// چهار شنبه, ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۲

معرفی بازی موبایل Sherman the Alaskan Cow GO

بازی Sherman the Alaskan Cow GO اثری است که به وسیله گروهی کوچک ساخته شده و ضعف‌های زیادی دارد اما روند بازی تا حدودی راضی کننده است.

دنیای بازی‌های موبایل بسیار متنوع و البته کمی گیج کننده است. زیرا در این میان هر گروه ریزودرشتی که توانایی در تولید بازی داشته توانسته است چیزی بسازد و راهی فروشگاه‌های آنلاین کند. بازی Sherman the Alaskan Cow GO هم از آن آثاری است که یک گروه کوچک با حداقل کیفیت دست به تولید آن زده‌اند. پسوند GO نشان می‌دهد توسعه دهنده در نظر داشته محصولش در کنار بازی‌هایی نظیر Deus Ex GO و Hitman GO قرار بگیرد. اما شاید این لقمه بزرگ‌تر از دهان چنین بازی‌ای باشد. بازی Sherman در سبک پازل و ماجرایی قرار می‌گیرد که در آن گاوی تصمیم دارد دوستانش را از شر کارخانه‌ای گاو دزد برهاند. مجموعا بازی داستان خاصی ندارد و در همان ابتدا که پویانمایی دوبعدی بسیار ضعیف و بدساخت آن را ببینید متوجه خواهید شد که سازنده‌ها فقط می‌خواسته‌اند بخش داستان خالی نماند و بالاخره اندک انگیزه‌ای برای مخاطب خردسال وجود داشته باشد. ظاهر بازی هم برای کودکان طراحی شده هرچند به معنای واقعی کلمه ابتدایی است. عناصر بصری با این‌که کارتونی هستند اما هیچ ظرافت خاصی ندارند و به چندضلعی‌های ساده و رنگی بیش‌تر شباهت دارند. از طرفی حرکات شخصیت‌ها کاملا خشک و مصنوعی درآمده و به یقین می‌توان گفت از تکنیک استخوان بندی حتی برای شخصیت اصلی نیز استفاده نشده است. همچنین به‌طور کلی تم گرافیکی بازی ضد و نقیض است. مثلا اصلا چرا یک گاو چیزی که برای از بین بردن دشمنانش استفاده می‌کند ماهی مرده است؟ چرا گاو قصه ما آلاسکایی است و در محیط برفی زندگی می‌کند ولی وقتی نوشیدنی نیروزا می‌خورد آتش می‌گیرد؟

Sherman the Alaskan Cow GO

روند بازی اما بد نیست؛ هرچند ضعف‌هایی هم دارد. بازی از مراحل کوچک تشکیل شده که هر کدام ساختاری پازلی و هزارتو مانند دارند و با پیشرفت در بازی محیط پیچیده‌تر می‌شود. هر مرحله از چهار طرف قابل مشاهده است و برای آن‌که بتوانید از ساختار موانع و راه‌های عبور سر دربیاورید باید دوربین را مرتبا به آن چهار زاویه دید بچرخانید تا مسیرتان را پیدا کنید. هدف اصلی در بازی پیدا کردن آیتم‌های مختلف است که هر بار باید تعداد مشخصی از آن‌ها را بیابید. به طبع این اشیا در محیط پراکنده هستند و برای دسترسی به آن‌ها می‌بایست معماها، سکوها و تله‌های کوچکی را پشت سر بگذارید. مثلا کلیدی را فشار دهید و یا سکویی را به حرکت دربیاورید تا راه رسیدن به هدف هموار شود. زنده نگه داشتن شرمان نیز هدف ثانویه‌ای است که برای بازی تعریف شد. در بازی دشمنانی هستند که معمولا چیزی به سمت Sherman پرتاب می‌کنند که می‌بایست از آن‌ها گریزان بود. اما اگر به آیتم ماهی مرده دسترسی پیدا کنید می‌توانید آن را به سمت بعضی دشمنان پرتاب کرده و آن‌ها را از بین ببرید. تا به اینجا می‌توان گفت روند بازی معقول است و می‌تواند سرگرمی مناسبی باشد اما برخی اشکالات سد راه تجربه‌ای بی‌نقص می‌شوند.

Sherman the Alaskan Cow GO

روند بازی قابل قبول است اما ضعف‌هایی دارد

اولین ضعف اصلی این است که زوایای دوربین و نحوه راه رفتن شخصیت اصلی موجب می‌شوند خیلی مواقع تعیین مسیر و یا جهت پرتاب ماهی‌های پیش گفته کار سختی شود. ایراد دیگر دوربین این است که اگر دست‌تان اشتباها روی صفحه موبایل کشیده شود زاویه دوربین می‌چرخد و از آنجا که این کار هم به‌کندی انجام می‌شود ممکن از در لحظاتی حساس مثل عبور از یک پرتگاه یا در حال مبارزه با دشمنان شرمان از دید شما خارج شود و شکست بخورید که در این مواقع کل مرحله از ابتدا آغاز می‌شود. در این بازی برای راه رفتن از آنالوگ مجازی روی صفحه استفاده شده. کافی بود سازنده‌ها برای حرکت دوربین نیز چنین امکانی را حداقل در قسمت تنظیمات بازی ارایه می‌دادند اما با مراجعه به این بخش می‌بینید که تنها می‌توانید زبان و قطع و وصل کردن صدا را کنترل کنید. آخرین ضعف مهم بازی نیز این است که به دلیل هدف‌گذاری شدن مخاطب خردسال برای بازی، معماها تا حدودی سخت هستند و می‌توانند از درک و حوصله بچه‌ها خارج باشند.

در انتها باید تاکید کرد این بازی هیچ وقت در کنار بزرگانی مثل  Hitman GO که به دست شرکت‌های صاحب نام طراحی شده‌اند قرار نمی‌گیرد. اگر به دنبال چیزی شبیه آن بازی‌های شهیر هستید، این گاو آلاسکایی پاسخگوی شما نیست.

دانلود بازی اندروید و آیفون Sherman the Alaskan Cow GO


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده