نویسنده: علی نوروزی
// چهار شنبه, ۵ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۵

جایزه تورنمنت The International 10 رکورد تاریخ مسابقات Esports را شکست

جایزه‌ی مسابقات اینترنشنال ۱۰ بازی Dota 2 رکورد بیشترین جایزه‌ی جمع‌آوری شده برای یک تورنمنت در تاریخ ورزش‌های الکترونیک را شکست.

مسابقات The International بازی Dota 2 همچنان بزرگ‌ترین رویداد ورزش‌های الکترونیک جهان از نظر جوایز به‌شمار می‌آید که در طول سال‌های گذشته همواره با عبور از مبلغ جایزه‌ی جمع‌آوری شده‌ی سال قبل به رکورد جدیدی دست یافته است. با اینکه هنوز زمان برگزاری مسابقات اینترنشنال ۱۰ از سوی شرکت ولو تعیین نشده است، اما در تازه‌ترین اخبار مسابقات مطلع شدیم که مقدار جایزه‌ی این دوره با گذشت ۹۲ روز از انتشار بتل پَس از مرز ۳۴.۳۳ میلیون دلار عبور کرده است که رکورد جدیدی در زمینه‌ی جایزه‌ی جمع‌آوری شده برای یک تورنمنت در تاریخ Esports به‌حساب می‌آید.

سال گذشته مبلغ نهایی جایزه‌ی مسابقات اینترنشنال ۹ پس از ۱۱۱ روز از انتشار بتل پَس به رقم ۳۴ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۶۸ دلار رسید که به‌عنوان بزرگ‌ترین جایزه تاریخ ورزش‌های الکترونیک در آن زمان شناخته می‌شد. با تاخیری که امسال به‌علت شیوع ویروس کرونا در برگزاری رویداد اینترنشنال آتی به‌وجود آمد، کمتر کسی تصور می‌کرد که شاهد چنین رکوردی باشیم، ولی به‌هرشکل درحالی مبلغ جایزه‌ی این رویداد از سال گذشته پیشی گرفت که تقریباً دو هفته‌ی دیگر تا پایان بتل پَس باقی مانده است. امسال شرکت ولو با دست پُر به استقبال بازیکنان آمد و آیتم‌های متنوع‌تری را در اختیار آن‌ها قرار داد که در کسب این رکورد بی‌تاثیر نبود. هنوز آرکینای Windranger و صندوق سوم ایمورتال نیز در دسترس قرار نگرفته است، بنابراین می‌توان انتظار داشت که مبلغ جایزه‌ی امسال همچنان به روند صعودی خود ادامه دهد.

مدتی قبل شرکت ولو پس از لغو مسابقات OGA Dota PIT Minor و EPICENTER Major و در پاسخ به نگرانی طرفداران درباره‌ی آینده‌ی فصل جاری با انتشار بیانیه‌ای گفت که دهمین دوره از مسابقات اینترنشنال که برای برگزاری در تاریخ ۲۸ مرداد تا ۲ شهریور ۱۳۹۹ برنامه‌ریزی شده بود، تا زمانی نامعلوم به تعویق افتاده است و احتمال پیگیری آن در سال ۲۰۲۱ نیز وجود دارد. روز گذشته نیز شرکت ولو با انتشار توییت جدیدی اعلام کرد که گسترش ویروس کرونا دست آن‌ها را برای تعیین تاریخ دقیق برگزاری The International 10 و سایر رویدادهای دارای امتیاز Dota Pro Circuit فصل جاری بسته است، اما به محض امکان زمانی را برای پیگیری آن‌ها تعیین خواهد کرد.


منبع VPEsports
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده