۳۰ سریال جدید که نباید از دست بدهید

۳۰ سریال جدید که نباید از دست بدهید

چهار شنبه, ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۵۹

در این مقاله ما قصد داریم سریال های جدید و برتر در سال ۲۰۲۰ را به شما معرفی کنیم؛ از فصل جدید مجموعه‌های قدیمی گرفته تا سریال‌های مینی یا محدود و جدیدی که اخیرا پخش شدند.

سال گذشته که به‌دلیل بیماری کرونا تقریبا تمام مردم دنیا خانه‌نشین شده بودند و در قرنطینه به سر می‌بردند، بیشتر همین آثار تلویزیونی و سرویس‌های استریم بودند که به داد ما رسیدند. در طی سال ۲۰۲۰، سریال‌های خیلی زیادی کار خود را آغاز کردند و فصل اول آن‌ها به نمایش درآمد. از طرف دیگر هم مجموعه‌های مختلفی هم وجود داشتند که برای فصل جدید خود دوباره مهمان خانه‌های مشترکان و مخاطبان خود شدند. اما مشکلی که دراین‌میان وجود دارد، این است که خیلی از ما یا همچنان درگیر همان سریال‌های قبلی و قدیمی بودیم و قصد داشتیم پیش از تماشای مجموعه جدیدی اول آن‌ها را به پایان برسانیم؛ یا به‌دلیل تعداد خیلی زیاد سریال‌هایی که در طی سال گذشته پخش شدند، فرصت این پیدا نشد که تمام آن‌ها را تماشا کنیم.

بنابراین ما تصمیم گرفتیم که در قالب مقاله‌ای، سریال های جدید را که در سال ۲۰۲۰ پخش شدند، به شما معرفی کنیم؛ چه آنهایی که تازه در این سال کار خود را آغاز کردند و چه آثاری که برای فصل جدید به قاب جادویی بازگشتند. موارد فهرست سریال های جدید براساس کیفیتی که دارند، مرتب شده‌اند. این سریال‌ها آنقدر خوب و جذاب هستند که شما می‌توانید با تماشای هرکدام از آن‌ها، از دنیای فعلی جدا شوید و هر بار چیزهای جدیدی را در دنیاهای کاملا تازه و هیجان‌انگیز، تجربه کنید. پس اگر شما هم به‌دنبال چنین راهی برای فرار از این آشفته‌بازار فعلی هستید، حتما این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

سریال های جدید که نباید از دست بدهید

زویی کراویتز در یک فروشگاه رکورد در سریال High Fidelity

۳۰- سریال High Fidelity

سریال وفادارانه

ژانر: رمانتیک و کمدی

بازیگران: زوئی کراویتز، جیک لیسی و داوین جوی رندالف

تعداد قسمت‌ها: ۱۰ قسمت

میانگین امتیازات سریال High Fidelity در IMDB: ۷.۷

وضعیت سریال: بعد از یک فصل، متوقف شد

خلاصه داستان: رابین که صاحب یک فروشگاه نوار رکورد در بروکلین است، تلاش می‌کند شکستی را که در رابطه اخیرش تجربه کرده، پشت سر بگذارد و آن را فراموش کند.

یکی از آثار اقتباسی جدید جعبه جادویی اولین مورد از فهرست سریال های جدید را از آنِ خود کرده و از بهترین های آن است. سریال جدید High Fidelity شبکه هولو براساس رمانی ساخته شده است که با همین نام و با قلم نیک هورنبای در سال ۱۹۹۵ منتشر شده بود. باتوجه‌به استقبال و تحسین‌هایی که از طرف مخاطبان و منتقدان نسبت به این مجموعه متمرکز شده بود، انتظار می‌رفت که ما باز هم شاهد حضور آن در این سرویس استریم باشیم. اما متاسفانه شبکه هولو بعد از پخش فصل اول این سریال جدید آن را کنسل کرد و مشخص شد که دیگر قرار نیست زوئی کراویتز را در قالب رابین ببینیم. منتقدان اعتقاد داشتند که این سریال، با اینکه تقریبا مسیر آشنایی دارد، اما به شکلی متفاوت و جدید به آن پرداخته است.

از طرف دیگر هم عنوان کردند که این مجموعه، می‌تواند فرصت خیلی زیادی را برای درخشش در اختیار کراویتز قرار دهد. لازم به ذکر است که در ابتدا قرار بود که این سریال در سرویس استریم دیزنی پلاس پخش شود اما بعد به هولو تغییر پیدا کرد. این کتاب یک بار دیگر هم اقتباس شده بود؛ با این تفاوت که اقتباس قبلی یک اثر سینمایی بود و در سال ۲۰۰۰ اکران شد. جالب است بدانید که در آن نسخه، مادر زوئی کراویتز یعنی لیسا بونت ایفای نقش کرده بود.


سارا پلسون با لباس زرد رنگ در فصل اول سریال Ratched

۲۹- فصل اول سریال Ratched

سریال رچد

ژانر: درام، دلهره‌آور و روانشناختی

بازیگران: سارا پلسون، فین ویتراک و سینتیا نیکسون

تعداد قسمت‌ها: ۸ قسمت

میانگین امتیازات سریال Ratched در IMDB: ۷.۳

وضعیت سریال: اتمام فصل اول

خلاصه داستان: سریال رچد داستان زندگی یکی از پرستاران یک تیمارستان به نام میلدرد رچد را برای ما نقل می‌کند. در سال ۱۹۴۷، میلدرد به کالیفرنیای شمالی می‌رسد و به‌دنبال این است که در یک تیمارستان مشغول به کار شود؛ جایی که آزمایش‌های جدید و آزاردهنده‌ای را روی ذهن انسان انجام می‌دهند. میلدرد به واسطه یک مأموریت مخفی خود را به‌عنوان یک نسخه بی‌نقص و عالی از یک پرستار نشان می‌دهد. او کم کم به سیستم مراقبت از سلامت روان و همچنین افراد درون آن نفوذ می‌کند. میلدرد با ظاهر چشمگیری که دارد، آن تاریکی‌ای را که در حال رشد است، پنهان می‌کند؛ چیزی که برای مدت زیادی درون او وجود داشته است. این سریال نشان می‌دهد که هیولاهای واقعی ساخته می‌شوند و به همان شکل متولد نمی‌شوند.

سریال جدید رچد، براساس شخصیتی ساخته شده است که در رمان کن کِسی با نام One Flew Over the Cuckoo's Nest برای اولین‌بار معرفی شده بود. این کتاب یک بار در سال ۱۹۷۵ توسط میلوش فورمن اقتباس شده بود؛ این سریال هم حکم یک پیش‌درآمد را برای آن دارد و نشان می‌دهد که چطور پرستار رچد از چنین فردی، تبدیل به آن نسخه‌ای می‌شود که در فیلم نمایش داده شده بود. البته مکان رخ دادن ماجراها در فیلم و سریال متفاوت است؛ سریال در کالیفرنیا بود و ماجرای فیلم در اورگن رخ داد. از آنجایی که این سریال جدید مورد استقبال خیلی از منتقدان و مخاطبان قرار گرفت، شبکه نتفلیکس آن را برای فصل دوم هم تمدید کرد. چیزی که در این مورد از فهرست سریال های جدید مورد توجه و علاقه مخاطبان قرار گرفته بود، موسیقی جذاب آن یعنی Danse macabre بود که در زمان تیتراژ ابتدایی پخش می‌شد.


پتن اسوالت در سریال I

۲۸- سریال I'll Be Gone in the Dark

سریال من در تاریکی می‌روم

ژانر: جنایی و مستند

راوی: ایمی رایان

تعداد قسمت‌ها: ۶ قسمت

میانگین امتیازات سریال I'll Be Gone in the Dark در IMDB: ۷.۴

وضعیت سریال: اتمام مجموعه

خلاصه داستان: میشل مک‌نامارا یک زندگی آرام را سپری می‌کرد. اما زمانی‌که خانواده او به خواب می‌رفتند، او تحقیقات شبانه‌اش را آغاز می‌کرد و یک کتاب درباره قاتل گلدن استیت می‌نوشت. او به واسطه همین تحقیقات درون دنیای چت‌روم‌های آنلاین و همچنین وبلاگ‌های جنایی فرو رفت و در آن‌ها غرق شد.

سریال جدید I'll Be Gone in the Dark که ۶ قسمت یا بخش دارد، با سبک جنایت واقعی ساخته شده است و ماهیتی مستندی دارد. این سریال براساس کتابی ساخته شده که خود میشل مک‌نامارا با همین نام نوشته و منتشر کرده است. در سرتاسر این ۶ قسمت ما شاهد مصاحبه‌هایی با کاراگاه‌ها، بازماندگان، اعضای خانواده‌ها و غیره هستیم؛ این در حالی است که ایمی رایان هم بخش‌هایی از کتاب مک‌نامارا را برای ما روایت می‌کند. این سریال جدید ۶ قسمتی تا حد خیلی زیادی مورد استقبال منتقدان و مخاطبان قرار گرفت. آن‌ها معتقد بودند که لیز گاربس به‌طرز هوشمندانه‌ای این کتاب را به تصویر کشیده است و مهم‌تر از آن آسیب روانی، وسواس و بقا را به خوبی در آن نشان می‌دهد. این سریال در هر قسمت از خود به یک موضوع مختلف می‌پردازد و آن را مورد بررسی قرار می‌دهد.


جو اگزاتیک در مینی سریال Tiger King: Murder, Mayhem and Madness

۲۷- مینی سریال Tiger King: Murder, Mayhem and Madness

سریال ببر پادشاه: قتل، ضرب وشتم و جنون

ژانر: جنایی و مستند

بازیگران: جو اگزاتیک، کارول بسکین و جان فینالی

تعداد قسمت‌ها: ۸ قسمت

میانگین امتیازات سریال Tiger King: Murder, Mayhem and Madness در IMDB: ۷.۶

وضعیت سریال: اتمام مجموعه

خلاصه داستان: جو اگزاتیک در این سریال مستند نقش مردی را ایفا می‌کند که نام تایگر کینگ یا ببر پادشاه را روی خودش گذاشته است. او در اوکلاهما مدیریت یک باغ‌وحش را برعهده دارد و نقشه کشیده که یک فعال حقوق حیوانات یعنی کارول بسکین را به قتل برساند. این سریال همچنین در تلاش است که حقیقت واقعی و تاریک پرورش و فروش گربه‌های بزرگ اگزاتیک را هم به نمایش بگذارد.

همان‌طور که از خلاصه داستان هم مشخص شد، این سریال جدید روی جامعه کوچک و در عین حال فوق‌العاده به‌هم پیوسته محافظان گربه‌های بزرگ تمرکز دارد. این مینی سریال با اینکه سبکی مستندی داشت، اما نقدها مثبت خیلی زیادی را از منتقدان دریافت کرد. براساس امتیازدهی‌های نیلسن، این مینی سریال جدید شبکه نتفلیکس توسط ۳۴.۳ میلیون نفر تماشا شده است؛ آن هم تنها در همان ۱۰ روز ابتدایی پخش آن. همین موضوع باعث شده تا این مجموعه تبدیل به موفق‌ترین سریال تاریخ این سرویس استریم شود.

البته می‌توان گفت که یکی از دلایل موفقیت خیلی زیاد این مجموعه به خاطر زمان پخش آن بود که در ماه‌های اولیه همه‌گیری کرونا و اوج قرنطینه‌های خانگی پخش شد. البته سریال جدید ببر پادشاه و سازندگان آن علاوه‌بر تحسین و تقدیر خیلی زیاد، توسط محافظان و مدافعان حقوق حیوانات هم مورد انتقاد قرار گرفتند؛ به خاطر ساخت چنین اثر و عدم صحت مطالبی که درباره این نژاد خاص و مسائل مربوط‌به حفظ حیات وحش مطرح کرده بودند. خود همین موضوع هم حاشیه‌های زیادی را به‌دنبال داشت.


مایکل جوردن و دنیس رودمن در مستند سریالی The Last Dance

۲۶- مینی سریال The Last Dance

سریال آخرین نمایش

ژانر: مستند

تعداد قسمت‌ها: ۱۰ قسمت

میانگین امتیازات سریال The Last Dance در IMDB: ۹.۱

وضعیت سریال: اتمام مجموعه

خلاصه داستان: در پاییز سال ۱۹۹۷، مایکل جوردن و تیم شیکاگو بولز تلاش خود را برای کسب ششمین عنوان قهرمانی ان‌بی‌ای را بعد از هشت سال آغاز کردند. این سریال اوج ظهور شیکاگو بولز را به رهبری مایکل جوردن نشان می‌دهد؛ یکی از برجسته‌ترین تیم‌ها در تاریخ ورزش.

اگر اسم مجموعه آخرین نمایش آورده نمی‌شد، جای خالی یک مستند ورزشی فوق‌العاده در میان سریال های جدید کاملا حس می‌شد. این سریال مستندی و ورزشی، محصول مشترک سرویس استریم نتفلیکس و همچنین شرکت ESPN Films به حساب می‌آید. تمرکز اصلی این مجموعه روی آخرین فصل همکاری مایکل جوردن با تیم شیکاگو بولز قرار دارد. سازندگان برای اینکه رسالت خود را به خوبی انجام دهند، تصاویر مختلف و البته اختصاصی را از بازی‌ها و همچنین مصاحبه‌هایی از بازیکنان ان‌بی‌ای یعنی جوردن، دنیس رادمن، استیو کر و غیره را در این مجموعه قرار دادند تا به مخاطبان خود نشان دهند.

این سریال جدید به‌صورت گسترده توسط منتقدان مورد تحسین و استقبال قرار گرفت؛ خصوصا برای سبک کارگردانی و نحوه تدوین آن. این سریال حتی موفق شد که در بخش بهترین سریال مستندی یا غیرداستانی جایزه امی ساعات پربیننده را دریافت کند. لازم به ذکر است که این مجموعه، تبدیل به پربیننده‌ترین اثر مستندی ESPN در تاریخ شده است. سازندگان برای ساخت چنین اثر موفقی با چیزی حدود ۹۰ نفر مصاحبه کردند. مایکل جوردن در آن سال‌ها تنها با این شرط به فیلمبرداران اجازه فیلم‌برداری داد که با اجازه مستقیم خودش از آن‌ها استفاده شود. بعد از گذشت سال‌ها و رد پیشنهاد‌ها مختلف، جوردن بالاخره در سال ۲۰۱۶ تصمیم گرفت که پیشنهاد ساخت یک مستند از طرف مایک تالین را قبول کند.


متیو مک‌فادین و مایکل شین در مینی سریال Quiz

۲۵- مینی سریال Quiz

سریال مسابقه

ژانر: درام

بازیگران: متیو مک‌فادین، سیان کلیفورد و مارک بانر

تعداد قسمت‌ها: ۳ قسمت

میانگین امتیازات سریال Quiz در IMDB: ۷.۳

وضعیت سریال: اتمام مجموعه

خلاصه داستان: این سریال محدود سه قسمتی، براساس رسوایی ساخته شده است که چارلز اینگرام، همسر او و همچنین تکون ویتاک به وجود آوردند. آن‌ها با یکدیگر همکاری کردند تا در یک نسخه بریتانیایی از مسابقه تلویزیونی Who Wants To Be A Millionaire? تقلب کنند و جایزه این مسابقه را برنده شوند؛ اتفاقی که در سال ۲۰۰۱ رخ داده بود.

«آیا برای بازی کردن آماده هستی؟». ماجرا از جایی آغاز می‌شود که در سریال جدید Quiz، یک سرگرد سابق ارتش به‌طور ناگهانی جایزه یک میلیون دلاری مسابقه تلویزیونی را برنده می‌شود. بعد از رخ دادن این اتفاق عجیب و افشا شدن این رسوایی، چارلز اینگرام و همسر او به یک دادرسی کیفری می‌روند؛ جایی که او و همسرش به‌عنوان متقلب شناخته می‌شوند. این سریال محدود که سه قسمت بیشتر ندارد، تا حد زیادی مورد استقبال منتقدان قرار گرفت. سریال کوییز در طی قرنطینه سراسری که به واسطه بیماری کرونا به وجود آمده بود، پخش شد و همین موضوع منجر به این شد که افراد زیادی آن را تماشا کنند.

در طی مدت زمانی‌که این سریال جدید هنوز در حال پخش بود، صفحه مخصوص چارلز اینگرام در سایت ویکی پدیا به یکی از پربازدیدترین صفحات این وبسایت تبدیل شد. جالب است بدانید که تنها اولین قسمت از سریال مسابقه، درحالی‌که به‌صورت زنده پخش می‌شد، ۵.۳ میلیون نفر بیننده داشت. این مجموعه سه قسمتی امتیاز خیلی خوبی هم از منتقدان دریافت کرد؛ آن‌ها اعتقاد داشتند این سریال با فیلمنامه هوشمندانه، تولید بسیار جذاب و ایده جالبی که دارد، می‌تواند مخاطبان خود را تا آخرین لحظه، برای تماشای این رسوایی تشنه نگه دارد. خیلی از بینندگان از این رسوایی خبر نداشتند و به واسطه این سریال خبردار شدند؛ زیرا در آن سال، درست یک روز بعد از پخش مسابقه، حادثه ۱۱ سپتامبر رخ داد و هیچکس به تقلب اینگرام توجه نداشت.


النا ایرورتا و انه گابارین در سریال محدود Patria

۲۴- سریال محدود Patria

سریال دیار اجدادی

ژانر: تاریخی و درام

بازیگران: النا ایرورتا، انه گاباراین و لورتو ماولئون

تعداد قسمت‌ها: ۸ قسمت

میانگین امتیازات سریال Patria در IMDB: ۸.۲

وضعیت سریال: اتمام مجموعه

خلاصه داستان: این سریال داستان دو زن را برای ما نقل می‌کند که زمانی بهترین دوستان یکدیگر محسوب می‌شدند و حالا فاصله زیادی بین آن‌ها افتاده است؛ خصوصا بعد از اینکه همسر یکی از آن‌ها توسط گروه تروریستی سرزمین باسک به نام اتا به قتل رسید.

«همه ما بخشی از این داستان هستیم». سریال جدید Patria، یک اثر تاریخی و درام با ماهیتی اسپانیایی است. این سریال براساس داستان یک رمان اسپانیایی که با قلم فرناندو آرامبورو منتشر شده، ساخته شده است. این مجموعه در ابتدا قرار بود که در ماه می پخش شود اما به خاطر بیماری همه‌گیر کرونا، مرحله پس از تولید آن به‌صورت کامل انجام نشده بود؛ به همین ترتیب هم دچار تأخیر شد و در ماه سپتامبر پخش خود را آغاز کرد. دو قسمت ابتدایی این مجموعه در یک روز پخش شد و قسمت‌های دیگر با یک نظم هفتگی به روی آنتن رفتند. النا ایرورتا به واسطه این مجموعه تاریخی و درام توانست جایزه بهترین بازیگر زن در یک اثر تلویزیونی را در مراسم اهدای جایزه فورکه به‌دست بیاورد.

رمان Patria که براساس آن این سریال جدید نوشته و ساخته شده است، به‌صورت گسترده و با روشی خارق‌العاده مسائل مربوط‌به تروریسم و جامعه را مورد بررسی قرار داده است. خوشبختانه سریال هم توانسته موود و تاثیر کتاب را تا حد خیلی زیادی تقلید کند. از طرف دیگر هم انتخاب بازیگران فوق‌العاده و همچنین سبک کارگردانی قابل‌توجه آن، توانست یک اثر خوش‌ساخت را به وجود بیاورد و جو فاجعه‌بار آن دوران را آنطور که باید و شاید به مخاطب نشان دهد. تمام جنبه‌های آن دوران و همچنین متریال اصلی، با عمق و احساس خیلی زیادی به تصویر کشیده شده است.


بازیگران اصلی سریال The Boys در فصل دوم

۲۳- فصل دوم سریال The Boys

سریال پسران

ژانر: ابرقهرمان، اکشن، دلهره‌آور، درام و کمدی تاریک

بازیگران: کارل اربن، جک کوید و آنتونی استار

تعداد قسمت‌ها: ۱۶ قسمت

میانگین امتیازات سریال The Boys در IMDB: ۸.۷

وضعیت سریال: اتمام فصل دوم

خلاصه داستان: هیویی، مادرز میلک، فرنچی و کمیکو همچنان در مخفیگاه خود به سر می‌برند؛ زیرا هوملندر باری دیگر رهبری گروه هفت قهرمان را در اختیار گرفته است. اما این در حالی است که عضو جدید این گروه ابرانسانی یعنی استورم فرانت، نقشه‌های مخصوص به خودش را دارد که می‌خواهد آن‌ها را عملی کند.

«هیچوقت قهرمانان خود را ملاقات نکن». درست است که سریال The Boys، سبکی ابرقهرمانی دارد. اما کسانی که این مجموعه را تماشا کرده‌اند، به خوبی می‌دانند که این ابرقهرمانی، از آن ابرقهرمانی‌هایی نیست که این روزها به وفور شاهد ساخت و نمایش آن هستیم. رسما می‌توان گفت که این سریال نقطه مقابل آثاری است که از شرکت‌های دی سی و مارول می‌بینیم. سریال پسران براساس کتاب کمیکی ساخته شده که با همین نام و تحت عنوان یکی از زیرمجموعه‌های شرکت دی سی کامیکس منتشر شده است؛ سری کتاب کمیکی که توسط گارث انیس و داریک رابرتسون تنظیم شده بود.

منتقدان بعد از تماشای این سریال فوق‌العاده آن را مورد تحسین قرار دادند و تا حد خیلی زیادی از نگارش فیلمنامه، خط داستانی آن، طنزی که به کار برده شده و همچنین بازی چشمگیر هنرمندان (خصوصا اربن و استار) تعریف و تمجید کردند. این سریال تا به این لحظه نه‌تنها برای فصل سوم هم تمدید شده، بلکه قرار است یک مجموعه اسپین آفی هم درکنار آن ساخته شود؛ اثری که الان در دست ساخت قرار دارد. از جمله موفقیت‌های این مجموعه ابرقهرمانی می‌توان به این موضوع اشاره کرد که تنها در عرض ۱۰ روز ابتدایی عرضه خود، توانسته چیزی حدود ۸ میلیون مخاطب را به سرویس استریم خود بیاورد؛ همین اتفاق باعث شده تا سریال پسران به یکی از موفق‌ترین آثار اختصاصی آمازون پرایم تبدیل شود.


اله فانینگ و نیکولاس هولت در فصل اول سریال The Great

۲۲- فصل اول سریال The Great

سریال کبیر

ژانر: درام، کمدی، تاریخی و ساختگی

بازیگران: اله فانینگ، نیکولاس هولت و فیبی فاکس

تعداد قسمت‌ها: ۱۰ قسمت

میانگین امتیازات سریال The Great در IMDB: ۸.۱

وضعیت سریال: اتمام فصل اول

خلاصه داستان: سریال کبیر داستان کاترین بزرگ را نشان می‌دهد که از حاشیه‌های روسیه قیام می‌کند و تبدیل به فرمانروای این کشور می‌شود که طولانی‌ترین دوران سلطنت را در تاریخ به اسم خودش زده بود. این سریال جوانی‌های کاترین و ازدواج او با امپراطور پیتر سوم را نشان می‌دهد و اینکه چطور او با تمرکز کامل، نقشه‌ای را برای کشتن شوهر فاسد و خطرناک خود می‌کشد.

 سریال جدید The Great هم یک اثر اقتباسی محسوب می‌شود که براساس یک نمایش ساخته شده است؛ نمایش اصلی هم توسط تونی مک‌نامارا نوشته شده بود و حول محور کاترین کبیر می‌چرخید. بعد از این نمایش، مک‌نامارا قصد داشت که داستان آن را در قالب یک اثر سینمایی هم اجرا کند. اما به‌گفته‌ی خودش، اصلا نمی‌توانست این داستان با این عظمت را در یک فیلم جا بدهد. او قصد داشت در این اثر خود داستانی را تعریف کند که سال‌ها میان مردم بچرخد و گفته شود.

در ابتدا اینطور برنامه‌ریزی شده بود که سریال جدید کبیر ۶ فصل داشته باشد و قرار بود که به مرور زمان شخصیت‌های کلیدی و تاریخی در زندگی کاترین معرفی شوند. به‌گفته‌ی شبکه هولو، سریال کبیر یک نوع «ضدتاریخ» محسوب می‌شود که هیچ چیز کاربردی یا درستی را درباره روسیه نشان نمی‌دهد. از طرف دیگر منتقدان هم خیلی از این سریال تعریف کردند و بازی بازیگران را خیلی دوست داشتند. البته به این نکته هم اشاره کرده بودند که این مجموعه با اینکه نشان‌دهنده نام خود نیست، اما لحظات لذت‌بخشی را برای مخاطب فراهم می‌کند. لازم به ذکر است که این مجموعه برای فصل دوم هم تمدید شده است.


دو بازیگر اصلی سریال Ozark در فصل سوم و در هواپیما

۲۱- فصل سوم سریال Ozark

سریال اوزارک

ژانر: درام، جنایی و دلهره‌آور

بازیگران: جیسون بیتمن، لورا لینی و سوفیا هابلیتس

تعداد قسمت‌ها: ۳۰ قسمت

میانگین امتیازات سریال Ozark در IMDB: ۸.۴

وضعیت سریال: اتمام فصل سوم

خلاصه داستان: ۶ ماه گذشته است و مکان بازی همچنان پابرجا است و به فعالیت خود ادامه می‌دهد. اما مارتی و وندی برای کنترل سرنوشت خانواده در حال مبارزه کردن و نبرد هستند. مارتی در تلاش است که وضع موجود را به همین شکل نگه دارند و مدام درباره آن سخنرانی می‌کند. وندی با کمک‌های هلن و اتحادی که با او و رهبر یک کارتل مواد مخدر به نام اومار ناوارو برقرار کرده است، نقشه دارد که طرح گسترش را اجرا کند. زمانی‌که برادر وندی به نام بن به شهر می‌آید، زندگی همه به هرج‌و‌مرج کشیده می‌شود و همه چیز به هم می‌ریزد.

برای آنهایی که نمی‌دانند، باید اینطور گفت که مارتی و وندی یک زوج هستند که خانواده خود را به اوزارکس آورده‌اند تا کار پولشویی را آغاز کنند. سریال اوزارک از همان ابتدای پخش خود، تا حد زیادی مورد تحسین منتقدان گرفت؛ کسانی که لحن و تن این مجموعه، بازی بازیگران، کارگردانی و نویسندگی فیلمنامه آن را مورد تحسین قرار داده بودند. این مجموعه تا به امروز در بخش‌های زیاد و جشنواره‌های مختلفی نامزد یا موفق به دریافت جایزه شده است. جالب است بدانید که ابتدای هر قسمت، کلمه اوزارک نمایش داده می‌شود؛ درحالی‌که حرف ابتدایی آن یعنی O تا حدودی اتفاقاتی را که در آن قسمت رخ می‌دهد، به مخاطب اعلام می‌کند.


سریال The Mandalorian مهم‌ترین مبارز جهان استار وارز در کنار بیبی یودا در فصل دوم

۲۰- فصل دوم سریال The Mandalorian

سریال مندلورین

ژانر: اکشن، ماجراجویی، درام و وسترن فضایی

بازیگران: پدرو پاسکال، جینا کارانو و کریس بارتلت

تعداد قسمت‌ها: ۱۶ قسمت

میانگین امتیازات سریال The Mandalorian در IMDB: ۸.۸

وضعیت سریال: اتمام فصل دوم

خلاصه داستان: مندلورین و چایلد ماجراجویی خود را ادامه می‌دهند و در طی این مسیر با دشمنان مختلفی روبه‌رو می‌شوند. آن‌ها به مرور تعداد متحدان خود را بیشتر می‌کنند؛ آن هم زمانی‌که در تلاش هستند مسیر خود را در یک کهکشان خطرناک پیدا کنند و بعد از فروپاشی امپراطوری کهکشانی، در یک دوران پر فراز و نشیب، زنده بمانند.

سریال مندلورین، اولین لایو اکشن سریالی در مجموعه استار وارز یا همان جنگ ستارگان است. ماجراهای این مجموعه تلویزیونی از ۵ سال بعد از رویدادهای فیلم Return of the Jedi (بازگشت جدای) آغاز می‌شود. زمانی‌که جینا کارانو برای ایفای نقش در این پروژه انتخاب شد، ابتدا تصور می‌کرد که قرار است نقش یکی از ووکی‌های زن را ایفا کند؛ اما خیلی زود مشخص شد که صورت او قرار است در کل سریال نمایش داده شود. براساس گفته‌های دیو فیلونی، در یکی از صحنه‌های این سریال، استورم تروپرهای خیلی زیادی نیاز بود و لباس کافی برای فیلم‌برداری آن وجود نداشت. به همین دلیل هم از یک سری از طرفداران سرسخت این دنیای سینمایی خواسته شد تا در این صحنه حضور پیدا کنند؛ کسانی که به‌صورت تخصصی کازپلی‌های استورم/کلون تروپرها را برای خودشان درست می‌کردند. این سریال تلویزیونی آنقدر مورد استقبال قرار گرفت و موفقیت‌های زیادی را برای سازندگان خود به وجود آورد که سه اسپین آف سریالی برای آن معرفی شد که قرار است خط داستانی این مجموعه را گسترش دهند؛ این سه سریال، The Book of Boba Fett، Rangers of the New Republic و Ahsoka نام دارند.


ریک و مورتی در فصل چهارم سریال Rick and Morty

۱۹- فصل چهارم سریال Rick and Morty

سریال ریک و مورتی

ژانر: انیمیشن بزرگسالانه، سیتکام و علمی تخیلی

صداپیشگان: جاستین رویلند، کریس پارنل و اسپنسر گرامر

تعداد قسمت‌ها: ۴۱ قسمت

میانگین امتیازات سریال Rick and Morty در IMDB: ۹.۲

وضعیت سریال: اتمام فصل چهارم

خلاصه داستان: ریک که یک نابغه الکلی و دانشمند جسور است، با نوه ۱۴ ساله خود که همانند خودش باهوش و نابغه نیست، به ماجراجویی‌های مختلف می‌پردازد؛ ماجراجویی‌هایی که هیچ انتهایی ندارند. این دو نفر با کمک هم جهان‌های مختلفی را کشف می‌کنند و در همین حین مدام هرج‌و‌مرج به وجود می‌آورد و در دردسرهای مختلف میفتند.

این مورد از فهرست سریال های جدید و برتر ۲۰۲۰ هم درست همانند مجموعه بوجک هورسمن، به دو بخش تقسیم شده بود. بخش ابتدایی فصل چهارم ریک و مورتی در سال ۲۰۱۹ و بخش دوم آن هم در سال 2020 به روی آنتن شبکه Adult Swim رفت. این سریال انیمیشنی بزرگسالانه بسیار محبوب، تا نقطه زمانی هم توسط منتقدان فوق‌العاده مورد تحسین قرار گرفته است و بیننده‌های خیلی زیادی را به شبکه سازنده خود کشانده است. از موفقیت‌های خیلی زیاد این سریال می‌توان به جوایز و مراسم‌هایی اشاره کرد که در آن‌ها نامزد یا موفق به دریافت جایزه شده است. ایده اصلی این سریال از یک پارودی کوتاه آمده بود که براساس فیلم Back to the Future ساخته شده بود؛ اثر کوتاهی که به‌طرز چشمگیری مورد استقبال منتقدان قرار گرفت. مخاطبان این سریال بعد از تماشای آن به این موضوع پی می‌برند که جهان چه عظمتی دارد و وجود انسان در مقایسه با آن، چقدر کوچک و بی‌اهمیت به نظر می‌رسد؛ این سریال بیش‌ازپیش روی فلسفه کیهان‌گرایی لاوکرفت تاکید دارد.


مایا ارسکین و آنا کانکل در فصل دوم سریال PEN15

۱۸- فصل دوم سریال PEN15

سریال پن ۱۵

ژانر: کمدی

بازیگران: مایا ارسکین، آنا کانکل و موتسوکو ارسکین

تعداد قسمت‌ها: ۱۷ قسمت

میانگین امتیازات سریال PEN15 در IMDB: ۸.۰

وضعیت سریال: اتمام نیمه ابتدایی فصل دوم

خلاصه داستان: دبیرستان دقیقا با شکل واقعی خود نشان داده می‌شود. ارسکین و کانکل نسخه‌هایی از خودشان را ایفا می‌کنند. آن‌ها در این سریال بچه‌های ۱۳ ساله‌ای هستند که در سال ۲۰۰۰ هیچکس آن‌ها را تحویل نمی‌گیرد. در این سریال نشان داده می‌شود که تنها حرکت یک خودکار خاص، می‌تواند بهترین روز زندگی شما را تبدیل به بدترین روز زندگی شما بکند.

در تاریخ ۲۸ شهریور بود که شبکه هولو، نیمه ابتدایی فصل دوم این مورد از بهترین سریال های جدید را برای مخاطبان خود پخش کرد. همین نیمه ابتدایی تا حد زیادی توانست نظر منتقدان را به خود جلب کند. آن‌ها عملکرد مایا ارسکین و آنا کانکل را مورد تحسین قرار دادند و معتقد بودند که دیگر بازیگران هم به خوبی برای نقش‌های خود انتخاب شده‌اند. فصل دوم سریال پن ۱۵ بیشتر از قبل به مسائل مربوط‌به دوران راهنمایی می‌پردازد و در جزئیات آن عمیق می‌شود؛ همین موضوع هم باعث شده تا جذابیت مسخره آن چند برابر بیشتر از فصل اول باشد.

با وجود تمام موفقیت‌ها و استقبال‌هایی که از نیمه ابتدایی فصل دوم شده است، چه از طرف منتقدان و چه از طرف مخاطبان، اما شبکه هولو هنوز هم مشخص نکرده که نیمه دوم قرار است چه زمانی پخش شود. علاوه‌بر این، هیچ اطلاعاتی هم از قسمت‌های جدید منتشر نکرده است. با اینکه تمام بازیگران انتخاب شده برای این سریال واقعا ۱۳ سال دارند، اما خود مایا ارسکین و آنا کانکل ۳۱ ساله هستند که نقش بچه‌های ۱۳ ساله را ایفا می‌کنند. با اینکه این دو بازیگر به‌عنوان دوستان صمیمی در دوران راهنمایی نشان داده شده‌اند، اما در حقیقت تا دوران کالج یکدیگر را نمی‌شناختند.


ایثن هاک و جاشوآ کیلب جونز در مینی سریال The Good Lord Bird

۱۷- مینی سریال The Good Lord Bird

سریال گود لرد برد

ژانر: درام تاریخی و کمدی تاریک

بازیگران: ایثن هاوک، هوبرت پوینت-دو ژو و بو نپ

تعداد قسمت‌ها: ۷ قسمت

میانگین امتیازات سریال The Good Lord Bird در IMDB: ۷.۶

وضعیت سریال: اتمام مجموعه

خلاصه داستان: یک برده جوان به نام آنین تبدیل به یکی از اعضای خانواده جان براون می‌شود. او در این مدت با مخالفان دیگری مانند فردریک داگلاس هم ارتباط برقرار می‌کند. او سرانجام در حمله به انبار ارتش در هارپرز فردی که در سال ۱۸۵۹ رخ داد، شرکت می‌کند.

سریال جدید گود لرد برد هم یک مجموعه درام تاریخی و البته اقتباسی دیگر محسوب می‌شود که داستان آن براساس رمانی با همین نام، نوشته شده است؛ رمانی که با قلم جیمز مک‌براید، در سال ۲۰۱۳ نوشته شده بود. خود ایثن هاوک نقش زیادی در تولید این سریال داشت و علاوه‌بر بازیگری، آن را خلق کرد و از تهیه‌کنندگان اجرایی آن محسوب می‌شد. منتقدانی که این مینی سریال را تماشا کرده بودند، خیلی آن را دوست داشتند و معتقد بودند که نسخه تلویزیونی این داستان، حق مطلب را به خوبی ادا و به متریال اصلی، پایبند بوده است.

البته مارتی براون که یکی از نوادگان خود جان براون (شخصیتی که ایثن هاوک آن را ایفا کرده بود)، بعد از تماشای این سریال نامه‌ای نوشت. او در این نامه در ابتدا بابت تلاش سازندگان برای رساندن داستان جان براون به گوش مخاطبان بیشتر، تشکر کرد. اما در این نامه درباره این هم توضیح داد که شخصیت‌پردازی براون در این مجموعه، با چیزی که مورخان و زندگی‌نامه‌نویسان نقل کرده‌اند، هماهنگی ندارد. جالب است بدانید که نقش انی براون، یکی از دختران جان براون را دختر خود ایثن هاوک به نام مایا هاوک ایفا کرده است.


جان ویلسون به همراه دوربین در مستند How To with John Wilson

۱۶- فصل اول مستند سریالی How To with John Wilson

سریال حل مسائل با جان ویلسون

ژانر: کمدی و مستند

بازیگران: جان ویلسون، سینتیا لارسون و ران لو

تعداد قسمت‌ها: ۶ قسمت

میانگین امتیازات سریال How To with John Wilson در IMDB: ۸.۷

وضعیت سریال: اتمام فصل اول

خلاصه داستان: یک شهروند مضطرب و دلواپس شهر نیویورک در تلاش است که در هنگام دست‌وپنجه نرم کردن با مسائل شخصی خود، توصیه‌های روزمره‌ای را به مخاطبان خود ارائه دهد؛ تا بلکه به این طریق بتواند در حل کردن مسائل و مشکلات مختلف به آن‌ها کمکی کرده باشد.

«سلام، نیویورک». سریال جدید How To with John Wilson، یک اثر مستندی است که تنها ۶ قسمت دارد و از شبکه محبوب HBO پخش شده است. همین ابتدا باید به این موضوع اشاره کرد که سریال‌های مستندی آنقدرها هم که تصور می‌کنیم، کم بیننده نیستند. زیرا مدت خیلی زیادی نیست که از پخش این مجموعه می‌گذرد و همین حالا هم این شبکه آن را برای فصل دوم تمدید کرده است. منتقدان در میان نقدهای خود صفت‌های خنده‌دار، ناراحت‌کننده و در عین حال به‌طرز عجیبی عمیق را به آن نسبت داده‌اند. از طرف دیگر هم آن‌ها به این موضوع اشاره کردند که این سریال جدید و مستند، از تاریکی خبر می‌دهد و پر از صحنه‌های دلسوزانه است که با مخاطب خود همدردی می‌کند.

جالب است بدانید که جان ویلسون برای فیلم‌برداری همین صحنه‌هایی که در این ۶ قسمت از فصل اول سریال پخش شده بود، چیزی حدود ۲ سال زمان گذاشت. جان ویلسون در هر کدام از قسمت‌ها که تنها ۲۵ دقیقه است، به یک موضوع متفاوت پرداخته است و به شکل‌های مختلف راه‌حل‌هایی را به مخاطب خود ارائه می‌دهد؛ آن هم به واسطه همان صحنه‌هایی که فیلم‌برداری شده یا تحقیقاتی که کرده است. ویلسون در هر قسمت با افراد مختلفی ملاقات می‌کند و مکالمه‌هایی را به وجود می‌آورد که مسیر غیرقابل پیشبینی‌ای را در پیش می‌گیرد.


جیسون سودیکیس در فصل اول سریال Ted Lasso

۱۵- فصل اول سریال Ted Lasso

سریال تد لسو

ژانر: کمدی و ورزشی

بازیگران: جیسون سودیکیس، هانا وادینگهام و جرمی سوییفت

تعداد قسمت‌ها: ۱۰ قسمت

میانگین امتیازات سریال Ted Lasso در IMDB: ۸.۷

وضعیت سریال: اتمام فصل اول

خلاصه داستان: تد لسو که مربی فوتبال در یک کالج آمریکایی به شمار می‌رود، توسط یک تیم لیگ برتری انگلیسی به نام ای‌اف‌سی ریچموند استخدام می‌شود تا اعضای این تیم ورزشی را هدایت کند؛ با وجود اینکه هیچگونه تجربه‌ای در این سبک از فوتبال ندارد.

سریال جدید Ted Lasso، به سراغ یک سیتکام جدید و بسیار جذاب می‌رویم. ماجراهای این سریال براساس یک شخصیت با همین نام تد لسو است که سودیکیس برای اولین‌بار در یک سری از برنامه‌های تبلیغاتی در شبکه NBC Sports که با محوریت لیگ برتر ساخته شده بود، ایفا کرد. سریال تد لسو یکی از آثار جدید سرویس استریم اپل تی‌وی پلاس محسوب می‌شود که درست پنج روز بعد از نمایش اولیه فصل اول آن، برای فصل دوم تمدید شد. این مجموعه که در ماه اوت به نمایش درآمده بود، در ماه اکتبر برای فصل سوم هم تمدید شد. تد لسو تا همین لحظه توانسته در چندین بخش، در مراسم جایزه تلویزیونی به انتخاب منتقدان نامزد دریافت جایزه شود.

این سریال جدید در مراسم انستیتوی فیلم آمریکایی هم توانسته در بخش ۱۰ برنامه تلویزیونی برتر، موفق به دریافت جایزه شود. جالب است بدانید، از آنجایی که خانواده سلطنتی مالکیت ریچموند گرین را در اختیار دارند، خود ملکه به‌صورت غیرمستقیم از این سریال حمایت می‌کرد تا فیلم‌برداری خود را ادامه دهد. در یکی از صحنه‌های این مجموعه، زمانی‌که تد لسو دارد با عجله از دفتر ربکا بیرون می‌آید، با چارچوب در برخورد می‌کند؛ اتفاقی که اصلا در فیلمنامه نوشته نشده بود و جیسون در حقیقت واقعا با آن چارچوب در برخورد کرده بود.


دن لوی و امیلی همپشر در فصل ششم سریال Schitt

۱۴- فصل ششم سریال Schitt's Creek

سریال شتز کریک

ژانر: سیتکام، کمدی، درام

بازیگران: یوجین لوی، کاترین اوهارا و دن لوی

تعداد قسمت‌ها: ۸۰ قسمت

میانگین امتیازات سریال Schitt's Creek در IMDB: ۸.۵

وضعیت سریال: اتمام مجموعه

خلاصه داستان: زمانی‌که جانی رز و اعضای خانواده او (یک سری افراد ثروتمند و بانفوذ) بخش زیادی از ثروت و اموال خود را به سازمان امور مالیاتی می‌دهند، به ورشکستگی خود پی می‌برند. آن‌ها مجبور می‌شوند که زندگی‌های خوب و نازنین خود را ترک کنند و به یک شهر حاشیه‌ای می‌روند. آن‌ها دوباره در Schitt's Creek کنار هم جمع می‌شوند تا امپراطوری خودشان را در محدوده این شهر بازسازی کنند؛ یک منطقه و شهر خیلی بد که چندین سال پیش جانی برای مسخره‌بازی و شوخی آن را خریداری کرده بود.

مجموعه‌ای که در اولین مورد از فهرست سریال های جدید می‌خواهیم به سراغ آن برویم، یک سریال سیتکام به نام شتز کریک است. این مجموعه از سال ۲۰۱۵ پخش می‌شود و فصل ششم آن برای این فهرست در نظر گرفته شده است. دن لوی همیشه این تصور را داشت که اگر خانواده‌های ثروتمند (کسانی که اغلب اوقات در برنامه‌های واقع‌گرایانه آمریکایی نشان داده می‌شود)، تمام مال و اموال خود را از دست بدهند، چه واکنشی نشان می‌دهند. با اینکه این سریال در دو فصل ابتدایی خود خیلی تماشاگران زیادی نداشت و محبوب نبود، اما بلافاصله بعد از نمایش در شبکه نتفلیکس، آن هم در فصل سوم، ناگهان به اوج خود رسید و درخشش پیدا کرد.

سریال شتز کریک توانست موفقیت زیادی را برای نتفلیکس ایجاد کند و حضور پویایی هم در شبکه‌های اجتماعی داشته باشد. به‌دنبال این موفقیت، شتز کریک مورد استقبال منتقدین قرار گرفت و پیروانی را هم کسب کرد. در طی این سال‌ها، این مجموعه توانست در جشنواره‌های مختلف و بخش‌های متنوعی نامزد یا موفق به دریافت جایزه شود. شتز کریک اولین سریال کمدی کانادایی بود که در مراسم اهدای جایزه تلویزیونی به انتخاب منتقدان نامزد شود.


جرنی اسمالت، جاناتان میجرز و آنجالو الیس در فصل اول سریال Lovecraft Country

۱۳- فصل اول سریال Lovecraft Country

سریال لاوکرفت کانتری

ژانر: درام و ترسناک ماوراطبیعی

بازیگران: جرنی اسمالت، جاناتان میجرز و آنجانو الیس

تعداد قسمت‌ها: ۱۰ قسمت

میانگین امتیازات سریال Lovecraft Country در IMDB: ۷.۱

وضعیت سریال: اتمام فصل اول

خلاصه داستان: Lovecraft Country داستان آتیکس فریمن را نقل می‌کند که به دوست خود به نام لتیشا و عمو جورج خود می‌پیوندد تا با هم به یک سفر جاده‌ای بروند؛ آن‌ها در دهه ۱۹۵۰ و در جیم کرو به‌دنبال پدر گمشده‌ی آتیکس می‌گردند. این ماجرا در ابتدا کار خود را با مبارزه برای بقا و غلبه بر وحشت‌های نژادپرستانه آمریکایی‌های سفید آغاز می‌کند. اما کم کم پای هیولاهای وحشتناکی هم به میان می‌آید که می‌تواند جان خیلی‌ها را به خطر بیاندازد.

«حواست باشد که به‌دنبال چه چیزی می‌گردی». ما قصد داریم تا در مورد بعدی سریال های جدید، یک اثر اقتباسی دیگر را به شما معرفی کنیم که براساس یک رمان به همین نام نوشته و ساخته شده است؛ اثری که به قلم مت راف نوشته شده است. اما نام آن در تلاش است که تا حدی کارهای اچ. پی. لاوکرفت را در ذهن ما تداعی کند. از جمله افتخارات این سریال ترسناک می‌توان به نامزد شدن آن در جشنواره‌ها و بخش‌های مختلف اشاره کرد؛ جرنی اسمالت تا به این لحظه توانسته در بخش بهترین بازیگر زن در یک سریال ترسناک، برنده جایزه فوق‌العاده‌ی منتقدان شود.

در ادامه این سریال جدید هم جایزه بهترین مجموعه ترسناک را در این مراسم دریافت کرد. مراسم اهدای جایزه انستیتوی فیلم آمریکایی هم در بخش ۱۰ برنامه تلویزیونی برتر سال، یکی از جایزه‌های خود را به Lovecraft Country داد. منتقدان هم تا حد خیلی زیادی این سریال ترسناک ۱۰ قسمتی را دوست داشتند و بیشتر از هر چیزی از عملکرد فوق‌العاده بازیگران، نگارش فیلمنامه و همچنین سبک کارگردانی آن تعریف کردند.


ریچی کمپبل به همراه سیاه پوستان دیگر در یک دادگاه در سریال Small Axe

۱۲- فیلم‌های سریالی Small Axe

فیلم‌های سریالی تبر کوچک

ژانر: درام

بازیگران: گری بیدل، جان بویگا و شی کول

تعداد قسمت‌ها: ۵ قسمت

میانگین امتیازات سریال Small Axe در IMDB: ۷.۹

وضعیت سریال: اتمام مجموعه

خلاصه داستان: این مجموعه آنتولوژی از ۵ فیلم مختلف تشکیل شده است. هر کدام از قسمت‌های این مجموعه، داستان‌های متمایز و منحصربه‌فردی را درباره زندگی مهاجران هند غربی که در لندن ساکن هستند، نقل می‌کند. داستان‌های این مجموعه ۵ قسمتی به برهه زمانی دهه ۱۹۶۰ تا ۱۹۸۰ ارتباط دارد.

اول از همه لازم است تا فلسفه عنوان سریال جدید Small Axe را بگوییم؛ این عنوان اشاره به ضرب‌المثل دارد که می‌گوید «اگر شما یک درخت بزرگ هستید، ما همان تبرهای کوچک هستیم». این ضرب‌المثل به واسطه یکی از آهنگ‌های باب مارلی که با همین نام در سال ۱۹۷۳ منتشر شده بود، مشهور شد. جالب است بدانید، با اینکه این مجموعه آنتولوژی از پنج فیلم بلند تشکیل شده است، اما کل مجموعه به‌عنوان یک اثر واحد توانست جایزه بهترین فیلم را در چهل و ششمین مراسم سالانه انجمن منتقدان فیلم لس آنجلس دریافت کند. اینطور گزارش شده که استیون مک‌کویین در سال ۲۰۱۰ کار روی این ایده را آغاز کرد و از سال ۲۰۱۲ بود که این ایده، شکل یک نوع سریال را به خود گرفت. در ابتدا قرار بر این بود که ایده استیون مک‌کویین در قالب یک سریال تلویزیونی متعارف و معمول اجرا شود و یک داستان سریالی داشته باشد. اما در میانه‌ی راه، خالق این مجموعه به این نتیجه رسید که او متریال لازم را دارد که هر کدام از قسمت‌ها تبدیل به یک فیلم مجزا و منحصر‌به‌فرد شوند. از طرف دیگر هم منتقدان، صفت‌های شاهکار، منحصر‌به‌فرد، فوق‌العاده خوش‌ساخت و غیره را به این مجموعه نسبت دادند.


کلیر فوی در نقش شاهزاده الیزابت در فصل چهارم سریال The Crown

۱۱- فصل چهارم سریال The Crown

سریال تاج

ژانر: درام تاریخی

بازیگران: اولیویا کولمن، توبایاس منزیس و هلنا بونهام کارتر

تعداد قسمت‌ها: ۴۰ قسمت

میانگین امتیازات سریال The Crown در IMDB: ۸.۷

وضعیت سریال: اتمام فصل چهارم

خلاصه داستان: سریال تاج زندگی ملکه الیزابت دوم را حکایت می‌کند؛ از مراسم ازدواج او در سال ۱۹۴۷ تا زمان حال. فصل چهارم برهه زمانی سال ۱۹۷۹ تا ۱۹۹۰ را نشان می‌دهد؛ زمان نخست‌وزیری مارگارت تاچر و ظهور بانو دایانا اسپنسر. رویدادهای مختلفی در این فصل به تصویر کشیده می‌شوند؛ مانند ازدواج شاهزاده چارلز با دایانا اسپنسر، تور آن‌ها به استرالیا و نیوزلند، ظهور شاهزاده ولز و موارد دیگر.

«تغییر، سنت‌ها را به چالش می‌کشد». اواخر سال ۲۰۱۷ بود که مراحل اولیه تولید فصل سوم و چهارم سریال تاج آغاز شد. اما در ماه ژانویه سال بعد از آن بود که شبکه نتفلیکس به‌صورت رسمی این مجموعه را برای دو فصل جدید خود تمدید کرد. از آنجایی که آن‌ها کار را خیلی زودتر آغاز کرده بودند، توانستند کارهای فیلم‌برداری و پس از تولید را پیش از قرنطینه جهانی به پایان برسانند. به همین ترتیب هم تاریخ پخش فصل چهارم این سریال با تأخیر روبه‌رو نشد.

این فصل هم درست همانند فصل‌های دیگر تا حد زیادی مورد استقبال قرار گرفت؛ هم مخاطبان زیادی آن را تماشا کردند و هم منتقدان فوق‌العاده آن را مورد تعریف و تمجید قرار دادند. این مجموعه، یکی از گران‌ترین سریال‌های تلویزیونی تاریخ به حساب می‌آید. هر قسمت از آن چیزی حدود ۵ میلیون پوند بودجه داشت. همین موضوع باعث شده تا لقب دومین سریال هزینه‌بر نتفلیکس را به‌دست بیاورد که حداکثر ۱۰۰ میلیون پوند برای آن در نظر گرفته شده بود. بالاتر از آن هم سریال The Get Down از سال ۲۰۱۶ قرار دارد که بودجه‌ای حدود ۱۲۰ میلیون دلار داشت.


کریستن بل و تد دانسون بر روی یک مبل زرد در سریال The Good Place

۱۰- فصل چهارم سریال The Good Place

سریال جای خوب

ژانر: کمدی و فانتزی

بازیگران: کریستن بل، ویلیام جکسون هارپر و جمیله جمیل

تعداد قسمت‌ها: ۵۳ قسمت

میانگین امتیازات سریال The Good Place در IMDB: ۸.۲

وضعیت سریال: اتمام مجموعه

خلاصه داستان: النور شل استراپ به زندگی پس از مرگ می‌رود و متوجه می‌شود که آن‌ها، به اشتباه او را به‌جای یک نفر دیگر به آن‌جا برده‌اند؛ در حقیقت قرار بود که فرد دیگری به‌جای النور وارد زندگی پس از مرگ شود. به همین ترتیب هم او تلاش می‌کند تا به همراه و با کمک‌های مربی زندگی پس از مرگ خود یعنی مایکل، به‌دنبال راهی برای اصلاح کردن این اشتباه بگردد.

«شما انسان‌ها یک چیز بسیار خوب و فوق‌العاده را می‌گیرید و کم کم آن را خراب می‌کنید تا بتوانید بیشتر از قبل داشته باشید». سریال جای خوب یا همان بهشت، از همان ابتدای پخش خود توانست توجه منتقدان زیادی را به خود جلب کند و مورد تعریف و تمجید آن‌ها قرار بگیرد. این منتقدان بیشتر از هر چیزی، سبک نوشتن فیلمنامه، بازی بازیگران، اصالت داستان آن، طراحی صحنه‌ها و همچنین لحن آن را دوست داشتند و تحسین کردند. علاوه‌بر این، پایان پیچیده فصل اول و همچنین روش جذاب این مجموعه برای کشف و بررسی و البته استفاده خلاقانه از اخلاقیات و فلسفه، چیزی بود که به خوبی از آن یاد می‌شود.

این سریال تا به امروز توانسته در مراسم‌ها و بخش‌های مختلفی نامزد دریافت جایزه شود که برخی از این جایزه‌ها را هم دریافت کرده است. همین محبوبیت، شهرت و موفقیت خیلی زیادی که این مجموعه به‌دست آورد، باعث شد تا فصل چهارم ادامه داشته باشد؛ هرچند که مسیر آن در همین ایستگاه چهارم به پایان می‌رسد. مایکل شور برای ساخت این سریال تا حد زیادی از نمایش ژان-پل سارتر به نام No Exit الهام گرفته بود؛ خصوصا همان قسمت‌های ابتدایی این مجموعه.


کیت بلانشت در نقش فیلیس شلفلی در مینی سریال Mrs. America

۹- مینی سریال Mrs. America

سریال بانوی آمریکایی

ژانر: درام تاریخی

بازیگران: کیت بلانشت، رز بایرن و اوزو ادوبا

تعداد قسمت‌ها: ۹ قسمت

میانگین امتیازات سریال Mrs. America در IMDB: ۷.۹

وضعیت سریال: اتمام مجموعه

خلاصه داستان: فیلیس شلفلی در تلاش است تا به طریقی جلوی تصویب طرح اصلاح حقوق برابر را بگیرد؛ چیزی که مورد حمایت فمنیست‌هایی مانند گلوریا استاینم، بتی فریدن، شرلی چیزم، بلا ابزاگ و جیل راکلزهاوس است.

سریال جدید بانوی آمریکایی که یک مجموعه نه قسمتی محسوب می‌شود، با تمرکز روی یک جنبش سیاسی با نام متمم حقوق برابر، ساخته شده است. این سریال با داستان قدرتمند خود، بازیگران زن بسیار خوبی را کنار یکدیگر جمع کرد و یک اثر فوق‌العاده را به وجود آورد؛ اثری که توانست به‌صورت گسترده استقبال و تحسین خیلی از بینندگان و منتقدان را به خود جذب کند. این سریال با موفقیت خیلی زیادی که به‌دست آورده بود، توانست در جشنواره‌ها و بخش‌های مختلف زیادی نامزد دریافت جایزه شود. در ماه ژانویه سال جاری میلادی بود که انستیتوی فیلم آمریکایی سریال خانم آمریکا را به‌عنوان یکی از ۱۰ اثر برتر تلویزیونی سال ۲۰۲۰ عنوان کرد.

البته همان‌طور هم که انتظار می‌رفت، این سریال جدید حاشیه‌هایی را به‌دنبال داشت. به‌عنوان مثال گلوریا استاینم و الی اسمیل آن را مورد انتقاد قرار دادند و آن را مسخره خواندند. آن‌ها اعتقاد داشتند که این سریال فاقد دقت تاریخی است و برای زنان آمریکایی نتیجه بدی دارد. البته مدت خیلی زیادی نگذشت که نظرات این دو نفر توسط برندا فیگن (یکی دیگر از فمنیست‌های مطرح) رد شد؛ کسی که لقب خارق‌العاده را به این اثر تلویزیونی داده بود. او اعتقاد داشت که نکات ظریف و دقیق درباره شخصیت‌ها، به‌خوبی و با دقت زیادی به تصویر کشیده شده است. نکته جالبی که درباره این سریال وجود دارد، این است که در واقعیت فیلیس شلفلی ۱۰ سال از گلوریا استاینم بزرگتر بود و دقیقا همین اختلاف سنی بین کیت بلانشت و رز بایرن هم وجود دارد.


مت بری و ناتاشا دمتریو در فصل دوم سریال What We Do in the Shadows

۸- فصل دوم سریال What We Do in the Shadows

سریال آنچه ما در تاریکی انجام می‌دهیم

ژانر: کمدی تاریک و مستندنما

بازیگران: کیوان نواک، مت بری و ناتاشا دمتریو

تعداد قسمت‌ها: ۲۰ قسمت

میانگین امتیازات سریال What We Do in the Shadows در IMDB: ۸.۵

وضعیت سریال: اتمام فصل دوم

خلاصه داستان: داستان این سریال در جزیره استاتن رخ می‌دهد و زندگی سه خون‌آشام معمول به نام ناندور، لازلو و نادجا را برای مخاطبان خود حکایت می‌کند. کالین رابینسون که یک خون‌آشام انرژی و گیرمو که آشنای ناندور محسوب می‌شود هم در این گروه هستند. این سریال حول محور خون‌آشام‌هایی می‌چرخد که چند صد سال عمر دارند و در تلاش هستند که با دنیای مدرن و دیگر موجودات خارق‌العاده دیگر ارتباط داشته باشند.

زمانی‌که فصل اول این مورد از فهرست بهترین سریال های جدید در حال ساخت بود، سازندگان آن را برای فصل دوم تمدید کردند. فصل دوم این مجموعه که موضوع مورد بحث ما محسوب می‌شود، براساس فیلمی ساخته شده که با همین نام و در سال ۲۰۱۴ اکران شده بود؛ اثری که توسط خود کلمنت و تایکا وایتیتی ساخته شده بود. در حقیقت این مجموعه یک نوع اسپین آف تلویزیونی برای آن فیلم محسوب می‌شود. آن اثر سینمایی هم که در سال ۲۰۱۴ اکران شده بود، نسخه بازسازی یک فیلم کوتاه با همین نام بود که در سال ۲۰۰۴ ساخته شد. همان‌طور که از مشخصات ذکر شده هم مشخص است، ایفای نقش شخصیت اصلی این سریال را یک بازیگر ایرانی به نام کیوان نواک برعهده دارد. فصل دوم خوشبختانه امتیازهای بهتری را نسبت به فصل اول به‌دست آورد و خیلی از طرفداران نگران این بودند که دیگر این سریال تمدید نشود. اما لازم به ذکر است که این مجموعه کمدی و ترسناک، برای فصل سوم هم تمدید شده است. فصل دوم این مجموعه آنقدر عملکرد خوبی داشت که در جشنواره‌ها و بخش‌های مختلفی نامزد دریافت جایزه شد. علاوه‌بر این، ناتاشا دمتریو هم در بخش بهترین بازیگر زن در سریال‌های علمی تخیلی و فانتزی توانست جایزه فوق‌العاده‌ی منتقدان را دریافت کند.


یک کودک مصنوعی با دستانی باز در مینی سریال Devs

۷- مینی سریال Devs

سریال توسعه‌دهندگان

ژانر: درام، علمی تخیلی و تکنو-تریلر

بازیگران: سونویا میزونو، نیک آفرمن و جین ها

تعداد قسمت‌ها: ۸ قسمت

میانگین امتیازات سریال Devs در IMDB: ۷.۷

وضعیت سریال: اتمام مجموعه

خلاصه داستان: لیلی چان، یک مهندس کامپیوتر جوان محسوب می‌شود. او فکر می‌کند که یکی از بخش‌های آن شرکت فناوری که برایش کار می‌کند و در سان فرانسیسکو قرار دارد، مقصر اصلی ناپدید شدن نامزد او است. به همین دلیل هم تلاش می‌کند تا این بخش را مورد تحقیق و بررسی قرار دهد که به حقیقت ماجرا پی ببرد.

سریال جدید Devs، در تلاش است تا با داستان خود، موضوعاتی حول محور اراده آزاد و مصمم بودن را به نمایش بگذارد؛ البته درکنار همه این‌ها، سیلیکون‌ولی. این سریال جدید تا حد زیادی مورد تحسین و تشویق منتقدان قرار گرفت؛ اکثر افرادی که آن را تماشا کرده بودند، این مجموعه را به خاطر قوه تخیل، فیلم‌برداری، بازیگری و همچنین موسیقی‌هایی که در آن قرار داده شده بود، تحسین کردند. لازم به ذکر است که الکس گارلند این داستان را با قالب اصلی یک مینی سری ساخته است و اصلا قصد ندارد که آن را ادامه بدهد. جذابیت و خلاقیت این سریال جدید آنقدر بالا بود که شبکه اف‌ایکس خیلی زود ساخت و پخش ادامه آن را دستور داد.

این در صورتی بود که این شبکه در ابتدا فقط قراردادی برای پخش قسمت آزمایشی آن امضا کرده بود. برخی از منتقدان به این موضوع اشاره کرده بودند که سرعت نسبتا آهسته سریال توسعه‌دهندگان، ممکن است صبر یک سری از مخاطبان را مورد آزمایش قرار دهد. اما کسانی که با کارهای الکس گارلند آشنا هستند، خیلی خوب می‌توانند با این موضوع کنار بیایند و سبک کاری او را می‌دانند. جاه‌طلبانه، فراموش‌نشدنی و تجربه‌ای جذاب، صفت‌های دیگری بود که منتقدان به این مجموعه هیجان‌انگیز دادند.


آنیا تیلور جوی در حال شطرنج تمرین کردن در مینی سریال The Queen

۶- مینی سریال The Queen's Gambit

سریال گامبی وزیر

ژانر: درام تاریخی

بازیگران: آنیا تیلور-جوی، بیل کمپ و موزز اینگرام

تعداد قسمت‌ها: ۷ قسمت

میانگین امتیازات سریال The Queen's Gambit در IMDB: ۸.۶

وضعیت سریال: اتمام مجموعه

خلاصه داستان: بث هارمن که یک دختر یتیم نه ساله محسوب می‌شود، بچه‌ای ساکت، بی‌روح و از نظر ظاهری کاملا عادی است. اما این عادی بودن او تا زمانی ادامه دارد که برای اولین‌بار شطرنج بازی می‌کند. حواس او تیزتر و تفکرش شفاف‌تر می‌شود و برای اولین‌بار در زندگی، احساس می‌کند که به‌صورت کامل تحت کنترل قرار دارد. زمانی‌که او به سن ۱۶ سالگی می‌رسد، تصمیم می‌گیرد که برای مسابقات قهرمانی آزاد ایالات متحده شرکت کند. اما هرچه بث مهارت‌های خود را در مدار حرفه‌ای افزایش می‌دهد، خطرها هم بالا می‌رود و انزوای او ترسناک‌تر می‌شود. به همین ترتیب هم فکر فرار وسوسه‌انگیزتر می‌شود.

به احتمال خیلی زیاد دیگر تا به این لحظه حداقل یک بار هم نام این سریال جدید به گوشتان خورده است؛ حتی اگر آن را هنوز تماشا نکرده باشید. سریال جدید گامبی وزیر هم یک اثر اقتباسی دیگر محسوب می‌شود که براساس رمانی با همین نام ساخته شده است؛ رمانی که به قلم والتر تویس نوشته شده بود. سریال گامبی وزیر حکم یک بمب را در سرویس استریم نتفلیکس داشت که با منفجر شدنش در عرض چهار هفته به پربیننده‌ترین مینی سریال داستانی این شبکه تبدیل شد. این مجموعه با استقبال فوق‌العاده زیادی روبه‌رو شد و اکثر تحسین‌ها به سمت بازی آنیا تیلور جوی متمرکز شده بود.

البته نمی‌توان از سبک فیلم‌برداری و ارزش‌های تولیدی آن صرف‌نظر کرد و آن‌ها را نادیده گرفت. یکی از موفقیت‌های دیگر این مجموعه این بود که از طرف جامعه شطرنج‌بازان تایید و مورد تحسین قرار گرفت. تمام این موارد نه‌تنها منجر به موفقیت بیش‌ازپیش این سریال و سازندگان آن شد، بلکه علاقه خیلی بیشتری را در مردم به وجود آورد که بازی شطرنج را به‌صورت حرفه‌ای یاد بگیرند. مدتی پیش در مراسم IGN Awards این مجموعه توانست جایزه بهترین سریال درام سال را به‌دست بیاورد.


هانا الیگود و آلیسیا رینر در فصل چهارم سریال Better Things

۵- فصل چهارم سریال Better Things

سریال چیزهای بهتر

ژانر: کمدی تاریک و درام

بازیگران: پاملا ادلون، مایکی مدیسون و هانا الیگوود

تعداد قسمت‌ها: ۴۲ قسمت

میانگین امتیازات سریال Better Things در IMDB: ۷.۸

وضعیت سریال: اتمام فصل چهارم

خلاصه داستان: سم فاکس یک مادر تنها و شاغل در زمینه بازیگری است که تلاش می‌کند سه دختر خود را در لس آنجلس بزرگ کند. او دراین‌میان از مادر خود هم مراقبت می‌کند؛ یک مهاجر انگلیسی که در آن طرف خیابان زندگی می‌کند. سم هم از دختران خود مراقبت می‌کند و هم در تلاش است که یکی از آن‌ها را از نقطه امن خود بیرون بیاندازد؛ در همین حین هم با عشق شدید، صداقت خام و همچنین شوخ‌طبعی خاص خود، با تک تک چالش‌ها روبه‌رو می‌شود.

سریال چیزهای بهتر در سال ۲۰۱۶ کار خود را آغاز کرد. در سال ۲۰۲۰ این مجموعه برای فصل چهارم خود به آنتن شبکه FX رفت و قرار است در سال آینده دوباره برای فصل پنجم خود بازگردد. این سریال در طی این ۴ سال، تا حد خیلی زیادی مورد استقبال و تحسین قرار گرفت؛ خصوصا برای بازی‌ای که ادلون در قالب شخصیت اصلی نشان داده بود. عملکرد او در این مجموعه حتی باعث شد که در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ بخش بهترین بازیگر نقش اصلی زن در سریال‌های کمدی نامزد دریافت جایزه امی برای برنامه‌های تلویزیونی سر شب شود. این سریال در سال ۲۰۱۷ جایزه پیبادی را دریافت کرد. به‌دنبال حاشیه‌ها و رسوایی که لوئیس سی کی به وجود آورده بود، به اندازه تقریبا دو سال بین فصل دوم و سوم فاصله افتاد. زیرا حالا پاملا ادلون مجبور بود که تغییرات بزرگی در این مسیر به وجود بیاورد.


بوجک هورسمن در فصل ششم سریال BoJack Horseman

۴- فصل ششم سریال BoJack Horseman

سریال بوجک هورسمن

ژانر: سیتکام، انیمیشن بزرگسالانه، تراژدی/کمدی، کمدی تاریک، طنز واقعی‌گرایانه، درام و طنز

صداپیشگان: ویل آرنت، ایمی سداریس و آلیسون بری

تعداد قسمت‌ها: ۷۷ قسمت

میانگین امتیازات سریال BoJack Horseman در IMDB: ۸.۷

وضعیت سریال: اتمام مجموعه

خلاصه داستان: بوجک هورسمن بعد از بازی در یک سیتکام مشهور به نام Horsin' Around در اواخر دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰، حالا در رابطه با کاهش محبوبیت، افسردگی، اعتیاد و حفظ رابطه با افرادی که دوستشان دارد، با مشکل روبه‌رو شده است و با آن‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کند.

«به عقب نگاه نکن. قرار نیست به آن سمت بروی». همین ابتدا لازم است به این موضوع اشاره کنیم که این مورد از فهرست ۳۰ سریال جدید، در اواخر سال ۲۰۱۹ پخش فصل ششم خود را آغاز کرد و ۸ قسمت ابتدایی آن در ماه اکتبر در سرویس استریم نتفلیکس به نمایش درآمد. این در حالی است که پخش دوم و ۸ قسمت بعدی، در ماه ابتدایی سال ۲۰۲۰ نمایش داده شد. به همین دلیل است که ما آن را در این فهرست قرار داده‌ایم. این سریال از سال ۲۰۱۴ بود که کار خود را در سرویس استریم نتفلیکس آغاز کرد و حالا بعد از گذشت ۶ سال، با ششمین فصل به کار خود پایان داد.

با اینکه آن اوایل نقدهای متنوعی برای این سریال ثبت می‌شد، اما به مرور زمان (خصوصا بعد از پخش نیمه دوم فصل اول) نظر منتقدان برگشت و حال و هوای مثبتی به خود گرفت. حالا دیگر به‌گونه‌ای شده که این مجموعه در اکثر مواقع تحسین طرفداران و منتقدان را به‌دنبال دارد. این سریال بیشتر از هر چیزی به خاطر نگاه واقع‌گرایانه‌ای که نسبت به خیلی از مسائل مانند افسردگی، آسیب روحی، اعتیاد، رفتارهای خود تخریبی و غیره دارد، مشهور شده است.


دیزی ادگار جونز و پاول مسکال در سریال Normal People

۳- فصل اول سریال Normal People

سریال مردم عادی

ژانر: درام روانشناختی و رمانتیک

بازیگران: دیزی ادگار جونز، پاول مسکال و دزموند ایستوود

تعداد قسمت‌ها: ۱۲ قسمت

میانگین امتیازات سریال Normal People در IMDB: ۸.۵

وضعیت سریال: اتمام مجموعه

خلاصه داستان: داستان این سریال در ایرلند رخ می‌دهد و رابطه پیچیده بین ماریان و کانل را نقل می‌کند. همه تصور می‌کنند که ماریان یک فرد عجیب و غریب است اما خود او اصلا به این مسائل توجهی ندارد و برایش مهم نیست. این ارتباط در ابتدا در دوران نوجوانی و به‌صورت مخفیانه آغاز می‌شود اما همه چیز ناگهان در کالج ترینیتی تغییر می‌کند. ماریان با وجود دستاوردهای علمی خود، اصلا زندگی شخصی خوبی ندارد. از طرف دیگر هم کانل یک دانش‌آموز خیلی خوب و ورزشکار است که همراه مادر خود زندگی می‌کند؛ کسی که در خانه دنیس (مادر ماریان) کار می‌کند.

سریال جدید و ۱۲ قسمتی Normal People براساس یک رمان بسیار مشهور و پرفروشی است که با همین نام و با قلم سالی رونی ساخته شده است. بخش زیادی از فیلمنامه این مجموعه که در فهرست بهترین سریال های جدید قرار گرفته، توسط خود سالی رونی و آلیس برچ نوشته شده است. کارگردانی آن را هم لنی آبراهامسون و هتی مک‌دونالد برعهده داشتند. این سریال جدید توانست به‌صورت گسترده، مورد استقبال منتقدان قرار بگیرد. آن‌ها بیشتر از هر چیزی بازی بازیگران، سبک کارگردانی، نگارش فیلمنامه و همچنین نحوه نمایش محتوای بزرگسالانه را دوست داشتند و مورد تحسین قرار دادند. این مجموعه درام محبوب توانست در هفتاد و دومین مراسم جایزه امی برای برنامه‌های تلویزیونی سر شب، در چهار بخش نامزد دریافت جایزه شود. یکی از نکات جالبی که درباره این مجموعه وجود دارد، این است که خود پاول مسکال هم درست همانند شخصیت کانل، در کالج ترینیتی تحصیل کرده بود. سارا گرین که نقش مادر کانل را ایفا کرده بود، تنها ۱۲ سال با خود پاول فاصله سنی دارد.


میکیلا کوئل در فصل اول سریال I May Destroy You

۲- فصل اول سریال I May Destroy You

سریال من ممکن است تو را نابود کنم

ژانر: درام

بازیگران: میکیلا کوئل، وروچه اوپیا و پاپا اسیدو

تعداد قسمت‌ها: ۱۲ قسمت

میانگین امتیازات سریال I May Destroy You در IMDB: ۸.۱

وضعیت سریال: اتمام مجموعه

خلاصه داستان: آرابلا که یک نویسنده در حال ظهور محسوب می‌شود، بهترین زندگی خود را در شهر لندن تجربه می‌کرد. اما خوشبختی خیلی برای او طولانی نبود؛ زیرا او در یک کلوپ شبانه مورد تعرض قرار گرفت. همین اتفاق باعث شد تا او کم کم بخش‌هایی از زندگی خودش را مورد بررسی و تجدید نظر قرار دهد.

 سریال جدید I May Destroy You، یک اثر تلویزیونی درام انگلیسی محسوب می‌شود که تقریبا تمام کارهای آن را یک هنرمند بااستعداد یعنی همان میکیلا کوئل انجام داده است. این سریال به‌صورت همزمان پخش می‌شد و مخاطبان انگلیسی به واسطه شبکه BBC One و مخاطبان آمریکایی هم به واسطه شبکه HBO آن را تماشا می‌کردند. جالب است بدانید که ایده اصلی این سریال، براساس همان اتفاق ناگواری است که در واقعیت برای خود کوئل رخ داده بود. این پروژه در ابتدا با عنوان January 22nd شناخته می‌شد که بعدها نام آن تغییر پیدا کرد. در برهه‌ای از زمان، شبکه نتفلیکس به این پروژه علاقمند شده بود و قصد داشت که با قیمت ۱ میلیون دلار آن را بخرد.

اما کوئل این پیشنهاد را رد کرد زیرا این قرارداد تمام حق و حقوق را از خود خالق می‌گرفت و او دیگر هیچ حقی در قبال این پروژه نداشت. این سریال جدید به خاطر داستان منحصربه‌فردی که داشت، تا حد زیادی توسط منتقدان مورد استقبال و تحسین قرار گرفت و دو جایزه را هم در دو جشنواره مختلف کسب کرد. یکی از نکاتی که درباره این مجموعه وجود دارد، این است که کلاه‌گیس صورتی آرابلا به‌صورت هدفمند انتخاب و رنگ شد تا اصلا با رنگ صورت و شکل او هماهنگی نداشته باشد؛ از طرف دیگر هم تغییرات به‌وجود آمده در این کلاه‌گیس در طی داستان، قصد دارد وضعیت روحی آرابلا را نمایش دهد.


باب اودنکرک در کنار یک ماشین قرمز رنگ در فصل پنجم سریال Better Call Saul

۱- فصل پنجم سریال Better Call Saul

سریال بهتره با ساول تماس بگیری

ژانر: درام، جنایی، کمدی سیاه، تراژدی و حقوقی

بازیگران: باب اودنکرک، جاناتان بنکس و ریا سیهورن

تعداد قسمت‌ها: ۵۰ قسمت

میانگین امتیازات سریال Better Call Saul در IMDB: ۸.۷

وضعیت سریال: اتمام فصل پنجم

خلاصه داستان: ماجرای فصل پنجم از همانجایی آغاز می‌شود که فصل چهارم رها کرده بود. داستان در سال ۲۰۰۴ جریان دارد؛ درست چهار سال پیش از اینکه ساول گودمن با والتر وایت و جسی پینکمن ملاقات کند. او پیش از اینکه ساول گودمن باشد، فردی به نام جیمی مک‌گیل بود.

Better Call Saul که پیش درآمد و اسپین آف سریال Breaking Bad (برکینگ بد) محسوب می‌شود، سبکی جنایی و درام دارد. داستان این سریال در اوایل تا اواسط دهه ۲۰۰۰ جریان دارد و تکامل شخصیت جیمی مک‌گیل، یک وکیل کار درست و کلاهبردار سابق و تبدیل شدن او به وکیل مدافع یک جنایتکار طمع‌کار یعنی ساول گودمن را به ما نشان می‌دهد. این سریال از سال ۲۰۱۵ کار خود را در شبکه AMC آغاز کرد و ما در این مورد، فصل پنجم آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم. این شبکه عنوان کرده که این سریال محبوب تنها برای یک فصل دیگر به روی آنتن می‌رود.

این سریال تا به امروز تا حد خیلی زیادی مورد تحسین منتقدان قرار گرفته است و فصل پنجم آن هم توانسته نمرات خیلی خوبی را کسب کند. همین نمرات، استقبال مخاطبان و جایزه‌هایی که به نام این مجموعه ثبت شده، منجر به این شده که تقریبا همه آن را به‌عنوان جانشین ارزشمند برکینگ بد و همچنین یکی از بهترین پیش درآمدهای تاریخ بدانند. حتی برخی‌ها اعتقاد دارند که این مجموعه از برکینگ بد هم پیشی گرفته است. با اینکه این فصل نتوانست به اوج سریال یعنی (فصل سوم) برسد، اما باز هم در جایگاه خیلی خوبی قرار دارد.

پرسش‌های متداول

سریال های جدید که باید تماشا کرد کدام‌اند؟

با به تأخیر افتادن تعداد زیادی از فیلم‌های سینمایی، به واسطه شرایطی که بیماری کرونا به وجود آورده بود، آثار تلویزیونی بیشتر فرصت هنرنمایی پیدا کرده بودند. از جمله بهترین سریال های جدید می‌توان به سریال The Queen's Gambit، سریال The Undoing با بازی نیکول کیدمن و سریال The Great اشاره کرد. فهرست کامل را در زومجی از دست ندهید.

سریال های جدید کمدی سال کدام‌اند؟

در فهرست مذکور، آثار زیادی در ژانر کمدی قرار دارند که هم سریال‌های خیلی خوبی هستند و هم اوقات بسیار جذابی را می‌توانند برای ما فراهم کنند. علاوه‌بر سریال Ted Lasso، فصل جدید سریال Rick and Morty، فصل بعدی سریال Bojack Horseman، آثار دیگری هم به‌عنوان  سریال های جدید انتخاب شده‌اند که می‌توانید آن‌ها را در فهرست کامل زومجی ببینید.

پر مخاطبترین سریال های جدید خارجی کدام‌اند؟

اغلب اوقات سریال‌هایی که برای فصل جدید به دنیای تلویزیون بازمی‌گردند، بینندگان زیادی دارند. اما ما در فهرست خود به مجموعه‌هایی اشاره کردیم که موفق به جابه‌جایی رکورد بودند؛ آثاری از جمله سریال Quiz، سریال Tiger King و همچنین مستند ورزشی The Last Dance. حتما فهرست کامل را در زومجی مطالعه کنید.
منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده