نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۳

اکتیویژن بلیزارد: درحال حاضر موبایل پلتفرم پیشرو ما محسوب می‌شود

بابی کوتیک در مصاحبه جدید خود از تمرکز بیشتر اکتیویژن بلیزارد روی بازار موبایل و انتشار بازی‌های بیشتر برای این پلتفرم خبر داد.

اکتیویژن با انتشار بازی Call of Duty: Mobile نخستین قدم‌های خود برای ورود به بازار این پلتفرم را بسیار محکم برداشت. این‌بازی در مدت زمانی که از تاریخ انتشار آن در سال گذشته‌ی میلادی می‌گذرد، عملکرد فوق‌العاده‌ای را از نظر تعداد دانلود و درآمدهای حاصل شده از خود به جا گذاشته است. این‌بازی درحال حاضر یکی از موفق‌ترین بازی‌های موبایل در چند سال اخیر محسوب می‌شود. بعد از این اتفاق، بسیاری از طرفداران و صاحب‌نظران عقیده داشتند که اکتیویژن – بلیزارد از این‌پس، حضور به مراتب پررنگ‌تری را در بازار بازی‌های موبایلی خواهد داشت و حالا به‌نظر می‌رسد که این پیش‌بینی درست از آب درآمده است.

اما ظاهراً قضیه جدی‌تر از این‌ها بوده و پلتفرم موبایل رفته‌رفته به اولویت اصلی این شرکت تبدیل می‌شود. بابی کوتیک، مدیرکل اکتیویژن بلیزارد در خلال گزارش مالی خود به وب‌سایت Fool.Com توضیحات مفصلی را درباره موفقیت‌های Call of Duty: Mobile ارائه کرده و در ادامه توضیح می‌دهد که چطور پلتفرم موبایل با آغاز فرایند توسعه چندین بازی دیگر از مهم‌ترین مجموعه‌ بازی‌های اکتیویژن، به «پلتفرم پیشرو» این شرکت تبدیل شده است. کوتیک همچنین به «سایر برنامه‌های معرفی نشده‌ی Call of Duty» اشاره کرده و بیان می‌کند که اکتیویژن به رشد و ارتقاء این برند ادامه خواهد داد.

کوتیک در ادامه‌ی صحبت‌های خود می‌گوید:

اگر بخواهیم Call of Duty را به‌عنوان نمونه در نظر بگیریم، ما با معرفی بازی Call of Duty Mobile جامعه‌ی بازیکنان این مجموعه را در کمتر از یک سال، از ۴۰ میلیون نفر به ۱۰۰ میلیون نفر افزایش دادیم. باتوجه به نسخه‌های معرفی نشده‌ای که از این سری در دست ساخت قرار دارد، انتظار ما برای رشد مجموعه‌ی ندای وظیفه در سال ۲۰۲۰ نیز بیشتر از سال ۲۰۱۹ خواهد بود. در واقع، موبایل درحال حاضر پلتفرم پیشرو ما محسوب می‌شود. مدل تجاری اکتیویژن بلیزارد برای بازی‌های Call of Duty Mobile ارائه‌ی یک تجربه رایگان و free-to-play است که موجب شده تا جامعه‌ی کاربران این بازی و به‌طور کلی مخاطبان بازی‌های اکتیویژن، با ارائه‌ی حق انتخاب برای خرید آیتم‌های دیجیتالی این بازی و همچنین درآمدهایی که از طریق تبلیغات عاید این شرکت شده، به‌طور چشم‌گیری افزایش پیدا کند.

ما یک بازی بسیار عالی و موفق را برای پلتفرم موبایل تولید کردیم و مشخص شده که مجموعه‌ی ما توانایی بسیار بیشتری در جذب مخاطب دارد. درحال حاضر تیم توسعه‌دهندگان ما به سختی مشغول ساخت بازی‌های موبایلی و باکیفیت از مهم‌ترین مجموعه‌ی اکتیویژن هستند.

Call of Duty: Mobile

به‌تازگی خبر توسعه‌ی بازی بسیار محبوب و مشهور Crash Bandicoot نیز برای پلتفرم موبایل فاش شده که ظاهراً فرایند ساخت آن توسط استودیوی King که بازی‌ بسیار موفق Candy Crush را در کارنامه دارد، انجام خواهد شد. واضح است که شرکت اکتیویژن با استفاده از بزرگترین دارایی خود، به دنبال گسترش حضور خود در بازار بازی‌های پلتفرم موبایل است. این شرکت، در این بین برنامه‌های زیادی هم برای ادامه‌ی حضور خود در حوزه‌ی کنسول‌ها و بازار بازی‌های ویدیویی دارد. تأیید انتشار یک بازی Call of Duty جدید برای سال جاری میلادی، از جمله‌ی این موارد بوده که البته خبر چندان غافلگیر کننده‌ای هم نبود. ضمن این‌که پس از موفقیت ریمستر Crash و Spyro، نسخه‌ی بازسازی شده‌ی بسیاری از دیگر بازی‌های قدیمی این شرکت نیز در دست ساخت قرار دارد.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده