نویسنده: میلاد فاطمی
// پنجشنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۵

تمام لوازم جانبی رسمی ایکس باکس وان روی کنسول ایکس باکس سری ایکس قابل استفاده هستند

مایکروسافت ساعاتی پیش به‌صورت رسمی اعلام کرد که علاوه‌بر کنترلر، تمام لوازم جانبی رسمی ایکس باکس وان روی کنسول ایکس باکس سری ایکس قابل استفاده هستند.

سونی و مایکروسافت در کمتر از چهار ماه مانده به زمان عرضه کنسول‌های پلی‌ استیشن 5 و ایکس ‌باکس سری ایکس در حال آماده شدن برای حضوری پررنگ در رقابت نسل نهم کنسول‌های خانگی هستند؛ رقابتی که هرکدام از آن‌ها راه و روش خاص خود را برای جلب توجه و در نتیجه موفقیت انتخاب کرده است.

اگر زومجی را دنبال کرده باشید، احتمالا در جریان هستید که سونی امکان استفاده از کنترلر پلی‌ استیشن 4 در تجربه بازی‌های نسل آینده خود را برای گیمرها تدارک ندیده است، اما از طرف مقابل مایکروسافت به‌صورت رسمی اعلام کرد که علاقه‌مندان می‌توانند بازی‌های کنسول ایکس باکس سری ایکس را به‌وسیله کنترلر ایکس باکس وان نیز تجربه کنند.

حال اما پس از شایعات فراوان، در جدیدترین اخبار بازی، ردموندی‌ها ساعاتی پیش به‌صورت رسمی اعلام کردند که این پشتیبانی تنها محدود به کنترلر نمی‌شود، بلکه تمام لوازم جانبی رسمی ایکس باکس وان قابل استفاده در نسل نهم است. این پشتیبانی شامل تمام وسایل جانبی است که هم به‌صورت وایرلس و هم ازطریق اتصال به دستگاه مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

درکنار این اتفاق، مایکروسافت از ۳۴ برند بزرگ تجاری که قرار است برای پلتفرم ایکس باکس لوازم جانبی طراحی و عرضه کنند، رونمایی کرد. در ادامه می‌توانید اسامی تمام شرکت‌ها که تحت زیرمجموعه‌ای به‌نام «طراحی شده برای ایکس باکس » (Designed for Xbox) فعالیت می‌کنند را مشاهده کنید.

شرکت هایی که با مایکروسافت برای تولید لوازم جانبی همکاری می کنند.

به‌نظر شما درنهایت این میزان از پشتیبانی مایکروسافت از کنسول ایکس باکس وان در نسل آینده می‌تواند دلیل محکمی برای موفقیت ایکس باکس سری ایکس شود یا خیر؟ لطفا نظرات و پیش‌بینی‌های خود را با ما نیز به اشتراک بگذارید


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده