// یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۲

معرفی بازی موبایل Hexacells

بازی موبایل Hexacells اثر ساده و چالش برانگیزی در سبک پازل است که هوش و ذکاوت بازیکن را به چالش می‌کشد. با زومجی و معرفی این بازی همراه شوید.

بازی موبایل Hexacells اثر جذابی در سبک پازل است که توسط Suzies عرضه شده است و با داشتن یک ریتم ساده ولی جذاب، چالش فکری و ذهنی جذابی را برای بازیکنان به تصویر می‌کشد. قطعا اگر بازی ۲۰۴۸ معروف را بازی کرده باشید، متوجه می‌شوید که شباهت بسیاری بین این دو وجود دارد و از لحاظ بنیه، هر دو از یک اصول پیروی می‌کنند.

این بازی اندروید گیم پلی خاصی ندارد و شما تنها باید چهار شماره مشابه را در کنار یک‌دیگر قرار دهید تا با هم جمع شده و یک خانه واحد را که حاصل جمع این چهار خانه است، تشکیل دهند. این خانه‌ها به صورت پنج ضلعی‌هایی با اندازه یکسان هستند که رنگ خاصی برای هر شماره در نظر گرفته شده است. آخرین خانه‌ای که شما در کنار سه شماره مشابه قرار می‌دهید، محل قرار گیری همان خانه واحد مجموع است و از این نظر باید انتخاب درستی از قرار گیری آن داشته باشید. توجه داشته باشید که تنها خانه‌هایی قابلیت جا به جایی دارند که یک مسیر خالی در محیط بازی تا محل موردنظر وجود داشته باشد؛ در غیر اینصورت این انتقال غیرممکن است. پس دو نکته مهم را باید در هنگام تجربه این بازی در نظر داشته باشید؛ یکی توجه به خانه‌های واحد مجموع و نحوه جای‌گیری آنها و دیگری باز گذاشتن مسیرهای تهی برای حرکت آزادانه شماره‌ها. بخش دیگر گیم پلی این بازی بدین صورت است که شما با هر بار حرکت شماره‌ها، در صورتی که موفق به ایجاد پک چهارتایی از شماره‌ها نشوید، سیستم به طور خودکار چند شماره مختلف به محیط بازی اضافه می‌کند. بنابراین حتما باید پک‌های چهارتایی را هر چه بیش‌تر ایجاد کنید تا محیط بازی از شماره‌های تصادفی پر نشده و موجب سوختن شما نشوند. هر بار که موفق به جمع شماره‌ها می‌شوید، دیگر خبری از اضافه شدن شماره‌های تصادفی نخواهد بود و شما با تمرکز بیشتری می‌توانید به بازی ادامه دهید.

Hexacells
Hexacells
Hexacells

بازی بخش‌های چندانی ندارد و در حالت کلی شاهد دو بخش مجزا در بازی هستیم. در بخش ماجرایی بازی، شما باید ماموریتی به سرانجام برسانید و به مرحله بعدی صعود کنید. ماموریت شما چندان پیچیده نیست و در اکثر مواقع باید به سقف خاصی از امتیاز برسید تا بتوانید پیروز شوید. اما بخش دیگر بازی که جذابیت بهتری دارد، بخش آزاد یا همان رکوردزنی است. در این بخش بازیکن باید تا می‌تواند امتیاز کسب کرده و یک رکورد امتیازی خوب از خودش برجای بگذارد. این بخش بسیار شبیه بازی ۲۰۴۸ است و باید تا می‌توانید بزرگترین شماره‌ها را در کنار یک‌دیگر قرار داده و از جمع آنها عددهای بزرگ‌تری را کسب کنید و به صورت تصاعدی امتیازات خود را بیش‌تر کنید.

این بازی پازل اندروید، گرافیک و موسیقی چندان خاصی ندارد و شاهد سادگی بیش از حد در آن هستیم. این سادگی البته ضربه زیادی به بازی نمی‌زند و بالاخره به خاطر ریتم فکری و هوشی بازی، توجه خاصی هم نمی‌توان به این موضوع داشت. شما برای کسب امتیاز بیشتر در این بازی، باید از استراتژی مناسبی جهت قرار دادن پنج ضلعی‌ها استفاده کنید و از مدل خاصی پیروی کنید. این مدل‌ها به مرور با انجام دادن بیش‌تر بازی، برای شما تداعی خواهد شد و خواهید دید که برای جمع کردن امتیازات بیش‌تر، به ناچار باید از الگوی خاصی پیروی کرده و سعی در پیاده سازی بدون اشتباه آن داشته باشید. در تجربه بازی شاهد این هستیم که تنها با یک اشتباه کوچک، همه زحمات‌تان بر باد خواهد رفت و تاوان سنگینی را خواهید پرداخت. یک اشتباه کوچک یعنی پر شدن محیط بازی با عددهای اضافی که این روند با ادامه‌دار شدن می‌تواند در نهایت به سوختن شما منجر شود.

Hexacells
Hexacells
Hexacells

قطعا بازیکنانی که از هوش و ذکاوت بالایی برخودار هستند، می‌توانند با فکر بیش‌تر این بازی را انجام داده و برای تک تک حرکات خود برنامه ریزی خاصی را داشته باشند. اگر از خلاقیت خود استفاده کرده و بتوانید در حین تجربه بازی، روند کلی آن را یاد بگیرید، می‌توانید در دفعات بعدی با امتیاز و رکورد بهتری بازی را به اتمام رسانید. بازی ریتم چالش بسیار هیجان انگیزی دارد و یک تجربه عالی برای رقابت با دوستان خواهد بود. بازیکنان برای کسب رکوردهای بهتر باید به تک تک حرکات خود توجه داشته باشند و با فکر آن را انجام دهند. خلاصه کلام اگر از طرفداران بازی 2048 هستید و دل‌تان یک بازی مشابه با چالش هم سو با آن را دارد، این بازی می‌تواند یک انتخاب عالی و پر از هیجان برای شما باشد. بازی صرفا دارای چالش فکری است و برای قشر خاصی از افراد ارائه شده است که علاقه‌مند به فسفر سوزاندن هستند.

بازی موبایل Hexacells اثر لایق تحسینی است که از ریاضی به درستی استفاده کرده و یک چالش ذهنی ناب و دوست داشتنی را ارائه کرده است. بازی رفته رفته جذاب‌تر می‌شود و در امتیازات بالا بسیار استرس زا می‌شود. قطعا طرفداران بازی‌های فکری عاشق این بازی خواهند شد و درصدد زدن رکوردهای بهتر خواهند بود. این بازی را می‌توانید از پلی استور برای سیستم عامل اندروید دریافت کنید.

دانلود بازی اندروید Hexacells


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده