نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۲

شایعه: مایکروسافت اخیراً مبالغ قابل توجهی را هزینه کرده که به خرید استودیو ارتباط ندارد

جف گراب، از نویسندگان شناخته‌شده‌ی صنعت بازی، در اظهارات جدید خود به سرمایه‌گذاری قابل‌توجه مایکروسافت در یک حوزه‌ی جدید اشاره داشته و احتمالاتی را برای آن مطرح می‌کند.

مایکروسافت در آستانه عرضه کنسول‌های نسل جدید خود، مبالغ هنگفتی را در زمینه‌های مختلف سرمایه‌گذاری کرده که با هدف ارتقاء ارزش خرید پلتفرم جدید ایکس‌باکس و جلب توجه مخاطبان به سمت آن صورت گرفته است. این موارد از خرید امتیاز شرکت‌های مختلف و گسترش مجموعه‌ی استودیوهای بازی‌سازی ایکس‌باکس گرفته تا برجسته کردن خدمات سرویس ایکس‌باکس گیم پس و موارد متعدد دیگر را شامل می‌شوند.

حالا به نظر می‌رسد که این شرکت با نزدیک شدن به زمان عرضه ایکس ‌باکس سری ایکس و سری اس، خود را برای سرمایه‌گذاری مبلغ قابل توجهی در این راستا آماده کرده که براساس گزارش‌های منتشر شده، به خرید یک استودیوی جدید مربوط نمی‌شود. با اینکه فیل اسپنسر در اظهارات اخیر خود تأیید کرده که روند اضافه کردن استودیوهای جدید به تیم ایکس‌باکس همچنان ادامه خواهد داشت، جف گراب (Jeff Grubb) در جریان پادکست جدید GamesBeat Decides ادعا کرده که مایکروسافت درحال سرمایه‌گذاری مبالغ قابل توجهی در یک حوزه‌ی جدید است. وی در ادامه تشریح می‌کند که این مورد لزوماً به خرید استودیوهای بازی‌سازی جدید ارتباط نخواهد داشت.

بازی های انحصاری و فرست پارتی ایکس باکس سری ایکس

گراب در میان صحبت‌های خود می‌گوید:

«شخصاً از منابع نزدیک به مایکروسافت شنیدم که این شرکت درحال هزینه‌ی مبلغ قابل توجهی در یک زمینه جدید است که به خرید استودیوهای جدید ارتباطی ندارد. فعلاً این تنها چیزی است که در این رابطه مخابره شده و جزئیات بیشتر در دست نیست. در حال حاضر می‌دانیم که این هزینه به خرید استودیوی جدید ارتباطی ندارد و از سوی دیگر به نحوی مطرح شده که مبلغ بسیار زیادی به نظر می‌رسد.»

عمران خان (Imran Khan) از نشریه اینترنتی Kinda Funny نیز این ادعا را تأیید کرده و گفته‌های جف گراب را موثق می‌داند. در پادکست جدید این وبسایت، به احتمالاتی که می‌تواند برای هدف این سرمایه‌گذاری مطرح شود، پرداخته شده است. همان‌طور که جف گراب نیز اشاره می‌کند، هنوز جزئیات این قرارداد نامشخص بوده و باید دید که ایکس‌باکس در آستانه عرضه کنسول‌های جدید خود چه ایده‌ای در ذهن دارد. آن‌ها به‌تازگی اعلام کردند که EA Play به‌صورت رایگان به Game Pass Ultimate اضافه خواهد شد. لذا ممکن است این مورد نیز به خدمات سرویس اشتراکی گیم پس ارتباط داشته باشد.

اضافه شدن سرویس Ea Play به ایکس باکس گیم پس

جف گراب نیز عقیده دارد که احتمالاً ایکس‌باکس درحال عقد یک قرارداد همکاری برای آغاز یک پروژه بزرگ ترد پارتی است.­ وی در ادامه احتمال گسترش خدمات Game Pass را نیز رد نمی‌کند. برخی از هواداران امیدوار بودند که Cyberpunk 2077 نیز در زمان انتشار برای Game Pass ارائه شود؛ اما سی دی پراجکت رد در بیانیه رسمی خود اعلام کرد که چنین برنامه‌ای را در دستور کار ندارد.

اخیراً گزارشاتی منتشر شده که ادعا می‌کند سونی تقریباً با تمامی استودیوهای بزرگ ترد پارتی برای توسعه‌ی محتوای انحصاری قرارداد بسته است. این موارد از بازی‌های انحصاری پلی‌استیشن 5 گرفته تا محتوای خاصی که برای یک سری بازی‌ها مانند Marvel’s Avengers پیش‌بینی شده را در بر می‌گیرد. بنابراین احتمال دارد که مایکروسافت نیز در پاسخ به اقدامات سونی برنامه‌ی مشابهی را در ذهن داشته باشد.

در حال حاضر نمی‌توان در خصوص هیچ یک از این موارد با قطعیت اظهارنظر کرد؛ لذا در ادامه و با انتشار اخبار تکمیلی، جزئیات آن به اطلاع شما خواهد رسید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده