// سه شنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۲

معرفی بازی موبایل Mini DAYZ

بازی موبایل Mini DAYZ یک بازی کوچک و سرگرم کننده است که بر خلاف ظاهر ساده‌ای که دارد، مدیریت زمان و صبوری زیادی می‌طلبد.

DAYZ در اصل نسخه‌ای ماد شده از بازی نظامی ARMA 2 بود که توانست با تلفیق عناصر بازی چندنفره، نقشه بزرگ و تلاش برای بقا، طرفداران قابل توجهی را دست و پا کند. هرچند که امروزه با ضعف سازنده‌ها در پشتیبانی از محصولشان، DAYZ دیگر حرف چندانی برای گفتن نداشته و مخاطبان خویش را از دست داده است. با این همه، اخیرا نسخه‌ای بسیار ساده از آن برای گوشی‌های موبایل عرضه شد.

Mini DAYZ یک بازی کم حجم و رایگان است که تلاش دارد تا حد ممکن کوچک و مینیمالیستی بماند. به طوری که روی گوشی‌های سطح پایین نیز به خوبی اجرا می‌شود. بازی ظاهری دو بعدی و پیکسلی دارد. این سبک گرافیکی در نوع خود قابل قبول است اما خیلی موارد نظیر دشمنان و آیتم‌ها آن‌قدر ریز هستند که عملا قابل تشخیص و تفکیک از هم نیستند. هرچند از سوی دیگر، جزئیات جالبی نظیر چرخه روز و شب رعایت شده‌اند.

mini dayz

عنصری دیگر که در آن بیش از اندازه صرفه جویی شده است، افکت‌های صوتی هستند. در حقیقت افکت‌های صوتی کم تعداد، دیالوگ‌های تماما نوشتاری و نبود موسیقی، بازی را به مرز خفگی رسانده‌اند. با این حال همان صداهایی که شنیده می‌شوند، نظیر صدای محیط، کیفیت قابل قبولی دارند.

هدف اصلی بازی، زنده ماندن است

کلیت روند بازی بسیار ساده است؛ باید زنده بمانید. اما اجرای این کار در عمل چیز دیگری است. Mini DAYZ سه درجه سختی دارد که حتی در آسان‌ترین حالت، مدیریت فاکتورهای مختلف بازی چالش برانگیز است. مرحله ابتدایی یک محیط پیش‌فرض تمرینی است که به راحتی پشت سر گذاشته می‌شود. اما با ورود به بازی اصلی، جزیره وسیعی به صورت تصادفی تولید می‌شود. از این رو ساختمان‌ها و منابع مورد نیاز شما ممکن است با هر دفعه ورود به بازی در مکان‌های متفاوتی قرار بگیرند. شما باید به چهار نیاز اساسی شخصیت اصلی رسیدگی کنید.

mini dayz

دمای بدن، تشنگی، گرسنگی و سلامتی همیشه در خطر هستند و باید با پیدا کردن آیتم‌های مختلف این نیازها را مرتفع کنید. در این میان زامبی‌ها و تبهکاران نیز در اطراف پرسه می‌زنند و به محض مشاهده شما، به سوی‌تان حمله‌ور می‌شوند. به طور کلی فضاهای بیرونی خطرناک هستند ولی درون ساختمان‌ها محل امنی برای‌تان فراهم می‌آورند. چراکه دشمنان به داخل ساختمان‌ها وارد نمی‌شوند. این روند فرار از دشمنان و پیدا کردن منابع در اوایل دشوار است، اما وقتی تجهیزات کافی را پیدا کردید کارتان راحت‌تر می‌شود. حتی می‌توان با تماشای کلیپ‌های تبلیغاتی لوت باکس‌های حاوی آیتم‌های مورد نیاز دریافت کرد. از سوی دیگر انسان‌های بازمانده دیگری هم در نقشه هستند که به شما کمک می‌کنند. البته برخی از آن‌ها نیز علیه شما می‌شوند. همچنین با پیشرفت در بازی می‌توانید شخصیت، تسلیحات و حتی قدرت‌های ویژه‌ای را فعال کنید که کار شما را آسان‌تر می‌کنند. متاسفانه بازی کمی در کنترل‌هایش ضعف دارد. برای راه رفتن می‌توان از دو حالت اهرم مجازی یا لمس صفحه استفاده کرد. اما در هر دو حالت بازی بد غلق است و گاهی مسیری که در نظر دارید، حاصل نمی‌شود.

در مجموع Mini DAYZ اثری با ظاهر ساده اما دارای روند بازی سخت است که به هیچ وجه مناسب سنین پایین یا مترو و تاکسی نیست، بلکه تمرکز و صبر بازیکنی حرفه‌ای را می‌طلبد. شما می‌توانید این بازی را به صورت رایگان از اپ‌استور و گوگل پلی دانلود کنید.

دانلود بازی اندروید و آیفون Mini DAYZ


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده