// یکشنبه, ۱۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۱

معرفی انیمیشن کوتاه Surviving Sid

انیمیشن کوتاه Surviving Sid (بقای سید) اثری سراسر طنز با حضور یکی از محبوب ترین شخصیت های مجموعه Ice Age (عصر یخبندان) است. با معرفی این انیمیشن همراه باشید.

زمانی که انیمیشن Ice Age (عصر یخبندان) در سال ۲۰۱۱ توسط استودیو Blue Sky (بلو اسکای)، که در سال ۱۹۹۷ کمپانی 20th Century Fox (فاکس قرن بیستم) آن را خریداری کرده و توسط تعدادی از اعضای سابق کمپانی MAGI، فعال در حوزه جلوه‌های ویژ با سابقه ساخت انیمیشن‌های CGI فیلم Tron تاسیس شده است، اکران شد، هیچکس تصور نمی‌کرد که خیلی زود به یکی از بر‌ترین انیمیشن‌های تاریخ تبدیل شده و در کنار تبدیل شدن به یک مجموعه، زمینه‌ساز رشد استودیو سازنده‌اش را فراهم کند. استفاده از رخدادی تاریخی و ترکیب آن با المان‌های طنز‌آمیز و ارجاعات آموزشی و اجتماعی و روایت داستان با استفاده از شخصیت‌هایی که هر یک به‌واسطه شخصیت‌پردازی منحصر‌به‌فرد و خاص هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کنند، ویژگی‌های اصلی مجموعه انیمیشن‌های عصر یخبندان و محرک‌های ادامه آن هستند. استودیو بلو اسکای انیمیشن‌های دیگری از جمله The Peanuts Movie ،Dr. Seuss' Horton Hears a Who و Epic را اکران کرده است، اما هیچ‌یک از آن‌ها به جز مجموعه Rio نتوانستند در حد و اندازه‌های سری Ice Age ظاهر شوند. مجموعه پنج قسمتی عصر یخبندان متشکل از انیمیشن‌های Ice Age، Ice Age: The Meltdown ،Ice Age: Dawn of the Dinosaurs ،Ice Age: Continental Drift و Ice Age: Collision Course که با مجموع بودجه ۴۲۹ میلیون دلار ساخته شده‌اند، در سراسر جهان در حدود ۶.۵ میلیارد دلار فروش داشته و به‌واسطه آن به هشتمین مجموعه پرفروش تاریخ تبدیل شده است. این موفقیت و دستاورد مثال‌زدنی باعث نشد که عصر یخبندان تنها به پرده سینما محدود شود و این سری وارد حوزه‌های مختلفی نیز شد. تاکنون هشت بازی ویدیویی با اقتباس از این مجموعه ساخته شده که از بین آن‌ها می‌توان به بازی‌های Ice Age: Arctic Blast ،Ice Age Adventures و Ice Age: Continental Drift – Arctic Games اشاره کرد. همچنین مجموعه Ice Age دارای دو انیمیشن تلویزیونی و پنج انیمیشن کوتاه است. انیمیشن کوتاه Surviving Sid یکی از همین دست آثار است که بر‌خلاف دیگر انیمیشن‌های کوتاه عصر یخبندان روی شخصیت سید تمرکز دارد.

انیمیشن کوتاه Surviving Sid (بقای سید)

داستان انیمیشن کوتاه Surviving Sid دو هفته پس از اتفاقات دومین انیمیشن عصر یخبندان یعنی انیمیشن Ice Age: The Meltdown جریان دارد. جایی که سید تعدادی از حیوانات کم سن و سال را به اردوی کمپینگ می‌برد‌. اما همانطور که از شخصیت سید انتظار می‌رفت خیلی زود گردش آن‌ها به فاجعه تبدیل شده و حوصله حیوانات سر می‌رود. با این حال سید امید خود را حفظ کرده و تمام تلاشش را به کار می‌بندد که باور اعضای گروهش را باز گرداند که این تصمیم عواقب خوشی ندارد.

انیمیشن کوتاه Surviving Sid توسط دو تن از اعضای با‌سابقه استودیو بلو اسکای کارگردانی شده است

انیمیشن کوتاه بقای سید توسط گالن تان چو و کارن دیشر کارگردانی شده است. گالن تان چو از آغاز سری عصر یخبندان همراه با آن بوده و در سمت‌های انیماتور و انیماتور ناظر در تیم تولید انیمیشن‌های بلند این مجموعه حاضر بوده است. همچنین وی انیمیشن کوتاه Scrat: Spaced Out را کارگردانی و طراح لی‌اوت‌های سه‌بعدی انیمیشن کوتاه Gone Nutty بوده است. از دیگر آثار کارنامه کاری گالن تان چو می‌توان به انیمیشن‌های Robots (انیماتور ارشد)، Horton Hears a Who (متحرک‌ساز شخصیت‌ها و انیماتور ناظر) و Rio (انیماتور ناظر) اشاره کرد. کارن دیشر که سابقه طراحی شخصیت‌های اصلی انیمیشن سریالی Daria را بر‌عهده داشته، پس از ملحق شدن به استودیو بلو اسکای نه تنها انیمیشن تلویزیونی Ice Age: A Mammoth Christmas را کارگردانی کرده بلکه به عنوان طراح داستان در ساخت انیمیشن‌های Ferdinand ،The Peanuts Movie و Epic شرکت داشته است.

انیمیشن کوتاه Surviving Sid (بقای سید)

داستان انیمیشن کوتاه بقای سید با استفاده از شخصیت‌های آشنا سری عصر یخبندان لحظات شاد و مفرحی را ایجاد می‌کند

انیمیشن کوتاه Surviving Sid قصد ندارد با واقع‌گرایانه‌ترین جلوه‌های بصری چشم هر بیننده‌ای را فریب داده و مخاطب را حیرت‌زده کند. یا همچون انیمیشن‌های کوتاه Cogs، ‌Borrowed Time، The Present و Horror داستانی چنان عمیق و با‌مفهوم را روایت کند که تاثیر رخداد‌های به نمایش در آمده در اندک دقایق آن‌ها تا مدت‌ها از یاد نرود. در واقع این اثر به همان اصلی پایبند است که انیمیشن‌های اولیه و برخی از انیمیشن‌های بلند امروزی از آن پیروی می‌کنند، این اصل خلق لحظات مفرح و سرگرم‌کننده با چاشنی طنز است. انیمیشن کوتاه بقای سید در هیچ‌یک از سکانس‌هایش متفاوت ظاهر نمی‌شود و چیزی را به شخصیت‌های شناخته شده‌اش اضافه نمی‌کند. اما این امر را نباید یک نقطه ضعف دانست زیرا شخصیت‌های اسکرت و سید به‌واسطه همین ویژگی‌های تکراری‌شان یعنی حماقت اغراق‌آمیز و رفتار‌های غیر‌قابل پیش‌بینی به محبوبیت فعلی‌شان دست یافته‌اند و هر تغییر در آن‌ها ممکن است به مذاق مخاطبین خوش نیاید. انیمیشن کوتاه Surviving Sid از لحاظ جلوه‌های بصری مشابه انیمیشن بلند پیشین مجموعه عصر یخبندان عمل می‌کند و طراحی شخصیت‌ها بی‌نقص عمل می‌کند. سید و اسکرت به مانند اغلب انیمیشن‌های سری Ice Age برگ برنده طراحی شخصیت‌ها هستند، اما در این بین نباید از طراحی عالی خز حیوانات، دریاچه و درختان غافل شد. داستان این اثر به سر‌راست‌ترین شکل ممکن روایت می‌شود و اگر‌چه در برخی اوقات غیر‌منتظره ظاهر می‌شود، اما هیچ‌گاه با شاخ و برگ‌های اضافه تلاش نمی‌کند چندین داستان را به موازات هم روایت کرده یا مدت انیمیشن را بیهوده افزایش دهد. حتی نوع فیلم‌برداری نیز در این راستا حرکت می‌کند و از ابتدایی‌ترین تکنیک‌های تصویر‌برداری استفاده می‌شود.

انیمیشن کوتاه Surviving Sid (بقای سید)

 

صداپیشگان همیشگی شخصیت‌های سید و اسکرت باعث شده است که بخش صوتی اثر به مانند همیشه عالی باشد

یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت انیمیشن کوتاه بقای سید استفاده از تیم حرفه‌ای صدا‌پیشگان است. جان لگویزمائو، بازیگر فیلم‌های Die Hard 2 و John Wick: Chapter 2، به مانند دیگر انیمیشن‌های سری عصر یخبندان وظیفه صداپیشگی شخصیت سید را بر‌عهده داشته که مثل همیشه به بهترین شکل ممکن از انجام آن بر‌آمده است. همچنین کریس وج، کارگردان انیمیشن Ice Age، که همواره به عنوان صداپیشه شخصیت اسکرت فعالیت داشته، باری دیگر نیز این وظیفه را انجام داده است. در کنار این دو هنرمند با‌سابقه در مجموعه Ice Age، صداپیشگان مختلفی از جمله امیلی آسمنت (بازیگر سریال Young & Hungry و صداپیشه سریال انیمشینی Family Guy)، شین باومل (صداپیشه انیمیشن‌های Cloudy with a Chance of Meatballs ، Yogi Bear و Happy Feet) و پال بوچر (بازیگر سریال Criminal Minds و صداپیشه سریال انیمیشنی Avatar: The Last Airbender) نیز حضور داشته‌اند. موسیقی ارکسترال مایکل ای لوین، آهنگ‌ساز بازی Resident Evil 7: Biohazard ،در تمام مدت انیمیشن حضور دارد و اگر‌چه فراتر از مرز‌های تصویر ظاهر نمی‌شود و هویت مستقلی به خود نمی‌گیرد، اما ضرب‌آهنگ رخداد‌ها را حس کرده و از آن‌ها پیروی می‌کند. جلوه‌های صوتی هر‌چند کم تعداد هستند اما در برخی موارد از جمله صدای حاصل از حرکت سید در آب به خوبی به آثار بلند و سینمایی نزدیک می‌شود.

دانلود انیمیشن کوتاه از آپارات

انیمیشن کوتاه Surviving Sid تنها یک هدف را دنبال می‌کند؛ خلق تجربه‌ای سرگرم‌کننده با استفاده از شخصیت سید و شخصیت‌پردازی خاص او. اگر به دنبال یک اثر فسلفی با درون‌مایه‌های متعدد، داستانی عمیق و تاثیر‌گذار و انیمیشنی که در جهت مخالف رویه معمول حوزه انیمیشن حرکت می‌کند، هستید، بدون شک انیمیشن کوتاه بقای سید شما را ناامید خواهد کرد. اما اگر قصد دارید در کمترین دقایق سرگرم شوید، طنزی عالی را مشاهده کنید، با شخصیت دوست داشتنی سید تجدید دیدار داشته باشید، این اثر همان انیمشینی است که به دنبال آن بودید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده