نویسنده: افشین پیروزی
// شنبه, ۹ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۲

معرفی بازی موبایل Tiny Archers

Tiny Archers یک بازی اندروید و آیفون رایگان و عالی است که در این مطلب آن را معرفی خواهیم کرد.

در بین بازی‌های موبایل آثاری که بتوانند گیمر‌ها را برای مدت‌های طولانی سرگرم کنند، معمولا محبوبیت بیشتری دارند. مخصوصا اگر این بازی‌ها گیم‌پلی اعتیادآور و در عین حال ساده نیز داشته باشند، بر محبوبیت آن‌ها افزوده می‌شود. بازی Tiny Archers، ساخته 1DER Entertainment، یکی از همین دست بازی‌ها است که یک بازی اندروید و آیفون رایگان در سبک اکشن بوده و البته شباهت‌هایی نیز به بازی‌های دفاع از قلعه دارد. البته منظورم بازی‌هایی نیست که باید با ساخت برج‌های مختلف مانع از رسیدن دشمنان به پایگاه شوید، بلکه بازی‌هایی که شما در نقش یک سرباز باید با کشتن دشمنان از رسیدن آن‌ها به یک قلعه یا پایگاه جلوگیری کنید.

Tiny Archers روایت‌گر داستان سه شخصیت با نام‌های آدام، نرین و لیلی است که هریک ۲۴ مرحله دارند و ابتدا بازی را با آدام شروع می‌کنید. هر سه شخصیت بازی کماندارانی حرفه‌ای هستند که باید گابلین‌ها را پیش از رسیدن به برج مراقبت از بین ببرند. یکی از ویژگی‌های بسیار خوب بازی، طراحی محیط‌های عالی آن است. در این زمینه شاهد تنوع خوبی نیز هستیم و برای مثال مراحل آدام در داخل یک جنگل و مراحل نرین در داخل یک عمارت ساخته شده توسط دورف‌ها جریان دارند. همچنین هریک از مراحل چندین راه دارند که گابلین‌ها از آن‌ها به سمت برج می‌آیند. هدف شما در بازی این است که با استفاده از کمان خودتان، هدف‌گیری کرده و گابلین‌ها را از بین ببرید. در این بین تنوع بسیار بالایی از گابلین‌ها را شاهد هستیم که هریک استراتژی خاصی را طلب می‌کنند. در مورد گابلین‌های اولیه و بدون زره، در صورتی که تیرتان به سر دشمن بخورد وی بلافاصله کشته می‌شود، در صورت برخورد تیر به بالا تنه دشمن نیز سرعت وی کاسته می‌شود و در صورتی هم که پای آن‌ها را هدف قرار دهید، برای مدتی از حرکت باز می‌مانند.

بازی اندروید و آیفون Tiny Archers

دشمنان به مرور زمان پیشرفته‌تر می‌شوند و برای مثال با گابلین‌های تیرانداز، زره‌پوش، جادوگر و حتی گونه‌ای که سپر حمل می‌کنند روبرو خواهید شد. ویژگی جالب بازی همان‌طور که اشاره شد این است که هریک از این موجودات استراتژی خاصی را طلب می‌کنند و برای مثال در مورد گابلین‌هایی که سپر حمل می‌کنند، باید یا از تیر‌های ویژه استفاده کنید یا اینکه آنقدر دقیق نشانه بگیرید که تیر‌تان از محفظه چشمی سپر وارد شده و به گابلین برخورد کند. در بازی همچنین اورک‌ها نیز به عنوان دشمن دیده می‌شوند که بسیار بزرگ‌تر و قوی‌تر از گابلین‌ها هستند و مخصوصا کشتن انواع زره‌پوش آن‌ها کار بسیار دشواری است.

در ابتدای بازی شما فقط یک کمان ساده و تیرهای معمولی دارید، ولی به مرور و با قوی‌تر شدن دشمنان، تجهیزات بیشتری نیز برای شما باز می‌شود. در بازی امکان مراجعه به آهنگر وجود دارد که هم می‌تواند برای‌تان تیر بسازد و هم اینکه می‌توانید کمان‌های بهتر را از وی خریداری کنید. برای این کار باید پول کافی داشته و به سطح موردنیاز رسیده باشید. خرید کمان جدید هم قدرت تیر‌های شما را بیشتر می‌کند و هم اجازه حمل تیر‌های بیشتر را به‌تان می‌دهد. به‌علاوه در کنار تیر‌های معمولی، یک سری تیر ویژه نیز در بازی وجود دارند که به مرور زمان باز می‌شوند. برخی از این تیر‌ها قادر هستند زره دشمن را شکافته و مستقیم به بدن وی برخورد کنند که برای از بین بردن نیرو‌های زره‌پوش مفید هستند. یا نمونه دیگری از تیر‌ها می‌تواند باعث شود که دشمنان یخ بزنند و بدین ترتیب شما فرصت بیش‌تری برای کشتن آن‌ها خواهید داشت. تیر‌های انفجاری و شوک‌دهنده نیز از انواع دیگر تیر‌های ویژه هستند.

بازی اندروید و آیفون Tiny Archers

در بازی Tiny Archers به استثنا گابلین‌های حامل بمب که باعث انفجار قلعه می‌شوند و اورک‌ها که با یک ضربه قادر به ویران کردن آن هستند، بقیه گابلین‌ها زمانی که به برج برسند در ابتدا قادر نیستند آسیب خاصی به شما یا برج وارد کنند. بلکه باید چند نفر از آن‌ها به برج برسند تا بتوانند به کمک یکدیگر از آن بالا رفته و کاراکتر شما را از بین ببرند. بازی برای چنین مواقعی نیز قابلیت‌های جالبی در اختیار گیمر قرار داده و برای مثال در مراحل آدام می‌توان با ریختن مواد مذاب دشمنان پایین قلعه را از بین برد یا در مراحل نرین می‌توان با دادن شوک الکتریکی آن‌ها را کشت.

با اینکه Tiny Archers یک بازی رایگان است و از خرید‌های درون برنامه‌ای پشتیبانی می‌کند، ولی به هیچ وجه برای انجام دادن آن محدودیتی پیش‌رویتان قرار نگرفته و مجبور به خرید کردن نمی‌شوید. در بازی همواره طلای کافی برای خرید سلاح یا تیر را خواهید داشت و حتی بازی آنقدری به‌تان Gem می‌دهد که اگر حوصله منتظر ماندن برای ساخته شدن تیر را نداشته باشید، بتوانید بلافاصله مهمات‌تان را پُر کرده و وارد میدان نبرد شوید.

بازی اندروید و آیفون Tiny Archers

در کل این بازی با داشتن تعداد مراحل زیاد و تنوع بالا یک اثر سرگرم‌کننده است و اگر به این سبک از بازی‌ها علاقه دارید، دانلود بازی Tiny Archers را پیشنهاد می‌کنیم.

دانلود بازی اندروید و آیفون Tiny Archers


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده