نویسنده: سیدرضا نصری
// یکشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۱۲

بهترین بازی های بدون دیتای اندروید

در این مقاله از بازی هایی گفته‌ایم که بدون هیچ دردسری و تنها با نصب یک فایل روی اندروید نصب می‌شوند؛ در ادامه با بهترین بازی های بدون دیتا اندروید، همراه زومجی باشید.

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که بیشتر گیمر‌های پلتفرم موبایل، به‌خصوص گیمر‌های تازه وارد را درگیر خود می‌کند، نصب بازی‌های دیتا دار است؛ هرچند که فرایند آن چندان پیچیده نبوده و به‌راحتی قابل انجام است، اما با این وجود برای بسیاری از بازیکنان می‌تواند کار پیچیده‌ای محسوب شود. البته به‌دلیل متنوع بودن دستگاه‌‌های موبایلی و تفاوت‌های سیستمی آن‌ها، گاهی این روند واقعا تبدیل فرایندی پیچیده می‌شود که نیازمند کمی دقت و صبر است. از طرفی هم حجم سرسام آور بعضی بازی‌ها یا حافظه‌ی محدود برای ذخیره‌سازی، به کلی باعث منصرف شدن بازیکن از نصب بعضی بازی‌های دیتا دار می‌شود.

کاملا منطقی و واضح است که اکثر بازی‌های دیتا دار به‌دلیل حجم گاها بالای خود، بتوانند کفیت بسیار مطلوبی را در دستگاه‌های اندروید به تصویر بکشند؛ اما این موضوع ممکن است برای عده‌ای تبدیل به عقیده‌ای شده باشد و در همین راستا احتمالا خیلی کم یا هیچوقت سراغ بازی های کم حجم و فاقد دیتا نروند. با اینکه اگر جزو دنبال کننده‌های جدی بازی‌های پلتفرم موبایل باشید، احتمالا عقیده‌ی متفاوتی خواهید داشت و می‌توانید بازی‌های با کیفیت بسیاری را که فاقد دیتا هستند و حتی از حجم بسیار کمی هم بهره می‌برند را معرفی کنید. از همین رو در ادامه سعی کرده‌ایم تا تعدادی از بهترین بازی‌های بدون دیتا را از سبک‌های مختلف معرفی کنیم و درکنار عناوین خاطره انگیز و محبوبی مانند Hill Climb Racing 2 از آثار جدید و پُرطرفداری همچون Ronin: The Last Samurai هم نامی ببریم تا اگر هنوز با آن‌ها آشنا نشده‌اید، فرصت تجربه‌ی آن‌ها را از دست ندهید. همچنین در بخش کامنت‌ها نیز می‌توانید پیشنهاد‌ها و نظرات خود را در رابطه با بازی‌های نام برده شده یا نشده در فهرست، با ما و دیگر کاربران زومجی به اشتراک بگذارید.


بهترین بازی های بدون دیتا اندروید

بازی اندروید Marvel Snap

۲۵- Marvel Snap

  • سبک: کارتی
  • استودیو: Nuverse
  • قیمت: رایگان

اگر طرفدار سری بازی‌های کارتی باشید، احتمالا با آثار با کیفیتی همچون GWENT و Hearthstone که هرکدام به ترتیب برگرفته شده از دنیای ویچر و وارکرافت هستند آشنایی دارید. با اینکه بازی‌های نام برده شده از محبوبیت و کیفیت بالایی برخودارد هستند، اما در مقابل حجم نسبتا سنگینی هم دارند. دراین‌میان اگر به‌دنبال اثر مشابه و کم حجم‌تری می‌گردید، Marvel Snap یکی از بهترین گزینه‌ها در این سبک محسوب می‌شود. هرچند که بدون درنظرگرفتن معیار حجم هم Marvel Snap به واسطه‌ی گیم‌پلی عالی خود، می‌تواند به‌راحتی با بازی‌های رده بالا در این سبک رقابت کند و حتی پیشی بگیرد.

همان‌طور که از نام بازی نیز می‌توان حدس زد، Marvel Snap برگرفته شده از جهان کمیکی مارول است. گفتنی است که بازی از تعداد بی‌شماری کارت با قدرت‌های متنوع بهره می‌برد که با هر به‌روز رسانی نیز ممکن است به تعداد آن‌ها افزوده شود. گیم‌پلی بازی به‌گونه‌ای پیش می‌رود که در هر مسابقه دو بازیکن با قرار گرفتن در مقابل یکدیگر، باید سعی کنند تا با استفاده از کار‌ت‌های مناسب، تعداد منطقه‌های بیشتری را نسبت به حریف خود تصاحب کند. همچنین لوکیشن‌ها در هر مسابقه، به‌صورت اتفاقی قوانین خاصی را اعمال می‌کنند که تاثیر بسیاری بر جریان بازی می‌گذارد. به‌طور کلی Marvel Snap اثر با کیفیتی است که اگر طرفدار سبک کارتی باشید، احتمالا از تجربه‌ی آن حسابی لذت خواهید برد.

دانلود بازی Marvel Snap برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی مخفی کاری اندروید LONEWOLF

۲۴- LONEWOLF

  • سبک: اکشن، شوتر
  • استودیو: FDG Entertainment GmbH & Co.KG
  • قیمت: رایگان

این روز‌ها بازی‌های گرافیکی بسیاری در سبک‌های شوتر و سوم شخص در اندروید عرضه می‌شوند که علاوه‌بر گرافیک خوب، حجم نسبتا بالایی هم دارند. دراین‌میان کمتر اثری در سبک شوتر می‌توان پیدا کرد که مانند LONEWOLF در‌کنار کیفیت بالا و ارائه محتوایی ارزشمند، از حجم پایینی نیز برخوردار باشد. LONEWOLF یک بازی تک نفره‌ی اکشن محور است که به‌صورت مرحله‌ای دنبال می‌شود.

در هر مرحله، گیمر باید مأموریت خطرناکی را انجام دهد و دراین‌میان داستان را نیز پیش ببرد. هرچند که LONEWOLF در زمینه‌ی ارائه‌ی یک داستان گیرا، حسابی سنگ تمام می‌گذارد و یک روایت هیجان‌انگیز و تا حدودی عمیق را در اختیار بازیکن قرار می‌دهد. ویژگی‌هایی که این روز‌ها و به‌خصوص در پلتفرم اندروید، تاحدودی کم‌یاب و بسیار ارزشمند تلقی می‌شوند. بازی اندروید LONEWOLF به واسطه‌ی گیم‌پلی، داستان و اتمسفر تاریک خود، می‌تواند تا مدت‌ها شما را مجذوب خود کند.

دانلود بازی LONEWOLF برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید Minecraft

۲۳- Minecraft

  • سبک: آرکید
  • استودیو: Mojang
  • قیمت: ۶.۹۹ دلار

ایجاد فضایی برای به کار گیری خلاقیت و داشتن آزادی عمل بالا، از جمله قابلیت‌هایی شمرده می‌شوند که در دنیای گیم حسابی طرفدار دارند؛ از همین رو، استودیو‌های بسیاری سعی کرده‌اند تا به این موضوع پر مخاطب بپردازند و در غالب ژانر‌های مختلف، دست بازیکن را باز بگذارند. دراین‌میان، بازی موبایل Minecraft ساخته‌ی استودیو Mojang یکی از اولین و ماندگارترین آثاری است که با درنظرگرفتن فضایی گسترده و پر محتوا، شرایط پیاده‌سازی انواع ایده‌های ساخت و ساز را در جهان خود فراهم می‌کند.

با اینکه Minecraft در زمینه‌ی گرافیک شاید چندان جذاب به‌نظر نرسد، اما باید گفت که در زمینه‌ی گیم‌پلی، یک تجربه‌ی بی‌نظیر و اعتیادآور را ارائه می‌کند. در نسخه‌ی موبایل بازی Minecraft بازیکن می‌تواند به ساخت و ساز بدون محدودیت و ایجاد انواع معماری‌های مختلف بپردازد و جهانی را بر پایه‌ی ایده‌های خود خلق کند. علاوه‌بر این، حالت دیگر نیز در دسترس است که به‌صورت بقا محور دنبال می‌شود. در این حالت گیمر باید با گشت‌و‌گذار و جمع‌آوری منابع مورد نیاز، آیتم‌های مختلفی را ایجاد کند و به‌طور کلی شرایط زندگی خود را بهبود ببخشد. Minecraft یکی از بازی‌ها جاودانه‌ی صنعت گیم شمرده می‌شود که گذشت زمان، نمی‌تواند چندان تاثیری روی کاهش ارزش و محبوبیت آن داشته باشد. بازی اندروید Minecraft در پلی‌استور با قیمت ۶.۹۹ دلار در دسترس است.

دانلود بازی Minecraft برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید Candy Crush Saga

۲۲- Candy Crush Saga

  • سبک: تفننی، فکری
  • استودیو: King
  • قیمت: رایگان

بدون شک Candy Crush را می‌توان یکی از بهترین بازی‌های ساخته شده در سبک‌های پازل و تفننی دانست که با وجود گذشت سال‌ها از انتشار آن برای موبایل، همچنان از محوبیت بسیار بالایی در میان بازیکنان پلتفرم‌های اندروید و آیفون برخودار است. البته Candy Crush Saga همچنان توسط شرکت King پشتیبانی می‌شود و با به‌روز‌رسانی‌هایی مختلفی که عرضه می‌کند، هربار مراحل جدید و محتوای تازه‌ای را در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد.

گیم‌پلی Candy Crush Saga همان‌طور که احتمالا با آن آشنایی دارید، بر پایه‌ی قرار دادن آبنبات‌های هم‌رنگ در یک ردیف است. بازیکن با هربار جابه‌جایی و قرار دادن رنگ‌های یکسان در یک خط، آبنبات‌ها را حذف و امتیاز مشخصی را دریافت می‌کند. همچنین درنهایت با کسب و رسیدن به امتیاز مشخص شده، به‌طور مداوم مراحل و چالش‌های بیشتری در دسترس قرار می‌گیرند. درواقع با یک بازی تفننی با کیفیت رو‌به‌رو هستیم که اگر موفق نشود تا شما را شیفته‌ی خود کند، حداقل برای پر کردن اوقات بیکاری می‌تواند موثر واقع شود. بازی اندروید Candy Crush Saga به‌صورت رایگان در پلی‌استور عرضه شده است.

دانلود بازی Candy Crush Saga برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


پرواز ماشین مینی کوپر مستر بین بر فراز جاده در بازی موبایل Mr Bean – Special Delivery

۲۱- Mr Bean – Special Delivery

  • سبک: مسابقه‌ای
  • استودیو: GameFrenzy
  • قیمت: رایگان

احتمالا کمتر کسی پیدا می‌شود که با شنیدن نام مستر بین، خاطرات خوشی از سری‌فیلم‌ها یا سریال‌هایی با بازیگری روآن سباستین به یاد نداشته باشد. بنابراین کاملا قابل پیش‌بینی است که چنین شهرتی درنهایت منجر به ساخت بازی‌های برگرفته شده از شخصیت‌ها و ماجراهای این مجموعه‌ی محبوب شود. بازی Mr Bean – Special Delivery درواقع بر پایه‌ی مجموعه انیمیشن‌های مستر بین ساخته شده است و در زمینه‌های موسیقی، صداگذاری و گرافیک، تجربه‌ی نسبتا مشابهی را خلق می‌کند.

بازی Mr Bean – Special Delivery شخصیت مستر بین را در قالب یک مامور پیک قرار می‌دهد تا بسته‌های مختلفی را با ماشین مینی کوپر مشهور خود در یک بازه‌ی زمانی مشخص به مقصد برساند. گیمر در هر مرحله باید با هدایت صحیح و حساب شده‌ی ماشین و گذشتن از مسیر‌های ناهموار، بسته‌ها را بدون هیچ کم و کاستی به مقصد تحویل دهد‌. همچنین با مبالغی که مشتریان پس از هر مرحله پرداخت می‌کنند، می‌توان اتومبیل خود را ارتقا داد تا در زمینه‌های مختلفی مانند سرعت یا پایدار بودن آن، بهبود‌های قابل توجهی را اعمال کرد. درنهایت گفتنی است که Mr Bean – Special Delivery یک بازی مفرح با یک گیم‌پلی سرگرم کننده است که به واسطه‌ی حس و حال آشنا و خاطره‌انگیزی که ایجاد می‌کند، می‌تواند ساعت‌ها شما را درگیر محتوای جذاب خود کند. بازی Mr Bean – Special Delivery هم‌اکنون در پلی‌استور به‌صورت رایگان در دسترس است.

دانلود بازی Mr Bean – Special Delivery برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید Alto's Odyssey

۲۰- بازی Alto's Odyssey

  • سبک: اکشن
  • استودیو: Noodlecake Studios Inc
  • قیمت: رایگان

Alto's Odyssey نام یک بازی محبوب و شناخته شده است که بازیکن را با خود به اسکیت سواری در یک صحرای بی انتها و چشم نواز می‌برد تا هر بار با طی کردن مسیری، رکوردی بالاتر از امتیاز پیشین خود به ثبت برساند. روند کلی بازی چندان سخت نبوده و به‌راحتی می‌توانید در بخش اموزشی بازی که به خوبی نیز کار شده است، کاملا با گیم‌پلی و مکانیزم‌های بازی اشنا شوید.

موسیقی، نقطه قوت مهمی برای بازی Alto's Odyssey محسوب می‌شود و حس و حال عجیبی را به بازیکن منتقل می‌کند. همچنین بازی در زمینه‌ی گرافیک نیز در سطح بسیار خوبی قرار دارد و شاهد تصاویر هنری بسیاری زیبایی در طول بازی هستیم. Alto's Odyssey درواقع یک بازی بی انتها است که بازیکن را تا جایی که بالاخره تسلیم صحرای بسیار زیبا و در عین حال بی رحم بازی شود، با خود در مسیر همراه می‌کند. اگر به بازی‌های بی‌انتها و رکورد محور علاقه دارید، به هیچ وجه بازی Alto's Odyssey را در اندروید از دست ندهید.

دانلود بازی Alto's Odyssey برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید Traffic Rider

۱۹- بازی Traffic Rider

  • سبک: مسابقه
  • استودیو: Soner Kara
  • قیمت: رایگان

درکنار بازی‌های مسابقه‌ای محبوب و البته پُر حجمی مانند سری آسفالت که کیفیت بسیار بالایی را به بازیکنان خود در اندروید ارائه می‌کنند، وجود دارند آثاری هم که با حجم کمتر و نصب راحت‌تر، تجربه‌ی ایده‌آلی را از مسابقات رالی به بازیکنان منتقل کنند. Traffic Rider یک نمونه‌ی موفق و عالی از سری بازی‌های مسابقه‌ای است که به‌راحتی طرفداران رالی و به‌خصوص علاقه‌مندان به موتورسواری را شیفته‌ی خود می‌کند.

گیم‌پلی، به‌دلیل سازگاری مناسب و عالی با موبایل، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های Traffic Rider محسوب می‌شود. همچنین بازی از طراحی محیط و گرافیک مناسبی بهره می‌برد که باتوجه‌به حجم نه چندان زیاد آن، می‌توان آن را درکنار بازی‌های خوب این ژانر دسته‌بندی کرد. محتوای بازی هم از چندین قسمت مختلف تشکیل شده است تا علاوه‌بر بخش بی پایان، حالت‌های دیگری را هم تجربه کنید تا بازی چندان روند خسته کننده‌ای به خود نگیرد. اگر به بازی‌های مسابقه‌ای علاقه دارید، بازی Traffic Rider می‌تواند گزینه‌ی بسیار خوبی برای شما در اندروید باشد. Traffic Rider به‌صورت رایگان در پلی‌استور در دسترس است.

دانلود بازی Traffic Rider برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید Warplane inc

۱۸- بازی Warplane inc

  • سبک: شبیه‌سازی
  • استودیو: Nuclear Games
  • قیمت: رایگان

جنگ جهانی دوم به‌دلیل پتانسیل بالای خود، یکی از پر استفاده ترین موضوعاتی است که در بازی‌هایی ویدیویی بی‌شماری، شاهد بهره‌گیری بسیاری از آن بوده‌ایم و قطعا در آینده هم خواهیم بود. اما در میان انبوهی از عناوین مختلف، گاهی بازی‌هایی نیز ساخته می‌شوند که مسیر متفاوت‌تر و خلاقانه‌تری را نسبت به سایر بازی‌های الهام گرفته شده از این واقعه‌ی تاریخی مهم، برای روایت این جنگ خونین انتخاب می‌کنند. بازی Warplane inc نیز جزو آن دسته از بازی‌های خلاقانه‌ای است که قصد دارد تا بازیکن را کمی متفاوت‌تر از آثار مشابه ساخته شده در این ژانر، به چالش بکشد.

بازی Warplane inc همان‌طور که از نامش پیداست، با محوریت نیرو‌های هوایی جنگ جهانی دوم دنبال می‌شود. درواقع بازی به‌صورت همزمان شما را مسئول ساخت انواع هواپیما‌ها و البته هدایت آن‌ها در میدان جنگ می‌کند. اما باید گفت که بازی در زمینه‌ی کنترل هواپیما، به بهترین شکل شما را به چالش می‌کشد. زیرا وجود مکانیزم‌های مختلف هدایت هواپیما در بازی، به خوبی شما را با چالش‌های مختلفی از جمله فرود آمدن یا دیگر حالت‌های کنترل یک هواپیمای جنگی، روبه رو می‌کنند. Warplane inc دارای تعدادی زیادی هواپیمای متنوع است که هرکدام قابل ارتقا نیز هستند. بازی Warplane inc یک بازی واقعا چالش برانگیز محسوب می‌شود و می‌تواند تجربه‌ی جدید و نسبتا متفاوتی را به بازیکن منتقل کند.

دانلود بازی Warplane inc برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید DISTRAINT: Deluxe Edition

۱۷- بازی DISTRAINT: Deluxe Edition

  • سبک: ماجراحویی
  • استودیو: Jesse Makkonen
  • قیمت: ۴.۴۹ دلار

DISTRAINT: Deluxe Edition نام یک بازی ماجراجویی و دلهره آور است که شما را از ابتدا با کاراکتری به نام Price همراه می‌کند تا در داستانی مرموز و حتی گاهی ترسناک قدم بگذارید. Price با وارد شدن به شرکت فروش و اجاره‌ی ساختمانی، درگیر کشمکش‌های درونی شده و رفته رفته به آن نیز افزوده می‌شود. زیرا مسئولیت Price توقیف خانه‌هایی است که به دلایل مختلف باید از ساکنان آن‌ها پس گرفته شود. بنابراین مسئولیت Price در مواری می‌تواند به فرایندی پیچیده و حتی ملال‌آوری تبدیل شود.

DISTRAINT: Deluxe Edition داستان جذابی را برای روایت دارد و بازیکنان و به‌خصوص علاقه‌مندان به آثار ماجراجویی را قدم به قدم با خود همراه می‌کند. موسیقی بازی نیز در سطح بسیار خوبی قرار دارد و از ابتدا تا انتهای مراحل، کیفیت خوب خود را حفظ می‌کند. اگر به‌دنبال یک بازی با کیفیت در سبک ماجراجویی هستید، DISTRAINT: Deluxe Edition می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما محسوب شود.

دانلود بازی DISTRAINT: Deluxe Edition برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید Tennis Clash

۱۶- بازی Tennis Clash

  • سبک: ورزشی
  • استودیو: Wildlife Studios
  • قیمت: رایگان

بازی‌هایی ورزشی به خودیِ خود، شور هیجان خاصی را به مخاطب منتقل می‌کنند و وقتی در قالب بازی‌های ویدیویی با کیفیتی قرار می‌گیرند، این شور هیجان می‌تواند چند برابر مخاطبان را به وجود آورد. Tennis Clash یک بازی خوش ساخت در سبک ورزشی است که به خوبی شور و هیجان مسابقات تنیس را به بازیکن منتقل می‌کند. بازی کاملا آنلاین است و در روند آن می‌توان به‌صورت یک در مقابل یک، با سایر بازیکنان به رقابت پرداخت.

تنیس کلش به خوبی با شرایط موبایل سازگار است و تجربه‌ی کاملی را دربخش گیم‌پلی به بازیکن منتقل می‌کند. همچنین بازی دارای فروشگاهی برای خرید‌های درون برنامه‌ای است و بازیکنان می‌توانند علاوه‌بر آیتم‌های نمایشی، آیتم‌های تأثیرگذار بسیاری را خریداری کنند. Tennis Clash یک بازی عالی در سبک ورزشی است که علاقه‌مندان به ورزش تنیس، به هیچ وجه نباید آن را از دست بدهند. بازی Tennis Clash به‌صورت رایگان در پلی استور در دسترس است.

دانلود بازی Tennis Clash برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید Infinitode 2

۱۵- بازی Infinitode 2

  • سبک: استراتژی، دفاع از قلعه
  • استودیو: Prineside
  • قیمت: رایگان

Infinitode 2 را نباید صرفا یک بازی دفاع از قلعه‌ی ساده دانست، بلکه باید آن را درکنار بهترین و حتی حرفه‌ای ترین آثار ساخته شده در این سبک دسته‌بندی کرد. زیرا بازی با وجود چالش‌های سخت، به خوبی توانسته در ارائه‌ی یک بازی دفاع از قلعه‌ی تمام عیار و پر جزئیات موفق عمل کند و نظر مثب بسیاری از بازیکنان پلتفرم موبایل را به خود جذب کند.

موسیقی نیز درکنار گیم‌پلی، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مثبت بازی محسوب می‌شود؛ به‌گونه‌ای که بازیکن را انقدر با ریتم خود همراه می‌کند که دیگر حتی نمی‌توان از مراحل طولانی آن هم دل کند. از میان تمامی بازی‌هایی که در سبک دفاع از قلعه‌ی برای اندروید منتشر شده است، Infinitode 2 را به‌راحتی می‌توان درکنار با ارزش ترین آثار ساخته شده در این سبک دسته‌بندی کرد. بنابر این اگر جزوطرفداران سبک دفاع از قلعه هستید، بازی Infinitode 2 را در اندروید از دست ندید.

دانلود بازی Infinitode 2 برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید Aliens Drive Me Crazy

۱۴- بازی Aliens Drive Me Crazy

  • سبک: اکشن
  • استودیو: Rebel Twins
  • قیمت: رایگان

بازی Aliens Drive Me Crazy را می‌توان ترکیبی از یک اکشن دیوانه وار با مراحل شلوغ و پُر زد و خورد دانست. بازی شما را با کاراکتر اصلی همراه می‌کند تا سوار بر ماشین خود از میان انبوهی از موجودات فضایی که به زمین حمله کرده‌اند، راه خود را برای انجام انواع مأموریت‌ها باز کنید. مأموریت‌هایی که همه در جهت جلوگیری از انجام نقشه‌های بیگانگان دنبال می‌شوند.

Aliens Drive Me Crazy گرافیک بسیار مناسبی دارد و فیزیک خوب بازی نیز جذابیت‌های نبرد‌ها و خرابکاری‌های صورت گرفته در محیط‌ها را هیجان‌انگیز‌تر کرده است. همچنین گیم‌پلی جذاب، ساده و روان Aliens Drive Me Crazy باعث شده است تا با یک بازی اعتیاد‌آور و درگیر کننده روبه‌رو باشیم که دل کندن از آن اصلا کار ساده‌ای نیست. بنابراین اگر طرفدار بازی‌های اکشن و شلوغ هستید، بازی Aliens Drive Me Crazy می‌تواند حسابی شما را سرگرم کند.

دانلود بازی Aliens Drive Me Crazy برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید Samsara Room

۱۳- بازی Samsara Room

  • سبک: فکری
  • استودیو: Rusty Lake
  • قیمت: رایگان

آثار استودیو راستی لیک همیشه جزو بهترین بازی‌های ژانر فکری شمرده شده‌اند و بازیکنان زیادی را شیفته‌ی دنیای عجیب و غریب خود کرده‌اند. دنیایی که انتظار هر نوع اتفاقی عجیب و مرموزی را می‌کشد، از معما‌ها و پازل‌هایی پُر شده که تنها کلید باز کردنشان، ذهن و منطق است. بازی Samsara Room هم مانند دیگر بازی‌های استودیو خوش نام Rusty Lake به‌طور هم‌زمان شما را در یک رویای باور نکردی غرق می‌کند و هم ذهنتان را در منطقی ترین حالت ممکن به چالش می‌کشد.

Samsara Room از گیم‌پلی ساده‌ای بهره می‌برد و صرفا در لمس اشیاء و جابه‌جایی آن‌ها خلاصه می‌شود. بازیکن می‌تواند اشیاء و آیتم‌های مختلفی را که قابل جمع آوری باشند را با خود حمل و پازل‌های مختلی را با استفاده از آن‌ها حل کند. اما باید گفت بازی‌های استودیو راستی لیک معمولا داستان‌های جذاب و پیچیده‌ای برای مخاطب خود روایت می‌کنند. بازی Samsara Room نیز مانند دیگر آثار با کیفیت این استودیو، در زمینه‌ی داستان گویی کیفیت بالایی دارد و احتمالا شما را حسابی درگیر خود می‌کند. Samsara Room یک بازی عالی در سبک معمایی است که به‌صورت رایگان و بدون دیتا برای اندروید منتشر شده و در پلی استور نیز در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

دانلود بازی Samsara Room برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید Beat Fire

۱۲- بازی Beat Fire

  • سبک: موسیقی
  • استودیو: Adaric Music
  • قیمت: رایگان

Beat Fire ساخته‌ی استودیو Adaric Music یک بازی موسیقی محور بسیار خوش ساخت است که نه‌تنها طرفداران سبک موسیقی، بلکه توانایی جذب تمامی بازیکنان با سلیقه‌های مختلف را دارد. بازی به‌صورت آفلاین است و تنها برای دانلود بعضی آهنگ‌ها باید اینترنت خود را فعال کنید. روند بازی به‌گونه‌ای است که بازیکن باید در هر دور، یکی از آهنگ‌های در دسترس را انتخاب و سپس به اهداف مقابل خود شلیک کند تا هیچ یک از اهداف مشخص شده موفق به عبور از کادر پایین صفحه نشوند.

اما نکته‌ی هیجان انگیز و جالب بازی Beat Fire ترکیب ریتم صدای شلیک با موسیقی گوش‌نواز بازی است. به‌عنوان مثال می‌توان به آهنگ‌های Alan Walker یا Marshmello اشاره کرد که با ترکیب صدای گلوله می‌توانند تجربه‌ای متفاوت از این آثار دلنشین به شما ارائه کنند. درنهایت باید گفت که اگر به بازی‌های موسیقی محور علاقه دارید، به هیچ وجه نباید تجربه‌ی بازی Beat Fire را در اندروید از دست بدهید.

دانلود بازی Beat Fire برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید Badland Brawl

۱۱- بازی Badland Brawl

  • سبک: استراتژی
  • استودیو: Frogmind
  • قیمت: رایگان

در دوره‌ای که بیشتر شاهد بازی‌های تکراری در سری بازی های آنلاین هستیم، خلاقیت به کار گرفته شده در بازی‌های جذابی مانند Badland Brawl می‌تواند بسیار مهم و ارزشمند واقع شود. Badland Brawl را می‌توان ترکیبی از بازی محبوب انگری با دیگر بازی‌های آنلاین کارتی مانند کلش رویال دانست. روند بازی نیز به‌گونه‌ای است که در هر دور از بازی، بازیکنان باید با قرار گرفتن در مقابل هم، نیرو‌های خود را به زمین نبرد پرتاب کنند تا درنهایت یک تیم پیروز مسابقه شود.

انتخاب صحیح و ترکیب درست کارت‌ها، یکی از مهم‌ترین عوامل پیروزی در Badland Brawl شمرده می‌شود. همچنین زمان‌بندی مناسب در پرتاب کاراکتر‌ها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و گاهی می‌تواند سرنوشت نبرد را دستخوش تغییر کند. بازی Badland Brawl فاقد دیتا است، اما به‌دلیل ماهیت آنلاین بودن بازی، طبیعی است که گاهی با اپدیت‌های مختلفی پیش از شروع بازی روبه رو شوید. Badland Brawl یکی از بهترین بازی های اندروید شمرده می‌شود و می‌تواند تجربه‌ی متفاوت و جذابی را به بازیکنان منتقل کند.

دانلود بازی Badland Brawl برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید Plague Inc

۱۰- بازی Plague Inc

  • سبک: شبیه‌سازی
  • استودیو: Miniclip
  • قیمت: رایگان

ایده‌ی به کار گرفته شده در بازی Plague Inc حال روز این روزهای ما را شرح می‌دهد. بازی مدت‌ها قبل از شیوع ویروس کرونا، مرگ و میر ناشی از پخش شدن بیماری در جهان و عواقب ناشی از آن را به شکل واقع گرایانه‌ای برای بازیکنان به تصویر کشیده بود. بازی درواقع شما را در نقش توسعه‌دهنده و هدایت کننده‌ی یک بیماری قرار می‌دهد تا با مدیریت صحیح خود در جهت ارتقاء آن، تا آخرین انسان باقی مانده در کره‌ی زمین را از پا در آورید.

Plague Inc اصلا بازی ساده‌ای محسوب نمی‌شود و حتی در پایین‌ترین سطوح نیز حسابی بازیکن را به چالش می‌کشد. همچنین بازی دارای تنوع بالایی در بیماری‌ها است و هرکدام از واکنش‌ها و قابلیت‌های منحصربه‌فردی بهره می‌برند. اما نکته‌ی جذاب و هیجان انگیز بازی، وجود بیماری‌هایی مانند زامبی‌ها و خون‌آشام‌ها است. حتی مانند فیلم Rise Of The Planet Of The Apes (ظهور سیاره‌ی میمون‌ها) می‌توانید میمون‌ها را به جان انسان‌ها بیندازید. البته باید گفت که سازندگان به‌دلیل شیوع ویروس کرونا و شباهت‌های آن با Plague Inc حالتی را به نام Cure Mode به بازی افزوده‌اند تا این‌بار بازیکن به‌جای هدایت بیماری، سعی کند تا با آن مقابله کند. اگر به بازی‌های استراتژی و شبیه‌سازی علاقه دارید، Plague Inc می‌تواند حسابی شما را پای موبایل خود، میخکوب کند. درنهایت لازم به ذکر است که بازی برای بعضی حالت‌ها نیازمند پرداخت‌های درون برنامه‌ای است.

دانلود بازی Plague Inc برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید Game Dev Tycoon

۹- بازی Game Dev Tycoon

  • سبک: شبیه‌سازی
  • استودیو: Greenheart Games
  • قیمت: ۴.۹۹ دلار

احتمالا همه‌ی گیمر‌ها در مواقعی به ساخت بازی رویایی خود فکر کرده‌اند؛ یا حداقل انتظار ساخت بازی‌هایی را از استودیو‌های بازی‌سازی مختلف دارند. با اینکه بازی Game Dev Tycoon توانایی برآورده کردن چنین خواسته‌هایی را ندارد، اما به خوبی می‌تواند حس و حال مدیریت یک استودیو بازی‌سازی را به‌طور نسبتا واقع گرایانه‌ای به بازیکن منتقل کند.

Game Dev Tycoon مدیریت یک استودیوی بازی‌سازی را به شما می‌سپارد تا بازی‌ها را آن طور که مد نظر دارید، توسعه و منتشر کنید. بازی ژانر‌های بسیاری برای ساخت آثار مختلف دارد و تغریبا بخش وسیعی از موضوعات گیمینگ را در خود جای داده است. اما اینکه تمرکز ساخت روی چه بخشی باشد یا آن اثر بتواند نظر مثب منتقدها رو جلب کند که در نتیحه فروشی خوبی داشته باشد، بستگی به نحوه‌ی انتخاب‌های شما دارد. بازی به جز بخش ساخت بازی‌ها و توسعه‌ی آن‌ها، شما را وارد عرصه‌ی ساخت کنسول هم می‌کند تا با مدیریت مناسب خود، بازار خرید و فروش کنسول‌ها را نیز در دست بگیرید. Game Dev Tycoon یک بازی عالی برای علاقه‌مندان به آثار مدریتی و شبیه‌سازی محسوب می‌شود و می‌تواند تجربه‌ی جذاب و سرگرم کننده‌ای را به بازیکنان منتقل کند. در ادامه می‌توانید بازی Game Dev Tycoon را با قیمت ۴.۹۹ دلار خریداری و بدون نیاز به دیتا در موبایل اندروید خود نصب و اجرا کنید.

دانلود بازی Game Dev Tycoon برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید Angry Birds Journey

۸- بازی Angry Birds Journey

  • سبک: فکری
  • استودیو: Rovio Entertainment Corporation
  • قیمت: رایگان

Angry Birds Journey به‌عنوان یکی از جدیدترین نسخه‌‌های سری بازی پرندگان خشمگین، موفق شده است تا برای چندمین بار نظر مثبت بازیکنان را به خود جلب کند. بازی علاوه‌بر حفظ همان گیم‌پلی خاطره انگیز و همیشگی، خالی از تغییرات نبوده و شاهد ویژگی‌های جدید‌تری در بازی هستیم. به‌عنوان مثال بازی نسبت به نسخه‌های اولیه‌ی این مجموعه، روند ساده‌تری به خود گرفته است، اما همچنان در سطوح بالاتر می‌تواند با مراحل سخت خود، شما را به چالش بکشد.

روند کلی بازی نیز مانند گذشته، در پرتاب پرندگان به سمت خوک‌ها و ساختمان‌هایشان خلاصه می‌شود. بازیکن باید باتوجه‌به نوع پرنده‌ها، پرتاب‌های مناسبی را به سمت خوک‌ها داشته باشد تا علاوه‌بر کسب امتیاز بالاتر، پرندگان کمتری را مورد استفاده قرار دهد. بازی دارای چند فصل مختلف از مراحل است که در آینده‌ی نیز به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. بازی Angry Birds Journey با وجود ویژگی‌ها و تغییرات عمال شده، تاکنون بسیار مورد استقبال بازیکنان قرار گرفته است و در حال حاضر به‌عنوان یکی از بهترین و محبوب‌ترین بازی‌های اندروید شمرده می‌شود. در ادامه می‌توانید بازی Angry Birds Journey را بدون نیاز به دیتا و به‌صورت رایگان از پلی‌استور دانلود کنید.

دانلود بازی Angry Birds Journey برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید Ninja Arashi 2

۷- بازی Ninja Arashi 2

  • سبک: ماجراجویی، اکشن
  • استودیو: Black Panther
  • قیمت: رایگان

بازی Ninja Arashi جزو نام‌هایی است که احتمالا طرفداران سبک ماجراجویی و اکشن در اندروید به خوبی با آن آشنایی دارند. بازی بعد از موفقیت نسخه‌ی اول، دوباره با همان جذابیت و حس و حال گذشته در نسخه‌ی دوم بازگشته است. در بازی Ninja Arashi 2 یک بار دیگر باید با Arashi شخصیت اصلی بازی همراه می‌شویم تا دوباره قوی‌تر از گذشته به سلاخی دشمنان خود بپردازد.

Arashi که سال‌ها در زندان یخی گرفتار شده بود بالاخره آزاد می‌شود تا بازهم مسیر نبرد با Dosu دشمن دیرینه‌ی خود را دنبال کند. بازی Ninja Arashi 2 در زمینه‌ی گیم‌پلی در سطح بسیار خوبی قرار دارد و نبرد‌های هیجان‌انگیز و البته سختی را پیش روی بازیکن قرار می‌دهد. اگر به بازی‌های اکشن محور و ماجراجویی علاقه دارید، Ninja Arashi 2 به خوبی می‌تواند شما را پای موبایتان میخکوب کند.

دانلود بازی Ninja Arashi 2 برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید Hill Climb Racing 2

۶- بازی Hill Climb Racing 2

  • سبک: مسابقه
  • استودیو: Fingersoft
  • قیمت: رایگان

گاهی بعضی بازی‌های خوش ساخت انقدر در سطح بالایی مخاطب را شیفته‌ی خود می‌کنند، که هرچقدر هم از زمان عرضه‌ی آن بگذرد، به هیچ‌وجه رنگ و بوی قدیمی و خسته کننده‌ای به خود نمی‌گیرند؛ بازی Hill Climb Racing 2 نیز از همین شرایط بهره می‌بهره می‌برد و با وجود گذشت مدت‌ها از زمان عرضه، همچنان یک بازی موفق و اعتیاد‌آور محسوب می‌شود.

Hill Climb Racing 2 یک بازی مسابقه‌ای است که در روند آن بازیکن باید هدایت اتومبیلی را به عهده بگیرد و با رانندگی روی تپه‌ها و سطوح ناهموار، خود را صحیح و سالم به خط پایان برساند. در نسخه‌ی دوم بازی Hill Climb Racing بخش آنلاین نیز به بازی افزوده شده است و بازیکنان می‌توانند باهم بر سر کسب امتیاز بالاتر، رقابت کنند. اگر نسخه‌ی اول بازی Hill Climb Racing را تجربه کرده باشید، احتمالا با گیم‌پلی اعتیادآور بازی نیز به خوبی آشنایی دارید و می‌توانید در نسخه‌ی دوم این بازی هم همان لحظات شیرین و سرگرم کننده را نیز تجربه کنید. بازی Hill Climb Racing 2 بدون دیتا و به‌صورت رایگان در پلی‌استور عرضه شده است.

دانلود بازی Hill Climb Racing 2 برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید SpongeBob: Krusty Cook-Off

۵- بازی SpongeBob: Krusty Cook-Off

  • سبک: تفننی
  • استودیو: Tilting Point
  • قیمت: رایگان

SpongeBob: Krusty Cook-Off یکی از بهترین بازی‌هایی است که براساس مجموعه‌ی انیمیشنی باب‌اسفنجی ساخته شده و بازیکنان بسیاری را به خود جذب کرده است. SpongeBob: Krusty Cook-Off بازیکن را به دنیای رنگارنگ و انیمیشنی باب اسفنجی می‌برد تا همراه‌با کاراکتر‌های دوست داشتنی این مجموعه‌ی جذاب، سعی کنید تا رستوران مختص به خود را افتتاح کنید.

با اینکه SpongeBob: Krusty Cook-Off یک بازی تفننی است و کمی هم کودکانه به نظر می‌رسد، اما به هیچ‌وجه یک بازی ساده محسوب نمی‌شود. بازی به معنای واقعی هوش و سرعت عمل شما را به چالش می‌کشد، به‌گونه‌ای که در مواقعی فرصت فکر کردن را هم از شما سلب می‌کند! گرافیک بازی نیز تا حد زیادی شبیه به انیمیشن باب اسفنجی طراحی شده است و به همین دلیل حس و حال آشنایی را به بازیکن منتقل می‌کند. SpongeBob: Krusty Cook-Off به‌دلیل کیفیت بالای خود، بعد از عرضه با استقبال بسیار خوبی از سوی بازیکنان روبه‌رو شد و حال به‌راحتی می‌توان از آن به‌عنوان یکی از بهترین بازی‌های اندروید یاد کرد. در ادامه نیز می‌توانید بازی SpongeBob: Krusty Cook-Off را به‌صورت رایگان و بدون نیاز به دیتا از پلی‌استور دانلود و نصب کنید.

دانلود بازی SpongeBob: Krusty Cook-Off برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید Ronin: The Last Samurai

۴- بازی Ronin: The Last Samurai

  • سبک: اکشن
  • استودیو: Dreamotion Inc
  • قیمت: رایگان

با اینکه سخت بودن یک بازی شاید برای عده‌ای چندان جذابیتی نداشته باشد، طبیعی است که در مقابل برای طرفداران بازی‌های سخت، تجربه‌ی بسیار جذابی محسوب شود. Ronin: The Last Samurai را نیز می‌توان در فهرست بازی‌های چالش برانگیز اندروید جای داد و آن را به طرفداران آثار سختی مانند دارک سولز و سکیرو نیز پیشنهاد کرد.

روند بازی Ronin: The Last Samurai به‌گونه‌ای است که هربار بازیکن باید با کشتن دشمنان خود از مراحل عبور کند و همچنین جوایز مختلفی را نیز ‌به‌دست آورد. اما با هربار کشته شدن کاراکتر اصلی، بازیکن مجبور است تا از اولین مرحله کار خود را آغاز کند. Ronin: The Last Samurai درواقع یک بازی مهارت محور است که صبر زیادی را از شما می‌طلبد؛ اما اگر به این بازی علاقه دارید و مدام در بازی با شکست مواجه می‌شوید، می‌توانید با منابعی که کسب می‌کنید، رفته رفته کاراکتر اصلی را قوی‌تر و در نتیجه روند بازی را ساده‌تر کنید؛ اما خب کسب منابع نیازمند تکرار مراحل و صبر بسیار است. اگر طرفدارا بازی‌های اکشن محور و سخت هستید، Ronin: The Last Samurai می‌تواند حسابی شما را درگیر مراحل چالش برانگیز خودش کند.

دانلود بازی Ronin: The Last Samurai برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


روند بازی Among Us

۳- بازی Among Us

  • سبک: اکشن
  • استودیو: Innersloth LLC
  • قیمت: رایگان

محبوبیت ناگهانی Among Us انقدر سروصدای زیادی به پا کرد که حتی بسیاری از کسانی هم که بازی‌های ویدویی را دنبال نمی‌کردند، تا حدودی با این بازی آشنا شده بودند. Among Us یک بازی چند نفره‌ی پارتی محور است که هم به‌صورت آنلاین و هم چند نفره با اتصال به شبکه‌ی محلی قابل تجربه است. بازی از شما مهارت گیمینگ منحصربه‌فردی را درخواست نمی‌کند و تنها هوش و مهارت‌های اجتماعی شما را به چالش می‌کشد.

Among Us بازیکنان را در یک ایستگاه یا یک سفینه‌ی فضایی درکنار هم جمع می‌کند تا علاوه‌بر حل مشکلات سفینه، در بین خود خائن یا خائنین رو پیدا و از سفینه بیرون کنند. در بازی Among Us بیشتر از هرچیزی، نحوه‌ی برقرار ارتباط شما با سایرین است که مشخص می‌کند شما گناهکار یا بی‌گناه هستید؛ بنابراین رفتار شما می‌تواند باعث شکست یا برد تیمتان شود. اگر بتوانید Among Us را درکنار دوستان یا خانواده بازی کنید، قطعا می‌توانید لحظات بسیار شاد و هیجان‌انگیزی را تجربه کنید. در ادامه نیز می‌توانید بازی Among Us را به‌صورت رایگان و بدون نیاز به نصب دیتا از پلی‌استور دانلود و نصب کنید.

دانلود بازی Among Us برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید REDDEN

۲- بازی REDDEN

  • سبک: اکشن
  • استودیو: Team Bulosodeuk
  • قیمت: ۲.۴۹ دلار

بازی REDDEN شما را به نبرد‌های تاریخی و نفس‌گیری می‌برد که در آن، نه در نقش یک سرباز بلکه به‌عنوان یک تیر ماورایی، باید نتیجه‌ی جنگ‌ها را رقم بزنید. مراحل بازی از سه فصل مختلف تشکیل شده است که در هر فصل، داستان یک فرد مبارز را روایت می‌کند. هر یک از سه قهرمان بازی از سلاح متفاوتی بهره می‌برد و درنهایت بازیکن نیز باید در هر فصل، یک تیر متفاوت را هدایت کند.

بازیکن در هر مرحله باید سعی کند تا با کنترل یک تیر پرتاب یا شلیک شده، راه خود را از داخل بدن حیوانان و دشمنان پیدا و درنهایت به هدف مورد نظر برخورد کند. REDDEN اجازه نمی‌دهد تا از روند آن خسته شوید. زیرا هر از گاهی با اضافه کردن قابلیت‌های جدید به گیم‌پلی، جذابیت بازی را دوچندان می‌کند و تا اخرین مرحله، شما را پای موبایل خود، میخکوب نگه‌می‌دارد. بازی REDDEN هم‌اکنون به‌صورت رایگان در پلی‌استور در دسترس است.

دانلود بازی REDDEN برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی اندروید Brawl Stars

۱- بازی Brawl Stars

  • سبک: اکشن
  • استودیو: Supercell
  • قیمت: رایگان

بازی Brawl Stars ساخته‌ی استودیو سوپرسل، در حال حاضر یکی از یکی از بهترین بازی‌های اندروید در سبک اکشن شمرده می‌شود که میلیون‌ها بازیکن را از سراسر جهان جذب رقابت‌های آنلاین و نفس‌گیر خودش کرده است. Brawl Stars بازیکنان را در قالب رویداد‌های متنوع، مقابل یک دیگر قرار می‌دهد تا با استفاده از قهرمانان خود یک دیگر را نابود کنند.

بازی از ده‌ها قهرمان مختلف بهره می‌برد که هرکدام گیم‌پلی متفاوتی را نیز از شما درخواست می‌کنند؛ به همین دلیل، حداقل تا زمانی‌که کنترل تمامی قهرمانان را در دست نگرفته‌اید، موارد تازه‌ای را برای تجربه کردن پیش روی خود، خواهید داشت. البته با آپدیت‌های مداوم بازی، همیشه چیز‌های جدیدی برای تجربه کردن در بازی وجود خواهند داشت. اگر به‌دنبال یک بازی آنلاین و اکشن محور می‌گردید، بازی Brawl Stars می‌تواند شما را حسابی جذب خود کند. در ادامه می‌توانید بازی Brawl Stars را به‌صورت رایگان از پلی استور دانلود و نصب کنید.

دانلود بازی Brawl Stars برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


پرسش‌های متداول

بازی های بدون دیتا را از کجا دانلود کنیم؟

برای دانلود بازی های بدون دیتا می‌توانید از خود گوگل پلی اقدام کنید. اگر کشور حساب ایمیل شما ایران است برای دانلود بازی‌ها می‌توانید از فروشگاه هایی نظیر کافه بازار و مایکت استفاده کنید.

بازی های ایرانی بدون دیتا کدام ها هستند؟

بازی های بدون دیتای ساخته شده توسط بازیسازان ایرانی در حال حاضر عمدتا بدون دیتا در دسترس قرار دارند. از جمله این بازی های می‌توانیم به پسرخوانده، گلشیفته، خیاط باشی، آمیرزا، کلماتیک، پرسیتی، بازی ۱:۰۱۱ و بسیاری بازی دیگر اشاره کنیم.

نظر شما در رابطه با بازی‌های فهرست زومجی چیست؟ اگر بازی بدون دیتای خفنی می‌شناسید حتما در نظرات با ما به‌اشتراک بگذارید تا در به‌روزرسانی‌های آینده مقاله به فهرست اضافه کنیم.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده