نویسنده: مهدی اسدی
// یکشنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۱۱

فورتنایت در پی اختلاف اپل و اپیک گیمز ۶۰ درصد بازیکنان خود در iOS را از دست داد

حذف بازی فورتنایت از فروشگاه اپ استور به‌دلیل اختلاف اپل و اپیک گیمز منجر به کاهش ۶۰ درصدی تعداد مخاطبان این بازی در دستگاه‌های مبتنی بر سیستم‌عامل iOS شده است.

به نظر می‌رسد که با وجود وضعیت مناسب و آمار مثبتی که در گزارش وضعیت مالی فورتنایت توسط اپیک گیمز ارائه می‌شود، اختلاف نظر این شرکت با اپل و شکایت‌های حقوقی متعددی که علیه یکدیگر تنظیم کردند، آسیب قابل توجهی به جایگاه یکی از محبوب‌ترین بازی های بتل رویال جهان در پلتفرم iOS وارد شده است. براساس گزارش‌ها جدیدی که در ارتباط با این قضیه منتشر شده، اپیک گیمز بیش از ۶۰٪ جامعه بازیکنان خود در دستگاه‌های آیفون و MacOS را از دست داده است. این اتفاق در پی حذف بازی فورتنایت از فروشگاه‌ اپ استور که تنها مرجع دانلود و خرید اپلیکیشن‌های اپل محسوب می‌شود، صورت گرفته است.

وبسایت اختصاصی Epic Games بعد از اعلام حکم اولیه دادگاه علیه اقدام اپل در جهت حذف فورتنایت از فروشگاه App Store گزارشی حاوی اسناد و مدارک مرتبط با این شکایات را با مخاطبان با اشتراک گذاشته که در آن به این خبر اشاره می‌شود. به زبان ساده می‌توان گفت که اپیک به‌نوعی از دادگاه درخواست کرده که تا زمان برگزاری جلسه نهایی و صدور حکم اصلی، اپل را مجبور به بازگرداندن Fortnite به اپ استور کند.

بازی فورتنایت برای آیفون

اپیک گیمز قبلاً هم اقدام به ارسال این درخواست علیه اپل کرده بود که دادگاه با اشاره به نبود هیچگونه مدرک قابل قبولی از زیان مالی وارده به این شرکت، این درخواست را رد کرد. بنابراین حالا اپیک تلاش می‌کند تا با ارائه‌ی اسناد و مدارک مبنی بر عملکرد ضعیف این بازی در مقایسه با وضعیت آن قبل از تصمیم اپل برای حذف بازی از فروشگاه آنلاین خود، قاضی را برای صدور این حکم متقاعد کند.

براساس ادعای اپیک گیمز، این میزان شامل بیش از ۶۰٪ کاهش در تعداد کاربران اپلیکیشن این شرکت در دستگاه‌های iOS می‌شود:

«فریاد اعتراض کاربران به اقدام اپل کر کننده بوده و این امر یک صدمه جدی را به منافع عمومی نشان می‌دهد. از زمان خروج Fortnite از فروشگاه اپ استور،  تعداد کاربران فعال این اپلیکیشن در دستگاه‌های iOS بیش از ۶۰٪ کاهش یافته است. این اقدام تاکنون آسیب جدی و جبران ناپذیری را به اعتبار اپیک وارد کرده است.»

اختلاف اپل و اپیک بر سر بازی فورتنایت

استنباط دلایل این امر می‌تواند نسبتاً ساده باشد. از یک طرف افرادی که اولین‌بار قصد دانلود بازی را داشته یا به هر دلیلی مجدداً مجبور به این کار شده‌اند، باتوجه به حذف بازی از فهرست اپ استور قادر به این کار نخواهند بود. از سوی دیگر در صورت به‌روزرسانی یا تعویض گوشی تلفن همراه توسط کاربران نیز امکان دریافت این بازی وجود ندارد.

اما شاید مهم‌تر از همه عدم امکان آپدیت بازی در سیستم‌عامل iOS باشد که باعث شده کاربران این پلتفرم نسخه‌ی قدیمی‌تری را در مقایسه با سایر بازیکنان تجربه کرده و به‌نوعی عقب افتاده باشند. در حال حاضر اپیک از هرگونه انتشار محتوای جدید یا اصلاح مشکلات گیم‌پلی بازی در این نسخه از اپلیکیشن جدید ناتوان بوده و این امر شکاف بزرگی را میان کاربران iOS و سایر سیستم‌عامل‌های پشتیبانی کننده از این بازی ایجاد کرده است.

درنهایت می‌توان انتظار داشت که اسناد و مدارک جدیدی که توسط وکلای اپیک گیمز آماده شده بیشترین تأثیر را بر رأی دادگاه داشته باشد. البته هنوز مشخص نیست که چند درصد از کاربرانی که به ادعای اپیک از دسترسی به فورتنایت منع شدند، به سایر پلتفرم‌های گیمینگ از قبیل پی‌سی و کنسول‌های بازی دسترسی داشته تا مجدداً به جامعه کاربران این بازی بازگردانده شوند.

در حال حاضر Fortnite در اکثر پلتفرم‌های موجود قابل دسترسی است. در ادامه می‌توانید نظرات خود در خصوص اقدام جدید اپیک در این جنگ تمام عیار علیه اپل را با زومجی در میان بگذارید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده