نویسنده: مسیح کریمی
// شنبه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۳۱

ساخت فیلم Star Trek به کارگردانی نوآ هاولی متوقف شده است

طبق خبرهای منتشر شده، پارامونت در حال حاضر ساخت فیلم Star Trek به کارگردانی نوآ هاولی را متوقف کرده تا این پروژه را مجددا ارزیابی کند.

پس از عملکرد پایین‌تر از انتظار فیلم Star Trek Beyond (پیشتازان فضا: فراتر) در گیشه، حالا پارامونت پیکچرز به‌دنبال ادامه دادن این مجموعه در یک مسیر جدید و تازه است. مدتی پیش بود که مشخص شد نوا هاولی، خالق سریال Fargo (فارگو) و سریال Legion (لژیون)، وظیفه کارگردانی و نوشتن قسمت جدید فیلم Star Trek (پیشتازان فضا) را بر عهده گرفته است. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، آینده فیلم‌های این مجموعه علمی تخیلی باری دیگر در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است. طبق خبری که ددلاین منتشر کرده، ساخت قسمت جدید فیلم Star Trek که قرار بود اتفاقات آن در خط زمانی یا تایم لاین کلوین جریان داشته باشد، متوقف شده است.

نوآ هاولی

اما واتس که پیش از این در شرکت فاکس قرن بیستم سمت اجرایی داشت، مدتی می‌شود وظیفه هدایت گروه فیلم پارامونت را بر عهده گرفته و او اکنون در حال ارزیابی مجدد برخی از پروژه‌ها است که مجموعه فیلم Star Trek یکی از این آثار است. در حال حاضر ۴ سال است که مجموعه پیشتازان فضا در وضعیت نامشخصی قرار دارد و پیش از این ساخت فیلم Star Trek 4 (پیشتازان فضا ۴) به کارگردانی اس‌جی کلارکسون، به علت مشکلاتی برای بستن قرارداد جدید با بازیگران متوقف و لغو شده بود و علاوه‌بر این فیلم، فیلم دیگری براساس ایده کوئنتین تارانتینو، کارگردان فیلم Pulp Fiction (پالپ فیکشن)، از مجموعه پیشتازان فضا با درجه سنی بزرگسال وجود دارد که ارتباطی به مجموعه اصلی ندارد و مارک ال. اسمیت، نویسنده فیلم The Revenant (از گور برخاسته)، نویسنده فیلمنامه این پروژه است.

منابع گفتند که فیلم هاولی قرار بود به‌جای بازیگران فیلم‌های دوره کلوین، از بازیگران جدیدی استفاده کند و در طی آن، قهرمانان فیلم قرار بود برای پیدا کردن درمان یک ویروس مرگبار تلاش کنند که هنوز مشخص نیست باتوجه‌به وضعیت کنونی جهان این موضوع روی توقف ساخت فیلم تاثیر داشته یا خیر، اما تاکنون پارامونت واکنشی به این موضوع نداشته است. پروژه تارانتینو نیز به‌طور غیررسمی اوایل سال جاری میلادی کنار گذاشته شده بود، اما هنوز امکان ساخت آن وجود دارد که گفته می‌شود این فیلم قرار بود در دنیای کلاسیک Star Trek جریان داشته باشد که ایده تارانتینو یک فیلم با حال و هوای فیلم‌های گنگستری دهه ۳۰ میلادی بوده است.

تارانتینو

ساخت هر دو پروژه توسط استودیو اکنون متوقف شده، اما همچنان احتمال از سرگیری ساخت هر یک وجود دارد و حتی ممکن است یک اسپین‌آف مانند فیلم Logan نیز برای دنیای پیشتازان فضا ساخته شود یا اینکه آن‌ها بررسی کنند که فیلم آینده Star Trek در تایم‌لاین کلوین جریان داشته باشد یا تایم‌لاین اورجینال مجموعه. بااین‌حال، وضعیت دنیای پیشتازان فضا در تلویزیون بسیار بهتر است و در حال حاضر فصل جدید سریال Star Trek: Discovery (پیشتازان فضا: دیسکاوری) و سریال Star Trek: Picard (پیشتازان فضا: پیکارد) قرار است منتشر شود و خیلی عجیب نیست که پارامونت فعلا نخواهد یک قسمت دیگر از فیلم Star Trek را با عجله تولید کند.


منبع Comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده