// یکشنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۰

دیزنی برای افزایش توجه به دیزنی پلاس تولید نسخه های فیزیکی فیلم ها را کاهش خواهد داد

گزارش‌های جدید نشان می‌دهند که شرکت دیزنی که هر روز بیشتر از قبل روی شبکه‌های آنلاین/استریم‌محور خود متمرکز می‌شود، به‌زودی به شکلی چشم‌گیر تولید بلوری‌های 4K فیلم‌ها را کاهش می‌دهد.

از سال ۲۰۲۱ میلادی به بعد، دیزنی فقط برای آثار بسیار محدود و انگشت‌شمار که مطمئن به فروش بالای بلوری 4K آن‌ها باشد، سراغ عرضه‌ی نسخه‌های 4K می‌رود. در حقیقت نه‌تنها دیگر تقریبا هیچ فیلم قدیمی توسط دیزنی به این شکل به بازار عرضه نخواهد شد، بلکه از بین محصولات جدید هم فقط آن‌هایی که مثل «جنگ ستارگان/جنگ‌های ستاره‌ای» (Star Wars) نام‌های بسیار بزرگی به حساب می‌آیند، همچنان قابلیت رسیدن به‌دست مخاطب با نسخه‌های فیزیکی را کسب می‌کنند.

دیزنی اکنون تمام تمرکز خود را روی شبکه‌های هولو، استار، دیزنی پلاس و +ESPN گذاشته است و می‌خواهد هر روز آرشیو آن‌ها را شلوغ‌تر کند. در حقیقت هدف دیزنی آن است که مخاطب حتی وقتی علاقه‌مند به تماشای قانونی یک فیلم قدیمی بود، به‌جای اینکه بلوری 4K آن را در بازار بیابد، مشترک یکی از شبکه‌های آنلاین این شرکت شود. چرا؟ چون برخلاف نسخه‌های فیزیکی که بخشی از سود فروش آن‌ها به توزیع‌کنندگان،‌ کارخانه‌ها و خرده‌فروشی‌ها می‌رسد، در شبکه‌های آنلاین/استریم‌محور نام‌برده، همه‌ی پول در جیب دیزنی خواهد رفت.

مخاطبان البته آن‌چنان از این تصمیم حمایت نمی‌کنند و باور دارند که همچنان در بسیاری از نقاط دنیا، وضعیت اینترنت اصلا انقدر خوب نیست که تماشای آنلاین نسخه‌ی 4K یک فیلم حتی شبیه به حس‌وحال تماشای نسخه‌ی 4K فیزیکی باشد. در حقیقت حتی برخی از کارشناس‌ها هم باور دارند که هنوز بخشی از کیفیت صوتی/تصویری نسخه‌ی 4K یک فیلم، در پخش کاملا دیجیتالی و آنلاین از دست می‌رود. اما همان‌گونه ناراحتی سینماهای اروپایی و خشم و غم جدی سینمادار فرانسوی باعث اکران سینمایی «مولان» نشد، جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون می‌گویند که تصمیم دیزنی برای کاهش تولید نسخه‌های فیزیکی فیلم‌ها هم از ماه‌ها قبل به شکلی تغییرناپذیر، قطعی شده بود.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده