نویسنده: پیمان مرادی
// شنبه, ۹ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۱

معرفی بازی موبایل Hexologic

بازی موبایل Hexologic به خوبی می‌تواند جای خالی جداول سودوکوی روزنامه‌ها را در اوقاتی که به آن‌ها دسترسی ندارید پر کند. با معرفی این بازی همراه زومجی باشید.

سودوکو و سایر پازل‌های مبتنی بر اعداد، از جمله پازل‌های محبوب میان کسانی هستند که ترجیح می‌دهند اوقات فراغت خود را با حل کردن معماها و انجام دادن بازی‌های فکری پر کنند. اما زمانی که به جداول سودوکو دسترسی نداشته باشیم یا این که بخواهیم یک بازی جدید را تجربه کنیم، گزینه‌های متنوعی را حداقل برای پلتفرم موبایل در دسترس خودمان می‌بینیم. بازی اندروید و آیفون Hexologic یکی از همین گزینه‌ها است که به بهترین شکل ممکن جای خالی جداول سودوکو را برای‌تان پر خواهد کرد.

Hexologic

اول از همه باید گفت که Hexologic به هیچ وجه سودوکو نیست؛ اگر آن را با سودوکو مقایسه می‌کنیم تنها به این دلیل است که هر دو پازل‌های مبتنی بر اعداد هستند و کسانی که از حل جداول سودوکو لذت می‌برند احتمالاً با حل پازل‌های Hexologic نیز سرگرم خواهند شد. یکی از تفاوت‌های این دو، شکل خانه‌ها در دو بازی هستند؛ در Hexologic خانه‌هایی که می‌بایست توسط شما پر شوند به شکل ۶ ضلعی هستند. در هر مرحله تعدادی از این ۶ ضلعی‌ها در کنار هم قرار گرفته‌اند و آرایش مخصوصِ آن مرحله را تشکیل داده‌اند. در انتهای برخی از این ۶ ضلعی‌ها، یک عدد قرار گرفته است. هدف این است که شما عدد مشخص شده را با پر کردن ۶ ضلعی‌هایی که به این عدد ختم می‌شوند، بسازید. با هر بار لمس کردن یکی از این ۶ ضلعی‌ها، یک نقط در آن ظاهر خواهد شد؛ طبیعتاً اگر دو مرتبه آن را لمس کنید دو نقطه و اگر سه بار این کار را انجام دهید، سه نقطه در ۶ ضلعی مد نظرتان ظاهر خواهد شد. در واقع می‌بایست تعداد این نقطه‌ها به اندازه‌ای باشد که با جمع زدن آن‌ها در هر مسیر، به عددی که در پایان آن مسیر قرار دارد، برسیم.

Hexologic به خوبی می‌تواند جای خالی جداول سودوکو را روی گوشی موبایل‌تان پر کند.

نکته‌ای که باعث سخت شدن پازل‌های Hexologic می‌شود این است که در هر ۶ ضلعی حداکثر می‌توانید سه نقطه قرار دهید. این محدودیت باعث می‌شود که کمی بر دشواری پازل‌های بازی افزوده شود. جایگزین کردن اعداد با نقطه باعث شده تا از پر شدن صفحه نمایش گوشی توسط اعداد مختلف جلوگیری شود تا تمرکز کردن برای بازیکن راحت‌تر باشد اما از سویی دیگر این ویژگی کار بازیکن را در مراحل بالاتر کمی دشوار می‌کند؛ چرا که با سخت‌تر شدن پازل‌ها مجبور می‌شوید برای هر بار چک کردن جواب‌ها، نقطه‌ها را از اول بشمارید. با پیشرفت در بازی، به تدریج مکانیزم‌ها و ویژگی‌های جدیدی به گیم پلی بازی اضافه می‌شوند؛ به طور مثال پس از گذراندن چند مرحله‌ی ابتدایی، یک سری ۶ ضلعی‌های خاکستری رنگ به پازل‌ها اضافه می‌شوند که تعداد نقاط درون آن‌ها از قبل مشخص شده و بازیکن قادر به تغییر دادن آن‌ها نخواهد بود. بنابراین بازیکن تنها می‌تواند به کمک سایر ۶ ضلعی‌هایی که در دسترسش قرار گرقته است، پازل‌ها را حل کند. اگر چه که ممکن است در ابتدا پازل‌های بازی کمی دشوار به نظر برسند اما با گذراندن چند مرحله‌ی ابتدایی به قول معروف قلق پازل‌ها دست‌تان خواهد آمد و متوجه خواهید شد که Hexologic چیزی جز جمع زدن سریع نقاط نیست.

یکی از نکات کلیدی در بازی‌های پازل، استاندارد بودن موسیقی‌های به کار گرفته شده در بازی است. کافی است موسیقی بازی کمی بیش از حد شلوغ باشد تا تمرکز بازیکن را به راحتی بر هم بزند. خوشبختانه موسیقی گوش نواز Hexologic این گونه نیست و از ساده‌گی خاصی بهره می‌برد که می‌تواند در حفظ آرامش و تمرکز بازیکن موثر باشد. محیط بصری بازی نیز به مانند موسیقی بازی کاملاً ساده و بی‌آلایش است. با پیشرفت در بازی رنگ‌هایی که در هر مرحله بر اتمسفر بازی قالب هستند، تغییر می‌کنند؛ به طور مثال در چند مرحله‌ی ابتدایی رنگ آبی بر محیط بازی قالب است اما در ادامه و در مراحل بعدی این رنگ جای خود را به رنگ سبز می‌دهد. تنوع رنگ‌ها باعث می‌شود تا احساس یکنواختی کم‌تری به بازیکن القا شود.

Hexologic یک بازی فکری سرگرم کننده است که به واسطه‌ی پازل‌های دشوارش می‌تواند تا مدتی شما را به خود مشغول کند. این بازی علاوه بر این که با قیمت ۰.۹۹ دلار برای سیستم عامل‌های iOS و اندروید منتشر شده، از طریق استیم نیز برای رایانه‌های شخصی در دسترس قرار گرفته است. اگر از دوستداران سودوکو و سایر پازل‌های مبتنی بر اعداد هستید، تجربه‌ی بازی Hexologic پیشنهاد می‌شود.

دانلود بازی اندروید و آیفون Hexologic


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده