انیمه وان پیس (One Piece) | از داستان تا شخصیت‌ها

انیمه وان پیس (One Piece) | از داستان تا شخصیت‌ها

پنجشنبه, ۳۰ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۵۹

در این مقاله قصد داریم تا یکی از طولانی‌ترین، بهترین و جذاب‌ترین مانگاها و انیمه‌های ژاپنی یعنی وان پیس را به‌شکل کامل معرفی کنیم. همراه زومجی باشید.

اگر از علاقه‌مندان انیمه یا مانگا باشید، بدون شک نام وان پیس حداقل یک‌بار به گوش‌تان خورده است. مجموعه‌ای که مانگای آن توسط ائیچیرو اودا (Eiichiro Oda) به تصویر کشیده شده و بدون شک با بیش از ۱۰۵۰ چپتر مانگا و بیش از ۱۰۲۰ قسمت انیمه لقب یکی از طولانی‌ترین و جذاب‌ترین مجموعه‌های تاریخ سرگرمی را از آن خود کرده است. در این مقاله قصد داریم دنیای وان پیس را به شما معرفی کنیم و به دنیای گسترده و بی‌ حد و حصر آن نگاهی بیاندازیم.

مانگای وان پیس اولین‌بار در ۲۲ ژوئیه سال ۱۹۹۷ در مجله هفتگی شونن جامپ منتشر شد. شونن جامپ یکی از معروف‌ترین مجله‌های انتشار مانگا در ژاپن است که از دیگر آثاری که در آن به چاپ رسیده است می‌توان به Death Note و My Hero Academia اشاره کرد. داستان وان پیس درباره ماجراجوی‌های پسر نوجوانی به‌نام مانکی دی. لوفی است که با خوردن یک میوه شیطانی، قدرت مرد پلاستیکی را به‌دست آورده است و بعد‌ها در جهان وان پیس به‌خاطر کلاه حصیری معروفش به Straw Hat (کلاه حصیری) شناخته می‌شود. لوفی از کودکی با آشنا شدن با یک دزد دریایی به‌نام شنکس مو قرمز، علاقه زیادی به دزد دریایی شدن پیدا می‌کند و پس از به‌دست آوردن قدرت میوه Gumo Gumo no Mi و رخ دادن اتفاقات مختلف، بالاخره در سن هفده سالگی دل به دریا می‌زند تا به آرزوی دیرینه‌اش برسد.

وان پیس به خاطر روند داستان‌گویی، طراحی، شخصیت‌پردازی و حس شوخ‌طبعی خود، به سرعت محبوب شد. به‌صورتی که در ماه می سال ۲۰۱۸ این مانگا با فروش بیش از ۴۴۰ میلیون نسخه در سراسر جهان به پرفروش‌ترین مانگای دنیا تبدیل شد. درواقع این محبوبیت وان پیس از همان ابتدا باعث شد تا زمزمه‌های ساخت انیمه آن به گوش برسد. به شکلی که تنها پس از مدت زمان کوتاهی پس از انتشار اولین جلد از مانگا، در سال ۱۹۹۸ استودیوی Toei Animation وظیفه ساخت انیمه آن را به عهده گرفت و باعث شد تا ما در سال ۱۹۹۹ شاهد پخش اولین قسمت انیمه سریالی مجموعه باشیم. همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، مشخصه اصلی مانگا و انیمه وان‌پیس، داستان‌سرایی و شخصیت‌پردازی فوق‌العاده آن است. مبارزات و صحنه‌های اکشن انیمه وان‌ پیس بسیار سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز هستند و موسیقی آن بسیار گوش نواز است. در ادامه قصد داریم پس از مطالعه خلاصه داستان این انیمه، به سراغ معرفی بخش‌های مختلف داستان و دنیای بزرگ آن برویم.


لوفی در حال استفاده از دنده 3

شخصیت لوفی در حال استفاده از حمله Elephant Gun

خلاصه داستان انیمه وان پیس

هدف اصلی لوفی، پیدا کردن گنج وان پیس و تبدیل شدن به پادشاه دزدان دریایی است

وان‌پیس درباره زندگی نوجوانی به‌نام مانکی دی. لوفی است که به‌واسطه الگوی دوره کودکی‌اش یعنی شنکس موقرمز تصمیم می‌گیرد به یک دزد دریایی تبدیل شود. پس از آن‌که لوفی در کودکی به‌طور اتفاقی میوه شیطانی Gomu Gomu no Mi را می‌خورد، به مرد لاستیکی تبدیل می‌شود و بالاخره در سن ۱۷ سالگی به‌تنهایی از دریای آبی شرق ماجراجویی‌های خود را برای پیدا کردن گنجی اسرار‌آمیز به‌نام وان پیس (One Piece)‌ و تبدیل شدن به پادشاه دزدان دریایی آغاز می‌کند. در جهان وان پیس فردی به‌نام گلد دی. راجر بیست سال قبل از به دنیا آمدن لوفی موفق شده بود تا به جزیره رَفتل (Raftel یا در برخی نسخه‌ها Laugh Tale) سفر کرده و تنها کسی باشد که به گنج «وان پیس» دست پیدا کند. او با پیدا کردن وان پیس به‌عنوان پادشاه دزدان دریایی شناخته شد و از آن زمان تاکنون دزدان دریایی بسیاری سعی کرده‌اند تا آن‌ها هم گنج وان پیس را پیدا کنند، اما در انجام این کار ناموفق بودند.

درواقع هدف اصلی لوفی در وان پیس این است که همانند گلد دی. راجر بتواند گنج وان پیس را پیدا کند و به پادشاه دزدان دریایی تبدیل شود. لوفی در ابتدا و در جریان راه‌اندازی خدمه دزدان دریایی کلاه‌حصیری با یک شکارچی دزد دریایی به‌نام رورونا زورو (که اتفاقا یک شمشیرزن ماهر هم است) روبه‌رو می‌شود. زورو پس از اینکه طی اتفاقاتی توسط لوفی نجات پیدا می‌کند، تصمیم می‌گیرد در ماجراجویی‌های لوفی شریک شود. آن دو پس از مدتی با نامی (یک دزد و یک شخص با استعداد در نقشه‌خوانی)، اوسوپ (یک تک‌تیرانداز و یک دروغ‌گوی ذاتی) و سانجی (یک آشپز ماهر) روبه‌رو می‌شوند. خدمه کلاه‌حصیری پس از مدتی یک کِشتی به‌نام Going Merry را به‌دست می‌آورند و بعد از آن در ماجراجویی‌های مختلف با دیگر گروه‌های دزدان دریایی روبه‌رو می‌شوند.

پس از گذشت مدتی دیگر اعضای خدمه نیز به گروه اضافه می‌شوند که به‌ترتیب شامل تونی‌تونی چوپر (یک گوزن‌شمالی انسان‌نمای و یک پزشک)، نیکو روبین (یک باستان‌شناس و یک قاتل سابق)، فرانکی (یک سایبورگ و یک کشتی‌ساز ماهر)، بروک (یک اسکلت موزیسین و یک شمشیرزن) و درنهایت جیمبه (یک مرد دریایی و یکی از اعضای سابق گروه هفت دریاسالار) می‌شود. پس از آن‌که Going Merry تا حد زیادی آسیب دید، فرانکی برای گروه دزدان دریایی کلاه‌حصیری یک کشتی جدید به‌نام Thousand Sunny می‌سازد و خدمه کلاه حصیری در ادامه ماجراجویی‌های خود با دیگر دزدان دریایی، شکارچیان دزدان دریایی، سازمان‌های جنایتکار، ارتش انقلابیون، مأمورین مخفی دولت، سربازان فاسد دولت جهانی و دیگر افراد دنیای وان پیس روبه‌رو می‌شوند.


ائیچیرو اودا خالق وان پیس

ائیچیرو اودا

ائیچیرو اودا متولد اول ژانویه سال ۱۹۷۵ میلادی در شهر کوماموتوی ژاپن است که از کودکی تصمیم داشت تا به یکی از طراحان مانگای معروف کشور خود تبدیل شود. اودا در سن هفده سالگی اولین کار خود یعنی Wanted! را منتشر کرد که در نتیجه آن موفق شد جوایز مختلف و در نتیجه یک سمت شغلی در مجله هفتگی شونن جامپ را به‌دست بیاورد. اودا در این مجله به‌عنوان دستیار طراح مانگای Suizan Police Gang ساخته شینوبو کایتانی (Shinobu Kaitani) کار خود را شروع کرد و در سن ۱۹ سالگی درکنار نوبوهیرو واتسوکی (Nobuhiro Watsuki) در جریان طراحی مجموعه محبوب Rurouni Kenshin حرفه خود را به‌شکل جدی‌تر ادامه داد.

از ایده‌پردازی تا طراحی

ایچیرو اودا در مصاحبه‌ای که با Viz یکی ناشران مانگا انجام داده‌ بود، اشاره کرد که در کودکی یک انیمه خاص به‌نام Vicky the Viking (که در ایران ما‌ آن را به‌نام «ویکی وایکینگ» می‌شناسیم) را بسیار دوست داشته و از همان زمان کودکی وایکینگ‌ها را تحسین می‌کرده است. درواقع علاقه اودا به این انیمه و مطالعات بیوگرافی دزدان دریایی مختلف به او در طراحی و خلق شخصیت‌های مختلف مجموعه وان‌ پیس بسیار کمک کرده است. جدای الهاماتی که او از تاریخ دزدان دریایی واقعی دریافت کرده است، بزرگ‌ترین اثرگذاری روی اودا به شخص آکیرا توریاما (Akira Toriyama) و مجموعه دراگون‌بال او باز می‌گردد که یکی از محبوب‌ترین مانگاهای او محسوب می‌شود.

جالب است بدانید که اودا در زمانی‌که به‌عنوان دستیار درکنار واتسوکی فعالیت می‌کرد، کار نوشتن وان‌ پیس را آغاز کرد. درواقع وان پیس در ابتدا با نام Romance Dawn در دو روایت داستانی تک‌-بخشی منتشر شد و پس از تکامل وان‌ پیس این نام به اولین چپتر این مجموعه اختصاص پیدا کرد. تاکانوری آسادا (Takanori Asada) اولین ادیتور وان‌ پیس در مصاحبه‌ای که با شبکه TBS انجام داده‌ بود، اشاره کرد که مانگای وان پیس قبل از انتشار نسخه نهایی سه بار توسط مجله هفتگی شونن جامپ رد شده بود.

نقاشی مانگای لوفی در وان پیس

طراحی لوفی در مانگای وان پیس

توسعه وان پیس

یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های اودا مربوط به ترجمه وان پیس به دیگر زبان‌ها بود

در وان پیس آیتم‌ها، شخصیت‌ها، سلاح‌ها و نام‌های بسیاری وجود دارند که هرکدام بنا به‌دلایلی توسط اودا اسم‌گذاری یا ریشه‌گذاری شده‌اند. درواقع برخی از ارجاعات اودا در طراحی وان پیس به دنیای واقعی و برخی دیگر تنها یک شوخی یا یک اصطلاح بومی هستند. زمانی‌که اودا در حال طراحی میوه‌های شیطانی دنیای وان پیس (در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم) بود، به چیزی فکر می‌کرد که بتواند نیاز یک انسان را برآورده کند و ترجیح می‌دهد میوه‌های شیطانی را به نحوی طراحی کند که افراد با دیدن آن‌ها ترغیب به خوردن‌شان شوند. در نام بسیاری از حمله‌های مخصوصی که توسط کاراکترها صورت می‌گیرد (همانند بسیاری از دیگر مفاهیم موجود در مانگای وان پیس)، کانجی آن‌ها از نظر نوشتاری و خواندنی دارای جناس هستند.

برای مثال نام‌ تکنیک‌های لوفی، سانجی، چوپر، روبین و فرانکی همگی با زبان‌های دیگر ادغام شده‌اند و نام بسیاری از تکنیک‌های شمشیرزنی زورو همانند یک شوخی هستند. مثلا اگر بخواهید برخی از آن‌ها را بخوانید بسیار ترسناک جلوه می‌کنند، اما اگر آن‌ها را بخواهید به زبان بیاورید، نام یک غذا معنی می‌دهند. برای مثال، حرکت اصلی زورو که اونیگیری (Onigiri) نام دارد، به‌صورت نوشتاری به معنای «برش هیولا» (Demon cut) را می‌دهد. اما اگر خوانده شود، در ژاپنی به‌معنی کوفته برنجی خواهد بود!

یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های اودا مسئله ترجمه وان پیس به زبان‌های دیگر بود. بیشتر این موضوع به آواهایی مربوط می‌شود که در متن مانگاها، صداهای مختلفی را می‌توان برای آن‌ها مشاهده کرد. برای مثال در ترجمه انگلیسی مانگا، از یک آوا برای چندین آوای مختلف استفاده شده است. برای مثال saaa (صدای باران نم‌نم) و zaaa (صدای باران شدید) هر دو در انگلیسی با fshhhhhhh نشان داده می‌شوند. برخلاف دیگر مانگاکاها، اودا برای اینکه اثر باثباتی را ارائه داده باشد، تقریبا کار طراحی هر چیز متحرکی را خود در مانگای وان پیس انجام می‌دهد و تنها طراحی جزئیات مربوط‌به پس‌زمینه را به دستیاران خود می‌سپارد. این حجم کاری معمولا به او فشار زیادی را وارد می‌آورد و بعضا تنها چند ساعت در روز را به خوابیدن و سایر ساعات را به طراحی وان پیس اختصاص می‌دهد.

جمع‌بندی داستان

اودا در مصاحبه‌ای گفته بود درواقع قصد داشته است تا داستان وان پیس را در حدود پنج سال به جمع‌بندی برساند. اگرچه با پیش‌روی در ماجراجویی‌های لوفی، او متوجه می‌شود که علاقه‌اش به داستان بیشتر از چیزی است که بخواهد آنقدر زود آن را خاتمه دهد. در سال ۲۰۱۶، ۱۹ سال پس از شروع مجموعه، اودا گفته بود که داستان به ۶۵ درصد از چیزی که قرار بوده روایت شود، رسیده است. در ژولای ۲۰۱۸ در مراسمی به‌مناسبت ۲۰ سالگی وان پیس، اودا گفت که داستان وان پیس به ۸۰ درصد خود رسیده و در ژانویه ۲۰۱۹، او اشاره کرد که وان پیس در حال نزدیک شدن به جمع‌بندی داستان خود است، اما ممکن است که تعداد جلدهای مانگای آن از عدد ۱۰۰ عبور کند.

درواقع درنهایت در اوت ۲۰۱۹ بود که اودا در یک جلسه پرسش و پاسش با بینندگان کانال یوتیوب Fischer's پیش‌بینی کرد که به احتمال زیاد مانگا بین سال‌های ۲۰۲۴ الی ۲۰۲۵ به پایان برسد. درنهایت در ماه ژوئن ۲۰۲۲ بود که پس از رسیدن مانگا به قسمت ۱۰۵۳ خود، اودا به‌شکل رسمی اعلام کرد که با نزدیک شدن به ۲۵ سالگی وان پیس، یک استراحت یک ماهه به این مجموعه می‌دهد و مانگای وان پیس به شکل رسمی وارد آخرین ساگای خود می‌شود که قرار است از قسمت ۱۰۵۴ کار خود را آغاز کند.


گلد دی راجر در وان پیس

شخصیت گلد دی. راجر که پادشاه دزدان دریایی خوانده می‌شود

فیلم‌ های سینمایی وان پیس

درکنار انیمه سریالی، تاکنون چهارده فیلم از دنیای وان پیس ساخته و پخش شده است که اکثر آن‌ها روایت‌گر یک داستان جدید از گروه کلاه‌حصیری هستند. وقایع فیلم‌های وان پیس معمولا در جریان روایت داستانی مجموعه رخ می‌دهند و هرکدام به‌صورت جداگانه ماجرایی هیجان‌انگیز را بازگو می‌کنند که مشاهده آن‌ها می‌تواند برای علاقه‌مندان این مجموعه بسیار لذت‌بخش باشد. فهرست تمامی فیلم‌های سینمایی وان پیس را می‌توانید در ادامه مطالعه کنید. لازم به‌ذکر است که در پانزدهم مرداد ماه امسال شاهد انتشار پانزدهمین فیلم مجموعه وان پیس یعنی One Piece Film: Red خواهیم بود که قرار است گروه کلاه‌حصیری با شخصیتی غیرمنتظره روبه‌رو شوند.

  • One Piece: The Movie
  • Clockwork Island Adventure
  • Chopper's Kingdom on the Island of Strange Animals
  • Dead End Adventure
  • The Cursed Holy Sword
  • Baron Omatsuri and the Secret Island
  • The Giant Mechanical Soldier of Karakuri Castle
  • Episode of Arabasta: The Desert Princess and the Pirates
  • Episode of Chopper Plus: Bloom in Winter, Miracle Sakura
  • One Piece Film: Strong World
  • One Piece 3D: Straw Hat Chase
  • One Piece Film: Z
  • One Piece Film: Gold
  • One Piece: Stampede
  • One Piece Film: Red

(از این‌جا به بعد مقاله، بخش‌های زیادی از داستان وان پیس اسپویل می‌شود)

در ادامه مقاله قصد داریم تا شما را با دنیای وان پیس بیشتر آشنا کنیم و جهان آن را به‌شکل کامل معرفی کنیم؛ از تک‌تک اعضای گروه کلاه‌حصیری و یونکوها تا انواع میوه‌های شیطانی که هرکدام نقش پررنگی در روایت داستانی این مجموعه بازی می‌کنند.

معرفی جهان دنیای وان پیس

Grand Lineماجراهای وان‌ پیس در جهانی خیالی رخ می‌دهد که تمامی سیاره زمین را دریا پوشانده است. درواقع سیاره زمین دنیای وان پیس شامل یک قاره بسیار بزرگ، یک مجموعه زنجیره‌ای جزیره و چهار دریای بزرگ است که دو اقیانوس عظیم را شکل می‌دهند. قاره بزرگ Red Line، مجموعه جزایر زنجیره‌ای Grand Line و چهار دریای مذکور به ترتیب East Blue ،South Blue ،North Blue و West Blue نام دارند.

درکنار این دریاها، یک دریای دیگر به‌نام All Blue وجود دارد که تمامی دریاهای دیگر به آن جریان پیدا می‌کنند و گفته می‌شود تمامی جانوران دریایی در آن زندگی می‌کنند، اما مکان آن نامشخص است. همان‌طور که در تصویر مشخص است، قاره Red Line دو دریای East Blue و South Blue را از دو دریای North Blue و West Blue و مجموعه جزایر Grand Line که توسط دو جریان آبی آن به‌نام Calm Belt محصور شده است، دو دریای East Blue و North Blue را از دو دریای West Blue و South Blue جدا کرده است.

دو دریای East Blue و South Blue که توسط Red Line از دیگر دریاها جدا شده‌اند، توسط ساکنان دو دریای دیگر به‌عنوان Paradise‌ (بهشت) خوانده می‌شوند و دو دریای دیگر به‌عنوان جهان جدید یا شین سکای شناخته می‌شود. دلیل این قضیه هم این است که یونکوها در شین‌سکای حکومت می‌کنند و تقریبا هر شخص ضعیفی که وارد این بخش از دنیای وان پیس شود، محکوم به شکست و نابودی است.

انواع میوه شیطانی وان پیس

میوه‌های شیطانی یا Devil Fruits، میوه‌هایی اسرارآمیز در جهان وان پیس هستند که در سراسر دنیای آن یافت می‌شوند و وقتی که توسط فردی خورده شوند، فرد استفاده کننده ویژگی‌ها و توانایی‌های منحصربه‌فردی به‌دست می‌آورد. براساس افسانه‌ها، این میوه‌ها از دریای شیطانی بیرون آمده‌اند و اکر کسی از این میوه‌ها استفاده کند، دریا از او متنفر می‌شود و توانایی شنا کردن در آب را از او می‌گیرد. بر همین اساس استفاده‌کنندگان میوه شیطانی نمی‌توانند در دریا شنا کنند و در صورت افتادن در آب دریا، انرژی آن‌ها تحلیل رفته و غرق می‌شوند. آن‌طور که به‌نظر می‌رسد هر فرد تنها یک‌بار و تنها یک نوع میوه شیطانی را می‌تواند استفاده کند، اما به‌طور خاص شخصیت بلک‌برد در حال حاضر تنها کاراکتری است که در دنیای وان پیس توانایی استفاده همزمان از دو میوه شیطانی را در اختیار دارد.

میوه شیطانی دنیای وان پیس

در مجموع سه نوع میوه شیطانی در جهان وان پیس معرفی شده است:

پارامیشا: رایج‌ترین میوه‌ای که در جهان وان پیس دیده می‌شود، پارامیشا نام دارد. میوه‌های شیطانی پارامیشا به استفاده‌کننده‌های‌شان توانایی‌های فیزیکی فرابشری ارائه می‌دهند. برخی از استفاده‌کنندگان این نوع میوه می‌توانند واکس یا سم تولید کنند. برای مثال نیکو روبین می‌تواند با استفاده از این میوه شیطانی، اجزای بدن خود را در ابعاد مختلف تکثیر کند.

زوآن: استفاده‌کنندگان میوه‌های شیطانی زوآن قادر هستند تا شکل ظاهری خود را به یک حیوان تغییر دهند و تمامی ویژگی‌های آن موجود را دریافت کنند. این اشخاص معمولا به شکل نیمه‌انسان-نیمه‌حیوان درمی‌آیند و همزمان در برخی موارد قدرت‌های بسیاری را هم پیدا می‌کنند. برخی از این میوه‌ها علاوه‌بر نیروی حیوانات معمولی، این توانایی را دارند تا نیروی حیوانات باستانی و جادویی را در اختیار کاربران‌شان قرار دهند. برای مثال کاراکتر مارکو به‌عنوان یکی از فرماندهان اصلی گروه وایت‌برد، از میوه شیطانی زوآنی استفاده می‌کرد که قدرت پرنده افسانه‌ای ققنوس را در اختیارش می‌دهد.

لوگیا: نایاب‌ترین نوع میوه‌های شیطانی، لوگیا نام دارد. دارندگان این نوع میوه، این توانایی را دارند تا خود را به یک المان دیگر تبدیل کنند. المان‌های جامدی همانند یخ یا شن، المان‌های گازی شکل همانند آتش، دود و گاز سمی، انرژی همانند رعد و برق یا مفاهیمی همانند تاریکی از جمله مواردی هستند که استفاده‌کنندگان میوه‌های لوگیا می‌توانند خود را به آن‌ها تبدیل کنند. ضربات فیزیکی روی دارندگان این میوه اثری ندارد و آن‌ها می‌توانند هر نوع ضربه‌ای را جذب کنند.

جالب است بدانید که در آرک وانو وان پیس مشخص می‌شود که میوه Gomu Gomu no Mi که لوفی آن را خورده است، در واقع یک میوه نوع زوآن اسرارآمیز به‌نام Hito Hito no Mi مدل Nika بوده است که به کاربر خود اجازه می‌دهد تا به خدای افسانه‌ای «نیکا» تبدیل شود و توانایی‌های او (از جمله ویژگی‌های لاستیکی) را به‌دست بیاورد. دولت جهانی در راستای تلاش برای پاک کردن نام این میوه از تاریخ، ابتدا نام اصلی آن را تغییر و سپس آن را در دسته‌بندی میوه‌های پارامیشا قرار داد. این میوه نزدیک به ۸۰۰ سال در اختیار دولت جهانی بود، تا این‌که در دوره‌ای شنکس موفق شد تا آن را از دست آن‌ها به سرقت ببرد.

هاکی در وان پیس

پس از معرفی انواع میوه‌های شیطانی دنیای وان پیس اجازه دهید به سراغ دیگر المانی برویم که می‌تواند باعث شود یک کاراکتر توانایی‌های فرابشری دریافت کند. در دنیای وان پیس، هاکی یک نیروی اسرارآمیز است که به کاربران خود اجازه می‌دهد تا از انرژی روحی خود برای اهداف مختلف استفاده کند. بسیاری از مردم توانایی برانگیختن هاکی خود نیستند و شاید حتی متوجه حضور این نیرو در بدن‌شان نشوند. در مجموع سه نوع هاکی در دنیای وان پیس وجود دارد:

هاکی احساس (Kenbunshoku Haki): این هاکی به فرد یک حس ششم اضافه می‌کند و به او اجازه می‌دهد به دنیای اطرافش اشراف کاملی داشته باشد. شخصی که بتواند از این هاکی استفاده کند، می‌تواند اطراف خود را به‌طور کامل حس کند و بدون آن‌که پشت سرش را ببیند، از ضربات جاخالی دهد. سطح پیشرفته این هاکی به استفاده‌کننده آن اجازه می‌دهد تا مدت زمانی کوتاه از آینده را مشاهده کند.

هاکی زره (Busoshoku Haki): افرادی که بتوانند به این هاکی مسلط شوند، قادر خواهند بود تا بدن خود را به یک سپر دفاعی بسیار قدرتمند تبدیل کنند و دربرابر ضربات بسیار قوی مقاوم باشند. این هاکی به این افراد همچنین اجاز می‌دهد تا توانایی فیزیکی فوق‌العاده‌ای پیدا کنند و ضربات بسیار محکم‌تری به دشمنان برسانند. سطح پیشرفته این حاکی به استفاده‌کنندگان آن اجازه می‌دهد تا بدون ایجاد هیچ‌گونه تماسی به حریف ضربه بزند.

هاکی پادشاه (Haoshoku Haki): هاکی پادشاه کم‌یاب‌ترین نوع هاکی است که در هر یک میلیون نفر تنها یک نفر توانایی استفاده از آن را دارد. این هاکی تنها مختص افراد انتخاب شده است و استفاده‌کنندگان آن می‌توانند به نیرویی بسیار بیشتر از دیگر موجودات دست پیدا کنند. افرادی که می‌توانند از این هاکی استفاده کنند به‌عنوان برترین تمامی فاتحان شناخته می‌شوند. هیولاها از افرادی که از این هاکی استفاده می‌کنند وحشت دارند و این افراد در صورت استفاده از آن می‌توانند افراد ضعیفی را که در اطراف‌شان حضور دارند، بی‌هوش کنند.

پونگلیف در دنیای وان پیس

پونگلیف های وان پیس

۸۰۰ سال قبل در کشور وانو، قبیله‌ای به‌نام خاندان کوزوکی که در زمینه سنگ‌تراشی استاد بودند، بلوک‌های سنگی تخریب‌ناپذیری را به منظور ثبت تاریخ اختراع کردند که پونگلیف نام‌گذاری شدند. پونگلیف‌ها سنگ‌های اسرارآمیزی هستند که تاریخ جهان وان پیس به زبانی باستانی در آن‌ها نوشته شده است. آن‌ها در جزایر مختلف جهان پخش شده‌اند و در حال حاضر تنها کسی که قادر به خواندن و رمز‌گشایی آن‌ها است، نیکو روبین از اعضای گروه لوفی است. این سنگ‌ها روایت‌گر تاریخ گمشده دنیای وان پیس هستند. دولت جهانی به منظور پوشاندن وقایع تاریخ گمشده، هرگونه تحقیق و هرگونه ارتباطی با پونگلیف‌ها را به‌شدت محاکمه کرده بود. در مجموع سه نوع پونگلیف در سراسر جهان وجود دارد:

پونگلیف‌های تاریخی: این سنگ‌ها بخش‌های مهم تاریخ باستان را مشخص می‌کنند.

پونگلیف‌های دستورالعملی: این پونگلیف‌ها محل پونگلیف‌های تاریخی را مشخص می‌کنند.

پونگلیف‌های مسیر: این پونگلیف‌ها چهار مکان را مشخص می‌کنند که درنهایت با استفاده از آن چهار مکان می‌توان محل جزیره رفتل را شناسایی کرد.

رنگ هر دو پونگلیف‌های تاریخی و دستورالعملی آبی تیره است، اما پونگلیف‌های مسیر قرمز رنگ هستند.


خدمه گروه دزدان دریایی کلاه حصیری

خدمه دزدان دریایی کلاه حصیری

نوبتی هم باشد، نوبت معرفی اعضای خدمه گروه دزدان دریایی کلاه‌حصیری فرا رسیده است. در این قسمت قصد داریم تا نگاهی کوتاه به دیگر شخصیت‌های این گروه دوست‌داشتنی بیاندازیم.

رورونا زورو: زورو اولین کسی که به به‌عنوان خدمه به لوفی می‌پیوندد. در دنیای وان‌ پیس، زورو پس از لوفی، قوی‌ترین و خطرناک‌ترین عضو گروه دزدان دریایی کلاه‌حصیری به‌شمار می‌رود و مردم دنیای وان پیس او را عضو افرادی که بدترین نسل شناخته می‌شوند، می‌شناسند. زورو از کودکی قصد داشت تا به بهترین شمشیرزن دنیا تبدیل شود. او در راه قوی کردن خود در شمشیرزنی ناخواسته به یک شکارچی دزد دریایی تبدیل شده بود و پس از آشنایی با لوفی تصمیم گرفت در راه تبدیل شدن به هدفش به لوفی هم کمک کند. اودا نام زورو را مستقیما از کاراکتر محبوبی به‌همین نام برداشت کرده است که همگی ما با او به‌عنوان شمشیرزنی با نقاب آشنایی داریم. زورو برخلاف توانایی‌ها و قدرت زیاد خود از هیچ میوه شیطانی‌ای استفاده نمی‌کند.

نامی: نامی به‌عنوان راهنما و نقشه‌خوان گروه کلاه‌حصیری فعالیت می‌کند. نامی این رویا را در سر دارد که بتواند یک روز نقشه تمام دنیا به تصویر بکشد و بتواند به‌خوبی به‌ هم‌گروهی‌های خود کمک‌رسانی کند. او به‌وسیله دانش و سلاحی در اختیار دارد، می‌تواند وضعیت آب‌وهوا را پیش‌بینی کرده و حتی آن را تغییر دهد. نامی از جمله خدمه‌ای است که از هیچ میوه شیطانی استفاده نمی‌کند.

اوسوپ: تک تیرانداز گروه کلاه‌حصیری، اوسوپ نام دارد. او به‌عنوان فرد دروغگوی خدمه نیز شناخته می‌شود و از همین شگرد در مبارزات خود استفاده می‌کند. دروغ‌گویی هم در نام و هم در ظاهر اوسوپ به تصویر کشیده شده است. بخش اول نام او یعنی «Uso» در زبان ژاپنی به معنای دروغ است و اودا بینی او را بلند (همانند پینوکیو) طراحی کرده است. اوسوپ هم همانند زورو و نامی از هیچ میوه شیطانی استفاده نمی‌کند. البته که در انتها لازم به‌ذکر است که پدر او یعنی یاسوپ از اصلی‌ترین خدمه گروه دزدان دریایی شنکس مو قرمز به‌شمار می‌آید.

سانجی پا سیاه: ساجنی سرآشپز خدمه کلاه‌حصیری است و در آرزوی یافتن دریای آل بلو «All Blue» به گروه لوفی ملحق شد. سانجی معتقد است در دنیا دریایی به نام آل بلو وجود دارد که تمامی گونه‌های ماهی در آن زندگی می‌کند. سانجی از میوه شیطانی استفاده نمی‌کند، اما همانند زورو از جمله شخصیت‌هایی به‌شمار می‌رود که موفق شده است هاکی زره و احساس را خود فعال کند. در ادامه داستان وان پیس مشاهده می‌کنیم که سانجی درواقع از اعضای خانواده وینسموک است که در دنیای وان پیس یکی از خاندان‌های اشرافی به‌شمار می‌روند.

تونی تونی چوپر: چوپر به‌عنوان دکتر گروه شناخته می‌شود. چوپر درواقع قبلا یک گوزن شمالی بوده است که به‌صورت تصادفی میوه Hito Hito no Mi را خورده است. Hito Hito no Mi میوه‌ای از نوع زوآن است که به استفاده کننده‌اش اجازه می‌دهد فرم انسانی به خود بگیرد. چوپر پس از خوردن این میوه به موجودی نیمه‌انسان-نیمه‌گوزن تبدیل شد و پس آن طی اتفاقاتی مهارت‌های پزشکی را آموخت.

نیکو روبین: نیکو روبین که به‌عنوان فرزند شیطانی شناخته می‌شود، باستان‌شناس خدمه لوفی به شمار می‌رود. او تنها بازمانده جزیره اوهارا است که پس از حمله دولت جهانی جان سالم به‌در برده است. جزیره‌ای که مردمان آن سال‌های زیادی در حال تحقیق روی پونگلیف‌ها بوده‌اند و وظیفه ثبت تاریخ را به عهده داشتند. پس از حمله دولت جهانی به جزیره اوهارا، تمامی افراد جزیره از بین رفتند و در این بین نیکو روبین که کودکی بیش نبود، از این حمله جان سالم به‌در برد.

در حال حاضر او تنها شخصی در جهان است که توانایی خواندن متون نوشته شده روی پونگلیف را دارا است و به همین دلیل یک تهدید بسیار جدی برای دولت جهانی محسوب می‌شود. هدف اصلی او مطالعه تمامی پونگلیف‌ها و افشای حقیقی است که در ورای آن‌ها پنهان شده است. او میوه‌ی پارامیشای Hana Hana no Mi را خورده است و می‌تواند اعضای بدنش را روی اشیا مختلف تکثیر کند.

فرانکی: فرانکی شخصی نیمه روباتیک نیمه انسان (سایبورگ) است که به‌عنوان کشتی‌ساز گروه شناخته می‌شود. فرانکی هیچ میوه شیطانی‌ای نخورده است و قادر است درکنار کشتی‌سازی با توانایی‌های مکانیکی و روباتیک خود در مبارزات به کمک لوفی و سایر بیاید.

بروک: بروک ملقب به پادشاه ارواح اسکلتی، یک اسلکت واقعی است که با خوردن میوه Yomi Yomi no Mi زنده شده و طی جریاناتی به عضویت گروه در آمده است. بروک علاوه‌بر هنر موسیقی، شمشیرزن قهاری به‌شمار می‌رود و درکنار زورو می‌تواند با شمشیر خود به جنگ دشمنان برود.

جینبه: آخرین و جدیدترین عضو خدمه کلاه‌حصیری هم کسی نیست جزو جینبه (شوالیه دریا) که درحال حاضر به‌عنوان سکان‌دار کشتی این گروه شناخته می‌شود. او که پیش از این سابقه عضویت در گروه دزدان دریایی خورشید را داشته است، پس از وقایع داستانی آرک جزیره سراسر کیک، به‌صورت رسمی به گروه کلاه‌حصیری پیوست. البته که لازم به‌ذکر است جینبه در یک دوره عضو گروه هفت دریاسالار (شیچیبوکای) نیز بوده است که در ادامه بدان پرداخته می‌شود.


بدترین نسل وان پیس

بدترین نسل وان پیس

بدترین نسل شامل مجموعه‌ای از دزدان دریایی می‌شود که به‌خاطر اعمالی که علیه دولت جهانی انجام داده‌اند، بسیار معروف شده‌اند

در اواخر دوره زمانی اول انیمه وان پیس مشاهده می‌کنیم که گروه کلاه‌حصیری برای عبور از رد لاین باید وارد آخرین جزیره Paradise یعنی سابودی شوند. مجموعه جزایری که از ۷۹ درخت جداگانه ایجاد شده است و در اعماق اقیانوس قرار دارد. این مکان محل عبور تمامی دزدان دریایی برای ورود به دنیای جدید است و طبیعی است که هر دزد دریایی که قصد رسیدن به رویاهایش را داشته باشد، باید از این جزیره عبور کند. همزمان با خدمه لوفی، دزدان دریایی دیگری که قصد معروف شدن دارند، در این جزیره معرفی می‌شوند و پس از مدتی متوجه می‌شویم که دولت جهانی آن‌ها را بدترین نسل نامیده است.

بدترین نسل شامل ۱۲ نفر از دزدان دریایی تازه‌کاری است که به جزیره سابودی رسیده‌اند و به خاطر اعمالی که علیه دولت جهانی انجام داده‌اند، بسیار معروف شده‌اند. از خدمه کلاه‌حصیری، لوفی و زورو در این فهرست قرار گرفته‌اند که پیش از این با آن‌ها آشنا شده‌ایم. از بین این افراد یازده نفر به‌عنوان سوپرنووا شناخته می‌شوند که درواقع دزدان دریایی تازه‌کاری هستند که می‌خواهند به رد لاین بروند و فرد دوازدهم این نسل درواقع همان مارشال دی. تیچ است که قبل از این افراد در دنیای جدید حضور داشته است. در ادامه می‌توانید با اعضای این فهرست بیشتر آشنا شوید:

ترافالگار دی. واتر لاو (Trafalgar D. Water Law): ترافالگار لاو کاپیتان دزدان دریایی Heart Pirates است. او یکی از قوی‌ترین و مهم‌ترین اشخاص دنیای وان پیس به‌شمار می‌رود که در ادامه داستان نقش بسیاری مهمی را در تغییر سکان‌های قدرت دنیای این مجموعه بازی می‌کند. لاو میوه Ope Ope no Mi را خورده است و می‌تواند با استفاده از قدرت خود یک فضای کروی بسازد و در آن به جراحی بپردازد. او می‌تواند اعضای بدن انسان‌ها را از هم جدا کند و به دیگری وصل کند و این توانایی را دارد که به هر نقطه از کره‌ای که ایجاد کرده‌ است، جابه‌جا شود. لاو قبلا از اعضای زیردست دون کیشوت دوفلامینگو بوده است و پس از پرش زمانی دو ساله تبدیل به یکی از اعضای شیچیبوکای می‌شود، اما پس از طی اتفاقاتی به همکاری با لوفی در می‌آید و از شیچیبوکای کنار می‌کشد.

ایستاس کید (Eustass Kid): کاپیتان کید یکی از بدنام‌ترین دزدان دریایی سوث بلو به‌شمار می‌رود و در زمان آرک سابودی، جایزه‌ای که بر سر او تعیین شده بود، از لوفی هم بیشتر بوده و دلیل آن هم کشتن مردم بیگناه اعلام شده است. کید میوه شیطانی Jiki Jiki no Mi را خورده است و با استفاده از این قدرت می‌تواند همانند یک آهنربا فلزها را به کنترل خود در بیاورد. جالب است بدانید که در قرن هفده میلادی، شخصیتی اسکاتلندی به‌نام ویلیام کید (William Kidd) زندگی می‌کرده که به‌عنوان یکی بدنام‌ترین دزدان دریایی خود به‌شمار می‌رفته و نام کید از این شخیصت الهام گرفته شده است.

اسکرچمن آپو (Scratchmen Apoo): آپو یک دزد دریایی از خاندان دست‌درازها است که یک دزد دریایی بدنام با قدرت‌های موسیقی شناخته می‌شود. او کاپیتان دزدان دریایی On Air Pirates است که بعدا به‌عنوان یکی از زیردستان کایدو به خدمت درمی‌آید. میوه شیطانی‌ای که او استفاده می‌کند به موسیقی مربوط می‌شود و به او اجازه می‌دهد تا اعضای بدنش را تبدیل به ابزارآلات موسیقی کند و با نواختن موسیقی به دشمنانش آسیب برساند.

باسیل هاوکینز (Basil Hawkins): او یکی دزد دریایی بدنامی است از North Blue کار خود را آغاز کرده و با نام «Magician» هم شناخته می‌شود. باسیل یک مرد بلندقد با علامت‌های مثلثی شکل روی ابروانش است که میوه شیطانی پارامیشای Wara Wara no Mi را خورده است. او می‌تواند با استفاده از میوه شیطانی خود، سلاح حصیری‌شکل ایجاد کند و حتی با ساخت یک مترسک، حملاتی را به سمت دشمنانش انجام دهد. مشخصه اصلی هاوکینز آینده‌خوانی او به‌وسیله کارت‌های تاروت است که به او اجازه می‌دهد نتیجه یک نبرد را قبل از شکل‌گیری آن پیش‌بینی کند.

کاپون بِجی (Capone Bege): بِجی یک دزد دریایی بدنام که از خانواده مافیا به‌شمار می‌رود که دزدان دریایی Fire Tank Pirates را راه‌اندازی کرده است. او و خدمه‌اش از West Blue آمده‌اند و به‌عنوان یکی از ۵ خانواده اصلی غرب شناخته می‌شوند. میوه شیطانی بجی از نوع پارمیشا است و Shiro Shiro no Mi نام دارد که به او اجازه می‌دهد تا درون بدنش یک قلعه مستحکم بسازد و آن را هرگونه که بخواهد تغییر دهد. او می‌تواند دیگران را درون این قلعه راه دهد و حتی با استفاده از توپ‌های جنگی از قلعه‌اش دفاع کند.

ایکس دریک (X Drake): ایکس درِیک که به نام «Red Flag» هم شناخته می‌شود، یک عضو سابق نیروی دریایی است که به یک دزد دریایی تبدیل شده است و خدمه Drake Pirates را راه می‌اندازد. دریک میوه زوآن باستانی Ryu Ryu no Mi را خورده است که به او اجازه می‌دهد تبدیل به دایناسوری به نام اَلوسور شود.

کیلر (Killer): Massacre Soldire معروف به کیلر یک دزد دریایی از دریای جنوب و عضو خدمه دزدان دریایی Kid Pirates است که به‌عنوان دست راست کید به‌شمار می‌رود. او مبارزی قهار است و سرعت و قدرت زیادی در مبارزاتش دارد.

جیولری بانی (Jewelry Bonney): بانی که به نام Big Eater هم شناخته می‌شود و کاپیتان دزدان دریایی Bonney Pirates به‌شمار می‌رود. بانی از دریای جنوب آمده است و یکی از ۱۲ عضو بدترین نسل شناخته می‌شود. او توانایی بسیار بالایی در خوردن دارد، تاحدی که هرچقدر هم که غذا بخورد بدنش آن را هضم می‌کند! میوه شیطانی او از نوع پارامیشا است و این توانایی را به او می‌دهد که به سرعت سنش را تغییر دهد و کوچک یا بزرگ شود.

اوروج (Urouge): آخرین عضو بدترین نسل، اوروج است که با نام Mad Monk شناخته می‌شود. میوه شیطانی اوروج به او این توانایی را می‌دهد که ضرباتی را که خورده است، جذب کرده و آن‌ها را تبدیل به ماهیچه می‌کند و با قدرت آن‌ها را به دشمنان خود برمی‌گرداند.


پنج شخص کهن وان پیس

دولت جهانی وان پیس

دولت جهانی یک سازمان سیاسی در جهان وان پیس است که توسط پنج فرد اصلی (Five Elder) کنترل می‌شود و در حال حاضر مشخص شده است خود آن‌ها به فرد دیگری به‌نام Im پاسخگو هستند. این سازمان ۸۰۰ سال قبل تأسیس شده است و نیروی دریایی به‌عنوان واحد اصلی آن‌ها خدمت می‌کنند و ادمیرال‌ها هم سرگروه نیروی دریایی آن قلمداد می‌شوند. در این کنار گروه سایفر پول (Cipher Pol) هم در پشت صحنه به‌عنوان نیروی جاسوسی، قتل و جنایت و مدیریت آن‌ها را به عهده دارند. نیروهای سایفر پل در دسته‌های مختلفی همانند CP0 ،CP7 و CP9 فعالیت می‌کنند که قوی‌ترین آن‌ها اعضای گروه CP0 هستند که مستقیما به سلستیال دراگونز (اشراف‌زادگان جهانی) گزارش می‌دهند. بزرگ‌ترین دشمن دولت جهانی، دزدان دریایی و ارتش انقلابی به‌شمار می‌روند.

در نیروی دریایی ادمیرال‌ها قوی‌ترین افرادی هستند که حضور دارند. ادمیرال‌های نیروی دریایی همیشه تعداد ثابت سه نفر هستند و در طول داستان وان پیس شاهد تغییر افراد آن هستیم. در بخش اول داستان وان پیس سه شخصی که عنوان ادمیرال را از آن خود کرده‌ بودند شامل کیزارو، آئوکیجی و آکاینو می‌شد. در ادامه به معرفی سه ادمیرال اصلی نیمه اول داستان وان‌پیس می‌پردازیم.

ادمیرال های وان پیس

کیزارو (Kizaru): بورسالینو (Borsalino) ملقب به کیزارو یکی از قوی‌ترین افرادی است که دزدان دریایی از مواجه با آن ترس و وحشت دارند. کیزارو میوه لوگیای Pika Pika no Mi را خورده است و با تبدیل شدن به مرد نوری می‌تواند با سرعت نور حرکت کرده و خود را به نور تبدیل کند. طراحی چهره کیزارو از هنرپیشه ژاپنی به‌نام Kunie Tanaka الهام گرفته شده است.

آئوکیجی (Aokiji): کوزان (Kuzan) ملقب به آئوکیجی یکی دیگر از ادمیرال‌هایی بود که گروه کلاه‌حصیری چند باری با او ملاقات داشته‌ است. برخلاف دیگر اعضای دولت جهانی، کوزان از شخصیت نرم‌تری برخوردار است و نسبت به آن‌ها ایدئولوژی متفاوتی دارد. او قدرت میوه Hie Hie no Mi را در اختیار دارد و تبدیل به مرد یخی شده است. همان‌طور که نام او بر می‌آید، کوزان قادر است تا یخ را کنترل کند و باعث شود تا آب‌های اطراف به یخ تبدیل شوند. او پس از پرش زمانی دو ساله طی نبردی که با آکاینو بر سر سمت ادمیرال ارشد داشت، از موقعیت خود کنار رفت.

آکاینو (Akainu): ساکازوکی (Sakazuki) ملقب به آکاینو سومین ادمیرالی است که در بخش اول داستان وان پیس با او ملاقات می‌کنیم. آکاینو از لحاظ قدرت در مقابل کیزارو قرار می‌گیرد. او میوه لوگیای Mag-Mag no Mi را خورده و به مرد ماگمایی تبدیل شده است. او می‌تواند مواد مذاب ایجاد کند یا خود را به مواد مذاب تبدیل کند. آکاینو پس از ماجرای نبرد مارینفورد و پس از پرش زمانی دو ساله، به سمت ادمیرال ارشد ارتقا پیدا می‌کند.

همان‌طور که گفته شد، پس از پرش زمانی دو ساله مانگا و انیمه وان پیس، آئوکیجی از سمت خود کناره‌گیری و آکاینو هم به سمت ادمیرال ارشد ارتقا پیدا کرد. از همین‌رو دو شخص جدید به‌نام‌های فوجیتورا (Fujitora) و ریوکوگیو (Ryokugyu) به‌عنوان دو عضو جدید ادمیرال نیروی دریایی معرفی می‌شوند که هر دوی آن‌ها از جمله قدرتمندترین اعضای نیروی دریایی به‌شمار می‌روند.

اشراف‌ زادگان جهانی (سلستیال دراگونز)

سلستیال دراگونز درواقع نوادگان اشرافی نوزده قلمرو از ۲۰ قلمرو پادشاهی را تشکیل می‌دهند که به‌‌عنوان دولت جهانی شناخته می‌شود. بسیاری از افراد این فرقه جزو شخصیت‌های منفی داستان هستند که از بین آن‌ها می‌توان به دون کیشوت دوفلامینگو اشاره کرد. حدود ۸۰۰ سال قبل از اتفاقات داستان وان پیس، ۲۰ خانواده اشرافی از جزایر مختلف جهان گرد هم آمدند و یک اتحاد بزرگ را تشکیل دادند. از میان این ۲۰ پادشاه، ۱۹ مورد آن‌ها به سرزمین مقدس مری جویس (Mary Geoise) نقل مکان کردند. مری جویس شهری است که بر فراز Red Line قرار گرفته و به‌عنوان مرکز جهان شناخته می‌شود. درواقع تنها خانواده اشرافی که تصمیم گرفت در سرزمین خود باقی بماند، پادشاهی آراباستا بود که در صحرا زندگی می‌کنند.


شیچیبوکای وان پیس

شیچیبوکای وان پیس

شیچیبوکای شامل هفت نفر از قوی‌ترین و بدنام‌ترین دزدان دریایی می‌شود که با دولت جهانی و نیروی دریایی متحد شده‌اند تا در ازای آزادی به آن‌ها کمک کنند تا دزدان دریایی دیگر را گیر بیاندازند

گروه شیچیبوکای که به معنای هفت جنگ سالار دریا است، شامل هفت نفر از قوی‌ترین و بدنام‌ترین دزدان دریایی می‌شود که با دولت جهانی و نیروی دریایی متحد شده‌اند تا در ازای آزادی به آن‌ها کمک کنند تا دزدان دریایی دیگر را گیر بیاندازند. اکثر این افراد در دنیای جدید حضور دارند و در طی گذر زمان اعضای آن تغییر پیدا کرده است. جایزه سر این افراد در زمانی‌که به این گروه ملحق شده‌اند، ثابت مانده است و تا زمانی‌که آن‌ها عضو این گروه هستند، تغییری پیدا نمی‌کند. در همان‌طور که گفته شد، در طول مجموعه وان پیس اعضای این گروه مدام در حال تغییر بوده است، اما اولین اعضای این گروه به شکل زیر معرفی شده بود که براساس افراد حاضر در تصویر بالا از سمت راست به‌شکل زیر شناخته می‌شوند.

بارتالومئو کوما (Bartholomew Kuma): بارتالومئو کوما پادشاه سابق امپراطوری Sorbet و یکی از اصلی‌ترین اعضای ارتش انقلابی بوده‌ است. کوما به‌عنوان جاسوس از طرف ارتش انقلابی برای دولت جهانی کار می‌کرد و در زمان عضویت به گروه شیچیبوکای، توسط وِگاپانک (دانشمند دیوانه دولت جهانی) به سلاحی انسانی به نام پاشیفیستا، تبدیل شد. او در حال حاضر تبدیل به یک سایبورگ شده و میوه Nikyu Nikyu no Mi را خورده است. او با استفاده از این میوه شیطانی می‌تواند هر چیزی را دفع کند و به فاصله بسیار دور بفرستد. کوما نقش بسیار مهمی در داستان وان پیس بازی می‌کند که در آرک سابودی به اوج خود می‌رسد.

دراکول میهاوک (Dracule Mihawk): میهاوک ملقب به چشمان شاهین، عضو دیگری از شیجیبوکای است که به قوی‌ترین شمشمیرزن تاریخ و جهان مشهور است. توانایی بسیار بالای او در شمشیرزنی باعث شده است تا زورو او را به‌عنوان قوی‌ترین رقیب‌ خود در نظر بگیرد. در جریان پرش زمانی دو ساله، زورو از میهاوک درخواست می‌کند که به آموزش دهد تا بتواند با تبدیل شدن به بهترین شمشیرزن دنیا از میهاوک پیشی گیرد. اودا اطلاعات زیادی از گذشته میهاوک فاش نکرده، اما تاکنون مشخص شده است که او و شنکس دو رقیب و دو دوست قدیمی هستند.

بوآ هنکاک (Boa Hancock): بوآ هنکاک ملکه سرزمین آمازون لیلی و تنها شخصیت زن گروه شیچیبوکای است. او به ملکه مار ملقب است و به قوم کوجا حکومت می‌کند. هنکاک در جهان وان پیس به‌عنوان زیباترین زن جهان شناخته می‌شود و در گذشته از برده‌های خانواده اشرافی اژدهای آسمانی (Celestial Dragon) بوده‌ است. او قدرت میوه شیطانی Mero Mero no Mi را در اختیار دارد و می‌تواند افراد ضعیف را شیفته خود کرده و از آن‌ها به نفع خود استفاده کند. جالب است بدانید که یکی از اصلی‌ترین توانایی‌های هنکاک تبدیل اشخاص به سنگ است. با توجه‌ به ویژگی‌های ذکر شده، می‌توان نتیجه گرفت که اودا در طراحی این شخصیت از موجودی به‌نام Gorgon در یونان باستان الهام گرفته است. Gorgon در فرهنگ یونان باستان به موجودی جادویی گفته می‌شود که مویی از جنس مار دارد و هر کس به آن مارها خیره شود، تبدیل به سنگ می‌شود.

جینبه (Jinbe): جینبه ملقب به شوالیه دریا، یک مرد ماهی یا فیش‌من است که بعد از Fisher Tiger دومین کاپیتان دزدان دریایی Sun Pirates به‌شمار می‌رود. جینبه تا قبل از نبرد مارینفورد به مدت یازده سال در سمت شیچیبوکای قرار داشت، اما در زمان نبرد مارینفورد تصمیم گرفت تا در نبرد شرکت نکند و به حمایت از وایت‌برد برخاست. همین مسئله باعث شد تا دولت جهانی او را در زندان ایمپل داون زندانی کند و او را از پست شیچیبوکای خلع کند.

کوروکودایل (Crocodile): اولین عضو گروه شیچیبوکای که لوفی با آن برخورد مستقیم داشت، کسی نبود جز کوروکودایل. او دشمن اصلی لوفی در آرک داستانی آراباستا بود که با خوردن میوه Suna Suna no Mi تبدیل به مرد شنی شده است. شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید قدرت مرد شنی کوروکودال از شخصیت Sandman دنیای مارول الهام گرفته شده است. به‌نحوی‌که او می‌تواند خود را تبدیل به شن کند و با استفاده از شن، اجسام را به حرکت در آورد.

دُن‌کیشوت دوفلامینگو (Donquixote Doflamingo): دون‌کیشوت دوفلامینگو یکی از بدنام‌ترین اعضای گروه شیچیبوکای است که به‌عنوان یکی از پرنفوذترین دلالان زیرزمینی، با نام «جوکر» به فعالیت خود در دنیای اون پیس ادامه می‌داد. او از خانوده‌ای اشرافی آمده و میوه پارامیشای Ito Ito no Mi را خورده است و می‌تواند به‌وسیله توانایی‌های این میوه، نخ تولید کرده و آن را کنترل کند. او می‌تواند با استفاده از قدرت خود اطرافیانش را همانند عروسک خیمه‌شب‌بازی‌ کنترل کند. دوفلامینگو در زمان مقابله با لوفی پادشاه کشور درسروزا (Dressrosa) بود و به مردم این سرزمین فرمان‌روایی می‌کرد. طراحی پوشش خاص دوفلامینگو از لباس خواننده معروف فرانسوی یعنی میشل پولنارف (Michel Polnareff) الهام گرفته شده است.

گِکو موریا (Gecko Moria): گکو موریا یکی دیگر از خبیث‌ترین اعضای شیچیبوکای است که لوفی در ماجراجویی‌اش با او روبه‌رو می‌شود. او میوه Kage Kage no Mi را خورده است و قدرت کنترل کردن سایه‌ها را در اختیار دارد. او با استفاده از این قدرت، مردگان را زنده کرده و ارتشی از زامبی‌ها را برای خود ایجاد کرده است.

در مقطعی از داستان وان پیس، شاهد حذف برخی از اعضای قدیمی این گروه و اضافه شدن اعضای جدید بوده‌ایم که شامل ترافالگار لاو، مارشال دی. تیچ، باگی (Buggy) و ادوارد ویوِل (Edward Weevil) می‌شود. باگی کاپیتان گروه دزدان دریایی خود است که در کودکی در مقطعی به‌همراه شنکس به‌عنوان اعضای خدمه راجر فعالیت می‌کرده است. ادوارد ویول یا وایت‌برد جونیور هم یک دزد دریایی از منطقه گرندلاین است که ادعا می‌کند فرزند ادوارد نیوگیت یا وایت‌برد بوده و پس از مرگ وایت‌برد موفق شد به عضویت گروه شیچیبوکای دربیاید.

در چپتر ۹۵۶ مانگا و قسمت ۹۵۷ انیمه پس از وقوع ماجراهای مختلف، اعلام می‌شود که این گروه دیگر رسمیت ندارد و اعضای آن دوباره تحت تعقیب دولت جهانی قرار گرفته‌اند. درواقع پس از آن‌که دو نفر از اعضای این گروه تلاش کردند تا یک کودتا علیه دولت جهانی راه بیاندازند، ادمیرال فوجیتورا تلاش خود را برای نابودی سیستم هفت وارلرد دریا آغاز کرد. درنهایت پس از مدت‌ها کش و قوس، در جلسه‌ رِوِری (Revery)، اعضای حاکمان دنیا تصمیم گرفتن تا این سیستم را از بین ببرند و در نتیجه آن ۵ عضو باقی‌مانده باری دیگر به‌عنوان دشمن دولت جهانی معرفی شدند و تحت تعقیب قرار گرفتند.


گروه دزدان دریایی Rocks

دزدان دریایی Rocks یک گروه شامل قوی‌ترین و افسانه‌ای‌ترین دزدان دریایی تاریخ بوده است که ۳۸ سال قبل از وقایع خط داستانی وان پیس از هم پاشیده شدند. رهبری این گروه به‌عهده Rocks D. Xebec بود که به‌عنوان خطرناک‌ترین و قوی‌ترین دزد دریایی زمان خود شناخته می‌شد. آن‌ها پیش از زمان ظهور گلد دی. راجر و خدمه‌اش بر دریا حکم‌فرمایی می‌کردند. از اعضای اصلی گروه Rocks می‌توان به ادوارد نیوگیت،‌ شارلوت لین‌لین و کایدو اشاره کرد که بعدها همگی آن‌ها به قوی‌ترین دزدان دریایی دوره خود (یونکوها) تبدیل شدند که در ادامه با آن‌ها بیشتر آشنا خواهیم شد. در زمان قدرت‌گیری این گروه، معاون ارشد ادمیرال وقت یعنی مانکی دی. گارپ (پدربزرگ لوفی) با گلد دی. راجر یک تیم را تشکیل می‌دهند و موفق می‌شوند تا این گروه را شکست داده و برای همیشه نابود کنند.


یونکوهای وان پیس

یونکوهای وان پیس

یونکوها درواقع چهار نفر از قوی‌ترین و بدنام‌ترین کاپیتان‌های دزدان دریایی هستند که بر دنیای وان پیس حکم‌فرمایی می‌کنند. تمامی اعضای یونکو در نیمه دوم گرند لاین یعنی دنیای جدید حضور دارند و بسیاری از دزدان دریایی برای حفظ بقای خود در این دنیا، تبدیل به زیردستان آن‌ها شده‌اند. اعضای اصلی یونکوها در زمان شروع ماجرای وان پیس چهار نفر هستند که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم.

شَنکس مو قرمز (Red-Haired Shanks): شنکس به‌عنوان کاپیتان خدمه Red Hair Pirates به‌عنوان یکی از اعضای یونکو شناخته می‌شود که قبلا عضو خدمه گلد دی. راجر بوده است. بدون شک شنکس یکی از اصلی‌ترین دلایل لوفی برای تبدیل شدن به کاپیتان دزدان دریایی به‌شمار می‌رود. چرا که لوفی به واسطه آشنایی با شکنس به دزدان دریایی علاقه‌مند شده بود و میوه Gomu Gomu no Mi که در دستان شنکس قرار داشت، به‌شکل اتفاقی توسط لوفی خورده شد. جالب است بدانید که کلاه حصیری لوفی درواقع متعلق به شنکس است که از لوفی خواسته تا زمانی‌که به یک دزد دریایی بزرگ تبدیل شد، کلاه را به او پس دهد. در قسمت‌های پیش روی مانگای وان پیس نشان داده می‌شود که دولت جهانی از احترام بسیار زیادی برای شنکس قائل بوده است.

شارلوت لین‌لین (Charlotte Linlin) یا بیگ مام: بیگ‌مام تنها عضو زن یونکو است. بیگ مام ملکه و صاحب سرزمین Totto Land است و این آرزو را دارد تا در شهر آرمانی خود تمامی نژادها درکنار یکدیگر زندگی کنند. بیگ مام میوه پارامیشای Soul-Soul Fruit را خورده است و توانایی کنترل روح اشخاص و اجسام را دارد.

کایدو (Kaidou): کایدوی هیولا در دنیای وان پیس به‌عنوان قوی‌ترین موجود تمامی جهان شناخته می‌شود. او کاپیتان خدمه Beasts Pirate است و در حال حاضر در کشور وانو حضور دارد. خدمه کایدو اکثرا از میوه‌های شیطانی استفاده می‌کنند. کایدو در جوانی به دعوت ادوارد نیوگیت به عضویت گروه دزدان دریایی Rocks درمی‌آید و در آن‌جا با شارلوت لین‌لین دوستی نزدیکی را شکل می‌دهد. پس از نابودی و شکست گروه Rocks، لین‌لین یک میوه شیطانی زوان اسرارآمیز به‌نام Uo Uo no Mi مدل Seiryu را در اختیار او قرار می‌دهد و از این طریق کایدو به قدرتی دست‌نایافتنی دست پیدا می‌کند. کایدو پس از ماجراهای مختلف وارد کشور وانو می‌شود و سال‌ها در آن‌جا فرمان‌روایی می‌کند.

ادوارد نیوگیت (Edward Newgate) یا وایت‌برد: ادوارد نیوگیت که به‌خاطر سیبیل بزرگش به وایت‌برد هم مشهور بود، در دوره‌ای به‌عنوان قوی‌ترین مرد دنیا شناخته می‌شد. پس از مرگ گلد دی. راجر مردم او را بیش از هر شخص دیگر به وان پیس نزدیک می‌دانستند. او صاحب میوه شیطانی Gura Gura no Mi بود و قدرت کنترل زلزله را در اختیار داشت. در بخشی از خاطرات وایت‌برد مشاهده می‌کنیم که او دوست صمیمی گلد دی. راجر بوده است و گلد دی. راجر به او مکان جزیره رفتل را پیشنهاد می‌کند، اما وایت‌برد این پیشنهاد را رد می‌کند و به راجر می‌گوید که هدفش از تشکیل یک خدمه دزد دریایی تنها تشکیل خانواده بوده و هیچ‌گاه تصمیمی مبنی بر پادشاه دزدان دریایی شدن، نداشته است.

در جریان نبرد مارینفورد، وایت‌برد توسط شخص بلک‌برد به قتل رسید و بلک‌برد علاوه‌بر کسب قدرت زمین‌لرزه وایت‌برد، جایگاه او را هم به‌عنوان یک یونکو تصاحب کرد. در حال حاضر او صاحب دو قدرت Dark-Dark Fruit و Gura Gura no Mi است.

مارشال دی. تیچ (Marshall D. Teach) یا بلک‌برد: بلک‌برد از اعضای خدمه وایت‌برد بود و در دنیای وان پیس تنها شخصی است که صاحب دو نیروی میوه شیطانی است. او پس از قتل فرمانده یکی از کشتی‌های وایت‌برد میوه Yami Yami no Mi را به سرقت برد و با خوردن آن میوه، قدرتش را به‌دست آورد. این میوه از نوع لوگیا است و یکی از شیطانی‌ترین میوه‌ها شناخته می‌شود. مارشال دی. تیچ با تصاحب این قدرت به جنگ با ایس رفت و با دستگیر کردن او و تحویل او به دولت جهانی، به گروه شیچیبوکای ملحق شد. همان‌طور که گفته شد او در حال حاضر به‌عنوان یکی از اعضای یونکو به شمار می‌رود و دشمن اصلی لوفی قلمداد می‌گردد.

همان‌طور که گفته شد او در وان پیس به بلک برد (Blackbeard) معروف است که نامی بسیار معروف بین شخصیت‌های دزدان دریایی است. بلک برد در دنیای واقعی با نام ادوارد تیچ شناخته می‌شود و فیلم‌های زیادی درباره این شخصیت ساخته شده است. شاید معروف‌ترین این فیلم‌ها دزدان دریایی کاراییب: امواج غریب باشد که در آن شاهد شخصیت او با بازی ایان مک‌شین بودیم. بلک‌برد در اواخر قرن ۱۷ و اوایل قرن ۱۸ام میلادی زندگی می‌کرد و در زمان خود به‌عنوان یکی از معروف‌ترین دزدان دریایی معروفی به شمار می‌رفت. البته جالب است بدانید بلک‌برد برخلاف میزان بدنامی‌اش در زمینه دزدی خیلی موفق نبوده است. شخصیت‌هایی همانند هنری ایوری (نام او را در آنچارتد 4 شنیده‌اید) به‌عنوان فردی بسیار ثروتمند بازنشسته شد و بارتولومئو رابرتز (شخصیت بارتولومئو کوما از او الهام گرفته شده است) حدودا پنج برابر بلک‌برد دزدی کرده‌اند.

در انتها این نکته را هم بگوییم که در آخرین چپتر منتشر شده از مانگای وان پیس (چپتر ۱۰۵۳) با جمع‌بندی وقایع آرک وانو، امپراطورهای دنیای وان پیس دچار تغییر شدند و افراد جدیدی به عضویت این گروه چهارنفره در آمدند. با این‌حال با توجه به اینکه هنوز زمان زیادی باقی‌مانده تا انیمه به این بخش از ماجراجویی‌های وان پیس برسد، ما از اسپویل نام این افراد خودداری می‌کنیم.


سابو و مانکی دی دراگون در وان پیس

سمت راست: مانکی دی. دراگون (پدر لوفی)، سمت چپ: سابو (برادر ناتنی لوفی)

ارتش انقلابی وان پیس

درکنار دولت جهانی و یونکوها، ارتش انقلابی سومین رأس قدرت دنیای وان پیس را تشکیل می‌دهند. ارتش انقلابی یک سازمان نظامی بسیار قوی در دنیای وان پیس است که به رهبری مانکی دی. دراگون (پدر لوفی) خود را به‌عنوان دشمن اصلی دولت جهانی و اشراف‌زادگان به دنیا معرفی کرده‌اند و هدف اصلی‌ خود را سرنگونی آن‌ها اعلام کرده‌اند.

مانکی دی. دراگون پدر لوفی و پسر مانکی دی. گارپ است. او در حال حاضر بزرگ‌ترین دشمن دولت جهانی و خطرناک‌ترین و تحت تعقیب‌ترین فرد در کل جهان وان پیس به‌شمار می‌رود. نفر دوم این گروه، بعد از دراگون، سابو دوست دوران کودکی و برادر ناتنی لوفی قرار می‌گیرد که رهبری اعضا را به‌عهده دارد. ارتش انقلابی در مجموع پنج فرمانده در اختیار دارد که هرکدام در یک منطقه از دنیای وان‌پیس در حال فعالیت هستند.

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده