختلف از من پرسیدند که داستان چه زمانی به اتمام می‌رسد؟ متشکرم که برای به پایان رسیدن کار من صبر کردید. تمام تلاش خود را تا آخرین صفحه به کار می‌برم تا شما از آن‌چه می‌خوانید، راضی باشید».

(این مقاله به هیچ عنوان شامل اسپویل داستانی مستقیم انیمه یا مانگا Attack on Titan نیست)

تماشا در یوتیوب

او از چندین و چند ماه قبل می‌داند که قصه چگونه به پایان می‌رسد. به‌تازگی هم مشخص شد که شماره ۱۳۹ و آخر مانگا Attack on Titan در تاریخ ۹ آوریل (۲۰ فروردین) منتشر می‌شود. جلد ۳۴ مانگا Attack on Titan (شامل شماره‌های ۱۳۵ تا ۱۳۹ مانگا) نیز در تاریخ ۹ جون/ژوئن (۱۹ خرداد) به فروشگاه‌ها می‌رسد.

در این لحظه هیچ‌کس جز خود هاجیمه ایسیاما پایان را با تمام جزئیات آن نمی‌داند و قطعا سازندگان ۱۶ قسمت فصل چهارم و آخر انیمه Attack on Titan هم از جزئیات پایان‌بندی خبر نداشته‌اند و ندارند. اصلا اپیزود ۷۵ انیمه Attack on Titan یعنی قسمت ۱۶ و پایانی فصل چهارم چند روز قبل از زمان انتشار آخرین شماره مانگا پخش می‌شود.

پس پیش از آن که به گمانه‌زنی بیشتر بپردازیم، باید یک حقیقت را پذیرفت: داستان انیمه Attack on Titan در پایان فصل آخر (قسمت ۱۶ فصل ۴/قسمت ۷۵ کل سریال) تمام نمی‌شود. پس چاره‌ای نداریم جز آن که بپرسیم استودیو MAPPA دقیقا چگونه می‌خواهد بخش‌های پایانی قصه را به تصویر بکشد و تقدیم بینندگان انیمه Attack on Titan کند؟

با این اوصاف احتمالا بسیاری از بینندگان فرض می‌کنند که باید انتظار از راه رسیدن نیمه‌ی دوم فصل چهارم انیمه Attack on Titan را داشته باشیم. بالاخره فصل سوم انیمه Attack on Titan هم در دو نیمه پخش شد و از طرفی واضح است که ما فصل پنج سریال را نخواهیم دید. حتی تیتراژ آغازین هر اپیزود فصل چهار هم بارها از آن به‌عنوان «فصل آخر» (The Final Season) یاد می‌کند. پس ممکن است این‌طور به نظر بیاید که سازندگان راهی جز رفتن به سراغ ساخت نیمه‌ی دوم فصل چهار برای روایت بخش‌های پایانی داستان ندارند.

در بهترین حالت، انیمه Attack on Titan تا پایان اپیزود ۷۵ موفق به پوشش دادن ۱۲۳ شماره از مانگا خواهد شد و این یعنی حداقل ۱۶ شماره از مانگا منبع اقتباس هستند که نمی‌دانیم به چه شکل به‌دست بینندگان انیمه می‌رسند

تازه نشانه‌های مختلفی هم هستند که به وجود یک نیمه‌ی دیگر در داستان اشاره می‌کنند. کارگردان صوتی فصل پایانی انیمه Attack on Titan مدتی قبل به انتشار یک تصویر پرداخت که در آن عبارت Final Season Part 1 (نیمه‌ی اول فصل آخر) به چشم می‌خورد. در نتیجه بسیاری از طرفداران گفتند که اگر فصل آخر سریال یک نیمه‌ی نخست دارد، قطعا باید نیمه‌ی دوم هم داشته باشد. تازه اکانت رسمی نتفلیکس ژاپن هم یک بار قبل از آغاز پخش فصل جدید از آن به‌عنوان نیمه‌ی نخست فصل آخر یاد کرد. جالب این‌جا است که به محض خبرساز شدن تصویر، کارگردان صوتی انیمه Attack on Titan به حذف توئیت خود پرداخت.

از آن‌جایی که سازندگان عملا هیچ اطلاعات به‌خصوصی را تقدیم بینندگان نمی‌کردند، پیش‌بینی‌ها تا مدتی صرفا به وجود نیم‌فصل دوم اشاره داشتند. ولی وقتی اینسایدرها خبر از ۱۶ قسمتی بودن فصل چهارم دادند و سپس این خبر به‌صورت رسمی تایید شد، ناگهان شکل پیش‌بینی‌ها نیز تغییر کرد. زیرا مطابق اطلاعات ثبت‌شده در فروشگاه‌های رسمی گفته می‌شد که بلوری‌ها و دی‌وی‌دی‌های فصل پایانی انیمه Attack on Titan دارای ۱۶ قسمت هستند و در دو بخش عرضه می‌شوند.

در نتیجه عده‌ی زیادی از طرفداران فرض کردند که فصل پایانی از ۱۶ قسمت تشکیل شده است که در قالب دو بخش هشت اپیزودی روی آنتن می‌روند. ولی زمان گذشت و این شایعه هم رد شد. زیرا پخش هفتگی ادامه یافت و اپیزودهای ۹، ۱۰ و ۱۱ بعد از اپیزود هشت از راه رسیدند. پس می‌توانید حدس بزنید که حالا بسیاری از گمانه‌زنی‌ها می‌گویند که بخش نخست فصل چهارم تشکیل‌شده از ۱۶ قسمت است و چند ماه بعد، بخش دوم فصل آخر با تعداد نامشخصی از اپیزودها پخش می‌شود.

چهره گریان گبی پس از رخ دادن آن اتفاق بسیار بد برای شخصیت های مختلف انیمه Attack on Titan در فصل آخر

انیمه Attack on Titan می‌تواند به بهترین شکل ممکن با یک یا دو انیمه‌ی سینمایی به پایان برسد

در تاریخ ۲۸ مارچ (۸ فروردین) دو اتفاق مهم رخ می‌دهد؛ قسمت ۱۶ فصل چهارم (اپیزود ۷۵ انیمه Attack on Titan/آخرین اپیزود نیمه‌ی اول فصل چهار) پخش می‌شود و Attack on Titan یک برنامه‌ی تبلیغاتی در رویداد AnimeJapan دارد. پس می‌توانیم انتظار داشته باشیم که در آن روز اطلاعات تازه‌ای را بشنویم؛ اطلاعاتی که نشان می‌دهند انیمه Attack on Titan بعد از اپیزود ۷۵ چگونه ادامه می‌یابد.

باتوجه‌به تمام شواهد رسمی و غیررسمی همچون موارد دیده‌شده در تریلر و صحبت‌های اینسایدرهایی که قبلا درستی حرف خود را اثبات کرده‌اند، به نظر می‌رسد که انیمه Attack on Titan در پایان اپیزود ۷۵ نهایتا به آخر شماره ۱۲۲ یا شماره ۱۲۳ مانگا می‌رسد. این یعنی در بهترین حالت قابل تصور، حداقل ۱۶ شماره‌ی پایانی مانگا Attack on Titan وجود دارند که مشخص نیست مخاطبان انیمه چگونه باید آن‌ها را تماشا کنند.

استودیو MAPPA هم در زمان ساخت ۱۶ اپیزود فصل چهارم و پایانی انیمه Attack on Titan گفته بود که واقعا هنوز نمی‌داند که داستان چگونه به پایان می‌رسد و مثل مخاطبان منتظر انتشار شماره‌های پایانی مانگا می‌ماند. همچنین کارگردان اصلی فصل چهارم انیمه Attack on Titan تایید کرد که استودیو MAPPA هم داستان را به‌صورت کامل به تصویر می‌کشد و هم قطعا با وفاداری حداکثری نسبت به مانگا منبع اقتباس جلو می‌رود.

اما مطابق صحبت‌های اینسایدرهایی که تا امروز بارها موفق به اعلام اخبار درست مرتبط با Attack on Titan شده‌اند، فصل چهارم واقعا با همین ۱۶ قسمت به اتمام می‌رسد، داستان را تمام نمی‌کند، عجولانه جلو نمی‌رود و در کل خبری هم از نیمه‌ی دوم فصل چهار نیست. ولی این دلیل نمی‌شود که طرفداران احساس نگرانی کنند یا برای آینده هیجان‌زده نباشند. انیمه Attack on Titan می‌تواند به بهترین شکل ممکن با یک یا دو انیمه‌ی سینمایی تمام شود.

نگاه گبی به سمت جلو در انیمه Attack on Titan با موهای قهوه ای و چشمان غمگین

ساخته شدن بخش‌های پایانی داستان مانگا Attack on Titan در قالب یک یا دو انیمه‌ی سینمایی را می‌توان یکی از بهترین اتفاقات ممکن دانست. چرا؟ چون سازندگان می‌توانند بخش‌های پایانی را با آزادی عمل بیشتر در جهان هنر هفتم خلق کنند، نگران محدودیت‌های بسیار زیاد مرتبط با درجه‌های سنی تلویزیون ژاپن نباشند و از بودجه‌ی بالاتری بهره ببرند. آخرین شماره‌های مانگا Attack on Titan شامل سکانس‌های بسیار خشن و شلوغی می‌شود که قطعا مدیوم سینما می‌تواند آن را به شکل بهتری تحویل تماشاگر دهد. مخصوصا به این دلیل که سودآوری یک انیمه‌ی سینمایی می‌تواند بسیار گسترده و واضح‌تر باشد. در نتیجه سازنده هم به‌صورت منطقی می‌تواند بودجه‌ی بیشتری روی تولید یک یا دو انیمه‌ی سینمایی بگذارد.

فقط باید به موفقیت مالی بسیار بسیار بزرگ انیمه‌ی سینمایی Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba the Movie: Mugen Train نگاه کنید که تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم در تاریخ باکس آفیس ژاپن شد؛ اثری گره‌خورده به یک سریال تلویزیونی یعنی انیمه Demon Slayer. حالا فرض کنید اگر محصولی به پرطرفداری انیمه Attack on Titan با یک یا دو انیمه‌ی سینمایی به پایان برسد، چه‌قدر می‌تواند فروش سینمایی قابل توجهی داشته باشد.

با همه‌ی این‌ها حتی اگر از شایعات و پیش‌بینی‌ها هم بگذریم، از لحاظ منطق اقتصادی هم به نظر می‌رسد که بهترین راه موجود آن است که استودیو MAPPA با انیمه سینمایی سراغ به اتمام رساندن داستان انیمه Attack on Titan برود؛ محصولی که خوش‌بختانه تا این‌جا شتاب‌زده روایت نشد و طی سال‌ها تعداد بی‌شماری از تماشاگرها را عاشق خود کرد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده