مقالات

نگاهی کلی بر مفهوم غوطه‌وری در بازی‌های ویدئویی: ورود به دایره جادویی

غوطه‌وری در بازی‌های ویدئویی به معنای ورود به جهان تخیلی بازی است که دارای زمان و مکان خاص خود و متمایز از جهان واقعی است و شبیه به یک دایره جادوئی عمل می‌کند.

نگاهی کلی بر هوش مصنوعی در بازی‌های ویدئویی: مصنوعات جاندار

استفاده از هوش مصنوعی در بازی‌های ویدئویی با تعریف رایج از کاربست هوش مصنوعی در سایر کاربردها متمایز است. با پیشرفت فناوری پردازش‌گرها، هوش مصنوعی در کنار گرافیک واقع‌گرایانه بازی یک فرآیند رو به رشد در صنعت بازی‌های ویدئویی است.

نگاهی به تمام استودیوهای بازیسازی جدید ایکس باکس

شرکت مایکروسافت همچنان در حال آماده‌سازی و خرید استودیوهای جدیدی است و در تازه‌ترین مورد به‌سراغ زنیمکس و زیرمجموعه‌های آن مثل بتسدا و اید سافتور رفته است.

نگاهی کلی بر جنسیت در بازی‌های ویدئویی - چندضلعی های جان‌دار

در حالی‌که الگوهای بزرگ‌سال و نوع نگاه جنسیتی دربازی‌های ویدئویی در بازارهای شرقی و آسیایی بیشتر از ایالات‌متحده دیده شده است نقش فناوری در شکل‌دهی فرهنگ مردانه در این بازی‌ها قابل‌انکار نیست.

نگاهی کلی بر پلتفرم در بازی‌های ویدئویی: ریشه‌های نا‌شناخته

پلتفرم‌ها به‌عنوان زیربنای سازنده بازی‌های ویدئویی از موضوعاتی میان‌رشته‌ای هستند که مطالعات در این حوزه نتوانسته است میزان اهمیت و ژرفای تأثیر این موضوع را در تجربه بازیکن و فرهنگ بازی‌های ویدئویی نمایان سازد.

سبک‌شناسی بازی‌های ویدئویی: معرفی سبک تیراندازی

سبک تیراندازی یا شوتر یکی از پرطرفدارترین سبک‌ها در بین بازی‌های ویدیویی است. در ادامه با ما همراه باشید تا با بازی‌های تیراندازی و ویژگی‌های آنها بیشتر آشنا شویم.

نگاهی کلی بر رابط کاربری در بازی‌های ویدیویی؛ دستیاران مداخله جو

برقراری تعادل میان کاربرد و زیبایی برای یک رابط بازی چالشی بر سر راه طراحان است؛ چراکه واسطه‌ها باید زمینه‌های کاربردی جهان تخیلی بازی را پوشش دهند. در این مقاله سراغ بررسی موضوع رابط کاربری خواهیم رفت.

سبک‌شناسی بازی‌های ویدئویی: معرفی سبک اکشن

سبک اکشن را می‌توان رایج‌ترین سبک در بین بازی‌های ویدیویی نامید. در این قسمت از مقالات سبک شناسی بازی، با بازی های اکشن بیشتر آشنا می‌شویم.

نگاهی کلی بر تعامل دربازی‌های ویدیویی؛ الگوریتم‌های خلاق

تعامل با یک محصول ساخته‌شده مانند یک بازی ویدئویی بخشی از تجربه بازیکنان بوده و ارتباط نزدیکی با مفهوم گیم‌پلی در آن بازی دارد. با بررسی مفهوم تعامل همراه ما باشید.

چگونه ۸۳ کارمند مون استودیو در خانه Ori and The Will of The Wisps را ساختند

شاید بازی‌سازی به‌صورت دورکاری موضوع تازه‌ای در جهان باشد اما مون استودیو سال‌ها است که کاملا از دور اداره می‌شود و ۸۳ کارمندش توانستند از خانه بازی Ori and The Will of The Wisps را بسازند.

بررسی راندمان نسخه پی سی DOOM Eternal

آخرین نسخه از سری بازی‌‌های DOOM جان‌سخت‌تر و چالشی‌تر از گذشته بازگشته است. با بررسی راندمانِ DOOM Eternal نسخه‌ی پی‌سی همراه باشید.

The Longing؛ ماجراجویی ۴۰۰ روزه در اعماق زمین

بازی مستقل The Longing یک تجربه عجیب و متفاوت در سبک Idle است که در آن باید به یک ماجراجویی ۴۰۰ روزه در اعماق زمین بپردازید.

حقایقی درباره خون‌آشام‌ها؛ از ادبیات، سینما و بازی تا اسرار تاریخی

شایعات و شواهد زیادی مبنی‌بر فعالیت‌های خون آشام ها در طول تاریخ وجود دارد. آن‌ها سال‌ها است که به‌طرز مرموزی در شاخه‌های مختلف سرگرمی هم حضور دارند. از دنیای ادبیات و سینما و بازی گرفته تا خاطرات تار روستائیان صربستان. همراه زومجی باشید تا این موجودات را بیشتر بشناسیم.

بررسی راندمان نسخه پی سی Red Dead Redemption 2

اکنون گیمرهای پی‌سی نیز می‌توانند یکی از بهترین بازی‌های چند سالِ اخیر را با کیفیتِ بالاتر از نسخه‌ی کنسولی تجربه کنند. با بررسی راندمانِ نسخه‌ی پی‌سی همراه باشید.

مصاحبه مدیر EA در مورد تاثیر سرویس‌های ابری بر آینده صنعت بازی

کن موس، مدیرعامل بخش تکنولوژی EA از سرمایه‌گذاری عظیم این شرکت روی فناوری هوش مصنوعی، سرویس‌های استریم ابری و سایر تکنولوژی‌های مربوطه می‌گوید.

نگاهی به اهمیت عناصر فرهنگ ایرانی در بازی Children of Morta

بازی Children of Morta روایتی فانتزی از یک خانواده غیرایرانی، با اسامی غیرایرانی و در دنیایی غیرایرانی است اما چطور ممکن است برخی عناصر فرهنگی ایرانی همچنان در آن کار بکنند؟

بررسی فلسفه بازی The Beginner's Guide

بازی The Beginner's Guide چگونه ماهیتِ بنیادینِ عملِ داستانگویی را موشکافی می‌کند؟ آیا این بازی تحلیل و گفت‌وگو درباره‌ی آثار هنری را کارِ اشتباه و ممنوعه‌ای می‌داند؟ همراه زومجی و بررسی فلسفه‌ی فراسوی دومین بازی دیوی ریدن باشید.

آنالیز و بررسی تبر لوایتان، سلاح جدید کریتوس در بازی God of War

تبر لوایتان سلاحی است سخت اما خوش‌دست، ظاهرا ساده اما در نبرد پیچیده، سنگین‌وزن اما راحت در دستان کریتوس؛ ترکیب این همه ویژگی غیرهم‌نظیر چطور ممکن است؟ اجازه دهید تا در این مقاله به آنالیز و بررسی این موضوع بپردازیم.

بررسی فلسفه آزادی اراده در بازی The Stanley Parable

آیا ما انسان‌ها عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی طبیعت هستیم؟ باور فلسفی دترمنیسم چیست و بازی The Stanley Parable چگونه به کلاس درس فوق‌العاده‌ای برای توصیف آن تبدیل می‌شود؟ همراه زومجی باشید.

بررسی راندمان نسخه پی سی Gears 5

آیا Gears 5 را می‌توان یکی از بهترین بازی‌های عرضه شده از این سری برای ویندوز لقب داد؟ با بررسی راندمانِ نسخه‌ی پی‌سی همراه باشید.

صفحه ۱ از ۲۱