نویسنده: پدرام بهادری
// چهار شنبه, ۹ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۴۳

معرفی بازی موبایل Atomic Bomber؛ ساده اما لذت بخش

Atomic Bomber مثال بارز و قابل تحسینی از این حقیقت است که برای سرگرم شدن و سپری کردن اوقاتی خوش، نیازی به دانلود بازی‌های حجیم و دیتاهای سنگین نیست. در ادامه با زومجی همراه باشید تا به معرفی یک بازی موبایل بپردازیم که حجمی کمتر از یک مگابایت دارد.

نزدیک به یک دهه پیش، قبل از آن که تلفن‌های هوشمند اندرویدی و مدل‌های جدید شرکت اپل بازار موبایل را به چنگ خود در آورند، تلفن‌های ساده و کوچکی با سیستم عامل‌های جاوا و سیمبین (Symbian) تنها دریچه ورود ما به دنیای موبایل بودند و بازی‌های آن دوران نیز مانند بازی معروف Bounce (برای گوشی‌های نوکیا) کم حجم، ساده اما سرگرم کننده و اعتیادآور بودند. اما با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی این تنها تلفن‌ها و موبایل‌ها نبودند که بزرگ‌تر شدند چرا که بازی‌های عرضه شده برای آن‌ها نیز با مرور زمان حجیم‌تر و سنگین تر گشت. ولی با این وجود هنوز سازندگان خوش‌فکری مانند لوک آلن (Luke Allen) وجود دارند که نشان دهند تنها با به کارگیری خلاقیت می‌توان بازی های کم حجم اما هیجان‌انگیزی چون Atomic Bomber خلق کرد.

بازی Atomic Bomber

رویداد‌های تاریخی به ویژه جنگ همواره یکی از سوژه‌های مهم بازی‌های ویدویی بوده است. لوک نیز دهه ۷۰ میلادی و دوران تاریک جنگ سرد را به عنوان پیش‌زمینه Atomic Bomber برگزیده است، دورانی که کمونیست‌های شوروی قاره اروپا را به اشغال خود در آورده‌اند. در Atomic Bomber شما در نقش خلبان کنترل جتی جنگنده را در دست می‌گیرید که باید نیروهای کمونیستی را از بین برده و مواضع آن‌ها را با خاک یکسان کند. هواپیمای جنگی شما مجهز به تعدادی نامحدود بمب است که با توجه به فیزیک طبیعی بازی، در پرتاب آن‌ها باید دقت زیادی را به خرج دهید. با از بین بردن دشمنان، آیتم‌های مختلفی در همان مرحله آزاد می‌گردد که ممکن است قدرت بمب‌ها را افزایش داده و یا حتی امکان استفاده از بمب اتم را در اختیار شما بگذارد. درجه سختی بازی با گذشت هر مرحله افزایش یافته و چالش‌های تازه‌ای را برای شما ایجاد می‌کند. برای مثال با گذشت چندین مرحله باید مراقب موشک‌های ضدهوایی‌ یا جنگنده‌های میگ شوروی نیز باشید. مکانیزم کلی گیم‌پلی نیز به صورت ثبت رکورد است، بدین شکل که بازی از شما می‌خواهد تا بیشترین راند ممکن را زنده بمانید. بازی زمانی اتمام می‌یابد که دو بار جنگنده شما منفجر شود اما در طول بعضی از راند‌ها این فرصت به شما داده می‌شود که در ازای داشتن دقت ۱۰۰ درصد و نابود کردن هر هدف تنها با یک بمب، هواپیما و جان اضافه‌تری کسب کنید. Atomic Bomber دارای هواپیمای دیگری مشابه جنگنده A-10 نیز است که این جنگنده به جای پرتاب بمب، تیر و موشک شلیک کرده و تنها با خرید کامل بازی آزاد می‌شود.

بازی موبایل Atomic Bomber

 Atomic Bomber یک بازی کم حجم با گرافیکی بسیار ساده و ابتدایی است، اما گیم‌پلی اعتیادآور بازی تا مدت‌ها می‌تواند شما را درگیر خود کند. بنابراین توصیه می‌کنیم تجربه بازی را به هیچ عنوان از دست ندهید.

دانلود از کافه بازار | دانلود از آیتونز

تهیه شده در زومجی


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده