نویسنده: مسیح کریمی
// سه شنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۱

بیوگرافی فلورنس پیو

در این مطلب به معرفی فلورنس پیو، بازیگر و ستاره نوظهور هالیوود خواهیم پرداخت و با وی بیشتر آشنا می‌شویم. با زومجی همراه باشید.

فلورنس پیو در تاریخ ۳ ژانویه ۱۹۹۶ در آکسفورد در انگلستان به دنیا آمد. پدر وی یک رستوران‌دار در شهر آکسفورد و مادرش مربی رقص است. پیو سه خواهر و برادر نیز دارد که شامل توبی سباستین، برادرش در بازیگری و موسیقی، آرابلا گیبینز، خواهرش در بازیگر و رافائلا پیو، خواهر کوچک‌ترش که سابقه بازی در یک فیلم را نیز دارد، می‌شوند. پیو در دوران کودکی از بیماری تراکئومالاسی رنج می‌برد و بیشتر در بیمارستان بستری بود. زمانی‌که وی سه سالش بود، خانواده وی تصمیم گرفتند تا به آندلس در جنوب اسپانیا سفر کنند و امیدوار بودند که آب و هوای گرم سلامتی وی را بهبود ببخشد. بااین‌حال، زمانی‌که پیو ۶ سالش بود، خانواده وی بار دیگر به آکسفورد بازگشتند. پیو در ۶ سالگی برای اولین‌بار به لهجه‌ها و کمدی ابراز علاقه کرد و در این سن نقش مری را با لهجه یورکشایر بازی کرد. پیو در زمانی‌که هنوز به مدرسه می‌رفت، برای اولین‌بار بازیگری حرفه‌ای را با بازی در فیلم The Falling که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد، آغاز کرد که در این فیلم با میسی ویلیامز هم‌بازی بود.

Midsommar

فلورنس پیو در دوران کودکی از بیماری تراکئومالاسی رنج می‌برد و بیشتر در بیمارستان بستری بود

بازی وی با تحسین منتقدان مواجه شد و منتقد ایریش تایمز بازی او را عالی و فوق‌العاده توصیف کرد. در سال ۲۰۱۵ فلورنس پیو در فیلم تلویزیونی Studio City بازی کرد و در ادامه شاهد نقش‌آفرینی وی در فیلم Lady Macbeth بودیم. بازی فلورنس پیو در فیلم لیدی مکبث با تحسین منتقدان مواجه شد و او توانست جوایزی برای بازی در این فیلم دریافت کند، اما او برای بازی در این فیلم موفق شد نامزد دریافت جایزه ستاره نوظهور بفتا شود و با اینکه این جایزه را نتوانست ببرد، اما نشان از رشد بسیار سریع او در بازیگری داشت. همچنین در سال ۲۰۱۶ پیو در سه قسمت از سریال Marcella نیز جلوی دوربین رفت. سال ۲۰۱۸ فلورنس پیو در ابتدا در فیلم The Commuter با بازی لیام نیسون ظاهر شد و در ادامه شاهد حضور وی در فیلم Outlaw King با بازی کریس پین و فیلم Malevolent بودیم و با اینکه آثار متوسطی در کارنامه این بازیگر جوان بودند، اما او خیلی زود مورد توجه تهیه‌کنندگان قرار گرفته بود و شاهد حضور پیو در آثار متعددی بودیم.

فیلم Black Widow

پیو برای بازی در فیلم زنان کوچک موفق شد تا برای اولین‌بار نامزد دریافت جایزه اسکار در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل زن شود

حضور فلورنس پیو در سال ۲۰۱۸ به آثار سینمایی خلاصه نشد و او در فیلم King Lear که یک فیلم تلویزیونی بود، با آنتونی هاپکینز هم‌بازی شد و بازی خوبی را از خود ارائه داد. بااین‌حال، بازی پیو در سریال The Little Drummer Girl توانست نظرات بسیاری را به خود جلب کند و بسیاری از بازی وی در این سریال تمجید کردند. شاید سال ۲۰۱۸ سال خیلی درخشانی برای این ستاره نوظهور نبود، اما سال ۲۰۱۹ سالی خاطره‌انگیز و فراموش نشدنی برای وی تبدیل شده است. در ابتدا شاهد حضور فلورنس پیو در فیلم Fighting with My Family بودیم که بازی وی با تحسین بسیاری مواجه شد. این در حالی است که این فیلم کمتر از دو اثر دیگرش در این سال صدا کرد و مورد توجه قرار گرفته بود. اثر بعدی درخشان پیو در سال ۲۰۱۹ فیلم Midsommar به‌کارگردانی آری استر بود که بسیاری اعتقاد داشتند بازی وی در این فیلم آنطور که باید و شاید در فصل جوایز دیده نشد و درواقع یکی از غایبان بزرگ جوایز امسال بوده است. 

فیلم Little Women

فیلم Little Women به‌کارگردانی گرتا گرویک، سومین فیلم فلورنس پیو در سال ۲۰۱۹ بود که او برای این فیلم توانست راهی معتبرترین جوایز سینمایی شود. او در این فیلم با بازیگرانی چون مریل استریپ، اما واتسون، سیرشا رونان، تیموتی شالامی و لورا درن هم‌بازی شد. پیو برای بازی در فیلم زنان کوچک موفق شد برای دومین‌بار نامزد دریافت جایزه بفتا شود، اما در کمال تعجب شاهد حضور وی در جوایز گلدن گلوب نبودیم که تعجب بسیاری را برانگیخت. در هر حال، پیو برای بازی در فیلم زنان کوچک موفق شد تا برای اولین‌بار نامزد دریافت جایزه اسکار در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل زن شود و شاید نتوانست درنهایت این جایزه را ببرد، اما موفقیت بسیار بزرگی در کارنامه حرفه‌ای این بازیگر ۲۴ ساله بود. محبوبیت و بازی فلورنس پیو باعث شد تا پای وی در دنیای سینمایی مارول نیز باز شود و شاهد حضور او در فیلم Black Widow باشیم. پیو در فیلم بلک ویدو نقش یلنا بلووا را بر عهده دارد که در این فیلم با اسکارلت جوهانسون، بازیگر نقش ناتاشا رومانوف، اولین بلک ویدو، هم‌بازی شده است.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده