نویسنده: آریا بهپور
// دوشنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۱

رویداد Awesome Games Done Quick 2021 به خاطر ویروس کرونا آنلاین برگزار می‌شود

دوره‌ی بعدی گیمز دان کوئیک نیز مثل رویداد امسال به شکل آنلاین دنبال خواهد شد تا مشکلی برای شرکت‌کنندگان پیش نیاید.

سال ۲۰۲۰ را می‌توان به خاطر مشکلات ناشی از ویروس کرونا یکی از متفاوت‌ترین سال‌ها در تاریخ معاصر دانست و این قضیه تأثیر خود را روی عدم برگزاری کنفرانس‌ها و رویدادهای مختلف در ارتباط با بازی‌های ویدیویی و فیلم‌های سینمایی هم گذاشت. هرچند خیلی‌ها فکر می‌کردند سال بعد اوضاع تغییر می‌کند، ولی به نظر می‌رسد حداقل به این زودی‌ها خبری از رفع مشکلات نخواهد بود و در حال حاضر اولین رویدادهای فیزیکی سال آینده نیز در حال لغو شدن هستند، از جمله گیمز دان کوئیک 2021.

رویداد گیمز دان کوئیک (GDQ) هر سال در بازه‌های زمانی مختلفی برگزار می‌شود و حرفه‌ای‌ترین افراد در زمینه‌ی اسپیدران (Speedrun) را دور یکدیگر جمع می‌کند تا علاوه‌بر نمایش مهارت‌های خود در بازی‌های مختلف، به جمع‌آوری پول برای کمک‌های خیریه نیز بپردازند. رویداد تابستان امسال GDQ به خاطر ویروس کرونا با تغییراتی همراه شده بود و شکل آنلاین به خود گرفت و اکنون براساس بیانیه‌ی جدید مسئولان GDQ، رویداد سال ۲۰۲۱ هم حالت آنلاین خواهد داشت.

این برنامه که با نام کامل Awesome Games Done Quick 2021 یا AGDQ 2021 شناخته می‌شود، قرار است طی روزهای ۳ تا ۱۰ ژانویه ۲۰۲۱ (۱۴ تا ۲۱ دی‌ماه ۱۳۹۹) به‌طور آنلاین برگزار شود و ثبت نام برای شرکت در آن هم ۱۰ روز دیگر شروع خواهد شد؛ رویدادی که تشکیلات اصلی آن در یک استودیوی مخصوص واقع می‌شوند و هرکدام از بازیکن‌ها هم از درون منزل به انجام بازی و اسپیدران می‌پردازد.

با وجود برگزاری متفاوت و آنلاین GDQ تابستان امسال، برگزارکنندگان آن توانستند درنهایت مبلغ ۲.۳ میلیون دلار کمک‌های مردمی را جمع‌آوری کنند که در اختیار سازمان «پزشکان بدون مرز» قرار می‌گیرد. این رویداد نشان داد که رقابت‌های اسپیدران حتی می‌توانند در این شکل و شمایل نیز جذابیت بالای خود را حفظ کنند و همین قضیه باعث می‌شود نگرانی‌ها برای پایین آمدن شور و شوق رویداد بعدی GDQ کمرنگ شود.

تا امروز در جریان ۲۵ رقابت مختلف GDQ در سال‌های اخیر، ۲۵.۷ میلیون دلار کمک‌های مردمی برای نهادهای مختلف جمع‌آوری شده و باید دید این آمار در رویداد بعدی به کجا می‌رسد.


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده