نویسنده: فریده صالحی
// پنجشنبه, ۲۹ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۳

واکنش منتقدان به فیلم The Life Ahead - زندگی پیش رو

فیلم زندگی پیش رو (The Life Ahead)، با بازی سوفیا لورن اخیرا در سرویس استریم نتفلیکس به نمایش درآمد و توانست نمرات نسبتا خوبی را از منتقدان مطرح سرتاسر جهان بگیرد.

فیلم The Life Ahead یا در زبان فارسی «زندگی پیش رو» یکی از جدیدترین آثار درام سرویس استریم نتفلیکس (Netflix) است که به‌دست نویسنده، کارگردان، تهیه‌کننده و بازیگر هنرمند و بااستعدادی به نام ادواردو پونتی ساخته شده است. از جمله آثار این هنرمند می‌توان به فیلم Human Voice (صدای انسان)، فیلم The Girl from Nagasaki (دختری از ناگاساکی)، فیلم Between Strangers (در میان غریبه‌ها) و غیره اشاره کرد. در فیلم زندگی پیش رو، بازیگران هنرمند و بااستعدادی مانند سوفیا لورن در نقش مادام رزا، ابراهیم گویه در نقش مومو، ایبریل زامورا در نقش لولا، رناتو کارپنتیری در نقش دکتر کوهن، بابک کریمی در نقش همیل و ماسیمیلینو راسی در نقش قاچاقچی مواد مخدر و غیره حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم زندگی پیش رو در تاریخ ۶ نوامبر (۱۶ آبان ۱۳۹۹) در سینماهای خاص و انتخاب شده ایالات متحده، به نمایش درآمد. علاوه‌بر این هم این اثر در تاریخ ۱۳ نوامبر (۲۳ آبان) در سینماهای کشور ایتالیا و همچنین سرویس استریم نتفلیکس به نمایش درآمد. تا به این لحظه این اثر درام امتیاز ۶۶ را از بین ۲۳ نقد فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به‌دست آورده است. نگارش فیلمنامه این اثر برعهده خود ادواردو پونتی و یوگو چیتی بوده است. این دو هنرمند فیلمنامه این اثر را براساس رمان The Life Before Us (زندگی در پیش رو) که توسط رومن گاری منتشر شده بود، نوشتند. در بحث تهیه کنندگی این اثر هم کارلو دگلی اسپوستی، نیکولا سرا، رجینا کی. اسکالی و جیمی ولف فعالیت کرده بودند. این فیلم به‌طور کلی نقدهای مختلفی دریافت کرد که اکثر آن‌ها در بخش رو به بالا و متوسط قرار داشتند. منتقدان در نقدهای خود تا حد زیادی بازی بازیگران را مورد تحسین قرار دادند. آن‌ها معتقد بودند که این فیلم نشان داده که یک بازیگر خیلی خوب می‌تواند یک سری المان‌های معمولی را بالا بکشد. از طرف دیگر هم ۶۵ منتقد سایت راتن تومیتوز هم که این اثر درام را تماشا کرده بودند، نظرات مختلف و متفاوتی درباره آن داشتند و امتیاز کلی ۹۴ درصد را برای آن ثبت کرده‌اند.

از آن‌جا که مدتی است فیلم The Life Ahead در سینماهای سرتاسر ایالات متحده و سرویس استریم نتفلیکس به نمایش درآمده، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه نقد فیلم و سریال، نقد و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد فیلم The Life Ahead از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

مادام رزا (با بازی سوفیا لورن)، کسی که از بازمانده‌های هولوکاست محسوب می‌شود و یک مرکز مراقبت از کودکان دارد، یک بچه خیابانی به نام مومو را زیر بال و پر خود می‌گیرد تا در مرکزش ساکن شود؛ پسر ۱۲ ساله‌ای که اخیرا از او دزدی کرده بود. این دو شخصیت که حسابی تنها هستند، تبدیل به محافظان یکدیگر می‌شوند و یک خانواده نامتعارف را به وجود می‌آورند.

ابراهیم گویه و سوفیا لورن در فیلم The Life Ahead

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از فیلم The Life Ahead بیندازیم:

جانی اولکسینسکی | نیویورک پست

۸۸ از ۱۰۰

بازیگر زن اصلی فیلم، در اثر درام و ایتالیایی جدید خود یعنی The Life Ahead یک نعمت مطلق است.

ان هورنادی | واشینگتون پست

۷۵ از ۱۰۰

شاید فیلم The Life Ahead یک داستان آشنا و تکراری داشته باشد اما با وجود احساسات لورن، قدرت استعداد و همچنین غریزه‌های ناپایدار او، اینطور حس می‌شود که این فیلم یک اثر کلاسیک و کاملا جدید است. او هنوز هم آن قدرت قدیمی را دارد و این فیلم مطمئن می‌شود که ما در تک تک لحظات آن، این موضوع را متوجه شویم.

استفانی زاکرک | تایم

۷۰ از ۱۰۰

شگفتی‌های فیلم The Life Ahead سطح ملایمی دارند و خیلی شدید نمی‌شوند: در این فیلم هیچ افشاگری و تحول شدیدی اتفاق نمیفتد و هیچ جابه‌جایی بیش از دراماتیکی هم وجود ندارد. البته خود فیلم یک قدرت کاملا لذت‌بخشی درون خودش دارد.

اریک کوهن | ایندی وایر

۶۷ از ۱۰۰

فیلم The Life Ahead آنقدر جذاب است که منجر می‌شود مخاطب این اثر را به دیگران هم معرفی کند. با وجود بازیگران فوق‌العاده‌ای که در مرکز این فیلم قرار دارد، قطعا لیاقت معرفی شدن به دیگران را دارد.

ابراهیم گویه و رناتو کارپنتیری در فیلم The Life Ahead

برایان لوری | سی ان ان

۶۵ از ۱۰۰

تنها یک دلیل واضح برای تماشای این فیلم وجود دارد اما اگر شما برای تاریخچه سینمایی اهمیت قائل هستید، این اثر خوبی است. آن دلیل هم چیزی نیست جز سوفیا لورن که هنوز هم در سن ۸۶ سالگی قلب و روح مخاطب را جذب می‌کند. او در یک فیلم ایتالیایی زبان ایفای نقش می‌کند که توسط پسر خودش یعنی ادواردو پونتی ساخته شده است.

راجر موور | مووی نیشن

۶۳ از ۱۰۰

قرار دادن سوفیا لورن با یک کودک ثابت کرد که همین کار فرمول برنده فیلم بوده است؛ کاری که باعث شد جرقه‌های زیادی به وجود بیاید و بازیگران بتوانند حسابی خودشان را در معرض نمایش بگذارند.

گای لاج | ورایتی

۶۰ از ۱۰۰

این فیلم ساده و اغلب اوقات هم در روش‌های قصه‌گویی خود احساساتی عمل می‌کند. در این فیلم یک حس از خود گذشتگی خیلی زیادی وجود دارد که باعث می‌شود جذابیت آن خیلی بیشتر شود. اگر آن استعداد غیرقابل اندازه‌گیری و فوق‌العاده که در این قاب دیده می‌شود، وجود نداشت، اصلا نمی‌شد گفت که چرا نتفلیکس راضی به ساخت و انتشار این فیلم شده است.

مایک لاسل | سان فرانسیسکو کرونیکل

۲۵ از ۱۰۰

او یک استعداد بزرگ است، یک افسانه، کسی که در آثار کلاسیک ماندگاری ایفای نقش کرده است و نمی‌توان این حقیقت را نادیده گرفت که او هنوز در سن ۸۶ سالگی با همان قدرت بازی می‌کند. اما به‌نوعی هیچکدام از این موارد باعث نمی‌شود که فیلم The Life Ahead، یک تجربه ارزشمند به حساب بیاید.

همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم The Life Ahead نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را اثری خوب و سرگرم‌کننده بدانیم؛ بنابراین اگر با مطالعه قسمت مقدمه این پست و نظرات منتقدین، حس می‌کنید که این اثر مطابق با سلیقه شما است، پس ما هم تماشای آن را به شما کاربران خوب زومجی پیشنهاد می‌کنیم.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده