نویسنده: عارف حسین پور
// دوشنبه, ۷ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۱۰

بازی Resident Evil Village دارای سیستم ساخت و ساز خواهد بود

براساس اطلاعاتی که به‌تازگی منتشر شده‌اند، بازی Resident Evil Village دارای سیستمی برای ساخت آیتم‌های مختلف خواهد بود.

با کشتن دشمنان در بازی Resident Evil Village، علاوه‌بر پول، آیتم‌های دیگری نیز از آن‌ها به جا می‌مانند که می‌‌توانید از آن‌ها برای ساختن وسایل جدید استفاده کنید. این خبر را ایکو کانو، کمدین و خواننده ژاپنی اعلام کرد. او این شانس را داشت که در نمایشگاه TGS 2020 بخش‌هایی از نسخه بعدی مجموعه رزیدنت اویل را بازی کند. ظاهرا او اولین فردی بود که توانست گیم‌پلی بازی Resident Evil Village را تجربه کند و سپس اطلاعات مختلفی درباره این بازی را در اختیار رسانه‌ها بگذارد. متاسفانه هیچ تصویر یا تریلری از گیم‌پلی این بازی منتشر نشده و اطلاعات جدیدی که داریم، صرفا مربوط‌به تجربه شخصی آقای کانو هستند.

کانو در استریمی که دیروز انجام شد، گفت که وقتی دشمنان در بازی Resident Evil Village کشته می‌شوند، مانند Resident Evil 4 تنها پول از خودشان به جا نمی‌گذارند، بلکه آیتم‌های دیگری هم روی زمین باقی می‌مانند که بازیکن می‌تواند با جمع کردن و استفاده از آن‌ها در بخش ساخت و ساز، اقدام به ساختن آیتم‌های مختلف کند. کانو که فقط بخش‌هایی از مراحل اولیه بازی را تجربه کرد، گفت که در همان ابتدا یک هیولا به سمت شما حمله می‌کند. او در طول همین تجربه کوتاه بارها مُرد و اذعان کرد که بازی Resident Evil 8 از همان دقایق اولیه گیم‌پلی بسیار سختی دارد و چندین هیولا به‌صورت همزمان به بازیکن حمله می‌کنند. اگرچه کانو یکی از طرفداران قدیمی مجموعه رزیدنت اویل است و حتی در کانال یوتیوبش به استریم بازی‌های ترسناک می‌پردازد، اما طبق گفته خودش، در بازی کردن تجربه و مهارت کافی را ندارد، بنابراین صحبت‌های او در مورد سختی بازی Resident Evil Village چندان قابل اطمینان نیستند.

شخصیت اصلی بازی Resident Evil Village

کانو در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت که دشمنان در این بازی، نسبت به بازی Resident Evil 7 بسیار متفاوت هستند و حرکات کاملا جدیدی دارند. او همچنین به این نکته اشاره کرد که بازی در زمستان جریان دارد و تمام بخش‌های دهکده پوشیده از برف هستند، اما در چنین شرایطی، برخی از دشمنان بازی بدون لباس دیده می‌شوند. طبق صحبت‌های کانو، شخصیت اصلی بازی یعنی «ایتن وینترز» سلاح‌ها و مهمات اندکی در اختیار دارد و به همین خاطر باید از محیط اطرافش برای نابود کردن دشمنان یا مسدود کردن مسیر آن‌ها استفاده کند.

برای مثال او می‌تواند وسایل داخل خانه را با هل دادن روی دشمنان بیاندازد یا از این طریق جلوی حرکت آن‌ها را بگیرد. در این بخش از صحبت‌های کانو، یک کمدین ژاپنی دیگر به نام یوشیوکی هیرای که او هم در این استریم حضور داشت و گیم‌پلی بازی را تماشا کرده بود، به شوخی گفت که وجود چنین قابلیتی باعث شده تا بازی به فیلم معروف Home Alone شباهت پیدا کند.

در نمایشگاه TGS 2020 اخبار مهم دیگری هم درباره این بازی منتشر شدند. برای مثال سویوشی کاندا، تهیه‌کننده بازی Resident Evil Village اعلام کرد که به احتمال زیاد شاهد انتشار این بازی روی کنسول‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان نیز خواهیم بود. همچنین شرکت کپکام از یک پروژه مشترک با شبکه نتفلیکس پرده برداشت. این پروژه یک انیمه سریالی به نام Resident Evil: Infinite Darkness است که «کلر ردفیلد» و «لیان کندی»، دو تا از محبوب‌ترین شخصیت‌های این مجموعه در آن حضور خواهند داشت.

بازی Resident Evil Village که در ژاپن با اسم Biohazard Village شناخته می‌شود، قرار است در سال ۲۰۲۱ میلادی برای پی‌سی، ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن 5 (و احتمالا کنسول‌های نسل هشتم) منتشر شود.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده