نویسنده: محسن حقانی
// جمعه, ۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۳

معرفی بازی موبایل klocki؛ بازی رایگان هفته اپ استور

بازی klocki بدون هیچ مقدمه‌ای به‌صورت مستقیم شما را در مقابل معماهای چالش برانگیز خطوط قرار می‌دهد. با زومجی همراه باشید.

بازی klocki، ساخته استودیو رین‌بو ترین (Rainbow Train) که به‌جز آیفون برای اندروید و پی‌سی با قیمت یک دلار در دسترس است، در فروشگاه اپ استور به صورت رایگان برای دانلود قرار گرفته است. شما می‌توانید تا آخر هفته آینده (پنجشنبه ۱۲ بامداد) بازی klocki را برای دستگاه‌های خود با پلتفرم‌ ‌‌‌iOS، تهیه کنید.

klocki از آن دست بازی‌های مینیمالیستی است که بدون کوچکترین پرداخت به جزئیات (صفحه شروع بازی، لوگوها، دستور‌العمل‌ها و...)، مستقیما شما را در مقابل حل پازل‌های جذاب و سرگرم‌کننده «اتصال خطوط» قرار می‌دهد.

 

گیم‌پلی بازی klocki بر اساس اتصال خطوطی که هر کدام روی جزء متفاوتی از اشکال هندسی قرار گرفته‌اند، استوار است. اشکال هندسی که پازل‌ها در هر مرحله روی آنها قرار می‌گیرند به صورت دوبعدی و سه‌بعدی طراحی شده‌اند. شما باید خطوط مجزا و قرار گرفته روی ساختار کاشی-مانند این ساختمان‌ها را به شیوه‌ای با یکدیگر جایگزین و ترکیب کنید تا خطوط به صورت یکپارچه و کامل به هم متصل شوند. پازل‌ها در ابتدا آسان و بر پایه اتصال خطوط ساده به یکدیگر، روی یک شکل دوبعدی هستند؛ اما با پیشروی در بازی، مرحله به مرحله پازل‌ها سخت‌تر و به چیزی فراتر از آن بدل خواهند شد. ساختمان‌های سه‌بعدی، چالش حل معماها را در سطح کاملا متفاوتی قرار می‌دهند؛ جایی که خطوط قابلیت شاخه‌ای شدن، هم‌پوشانی و تداخل دارند و شما را مجبور به استفاده از گوشه‌ها و تقاطع‌ها در مسیر حل معماها می‌کند. بخش‌هایی از اشکال که در مراحل ابتدایی به‌راحتی قابلیت جابجایی داشته‌اند، با پیشروی در بازی و روبه‌رو شدن با پازل‌های سخت‌تر، جابجایی آنها محدود می‌شود و حرکات آنها هم محدود به موقعیتی خاص است. در کنار اینها قابلیت سوییچ لمسی به شما اجازه‌ی چرخش کل بخش از یک مرحله یا قسمت‌های کوچکتر شکل، مانند هر کاشی را خواهد داد.

تمام المان‌های گیم‌پلی اشاره‌شده در بازی klocki به صورت غافلگیرکننده و جذابی در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. تمایل به تجربه‌ی مکانیزم‌های جدید حل معما که در هر مرحله برای شما تدارک دیده شده است، یکی از دلایل اصلی پیشروی در بازی است. در مراحل بالاتر و درست زمانی که klocki از شما برای حال معما تلاش‌های بیشتری می‌خواهد، بازی هیچ‌گونه زمان‌بندی یا محدودیتی برای حل معماها قائل نمی‌شود و همچنین در مسیر حل کردن پازل‌ها هیچ‌گونه خط داستانی، بخش‌های رقابتی یا قسمت‌های راهنمایی‌کننده‌ای وجود نخواهد داشت.

بازی پازل klocki از آن دست بازی‌هایی است که با معماهای خود ذهن شما را به تفکر وا می‌دارد. بخش بصری مینیمالیستی بازی بدون پرداخت به کوچکترین جزئیات، شما را در مسیر مشخص حل معماها برای پیشروی قرار می‌دهد. نکته قابل اشاره دیگر این است که شما تنها قادر به بازگشت و انتخاب مراحلی که با موفقیت آنها را پشت سر گذاشته‌اید، خواهید بود و برای پیشروی در مراحل بالاتر باید حتما مرحله فعلی را با موفقیت به سرانجام برسانید.

 

| |

بازی klocki برای آن دسته از بازیکن‌هایی که به دنبال یک تجربه بصری آرامش‌بخش و موزیک‌های دل‌انگیز همراه با معماهای چالش‌برانگیز هستند، اثری است که به‌هیچ‌ عنوان نباید تجربه آن را از دست دهند. پس اگر به بازی‌های پازل علاقه دارید و البته گوشی یا تبلت شما از سیستم‌عامل iOS پشتیبانی می‌کند، همین حالا به فروشگاه اپ‌استور بروید، بازی klocki را به‌صورت رایگان با حجم ۸۱ مگابایت دانلود کنید و از تجربه آن لذت ببرید.

دانلود بازی klocki


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده