نویسنده: میلاد فاطمی
// سه شنبه, ۸ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۳

مایکروسافت پس از پایان عمر نسل نهم باز هم کنسول‌های جدیدی روانه بازار خواهد کرد

فیل اسپنسر، در مصاحبه خود اعلام کرد درحالیکه تمرکز زیادی روی سیستم استریم گذاشته است، اما نسل نهم آخرین نسل کنسول‌های مایکروسافت نخواهد بود و بازهم کنسول‌های جدیدی عرضه می‌شوند.

گوش دادن به موسیقی یا تماشای فیلم و سریال مدتی است که غالبا ازطریق قابلیت استریم انجام می‌شود تا کاربران امکان این را داشته باشند که در هر زمان و هر مکانی بتوانند از سرگرمی مورد علاقه خود لذت ببرند.

مدت زمان نسبتا کوتاهی است که صنعت بازی‌های ویدیویی نیز سعی کرده خود را با سایر حوزه‌های سرگرمی وفق دهد و بازی‌ها را نیز به‌صورت استریم در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد. دراین‌میان شرکت‌هایی چون گوگل، آمازون و مایکروسافت نسبت به سایرین قدم‌های مهم‌تری برداشته‌اند.

به‌عنوان مثال مایکروسافت با سرویس xCloud خود به‌نظر می‌رسد برنامه‌های بسیار جدی در این زمینه در سر دارد. در همین زمینه در جدیدترین اخبار بازی، در حالیکه بسیاری اعتقاد دارند پس از پایان نسل نهم مایکروسافت به‌جای عرضه کنسول‌های جدید، سرویس‌هایی برای تجربه بازی‌های تنها ازطریق استریم ارایه می‌د‌هد، مدیر ایکس باکس این موضوع را تکذیب کرد. فیل اسپنسر در گفت‌وگوی اخیر خود به‌صورت رسمی و صراحتا تاکید کرد که مایکروسافت پس از پایان چرخه عمر ایکس باکس سری ایکس و اس بازهم کنسول‌های جدیدی روانه بازار خواهد کرد. «در زمینه سخت‌افزار، قطعا کنسول‌های جدیدی در آینده مشاهده خواهیم کرد. درست مانند ویدیو و موسیقی، استریم باعث نابودی سخت‌افزارهای جدید و خلاقانه نمی‌شود. من اعتقاد دارم ما همچنان با کنسول‌ها روبه‌رو خواهیم شد و این دقیقا برنامه ما برای آینده است.»

حال باید منتظر ماند و دید روند بازار و تکنولوژی‌های جدید در سال‌های آینده تغییری در رویکرد ردموندی‌ها خواهد گذاشت یا کماکان قرار است نسل دهم کنسول‌های خانگی نیز عرضه شوند. لطفا شما هم نظرات و پیش‌بینی‌های خود را با ما نیز به اشتراک بگذارید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده