نویسنده: پیمان مرادی
// دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۲

معرفی بازی موبایل Returner 77

بازی موبایل Returner 77، یک بازی فکری است که به وسیله‌ی پازل‌های درگیر کننده‌ی خود، هوش و توانایی‌تان در حل معما را به چالش می‌کشد. با معرفی این بازی همراه زومجی باشید.

بدون شک سری بازی‌های The Room از جمله موفق‌ترین و پرطرفدارترین بازی‌های فکری برای پلتفرم موبایل محسوب می‌شوند. این بازی‌ها با خلق فضاهای ترسناک و مرموز و ترکیب آن با پازل‌های چالش برانگیز موفق به ارائه‌ی تجربه‌ای بدیع شدند و به تبع آن مورد استقبال گسترده‌ی بازیکنان قرار گرفتند. در این مطلب قصد داریم تا بازی اندروید و آیفون Returner 77 را معرفی کنیم که با الهام گرفتن از بازی The Room، تجربه‌ای مشابه را برای بازیکن به ارمغان می‌آورد اما در عین حال از ویژگی‌های منحصر به فردی نیز بهره می‌برد.

Returner 77

کیفیت بصری محیط بازی، خارق‌العاده است

داستان بازی در آینده‌ای بسیار دور شکل می‌گیرد. پس از این که سیاره‌ی زمین مورد تهاجم موجودات فضایی قرار می‌گیرد، بشر تصمیم می‌گیرد تا ۷۷ فضانورد را در خواب زمستانی قرار دهد و آن‌ها را به فضا بفرستد تا پس از پایان جنگ، نسل بشر را از انقراض نجات دهند. شما به عنوان بازیکن در نقش هفتاد و هفتمین نفر وارد محیط بازی خواهید شد. پس از بیدار شدن از خواب، از طریق سرهنگ لینگ که هفتاد و ششمین فضانورد فرستاده شده به فضا است، متوجه خواهید شد که تمامی ۷۵ نفر قبل از شما کشته شده‌اند و شما دو نفر تنها بازماندگان این ماموریت هستید. سرهنگ لینگ که قبل از شما از خواب بیدار شده با آماده کردن ویدیوهایی، شما را در رابطه با آن چه که در هر مرحله با آن روبه‌رو خواهید شد، راهنمایی می‌کند. حال این وظیفه‌ی شما است تا نسل بشر را ادامه دهید اما قبل از آن می‌بایست از تکنولوژی عجیب و غریب بیگانگان سر در بیاورید و پازل‌های مختلفی را که با آن‌ها مواجه می‌شوید، حل کنید.

گیم پلی بازی متشکل از پازل‌های مختلفی است. تعامل بازیکن با محیط بازی به ساده‌ترین شکل ممکن صورت می‌گیرد؛ برای نگاه کردن به محیط اطراف کافی است تا انگشت خود را روی صفحه‌ی گوشی بکشید. برای رفتن به هر نقطه نیز می‌بایست دو مرتبه محل مورد نظر خود را لمس کنید تا به آن جا بروید. برای اسکن کردن محیط اطراف و یافتن نقاطی که باید به آن جا بروید نیز کافی است تا کلید گوشه‌ی پایین و سمت راست را لمس کنید. اکثر پازل‌های بازی حول و حوش یافتن راهی برای باز کردن یک در یا به کار انداختن دستگاهی با تکنولوژی بیگانه‌ها، در جریان هستند؛ به طور مثال برای باز کردن درهای مختلف باید یک بورد دایره‌ای شکل را بر اساس اشکال مختلفی که روی آن قرار گرفته‌اند، مرتب کنید. یا در جایی دیگر می‌بایست مسیری را مابینِ دو کریستال طراحی کنید. به نظر می‌رسد کریستال‌ها از اهمیت ویژه‌ای میان بیگانگان برخوردار بوده‌اند چرا که اکثر دستگاه‌هایشان به وسیله‌ی این کریستال‌ها کار می‌کنند. بنابراین باید کریستال‌هایی که در هر مرحله پیدا می‌کنید، جمع‌آوری کرده تا بتوانید در لحظه‌ی مناسب از آن‌ها استفاده کنید.

داستان بازی در آینده‌ای بسیار دور شکل می‌گیرد

یکی از ویژگی‌های جالب بازی، امکان راهنمایی گرفتن از هوش مصنوعی‌ای است که به همراه شما به فضا فرستاده شده است. کافی است تا در مراحلی که به مشکل برخورد کرده‌اید، کلید AI را لمس کرده تا راهنمایی لازم برای حل پازل را دریافت کنید. اگر پس از دریافت راهنمایی هم قادر به حل کردن پازل نبودید، می‌توانید با لمس دوباره‌ی کلید AI، حل این پازل را به طور کلی به هوش مصنوعی واگذار کنید و خود تنها شاهد چگونگی حل آن باشید.

Returner 77

طراحی گرافیکی محیط بازی، خارق‌العاده است. تقریبا اکثر بازی‌های پازلِ موبایلی کم حجم هستند اما محیط گرافیکی پر جزییات و چشم نواز Returner 77 باعث شده تا حجم این بازی به چیزی حدود ۸۰۰ مگابایت برسد. موسیقی بازی نیز بسیار گوش نواز است و به خوبی با محیط مرموز آن عجین شده تا حس و حال معمایی بازی را به بهترین شکل ممکن به بازیکن منتقل کند.

بازی Returner 77، یک بازی پازل و ماجراجویی است که از محیط گرافیکی بسیار زیبایی بهره می‌برد. این بازی علاوه بر این که از طریق استیم برای پی سی در دسترس است، با قیمت ۴.۹۹ دلار برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS نیز منتشر شده است. اگر از طرفداران بازی‌های پازلی هستید، بدون تردید از تجربه‌ی بازی Returner 77 لذت خواهید برد

دانلود بازی اندروید و آیفون Returner 77


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده