// یکشنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۲

معرفی بازی موبایل LEGO Harry Potter: Years 5-7

بازی موبایل LEGO Harry Potter: Years 5-7 دنیایی سرگرم کننده و جذاب را برای مخاطبین مجموعه هری‌پاتر به ارمغان می‌آورد.

قطعا نمی‌توان شخصی پیدا کرد که نام هری‌پاتر را نشنیده باشد یا با مجموعه‌های تلویزیونی و ویدیویی این شخصیت خاطره نداشته باشد. کمپانی لگو با همکاری استودیوی تراولرز تیلز (Travellers Tales) و وارنر بروس اینتراکتیو باری دیگر در سال ۲۰۱۰ و پس از آن در سال ۲۰۱۲، هفت سال تحصیلی جهان هری‌پاتر را در قالب دو بازی‌ ویدیویی سرگرم‌کننده منتشر کردند. این دو بازی تقریبا برروی تمامی پلتفرم‌های شناخته‌ شده منتشر شده است. البته جای خالی نسخه گوشی‌های موبایل این بازی‌ها بر روی اندروید به شدت حس می‌شد که ناشر بازی با عرضه LEGO Harry Potter: Years 1-4 و LEGO Harry Potter: Years 5-7 برای سیستم عامل اندروید، مخاطبین این مجموعه بر روی گوشی‌های موبایل اندرویدی را نیز خوشحال کرد. مدتی پیش در زومجی به معرفی بازی موبایل LEGO Harry Potter: Years 1-4 پرداختیم. اگر هنوز فرصت خواندن این مطلب را نداشته‌اید، می‌توانید از اینجا به خواندن بخش اول داستانی یا همان چهار سال اول تحصیلی هری پاتر مشغول شوید. میثم خلیل زاده در بخشی از معرفی خود می‌گوید:

داستان LEGO Harry Potter: Years 1-4 دقیقا از همین نقطه مانند کتاب هری‌پاتر و سنگ جادو آغاز می‌شود، جایی که دامبلدور قدم به خیابان پریویت درایو گذاشته و با پرفسور مک‌گوناگل دیدار می‌کند. با اتمام ویدیوهای آغازین، به سرعت کنترل هری پاتر را در خانه دورسلی‌ها بدست می‌گیریم جایی که جشن تولد دادلی، پسر خاله هری پاتر تمام شده و او دو عدد از کادوهای خود را گم کرده است. ماموریت‌های بازی در کنار خط داستانی همواره پیرامون یافتن برخی آیتم‌ها، جمع‌ کردن اتاق به هم ریخته یا حل پازل‌های ساده روایت می‌شود. البته سادگی بازی امری معمول در تمامی بازی‌های لگو بوده و به ویژه بازی‌های نسخه پورتابل پلی‌استیشن این مجموعه از یک سادگی تبعیت می‌کنند.

LEGO Harry Potter: Years 5-7

داستان سال پنجم تا سال هفتم نیز دقیقا مطابق با وقایع کتاب ولی اینبار در حالت دنیای زیبای لوگوها رخ می‌دهد. در محیط اصلی بازی سه درب وجود داشته که می‌بایست با انجام مراحل آن‌ها به آخر خط برسید. درب اول وقایع هری پاتر و محفل ققنوس، درب دوم هری‌ پاتر و شاهزاده دورگه و درب آخر که در اصل به دو بخش تقسیم شده است، مربوط است به وقایع هری پاتر و یادگاران مرگ پارت اول و پارت دوم. در هر مرحله هری‌پاتر به همراه شخصیت‌های بازی می‌بایست پازل‌ها و معماهای بازی را حل کرده تا بتواند قدم به قدم در خط داستانی بازی پیش‌روی داشته باشد. نکته اصلی بازی، عادت کردن به گیم‌پلی و پایه و اساس بازی است. در ساعات اولیه بازی کردن شما شاید گیم‌پلی آن‌چنان جذابیت خاص را برای شما نداشته باشد. ولی رفته رفته با یادگیری نحوه اجرای جادوها و همچنین پیشروی در روند بازی، می‌فهمید که ساعت‌ها است در حال بازی کردن هستید. البته اگر واقعا می‌خواهید از بازی لذت ببرید، به هیچ‌وجه نسخه اول را از دست ندهید. اگر به بازی کردن LEGO Harry Potter: Years 1-4 بپردازید، در همان ابتدا لازمه‌های ابتدایی بازی را یاد گرفته و دیگر نیازی نیست در اینجا وقت خود را صرف این موارد بکنید.

علاوه‌بر موارد گفته شده، در بازی یک فروشگاه نیز قرار دارد که می‌توانید به خرید شخصیت‌های بازی با پوشش‌های متفاوت بپردازید. البته هر شخصیت را می‌بایست با انجام کارهای مختلف که در طول هر مراحل از شما خواسته می‌شود یا پیدا کردن آیتم‌های مخفی بازی بدست آورده و با پرداخت مبلغ مورد نظر آن‌ها را خریداری کنید. خوشبختانه سیستم درآوردن پول بازی جوری تعبیه شده که براحتی می‌توانید مبالغ مورد نظر را با انجام چند مرحله بدست آورید. همچنین علاوه‌بر موارد ذکر شده یک سری کوئست و مراحل جانبی نیز در بازی گنجانده شده که در تالار اصلی با مراجعه به تابلو آن می‌توانید آن‌ها را انجام دهید.

با تمام این تفاسیر LEGO Harry Potter: Years 5-7 به‌خوبی داستان سال پنجم تا هفتم هری‌ پاتر را در دنیای لگوها به‌تصویر کشیده و مخاطبین خود را به‌خوبی سرگرم می‌کند. این بازی هم‌اکنون با قیمت ۴/۹۹ دلار از طریق فروشگاه پلی‌استور و آیتونز در دسترس است. اگر از طرفداران مجموعه هری‌پاتر هستید و هنوز نسخه لگو این مجموعه را تجربه نکرده‌اید با مراجعه و خرید این بازی از فروشگاه سیستم‌عامل موبایل خود به تجربه این بازی زیبا بپردازید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده