نویسنده: علی معصومی
// یکشنبه, ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۰۰

معرفی بازی موبایل: Bus Simulator 2015: راننده اتوبوس شوید!

اگر قصد دارید در آینده راننده اتوبوس شوید، حتما پیش از این که جان خود و دیگران را به خطر بندازید، این بازی را انجام دهید! بازی شبیه‌ساز رانندگی اتوبوس که می‌تواند برای علاقه‌مندان به سبک لذت‌بخش و البته روی دستگاه‌های موبایل، کمی عجیب باشد. 

در خیابان‌های پاریس، آلاسکا، لس آنجلس و رم، اتوبوس رانی هم عالمی دارد! در این بازی تجربه واقعی و جذاب رانندگی با اتوبوس را پیدا خواهید کرد. این بازی را دو نوع می‌توانید انجام دهید، رانندگی آزاد (Free Ride) و رانندگی حرفه‌ای (Career). در حالت رانندگی آزاد، حتما قبل از آغاز رانندگی، به خصوص رانندگی طولانی مدت، اوضاع آب و هوا را چک کنید تا مشکلی برایتان پیش نیاید. به هر حال رانندگی در جاده‌های صعب‌العبور آلاسکا و در خیابان‌های پر جمعیت لس آنجلس، مخاطرات خود را دارد. 

معرفی بازی موبایل: Bus Simulator 2015: اتوبوس در شهر

برای محبوب شدن، وقت‌شناس باش!

اگر به دنبال چالش و هیجان هستید، رانندگی حرفه‌ای را انتخاب کنید. بدین ترتیب با رساندن مسافران به مقصدشان کسب درآمد کنید و البته هرگز یادتان نرود که یک راننده اتوبوس خوب، علاوه بر رانندگی اصولی و درست، وقت شناس نیز هست؛ در نتیجه باید سر وقت به ایستگاه‌ها برسید. اما این همه داستان ماجرا نیست. چک کردن لاستیک‌های اتوبوس و وضعیت سلامت خودرو نیز باید در دستور کار شما باشد. هدف شما از رانندگی در حالت حرفه‌ای، رساندن مسافران از نقطه A به نقطه B است به صورتی که سر زمان مقرر به مقصد برسید و مسافران را خوشحال و راضی نگه دارید. با این کار امتیاز گرفته و برای دریافت پیشرفت‌های مختلف بازی، هزینه می‌کنید. همچنین اگر مراقب نبوده و در دست اندازها بیفتید یا دچار تصادف شوید، منتظر کسر امتیاز باشید. امتیازات لازم را بدست آورید تا بتوانید ۱۴ اتوبوس و مسیرهای جدید را آزاد کنید.

معرفی بازی موبایل: Bus Simulator 2015: اتوبوس در شهر

گرافیک بازی

گرافیک بازی موبایل Bus Simulator 2015 برای یک بازی به این شکل، بسیار خوب است. جزئیاتی نظیر قرار داشتن خطوط آهن در مسیرهای عبوری، آینه کناری اتوبوس (که حتی بازی Real Racing 3 نیز این ویژگی را نداشت)، و صدمات فیزیکی به خودرو به شکل مطلوبی در این بازی رعایت شده است. بین خودمان باشد اما چیزی که از آن لذت خواهید برد، بردن اتوبوس به جاده‌های سربالایی آلاسکا و پرت کردن آن از دره است! چپ کردن و چرخ زدن در دره‌ها، البته در این بازی و نه در دنیای واقعی!، بسیار هیجان انگیز است. اما چیزی که هنگام بازی از آن رنج میبرید، نبود هوش مصنوعی مناسب در برخی مواقع است. مثلا خودروهای دیگر هرگز راه را برای شخص شخیصی چون شما باز نخواهند کرد حتی اگر بوق ممتد و کر کننده اتوبوس را حواله‌شان کنید! چراغ‌ها و علائم راهنمایی و همچنین سطل‌های زباله هرگز از جایشان تکان نمی‌خورند، هر چقدر هم محکم با آنها تصادف کنید. درست است که اینها را نمی‌توان ایرادات خیلی بارزی دانست، اما یک بازی شبیه سازی باید تا آنجا که ممکن است، به واقعیت نزدیک باشد. می‌شد قدری باور پذیرتر باشد اگر به جای پخش موسیقی متن در حین بازی، مانند بازی Crazy Taxi از رادیو استفاده می‌شد.

در هر صورت این بازی برای آنهایی که از کودکی آرزو داشتند یک روز راننده اتوبوس شوند بسیار جذاب است! پیشنهاد می‌کنیم آنها که این آرزو را هم نداشتند، این بازی را امتحان کنند.

دانلود از آیتونز | دانلود از گوگل پلی | دانلود از کافه بازار


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده