نویسنده: فریده صالحی
// یکشنبه, ۹ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۵۹

واکنش منتقدان به انیمیشن The Croods: A New Age

انیمیشن The Croods: A New Age، دنباله انیمیشن محبوب The Croods اخیرا اکران شده است و توانسته میانگین نمره متوسطی از منتقدان بگیرد.

به‌روزرسانی:‌ هم‌اکنون می‌توانید نقد انیمیشن The Croods: A New Age را در زومجی مطالعه کنید.
انیمیشن The Croods: A New Age یا در زبان فارسی «خانواده کرودها: عصر جدید» یکی از جدیدترین آثار ماجراجویی، فانتزی، کمدی، انیمیشنی و خانوادگی شرکت یونیورسال پیکچرز (Universal Pictures) است که به‌دست کارگردان ناشناخته و تازه‌کاری به نام جوئل کرافورد ساخته شده است. این کارگردان بااستعداد اخیرا پا به این عرصه گذاشته است و این انیمیشن اولین اثر سینمایی و بلند او محسوب می‌شود. در انیمیشن خانواده کرودها: عصر جدید، صداپیشگان هنرمند و بااستعدادی مانند نیکلاس کیج در نقش گراگ کرود، اما استون در نقش ایپ کرود، رایان رینولدز در نقش گای، پیتر دینکلج در نقش فیل بترمن، لزلی من در نقش هوپ بترمن، کلی ماری ترن در نقش داون بترمن، کاترین کینر در نقش اوگا کرود، کلارک دوک در نقش تانک کرود، رندی ثام در نقش سندی کرود و کلوریس لیچمن در نقش گرن و غیره حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

انیمیشن خانواده کرودها: عصر جدید قرار بود در تاریخ ۲۵ نوامبر (۵ آذر) در سینماهای سرتاسر ایالات متحده، برای اولین‌بار به نمایش در بیاید. علاوه‌بر این هم این اثر قرار است ۳۰ روز بعد از اکران سینمایی، به‌صورت PVoD و زودتر از انتشار نسخه دیجیتالی، در دسترس علاقمندان قرار بگیرد. تا به این لحظه این اثر کمدی امتیاز ۵۵ را از بین ۲۵ نقد انیمیشن و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به‌دست آورده است. نگارش فیلمنامه این اثر برعهده کوین هیجمن، دن هیجمن، پاول فیشر و باب لوگان بوده است. این هنرمندان فیلمنامه این اثر را براساس شخصیت‌هایی که کرک دمیکو، کریس سندرز و جان کلیس خلق کرده بودند، نوشتند. در بحث تهیه‌کنندگی این اثر هم مارک سوییفت فعالیت کرده بود. این انیمیشن به‌طور کلی نقدهای مختلفی دریافت کرد که همه آن‌ها در بخش رو به بالا و متوسط قرار داشتند. از طرف دیگر هم ۷۹ منتقد سایت راتن تومیتوز هم که این اثر ماجراجویی را تماشا کرده بودند، نظرات مختلف و متفاوتی درباره آن داشتند و امتیاز کلی ۷۲ درصد را برای آن ثبت کرده‌اند.

از آن‌جا که مدتی است انیمیشن The Croods: A New Age یک سری از منتقدان به نمایش درآمده، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه نقد انیمیشن و سریال، نقد و امتیاز‌های خود را برای این انیمیشن منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد انیمیشن The Croods: A New Age از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این انیمیشن را که منتشر شده هم بخوانید:

خانواده کرودها به یک مکان جدید برای زندگی کردن نیاز دارند. بنابراین اولین خانواده ماقبل تاریخی در سرتاسر دنیا جستجوی مکانی امن‌تر هستند که در آن زندگی کنند و نام خانه را روی آن بگذارند. زمانی‌که آن‌ها یک بهشت بسیار زیبا و امن را پیدا می‌کنند که می‌تواند تمام نیازهای آن‌ها را برطرف کند، تصور می‌کنند که تمام مشکلات آن‌ها برطرف شده است... البته به جز یک مورد. یک خانواده دیگر از قبل در آن‌جا ساکن شده بودند؛ آن‌ها هم کسانی نبودند جز بترمن‌ها. بترمن‌ها که یک خانه درختی استادانه، اختراعات شگفت‌انگیز و زمین آبیاری‌شده با محصولات تازه دارند، در نردبان تکامل، چندین قدم از خانواده کرودها بالاتر هستند. بترمن‌ها، کرودها را به‌عنوان اولین خانواده مهمان با آغوشی باز می‌پذیرند. اما مدت زیادی طول نمی‌کشد که تنش و درگیری بین خانواده غارنشین و خانواده مدرن بالا می‌گیرد. زمانی‌که به‌نظر می‌رسد همه چیز از بین رفته، یک تهدید جدید ظاهر می‌شود که هر دو خانواده را تحت تاثیر قرار می‌دهد. آن‌ها مجبور می‌شوند یک ماجراجویی حماسی را در پس امنیت این دیوارها آغاز کنند؛ ماجراجویی که در طی آن‌ها مجبور می‌شود تفاوت‌های یکدیگر را بپذیرند و قدرت‌های خود را روی هم بگذارند تا آینده جدیدی را بسازند.

اعضای خانواده کرودها در انیمیشن The Croods: A New Age

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از انیمیشن The Croods: A New Age بیندازیم:

آلونسو دورالده | The Wrap

۷۸ از ۱۰۰

شاید شما هیچوقت فکر نمی‌کردید که دنباله‌ای برای انیمیشن The Croods نیاز دارید یا اصلا دوست دارید که این دنباله ساخته شود. اما در سالی که همه چیز آن یک غافلگیری محسوب می‌شود و چیزی غیر از آن نبوده، انیمیشن عصر جدید می‌تواند یک غافلگیری لذت‌بخش باشد.

جی. آلن جانسون | سان فرانسیسکو کرونیکل

۷۵ از ۱۰۰

اتفاقات خیلی زیادی در این انیمیشن رخ می‌دهد. کارگردان جوئل کرافورد و اعضای تیم خود به‌طور موثری تلاش می‌کنند تا داستان را پیش ببرند. یک حس خیلی جالب و آشنایی در اینجا وجود دارد که انیمیشن سریالی The Flintstones را مقابل The Jetsons قرار می‌دهد. طبق معمول هم شخصیت‌ها خیلی جذاب هستند.

بری هرتز | گلوب اند میل

۶۳ از ۱۰۰

در پایان بالاخره تمام بخش‌های آن کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و همه چیز درست می‌شود. اما شما هنوز هم نمی‌توانید هنگام تماشای آن، به این موضوع فکر نکنید که واقعا چه نیازی به وجود این همه اتفاق و رویداد مختلف بود.

کیث واتسون | مجله اسلنت

۶۳ از ۱۰۰

این انیمیشن رنگ‌های زیبا و درخشانی دارد، نوآورانه طراحی شده است و مدام دارد با روان مخاطب خود بازی می‌کند. اما آنقدر با اتفاقات و رویدادهای مختلف پر شده است که اصلا اجازه نمی‌دهد لطیفه‌هایش آنطور که باید و شاید در مغز مخاطب نفوذ کند و نتیجه واقعی خود را نشان دهد.

زنان خانواده کرودها در برکه در انیمیشن The Croods: A New Age

بیل گودیکونتس | آریزونا ریپابلیک

۶۰ از ۱۰۰

انیمیشن The Croods: A New Age هم درست همانند اثر قبلی خود، یک فیلم دوست‌داشتنی محسوب می‌شود. احتمالا باعث نشود که شما اثر قبلی را فراموش کنید؛ البته شاید به‌خاطر این است که شما همین حالا هم فراموش کرده‌اید.

تیم گریرسون | اسکرین دیلی

۵۰ از ۱۰۰

تکنیک‌های خنده‌دار و صحنه‌های احساسی استفاده شده در این انیمیشن، در این برهه زمانی دیگر آنقدرها قدرتمند نیستند؛ با وجود سبک رنگارنگ بسیار جذاب و قسمت‌های احمقانه‌ای که از آثار دیگر الهام گرفته شده است.

دیوید رونی | هالیوود ریپورتر

۴۰ از ۱۰۰

ما در دوره‌ای قرار داریم که آثار انیمیشنی سینمایی هوشمندانه‌ای ساخته می‌شود که در عین جلب رضایت کودکان، بزرگسالان را هم قلقلک می‌دهد.

همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که انیمیشن The Croods: A New Age نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را اثری متوسط و نسبتا سرگرم کننده بدانیم؛ بنابراین اگر با مطالعه قسمت مقدمه این پست و نظرات منتقدین، حس می‌کنید که این اثر مطابق با سلیقه شما است، پس ما هم تماشای آن را به شما کاربران خوب زومجی پیشنهاد می‌کنیم.


منبع metacritic
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده