نویسنده: سارا مرتضوی
// پنجشنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۵۹

ریلود بیست و یکم: سال های طلایی بتمن در ویدیو گیم

در جدیدترین قسمت از برنامه ریلود سراغ سالیان طلایی حضور بتمن در عرصه ویدیو گیم، یعنی دوران بتمن‌های کنسول‌های کلاسیک رفتیم و سعی کردیم مروری بر بازی‌های خاطره‌انگیز این سال‌ها داشته باشیم.

بیش از سه دهه از عرضه اولین بازی ویدیویی بتمن به سال ۱۹۸۶ میلادی می‌گذرد. اولین بازی با حضور شوالیه شنل‌پوش یک بازی اکشن ادونچر ساده، با دوربین ایزومتریک بود که استودیو Ocean Software کار ساخت و انتشار آن را بر عهده داشت و برای کامپیوترهای ZX Spectrum روانه بازار کرده بود. بعد از موفقیت این بازی و در سال‌های ۱۹۸۸ و ۱۹۸۹ میلادی، دو بازی دیگر نیز توسط استودیو اوشن و با محوریت این کاراکتر محبوب ساخته می‌شود که هرکدام در دوره و زمانه خود عناوینی خلاقانه و موفق به‌حساب می‌آمدند. البته که اوشن تنها سازنده‌ی دوران کلاسیک بازی‌های بتمن نبوده؛ با رسیدن به دوران طلایی کنسول‌های خانگی، کم‌کم سروکله استودیوهای دیگری نظیر سان‌سافت (Sunsoft) و کونامی (Konami) نیز پیدا می‌شود که کار ساخت بازی برای کنسول‌های نینتندو و سگا را برعهده می‌گیرند. در این دوره که از سال ۱۹۸۹ میلادی با عرضه بازی Batman توسط استودیو سان‌سافت و برای کنسول NES آغاز می‌شود، چندین عنوان بی‌نهایت موفق و به‌یادماندنی به بازار عرضه شده است که هنوز که هنوز است تجربه‌ی هرکدام از آن‌ها کماکان کاری بسیار لذت‌بخش خواهد بود. هرکدام از این عناوین در زمان عرضه خود، به لطف گیم‌پلی خلاقانه و منحصر به فرد، طراحی و علی‌الخصوص موسیقی‌های بی‌نهایت زیبا و به‌یادماندنی، به یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین بازی‌های تاریخ ویدیوگیم تبدیل می‌شوند.

در این قسمت از برنامه ریلود اما تصمیم گرفتیم سری به دوران کلاسیک بازی‌های بتمن بزنیم و از دوران طلایی این مجموعه، سه عنوان که بهترین و تاثیرگذارترین به‌حساب می‌آمدند را مرور کوتاهی کرده باشیم. به این ترتیب اول سراغ بتمن NES که بی‌اغراق نه‌تنها یکی از بهترین بازی‌های بتمن، بلکه یکی از بهترین بازی‌های  پلتفرمر تاریخ است می‌رویم، سپس نسخه عرضه شده از همین بازی برای کنسول‌های سگا را بررسی می‌کنیم و درنهایت نیز به‌تجربه بازی The Adventures of Batman and Robin که یکی از زیباترین عناوین کنسول‌های SNES است خواهیم پرداخت. با جدیدترین قسمت از برنامه ریلود همراه ما باشید. 

دانلود ویدیو از آپارات | تماشا در یوتیوب

شما می‌توانید با دانلود امولاتور FCEUX بازی‌های NES را روی رایانه شخصی خود شبیه‌سازی کنید


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده