نویسنده: سجاد پاک آیین
// پنجشنبه, ۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۲

معرفی سه گانه بازی موبایل The Room

در سه‌گانه بازی موبایل The Room، شما در اتاق‌هایی مرموز و ترسناک قرار خواهید گرفت و معماهای جذابی را حل خواهید کرد.

یکی از محبوب‌ترین بازی‌های موبایل در بین بازیکنان، سبک معمایی است که بازیکنان با حل پازل‌های گوناگون مراحل بازی را به پیش می‌برند. نمونه‌های بسیار زیاد و موفقی چون بازی‌های Cut the Rope و Where is My Water و Monument Valley وجود دارند که دارای معماهای جذاب و چالش‌برانگیز هستند. حال، استودیو Fireproof Games بازی جدیدی با نام The Room را توسعه و در سه نسخه منتشر کرده است که دارای فضایی مرموز و ترسناک به همراه پازل‌های بسیار متنوع است. این بازی جزو بهترین بازی‌های چند سال اخیر بوده است و نسخه سوم آن با گرفتن نمره ۴.۹ از ۵ از طرف کاربران به خوبی گویای همه چیز است. با معرفی سه گانه بازی موبایل The Room با زومجی همراه باشید.

The Room Trilogy

هر جعبه یا وسیله دارای مکانیک خاصی برای باز کردن است

داستان سری بازی موبایل The Room، درباره فردی بی‌نام است که در اتاق مرموز و برزخی قرار می‌گیرد که در داخل هر اتاق جعبه‌هایی با مکانیک‌های مختلفی وجود دارند. این فرد با خواندن نامه‌های مختلف در اتاق شروع به حل کردن پازل‌ها و باز کردن جعبه‌ها می‌کند. پس از حل معماهای درون اتاق، درب جدیدی باز می‌شود و فرد ناشناس وارد مرحله بعدی می‌شود. داستان نسخه دوم و سوم این بازی اندروید ادامه ماجراهای رمزآلود نسخه اول است و به مرور با خواندن نامه‌ها و تئوری‌های موجود در مراحل بازی The Room سوالات و ابهامات داستانی به بازیکن پاسخ داده خواهد شد.

The Room Trilogy

گرافیک بازی حس ترس و کنجکاوی را به خوبی به بازیکن القا می‌کند

روند کلی بازی آیفون The Room، بدین گونه است که تعدادی جعبه و وسایل بازی روی میز یا سکوهایی قرار دارند و بازیکن با کشیدن صفحه به اطراف و لمس جعبه‌ها اقدام به حل معماهای بازی می‌کند. هر جعبه و وسیله دارای مکانیک خاصی برای باز کردن است که با پیدا کردن لوازم مختلف در اتاق یا روش‌های مختلف می‌توان آنها را باز کرد. آموزش ابتدایی بازی، بازیکن را به خوبی با نحوه کنترل بازی آشنا می‌کند و به طور کلی بازی The Room گیم‌پلی ساده و روانی دارد. تنها ابزار همراه بازیکن نیز یک دوربین تک لنزی است که بازیکن با استفاده از این دوربین می‌تواند اثرات انگشت یا نوشته‌های مخفی شده در اتاق را بیابد و برای حل کردن پازل‌ها از آن‌ کمک بگیرد. معماهای بازی به مرور سخت‌تر شده و چالش‌های جدیدی در مقابل بازیکن قرار می‌گیرد، به طوری که بازیکن به مدت یک‌ساعت درگیر یک اتاق خواهد شد. همچنین، این سه‌گانه دارای سیستم اچیومنت است که پس از اتمام هر مرحله، بازیکن اچیومنت آن مرحله را باز خواهد کرد.

The Room Trilogy

معماهای بازی به مرور سخت‌تر و چالش‌برانگیز خواهد شد

استودیو Fireproof Games برای ساخت بازی The Room از موتور بازی‌سازی Unity استفاده کرده‌ است. گرافیک بازی به صورت انیمیشنی سه بعدی طراحی شده است که مراحل بازی دارای محیطی تاریک و ترسناک با نورپردازی بسیار عالی است. در بازی‌های The Room Two و The Room Three شاهد گرافیکی به مراتب بهتر و جذاب‌تر هستیم و حس ترس و کنجکاوی را به خوبی به بازیکن القا می‌کند. موسیقی بازی‌ها بسیار خوب و تأثیرگذار ساخته شده است، به طوریکه در بعضی مواقع موسیقی بازی، دلهره و هیجان را برای بازیکن به ارمغان می‌آورد. یکی از نقاط مثبت سه‌گانه The Room صداگذاری آن است و با لمس هر قسمت از جعبه‌ها و وسایل داخل اتاق‌ها، صداهای مختلفی شنیده می‌شود. لازم به ذکر است، نسخه دوم و سوم بازی The Room دارای سیستم ذخیره ابری است که بازیکن می‌تواند روند بازی خود را به صورت اتوماتیک ذخیره کند و در دستگاه‌های دیگر به ادامه بازی خود بپردازد.

The Room Trilogy

سه‌گانه The Room یک بازی خلاقانه و هیجان‌انگیز است که به تمامی طرفداران بازی‌های ویدیویی پیشنهاد می‌شود و به طور حتم هیچکس از تجربه کردن این بازی پشیمان نخواهد شد. داستان رمزآلود و گرافیک چشم‌نواز این بازی جزو برترین بازی‌های موبایل محسوب می‌شود و دیگر سازندگان بازی می‌توانند از ایده‌های این بازی الگوبرداری کنند و از آنها در بازی‌های خود بهره بگیرند. سه‌گانه بازی The Room هم‌اکنون در فروشگاه‌های گوگل‌پلی و اپ ‌استور در دسترس قرار دارد. لازم به ذکر است، نسخه اول و دوم این بازی ۱ دلار و نسخه سوم آن ۴  دلار قیمت دارند. شما می‌توانید این سه‌گانه را از طریق لینک‌های پایین دانلود کنید.

دانلود بازی اندروید و آیفون The Room
دانلود بازی اندروید و آیفون The Room Two
دانلود بازی اندروید و آیفون The Room Three


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده