نویسنده: فریده صالحی
// پنجشنبه, ۳ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۰

دی سی اخیرا یکی از بزرگترین شروران سری کتاب کمیک Batgirl را کشت

یکی از شرورترین شرورهای بخش بتمنی دنیای دی سی، اخیرا فداکاری‌ای را انجام داد که همه چیز را در زندگی باربارا گوردن یا همان بت گرل تا حد خیلی زیادی تغییر می‌دهد.

اخطار: ادامه این مطلب ممکن است بخش‌هایی از داستان قسمت ۴۹ سری کتاب کمیک Batgirl را برای شما فاش کند.

.

.

.

در طی این چند سال، شرکت دی سی کامیکس طیف گسترده‌ای از شرورها را به مخاطبان معرفی کرده است؛ از آنتاگونیست‌هایی که می‌توانند مولتی ورس را نابود کنند گرفته تا دشمنانی در مقیاس کوچکتر. با اینکه برخی از این شخصیت‌ها کنار گذاشته شدند، اما یک سری شرورها هم بودند که در طی چند سال اخیر و در پیوستگی DC Rebirth دوباره معرفی یا به تصویر کشیده شدند و نتایج حماسی‌ای را به وجود آوردند. این اتفاق ویژه برای یکی از شخصیت‌های شرور و به‌یادماندنی دنیای دی سی رخ داد؛ کسی که آخرین حضور او کاملا در مرکز توجه قرار گرفت و نتیجه غیرمنتظره و مرگباری را در سری کتاب کمیک Batgirl به وجود آورد.

با اینکه این مجموعه تنها یک قسمت دیگر فرصت دارد که داستان خود را به پایان برساند، اما به نظر می‌رسد که با این اتفاق، این شرور فعلا مرده رها خواهد شد. این قسمت از جایی آغاز می‌شود که باربارا گوردن در شرایطی که اصلا انتظار آن را نداشت، قرار می‌گیرد. یک زن نامشخص با مویی قرمز که لباس بت گرل را پوشیده بود، در یکی از خیابان‌های گاتهام، مرده پیدا می‌شود. خبر مرگ این زن جوان که مارلی ایونز نام داشت، ترس و وحشت را در سرتاسر شهر گاتهام پراکنده می‌کند؛ تا حدی که مردم فکر می‌کنند بت گرل واقعا مرده است. از طرف دیگر، باربارا از این موقعیت غم‌انگیز استفاده می‌کند تا برای مدتی بی‌سروصدا باشد و بفهمد که چه کسی مارلی را کشته است.

این موضوع زمانی پیچیده می‌شود که به مرور زمان زنان جوان دیگری، درحالی‌که لباس بت گرل را بر تن دارند، مرده پیدا می‌شوند؛ آن هم در صورتی که تنها وجه مشترک آن‌ها، همان موی قرمز است. ما در بخش زیادی از این قسمت شاهد این هستیم که باربارا در حال پیدا کردن این قاتل است. درست در همین حین هم برادر باربارا یعنی جیمز گوردن جونیور، یک قاتل سریالی که ظاهرا اصلاح شده، مدام در تلاش است که بین اعضای خانواده دوباره ارتباط برقرار کند. باربارا بالاخره محلی را پیدا می‌کند و بعد از رفتن به آن‌جا، با برادرش روبه‌رو می‌شود؛ او قسم می‌خورد که تنها برای محافظت از باربارا آن‌جا است. بعد، جیمز به جایی اشاره می‌کند که آن قاتل سریالی قرار است حمله بعدش را انجام دهد؛ یک فانوس دریایی در گاتهام.

جیمز گوردن جونیور در حال صحبت کردن با بعد دیگر خود و باربارا گوردن

باربارا که در قالب بت گرل به آن‌جا می‌رود، متوجه می‌شود که در حقیقت همان جیمز جونیور این قتل‌ها را انجام می‌داد؛ اما او به خاطر اختلال تجزیه هویت خود، این ماجراها را به یاد نداشت. بعد شرور جیمز توضیح داد که چرا تبدیل به «رد هد کیلر» شد. او قصد داشت با این کار نه‌تنها از خواهر خود محافظت کند، بلکه نماد بت گرل را هم از بین ببرد؛ چیزی که مدام توجه خانواده‌اش را به سمت خودش جذب می‌کرد. باربارا تلاش کرد تا جیمز را سر عقل بیاورد اما او اعتقاد داشت که «تنها یک راه» برای بازگرداندن صلح و آرامش به خانواده وجود دارد. جیمز بعد از ابراز علاقه به خواهرش، خودش را از فانوس به پایین انداخت و جان خود را از دست داد.

این قسمت در جایی به پایان رسید که جیمز گوردن و بت گرل در حال نگاه کردن به بدن مرده جیمز جونیور هستند و کمیسر هم قسم می‌خورد که بت گرل را به جرم قتل دستگیر کند. از آنجایی که جیمز جونیور نقش خیلی مهمی در دنیای دی سی داشت (هم به‌عنوان یک قاتل سریالی و آنتاگونیست و هم به خاطر حضور کوتاهی که در گروه جوخه انتحاری داشت)، با مرگ خود شوک بزرگی را به مخاطب وارد کرد. این اتفاق همچنین یک لایه احساسی دیگر هم به نبرد فعلی بین گوردن و بت گرل اضافه کرد؛ چیزی که در طی پیوستگی Rebirth پیچیده‌تر از قبل شده است.

جیمز گوردن جونیور در حال پایین پریدن از یک فانوس دریایی

جیمز گوردن در حال گرفتن اسلحه خود به سمت بت گرل


منبع comicbook cbr
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده